abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32696386
Ik zat te denken, stel je bent het eens met verschillende rechste steekpunten, maar ook erg eens met linkse...Je zit er zeg maar tussenin...ben je dan paars?
En wat zijn partijen die er een beetje tussenin zitten? D66?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_32696435
Dan schijn je bij de LPF uit te komen.
Volgens stemwijzer.nl sloot die partij de laatste verkiezingen het beste aan bij mijn politieke denkbeelden, die ook deels links en deels rechts zijn.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_32696439
.
pi_32696471
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:33 schreef Agiath het volgende:
Ik zat te denken, stel je bent het eens met verschillende rechste steekpunten, maar ook erg eens met linkse...Je zit er zeg maar tussenin...ben je dan paars?
Dat ligt er natuurlijk heel erg aan met welke 'linkse' en 'rechtse' standpunten je het precies eens bent en hoe belangrijk de individuele standpunten voor jou zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 30 november 2005 @ 14:41:13 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32696580
dan is schrijven heel moeilijk.
  woensdag 30 november 2005 @ 14:59:05 #6
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_32697074
quote:
Als je overal 'Neutraal' bij invult, dan kom je bij D66 uit.
Mijn politieke ideeen balanceren ook tussen l en r; en ik had ook de LPF bovenaan staan, maar principieel weiger ik op die 'partij' te stemmen... dus is het toch maar weer PVDA gebleven...
Dat PRDV zou behoorlijk met mijn ideeën overeen komen vrees ik, maar ik vindt de lijsttrekker zo'n raar mannetje..
Wat moet ik nou...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_32697084
quote:
waar ben je links en waar ben je rechts in.
Ben je economisch link of rechts ? En ben je op moralistisch vlak meer links of meer rechts?

1)Ec links, moral links ----> Groen links (eventueel SP of PVDA)
2)Ec rechts, moral links----> D66 (Vroeger misschien ook de VVD maar nu niet meer)
3)Ec rechts, moral rechts-----> CDA (maar deze variant is in Nederland relatief zwak aanwezig)
4)Ec links, moral rechts----> Christenunie/ LPF

En ja dan hebben we de VVD tussen 2 en 3 in.
pi_32697285
VVD moraal zou ik ook op rechts gooien, dus gewoon een CDA++

Eco links, moraal rechts zou ik CU schrappen, omdat de diversiteit in hun programma zo groot is dat het alhaast onmogelijk is er "links" noch "rechts" aan te hangen.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:08:00 #9
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32697365
IIk dacht dat idereen zo langzamerhand wel wist dat links en rechts totaal onbetekende inhoudloze begrippen zijn in de Nederlandse politiek.
pi_32697401
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:05 schreef veer0318 het volgende:
VVD moraal zou ik ook op rechts gooien, dus gewoon een CDA++

Eco links, moraal rechts zou ik CU schrappen, omdat de diversiteit in hun programma zo groot is dat het alhaast onmogelijk is er "links" noch "rechts" aan te hangen.
In beide punten kan ik me wel vinden ja, hoewel ik enigszins moet generaliseren om deze indeling te maken. Christenunie is moralistisch op het gebied van drugs, euthanasie en abortus op andere zaken zij ze weer links.
  woensdag 30 november 2005 @ 15:09:53 #11
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_32697419
Daar zijn toch kieswijzers voor?
pi_32697524
dit je in het midden, doe wat met deze zinvolle conclusie!
pi_32697542
Niet Links ,Niet Rechts

D66
En straks Peter R. de Vries.

Succes
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_32698526
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:09 schreef ondersoeker het volgende:

[..]

In beide punten kan ik me wel vinden ja, hoewel ik enigszins moet generaliseren om deze indeling te maken. Christenunie is moralistisch op het gebied van drugs, euthanasie en abortus op andere zaken zij ze weer links.
De moraal wordt bepaald door de normen en waarden, vanuit CU's perspectief zijn zij moralistisch (net zoals op alle andere punten, als het goed is). Conservatief, dat zijn ze. Soms, heel soms, zit er ook wel een redelijk vleugje conservatisme door de VVD en zeker het CDA...

Als je midden bent, heb je altijd de Nieuwe Middenpartij nog! (Welke, je de NMP, ze maken deel uit van het electoraat 2003.)
pi_32698558
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:14 schreef Balthar het volgende:
Niet Links ,Niet Rechts

D66
En straks Peter R. de Vries.

Succes
Sinds de nieuwe voorzitter zijn ze anders weldegelijk rechts te noemen. Alhoewel ze, hmm, hoe zal ik het zeggen, de laatste tijd weer flink aan het "neuken" zijn met links.

En PRdV (god, wat een naam), tsja, even aanzien. Het klinkt mij allemaal een beetje te conservatief in de oren, waardoor ze sneller naar rechts dan naar links zullen neigen - ook al houdt men strak vol dat ze geen "kleur" hebben.
pi_32700521
In het nederlandse politieke debat bestaat geen links en rechts, alleen links en heel links.
pi_32700885
Dan kom je bij D66/LPF uit, volgens de stemwijzer die ik toen deed
pi_32701240
quote:
Op woensdag 30 november 2005 17:03 schreef ThomasBerge het volgende:
Dan kom je bij D66/LPF uit, volgens de stemwijzer die ik toen deed
D66 is ook wel een beetje mijn richting...

Bedankt iedereen voor hulp enzo
pi_32701282
Mocht Peter R de Vries aan de verkiezingen meedoen, dan denk ik dat hij ook een beetje in dat straatje zit.
pi_32732288
quote:
Op woensdag 30 november 2005 15:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
IIk dacht dat idereen zo langzamerhand wel wist dat links en rechts totaal onbetekende inhoudloze begrippen zijn in de Nederlandse politiek.
Op Fok zijn het heilige begrippen, nodig om de wereld makkelijk te kunnen indelen in slecht en goed
  donderdag 1 december 2005 @ 21:23:08 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_32737939
quote:
Ik ben dus zo'n iemand. Ik stop mezelf niet in een hokje van "ik stem altijd rechts" of "ik stem altijd links". Ik kijk naar de standpunten en het huidige politieke klimaat en maak daaruit mijn beslissing.

Ik heb in verkiezingen in het verleden vaak voor D'66 gestemd omdat ik het met een groot deel van hun standpunten het beste kan vinden. Maar ik heb ook al eens voor de PvdA gestemd, voor de Provincie op de VVD, en voor de Gemeenteraad ook al eens op het CDA. Lokale en provinciale standpunten zijn namelijk vaak een stuk anders dan die van de landelijke politiek.

Er zijn mensen die steevast - wat er ook gebeurd - altijd op dezelfde partij stemmen. Zo van "Ik ben een VVD-er, DUS stem ik altijd op de VVD".

Ikzelf ben dus een "zwevende kiezer", en kijk bij de verkiezingen wat op dat moment belangrijk is voor Nederland, waar ik zelf het beste gevoel bij heb, etc. Afhankelijk van de standpunten van de partij dus.

Soms werkt een Links standpunt beter, soms een Rechts standpunt. Zo denk ik er trouwens ook over in Amerika: Soms heeft een Democraat een beter idee, en soms een Republikein. Niet alle Republikeinen zijn zo dom en achterbaks als Bush, en niet alle Democraten zijn zo slim en pienter als Clinton zegmaar...

Ik zou eens gaan kijken op www.stemwijzer.nl - daar kun je met behulp van een vragenlijst beoordelen welke partij het beste bij jou past.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_32738385
Stemwijzer gedaan

Jullie zaten goed, aangezien Leefbaar Nederland niet meer bestaat (althans, hij zit niet meer in de 2e kamer, en ik het toch al niet zo heb op die partij), waren jullie correct met LPF en D66

pi_32747295
quote:
Op donderdag 1 december 2005 21:34 schreef Agiath het volgende:
Stemwijzer gedaan

Jullie zaten goed, aangezien Leefbaar Nederland niet meer bestaat (althans, hij zit niet meer in de 2e kamer, en ik het toch al niet zo heb op die partij), waren jullie correct met LPF en D66

[afbeelding]
Allemachtig. De stemwijzer heeft de waarheid in pacht? Die bepaalt wat de juiste keuze is?

Stemwijzer kan een handvat bieden, maar om jezelf een oordeel te vormen heb je meer nodig dan een vragenlijstje waar je oordeel uitrolt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')