quote:
op 01-26-2000 om 02:40 PM schreef zonnedauw het volgende:
Quenda,Het zijn heel vermakelijke verhalen, je zou ze kunnen verfimen....Ik zie niet in wat het met internetcontact op zich te maken heeft, dwangmatige leugenaars heb je overal. Er zijn mensen al........
Vermakelijk?
Niet voor de personen die er met open ogen intrappen, en labiele dames die denken dat de bovenstaande meneer door zijn zogenaamde werkzaamheden als hulpverlener in een blijf van me lijf huis, volledig betrouwbaar is en hun hele ziel en zaligheid blootleggen.....
En wat het met internetcontact te maken heeft?
Dat lijkt me erg duidelijk, dit soort dingen komen toch vaker voor als je denkt, en de mensen die gevoelig zijn voor de emotionele chantage van de "dwangmatige leugenaars ", voelen zich behoorlijk rot als men maandenlang door zo'n figuur belazerd is.
(recent>2 weken geleden, een man met een "hersentumor"...heeft maandenlang het slachtoffer uitgehangen (en diverse dames d.m.v deze "versiertechniek' , in bed gekregen......(de ziekte was compleet uit zijn duim gezogen)
Ondertussen "sleept" zo'n persoon wel vrouwen en eventuele kinderen mee in zijn fantasieverhaal.(en verdwijnt dan weer abrupt als het hem te heet onder zijn voeten word)
Ik zeg beweer niet dat je wantrouwen moet hebben , maar een ingebouwde gezonde dosis argwaan is vaak wel op zijn plaats, vooral als men lang anoniem blijft.......
(en verfilmen???..daar word al een tijdje aan gewerkt
------------------
Als je vrij wilt ademen , moet je ervoor zorgen dat er niemand op je nek zit
[Dit bericht is gewijzigd door Quenda (Datum 27 Januari 2000).]
Voor de goede orde: Ik doe niets af aan de mogelijke schade die door dat soort types wordt aangericht daar ben ik me al te bewust van. Mijn punt was dat het internet slechts een middel is. Toegegeven door de anonimiteit wel een makkelijk medium, maar het zijn toch echt de gebruikers die er misbruik van maken. Een gezonde dosis argwaan kan inderdaad geen kwaad, maar zoals ook hier op het forum blijkt en ik uit ervaring weet is het overgrote deel van de internetters gewoon uit op een gezellig praatje of het opdoen van nieuwe boeiende contacten, daar wil ik me op richten...
quote:
. Een gezonde dosis argwaan kan inderdaad geen kwaad, maar
Waar ik dus mee zit is dat als het nu eens geen fake is, dan zou die argwaan dus beledigend kunnen zijn. In ieder geval, zo zou ik het denk ik opvatten, want liegen in zoveel mails is niet onmogelijk, maar wel moeilijk.
Er zijn inmiddels weer nieuwe ontwikkelingen, waardoor ik nu echt nie meer weet wat ik moet doen...
quote:
op 01-28-2000 om 01:04 PM schreef Dragon30 het volgende:
Waar ik dus mee zit is dat als het nu eens geen fake is, dan zou die argwaan dus beledigend kunnen zijn. In ieder geval, zo zou ik het denk ik opvatten, want liegen in zoveel mails is niet onmogelijk, maar wel moeilijk.Er zijn inmiddels weer nieuwe ontwikkelingen, waardoor ik nu echt nie meer weet wat ik moet doen...
Nou Dragon, ik vind echt niet dat zij het als een belediging hoeft op te vatten als je om wat meer zekerheid vraagt. Als zij echt om jou geeft, is ze geïnteresseerd in hoe jij je voelt en kun je gewoon beter eerlijk tegen haar zijn. Ook over je twijfels/angsten. Jij bent toch ook maar een mens? Ik vind je onzekerheid echt niet zo vreemd of overdreven. Leg het haar gewoon uit zoals je het hier gedaan hebt en maak haar dan helder duidelijk dat het voor jou nu ECHT heel belangrijk is om zeker te weten waar je aan toe bent. En er is inderdaad best een tussenoplossing te verzinnen, zoals bellen (of haar jou laten bellen als ze haar nummer liever nog niet geeft). Als ze dan nog steeds tegensputtert heb je echt redenen om wantrouwend te worden.
Ik wens je 't allerbeste ermee,
Bixis
Gegroet,
Djeez
Mijn planning was om in mei die kant op te vliegen om haar eens op te zoeken, maar gelukkig is zij op dit moment in Londen en komt zij zaterdag "even" naar nederland toe
Nu maar hopen dat het geen grote desillusie word.....
quote:
op 01-29-2000 om 02:20 AM schreef Djeez het volgende:
[ Djeez vraagt zich af of Isabeau nog leeft]
Zij was mijn Internetrelatie
Maar ik heb nu een nieuwe via de chat en ICQ. Dus dat komt wel goed. En 5 februari zie ik haar IRL bij een meeting!Gegroet,
Djeez
Djeez, jongen FF weer eens met beide beentjes op de grond.
Als jij je nieuwe internet relatie opdezelfde gronden een relatie noemt als ji dat doet over dat ene uitstapje met Isabeau, geef ik je weinig kans.
Probeer eens reeel te zijn, gewoon aardig is geneog, kom je een heel eind mee.
suc6
----------
The future is out to get you
[Dit bericht is gewijzigd door otaku-san (Datum 31 Januari 2000).]
quote:
op 01-25-2000 om 07:37 PM schreef SunChaser het volgende:ik zit liever verliefd op de bank.
welke bank Sunnie de jouwe of de mijne?
quote:
op 01-31-2000 om 09:36 PM schreef Izz the Wizzzz het volgende:
welke bank Sunnie de jouwe of de mijne?
De jouwe, want jij hebt een gaskacheltje
quote:
op 02-02-2000 om 12:39 PM schreef Ogriman het volgende:
dem!
kreeg net een meeltje van haar dat ze zaterdag niet naar nederland komt, maar met de persoon waar ze slaapt wat meer van engeland gaat bekijken
leuk voor haar, maar minder voor mij omdat als ik naar hong kong ga ik dus niet weet of ik een beetje met haar irl op kan schieten.....
naja....poep gebeurt zullen we maar zeggen
nou origami-man, poep indeed. klinkt wel erg vaag allemaal hoor. en vooral erg ver weg.
zeg en wie is die persoon waar ze (mee) slaapt? en waar? anyway, succes.
Ik ben overigens errug benieuwd hoe 't met Dragon en z'n chatliefje is. Iemand nog iets vernomen van 'm?
bixis
----------------
Does the Little Mermaid wear an algebra?
Hier ben ik dan weer bixis. Ik heb inderdaad al een tijdje niks laten horen, maar had ff wat tijd nodig de boel op een rijtje te zetten. Niet dat dat echt gelukt is overgens...
Hoe staat het nu. Om precies te zijn weet ik dus eigenlijk totaal niet meer wat ik nou moet. Aan het hele verhaal zitten namelijk drie kanten, waarvan dat chatliefje er slechts 1 van is.
Ok, this is how it goes. Ik heb in december na drie jaar mijn toenmalige relatie beeindigd. Moeilijk, maar we konden gewoon niet echt best met elkaar opschieten als lovers, teveel botsende karakters, maar ik geef wel indeed veel om haar.
Ongeveer een week of twee nadat het uit was begon het verhaal met die chatliefde, dat hierboven al helemaal is uitgelegd.
Begin dit jaar kwam er een derde bij, een heel aardig meisje die ik heel graag mocht en die was vooral aantrekkelijk, omdat zij tastbaar was, reeel om het maar te zeggen.
Nu zul je zeggen, hou je ze dan niet aan het lijntje. Nee, alledrie weten het van elkaar en ik heb ook duidelijk gezegd nergens aan te beginnen voordat ik alles duidelijk heb voor mezelf.
Mijn ex wil het dus graag nog eens met mij proberen, maar ik denk niet dat ik dat wil. We hebben het al drie keer geprobeerd en drie keer vind ik genoeg. Maar vrienden zijn blijft moeilijk als je zoveel samen heb meegemaakt. Toch blijft het aantrekkelijk doordat alles zo lekker vertrouwd is, duidelijk, weinig risico's. Je weet wat je aan elkaar hebt en dat is een prettig gevoel.
Het meisje van begin dit jaar is ook echt een meisje, dat wil zeggen, ze is 16. Dat geeft het volgende 'probleem'. Ze is een verschikkelijk mooi meisje en hartstikke lief, maar ik ben gewoon bang dat het leeftijdsverschil problemen gaat geven. Ik weet wel dat het in principe niet hoeft, maar toch ben ik er bang voor.
Wat betreft mijn chatliefde. Zij blijft absoluut degene die mij denk ik tegenhoudt beslissingen te nemen. Tot op heden heb ik nog geen verdere duidelijkheid, sterker nog, het is alleen maar ingewikkelder geworden.
Ik heb geloof ik verteld dat ze weer terug was uit indonesie en dat we de mailrelatie enigszins weer hebben opgepakt. Na een paar dagen bleven antwoorden in een keer weer uit en begon ik me zorgen te maken. Na een dag of drie kreeg ik een mail van een vriend van haar dat ze wederom in het ziekenhuis is opgenomen en dat haar toestand zeer kritiek is. Wat ze precies heeft wist hij niet te zeggen. Volgens hem waren de doktoren er ook nog niet uit. Hij zei dat ik dus voorlopig geen emails van haar hoefde te verwachten. Met haar zelf heb ik dus net niet de tijd gehad om het over foto's, telefoon of dat zoort dingen te hebben. Hij wil ze niet geven zonder toestemming van haar en dus gaan we weer lekker door in het oude patroon.
Dus, ik zit weet eens lekker in de .... Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Moet ik dat nou geloven dat ze weer is opgenomen? Ik heb er al over gedacht alle ziekenhuizen van Den Haag af te gaan of ze ergens staat ingeschreven, maar ze kan natuurlijk ook ergens anders zijn opgenomen. Maar zekerheid heb ik dus nog steeds niet.
Ik heb mezelf een tijdje geleden beloofd haar in ieder geval een kans te geven en zolang dat niet gebeurt dat ik niet dat ik klaar ben voor iemand anders. Of misschien wel, maar durf ik gewoon niet. Het verder gaan, opnieuw risico's nemen, kans lopen op je bek te gaan. Ik weet het niet. Het is allemaal erg verwarrend en ik ben gewoon bang de verkeerde beslissing te nemen en daar later spijt van te hebben. Ik heb al teveel mensen gekwetst...
Verder gaat het wel goed hoor..., maar dan weten jullie even weer hoe het er voor staat.
greetz
het ligt allemaal nog moeilijker dan ik dacht... het blijft lastig om uit te maken of 't echt waar is; je zult dus gewoon nog ff geduld moeten hebben.
ach in het algemeen is het best gezond om een tijdje alleen te zijn (zeer aan te raden vind ik zelf). misschien moet je even alle drie die meiden uit je hoofd zetten en gewoon je eigen leven weer even gaan leiden.
in ieder geval bedankt voor je openhartige verslag maar weer en hou je taai!!!
bixis
Absence of evidence isn't evidence of absence...
Taz4fun © 2000! f.k.a. Dragon30...
wens je veel wijsheid Dragon!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |