abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2005 @ 13:08:12 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32694251
Kleintje postte hier over haar werk als camgirl. In de vorige twee delen (hier en hier) kon je vragen aan haar stellen, en discussieren over het werk zelf. Dat het niet al te hoog staat aangeschreven staat vast, dat het goed kan verdienen echter ook.

Ik ken kleintje sinds een half jaar, ook IRL, en ik weet dat ze nogal wat vragen krijgt. Een vraag die net bij mij op komt:

Als Internetsexwerker (is dat een woord?) heb je natuurlijk apparatuur en een internetverbinding nodig. Moet dat het beste van het beste zijn, en is het 100% aftrekbaar van de belasting als je het allemaal netjes legaal wil doen? Want ik stel me zo voor dat de belastingdienst, net zoals bij auto's, zal claimen dat je er ook een privé-voordeel bij hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door RonaldV op 30-11-2005 13:26:50 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32694286
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32694496
Bepaalde dingen zijn echt bedrijfskosten. Want zonder die dingen kan ik mijn werk niet doen.
Dat is dus een webcam en een internetverbinding.
Dat zijn echte kosten. Deze kan ik dus helemaal aftrekken. Dus.... ik betaal btw over alles wat ik verdien, voor deze sector dus de wettelijke 19%

Ik kan van de kosten die ik maak de btw terugvragen. Dus ik hoef geen btw te betalen over lingerie, sextoys, internetverbinding etc.

En dan blijft een bedrag over, dat is mijn winst. Omdat het een eenmansbedrijf is, is dat dus mijn bruto salaris. Daar moet dus nog loonbelasting over betaald worden. Van het bruto salaris worden dus eerst de kosten betaald. Want daarover hoef ik geen loonbelasting te betalen, omdat het niet als loon wordt gezien. Dus mijn internetverbinding haal ik er eerst vanaf en de andere kosten.

Het bedrag wat dan overblijft, daar moet ik loonbelasting over betalen.

In mijn vak is een goede upload belangrijker dan download, maar daar betaal je dan wel flink voor...

[ Bericht 11% gewijzigd door Kleintje op 30-11-2005 13:31:09 ]
  woensdag 30 november 2005 @ 13:19:07 #4
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32694586
tvp
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_32694650
Overigens, als er behoefte aan is wil ik in R&P wel een 'normen en waarden' topic openen.

Ik weet dat er veel meer mensen hier op fok interesse hebben in dit vak.
Om te kijken, bellen, sms'en of om het zelf te doen.
Ik stond er zelf ook versteld van.

Heb er een paar leuke klanten aan overgehouden en wat mensen met wie ik lekker mail over dit vak. Jammer dat ze zich hier niet bekend willen maken, maar ik respecteer het. Ik weet zelf ook wel dat niet alle opmerkingen over het vak leuk zijn om te horen te krijgen.
pi_32694669
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Kleintje het volgende:
Bepaalde dingen zijn echt bedrijfskosten. Want zonder die dingen kan ik mijn werk niet doen.
Dat is dus een webcam en een internetverbinding.
Dat zijn echte kosten. Deze kan ik dus helemaal aftrekken. Dus.... ik betaal btw over alles wat ik verdien, 19%

Ik kan van de kosten de btw (19 of 6 %) terugvragen. Dus ik hoef geen btw te betalen over lingerie etc.

En dan blijft een bedrag over, dat is mijn bruto salaris. Daar moet dus nog loonbelasting over betaald worden, maar de echte kosten gaan er eerst af, daar hoef ik geen loonbelasting over te betalen, omdat het niet als loon wordt gezien. Dus mijn internetverbinding haal ik er eerst vanaf en de andere kosten.

Het bedrag wat dan overblijft, daar moet ik loonbelasting over betalen.

In mijn vak is een goede upload belangrijker dan download, maar daar betaal je dan wel flink voor...
Dus het is wel legaal en aanvaard...
Doe je dit werk graag?
  woensdag 30 november 2005 @ 13:25:31 #7
65960 sanger
pi_32694754
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:16 schreef Kleintje het volgende:
verhaaltje
Een vraag in opvolging van jouw antwoordt:

Is het dan ook nodig een boekhouding te voeren als in een bedrijf? Beter nog, ben je een zelfstandige onderneemster (met Kvk en BTWnr) of ben je in loondienst??
pi_32694793
Het is legaal. Heb een boekhouder die het voor me doet.

Zie het even op een andere manier. Ik doe dit vanuit huis. Maar als je werk hebt waarvoor je een kantoorpand nodig hebt en werknemers in dienst hebt, dan is het kantoorpand ook kosten. Daar betaal je dus ook geen loonbelasting over.

De 19% daarvan mag je dus terugvragen. Je moet het dus wel gewoon van je 'winst' betalen. Maar je hoeft er dus geen loonbelasting of omzetbelasting over te betalen.

En ja, ik vind het werk leuk om te doen. Ook ik heb dagen dat ik geen zin heb, maar over het algemeen kan het erg gezellig en leuk zijn.
pi_32694846
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Een vraag in opvolging van jouw antwoordt:

Is het dan ook nodig een boekhouding te voeren als in een bedrijf? Beter nog, ben je een zelfstandige onderneemster (met Kvk en BTWnr) of ben je in loondienst??
Dat is wel een goede. Ik ben zelfstandige.
Dus als ik niet werk, heb ik ook geen geld.
Heb kvk en btw nummer en maak dus ook facturen.

Je kan het ook doen naast een gewone baan. De bedrijven voor wie je camt geven het wel op aan de belasting. Je kan dan niet de 19% aan ze doorberekenen.
Dus... je kan het bijna niet verzwijgen voor de belasting omdat ze ook bij de boekhouding van het andere bedrijf kunnen en dan komt je naam toch wel tevoorschijn.

Dan wordt het geld gezien als 2e baan, 2e salaris en ga je er ook gewoon loonbelasting over betalen. Alleen kan je dan totaal geen kosten aftrekken.
  woensdag 30 november 2005 @ 13:29:43 #10
65960 sanger
pi_32694861
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:28 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Dat is wel een goede. Ik ben zelfstandige.
Dus als ik niet werk, heb ik ook geen geld.
Heb kvk en btw nummer en maak dus ook facturen.

Je kan het ook doen naast een gewone baan. De bedrijven voor wie je camt geven het wel op aan de belasting. Je kan dan niet de 19% aan ze doorberekenen.
Dus... je kan het bijna niet verzwijgen voor de belasting omdat ze ook bij de boekhouding van het andere bedrijf kunnen en dan komt je naam toch wel tevoorschijn.

Dan wordt het geld gezien als 2e baan, 2e salaris en ga je er ook gewoon loonbelasting over betalen. Alleen kan je dan totaal geen kosten aftrekken.
Effe topic op gang houden

Je inkomsten, die komen uit dat cammen. Stuur je dat bedrijf die de site in de lucht heeft dan een factuur? En moet je dan zelf een urenadministratie bijhouden?

P.S. wel makkelijk dat je bv. lingerie van de belasting mag uitaftrekken
pi_32695084
Ik cam voor verschillende bedrijven. Nadat ik gecamd heb kan ik gelijk online zien hoeveel minuten ik heb gedraaid.

Je moet dat als volgt zien. Stel dat ik van 13:45 tot 14:00 cam, dan ben ik dus in principe een kwartier aan het werk geweest.
Maar... voor elke bezoeker wordt je betaald. En voor iedere minuut. Dus zeg dat ik in dat kwartier 3 bezoeker had. De een bleef 10 minuten, de ander 5 en de andere de volledige 15, dan heb ik daar toch 30 minuten gedraaid in een kwartier tijd.
Je krijgt dan voor 30 minuten betaald.

Aan het eind van de maand krijg ik dus een totaalstatistiek. Naar aanleiding daarvan maken sommige bedrijven een credit-nota en die ontvang ik van hun. Dan zie ik dus wat hun mij verschuldigd zijn.
Andere bedrijven moet ik zelf een factuur sturen. Dus daar maak ik een factuur voor en bereken ik btw.
pi_32695114
Overigens, ik hou zelf een uitgebreide sheet bij met wat ik heb gewerkt. Van hoe laat tot hoe laat, hoe druk het was, hoeveel ik heb verdiend.
Dit om bij te houden wat de beste tijden zijn om te werken en om het altijd duidelijk te houden. Stel dat zo'n bedrijf een storing heeft dan weet ik nog wat ik heb.
pi_32695122
Hey Kleintje,

Interessant dat je het werk wat je doet zo uit de boeken doet en mensen "laat zien" dat het hele normale mensen zijn die bezig zijn met dergelijk werk.
Wat ik me wel afvraag zijn jouw beweegredenen om dit allemaal uit de doeken te doen. Op deze manier zet je wel de deur open voor anderen om in dit wereldje te stappen.

Hierdoor bestaat de kans dat je meer concurrentie krijgt, dus meer keus voor de klant en dus in potentie minder klanten voor jou.
Dit is in ieder geval wel een regel die opgaat in de branche waar ik in werkzaam ben (webmaster van adult sites). Enkele jaren geleden was dat een echte big business waarin je snel veel geld kon verdienen. De laatste 2 jaar merken wij door de moordende concurrentie dat alle inkomsten aan het dalen zijn. Aantal bezoekers blijven namelijk hetzelfde, alleen zijn er meer mensen die een graantje mee willen pikken.

ik ben van mening dat dit op termijn ook kan gebeuren door dit soort topics. Door je werk in een "goed daglicht" te plaatsen zullen meer mensen wellicht de instap wagen. Kan nadelig gaan werken voor de mensen die er nu al in zitten.
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
  woensdag 30 november 2005 @ 13:48:12 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_32695287
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:41 schreef Noedie het volgende:
Hey Kleintje,

Interessant dat je het werk wat je doet zo uit de boeken doet en mensen "laat zien" dat het hele normale mensen zijn die bezig zijn met dergelijk werk.
Wat ik me wel afvraag zijn jouw beweegredenen om dit allemaal uit de doeken te doen. Op deze manier zet je wel de deur open voor anderen om in dit wereldje te stappen.

Hierdoor bestaat de kans dat je meer concurrentie krijgt, dus meer keus voor de klant en dus in potentie minder klanten voor jou.
Dit is in ieder geval wel een regel die opgaat in de branche waar ik in werkzaam ben (webmaster van adult sites). Enkele jaren geleden was dat een echte big business waarin je snel veel geld kon verdienen. De laatste 2 jaar merken wij door de moordende concurrentie dat alle inkomsten aan het dalen zijn. Aantal bezoekers blijven namelijk hetzelfde, alleen zijn er meer mensen die een graantje mee willen pikken.

ik ben van mening dat dit op termijn ook kan gebeuren door dit soort topics. Door je werk in een "goed daglicht" te plaatsen zullen meer mensen wellicht de instap wagen. Kan nadelig gaan werken voor de mensen die er nu al in zitten.
Komen die dalende inkomsten niet vooral doordat heel veel adult-sites hetzelfde bieden, en doordat heel veel content tegenwoordig gratis te vinden is op andere sites, Kazaa, usenet, etc? Een tochtje langs de nieuwsgroepen leert dat je dezelfde dames op minstens 20 sites "Exclusief bij ons!" kunt zien. Ik snap best dat het voor de dames en fotografen in kwestie interessant is om hun foto's aan zoveel sites te verkopen, maar misschien is jullie content gewoon niet exclusief genoeg meer?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_32695312
hoi Noedie.
Leuke vraag.

Sja, hoe moet ik het zeggen. Ik heb nog steeds een leuke boterham. En soms moet je inderdaad een half uurtje meer werken om aan een goed bedrag te komen.

Toen ik net begon kwam er net een nieuwe Nederlandse site in de lucht. Ze adverteren heel veel. Dus ik schreef me daar gelijk in. En hoppa.... het liep er erg goed. Heel vaak zaten we maar met 4 tot 7 vrouw online. Ja, dan heb je veel bezoek. Nu hebben ze 564 webcammers en op dit moment zitten er 40 live. Van die 40 zijn er 20 Nederlands.

En weet je... ik zou GEK worden als ik alle Nederlandse geile mannen moet bedienen.
Dus... ik ben blij dat er meer meiden zijn.

Er zijn in de loop der jaren gewoon meer banen gekomen in de erotische sector.
En dan blijft het belangrijk om jezelf te onderscheiden.
En ik krijg zelf heel vaak te horen dat ik me goed onderscheidt van de rest. Kan je zo ook wel aangeven waarom ze dat zeggen...

Ik ben daarnaast gewoon 'the girl next door'.
Ik ben niet moeders mooiste, heb echt wel dingen op mijn lichaam die ik niet mooi vind.
Ik doe ook gewoon boodschappen, ben ook gewoon ziek en heb ook mijn hobbies.
En dat weten mijn vaste klanten en het is ook altijd leuk om nieuwe vaste klanten te kweken!
pi_32695370
Overigens.... ik heb me bij een aantal sites ingeschreven. Maar vergeet niet dat die sites hun content ook vaak doorverkopen. Dus als ik me bijvoorbeeld inschrijf bij bedrijf X, dan kan het ook zijn dat er op bedrijf Y en Z ook te zien is dat ik online ben. Dus ik kan ook bezoekers daar vandaan krijgen en daar dus op verdienen.
Dus je bent niet afhankelijk van alleen de marketing van bedrijf X. (alhoewel, dat hun het doorverkopen is natuurlijk ook hun marketingstrategie... maar het ligt er ook weer aan hoe Y en Z adverteren om mensen naar hun site te krijgen)
  woensdag 30 november 2005 @ 13:56:27 #17
65960 sanger
pi_32695494
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:48 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Komen die dalende inkomsten niet vooral doordat heel veel adult-sites hetzelfde bieden, en doordat heel veel content tegenwoordig gratis te vinden is op andere sites, Kazaa, usenet, etc? Een tochtje langs de nieuwsgroepen leert dat je dezelfde dames op minstens 20 sites "Exclusief bij ons!" kunt zien. Ik snap best dat het voor de dames en fotografen in kwestie interessant is om hun foto's aan zoveel sites te verkopen, maar misschien is jullie content gewoon niet exclusief genoeg meer?
Buiten dat heb je tegenwoordig (Breezahgeneratie) ook een concurrend aan MSN denk ik.

Vroeger had je jongetjes van een jaar of 16 - 17 die stiekum gingen cammen. Nu kijken op cu2 of e.d. en kunnen via MSN aan hun behoefte bevredigen.

Kan misschien een beetje generaliserend overkomen, dat is echter niet zo bedoeld
pi_32695797
uhm.... CU2 misbruik ik persoonlijk. Geile foto neerzetten. Dan mailen ze me want ik schrijf niet terug op 'vreindjes' enzo.
Als ze mailen dan komt het naar een speciaal mailadres.
Die mensen krijgen een automatisch mailtje van me met mijn website adres.
En velen sms'en of bellen dan. En een enkeling komt gelijk cammen!

dat is misbruik maken van de situatie
En steeds het risico lopen op een ban op CU2

Overigens..... IK DWING niemand hiermee.
Ik wijs ze op mijn site. Dat als ze meer willen weten over mij, dat ze daar maar moeten kijken.

En dan nemen ze zelf de volgende stap.

Op CU2 zijn erotische foto's ook niet toegestaan.
Het zijn dus allemaal redelijk nette foto's die daar staan. Dus ze reageren echt op 'Kleintje' en komen dan bij mijn alter-ego de camgirl terecht!

[ Bericht 27% gewijzigd door Kleintje op 30-11-2005 14:16:41 ]
pi_32695959
Klein, heb je een redelijk beeld van de mannen die contact met jou opnemen, of kun je ze heel abstract als 'klanten' blijven zien? En heb je nou al ooit met de bakker op de hoek gecamd oid, ooit genante situaties meegemaakt?
Mon 'en!
pi_32696068
Heeee Bloempjuh

Ik wil niet eens een redelijk beeld van ze hebben. Dan wordt het te persoonlijk.
Tuurlijk zijn er weleens mannen aan de telefoon met een fijne stem met wie je veel raakvlakken hebt. Maar... daar blijft het bij.
Een enkele keer vertel ik ze mijn echte leeftijd maar meer ook niet.

Ik heb nu 3 x gehad dat iemand me op straat aansprak of ik 'mijn webcamgirlnaam' was.
Dan zeg ik gewoon ja. Of ik nu met vriend ben of niet. Ik heb ook een gewoon leven.
We hebben kort gekletst en meestal krijg je dan een compliment en later op de dag of week nog een mail van ze dat ze het leuk vonden om me te zien.

De eerste keer schrok ik me dood, maar ach... ik denk dat ik wel vaker 'bekenden' tegenkom, maar ik denk dat de meesten het niet durven te zeggen want er is toch een soort taboe...
pi_32696071
hoi,

ben eigenlijk heel erg benieuwd hoeveel je nou verdient of mag ik dat niet vragen?
  woensdag 30 november 2005 @ 14:21:49 #22
65960 sanger
pi_32696100
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:08 schreef Kleintje het volgende:
uhm.... CU2 misbruik ik persoonlijk. Geile foto neerzetten. Dan mailen ze me want ik schrijf niet terug op 'vreindjes' enzo.
Als ze mailen dan komt het naar een speciaal mailadres.
Die mensen krijgen een automatisch mailtje van me met mijn website adres.
En velen sms'en of bellen dan. En een enkeling komt gelijk cammen!

dat is misbruik maken van de situatie
En steeds het risico lopen op een ban op CU2
Maar dat is wel de andere kant van het verhaal
pi_32696344
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:20 schreef jimjim1983 het volgende:
hoi,

ben eigenlijk heel erg benieuwd hoeveel je nou verdient of mag ik dat niet vragen?
Vragen mag altijd. Maar... is het relevant?
Ik verdien zoveel als dat ik werk
Hoe meer ik werk, hoe meer ik mijn best doe.
Op hoe meer sites ik me inlog, hoe meer kans ik heb op veel klanten.

Kreeg in het vorige topic al het verwijt naar mijn kop dat ik alleen maar stoer kwam doen over mijn verdiensten, dus als je het echt wil weten, lees dan maar in de vorige topics.
pi_32696480
quote:
Op woensdag 30 november 2005 14:32 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Vragen mag altijd. Maar... is het relevant?
Ik verdien zoveel als dat ik werk
Hoe meer ik werk, hoe meer ik mijn best doe.
Op hoe meer sites ik me inlog, hoe meer kans ik heb op veel klanten.

Kreeg in het vorige topic al het verwijt naar mijn kop dat ik alleen maar stoer kwam doen over mijn verdiensten, dus als je het echt wil weten, lees dan maar in de vorige topics.
hmm laat maar zitten dan, geen zin om 12 pagina's terug te lezen.
maar ik ben gewoon benieuwd hoe goed het nou verdient, want er zijn volgens mij best veel mensen die het puur om het geld doen, dan moet er dus veel te verdienen zijn. maar om het een beetje verkapt te houden, wat voor auto zou je kunnen kopen? een mooie sedan, een kleine cabrio of een ferrari?
als je hier geen antwoord op wilt geven hoeft dat natuurlijk niet.
pi_32696558
jimjim.... laat ik het zo zeggen... per persoon krijg ik betaald. Ik log me op 6 sites tegelijk in. Alleen op prime-time.
Dan cam ik een half uur tot 3 kwartier max. achter elkaar.
Zo'n 8 man tegelijk. Dat 45 minuten.
45 x 8 = 360

Per site zijn de verdiensten verschillend. Van 20 eurocent per minuut tot zo'n 35 eurocent per bezoeker per minuut.
Dus... je komt op ongeveer 90 euro uit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')