en niet eens een heel nootjequote:Op dinsdag 29 november 2005 16:23 schreef Dandelion het volgende:
heftig wat zo'n klein aardnootje kan doen.
Ja het ligt aan jouquote:Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef HiZ het volgende:
ligt het aan mij of zijn het vooral Amerikanen die allergisch zijn voor pinda's ?
Dit was een canadese...quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef HiZ het volgende:
ligt het aan mij of zijn het vooral Amerikanen die allergisch zijn voor pinda's ?
250km van het ziekenhuis? Das niet al te dichtbij laten we maar zeggen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:07 schreef buachaille het volgende:
Ms Desforges was taken to a hospital in Saguenay, about 155 miles (250km) north of Quebec City, where she died.
ze kwam ook uit dat dorp...quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:48 schreef DaMayan het volgende:
[..]
250km van het ziekenhuis? Das niet al te dichtbij laten we maar zeggen.
Kan me niet voorstellen dat die afstand er niets mee te maken heeft.
Tsja... stel je hebt nooit eerder gezoend, dan hou je daar geen rekening mee lijkt mij. Ik ken trouwens iemand die het ook heeft en die had taart uit een doos waar ook taart met amandel bij zat (zijn taart was zonder) en hij was meteen ziekquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
je zou toch denken dat je dit als 1 van de eerste dingen aan je vriendje zou vertellen, om dit soort dingen te voorkomen..
Kom op he! er zat 9 uur verschil tussen de boterham en de kiss-of-death.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
je zou toch denken dat je dit als 1 van de eerste dingen aan je vriendje zou vertellen, om dit soort dingen te voorkomen..
Aanstellerquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:17 schreef renz0r het volgende:
Ikzelf ben ok allergisch voor pindas en ga ook zowat dood als ik per ongeluk pindas eet.
Rood anlopen, keel voelen opzwellen...heel erg.
Dit is helaas zo echt als het maar kan zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:19 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens is dit echt wel een urban legend![]()
Ja maar na NEGEN uur? Wat heb je dan nog tussen je tanden? Of die gast had natuurlijk een enorm fietsenrek-gebitquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:33 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dit is helaas zo echt als het maar kan zijn.
Kijk maar eens op verpakkingen van producten die geen noten bevatten. Soms staat er dan wel expliciet op dat het product vervaardigd is in een fabriek waar ook noten worden verwerkt in andere producten. Dit omdat al het kleinste spoortje noot voor iemand met allergie de dood kan betekenen.
Helaas sterven ook in Nederland mensen zo af en toe op aparte manier dmv notenallergie.
Ofwel sneu maar op zichzelf niet zo heel bijzonder.
Wel een weternschappelijk onderbouwde urban legend dan:quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:19 schreef Wojworshebn het volgende:
Trouwens is dit echt wel een urban legend![]()
Le-zen zie mijn eerdere postquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:37 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Ja maar na NEGEN uur? Wat heb je dan nog tussen je tanden? Of die gast had natuurlijk een enorm fietsenrek-gebit![]()
En niet zoenen als je haar gebeft hebtquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:40 schreef Bierie het volgende:
[..]
Le-zen zie mijn eerdere post
Als je in een fabriek waar drop wordt gemaakt ook pindakaas gemaakt wordt, dan kan al de kleinste hoeveelheid pindastof wat door de fabriek zwerft al een dodelijke dosis in drop veroorzaken. Bijvoorbeeld dus.
En ja met speeksel kan dat na 9 uur ook.
Mijn vriendin is zo bijvoorbeeld licht allergisch voor vis. Ik moet echt 24 uur wachten voordat ik haar een zoen geef anders voelt ze zich beroerd. En dan kan ik nog zo vaak m'n tanden poetsen het helpt niks.
peanut allergist? Ik neem aan dat ze dan ook een milk allergist, egg allergist, tree nut allergist, fish allergist, shellfish allergist, soy allergist en wheat allergist hebben?quote:Rhoda Kagan, a peanut allergist at Montreal's Children's Hospital, said some people have an "extremely low threshold" of resistance to peanuts and their traces.
Eigen schuld! Nederlanders met hun pindakaas, welk zichzelf respecterend volk eet zoiets?quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:33 schreef Bierie het volgende:
[..]
Helaas sterven ook in Nederland mensen zo af en toe op aparte manier dmv notenallergie.
[..]
Lulquote:
Best freaky, zou er niet aan moeten denkenquote:Op woensdag 30 november 2005 00:55 schreef renz0r het volgende:
<stukkie tekst>
Whehehequote:Ik kan trouwens wel gewoon 'zaad' eten
Is het dan niet gewoon 'tussen je oren'? Maar dan extreem ofzo? Gewoon interesse hoor, nofi ofzoquote:Ik kan wel melden dat ik hevige allergiesche reacties krijg wanneer ik die dingen eet. Als ik een meid zou zoenen die een paar uur geleden bijvoorbeeld een satetje opheeft, waarbij de smaak uit der mond is verdwenen, zou ik geen allergische reactie krijgen. Ik moet het proeven.
Ben ook allergisch godzijdank nog niet zo eng als jijquote:Op woensdag 30 november 2005 00:55 schreef renz0r het volgende:
[..]
Lul![]()
De lichamelijke reactie die optreden als ik pindas (pindasaus, pindakaas, tijgernootjes enz) zijn echt onwijs hevig.
De smaak van de pinda trekt gewoon in mn mond. Mn keel zwelt en dat gevoel is zoow eng dat je er direcht misselijk van wordt. Water drinken helpt niet, daarom drink ik dan iets waar een flinke smaak aanzit, zoals cola.
Zeker een uur houd ik dan een vage buikpijn en een misselijk gevoel. Daarnaast loop ik rood aan en knijpt mijn keel samen. Slikken gaat gepaard met een heel eng gevoel. Mn mond/ keelschacht is ook geirriteerd.
Is gewoon niet te omschrijven, maar ik weet zeker dat ik de pijp uit ben als ik een volle hand met pindas inmn mond zou doen, kauwen en doorslikken.
één pinda bezorgt mij al genoeg ellende voor een paar uur.
Ik kan trouwens wel gewoon 'zaad' eten, zoals sesamzaad. Pijnboompitten, hazelnootproducten (chocopasta) zijn heerlijk..chocola, een geschenk uit de hemel.
Het gaat puur om noten in de 'pinda'vorm en de producten die ervan gemaakt worden.
Ik kan wel melden dat ik hevige allergiesche reacties krijg wanneer ik die dingen eet. Als ik een meid zou zoenen die een paar uur geleden bijvoorbeeld een satetje opheeft, waarbij de smaak uit der mond is verdwenen, zou ik geen allergische reactie krijgen. Ik moet het proeven.
Deed zaad ook tussenhaakjes haha, je snap wat ik bedoelquote:Op woensdag 30 november 2005 01:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Best freaky, zou er niet aan moeten denken.
[..]
Whehehe![]()
.
[..]
Is het dan niet gewoon 'tussen je oren'? Maar dan extreem ofzo? Gewoon interesse hoor, nofi ofzo.
Mźn sterkte, ik zou alleen al helemaal flippen als ik erachter zou komen dat ik geen pinda's of producten waar pinda's in verwerkt zit zou mogen etenquote:Op woensdag 30 november 2005 01:04 schreef renz0r het volgende:
[..]
Deed zaad ook tussenhaakjes haha, je snap wat ik bedoel
Nee niet tussen mn oren. Ik moet het proeven. Ik bedoel ik heb (zoals hopelijk iedere jongen) vriendinnen gehad. Zover ik weet hebben die denk ik gewoon pindaproducten genuttigd. Niet dat ik ernaar heb gevraagd, maar ik zag heus potjes pindakaas in de kastjes staan.
Helaas pindakaas.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:33 schreef Bierie het volgende:
[..]
Dit is helaas zo echt als het maar kan zijn.
quote:Op woensdag 30 november 2005 01:24 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Helaas pindakaas.
Nee, had nog echt niemand hem gemaakt? Echt niet?
Maar dan is het toch echt een geestelijk iets toch? Als je wel pinda's ed kan verdragen als je ze niet opmerkt?quote:Op woensdag 30 november 2005 01:20 schreef renz0r het volgende:
Mocht het zo zijn dat ik een klein stukje pinda en dat dit dan vermengd zit met meerdere stukken voedsel, dan merk ik het niet. Als het overige eten heerst over het stukje pinda wat erbij zit, zal ik het niet merken.
Het moet echt individueel in mn mond zitten, of overheersend tussen overige stukken eten. Geld ook voor walnoten.
Klinkt als een anafylactische shock. Heb je voor dat soort noodgevallen zo'n adrenalinespuit in de koelkast?quote:Op woensdag 30 november 2005 09:35 schreef DarkElf het volgende:
ik kan niet eens kleine stukjes pinda verdragen, of hazelnoot of noten in het algemeen.
kan wel pijn boompitten eten trouwens, maar verder niets. mond, tong en keel zwellen op ervan.... hele nare ervaring is dat maar goed je went eraan en je krijgt een soort radar ervoor.
Same here.quote:Op woensdag 30 november 2005 09:35 schreef DarkElf het volgende:
ik kan niet eens kleine stukjes pinda verdragen, of hazelnoot of noten in het algemeen.
kan wel pijn boompitten eten trouwens, maar verder niets. mond, tong en keel zwellen op ervan.... hele nare ervaring is dat maar goed je went eraan en je krijgt een soort radar ervoor.
Goh, jullie houden echt van elkaar (NOT)!quote:Op woensdag 30 november 2005 13:38 schreef DarkElf het volgende:
ach het heeft ook voordelen, voor mijn man
noten eten en DE blijft uit de buurt
Zo graag dat je vooral niet bij hem in de buurt wil zijn voor intieme passie. Jes! we zetten het chemische wapen in: noten eten!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |