quote:
Nee, en daarom is het oo vreemd dat een paar dagen later de Nederlandse luchtvaarddienst een vliegverbod oplegde ... en daarna
nooit heeft kunnen aangeven op basis van _welk_ incident ze dat verbod hebben opgelegd, op basis van _dit_ incident hadden ze inderdaad geen verbod mogen opleggen...
Dat incident had niks te maken met controles door nederlandse officials of Schiphol.
Die noodstop was naar aanleiding van voorschriften en betrof een metertje welke niet juist functioneerde, enkel het metertje was kapot en verder niks, maar de piloot nam geen risico en dus een noodstop ... dat is gewoon volgens de regels, het wordt pas echt erg als piloten, uit angst voor negatieve publiciteit, ook met falende instrumenten toch maar doorvliegen, in de hoop dat het enkel de metertjes zijn die niet goed functioneren...
Natuurlijk Onur Air is een enorme prijsumper en dat gaat ten kostte van de kwaliteit, het reisgemak en mogelijk ook van de veiligheid ...
Aan de andere kant, de campagne tegen Onur Air is inderdaad wel degelijk erg doorzichtig en wekt heel sterk de indruk van manipulatie, zeker dat vliegverbod in mei 2005 had volgens mij niet uitgegeven mogen worden, aangezien de Lucvtvaartdienst nog altijd er
géén legitieme reden voor kan bedenken...
Dan kan je aankomen met tientallen verklaringen van mensen die met Onur gereist hebben en ontevreden zijn .... het is echter eveneens opvallend dat het verbod na een weekje in alle europese landen werd teruggetrokken, nadat dezen een verzoek bij de RLD gedaan hadden om een begronding en die achterwege gebeleven was, en toen ook in Nederland het vliegverbod werd opgeheven.... zomaar ....
Ik kan me best voorstellen dat zo'n goedkope maatschappij als Onur enorm op de grens zat, en het best een goed idee als er op basis van duidelijke controles beter op de veiligheid gelet wordt... waarbij de RLD best stevige strafmaatregelen zou moeten kunnen opleggen ...
Maar laat ze die strafmaatregelen dan wel juist onderbouwen ... dat is in dit geval niet gebeurt.
Als Onur zo'n baggermaatschappij is, zou het juist niet zo moeilijk zijn om hen met duidelijke gronden een straf op te leggen, waarom zwijgt nu de RLD over de grond van dat toenmalige, al ingetrokken vliegverbod?
Daaromm gaat het nu waarchijnlijk, dat rapport van die Britse Instantie is naturlik ook gewoon ingeschakeld door de mensen van Onur, en niet geheel objectief ... maar Onur zal nu wel een poging doen de schade van hun vliegverbod te verhalen op de RLD ... als de RLD niet met een juiste verklaring van hun verbod op de proppen komt, kunnen ze mogelijk veroordeeld worden tot een flinke schadevergoeding ... die volgens mij tot iets van 40 tot 50 miljoen euro kan oplopen (omdat een europees vliegverbod gelijk in heel europa geldig is, en Onur dus na het nederlandse vliegverbod ook in Duitsland en Frankrijk niet meer mocht landen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25