Wat een zwaktebod dit zegquote:Op dinsdag 29 november 2005 22:56 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Mijnheer, zei de SP-stemmende ouder, ik wil mijn zoon niet beperken in zijn bewegingsvrijheid...dat stoort namelijk zijn ontplooing. Bovendien heeft hij ADHD, iedere vorm van stoom afblazen is mij zeer welkom. Maakt u zich alst-u-blieft niet zo druk, het is maar een sneeuwbal.
ik ga voor een sneeuwbal tegen de ruit (even aannemend dat dat het is) niet mensen voor hun bek rammen.quote:Op woensdag 30 november 2005 06:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sinds wanneer klink jij als een pvda stemmende volkskrantlezer?
Nee, dat is niet goed te praten...want jij luistert toch enorm als mensen je vragen om iets niet te doen?quote:Op maandag 28 november 2005 21:20 schreef Devolution het volgende:
[..]
En dan maar gewoon der flink op los slaan?
vroeg ik ook alquote:Op woensdag 30 november 2005 10:39 schreef Ferdi81 het volgende:
jullie met 4 hij alleen, dus wat was het probleem ???
Ach...als jij na een dag hard werken thuis zit met hoofdpijn en een stel van die kutkinderen menen lollig te zijn om je huis onder sneeuw te nemen wil ook jij waarschijnlijk wel boos worden.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:51 schreef TC03 het volgende:
Guttegut, iedereen massaal weer het gooien van sneeuwballen afkeuren. Doe toch niet zo triest. Is toch leuk om gewoon wat sneeuwballen te gooien als er sneeuw ligt! Je gaat er heus niet dood van.Als je hierom klappen gaat uidelen ben je gewoon ernstig labiel en agressief.
Ik lees het als een groepje jongeren die een vent aan het treiteren waren door sneeuwballen tegen zijn huis/ramen aan het gooien waren. Zoon en TS kennen elkaar, dat zal geen toeval zijnquote:Op woensdag 30 november 2005 10:41 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik ga voor een sneeuwbal tegen de ruit (even aannemend dat dat het is) niet mensen voor hun bek rammen.
"ja" want dit is echt levensgevaarlijk. Ik ken iemand die verloor toen even de macht over het stuur met als gevolg een dode voetgangerquote:Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Kiteless het volgende:
Ik probeer het even te begrijpen :
Voor een sneeuwbal tegen een muur mag je iemand op z'n bek rossen.
Dus als iemand op je tenen staat mag je 'm dan ehm... z'n oog uitsteken ?
Laat staan als iemand je biertje omver loopt, dan sla je 'm met een putdeksel op z'n hoofd.
Als iemand een sneeuwbal tegen je auto gooit, mag je 'm doodschieten !
Want immers, als we dat allemaal zo over ons kant zouden laten gaan zou de maatschappij een gevaarlijk zooitje worden !
Tuurlijk knul....als jij dat wilt geloven.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Kiteless het volgende:
Ik probeer het even te begrijpen :
Voor een sneeuwbal tegen een muur mag je iemand op z'n bek rossen.
Dus als iemand op je tenen staat mag je 'm dan ehm... z'n oog uitsteken ?
Laat staan als iemand je biertje omver loopt, dan sla je 'm met een putdeksel op z'n hoofd.
Als iemand een sneeuwbal tegen je auto gooit, mag je 'm doodschieten !
Want immers, als we dat allemaal zo over ons kant zouden laten gaan zou de maatschappij een gevaarlijk zooitje worden !
En jongeren van die leeftijd spelen niet meer zorgeloos met sneeuw...het lijkt mij dat die sneeuw zien als een wapen om iemand het leven zuur te maken.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik lees het als een groepje jongeren die een vent aan het treiteren waren door sneeuwballen tegen zijn huis/ramen aan het gooien waren. Zoon en TS kennen elkaar, dat zal geen toeval zijn
Da's grappig, tussen welke en welke leeftijd speel je dan niet zorgeloos meer met sneeuw ?quote:Op woensdag 30 november 2005 10:53 schreef wonko het volgende:
[..]
En jongeren van die leeftijd spelen niet meer zorgeloos met sneeuw...het lijkt mij dat die sneeuw zien als een wapen om iemand het leven zuur te maken.
Prima als jij met een groep van 7 van je vrienden bij mij thuis sneeuwballen tegen de ruit komt gooien dan krijg jij ook klappen oorvijgen.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:57 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Da's grappig, tussen welke en welke leeftijd speel je dan niet zorgeloos meer met sneeuw ?
Ik op m'n 29e speel er namelijk wel zorgeloos mee
Om een sneeuwbal tegen een muur?quote:Op woensdag 30 november 2005 10:58 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Prima als jij met een groep van 7 van je vrienden bij mij thuis sneeuwballen tegen de ruit komt gooien dan krijg jij ook klappen.
Nee om het bewust mensen zieken die niks kwaads tegen hem of anderen gedaan hebben.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Om een sneeuwbal tegen een muur?![]()
Ja, want je hebt zo ontzettend veel last en verdriet van een sneeuwbal tegen je muur,quote:Op woensdag 30 november 2005 11:01 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee om het bewust mensen zieken die niks kwaads tegen hem of anderen gedaan hebben.
Dat geloof ik van harte...maar ik zie 4 puberjochies van rond de 17 niet gezamelijk zorgeloos met sneeuw spelen..dat is namelijk niet tof...stel je voor ze zouden voor kind aangezien kunnen worden. En ze waren ook nog eens met de fiets terwijl ze de zoon dus huizes kennen...heel toevallig en zorgeloos komt dat over.quote:Op woensdag 30 november 2005 10:57 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Da's grappig, tussen welke en welke leeftijd speel je dan niet zorgeloos meer met sneeuw ?
Ik op m'n 29e speel er namelijk wel zorgeloos mee
quote:Op woensdag 30 november 2005 11:04 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ja, want je TS hebt heeft zo ontzettend veel last en verdriet van een sneeuwbal tegen je muur, oorvijg
verschrikkelijk !
Huilie![]()
Maakt het dan nog uit of het een kleuter of een puber is of doe je tegen allebei even agressief?quote:Op woensdag 30 november 2005 11:01 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee om het bewust mensen zieken die niks kwaads tegen hem of anderen gedaan hebben.
Overdrijf even lekker zeg...maak er dan gelijk van dat hij babies met bielzen anaal verkracht.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Maakt het dan nog uit of het een kleuter of een puber is of doe je tegen allebei even agressief?
En kijken je kinderen toe dan, zodat ze het goede voorbeeld zelf kunnen aanschouwen?
Kleuter vind ik niet bepaald vergelijkbaar met een jongen van 17. Die grens vervaagt zeker ja naarmate de leeftijd stijgt. Maar aan de andere kant geloof ik ook niet echt dat een kleuter bewust mensen over het randje gaat treiteren.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Maakt het dan nog uit of het een kleuter of een puber is of doe je tegen allebei even agressief?
En kijken je kinderen toe dan, zodat ze het goede voorbeeld zelf kunnen aanschouwen?
quote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef wonko het volgende:
[..]
Overdrijf even lekker zeg...maak er dan gelijk van dat hij babies met bielzen anaal verkracht.
Nee, maar een beetje lol mag toch wel?quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:01 schreef Vampess het volgende:
Want, immers, zijn er mensen die het horen van sneeuwballen geweldig vinden.
Vind ik ook, maar op zo'n manier manieren bijbrengen gaat me toch echt even te ver.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:01 schreef Vampess het volgende:
Maar je bent 17 en die man heeft de verantwoordelijkheid bij jou gezocht, niks mis mee. I
Nee nog niet. Hij moest naar een klant toe en naar de ouderavond van mijn zusje..quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:08 schreef SterkStaaltje het volgende:
Is je pa al langs geweest? Wat had die oetlul te melden?
Bij de voorgaande huizen waren het muren ja, bij deze het raam.quote:
quote:Op woensdag 30 november 2005 10:39 schreef Ferdi81 het volgende:
jullie met 4 hij alleen, dus wat was het probleem ???
Nee, want dan flipt die vent helemaal. En hij was dus niet alleen, hij had 2 zoons meegenomen. Op dat moment leek die vent ons gek genoeg om nog verder te gaan dan ie al ging (ik bedoel, hij reed een van ons bijna aan met zn auto).quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:18 schreef McCarthy het volgende:
hadden jullie hem niet met zijn 4en kunnen terug slaan.
nee, er is niets kapot. Ja, op mijn oor na danquote:Op woensdag 30 november 2005 09:50 schreef paddy het volgende:
Maar die sneeuwbal heeft geen schade toegebracht?
Anders kun jij of je ouders ook in de buidel tasten.
Die man had je absoluut fysiek niet mogen bedreigen, dus aangifte kan altijd, en zou dit ook zeker doen.
Maar hij kan dit ook doen, door te zeggen dat hij zich bedreigd voelde.
Dat heb ik al een aantal keer uitgelegdquote:Op woensdag 30 november 2005 10:46 schreef McCarthy het volgende:
en dan in de OP "ballen tegen de muur"
Ik ken de zoon omdat ik er bij in de klas gezeten heb. Ik heb nooit iets tegen hem gehad ofzo, mijn zusje is zelfs goed bevriend met de dochter van de man. Wij hebben zijn huis ook niet bewust uitgekozen oid, maar we kwamen erlangs op onze "tocht".quote:Op woensdag 30 november 2005 10:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik lees het als een groepje jongeren die een vent aan het treiteren waren door sneeuwballen tegen zijn huis/ramen aan het gooien waren. Zoon en TS kennen elkaar, dat zal geen toeval zijn
Dat dacht ik op dat moment dus ook. DIe kinderen keken zelf ook van 'pa hou je aub in'. Op een moment toen een van ons wegfietste voor die vent, liet hij mij los en zei tegen zijn zoon dat ie mij moest vasthouden terwijl hij achter de fietser aanging. Die zoon liet me bijna meteen weer los, omdat hij zelf ook wel weet dat ik echt niet zo verkeerd ben als die pa denkt.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
En je hebt hem niet gewoon de tering geslagen??quote:Op maandag 28 november 2005 21:19 schreef Devolution het volgende:
Ik ben trouwens 17 jaar, en de rest van me vrienden zijn ook 17, 16 en 15.
Concreet, je was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, en aan het kijken wat er dan gebeurt, ergo, dat weet je nu wat er dan gebeurt.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:43 schreef kansloze TS het volgende:
[..]
[..]
Nee nog niet. Hij moest naar een klant toe en naar de ouderavond van mijn zusje..
[..]
Bij de voorgaande huizen waren het muren ja, bij deze het raam.
[..]
[..]
Nee, want dan flipt die vent helemaal. En hij was dus niet alleen, hij had 2 zoons meegenomen. Op dat moment leek die vent ons gek genoeg om nog verder te gaan dan ie al ging (ik bedoel, hij reed een van ons bijna aan met zn auto).
[..]
nee, er is niets kapot. Ja, op mijn oor na dan
[..]
Dat heb ik al een aantal keer uitgelegd
[..]
Ik ken de zoon omdat ik er bij in de klas gezeten heb. Ik heb nooit iets tegen hem gehad ofzo, mijn zusje is zelfs goed bevriend met de dochter van de man. Wij hebben zijn huis ook niet bewust uitgekozen oid, maar we kwamen erlangs op onze "tocht".
[..]
Dat dacht ik op dat moment dus ook. DIe kinderen keken zelf ook van 'pa hou je aub in'. Op een moment toen een van ons wegfietste voor die vent, liet hij mij los en zei tegen zijn zoon dat ie mij moest vasthouden terwijl hij achter de fietser aanging. Die zoon liet me bijna meteen weer los, omdat hij zelf ook wel weet dat ik echt niet zo verkeerd ben als die pa denkt.
Concreet, ik was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, gewoon voor de lol, ergo,geen reden om zomaar erop los te meppen als verstandig volwassene zijnde.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Concreet, je was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, en aan het kijken wat er dan gebeurt, ergo, dat weet je nu wat er dan gebeurt.
Huilie,quote:Op woensdag 30 november 2005 11:45 schreef Devolution het volgende:
[..]
Concreet, ik was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, gewoon voor de lol, ergo,geen reden om zomaar erop los te meppen als verstandig volwassene zijnde.
My God.... als hij schoenmaat 47 heeft én 4 vrienden erbij, laat hij zich tot niet bijna in elkaar slaan door één persoon...quote:Op woensdag 30 november 2005 11:56 schreef Vitalogy het volgende:
Even uit interesse: hoe groot is de TS eigenlijk? Ik zie nl in je profiel schoenmaat 47 staan.
Je moet ns inziens dat wat voor jou en je maten ´lol´ is, voor de ´slachtoffers´ bittere ergernis is.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:45 schreef Devolution het volgende:
[..]
Concreet, ik was met een groepje vrienden huis na huis aan het bewerpen met sneeuwballen, gewoon voor de lol, ergo,geen reden om zomaar erop los te meppen als verstandig volwassene zijnde.
quote:Op woensdag 30 november 2005 11:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huilie,
Savonds een vent sochtens een vent.
Wel stoer doen met je vriendjes, maar als het dan consequenties heeft een beetje gaan zitten jammeren.
Typisch geval van onopgevoed blaag dat moet leren dat de dingen die je doet gevolgen hebben.
Leer daar maar mee omgaan.
Ik geef toe: er is een groot grijs gebied. Maar een stel puber dat een sneeuwbal tegen een muur bonkt? Dat zit bij mij nog in de no go-zône.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:28 schreef Vitalogy het volgende:
Kleuter vind ik niet bepaald vergelijkbaar met een jongen van 17. Die grens vervaagt zeker ja naarmate de leeftijd stijgt. Maar aan de andere kant geloof ik ook niet echt dat een kleuter bewust mensen over het randje gaat treiteren.
Laat ik dan ook de bal terugkaatsen.
Waar leg jij de grens dan dat iemand iets terug mag doen?
Of waar ligt de grens dat het iig begrijpelijk wordt dat men het geduld verliest?
Ja, op alledrie. Vernielde bezittingen al dan niet met behulp van vuurwerk.quote:Is het bij iets anders dan sneeuwballen? Bijv. vuurwerk of het vernielen van bezit.
Of is het wanneer het bij zogenaamd zielige mensen wordt gedaan, bijv bejaarden.
Of wanneer men tot in den treuren wordt getreiterd?
U roept, wij draaien:quote:Op woensdag 30 november 2005 11:26 schreef wonko het volgende:
[..]
Overdrijf even lekker zeg...maak er dan gelijk van dat hij babies met bielzen anaal verkracht.
En als hij er nou lol in had om jou aan te vallen? Had je er dan geen problemen mee? Jij ziet er geen probleem in om lol te hebben zijn huis 'aan te vallen'.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:45 schreef Devolution het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?? Iemand wil lol hebben zonder dat kinderen zich er aan kunnen storen.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:35 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
jij doet je naam wel eer aan hè? In het echte leven ook zo'n zuurpruim?
![]()
Edit: Ja dus,
Pietverdriet - zaterdag 26 november 2005 @ 20:58
Ik ben op zoek naar een reisbureau dat reizen aanbied naar bestemmingen waar geen kinderen zijn, kindervrije hotels, restaurants...
Dat is pas een vakantie!
Wie kan daar advies geven?![]()
![]()
Dus er moet eerst gewacht worden tot er een sneeuwbal door een ruit gaat en mensen met de zooi zitten? Is iemand van 17 niet op een leeftijd waar hij weet dat het mis kan gaan en dat hij niet andere mensen mag opzadelen met de gevolgen van zijn 'lol'? Wordt het dan niet tijd dat 'meneer' die sneeuwballen op zijn vriendjes richt ipv andermans eigendommen?quote:Op woensdag 30 november 2005 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik geef toe: er is een groot grijs gebied. Maar een stel puber dat een sneeuwbal tegen een muur bonkt? Dat zit bij mij nog in de no go-zône.
[..]
Ja, op alledrie. Vernielde bezittingen al dan niet met behulp van vuurwerk.
Precies; ALS ik vai een reisbureau boek geef ik ook altijd "kindervrije" criteria door.quote:Op woensdag 30 november 2005 13:38 schreef wonko het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee?? Iemand wil lol hebben zonder dat kinderen zich er aan kunnen storen.
Er zegt toch niemand dat je er niks van mag zeggen!! Je hebt gewoon iemand niet te mishandelen!quote:Op woensdag 30 november 2005 13:40 schreef wonko het volgende:
[..]
Dus er moet eerst gewacht worden tot er een sneeuwbal door een ruit gaat en mensen met de zooi zitten?
Behalve je zeer beroerde gebruik van de Nederlandse taal, ben je zelf geen haar beter dan die man. Vernieling van andermans bezit is ook strafbaar. Kwaad met kwaad vergelden, lost nooit iets op. Je kunt dan ook niet meer bij de politie aankomen met je mishandelingsverhaaltje, als die man daar aan de balie staat om aangifte te doen van vernieling.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:02 schreef a-child-in-chains het volgende:
Als nog geen aangifte is gedaan, kun je ze huis flink vernagglene. Ik zou beginnen met z,n auto.
Een paar goede krassen en hij ontploft! (verticale strepen geen horizontale over de lengte,
dan heb jeje wraak! kost duur!)
Dus mensen moeten maar met de rotzooi zitten van andermans lol..dat slaan is niet goed te praten maar dat het kutkind lol denkt te moeten hebben met andermans eigendommen ook niet...hij gaat zijn vriendjes maar bekogelen.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Er zegt toch niemand dat je er niks van mag zeggen!! Je hebt gewoon iemand niet te mishandelen!
Als er wel schade was geweest, dan had mijnheer die kunnen verhalen op de ouders. En wb de overlast van de sneeuwballen was een keertje schelden ook wel genoeg geweest.
Mishandelen is gewoon fout, ongeacht de reden. Altijd fout.
Wat zul jij een kutleven hebben als je dingen laat verpesten door kinderen. Of kom je naast vakantie niet buiten?quote:Op woensdag 30 november 2005 14:11 schreef Tja... het volgende:
[..]
Precies; ALS ik vai een reisbureau boek geef ik ook altijd "kindervrije" criteria door.
Weinig dingen kunnen je vakantie zó verpesten als (kleine) kinderen en hun ouders (die uiteraard gewéldige koters hebben waar je niet aan moet komen).
Dus mensen mogen geen plezier hebben zonder andermans kinderen te moeten tolereren? Ook al doen ze het hele jaar niet anders dan andermans kinderen tolereren? Dat is pas een kutleven.quote:Op woensdag 30 november 2005 15:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Wat zul jij een kutleven hebben als je dingen laat verpesten door kinderen. Of kom je naast vakantie niet buiten?
Ja dat bedoel ik. Als er aangifte is gedaan komt de politie navernieling snel terrug bij die jongensquote:Op woensdag 30 november 2005 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Behalve je zeer beroerde gebruik van de Nederlandse taal, ben je zelf geen haar beter dan die man. Vernieling van andermans bezit is ook strafbaar. Kwaad met kwaad vergelden, lost nooit iets op. Je kunt dan ook niet meer bij de politie aankomen met je mishandelingsverhaaltje, als die man daar aan de balie staat om aangifte te doen van vernieling.
Nee, je hebt die man het hardst door gewoon aangifte te doen van mishandeling. Krijgt ie een mooie boete voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |