M'n experiment is mislukt. Ik kreeg geen goed kuiltje.quote:Op woensdag 7 december 2005 15:16 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik ga even ijs maken om de magnetronvraag uit te proberen.
Maar als je met je bekken draait, dan helt je hoofd ook over, waardoor je, volgens mij, wel je nekspieren tenminste aan moet spannen. (alhoewel ik me nu bedenk dat dat de tegenovergestelde nekspieren zijn, hmm).quote:Op woensdag 7 december 2005 23:21 schreef Koekepan het volgende:
Dat zou wel vreemd zijn, je kunt ook bijv. met je bekken draaien. Dat wordt ook gecorrigeerd. Lijkt me eerder iets wat vanuit je evenwichtszintuig komt.
Ah. Zoiets zou het best kunnen zijn ja.quote:Op donderdag 8 december 2005 12:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar als je met je bekken draait, dan helt je hoofd ook over, waardoor je, volgens mij, wel je nekspieren tenminste aan moet spannen. (alhoewel ik me nu bedenk dat dat de tegenovergestelde nekspieren zijn, hmm).
Weer zo'n briljante strategische zet van Rick v/d Ploeg.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:25 schreef BdR het volgende:
Wel een beetje vreemd trouwens dat er op de website staat "wij hebben niets met de wetenschapsquiz van de VPRO te maken."?
http://www.sfgate.com/cgi(...)0/12/21/MN172002.DTLquote:Their conclusion should reassure penguins everywhere: They're walking just fine, thank you. Considering how Emperor penguins are shaped -- with very short legs -- their teetering-back-and-forth gait makes perfect sense and is nothing to be ashamed of.
7 hangt af van je interpretie van de vraag.quote:Op donderdag 8 december 2005 14:38 schreef thabit het volgende:
Over de vragen 4, 7, 8, 16 en 19 twijfel ik nog zeer sterk.
Bij 4 twijfel ik tussen A en B.
Bij 7 twijfel ik tussen A en C.
Bij 8 twijfel ik tussen B en C.
Bij 16 en 19 weet ik het helemaal niet.
Gaat dus gokwerk worden..
Ah, jij bent al verder gekomen dan ik met het uitproberen dan ik. Voorlopig ben ik bij deze vraag enkel tot de conclusie gekomen dat het een goede keuze van me is geweest om geen experimenteel wetenschapper te worden.quote:Op donderdag 8 december 2005 17:42 schreef ATuin-hek het volgende:
met een ijsklontje uitgeprobeerd in de magnetron lijkt 4 A te zijn
Maar hoe corrigeren je hersenen dat? Misschien wel door je ogen te draaien!quote:Op woensdag 7 december 2005 23:32 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat ook, maar het gaat hier om het beeld wat schijnbaar door je hersenen wordt gecorrigeerd zodat het lijkt alsof je je hoofd recht houdt.
Je ogen draaien ook wel gedeeltelijk me;, zo'n 10 tot 20 graden.quote:Op donderdag 8 december 2005 19:00 schreef thabit het volgende:
[..]
Maar hoe corrigeren je hersenen dat? Misschien wel door je ogen te draaien!
Verrek, effe voor de spiegel getest, het is nog waar ook!quote:Op donderdag 8 december 2005 19:25 schreef Quarks het volgende:
[..]
Je ogen draaien ook wel gedeeltelijk me;, zo'n 10 tot 20 graden.
Experiment uitgevoerd. Vraag 4 is, zoals de theorie al voorspelde, inderdaad A.quote:Op donderdag 8 december 2005 18:33 schreef thabit het volgende:
[..]
Ah, jij bent al verder gekomen dan ik met het uitproberen dan ik. Voorlopig ben ik bij deze vraag enkel tot de conclusie gekomen dat het een goede keuze van me is geweest om geen experimenteel wetenschapper te worden.
Die proef is een keer gedaan bij het programma Hoe?Zo! Wel leuk om te zienquote:Op donderdag 8 december 2005 20:44 schreef Z het volgende:
Ik weet niet of maïzena dezelfde eigenschappen heeft als custard, maar ook ik heb beelden gezien dat iemand over een zwembad vol water/custard loopt. ik gok dus op A.
Lees de vraag eens goed. Er staat duidelijk "bezemsteel" en niet "bezem".quote:Op vrijdag 9 december 2005 23:04 schreef janfreak het volgende:
Met die bezemsteel heb ik zelf het experiment uitgevoerd, het antwoord is C
ook wel logisch want de steel wordt door het gewicht van de bezem steviger op de vinger die er dicht bij is gedrukt. Welke vinger ik ook bewoog, de steel bleef stil liggen op de vinger die het dichtst bij de bezem was.
Dan B, want gezichtsbedrog is het zeker niet.quote:Op maandag 12 december 2005 16:36 schreef Goldboy het volgende:
Persoonlijk twijfel ik nog over 14. Het is of b, of C.
Iemand nog geprobeerd?
Argh, vergeten!quote:Op maandag 12 december 2005 16:38 schreef thabit het volgende:
Je bent een beetje te laat. De deadline voor het insturen was vandaag om 12 uur..
Insturen? Hoezo? Kon je er iets mee winnen dan?quote:Op maandag 12 december 2005 16:38 schreef thabit het volgende:
Je bent een beetje te laat. De deadline voor het insturen was vandaag om 12 uur..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |