abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32719655
Eerwraak is vreselijk en vaak cultuurgebonden.
Hoewel niet ontkend kan worden dat ook de autochtone bevolking dergelijk gedrag kent.

Talloze jochies kunnen nog steeds geen "nee" accepteren van een meisje.
Weliswaar is dit misschien niet het soort eerwraak waarbij de eer van de familie gered moet worden, maar ook hier wordt iemand in zijn "eer" aangetast.
Het komt maar al te vaak voor dat er dan geweld wordt gebruikt of gestalkt.

Het gaat in alle gevallen om gebrek aan respect voor vrouwen.

Wat mij betreft schiet je als man te kort als je een vrouw iets aandoet omdat ze met iemand anders trouwt dan jij wilde, of omdat ze jou niet moet.
Vrouwen moeten zelf hun partner kunnen kiezen. En als je afgewezen wordt, zijn er nog genoeg andere vrouwen te vinden.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_32721577
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 00:04 schreef JohnDope het volgende:

[..]

dit is geen eerwraak, die vent die dit gedaan heeft is gewoon een psychopaat. Ik denk dat hij in die cultuur ook niet lang meer leeft.
Denk dan nog maar eens na
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32726813
Leijke shit
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
  donderdag 1 december 2005 @ 15:17:20 #54
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32727214
Waarom heeft ze de man eigenlijk afgewezen?

In plaats van haar te verbranden had hij "Ben ik te min!?" kunnen zingen onder haar balkon.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32727252
quote:
Op donderdag 1 december 2005 15:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Waarom heeft ze de man eigenlijk afgewezen?

In plaats van haar te verbranden had hij "Ben ik te min!?" kunnen zingen onder haar balkon.

²

Wat is dat in het Punjabi?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')