Als jij de rest van je leven geen heftruckchauffeur wilt zijn of iets in de trant van dat dan moet je studeren vriendquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
4,5 jaar geleden heb ik mn VWO papiertje gehaald. Helaas ben ik teon zo dom geweest om Transport en Logistiek Managment te gaan volgen, een MBO opleiding. In drie jaar afgerond, want ik kreeg het eerst jaar vrijstelling. Verder zonder enige moeite ook daar mijn papiertje gehaald. En toen werken.. dacht ik.. Nou, niet dus. Eerst een jaar druk aan het solliciteren geweest, en nu het laatste half jaar aan het werk als heftruckchauffeur. Is erg leuk wer, maar ik heb geen zin om de rest van mijn leven in magazijnen rond te blijven hangen. (nou ja, zoalng het op vrijwilligebasis is, is het ok, maar niet om er te werken)
Ik overweeg nu om geschiedenis te gaan studeren, in Grun'n. Maar ik loop wel tegen een heel aantal vragen aan. Hoe zit het met OV-jaarkaart en studiefinanciering als je er een tijd uit bent geweest? Heb ik daar nog recht op?
Ik weet dat het zwaar word om na zo'n tijd weer in de schoolbanken te zitten, en ook echt wat te moeten doen... Zijn er hier meer mensen die dat hebben gedaan? En wat zijn jou ervaringen?
En wat kost dat nu, een studie? Als het financieel niet haalbaar is, hoef ik er niet aan te beginnen natuurlijk.
PS: ook alle info over deze specifieke opleiding is welkom.
Dan is er geen probleem, ken mensen die op hun 25e zijn begonnen met eerste jaar hbo...quote:
Oh, dat valt nog mee. Ik zou het toch zeker doen hoor, iig weer proberen. Als je dat hefttruckwerk niet je hele leven wilt doen zul je toch echt verder moeten studeren. Dat zal even wennen zijn, maar je hebt wel wat erna.quote:
Mijn MBO studie was niet richting heftruckchauffeur.. dat was een cursus van een week die ik daarnaast heb gevolgdquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Renesite het volgende:
OV krijg je als je je stufi aanvraagt, kan je dus week/weekend nemen.
ik ken van een hele boel mensen dat een jaar er tussenuit al heel moeilijk is om dan vervolgens weer te gaan beginnen.
Kan het je zéker aanraden - vooral met een VWO dat je vooraf had.
Ik weet niet wat je dacht te gaan doen met een MBO studie voor heftruckchauffeur, dat terzijde, maar het word gewoon dus knokken. Maar als je écht wilt moet je er voor gaan, en die instelling moet je ook altijd in je achterhoofd houden!
Nou ja, begrijp ik ook welquote:Op dinsdag 29 november 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Mijn MBO studie was niet richting heftruckchauffeur.. dat was een cursus van een week die ik daarnaast heb gevolgdMBO studie was een opleiding tot transportplanner en/of magazijnchef.
Tsja, dat was wat ik wilde 5 jaar geleden
Mja, maar er zijn geen HBO oppleidingen die me aanspreken..quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:47 schreef Sport_Life het volgende:
Al over gedacht om HBO te gaan doen? Blijkbaar ben je toch een beetje praktisch ingesteld (als heftruck chauffeur), en HBO is een stuk minder theoretisch dan Uni, en tevens hoef je veel minder hard te studeren over het algemeen
.
Wat betreft stufi hoef je je geen zorgen te maken, na 3 of 4 jaar MBO krijg je nog gewoon 4 jaar stufi/OV op het HBO/Uni.
ik wel, maar mij ken je dan weer niet.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:39 schreef DaYwALKuR het volgende:
Meestal niet te doenmeeste jongens die ik ken, deden weleens avond-school echter geen enkele heeft het echt goed afgemaakt. Maja je kunt altijd proberen
Omdat ik nu hobbymatig al veel met geschiedenis bezig ben (een heel specifiek vlak, maar toch)quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:53 schreef Penny_Lane het volgende:
Altijd doen. Je bent jong, flexibel van geest en waarschijnlijk gemotiveerd. Voordeel van nu beginnen in plaats van over drie jaar is dat je met colleges en werkgroepen bij mensen terechtkomt waar je in ieder geval geen generatiekloof mee hebt (het gros zal tussen de 18 en 22 zijn) en als iets handig is om een studie mee door te komen zijn het wel studievrienden. Het liefst leuke.
Maar waarom geschiedenis? Ik kan het me voorstellen hoor, volgens mij is het interessant genoeg om het vier jaar vol te houden maar heb je al even gekeken naar het arbeidsperspectief? In welke sectoren komen de meeste historici terecht?
Gister hoorde ik toevallig een verhaal van een meisje, vierdejaars geschiedenisstudente, alle vakken al binnen, die er tijdens haar scriptie mee kapt omdat ze het niet kan opbrengen zich vast te bijten in een literatuurstudie over twee volkeren die ooit ergens een oorlog hebben uitgevochten. Als ik jou was zou ik even op de site van de RuG zo`n leuk foldertje bestellen, dat doorspitten zodat jij tenminste niet voor zulke verrassingen komt te staan en mocht je er dan nog zin in hebben; succes!
30ste?? Weetje dat heel zeker? Was het niet eerder iets van tot de leeftijd van 27?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:24 schreef yup het volgende:
[..]
Als jij de rest van je leven geen heftruckchauffeur wilt zijn of iets in de trant van dat dan moet je studeren vriend
Raad het je van harte aan, het zal zeer moeilijk voor je zijn om weer opnieuw te studeren, maar geloof mij maar, het zal het waard zijn als je een relaxede baan mag doen wat ook nog eens redelijk betaalt.
Hoe oud ben je? Tot je 30ste heb je recht op studiefinanciering + ov als het goed is...
Nee, het is 30.quote:Op woensdag 30 november 2005 18:27 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
30ste?? Weetje dat heel zeker? Was het niet eerder iets van tot de leeftijd van 27?
Ze hebben het verhoogd!quote:
Oftewel: Dan val je onder de voorwaarden voor 'jongeren' , daar kan je verder lezenquote:Op woensdag 30 november 2005 18:55 schreef Alexxxxx het volgende:
van ib-groep.nl:
Ben ik op tijd als ik studiefinanciering aanvraag voor mijn dertigste?
Ja, als je voor je 30e een beurs aanvraagt, en je voldoet aan de overige voorwaarden, ben je op tijd.
Meer staat er niet over op
Als dat voor jou voldoende motivatie is om je vier jaar op een studie te storten moet je `t doen.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja. Maar ik ben nu ook al bezig op het gebied van geschiedenis (boek en tijdschriftartikelen schrijven), en wil daar beter in worden. Vandaar.
Dan moet je het gewoon doen. Je hebt gewoon nog recht op 4 jaar stufi en OV, mits je naast je studie niet teveel bijverdient.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Mja. Maar ik ben nu ook al bezig op het gebied van geschiedenis (boek en tijdschriftartikelen schrijven), en wil daar beter in worden. Vandaar.
Jah en voor geschiedenis moet je weten hoe de geschiedenis van Nederland in elkaar zit...quote:Op woensdag 30 november 2005 19:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Hm journalistiek, ook leuk.. alleen dan moet je Nederlands kunnen schrijven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |