Dat ligt er natuurlijk heel erg aan met welke 'linkse' en 'rechtse' standpunten je het precies eens bent en hoe belangrijk de individuele standpunten voor jou zijn.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:33 schreef Agiath het volgende:
Ik zat te denken, stel je bent het eens met verschillende rechste steekpunten, maar ook erg eens met linkse...Je zit er zeg maar tussenin...ben je dan paars?
En wat zijn partijen die er een beetje tussenin zitten? D66?
Als je overal 'Neutraal' bij invult, dan kom je bij D66 uit.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:33 schreef Agiath het volgende:
Ik zat te denken, stel je bent het eens met verschillende rechste steekpunten, maar ook erg eens met linkse...Je zit er zeg maar tussenin...ben je dan paars?
waar ben je links en waar ben je rechts in.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:33 schreef Agiath het volgende:
In beide punten kan ik me wel vinden ja, hoewel ik enigszins moet generaliseren om deze indeling te maken. Christenunie is moralistisch op het gebied van drugs, euthanasie en abortus op andere zaken zij ze weer links.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:05 schreef veer0318 het volgende:
VVD moraal zou ik ook op rechts gooien, dus gewoon een CDA++
Eco links, moraal rechts zou ik CU schrappen, omdat de diversiteit in hun programma zo groot is dat het alhaast onmogelijk is er "links" noch "rechts" aan te hangen.
De moraal wordt bepaald door de normen en waarden, vanuit CU's perspectief zijn zij moralistisch (net zoals op alle andere punten, als het goed is). Conservatief, dat zijn ze. Soms, heel soms, zit er ook wel een redelijk vleugje conservatisme door de VVD en zeker het CDA...quote:Op woensdag 30 november 2005 15:09 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
In beide punten kan ik me wel vinden ja, hoewel ik enigszins moet generaliseren om deze indeling te maken. Christenunie is moralistisch op het gebied van drugs, euthanasie en abortus op andere zaken zij ze weer links.
Sinds de nieuwe voorzitter zijn ze anders weldegelijk rechts te noemen. Alhoewel ze, hmm, hoe zal ik het zeggen, de laatste tijd weer flink aan het "neuken" zijn met links.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:14 schreef Balthar het volgende:
Niet Links ,Niet Rechts
D66
En straks Peter R. de Vries.
Succes
D66 is ook wel een beetje mijn richting...quote:Op woensdag 30 november 2005 17:03 schreef ThomasBerge het volgende:
Dan kom je bij D66/LPF uit, volgens de stemwijzer die ik toen deed
Op Fok zijn het heilige begrippen, nodig om de wereld makkelijk te kunnen indelen in slecht en goedquote:Op woensdag 30 november 2005 15:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
IIk dacht dat idereen zo langzamerhand wel wist dat links en rechts totaal onbetekende inhoudloze begrippen zijn in de Nederlandse politiek.
Ik ben dus zo'n iemand. Ik stop mezelf niet in een hokje van "ik stem altijd rechts" of "ik stem altijd links". Ik kijk naar de standpunten en het huidige politieke klimaat en maak daaruit mijn beslissing.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:33 schreef Agiath het volgende:
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:34 schreef Agiath het volgende:
Stemwijzer gedaan
Jullie zaten goed, aangezien Leefbaar Nederland niet meer bestaat (althans, hij zit niet meer in de 2e kamer, en ik het toch al niet zo heb op die partij), waren jullie correct met LPF en D66
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |