je moet wel hitte bestendige bakjes hebben. daarbij is je servies ook gebakken hequote:Op woensdag 30 november 2005 15:17 schreef Rory78 het volgende:
O en nog een vraag:
Kan je servies wel tegen een beetje vuur?
ja, hij is mooier, dat klopt, maar ik ben erg gehecht aan mijn (inmiddels al 20 jaar oude) branderquote:Op woensdag 30 november 2005 19:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Mijn vriend heeft een heel guitig brandertje met een gas-dingetje erin en die zet daarmee de fik in zijn crème. Staat net iets eleganter in de keuken dan zo'n klusbrander vind ik![]()
Jij zal zo'n brander ook vaker gebruiken als fanatieke hobby-kok neem ik aan. Mijn vriendje kreeg hem als grapje een keer cadeau en hij gebruikt hem alleen soms voor crème brûlée. Volgens mij is het ding eigenlijk bedoeld voor het maken van bouwpakketten of zoquote:Op woensdag 30 november 2005 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
ja, hij is mooier, dat klopt, maar ik ben erg gehecht aan mijn (inmiddels al 20 jaar oude) brander
Eerlijkheidshalve gebruik ik hem niet alleen in de keuken, maar ook om te solderen, wespen mee te jagen, de BBQ mee aan te maken, en al die andere dingen waar je zo een ding voor gebruikt.quote:Op woensdag 30 november 2005 20:04 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij zal zo'n brander ook vaker gebruiken als fanatieke hobby-kok neem ik aan. Mijn vriendje kreeg hem als grapje een keer cadeau en hij gebruikt hem alleen soms voor crème brûlée. Volgens mij is het ding eigenlijk bedoeld voor het maken van bouwpakketten of zo
Hoe dan ook, met vuur spelen blijft leuk![]()
Met de hete onderkant van een pan? Verklaar u nader...quote:Op woensdag 30 november 2005 22:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Als je geen gasbander hebt kun je het ook met een hete onderkant van de pan doen.
Maar zo'n gasbrander werkt stukken beter
Toevallig vond ik net dit. (En ik was niet eens op zoek naar dat recept...)quote:Op woensdag 30 november 2005 20:03 schreef tim2308 het volgende:
Ik heb gisteren crème gehad met speculaas en pepernoten erin verwerkt. Heerlijk! Wellicht een idee om als basis voor crème brulée te gebruiken?
Ja, je moet de hete onderkant van de pan dan gewoon op het suikerlaag je houden. Maar dit is meer een lap middel als je niet de beschikking hebt over een brander.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:15 schreef Serendips het volgende:
[..]
Met de hete onderkant van een pan? Verklaar u nader...
Moet je die hete pan dan gewoon boven het suikjerlaagje houden? Is dat heet genoeg om het te laten karameliseren?
Echt geweldig is het niet, bakjes onder de grill houden is ook geen toppertje vind ik.quote:Op zaterdag 3 december 2005 14:15 schreef Serendips het volgende:
[..]
Met de hete onderkant van een pan? Verklaar u nader...
Moet je die hete pan dan gewoon boven het suikjerlaagje houden? Is dat heet genoeg om het te laten karameliseren?
Wat ik jammer vind van onder de gril Karameliseren is dat je volledige crème warm word. Bij afbranden heb je een warme bovenlaag en een koude onderlaag en dat vind ik persoonlijk heerlijk...quote:Op zondag 4 december 2005 12:10 schreef Serendips het volgende:
De Speculaas Brûlée was echt top!![]()
![]()
Heerlijke crème met een pepernotensmaak. De speculaassmaak was vrij overheersend, dus als je maar een lichte toets speculaas wilt, dan kun je beter maar 2 theelepels kruiden toevoegen.
Karameliseren onder de grill gaat trouwens prima. Gewoon even flink heet laten worden, het rooster hoog in de oven plaatsen zodat de bakjes een paar centimer onder het grillelement staan. Een minuut laten smelten en klaar is kees. Een mooi suikerkorstje! Amelie Poulain zou er jaloers op zijn!![]()
Daar heb je gelijk in. Ik vind het wel erg lekker als de crème warm is. Voor een mooier suikerkorstje hoef je geen brandertje aan te schaffen, dat lukt ook wel onder de grill...quote:Op zondag 4 december 2005 17:05 schreef janatwork het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind van onder de gril Karameliseren is dat je volledige crème warm word. Bij afbranden heb je een warme bovenlaag en een koude onderlaag en dat vind ik persoonlijk heerlijk...
Heel slim van die bakjes...Proberen kan altijd, grote kans dat het ook nog lukt!quote:Op donderdag 8 december 2005 11:33 schreef jack4ya het volgende:
Ik ben een waardeloze kok, maar bij de supermarkt kan je ook zo'n setje kopen. 2 witte bakjes met zijn tweetjes naast elkaar in een kartonnetje, suikerachtige mixje erover strooien en in de grill gedaan (Ik vind het heerlijk als het warm is... ook de creme)
Wel prijzig productje, en van die gebruiksaanwijzing lig je in een lachstuip (heel veel logica fouten) maar echt wel lekker. Waarschijnlijk niet lekker genoeg voor jullie culinaire smaak, maar toch.
Ik haal ze nog 1 keer, dan heb ik mooi 4 geschikte bakjes, en dan ga ik zelf wel een keer proberen... denk ik![]()
Dat zijn ze!! Bonne Maman = Bonne mjammjam!quote:Op donderdag 8 december 2005 12:04 schreef Serendips het volgende:
[..]
Heel slim van die bakjes...Proberen kan altijd, grote kans dat het ook nog lukt!![]()
Laatst heb ik ook de crème brûlée van Bonne Maman gehad bij een vriendin, en ik moet eerljk toegeven dat die best heel aardig was...
Koksroom is een product uit de industrie, met veel toegevoegde zuut om het lagere vetgehalte te compenseren (in het gedrag tijdens het verwerken) slagroom is de room van de melk.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:27 schreef Serendips het volgende:
Wat is precies het verschil tussen koksroom en slagroom?
Idd Turkse supermarkt of Tokoquote:Op donderdag 8 december 2005 20:07 schreef Serendips het volgende:
Volgende vraag: Waar koop je oranjebloesemwater? Bij een Turkse winkel of zo?
En zo hoort ie te zijn!quote:Op zondag 4 december 2005 17:05 schreef janatwork het volgende:
[..]
Wat ik jammer vind van onder de gril Karameliseren is dat je volledige crème warm word. Bij afbranden heb je een warme bovenlaag en een koude onderlaag en dat vind ik persoonlijk heerlijk...
Ideetje voor het kerstmenu misschien? Als je gewoon het recept volgt, kan er niet zoveel mis gaan...quote:Op dinsdag 20 december 2005 00:31 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik zou dat graag ook wel een keertje willen maken
Amelie![]()
Dat boekje ziet er erg leuk uit!quote:Op woensdag 30 november 2005 11:05 schreef Coolfool het volgende:
Ik heb van sinterklaas vorig jaar dit boekje gekregen en daar inmiddels al een aantal keer creme brulee van gemaakt. Goddelijk! Ik maak het suikerlaagje met een gasbrandertje. Wel zo makkelijk. Het boekje bevat trouwens 40 verrukkelijke recepten en is van Sara Lewis in het nederlands. O.a. ook te bestellen bij bol.com.
[afbeelding]
Ik zal het voorleggen aan de familie, dankjewel!quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:28 schreef Serendips het volgende:
[..]
Ideetje voor het kerstmenu misschien? Als je gewoon het recept volgt, kan er niet zoveel mis gaan...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |