Dat vermoed ik dus ook. dat de automobilist daarvoor moet opdraaien als de plannen werkelijkheid worden.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:21 schreef Fliepke het volgende:
de automobilist gaat dit betalen natuurlijk.
Je moet maar de tijd hebben voor al die betutteling
Vraag me af waar al dat geld heengaat...quote:Op woensdag 30 november 2005 12:24 schreef The_Terminator het volgende:
Misschien dat het CBR hier wel bij betrokken gaat worden, en dat zijn geldwolven...
Dat is idd de practische vraag. In de loop der jaren leer je je eigen rijstijl hanteren.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:25 schreef _o_ het volgende:
Nog een argument om het niet te doen: als dezelfde criteria gehanteerd worden als bij het praktijkexamen voor je rijbewijs, komt vrijwel geen enkele ervaren automobilist door de keuring. Je rijstijl verandert naarmate je meer ervaring hebt en het zal moeilijk zijn om precies zo te rijden als je het geleerd hebt en zoals het hoort.
Nou goed, doen ze het niet en dan rijdt iemand je levenslang de kreukels in en mag je zwaar verminkt en verlamd door, omdat iemand die er met zo'n test uitgehaald zou zijn die test niet kreeg.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:24 schreef The_Terminator het volgende:
Ik denk dat de automobilist hier weer zelf voor kan gaan dokken, alsof autorijden al niet genoeg kost tegenwoordig![]()
Misschien dat het CBR hier wel bij betrokken gaat worden, en dat zijn geldwolven...
Wat kost 12 miljoen mensen op keuring laten gaan. ?quote:Op woensdag 30 november 2005 12:29 schreef Dagonet het volgende:
Nou goed, doen ze het niet en dan rijdt iemand je levenslang de kreukels in en mag je zwaar verminkt en verlamd door, omdat iemand die er met zo'n test uitgehaald zou zijn die test niet kreeg.
Al scheelt het 1%, scheelt het toch 10.000 ongelukken per jaar, scheelt weer verzekeringspremie, manuren voor de politie, eventuele opruimploegen en ambulances, afgesloten wegen enz enz enz
Dago ik had hetzelfde topic kun je die sluiten.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:29 schreef Dagonet het volgende:
Nou goed, doen ze het niet en dan rijdt iemand je levenslang de kreukels in en mag je zwaar verminkt en verlamd door, omdat iemand die er met zo'n test uitgehaald zou zijn die test niet kreeg.
Al scheelt het 1%, scheelt het toch 10.000 ongelukken per jaar, scheelt weer verzekeringspremie, manuren voor de politie, eventuele opruimploegen en ambulances, afgesloten wegen enz enz enz
Dat kun je lezen in het jaarverslag van het CBR.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:28 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Vraag me af waar al dat geld heengaat...
Oh, sorry ik wist niet of er al een topic over bestond. Als jou topic eerder was dan mijn topic mag wat mij betreft de mijne gesloten worden.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dago ik had hetzelfde topic kun je die sluiten.
Okay! Doen we het niet, offer jij jezelf op om permanent invalide te worden?quote:Op woensdag 30 november 2005 12:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat kost 12 miljoen mensen op keuring laten gaan. ?
Het grootste deel van de ongelukken is te wijten aan de rijstijl van de betrokkenen, hoezo helpt een test daar niet bij?quote:En heeft het wel het beoogde effect, omdat de wegen steeds drukker worden in Nederland. Juist bij de toegenomen drukte is de kans op ongelukken het grootst. En daar helpt geen rijvaardigheidstest tegen.
Maar dat kun je ook voorkomen door mensen gewoon niet meer te laten rijden en alles naar 10 km/u terug te brengenquote:Op woensdag 30 november 2005 12:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou goed, doen ze het niet en dan rijdt iemand je levenslang de kreukels in en mag je zwaar verminkt en verlamd door, omdat iemand die er met zo'n test uitgehaald zou zijn die test niet kreeg.
Al scheelt het 1%, scheelt het toch 10.000 ongelukken per jaar, scheelt weer verzekeringspremie, manuren voor de politie, eventuele opruimploegen en ambulances, afgesloten wegen enz enz enz
Wat denk je dat al die enorme files op snelwegen door ongelukken kosten? Dat kan oplopen van tonnen tot miljoenen euro's aan manuren die verspilt worden per file. Daar kan je wel wat mensen van naar de opticien sturen.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou goed, doen ze het niet en dan rijdt iemand je levenslang de kreukels in en mag je zwaar verminkt en verlamd door, omdat iemand die er met zo'n test uitgehaald zou zijn die test niet kreeg.
Al scheelt het 1%, scheelt het toch 10.000 ongelukken per jaar, scheelt weer verzekeringspremie, manuren voor de politie, eventuele opruimploegen en ambulances, afgesloten wegen enz enz enz
Tja, ik vraag mij af of zo'n test dan ook wel werkelijk effect heeft... Als bijv. iemand die overal te hard rijd tijdens zo'n test wel normaal rijd, en deze dus goed afrond, maar vervolgens weer zijn oude rijstijl gaat handhaven, dan schiet je er nog niets mee op.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou goed, doen ze het niet en dan rijdt iemand je levenslang de kreukels in en mag je zwaar verminkt en verlamd door, omdat iemand die er met zo'n test uitgehaald zou zijn die test niet kreeg.
Al scheelt het 1%, scheelt het toch 10.000 ongelukken per jaar, scheelt weer verzekeringspremie, manuren voor de politie, eventuele opruimploegen en ambulances, afgesloten wegen enz enz enz
Dat klopt. Zo kan je een schifting maken tussen hen die wel behoorlijk weten te rijden en hen die niet kunnen rijden.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Okay! Doen we het niet, offer jij jezelf op om permanent invalide te worden?
Maar er zijn 7,3 miljoen auto's in Nederland, 1 op de 7 raakt dus betrokken bij een ongeluk. Jaarlijks.
[..]
Het grootste deel van de ongelukken is te wijten aan de rijstijl van de betrokkenen, hoezo helpt een test daar niet bij?
Al zou het al 1 op de 8-9 worden lijkt het me toch al rendabel. Gezien de factor mensenlevens.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Okay! Doen we het niet, offer jij jezelf op om permanent invalide te worden?
Maar er zijn 7,3 miljoen auto's in Nederland, 1 op de 7 raakt dus betrokken bij een ongeluk. Jaarlijks.
[..]
De ergste groep (jongeren) heb je er iig niet meequote:Op woensdag 30 november 2005 12:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Het praktijk gedeelte twijfel ik over. Is het wel wenselijk? Dat gaat duur worden en als je een zure examinator heb ben je de lul. Aan de andere kant is het wel de kans om al die bejaarde fossielen van de weg te krijgen. Misschien moet dat gewoon leeftijdsgebonden worden ofzo?
Ik geloof dat een puntenrijbewijs eraan zit te komen. Dus dan is het alsnogquote:Op woensdag 30 november 2005 12:41 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Tja, ik vraag mij af of zo'n test dan ook wel werkelijk effect heeft... Als bijv. iemand die overal te hard rijd tijdens zo'n test wel normaal rijd, en deze dus goed afrond, maar vervolgens weer zijn oude rijstijl gaat handhaven, dan schiet je er nog niets mee op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |