abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32706049
Hallo,
Ik ben bezig met een afstudeeropdracht te zoeken
Ik heb de volgende sollicitatiebrief gemaakt
Hebben jullie nog tips wat er nog meer in moet of wat ik beter eruit kan laten? Alvast bedankt

Geachte heer/mevrouw,

Momenteel ben ik bezig met de eindfase van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland in Alkmaar. Na mijn landelijke slotexamens in januari start er een afstudeerfase. De opdracht van deze afstudeerfase is om een vraag of probleem binnen een organisatie te onderzoeken en te analyseren om zo tot een oplossing te komen. Deze oplossing dient in de vorm te zijn van een advies. Het onderwerp van dit onderzoek dient te liggen in het kader van het vakgebied accountancy.

Tijdens mijn studie heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van externe verslaggeving, administratieve organisatie/interne beheersing, belastingrecht etcetera.
Dit zijn dan ook mogelijke gebieden waarop een afstudeeropdracht kan liggen. Mijn vraag is dan ook of er binnen jullie organisatie opdrachten van cliënten aanwezig zijn die geschikt zouden kunnen zijn als een afstudeeropdracht voor mijn opleiding.

Graag zou ik in een gesprek met jullie van gedachte willen wisselen over mogelijke opdrachten die bij jullie beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
pi_32706990
In plaats van "jullie" zou ik "u" en "uw" gebruiken, dat is een begin..
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
pi_32707000
ik vind je concrete vraag "Graag zou ik in een gesprek met jullie van gedachte willen wisselen over mogelijke opdrachten die bij jullie beschikbaar zijn." een beetje kort.....
pi_32707048
En "gedachte" moet "gedachten" zijn..
1 tot 3,5 eurocent per ontvangen email:
http://www.internetcash.nl/
pi_32707077
Ik zou de structuur iets veranderen. Je kan dan in de (korte) eerste alinea melden dat je een stageplek zoekt (komt nu pas op 2/3, maar dat voelt de lezer al lang aankomen). In de tweede alinea vertel je dan iets over jezelf (is nu met een enkele zin veel te kort). In de derde kan je dan ingaan op het soort stage dat je zoekt. Waarschijnlijk hebben ze wel vaker stagiairs gehad, dus dat het moet gaan om een vraag of probleem binnen de organisatie en dat er uiteindelijk een advies moet komen etc. kun je wel weglaten. Vertel eerder waar jij in bent geinteresseerd.

Tot slot vind ik jullie wel wat informeel, ik zou daar u/uw van maken.
  woensdag 30 november 2005 @ 20:25:48 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32707079
Ik zou niet 'jullie' maar 'u' gebruiken. 'Tijdens' vervangen door 'gedurende'. Geef ook aan op welk gebied je interesse specifiek ligt. En nog een paragraaf toevoegen waarin je motiveert waarom je voor dit bepaalde bedrijf kiest.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32707094
''te Alkmaar'', misschien jaartal vermelden bij januari?
''Deze afstudeerfase bestaat uit een opdracht...'' (beter dan beginnen met ''de opdracht''),
''Deze oplossing dient in de vorm te zijn van een advies.'' vind ik een vreemde zin,
in de zin hierna gebruik je weer het ww dienen, klinkt ook raar

Hoe lang duurt de afstudeerfase?

PS; meer mening wat ik mooi vindt
pi_32707242
Erg bedankt allemaal voor julie reacties
pi_32707243
Het is duidelijk een brief waarboven je alleen de adressering te wijzigen om hem naar 10 verschillende bedrijven te kunnen versturen, en dat is geen voordeel.
pi_32707336
Eens met bovenstaande, maar ik mis het belangrijkste...

Motivatie! Een biref als deze verdwijnt op de stapel met 50 anderen. Vertel waarom je juist bij dit bedrijf wilt werken!!
pi_32707348
OK, ik bedoel dit serieus niet om te bashen. Maar als ik zie dat HBO-ers zo'n brief schrijven, nota bene op het moment dat ze er echt hun best voor doen (het is niet zomaar een opdrachtje, maar in eigen belang), dan vind ik dat echt ondermaats.

Het slechte aan mijn kant is dan weer dat ik niet 'de vinger op de zere plek' kan leggen. Oftewel, ik kan niet precies aanwijzen op welke punten de brief imo tekort schiet. Gewoon algemen opbouw, structuur, (inleiding, kern, slot). Ik vind 'm niet dramatisch slecht hoor, maar magertjes.

Mensen die dit met mij eens zijn? Of juist niet? NOgmaals, serieus niet bedoeld om te zeiken. Succes met het zoeken naar een plek!
pi_32707355
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:25 schreef bruut het volgende:
Ik zou de structuur iets veranderen. Je kan dan in de (korte) eerste alinea melden dat je een stageplek zoekt (komt nu pas op 2/3, maar dat voelt de lezer al lang aankomen). In de tweede alinea vertel je dan iets over jezelf (is nu met een enkele zin veel te kort). In de derde kan je dan ingaan op het soort stage dat je zoekt. Waarschijnlijk hebben ze wel vaker stagiairs gehad, dus dat het moet gaan om een vraag of probleem binnen de organisatie en dat er uiteindelijk een advies moet komen etc. kun je wel weglaten. Vertel eerder waar jij in bent geinteresseerd.

Tot slot vind ik jullie wel wat informeel, ik zou daar u/uw van maken.
Zou je dan meteen in de eerste alinea al met de deur in huis vallen over dat je een stageplek zoekt?
pi_32707385
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:34 schreef arco_corleone het volgende:

[..]

Zou je dan meteen in de eerste alinea al met de deur in huis vallen over dat je een stageplek zoekt?
Yep, en dan motiveren waarom je dat wil (ivm school) en dan wat je in een stageplek zoekt (toepassen van die-en-die vakgebieden).

Edit: probeer je in te leven in de organisatie en suggereer een mogelijke opdracht die in hun organisatie zou kunnen bestaan. Dat toont dat je je in het bedrijf hebt verdiept en maakt de brief persoonlijker. En dat zorgt voor een aandachtigere lezer.
pi_32707902
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:35 schreef Henk-Wim het volgende:

[..]

Yep, en dan motiveren waarom je dat wil (ivm school) en dan wat je in een stageplek zoekt (toepassen van die-en-die vakgebieden).

Edit: probeer je in te leven in de organisatie en suggereer een mogelijke opdracht die in hun organisatie zou kunnen bestaan. Dat toont dat je je in het bedrijf hebt verdiept en maakt de brief persoonlijker. En dat zorgt voor een aandachtigere lezer.
Ok, bedankt voor je opbouwende kritiek
pi_32710723
is dit al beter? ik moet hem denk ik nog iets persoonlijker maken en wat meer op de organisatie gericht:

Geachte heer/mevrouw,

In het kader van mijn afstudeerstage van mijn opleiding Accountancy ben ik op zoek naar een stageplek waar ik een afstudeeropdracht kan uitvoeren.

Momenteel ben ik bezig met de eindfase van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland te Alkmaar. Na mijn landelijke slotexamens in januari 2006 mag ik beginnen aan mijn afstudeerfase. Deze afstudeerfase begint in februari 2006 en eindigt in juni 2006. Ik ben op zoek naar een opdracht waarin ik een probleem of vraag van een cliënt kan onderzoeken en analyseren om zo tot een oplossing te komen. Deze oplossing dient in de vorm te zijn van een advies. Het onderwerp van dit onderzoek dient te liggen in het kader van het vakgebied accountancy.

Gedurende mijn studie heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van onder andere externe verslaggeving, administratieve organisatie/interne beheersing en belastingrecht. Het lijkt me erg interessant om mijn kennis op een van deze vakgebieden in de praktijk te brengen door het oplossen van een probleem dat speelt bij een organisatie.

Mijn vraag is dan ook of er binnen uw organisatie opdrachten van cliënten aanwezig zijn die geschikt zouden kunnen zijn als een afstudeeropdracht voor mijn opleiding.

Graag zou ik in een gesprek met u van gedachten willen wisselen over mogelijke opdrachten die bij u beschikbaar zijn.

Met vriendelijke groet,
pi_32711954
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:05 schreef arco_corleone het volgende:

In het kader van mijn afstudeerstage van mijn opleiding Accountancy ben ik op zoek naar een stageplek waar ik een afstudeeropdracht kan uitvoeren.

Momenteel ben ik bezig met de eindfase van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland te Alkmaar.
Suggestie:
In het kader van mijn afstudeerstage van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland te Alkmaar, ben ik op zoek naar een stageplek waar ik een afstudeeropdracht kan uitvoeren.

Tweede zin "Momenteel ben ik bezig met de eindfase van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland te Alkmaar" weglaten. Na de landelijke slotexamens .. (etc.)

Nieuwe alinea na ... eindigt in juni 2006.

Voor de rest vind ik versie 2 al stukken beter dan nr. 1

Succes!
pi_32714813
administratieve organisatie/interne beheersing: de / vervangen door ,

Ik zou de alinea 'Gedurende mijn studie ... bij een organisatie' tussenvoegen bij '...in juni 2006. Ik ben opzoek naar...'. Je laat dan met 'Ik ben op zoek naar...' de nieuwe alinea beginnen, waarin je het echt over de opdrachtinhoud gaat hebben, als vervolg op de alinea over aanleiding van de opdracht.

Zo dus:
quote:
Momenteel ben ik bezig met de eindfase van mijn opleiding Accountancy aan de Hogeschool Inholland te Alkmaar. Na mijn landelijke slotexamens in januari 2006 mag ik beginnen aan mijn afstudeerfase. Deze afstudeerfase begint in februari 2006 en eindigt in juni 2006. Gedurende mijn studie heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van onder andere externe verslaggeving, administratieve organisatie/interne beheersing en belastingrecht. Het lijkt me erg interessant om mijn kennis op een van deze vakgebieden in de praktijk te brengen door het oplossen van een probleem dat speelt bij een organisatie.

Ik ben DAAROM (=koppelwoord naar aanleiding hierboven) op zoek naar een opdracht waarin ik een probleem of vraag van een cliënt kan onderzoeken en analyseren om zo tot een oplossing te komen. Deze oplossing dient in de vorm te zijn van een advies. Het onderwerp van dit onderzoek dient te liggen in het kader van het vakgebied accountancy.
Vervolgens moet je een alinea wijden aan het waarom-je-deze-organisatie aanschrijft. Omdat je het een interssant bedrijf lijkt waarin je mogelijke opdrachten verwacht op die-en-die manier...

En nu ga'k pitten. Succes!
pi_32718708
quote:
Op donderdag 1 december 2005 00:04 schreef Henk-Wim het volgende:
administratieve organisatie/interne beheersing: de / vervangen door ,

Ik zou de alinea 'Gedurende mijn studie ... bij een organisatie' tussenvoegen bij '...in juni 2006. Ik ben opzoek naar...'. Je laat dan met 'Ik ben op zoek naar...' de nieuwe alinea beginnen, waarin je het echt over de opdrachtinhoud gaat hebben, als vervolg op de alinea over aanleiding van de opdracht.

Zo dus:
[..]

Vervolgens moet je een alinea wijden aan het waarom-je-deze-organisatie aanschrijft. Omdat je het een interssant bedrijf lijkt waarin je mogelijke opdrachten verwacht op die-en-die manier...

En nu ga'k pitten. Succes!
Pcies, en waarom JIJ DE persoon bent voor deze klus!
pi_32719042
Nog een toevoeging: "in januari 2006 mag ik begi" vervangen door "in januari 2006 ben ik klaar om te beginnen met mijn afstudeerfase".
pi_32719131
Je komt erg saai over, ik zou iets met de volgende strekking doen;

Ja hoi,

u begrijpt, gezien mijn superieure kwaliteiten, dat ik a.s. maandag aan de slag ga bij uw bedrijf.
Of mijn enorme aanwinst van blijvende aard is bepaal ik aan het einde van de week.
Morgenmiddag kom ik even langs om mijn salaris te bepalen.

Ow, haal ff gebak, want zonder versnapering is het geen lullen bij de koffie natuurlijk.

Heej, we zien het straks wel, de mazzel voor nu.
pi_32719229
Waarom stel je je niet eerst even voor? Ik ben naam, leeftijd, uit plaats en ik studeer studie. Daarnaast vertel je iets over onderwerpen die je op school gehad hebt, maar niets over welke vakgebieden jij het interessantst vindt. Ook zie ik nergens staan wat jouw sterke punten zijn en waarom ze jou zouden moeten kiezen.

Waarom licht je niet toe waarom je graag bij dit bedrijf wil solliciteren? Dit is nu een algemene brief die je naar tientallen bedrijven kan sturen.

Heb je misschien al eens stage gelopen en kun je daar iets oververtellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')