Anorexia is een OC-stoornis, terwijl het in het door jou geschetste scenario ook best wel zou kunnen zijn dat ze niet eet omdat ze geen voedsel kan veroorloven, en niet omdat ze aan een OC-stoornis lijdt. Dat zijn 2 totaal verschillende soort problemen, vandaar dat het van belang is om te weten wat er precies aan de hand is..quote:Op woensdag 30 november 2005 12:24 schreef Vogue het volgende:
Ik weet niet hoe de medische hulp daar is. Ik kreeg te horen dat ze in een staatsziekenhuis lag omdat ze geen normaal ziekenhuis kan betalen. Ze heeft daar ook geen bed, maar zit de hele dag op een stoel. Ik vermoed dat het niet al te best is. Ze is opgenomen met bloedarmoede en uitdrogingsverschijnselen, dus of het puur anorexia is weet ik niet zeker, ik weet er zo weinig van.
Succes in ieder geval!quote:Net belde mijn vriendin weer. Ze heeft met de ouders van mijn vriendin daar gesproken en haar moeder vliegt maandag naar Venezuela. Ik hoop dat ze haar en haar zoontje meekrijgt.
Dankjewelquote:Op woensdag 30 november 2005 12:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Anorexia is een OC-stoornis, terwijl het in het door jou geschetste scenario ook best wel zou kunnen zijn dat ze niet eet omdat ze geen voedsel kan veroorloven, en niet omdat ze aan een OC-stoornis lijdt. Dat zijn 2 totaal verschillende soort problemen, vandaar dat het van belang is om te weten wat er precies aan de hand is..
[..]
Succes in ieder geval!
dat is een heel erg domme opmerking.... zoek eens informatie voordat je wat zegt.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:12 schreef American_Nightmare het volgende:
Een domme opmerking
ben het anders wel eens...quote:Op woensdag 30 november 2005 19:59 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
dat is een heel erg domme opmerking.... zoek eens informatie voordat je wat zegt.![]()
Hm. Racistische achteraf-weet-ik-het-beter praat.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:46 schreef American_Nightmare het volgende:
Komop zeg.. ze is getrouwd met een gast uit een of ander apenland en ze wordt daar vervolgens door de beste vent mishandeld en ik zou daar geen opmerking over mogen maken? Ze is duidelijk niet zo slim.
Ken jij veel gevallen waarin het goed gaat dan? Ik ken namelijk alleen gevallen waarin het verkeerd loopt namelijk. Dit soort landen zijn simpelweg te primitief en achtergesteld om een succes te kunnen maken van een dergelijke relatie. Je krijgt onherroepelijk te maken met gigantische culturele verschillen zoals de achtergestelde rol van de vrouw. Die mannen nemen het verder niet zo nauw met zaken als trouwheid en monogamie.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:58 schreef mgerben het volgende:
[..]
Hm. Racistische achteraf-weet-ik-het-beter praat.
Er zijn ook mensen bij wie een buitenlands huwelijk goed gaat, maar als het mis loopt 'apenland' en 'had je kunnen weten' roepen is flauwekul.
In Nederland lopen huwelijken ook op de klippen.
In Nederland hebben mensen ook annorexia.
In Nederland hebben mensen ook geldproblemen.
In Nederland worden ook vrouwen geslagen.
In Nederland hebben mensen ook problemen.
In Venezuela zijn er ook goede huwelijken. En mensen die niet geslagen worden.
'had je kunnen weten als je naar een apenland gaat' is derhalve rasistische onzin, qed.
Je kan het met hem/haar eens zijn inderdaad. Feit is wel dat ik je van tevoren had kunnen vertellen dat er niks dan ellende van deze relatie zou komen, omdat ik het al vaak genoeg gezien heb. Als mensen om haar heen deze waarheid nou hadden ingezien was ze misschien nooit gegaan.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:17 schreef Vogue het volgende:
Ik ben het wel met Mgerben eens. Bovendien gaat het niet alleen om dat huwelijk, het gaat ook om haar, haar kind en om haar gezondheid. Daar maak ik me momenteel meer zorgen om.
Hoewel ik het deels wel met je eens ben, is het gewoon niet relevant in dit geval. Ik ben ook niet op zoek naar een structurele oplossing, ik stelde alleen een vraag. Hoe overtuig je iemand dat diegene zich moet laten behandelen voordat het te laat is?quote:Op donderdag 1 december 2005 13:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je kan het met hem/haar eens zijn inderdaad. Feit is wel dat ik je van tevoren had kunnen vertellen dat er niks dan ellende van deze relatie zou komen, omdat ik het al vaak genoeg gezien heb. Als mensen om haar heen deze waarheid nou hadden ingezien was ze misschien nooit gegaan.
Noem het gepraat achteraf als je me niet gelooft; wat jij wilt. Verwacht echter ook niet dat je hier op Fok een structurele oplossing voor dit probleem zult vinden. Als het echt zo'n goede vriendin is en als de problemen zo groot zijn als jij zegt is er maar 1 oplossing; erheen gaan en haar mee terug nemen.
Ik denk niet dat jij het hebt over hetzelfde Venezuela als TS. Het is één van de rijkere landen in ZA met net zo goed hoogopgeleide mensen als hier. Het zijn ook gewilde werknemers voor de petrochemische industrie in de VS bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 1 december 2005 13:07 schreef American_Nightmare het volgende:
Ken jij veel gevallen waarin het goed gaat dan? Ik ken namelijk alleen gevallen waarin het verkeerd loopt namelijk. Dit soort landen zijn simpelweg te primitief en achtergesteld om een succes te kunnen maken van een dergelijke relatie. Je krijgt onherroepelijk te maken met gigantische culturele verschillen zoals de achtergestelde rol van de vrouw. Die mannen nemen het verder niet zo nauw met zaken als trouwheid en monogamie.
Ze mag iig van geluk spreken met een vriendin zoals jij. Als ik jou was zou ik ook een man meenemen als je er heengaat. Die vent klinkt nietecht als een aardige man, en je weet maar nooit. Als je wilt dat ze meegaat zal hij haar tegenhouden. Met een man erbij is dat toch anders, mits die wel wat kracht heeft natuurlijkquote:Op zondag 4 december 2005 18:06 schreef Vogue het volgende:
Even een nieuwe update: er is nog weinig nieuws van haar kant. Ik heb haar familie gesproken, maar heb het idee dat die de ernst van de situatie niet inzien. Haar 2 jaar jongere zusje zei dat ze niet snapte waarom haar zus zoveel aandacht wilde, en dat het zielig was voor haar ouders. Er heerst thuis een beetje een "stel je niet aan je doet al gek genoeg" mentaliteit.
Haar moeder gaat er morgen wel heen om haar proberen over te halen naar NL te komen, en de collega van mijn vriendin gaat met haar man praten om hem er van te overtuigen dat het het beste is dat ze even naar NL gaat. Maar 99% zeker wil haar man ook mee naar Nederland. Die laat haar nergens alleen naar toe gaan namelijk. Dan heeft ze er ook weinig aan natuurlijkAls haar moeder haar niet meekrijgt naar Nederland, dan ga ik zo snel mogelijk geld bij elkaar sprokkelen voor een ticket en vlieg ik er zelf heen.
Ja leuk, maar ben je er weleens geweest?quote:Op donderdag 1 december 2005 14:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij het hebt over hetzelfde Venezuela als TS. Het is één van de rijkere landen in ZA met net zo goed hoogopgeleide mensen als hier. Het zijn ook gewilde werknemers voor de petrochemische industrie in de VS bijvoorbeeld.
quote:Op donderdag 1 december 2005 14:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij het hebt over hetzelfde Venezuela als TS. Het is één van de rijkere landen in ZA met net zo goed hoogopgeleide mensen als hier. Het zijn ook gewilde werknemers voor de petrochemische industrie in de VS bijvoorbeeld.
En IK ken vrijwel alleen maar relaties tussen buitenlander/Nederlander die goed lopen, waaronder NL/Mexico, NL/Venezuela, NL/Rus, NL/Polen, NL/Columbia, NL/Japan. Relaties tussen NL'ers ken ik juist weinig succesverhalen.
Mijn ervaring is wel dat als er problemen ontstaan in multinationale relaties, het veel lastiger is om deze uit te praten met de juiste bewoordingen / gevoelens. Ook richting je omgeving is het veel moeilijker duidelijk te maken wat er precies speelt, vooral als je 'alleen' in het buitenland zit, waardoor ook sociale uitsluiting dreigt.
Dit zijn ook problemen die in Nederland spelen en waar hier ook voldoende professionele hulp voor is, die in deze gevallen zeker ook aan te raden is.
Een paspoort zal hij van Fidel Chávez toch niet krijgenquote:Maar 99% zeker wil haar man ook mee naar Nederland
Helaas laat jij als Zuid Amerika expert en ervaringsdeskundige hier niets van je horen.quote:Op woensdag 14 december 2005 06:07 schreef fernando_redondo het volgende:
Hou het maar gewoon bij een retourtje Hamburg. Das al moeilijk genoeg voor je
Zoals je zelf vaak genoeg laat blijken hoef je ergens niet geweest te zijn om er een mening over te hebben. In dit geval houd ik het maar op de feiten als reactie op A_N.quote:Op woensdag 14 december 2005 06:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja leuk, maar ben je er weleens geweest?
Lezenquote:Op woensdag 14 december 2005 07:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Helaas laat jij als Zuid Amerika expert en ervaringsdeskundige hier niets van je horen.
Jij bent degene die dat laat blijken. Ik ben immers wel in Venezuela geweest, jij niet. Verder heb meer van de wereld gezien dan alleen Hamburg.quote:Op woensdag 14 december 2005 07:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zoals je zelf vaak genoeg laat blijken hoef je ergens niet geweest te zijn om er een mening over te hebben. In dit geval houd ik het maar op de feiten als reactie op A_N.
Ah, dus jij hebt in het echt gezien dat het een apenland is, waar alleen bosjesmannen wonen (de beschrijving die A_N geeft), en je bent het er nog mee eens ook?quote:Op woensdag 14 december 2005 19:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Jij bent degene die dat laat blijken. Ik ben immers wel in Venezuela geweest, jij niet. Verder heb meer van de wereld gezien dan alleen Hamburg.Maar ja denkt er wel vanalles over te weten. Helaas stroken die cijfertjes allemaal niet echt met de harde realiteit die geldt voor het gros van de bevolking van Venezuela.
Waar heb ik het over een apenland waar alleen bosjesmannen wonen? Ik wil alleen aangeven dat het land niet zo ontwikkeld is als jij wil doen voorkomen.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ah, dus jij hebt in het echt gezien dat het een apenland is, waar alleen bosjesmannen wonen (de beschrijving die A_N geeft), en je bent het er nog mee eens ook?![]()
Gelukkig zijn we het erover eens dat je ergens niet geweest of meegemaakt hoeft te hebben om er een mening over te hebben. Anders zouden ze dit deel van FOK! ook wel op kunnen heffen.![]()
En nu weer verder on-topic
Zoals gezegd, was dat A_N, maar die reactie is weggehaald zie ik nu. Doel van mijn opmerking was dus om vanuit iets meer dan 'bosjesmannen en apenlanden' tegen dit probleem aan te kijken. Zo simpel is het niet en spreekt zoals gezegd mijn eigen ervaringen tegen.quote:Op woensdag 14 december 2005 19:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar heb ik het over een apenland waar alleen bosjesmannen wonen? Ik wil alleen aangeven dat het land niet zo ontwikkeld is als jij wil doen voorkomen.
Alleen op cijfers redeneren heeft voor Venezuela weinig zin. Er is daar gewoon heel veel armoede. In vergelijking met bijvoorbeeld Lima is Caracas echt een verpauperde boel, dat zegt wel wat.
Laten we in de HTL verder gaanquote:Op woensdag 14 december 2005 19:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het wordt eerder slechter dan beter de situatie, tenminste als ik af ga op de Peruaanse kranten. Dan heb ik het over Lima, Caracas is nog veel erger, ook al kan Chavez leuke cijfertjes overleggen.
Nog steeds benieuwd naar.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:32 schreef Copycat het volgende:
Vanwaar trouwens het vermoeden dat ze aan de dope zit (hoewel de aanwijzingen redelijk duidelijk zijn) ?
Heeft ze daar zelf iets over los gelaten tegen haar moeder?
Ah, sorry, die had ik even over het hoofd gezienquote:
Niet zo vreemd met al die off topics ertussenquote:Op woensdag 14 december 2005 23:28 schreef Vogue het volgende:
Ah, sorry, die had ik even over het hoofd gezien
Zoals je het hier neerpent herken ik het inderdaad ook. Zeker ook dat bagatalliseren van alles. En inderdaad is in Venezuela coke niet moeilijk te krijgen.quote:Nee, daar heeft ze met geen woord over gerept. We hebben een wederzijdse vriendin die een tijdje in Mexico gewoond heeft en een relatie had met een coke-verslaafde. Zij is er in meegegaan en is er net op tijd achter gekomen waar ze mee bezig was. Duizenden euro's lichter en met een desillusie kwam ze weer naar NL, waar ze nu een heel leuk leventje aan het opbouwen is. Bijna alles wat zij heeft meegemaakt, gevoeld e.d. komt overeen met de verhaallijnen van mijn vriendin in Venezuela.
Da's waar.quote:Maar het blijft giswerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |