Dus het is wel legaal en aanvaard...quote:Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Kleintje het volgende:
Bepaalde dingen zijn echt bedrijfskosten. Want zonder die dingen kan ik mijn werk niet doen.
Dat is dus een webcam en een internetverbinding.
Dat zijn echte kosten. Deze kan ik dus helemaal aftrekken. Dus.... ik betaal btw over alles wat ik verdien, 19%
Ik kan van de kosten de btw (19 of 6 %) terugvragen. Dus ik hoef geen btw te betalen over lingerie etc.
En dan blijft een bedrag over, dat is mijn bruto salaris. Daar moet dus nog loonbelasting over betaald worden, maar de echte kosten gaan er eerst af, daar hoef ik geen loonbelasting over te betalen, omdat het niet als loon wordt gezien. Dus mijn internetverbinding haal ik er eerst vanaf en de andere kosten.
Het bedrag wat dan overblijft, daar moet ik loonbelasting over betalen.
In mijn vak is een goede upload belangrijker dan download, maar daar betaal je dan wel flink voor...
Een vraag in opvolging van jouw antwoordt:quote:Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Kleintje het volgende:
verhaaltje
Dat is wel een goede. Ik ben zelfstandige.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:25 schreef sanger het volgende:
[..]
Een vraag in opvolging van jouw antwoordt:
Is het dan ook nodig een boekhouding te voeren als in een bedrijf? Beter nog, ben je een zelfstandige onderneemster (met Kvk en BTWnr) of ben je in loondienst??
Effe topic op gang houdenquote:Op woensdag 30 november 2005 13:28 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Dat is wel een goede. Ik ben zelfstandige.
Dus als ik niet werk, heb ik ook geen geld.
Heb kvk en btw nummer en maak dus ook facturen.
Je kan het ook doen naast een gewone baan. De bedrijven voor wie je camt geven het wel op aan de belasting. Je kan dan niet de 19% aan ze doorberekenen.
Dus... je kan het bijna niet verzwijgen voor de belasting omdat ze ook bij de boekhouding van het andere bedrijf kunnen en dan komt je naam toch wel tevoorschijn.
Dan wordt het geld gezien als 2e baan, 2e salaris en ga je er ook gewoon loonbelasting over betalen. Alleen kan je dan totaal geen kosten aftrekken.
Komen die dalende inkomsten niet vooral doordat heel veel adult-sites hetzelfde bieden, en doordat heel veel content tegenwoordig gratis te vinden is op andere sites, Kazaa, usenet, etc? Een tochtje langs de nieuwsgroepen leert dat je dezelfde dames op minstens 20 sites "Exclusief bij ons!" kunt zien. Ik snap best dat het voor de dames en fotografen in kwestie interessant is om hun foto's aan zoveel sites te verkopen, maar misschien is jullie content gewoon niet exclusief genoeg meer?quote:Op woensdag 30 november 2005 13:41 schreef Noedie het volgende:
Hey Kleintje,
Interessant dat je het werk wat je doet zo uit de boeken doet en mensen "laat zien" dat het hele normale mensen zijn die bezig zijn met dergelijk werk.
Wat ik me wel afvraag zijn jouw beweegredenen om dit allemaal uit de doeken te doen. Op deze manier zet je wel de deur open voor anderen om in dit wereldje te stappen.
Hierdoor bestaat de kans dat je meer concurrentie krijgt, dus meer keus voor de klant en dus in potentie minder klanten voor jou.
Dit is in ieder geval wel een regel die opgaat in de branche waar ik in werkzaam ben (webmaster van adult sites). Enkele jaren geleden was dat een echte big business waarin je snel veel geld kon verdienen. De laatste 2 jaar merken wij door de moordende concurrentie dat alle inkomsten aan het dalen zijn. Aantal bezoekers blijven namelijk hetzelfde, alleen zijn er meer mensen die een graantje mee willen pikken.
ik ben van mening dat dit op termijn ook kan gebeuren door dit soort topics. Door je werk in een "goed daglicht" te plaatsen zullen meer mensen wellicht de instap wagen. Kan nadelig gaan werken voor de mensen die er nu al in zitten.
Buiten dat heb je tegenwoordig (Breezahgeneratie) ook een concurrend aan MSN denk ik.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:48 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Komen die dalende inkomsten niet vooral doordat heel veel adult-sites hetzelfde bieden, en doordat heel veel content tegenwoordig gratis te vinden is op andere sites, Kazaa, usenet, etc? Een tochtje langs de nieuwsgroepen leert dat je dezelfde dames op minstens 20 sites "Exclusief bij ons!" kunt zien. Ik snap best dat het voor de dames en fotografen in kwestie interessant is om hun foto's aan zoveel sites te verkopen, maar misschien is jullie content gewoon niet exclusief genoeg meer?
Maar dat is wel de andere kant van het verhaalquote:Op woensdag 30 november 2005 14:08 schreef Kleintje het volgende:
uhm.... CU2 misbruik ik persoonlijk. Geile foto neerzetten. Dan mailen ze me want ik schrijf niet terug op 'vreindjes' enzo.
Als ze mailen dan komt het naar een speciaal mailadres.
Die mensen krijgen een automatisch mailtje van me met mijn website adres.
En velen sms'en of bellen dan. En een enkeling komt gelijk cammen!
dat is misbruik maken van de situatie
En steeds het risico lopen op een ban op CU2
Vragen mag altijd. Maar... is het relevant?quote:Op woensdag 30 november 2005 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
hoi,
ben eigenlijk heel erg benieuwd hoeveel je nou verdientof mag ik dat niet vragen?
hmm laat maar zitten dan, geen zin om 12 pagina's terug te lezen.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:32 schreef Kleintje het volgende:
[..]
Vragen mag altijd. Maar... is het relevant?
Ik verdien zoveel als dat ik werk
Hoe meer ik werk, hoe meer ik mijn best doe.
Op hoe meer sites ik me inlog, hoe meer kans ik heb op veel klanten.
Kreeg in het vorige topic al het verwijt naar mijn kop dat ik alleen maar stoer kwam doen over mijn verdiensten, dus als je het echt wil weten, lees dan maar in de vorige topics.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |