abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32664850
Binnen de Toeristische wereld is het een publiek geheim,dat de campagne tegen Onur niet op basis van een slecht produkt tot stand is gekomen , maar omdat Onur goedkoper vliegt als Martin air en Transavia.

Schihol heeft jaren land met succes goedkopere aanbieders geweerd . Iets wat de Nederlandse consument duur heeft moeten betalen. Zo waren vakatnties naar hetzelfde gebied vanuit Engeland om ca 30% geodkoper als vanuit Nederland.

Eindelijk kreeg Onur een poot aan de grond, waarop de schaduw manne besloten dat Onur op een andere manier moest worden kapot gemaakt.

U denkt , dat Nederland een fair land is , met een calvistische eerlijke econimische inslag ?

Iets wat ik ca 2 maanden eleden als hier schreef is nu een bewezen feit.
De campgane tegen Onur was een vuil spelltje met als gekochte instantie "onze Inspectie voor verkeer en Waterstaat"

Een Schandal welke men eigenlijkalleen in landen als Turkije zou vermoeden !


Bron AD van vandaag
"Op hun verzoek zou de Nederlandse Inspectie verkeer en Waterstaat Onur Air hebben tegengewerkt. Dat zegt de eigenaar en directeur van Onur Air, Hamit Cankut Bagana, vandaag in een interview met deze krant.

Bagana weet zich gesteund in deze uitspraken door een onderzoeksrapport van het onafhankelijke Britse luchtvaartonderzoeksbureau International Bureau of Aviation. Dit gerenommeerde bureau stelt dat de Nederlandse overheid de Turkse chartermaatschappij Onur Air in mei onterecht een vliegverbod heeft opgelegd. Volgens IBA heeft Onur Air zich niet schuldig gemaakt aan achterstallig onderhoud en er was geen sprake van een reeks van ernstige incidenten die een vliegverbod rechtvaardigde. Bovendien was het opleggen van dat verbod onwettig: zo'n verbod kan alleen voor een bepaald toestel gelden, niet voor een hele luchtvaartmaatschappij, aldus het rapport dat in het bezit is van het AD en dat vandaag openbaar wordt gemaakt.

Het IBA onderzocht in opdracht van de advocaten van Onur rapporten van Nederlandse luchtvaartinspectie die de basis vormden voor het vliegverbod. Uit het onderzoek blijkt dat veel bevindingen van de luchtvaartinspecteurs onterecht als incidenten zijn aangeduid. Veel van de tekortkomingen mogen volgens IBA de naam incident niet hebben, omdat ze niet of nauwelijks iets voorstellen. De incidenten die wel enige betekenis hadden waren slechts van administratieve aard; de vliegtuigen werden er niet onveiliger door. Zo was er ten onrechte sprake van een versleten rem en hadden piloten kopieën in plaats van originele papieren bij zich."

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 29-11-2005 10:02:54 ]
pi_32664929
En jij hebt Onur Air aandelen? Beetje onduidelijk verhaal verder. Heb zelf in 2003 met Onur Air gevlogen en heb me nog nooit zo onveilig gevoelt.
pi_32664947
Nee ik heb geen aandelen , maar heb wel zakelijk heel veel met Onur gewerkt.

Ik ken die tent in en out
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:10:35 #4
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_32665094
Ik herinner me beeldmateriaal van een vliegtuig van Onur air wat brandstof lekte. En dat was toen allang niet het eerste incident. Ja, inderdaad het is allemaal een complot
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_32665106
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:03 schreef CANARIS het volgende:
Ik ken die tent in en out
Dan weet jij net zo goed als wij hoe slecht het met die vliegtuigen is gesteld..
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:24:47 #6
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_32665383
Ken een stel mensen die eens maar nooit weer met Onur gevlogen hebben. Ik denk toch dat ze t aan zichzelf te danken hebben.. wellicht doen ze alles op t randje ofzo? In ieder geval heb ik nog nooooit iets positiefs over die maatschappij gehoord.
pi_32665423
Het lukt me stug dat een inspectiedienst uit concurrentie-overwegingen tot dit soort acties overgaat. Daarmee zouden ze zich op verdomde glad ijs begeven, met het risico dat hun eigen imago en geloofwaardigheid fors wordt aangetast.

Als je de verhalen over Onur Air zo ziet en hoort, was er echt wel wat met die toestellen aan de hand. En ook al zou de inspectiedienst niet de passende sanctie hebben opgelegd, dan is dat altijd nog wat anders dan dat ze zijn omgekocht. Laat die Onur Air-directeur dat anders maar eens hard maken.
pi_32665429
Ik ben vorig jaar met Onur naar Turkije gevlogen, en ik heb me nog nooit zo onveilig gevoeld. Twee FAs die stonden te klooien omdat ze de deur van het vliegtuig niet dicht kregen, onverstaanbare security announcement, twee toiletten die het niet deden. Mijn stoel die continu achterover klapte (jaja, zonder op het knoppie te drukken natuurlijk) geen securitycards in de stoelen, barst in een raampje, en ik kan nog wel even doorgaan. Niks geen tegenwerken, gewoon iemand die wakker is geworden en dacht- met deze knoeiers kunnen we geen passagiers meegeven.
My name is Ozymandias, king of kings: Look on my works ye mighty and despair!
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:29:19 #10
5673 heijx
Qui que boue
pi_32665470
Dus KLM en Transavia mannetjes hebben spijkers op de landingsbaan gestrooid om Onur bandjes te doen ploffen?
En ze hebben vanaf een laddertje gaatjes in de vleugels en brandstoftanks geboord?
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:29:55 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_32665489
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef CANARIS het volgende:
... onafhankelijke Britse luchtvaartonderzoeksbureau International Bureau of Aviation ... .
IBA is simpelweg een consultancy-bureau voor luchtvaart-aangelegenheden, in dit geval ingehuurd door Onur Air. Dus zo onafhankelijk is dat niet. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt ...
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_32665493
pi_32665505
quote:
Opnieuw problemen rond toestel Onur Air
Een toestel van Onur Air heeft op het vliegveld van de Turkse badplaats Antalya een noodstop moeten maken. Dat gebeurde tijdens de start van de oude Airbus 300.
Mankementen
De piloten hadden op het laatste moment allerlei mankementen gesignaleerd en besloten de start af te breken. Verschillende banden van het toestel klapten door het plotselinge remmen.

Lichte paniek
Volgens een Nederlandse passagier was er sprake van lichte paniek aan boord. Onur Air, veelgebruikt door Nederlandse Turkije-gangers, is door de Inspectie van Verkeer ontboden voor een gesprek over de vele technische mankementen aan de vliegtuigen.

Inspectie
Het is niet precies duidelijk wanneer dit laatste incident zich plaatsvond, maar volgens De Telegraaf de Inspectie van Verkeer en Waterstaat wist er nog niet van.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)oodstop_onur_air.xml

Ik zie niet in wat voor rol schiphol of de nederlandse verkeer en waterstaat hierin gespeelt zou moeten hebben.
geen
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:32:02 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32665529
Valt me nog mee dat de woordvoerder van Onur Air niet "Diskriminazi, Diskriminazi" loopt te roepen.
Als Onur zo geweldig is voor de passagiers, waarom vliegen ze dan met zulke loei oude kisten en niet met nieuwe Airbussen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32665545
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef CANARIS het volgende:
Schihol heeft jaren land met succes goedkopere aanbieders geweerd . Iets wat de Nederlandse consument duur heeft moeten betalen. Zo waren vakatnties naar hetzelfde gebied vanuit Engeland om ca 30% geodkoper als vanuit Nederland.
Bron? Eigen ervaring en een korte steeproef geven mij namelijk het idee dat het omgekeerde het geval is.

Overigens is het ook niet fair om Schiphol tarieven te vergelijken met tarieven van een Engels regionaal vliegveld.
pi_32665550
quote:
DATE/SITE: 30 Aug. Zurich
AIRCRAFT & REGN: A300 of Onur Air Reg: TC-ONY
CIRCUMSTANCES: 24 hour delay after Swiss inspectors grounded a/c for hydraulic
repairs.

DEATH & INJURY: Nil
PRELIMINARY ANALYSIS2 Imagery at www.iasa.com.au/120905.htm: Onur Air has
reportedly (since this event) ceased operations


DATE/SITE: 31 Aug. Antalya, Turkey
AIRCRAFT & REGN: A321 of Onur Air
CIRCUMSTANCES: Pax used tape to secure falling cabin panels after seeing exposed
wiring

DEATH & INJURY: Nil
PRELIMINARY ANALYSIS2 Imagery at www.iasa.com.au/120905.htm: Antalya to
Leipzig, Germany
http://www.findarticles.c(...)Sept_12/ai_n15403619

En blijkbaar gebeurt er ook wel eens wat buiten nederland.
geen
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:34:11 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32665582
Alsof het verplicht is vanaf schiphol te vliegen, je kan bv ook naar Zestienhoven, Maastricht, Niederrhein (net over de grens bij Nijmegen), Groningen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 10:34:48 #18
21636 Feestkabouter
pi_32665595
Bij welke andere maatschappij hebben de piloten zoveel ervaring in het maken van noodlandingen????
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:36:42 #19
5673 heijx
Qui que boue
pi_32665637
Netwerk
quote:
Brand in motor
Op last van de Inspectie Verkeer en Waterstaat mag de Turkse luchtvaartmaatschappij tot 12 juni niet landen in Nederland. Dat gebeurde nadat verschillende tekortkomingen waren geconstateerd, zoals gebrekkig onderhoud en problemen met de balansverdeling. Vorige week moest een toestel van de maatschappij terugkeren naar Schiphol, nadat er brand in een motor was ontstaan.

Nog steeds terecht
Onur Air heeft ook in Duitsland, Zwitserland en Frankrijk een landingsverbod gekregen. In andere Europese landen kunnen de vliegtuigen nog steeds terecht, zoals in België, Oostenrijk en Groot-Brittannië. Die laatste twee landen hebben wel laten weten dat ze de luchtvaartmaatschappij streng controleren.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_32665644
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:27 schreef Triangeljosti het volgende:
Waarom hebben dit soort complottheorieverspreiders altijd zo'n slechte kennis van de Nederlandse taal?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_32665729
Ik denk dat we hier wel klaar zijn.
geen
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:41:51 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32665748
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:57 schreef CANARIS het volgende:
Iets wat ik ca 2 maanden eleden als hier schreef is nu een bewezen feit.
quote:
"Op hun verzoek zou de Nederlandse Inspectie verkeer en Waterstaat Onur Air hebben tegengewerkt. Dat zegt de eigenaar en directeur van Onur Air,
Inderdaad; een goede betrouwbare conclusie van een onafhankelijk persoon.

En kom op zeg; spelfouten ok; maar je zinnen zijn wel erg bizar, TS.
[KNE]-Mod
pi_32666442
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:30 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

http://www.rtl.nl/(/actue(...)oodstop_onur_air.xml

Ik zie niet in wat voor rol schiphol of de nederlandse verkeer en waterstaat hierin gespeelt zou moeten hebben.
Nee, en daarom is het oo vreemd dat een paar dagen later de Nederlandse luchtvaarddienst een vliegverbod oplegde ... en daarna nooit heeft kunnen aangeven op basis van _welk_ incident ze dat verbod hebben opgelegd, op basis van _dit_ incident hadden ze inderdaad geen verbod mogen opleggen...
Dat incident had niks te maken met controles door nederlandse officials of Schiphol.

Die noodstop was naar aanleiding van voorschriften en betrof een metertje welke niet juist functioneerde, enkel het metertje was kapot en verder niks, maar de piloot nam geen risico en dus een noodstop ... dat is gewoon volgens de regels, het wordt pas echt erg als piloten, uit angst voor negatieve publiciteit, ook met falende instrumenten toch maar doorvliegen, in de hoop dat het enkel de metertjes zijn die niet goed functioneren...

Natuurlijk Onur Air is een enorme prijsumper en dat gaat ten kostte van de kwaliteit, het reisgemak en mogelijk ook van de veiligheid ...

Aan de andere kant, de campagne tegen Onur Air is inderdaad wel degelijk erg doorzichtig en wekt heel sterk de indruk van manipulatie, zeker dat vliegverbod in mei 2005 had volgens mij niet uitgegeven mogen worden, aangezien de Lucvtvaartdienst nog altijd er géén legitieme reden voor kan bedenken...
Dan kan je aankomen met tientallen verklaringen van mensen die met Onur gereist hebben en ontevreden zijn .... het is echter eveneens opvallend dat het verbod na een weekje in alle europese landen werd teruggetrokken, nadat dezen een verzoek bij de RLD gedaan hadden om een begronding en die achterwege gebeleven was, en toen ook in Nederland het vliegverbod werd opgeheven.... zomaar ....

Ik kan me best voorstellen dat zo'n goedkope maatschappij als Onur enorm op de grens zat, en het best een goed idee als er op basis van duidelijke controles beter op de veiligheid gelet wordt... waarbij de RLD best stevige strafmaatregelen zou moeten kunnen opleggen ...

Maar laat ze die strafmaatregelen dan wel juist onderbouwen ... dat is in dit geval niet gebeurt.
Als Onur zo'n baggermaatschappij is, zou het juist niet zo moeilijk zijn om hen met duidelijke gronden een straf op te leggen, waarom zwijgt nu de RLD over de grond van dat toenmalige, al ingetrokken vliegverbod?

Daaromm gaat het nu waarchijnlijk, dat rapport van die Britse Instantie is naturlik ook gewoon ingeschakeld door de mensen van Onur, en niet geheel objectief ... maar Onur zal nu wel een poging doen de schade van hun vliegverbod te verhalen op de RLD ... als de RLD niet met een juiste verklaring van hun verbod op de proppen komt, kunnen ze mogelijk veroordeeld worden tot een flinke schadevergoeding ... die volgens mij tot iets van 40 tot 50 miljoen euro kan oplopen (omdat een europees vliegverbod gelijk in heel europa geldig is, en Onur dus na het nederlandse vliegverbod ook in Duitsland en Frankrijk niet meer mocht landen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32666480
Het geeft wel aan dat onur air niet alleen in nederland problemen had.
geen
pi_32666767
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 11:15 schreef natte-flamoes het volgende:
Het geeft wel aan dat onur air niet alleen in nederland problemen had.
het vliegverbod in Duitsland en Frankrijk is enkel en allee opgelegd omdat men daartoe via verdragen verplicht was .... om te voorkomen dat maatschappijen dan makkelijk gaan 'uitwijken' ...

Duitsland en Franrkijk hebben toen wel heel duidelijk de kaart doorgespeeld naar de nederlandse RLD, die dan dat verbod ook maar moest onderbouwen, en toen dat niet gebeurde is het verbd binnen een week weer opgeheven, kort hierop ook in Nederland ...


Natuurlijk Onur Air is een prijsdumper die met erg lage kwaliteit vliegt, veelal slechte russische/oekrainsche vliegtuigen chartert ... en zo'n maatschappij zit heel sterk op de grenzen en zal bij veel controles opvallen door 'slordigheden', slecht en achterstallig onderhoud ...
Maar voordat er op basis van zulke gronden ook een vliegverbod mag worden opgelegd, moet er meestal wel degelijk grote falen zijn, en dat aantoonbaar fouten zijn van die maatschappij ... In het geval van Onur komt een sterke indruk over alsof vooral gehandeld is op basis van een zekere publiciteit ...
lijkt het zelfs een beetje alsof die noodlanding in Turkije die toen groot in de pers kwam (meen voorpagina Telegraaf, omdat er ook veel hollanders in het vliegtuig zaten) , aangegerpen is om een 'gebaar' te maken ... dat had de RLD echter nooit op die manier mogen doen...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')