abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:10:33 #251
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35882054
quote:
op donderdag 9 maart 2006 16:09 schreef faberic het volgende:

[..]

geen dijenkletsers, maar vermakelijk
mijn idee, zorgwekkend is wel dat deze allemaal uit top 10 van een belgisch moppensite zijn kan je nagaan hoe belabberd de rest is die bovenste kreeg zelfs een 9.33
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:12:55 #252
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_35882130
quote:
op donderdag 9 maart 2006 16:10 schreef mobster273 het volgende:

[..]

mijn idee, zorgwekkend is wel dat deze allemaal uit top 10 van een belgisch moppensite zijn kan je nagaan hoe belabberd de rest is die bovenste kreeg zelfs een 9.33
er bestaan geen leuke moppen, waar je echt keihard om lacht.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:36:04 #253
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_36147694
one day little johnny was playing with his toy train and it was going round and round when he stoped it he said, "all you sons of bitches getting on get on, and all you sons of bitches gettin off get off." his mother comes in and says, "what did you say young man? go to your room and think about what you said." so after 4 hours his mother comes and says, "come eat some supper and then you can play with your train again." after supper little johnny goes back to his train and says, "all you sons of bitches getting on get on, and all you sons of bitches gettin off get off, and all you sons of bitches pissed off about the delay, talk to the bitch in the kitchen!"

pi_36203030
a vacationing penguin is driving through arizona when he notices that the oil-pressure light is on. he gets out to look and sees oil dripping out of the motor. he drives to the nearest town and stops at the first gas station.

after dropping the car off, the penguin goes for a walk around town. he sees an ice-cream shop and, being a penguin in arizona, decides that something cold would really hit the spot. he gets a big bowl of vanilla ice cream and sits down to eat. having no hands, he makes a real mess trying to eat with his little flippers.

after finishing his ice cream, he goes back to the gas station and asks the mechanic if he's found the problem. the mechanic looks up and says, "it looks like you blew a seal."

"no, no," the penguin replies, "it's just ice cream."

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  maandag 20 maart 2006 @ 16:52:47 #255
23283 Mobster273
pi_36204110
quote:
op maandag 20 maart 2006 16:10 schreef calella het volgende:
a vacationing penguin is driving through arizona when he notices that the oil-pressure light is on. he gets out to look and sees oil dripping out of the motor. he drives to the nearest town and stops at the first gas station.

after dropping the car off, the penguin goes for a walk around town. he sees an ice-cream shop and, being a penguin in arizona, decides that something cold would really hit the spot. he gets a big bowl of vanilla ice cream and sits down to eat. having no hands, he makes a real mess trying to eat with his little flippers.

after finishing his ice cream, he goes back to the gas station and asks the mechanic if he's found the problem. the mechanic looks up and says, "it looks like you blew a seal."

"no, no," the penguin replies, "it's just ice cream."

!
pi_36233187
stel je rijd in je auto rechts van je is een diep ravijn, en links van je is een muur. voor je rijd een vrachtwagen en achter je vliegt een helikopter laag over de grond. je rijd met zn allen op de zelfde snelheid, deze snelheid is de topsnelheid van de auto.

hoe stop je nu zonder ongelukken te maken?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_36269575
een chinese terrorist.....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_36498603
staan dr 2 hoeren in een lift..zegt die ene hoer tegen die andere...het ruikt hier naar sperma...zegt die andere...oeps, ik heb net een boertje gelaten...

donderdag 13 april 2006 @ 15:03:32 #259
23283 Mobster273
pi_36922351
een man loopt een café binnen met zijn laatste 50 euro. hij bestelt daar voor zijn laatste geld een blad bier. hij drinkt deze op, hij loopt daarna stom dronken naar buiten. bij een weiland met prikkeldraad, hangt hij over het prikkeldraad om daar over te geven. dan komt er een homo voorbij.die denkt: "dit is mijn kans!"

de homofiel trekt de broek van de overgevende man omlaag, doet zijn ding en trekt de broek weer omhoog. de homo vond het toch wel zielig om niets te geven voor zijn genot en steekt 50 euro in de man zijn kontzak. de man komt bij en voelt daar het briefje van 50 euro in zijn zak. hij loopt weer het café binnen en besteld weer voor 50 euro bier. hij drinkt het op en weer zat loopt hij het café buiten. bij hetzelfde weiland wordt er weer zo ziek.

dezelfde homo komt weer voorbij en denkt dit is mijn geluksdag! hij trekt weer bij de man de broek omlaag en doet zijn ding. als hij klaar is, gaat de broek weer omhoog en er word weer 50 euro in de man zijn kontzak gestoken. de man komt weer bij en voelt in zijn kontzak. hij gaat het café binnen en bestelt deze keer voor 50 euro cola, de barman vraagt:
"hoezo wil je nu cola, net had je voor hetzelfde geld bier besteld."
"ja," zegt de man: "maar van jouw bier krijg ik zo'n schralen kont!!!"

jantje komt thuis van school en zegt tegen zijn vader dat hij nederlandse les heeft gehad maar dat het onderscheid tussen de begrippen "in principe" en "in feite" hem niet duidelijk is geworden. dus zijn vader gaat hem dat uitleggen. hij zegt tegen jantje dat ie eerst aan moeder moet vragen of ze voor 500 euro bereid is om met de buurman naar bed te gaan en dat ie daarna datzelfde moet vragen aan zijn zus. met de verkregen antwoorden moet hij terug naar zijn vader. jantje doet wat zijn vader hem heeft gevraagd en komt terug bij zijn vader.
"en wat antwoordde je moeder op mijn vraag?" vraagt vader. jantje zegt dat mamma in principe bereid is om voor 500 euro met de buurman naar bed te gaan.
"en wat antwoordde je zus?" vraagt vader. jantje zegt dat ook zijn zus in principe bereid is om voor 500 euro met de buurman naar bed te gaan. en daarmee is het verschil tussen beide begrippen verklaart zegt vader.
"maar hoe dan?" vraagt jantje.
"kijk," zegt vader, "in principe zijn we nu 1000 euro rijker maar in feite wonen we samen met twee hoeren."

balkenende komt van zijn raadsvergadering het binnenhof oplopen en ziet daar een man op handen en voeten zitten die het gras tussen de tegels vandaan loopt te eten. balkenende vraagt waarom die man dat doet. die man legt uit dat door al die bezuinigingen van het kabinet hij geen geld meer heeft om eten te kopen en dus nu het gras tussen de tegels vandaan moet eten. balkenende vindt dat vervelend en geeft de man 50 euro om eens lekker te gaan eten.

de man doet dat en vertelt in het restaurant wat hem is overkomen. een ander denkt dat ga ik ook doen en dus de volgende dag zit die man op handen en voeten op het binnenhof het gras tssen de tegels vandaan te eten als gerrit zalm aan komt lopen. die vraagt waarom die man dat doet en ook hij legt uit dat door alle bezuinigingen er geen geld meer is om eten te kopen. zalm trekt zijn portemonnaie en geeft de man een strippenkaart!!! die man vraagt wat te doen met die strippenkaart!?! zegt zalm: "daarmee kan je de tram nemen naar het malieveld want daar staat het gras hoger."
  donderdag 13 april 2006 @ 22:51:11 #260
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_36938207
met weinig geld naar de hoeren

een man loopt over de wallen en ziet daar allerlei mooie vrouwen acher de ramen zitten, maar die kosten 50 gulden. "nou," denkt de man, "balen zeg. ik heb geen 50 gulden." teleurgesteld loopt hij verder en ziet daar een pijpmachine staan. het kost 5 gulden. de man betaalt en stopt zijn lul erin. hij vindt het heel lekker en wil nog een keer en nog een keer, totdat hij nog maar 2,50 gulden heeft. hij denkt: "nou voor 2,50 gulden doet hij het ook wel." dus hij betaalt met een rijksdaalder en stopt zijn lul er weer in. al snel trekt hij hem eruit en schreeuwt het uit. zijn hele lul is aan flarden. kwaad loopt hij het gebouw binnen waar het apparaat in staat waar een oud vrouwtje achter de balie zit. de man legt zijn lul op de balie en zegt: "kijk wat dat apparaat met mijn lul heeft gedaan!"
"ja," zegt dat vrouwtje, "je denkt toch niet dat ik voor 2,50 gulden mijn kunstgebit uitdoe?"
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_36991912

[ Bericht 55% gewijzigd door Lathund op 15-04-2006 22:29:49 ]
Ut in omnibus glorificetur Deus.
  zaterdag 15 april 2006 @ 23:52:36 #262
23283 Mobster273
pi_36993936
quote:
op zaterdag 15 april 2006 22:29 schreef lathund het volgende:
goeie man, je doet je sig eer aan...
  zondag 16 april 2006 @ 00:50:32 #263
146808 Eek-a-Mouse
Eek-a-Speeka
pi_36995436
komt een paard in de bar,
vraagt de barman: ''waarom het lange gezicht?''

Lovin' one another let the good things be,
Life should make you feel so happy.
Everyone is easy, happy and free
We should live together in harmony.
pi_36998443
quote:
op zaterdag 15 april 2006 23:52 schreef mobster273 het volgende:

[..]

goeie man, je doet je sig eer aan...
wilde op iemand reageren, maar merkte te laat dat de post waar ik op wilde reageren op een eerdere pagina stond. toen de boel maar weer weggehaald.

(oftewel: mods, regel dat alsjeblieft)
pi_36999462
quote:
op zondag 16 april 2006 00:50 schreef eek-a-mouse het volgende:
komt een paard in de bar,
vraagt de barman: ''waarom het lange gezicht?''

rechtstreeks uit hot shots
pi_37135679

rechtstreeks uit hot shots

stimmt

blijven leuke films
Lovin' one another let the good things be,
Life should make you feel so happy.
Everyone is easy, happy and free
We should live together in harmony.
pi_37455269
bush heeft aan iran twee rakketten met nucleaire koppen verkocht!
oh ja?
ja. de rakketten zullen er zelf naartoe vliegen.

de weersvoorspelling voor moskou voor 30 september is uitgekomen! op 1 mei. in amsterdam.

raadsel.
wat geeft wel licht, maar geen warmte af?
SPOILER
(verkapt topickick)
pi_37468158
het is wit, en het zoekt op de grond....
SPOILER
pi_37478946
waarom vw de touareg beter tsunami had kunnen noemen...
SPOILER
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 17:23:45 #270
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_37606201
donald rumsfeld briefed the president this morning. he told bush that 3
brazilian soldiers were killed in iraq.
to everyone's amazement, all of the color ran from bush's face, then he
collapsed onto his desk, head in hands, visibly shaken, almost whimpering.
finally, he composed himself and asked rumsfeld,
"just exactly how many is a brazillion?"
  zaterdag 6 mei 2006 @ 18:38:55 #271
54473 DeFlip
eet je op
pi_37608398
quote:
op zaterdag 6 mei 2006 17:23 schreef keiichi het volgende:
donald rumsfeld briefed the president this morning. he told bush that 3
brazilian soldiers were killed in iraq.
to everyone's amazement, all of the color ran from bush's face, then he
collapsed onto his desk, head in hands, visibly shaken, almost whimpering.
finally, he composed himself and asked rumsfeld,
"just exactly how many is a brazillion?"
  † In Memoriam † woensdag 31 mei 2006 @ 01:06:16 #272
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_38396299
rij ik gisteren naar huis, de woonwijk in en daar staat zo'n waarschuwingsbord:

vaart minderen spaart kinderen !

heb ik er onder geschreven:

en minder neuken spaart spreuken...
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_38417695
pi_38430654
tvp
-
pi_38436786
toch leuk, van die mensen die op pagina 6 nog een keer een tvp plaatsen
pi_38464130
quote:
op donderdag 1 juni 2006 14:40 schreef lathund het volgende:
---

[ Bericht 13% gewijzigd door hroswith op 02-06-2006 09:25:57 ]
-
pi_38464186
quote:
op donderdag 1 juni 2006 14:40 schreef lathund het volgende:
ja, dat is dus mijn mop hč...
-
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:35:01 #278
111264 AnthonyZeus
Wonder Penis!
pi_38465460
moet je dat 2 keer zeggen?
Trotse bezitter van 's werelds grootste desinteresse voor Boeken....
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:35:23 #279
111264 AnthonyZeus
Wonder Penis!
pi_38465469
is het nodig om dat 2 keer te plaatsen?
Trotse bezitter van 's werelds grootste desinteresse voor Boeken....
pi_38465689
de grap zit 'm in de herhaling
Trots van het Noorden!
pi_38504976
ene meissje uit groep 8 tegen haar klasgenootje: "ik al een beetje haar op mijn vagina." haar klasgenootje: "goh, is dat niet lastig met n.........?"
pi_38505724
quote:
op dinsdag 21 februari 2006 16:08 schreef x-naut het volgende:
een engelse toerist neemt een taxi om van de luchthaven in zaventem naar z'n hotel in brussel te gaan. ze rijden voorbij het atomium en de passagier achter in de taxi wil de chauffeur wat vragen over het imposante bouwwerk, dus tikt hij de man even op z'n schouder om de aandacht te trekken. de taxichauffeur geeft een geweldige schreeuw en verliest de macht over het stuur.
het voertuig mist op een haartje na een tram, ramt bijna een huis, alvorens op het trottoir tussen tientallen driftig fotograferende japanners tot stilstand te komen.
het is even stil in de taxi.dan zegt de chauffeur: "meneer, wilt u dat nooit meer doen. ik ben me dood geschrokken." de passagier zegt dat hij niet had geweten dat de chauffeur zo zou schrikken van een klein tikje op z'n schouder. waarop de bestuurder zegt: "het is uw schuld niet hoor meneer. maar vandaag is mijn eerste dag als taxichauffeur. hiervoor heb ik 25 jaar lijkwagens gereden".

hi
pi_38552818
why did the chicken cross the road?
SPOILER
pi_38620565
een klein meisje staat met haar moeder onder de douche.
het meisje wijst naar haar moeders borsten, en vraagt: "wat is dat?"
"oh," zegt haar moeder, "die krijg jij later ook."
de volgende dag staat zij met haar vader onder de douche. ze wijst naar de mannelijkheid van haar vader en vraagt: "krijg ik die later ook?"
"nou," antwoordt haar vader, "wanneer je niets tegen je moeder zegt................"
pi_38620673
de 'partner' van sommige computerfreaks.................

een dell.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:04:56 #286
86636 DarkFly
F*ck vliegenmeppers!
pi_38811182
wat is de overeenkomst tussen een piloot en een air traffic controller?
SPOILER
pi_38866611
komt een man binnen met een drol in z'n handen en zegt: 'kijk eens waar ik bijna in stapte!''
pi_38976534
hoe wordt in den haag een cliniclown genoemd:
SPOILER
PS4 online: micro_nl
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:49:03 #289
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_39113256
quote:
op zondag 18 juni 2006 18:15 schreef guitarist.nl het volgende:
hoe wordt in den haag een cliniclown genoemd:
SPOILER
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_39156809
er loopt een man door het bos, ineens ziet hij een andere man die een boom omhelst.

hij loopt er naar toe en vraagt waarom die man dat doet.
deze vertelt hem dat hij op deze manier al zijn stress kan ontladen door het directe contact met de natuur.
je moet het maar eens proberen zegt hij.

onze wandelaar probeert het. hij gaat dicht tegen de boom staan en omhelst deze.
plotseling doet de andere man hem handboeien om, jat zijn portemonnaie en autosleutels en rent weg,

daar staat hij dan. hij begint luid om hulp te roepen.
gelukkig komt er al snel een jonge man aangelopen.
deze vraagt wat er aan de hand is.
snel legt onze wandelaar uit wat er gebeurd is en dat hij nu vast zit aan de boom.

tja, zegt de jongeman terwijl hij zijn gulp opent: dit is niet jouw dag he?
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 19:02:35 #291
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_39157074
quote:
op vrijdag 23 juni 2006 18:51 schreef balthar het volgende:
er loopt een man door het bos, ineens ziet hij een andere man die een boom omhelst.

hij loopt er naar toe en vraagt waarom die man dat doet.
deze vertelt hem dat hij op deze manier al zijn stress kan ontladen door het directe contact met de natuur.
je moet het maar eens proberen zegt hij.

onze wandelaar probeert het. hij gaat dicht tegen de boom staan en omhelst deze.
plotseling doet de andere man hem handboeien om, jat zijn portemonnaie en autosleutels en rent weg,

daar staat hij dan. hij begint luid om hulp te roepen.
gelukkig komt er al snel een jonge man aangelopen.
deze vraagt wat er aan de hand is.
snel legt onze wandelaar uit wat er gebeurd is en dat hij nu vast zit aan de boom.

tja, zegt de jongeman terwijl hij zijn gulp opent: dit is niet jouw dag he?
hij is goed!
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_39157368
komt een bejaard stel van boven de 80 bij de doktor en vragen: "doktor, kunt u ons helpen?"

"tuurlijk!": antwoordt de doktor, "ik ben daar nu eenmaal voor opgeleid"

"nou, het zit zo": zegt de vrouw van het stel, "de laatste jaren gaat het niet zo goed met ons sexleven. we zijn na 30 seconden al doodmoe en hebben dan geen puf meer om het, je weet wel, af te maken".

"daar hebben meer mensen van uw leeftijd last van mevrouw": antwoordt de doktor, "maar in amerika hebben ze een oplossing gevonden. ze hebben daar testen gedaan en de uitslagen waren voortreffelijk. het is nog wel in een pril stadium, maar jullie zijn een uiterst geschikt stel om het in nederland in te voeren."

"wat is het dan?: glundert de oude man die een kans ziet om zijn sexleven op te vijzelen.

de doktor: "ik zal het uitleggen. wij implanteren met de operatie een magneet in de geslachtsorganen die door impulsen afwisseld met een +plus aantrekkingskracht en een -min afstotingskracht. hierdoor kunnen jullie zonder jullie zelf in te spannen urenlang sex met elkaar hebben".

"geweldig!": juich de oude man, "ik kan niet wachten! wanneer kunnen wij geopereerd worden!"

"snel": zegt de doktor, "ik wil nu eerst jullie bloed onderzoeken en wanneer dit in orde is dan kan de operatie over anderhalve week al plaatsvinden. die zal ik persoonlijk uitvoeren. na de operatie wil ik jullie nog een keer controleren. het lijkt me geschikt om dat 1 week na de operatie te doen. ik zal jullie nog in de loop van deze week bellen of de operatie door kan gaan."

"prima": zegt het stel en er wordt meteen bloed afgenomen.

alles verloopt op rolletjes. ze worden goedgekeurd voor de operatie die dan ook wordt uitgevoerd. voor de controle die een week na de operatie is, moeten ze weer naar de doktor. maar dan blijkt dat alleen de oude vrouw die afspraak kan nakomen. dus de doktor roept die vrouw binnen.

"ik zou u graag meteen willen controleren": vraagt de doktor.

"nou, dat ziet er keurig uit": zegt de doktor die trots is op zijn goed uitgevoerde operatie. "maar waar is uw man?": vraagt hij daarna.

"die zit in de gevangenis": antwoordt de oude vrouw.

"gevangenis?" vraagt de doktor zich verbijsterd af, "hoezo dat nou?"

"nou luister": zegt de vrouw, "we gingen eergister gezellig zwemmen en toen kwam er een meisje van 7 jaar onderwater voorbij zwemmen met een beugel in haar mond".

Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
pi_39433188
aan de achterdeur staat de hond te blaffen, aan de voordeur staat je vrouw te roepen dat ze naar binnen wil.
wie laat je het eerst binnen en waarom?
SPOILER
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 2 juli 2006 @ 22:37:22 #294
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_39460432
wat moet je doen voordat je een meisje van 11 tussen de tieten kan neuken?
borstkas intrappen..

wat is de overeenkomst tussen een meisje van 12 en formule-1 auto? (of mini cooper)
je komt er moeilijk in, maar het scheurt wel lekker..

jantje en marietje spelen doktertje, jantje: "ah ik zie het al, 16 cm koorts!"

als ze kunnen schommelen dan kunnen ze ook wipppen.

okee die laatste 2 zijn niet echt moppen, maar soit
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  maandag 3 juli 2006 @ 17:36:07 #295
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_39479477
hoe kun je zien dat iemand verslaafd is aan plassex?
SPOILER
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_39560366
omdat het zulks warm weer is moest ik toch weer ff aan dit mopje denken:

lopen 2 belgen door de woestijn,

vraagt de ene tegen de ander; waarom draag jij eigenlijk een zware steen op je rug?

zegt die andere; als ik achterna wordt gezeten door rovers gooi ik die steen weg en kan ik ineens veel harder lopen! waarom heb jij dan een autodeur bij je?

nou, als ik het erg warm krijg kan ik altijd het raampje opendraaien!

[ Bericht 1% gewijzigd door -Willempie- op 06-07-2006 16:55:53 ]
It Never Hurts To Help!
pi_39814565
heeft pinoccio de bijbel gelezen, en dan denkt hij bij zichzelf:
"hmm... mijn vader is ook een timmerman, en ook ik ben zonder seks op de wereld gekomen!"
pi_39814820
a japanese, a north korean, and a south korean sit in a restaurant. de waiter comes up and says " excuse, me, there is no more beef" .

the north korean: "what´s beef ?"
the japanese "what´s no more ?"
the south korean: "what´s excuse me?"
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_40399824
waarom heet een fuut 'fuut'?
SPOILER
  woensdag 2 augustus 2006 @ 09:23:30 #300
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_40409896
quote:
op vrijdag 14 juli 2006 10:53 schreef langetabbetje het volgende:
a japanese, a north korean, and a south korean sit in a restaurant. de waiter comes up and says " excuse, me, there is no more beef" .

the north korean: "what´s beef ?"
the japanese "what´s no more ?"
the south korean: "what´s excuse me?"
in een europese versie van deze mop zou er in elk geval een rol zijn weggelegd voor een duitser...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')