abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32674223
Wij zijn voor Bedrijfseconomie bezig met een ondernemingsplan voor een fictief op te richten onderneming.
Ik zal jullie niet vermoeien met ons productidee, maar het komt er op neer dat er plastic voor nodig is. Nu hebben we bedacht dat er een plaat plastic in een machine gaat, en dat die er de uiteindelijke vorm uitduwd (stansmachine).

Nu is de vraag eigenlijk: zijn er leveranciers die van die platen/plaatjes plastic leveren? Of word plastic meestal op een andere manier geleverd/verwerkt? Ook willen we graag weten in wat voor prijsklasse we dan moeten denken, maar dat kunnen we altijd aan de leverancier vragen (als we die hebben )

Ik hoop dat iemand ons kan helpen

Als dit beter in een ander forum kan, schopt u maar
pi_32674323
spuitgieten is nog al common zeg maar
the best is yet to come undone
pi_32674389
de vriend van mn moeder werkt in de plastic industrie. je zou kunnen bellen naar RPC in Goor, daar maken ze o.a. margarinebakjes
pi_32674417
Er wordt vaak met korrels gewerkt die dan in een vorm en verhit worden zodat het dan de uiteindelijke vorm krijgt.
pi_32674450
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:25 schreef Piles het volgende:
Nu is de vraag eigenlijk: zijn er leveranciers die van die platen/plaatjes plastic leveren? Of word plastic meestal op een andere manier geleverd/verwerkt? Ook willen we graag weten in wat voor prijsklasse we dan moeten denken, maar dat kunnen we altijd aan de leverancier vragen (als we die
plastics worden bijna altijd in korrels aangeleverd dacht ik.
ik meen me ook te herinneren dat stansen niet echt een mogelijkheid is voor plastic.
dat is meer voor metalen.
pi_32674466
Als de uiteindelijke vorm niets met de basis(plaatjes) van doen heeft dan kun je wellicht het beste granulaat inkopen (bij AKZO, Enichem, Solvay etc.) en in een extruderlijn bewerken tot het eindresultaat. [edit] Oh en de prijs per kg hangt helemaal af van de grondstof welke je wilt gebruiken (LD/HD-PE, PP, PET, PS, PC etc.) [/edit]
Eigen brokjes eerst.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:41:41 #7
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_32674536
misschien kan je hier informeren

http://www.allinplast.nl/home/index.html
pi_32674548
Zoveel reacties had ik niet verwacht

Dus het komt meer neer op een soort gieten?
Misschien toch handig als ik het product een beetje toelicht: het worden een soort lunchboxen/broodtrommels, maar dan met dubbele wanden met daartussen isolatiemateriaal

Dan kunnen we beter op korrels overgaan. Hebben jullie dan nog enige idee hoeveel je voor 1 lunchbox nodig hebt, en wat dat qua inkoop dan kost?
pi_32674653
dat hangt natuurlijk van het formaat en de wanddikte af. dat is dus gewoon uit te rekenen
de kosten hangen heel erg van de soort plastic af. en de soort plastic hangt weer van
de eisen af die jij er aan stelt
  FOK!fotograaf dinsdag 29 november 2005 @ 16:51:29 #10
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_32674782
rare vraag mischien, maar waarom moet je bij een fictief bedrijf een bestaand product hebben?
pi_32674787
Niet te ingewikkeld maken hoor, ik studeer geen Werktuigbouwkunde ofzoiets
Zeg maar gewoon zoiets, maar dat maal 2 (zonder beker ):

Ik hoef absoluut geen exacte cijfers, ze moeten alleen een beetje reeël te zijn

[Edit]
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:51 schreef Ronhui het volgende:
rare vraag mischien, maar waarom moet je bij een fictief bedrijf een bestaand product hebben?
Het gaat gewoon om het oprichten van het bedrijf. Het maakt dus niet uit wat je aanbied/produceert, maar om het plan wat je er omheen schrijft.
pi_32675011
Afhankelijk van de hoeveelheid zou ik voor spuitgieten gaan of vacuüm techniek. Spuitgiet werkt met een mal voor elk plastic onderdeel 1. Afhankelijk van hoe ingewikkeld de vormen zijn verschilt de mal prijs van 20000 euro tot 100000 euro per mal, voor jullie brood trommel heb je er al gauw 3 nodig binnen wand, buiten wand en deksel. Kosten aan plastic enkele centen per broodtrommel. Plus dan nog het isolatie materiaal laten we dus zeggen een 30 eurocent. En nog een 20 cent voor de assemblage.

Bij vacuüm zuig je een plaat plastic rondom een mal en wordt daarna de vorm uitgesneden. (o.a. plastic wegwerpbekers worden zo gemaakt). Mallen hiervoor zijn veel goedkoper omdat ze geen spuitgaten hoeven te hebben plaat materiaal is iets duurder en je hebt wat meer materiaal verlies. Vacuüm machine is daar in tegen weer goedkoper. Kortom voor lage aantalen zou ik voor vacuüm gaan voor hoge aantal spuitgiet.

Voor meer info over kunststoffen kan je contact zoeken met o.a. branche vereniging kunstofen
http://www.nrk.nl/
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:00:58 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_32675015
of vacuumvormen uit een plaat, dat kan ook. wordt het verhit enin een mal gezogen ipv gedrukt, maar dat kan maar tot een bepaalde dikte van het materiaal
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_32675121
Zoek gewoon een pp buis rond 160 leg deze in de oven op 150 graden.
Op het moment dat deze vormbaar wordt doorsnijden in de lengte.
Dan gelijk vlak walsen totdat deze is afgekoeld.
Zo verkrijg je een plaat die verder te verwerken is.
PP is wel geschikt omdat dit taai materiaal is.
Opwarmen en stansen maar.
pi_32675259
We gokken op een productie van 5000-10.000 stuks per week, maar ik vind dat spuitgieten wel een mooie techniek
We hebben nu iig een aantal reeële cijfers, dus dan kunnen we weer verder.

De grondstoffen kunnen we inkopen bij AKZO, Enichem, Solvay, zoals Bushmaster aangaf?

Heb ik nog 1 vraagje: wat voor leveringsvoorwaarden zouden de leveranciers hanteren? Is er iets van een minimale afname ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')