abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:21:47 #1
92991 dvdk
Tired of yo bullshit!
pi_32668065
Ik vroeg me af of er nu in Nederland eigenlijk wel een partij bestaat met ongeveer hetzelfde programma als de - nu illegale - CD of het vlaams belang?

LPF zullen sommigen roepen maar dat is toch een beetje te soft vergeleken met CD en vlaams belang.

Lijst Wilders dan?

Of zijn er nog meer soortgelijke partijen hier in NL?

mvg.
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:37:54 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32668413
NieuwRechts komt het dichtst in de buurt denk ik.
pi_32774233
De CD was overigens niet eens zo extreem. Wat Janmaat riep en waar hij voor veroordeeld werd, is nu commonplace en zelfs de PvDA spreekt min of meer dezelfde taal. Natuurlijk moest het CD programma "netjes" zijn en geloof ik gerust dat ze in hun hart veel verder wilden gaan, maar puur op uitspraken en partijprogramma bekeken was het niet extreem hoor. Een willekeurige partij tegenwoordig doet soortgelijke uitingen. Het verschil zit hem er in dat er in 10 jaar tijd veel gebeurd is, en de tijdsgeest en het "rijp zijn" voor die opvattingen er destijds niet waren.

Overigens lijkt me nieuwrechts inderdaad de beste kandidaat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32774243
Het Vlaams Belang is erg soft voor Nederlandse begrippen. Qua standpunten is het Vlaams Belang best te vergelijken met het CDA, al is het Vlaams Belang wat meer principieel dan het CDA op bepaalde ethische standpunten. Het CDA gaat met veel dingen halfslachtig om, het Vlaams Belang niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')