abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32677756
4,5 jaar geleden heb ik mn VWO papiertje gehaald. Helaas ben ik teon zo dom geweest om Transport en Logistiek Managment te gaan volgen, een MBO opleiding. In drie jaar afgerond, want ik kreeg het eerst jaar vrijstelling. Verder zonder enige moeite ook daar mijn papiertje gehaald. En toen werken.. dacht ik.. Nou, niet dus. Eerst een jaar druk aan het solliciteren geweest, en nu het laatste half jaar aan het werk als heftruckchauffeur. Is erg leuk wer, maar ik heb geen zin om de rest van mijn leven in magazijnen rond te blijven hangen. (nou ja, zoalng het op vrijwilligebasis is, is het ok, maar niet om er te werken)

Ik overweeg nu om geschiedenis te gaan studeren, in Grun'n. Maar ik loop wel tegen een heel aantal vragen aan. Hoe zit het met OV-jaarkaart en studiefinanciering als je er een tijd uit bent geweest? Heb ik daar nog recht op?
Ik weet dat het zwaar word om na zo'n tijd weer in de schoolbanken te zitten, en ook echt wat te moeten doen... Zijn er hier meer mensen die dat hebben gedaan? En wat zijn jou ervaringen?
En wat kost dat nu, een studie? Als het financieel niet haalbaar is, hoef ik er niet aan te beginnen natuurlijk.

PS: ook alle info over deze specifieke opleiding is welkom.
pi_32678407
echt zonde om na je vwo een mbo opleiding te doen. als ik wou kon ik na 3 havo al mbo doen..
pi_32678434
VWO en dan heftruckchaffeur
pi_32678474
Erg dom inderdaad haha
pi_32678501
Ja, ik weet dat het dom is, maar daar gaat het nu niet over Het gaat nu over het herstellen van die fout
pi_32678510
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:54 schreef Alexxxxx het volgende:
4,5 jaar geleden heb ik mn VWO papiertje gehaald. Helaas ben ik teon zo dom geweest om Transport en Logistiek Managment te gaan volgen, een MBO opleiding. In drie jaar afgerond, want ik kreeg het eerst jaar vrijstelling. Verder zonder enige moeite ook daar mijn papiertje gehaald. En toen werken.. dacht ik.. Nou, niet dus. Eerst een jaar druk aan het solliciteren geweest, en nu het laatste half jaar aan het werk als heftruckchauffeur. Is erg leuk wer, maar ik heb geen zin om de rest van mijn leven in magazijnen rond te blijven hangen. (nou ja, zoalng het op vrijwilligebasis is, is het ok, maar niet om er te werken)

Ik overweeg nu om geschiedenis te gaan studeren, in Grun'n. Maar ik loop wel tegen een heel aantal vragen aan. Hoe zit het met OV-jaarkaart en studiefinanciering als je er een tijd uit bent geweest? Heb ik daar nog recht op?
Ik weet dat het zwaar word om na zo'n tijd weer in de schoolbanken te zitten, en ook echt wat te moeten doen... Zijn er hier meer mensen die dat hebben gedaan? En wat zijn jou ervaringen?
En wat kost dat nu, een studie? Als het financieel niet haalbaar is, hoef ik er niet aan te beginnen natuurlijk.

PS: ook alle info over deze specifieke opleiding is welkom.
Als jij de rest van je leven geen heftruckchauffeur wilt zijn of iets in de trant van dat dan moet je studeren vriend

Raad het je van harte aan, het zal zeer moeilijk voor je zijn om weer opnieuw te studeren, maar geloof mij maar, het zal het waard zijn als je een relaxede baan mag doen wat ook nog eens redelijk betaalt.

Hoe oud ben je? Tot je 30ste heb je recht op studiefinanciering + ov als het goed is...
pi_32678568
Ik heb 2 jaar niks gedaan na het VWO. Doe nu weer een HBO-opleiding. In het begin wel ff wennen vooral het thuis ook nog dingen moeten doen terwijl je normaal na je werk gewoon lekker vrij bent.

Studiegeld is zo'n 1500 per jaar, daar komen dan nog boeken bij (meeste kun je kopieren trouwens) en nog wat ongein als excursies, syllabi enzo...
Hoe dat met stufi zit weet ik niet maar dat staat allemaal wel op de site van IB-groep
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_32678593
Niet tot je 27e?
pi_32678635
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
ik word in juli 23
Dan is er geen probleem, ken mensen die op hun 25e zijn begonnen met eerste jaar hbo...

Zou het gewoon doen, als je spijt wilt moet je het vooral NIET doen...

Het zal klote tijd zijn, na school huiswerk, in weekend soms blokken/dingen maken, maar als je je diploma krijgt en je vind (hopelijk) een relaxte baan zal je dat zo vergeten
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:36:32 #11
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_32678824
je grootste probleem wordt denk ik wennen aan "minder geld te besteden hebben"
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_32678924
Meestal niet te doen meeste jongens die ik ken, deden weleens avond-school echter geen enkele heeft het echt goed afgemaakt. Maja je kunt altijd proberen
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:42:52 #13
88233 Steve
Still the best.
pi_32678987
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:26 schreef Alexxxxx het volgende:
ik word in juli 23
Oh, dat valt nog mee. Ik zou het toch zeker doen hoor, iig weer proberen. Als je dat hefttruckwerk niet je hele leven wilt doen zul je toch echt verder moeten studeren. Dat zal even wennen zijn, maar je hebt wel wat erna.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 19:46:23 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32679070
OV krijg je als je je stufi aanvraagt, kan je dus week/weekend nemen.

ik ken van een hele boel mensen dat een jaar er tussenuit al heel moeilijk is om dan vervolgens weer te gaan beginnen.
Kan het je zéker aanraden - vooral met een VWO dat je vooraf had.
Ik weet niet wat je dacht te gaan doen met een MBO studie voor heftruckchauffeur, dat terzijde, maar het word gewoon dus knokken. Maar als je écht wilt moet je er voor gaan, en die instelling moet je ook altijd in je achterhoofd houden!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32679101
Al over gedacht om HBO te gaan doen? Blijkbaar ben je toch een beetje praktisch ingesteld (als heftruck chauffeur ), en HBO is een stuk minder theoretisch dan Uni, en tevens hoef je veel minder hard te studeren over het algemeen .

Wat betreft stufi hoef je je geen zorgen te maken, na 3 of 4 jaar MBO krijg je nog gewoon 4 jaar stufi/OV op het HBO/Uni.
pi_32679108
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Renesite het volgende:
OV krijg je als je je stufi aanvraagt, kan je dus week/weekend nemen.

ik ken van een hele boel mensen dat een jaar er tussenuit al heel moeilijk is om dan vervolgens weer te gaan beginnen.
Kan het je zéker aanraden - vooral met een VWO dat je vooraf had.
Ik weet niet wat je dacht te gaan doen met een MBO studie voor heftruckchauffeur, dat terzijde, maar het word gewoon dus knokken. Maar als je écht wilt moet je er voor gaan, en die instelling moet je ook altijd in je achterhoofd houden!
Mijn MBO studie was niet richting heftruckchauffeur.. dat was een cursus van een week die ik daarnaast heb gevolgd MBO studie was een opleiding tot transportplanner en/of magazijnchef. Tsja, dat was wat ik wilde 5 jaar geleden
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 19:49:23 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32679148
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:48 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mijn MBO studie was niet richting heftruckchauffeur.. dat was een cursus van een week die ik daarnaast heb gevolgd MBO studie was een opleiding tot transportplanner en/of magazijnchef. Tsja, dat was wat ik wilde 5 jaar geleden
Nou ja, begrijp ik ook wel Maar ik bedoel er alleen mee, wat je er mee bereikt hebt
Och, jongens dromen

Dr tegenaan gaan Alex*5 !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32679219
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:47 schreef Sport_Life het volgende:
Al over gedacht om HBO te gaan doen? Blijkbaar ben je toch een beetje praktisch ingesteld (als heftruck chauffeur ), en HBO is een stuk minder theoretisch dan Uni, en tevens hoef je veel minder hard te studeren over het algemeen .

Wat betreft stufi hoef je je geen zorgen te maken, na 3 of 4 jaar MBO krijg je nog gewoon 4 jaar stufi/OV op het HBO/Uni.
Mja, maar er zijn geen HBO oppleidingen die me aanspreken..
pi_32679244
Altijd doen. Je bent jong, flexibel van geest en waarschijnlijk gemotiveerd. Voordeel van nu beginnen in plaats van over drie jaar is dat je met colleges en werkgroepen bij mensen terechtkomt waar je in ieder geval geen generatiekloof mee hebt (het gros zal tussen de 18 en 22 zijn) en als iets handig is om een studie mee door te komen zijn het wel studievrienden. Het liefst leuke.

Maar waarom geschiedenis? Ik kan het me voorstellen hoor, volgens mij is het interessant genoeg om het vier jaar vol te houden maar heb je al even gekeken naar het arbeidsperspectief? In welke sectoren komen de meeste historici terecht?

Gister hoorde ik toevallig een verhaal van een meisje, vierdejaars geschiedenisstudente, alle vakken al binnen, die er tijdens haar scriptie mee kapt omdat ze het niet kan opbrengen zich vast te bijten in een literatuurstudie over twee volkeren die ooit ergens een oorlog hebben uitgevochten. Als ik jou was zou ik even op de site van de RuG zo`n leuk foldertje bestellen, dat doorspitten zodat jij tenminste niet voor zulke verrassingen komt te staan en mocht je er dan nog zin in hebben; succes!
I`m beginning to think that maybe everything that happens makes sense. Like, if it didn`t make sense, how could it happen? But that`s really a terrible thought. It can only come out of trouble - trouble that doesn`t make sense.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:54:40 #20
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_32679272
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:39 schreef DaYwALKuR het volgende:
Meestal niet te doen meeste jongens die ik ken, deden weleens avond-school echter geen enkele heeft het echt goed afgemaakt. Maja je kunt altijd proberen
ik wel, maar mij ken je dan weer niet.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_32703009
Ik ben zelf na het VWO (in 7 jaar) ook gaan werken. 2 jaar in een computerzaak, wat nog wel aardig was, en 1 jaar een heel dom baantje, wat me echt zeker deed weten dat ik zoiets nooit meer wilde. Zodoende ben ik ook weer gaan studeren, ben nu 22 en ben 1e jaars rechten aan de uni. Tot nu toe gaat het goed.

Om me heen heb ik inderdaad veel mensen horen zeggen dat het vast een hele opgave zou zijn om als je gewerkt hebt weer te gaan studeren. Deze redenatie heb ik nooit zo kunnen volgen, ik ben immers niet gaan studeren omdat ik werken zo leuk vond, maar juist omdat ik nu zeker wist dat ik dat niet meer wilde. (iig niet van die domme baantjes die het logische gevolg zijn van geen opleiding hebben) Ik vind het sowieso een rare redenatie omdat het impliceert dat je leren ooit leuk hebt gevonden in the first place, nou vergeet het maar, ik deed het VWO echt niet omdat ik het zo leuk vond. Nu doe ik het nog steeds niet omdat ik het zo leuk vind maar ik heb me er gewoon bij neergelegd dat het moet, omdat ik weet dat er geen andere manier is. Laten we wel wezen, het moet allemaal nog, ik ben net een paar maandjes bezig, maar ik kan me nu iig niet meer laten verleiden door een stemmetje wat zegt van oke ik kan altijd nog een baantje nemen ofzo, want ik weet hoe kut dat kan zijn.

Ik moet wel zeggen dat het uit kan maken of je toen je werkte het er echt van nam, want dat is bij mij niet zo. Ik heb eigenlijk altijd als een (luxe) student geleefd, en heb geen dure auto gekocht of weet ik veel wat. Wel een hoop opgezopen en gerookt trouwens.
pi_32703090
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:53 schreef Penny_Lane het volgende:
Altijd doen. Je bent jong, flexibel van geest en waarschijnlijk gemotiveerd. Voordeel van nu beginnen in plaats van over drie jaar is dat je met colleges en werkgroepen bij mensen terechtkomt waar je in ieder geval geen generatiekloof mee hebt (het gros zal tussen de 18 en 22 zijn) en als iets handig is om een studie mee door te komen zijn het wel studievrienden. Het liefst leuke.

Maar waarom geschiedenis? Ik kan het me voorstellen hoor, volgens mij is het interessant genoeg om het vier jaar vol te houden maar heb je al even gekeken naar het arbeidsperspectief? In welke sectoren komen de meeste historici terecht?

Gister hoorde ik toevallig een verhaal van een meisje, vierdejaars geschiedenisstudente, alle vakken al binnen, die er tijdens haar scriptie mee kapt omdat ze het niet kan opbrengen zich vast te bijten in een literatuurstudie over twee volkeren die ooit ergens een oorlog hebben uitgevochten. Als ik jou was zou ik even op de site van de RuG zo`n leuk foldertje bestellen, dat doorspitten zodat jij tenminste niet voor zulke verrassingen komt te staan en mocht je er dan nog zin in hebben; succes!
Omdat ik nu hobbymatig al veel met geschiedenis bezig ben (een heel specifiek vlak, maar toch)
  woensdag 30 november 2005 @ 18:24:14 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32703200
het nadeel van geschiedenis is dat daar ook niet erg veel werk in is te vinden! Je kan beter eerst even kijken waar vreaag naar is! Verder kan het prima, ik hab zelf ook zon 15 jaar geen school meer gezien en ben een aantal jaar teug aan een MBO opleiding begonnen en afgemaakt en doe nu inmiddels HBO.

voordeel dat je wellicht hebt is dat je een degelijke VWO opleiding oude stempel hebt gehad waar het niveau veel hoger was dan van het huidige studiehuis.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32703244
nee, ik was eerste lichting studiehuis
  woensdag 30 november 2005 @ 18:27:02 #25
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32703275
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:24 schreef yup het volgende:

[..]

Als jij de rest van je leven geen heftruckchauffeur wilt zijn of iets in de trant van dat dan moet je studeren vriend

Raad het je van harte aan, het zal zeer moeilijk voor je zijn om weer opnieuw te studeren, maar geloof mij maar, het zal het waard zijn als je een relaxede baan mag doen wat ook nog eens redelijk betaalt.

Hoe oud ben je? Tot je 30ste heb je recht op studiefinanciering + ov als het goed is...
30ste?? Weetje dat heel zeker? Was het niet eerder iets van tot de leeftijd van 27?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')