abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33810082
Dat is een beechcraft baron simpele ziel
Tralalalala Die Dom Die Dom
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:27:45 #177
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33810175
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:24 schreef Furious het volgende:

[..]

Ah. Het was inderdaad ook niet de PH-JBJ. Een stuk kleiner, het leek op een 2-motorige 2-zits. Het registratie heb ik niet gezien.

[afbeelding]

Wel een mooie bak.

Hoe vliegt zoiets nou als de ene motor uitvalt?
Doetie nog goed! alleen krijg je een lamme poot op de ILS als je de rudder trim weer neutraal zet..
Maar qua power gaat het nog best, klimmen doet hij zeker nog wel alleen eerg sloppy vliegen!

We hebben ook een Seminole en die gaat hoe dan ook naar beneden
Welk vliegtuig vlieg je?
FCT
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:28:27 #178
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33810204
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:25 schreef YellowLedbetter het volgende:
Dat is een beechcraft baron simpele ziel
de JBJ??!! LOL!!

kenner
FCT
pi_33810209
YellowLedbetter
normaal reageren of niet reageren!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33810333
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:27 schreef Mojave het volgende:

[..]

Doetie nog goed! alleen krijg je een lamme poot op de ILS als je de rudder trim weer neutraal zet..
Maar qua power gaat het nog best, klimmen doet hij zeker nog wel alleen eerg sloppy vliegen!

We hebben ook een Seminole en die gaat hoe dan ook naar beneden
Welk vliegtuig vlieg je?
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 10:47 schreef Furious het volgende:
Even wat foto's van 'onze' kisten (van de vliegclub dus. )

[afbeelding]
[afbeelding]

Met Garmin 430.
Het lijkt me dat je met 1 motor ipv de gebruikelijke 2 een stuk sneller in een oncontroleerbare spin terecht komt omdat je vliegtuig van 1 bepaalde kant wordt aangedreven terwijl de andere kant gewoon een dom stuk lood is met 1 niet werkende motor. Of zie ik dat verkeerd?

Oefenen jullie ook noodsituaties in dat speciaal aangewezen gebied bij Rotterdam of dat andere gebied in de buurt van Teuge?
Ik post om het posten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:36:34 #181
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33810537
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:31 schreef Furious het volgende:

[..]


[..]

Het lijkt me dat je met 1 motor ipv de gebruikelijke 2 een stuk sneller in een oncontroleerbare spin terecht komt omdat je vliegtuig van 1 bepaalde kant wordt aangedreven terwijl de andere kant gewoon een dom stuk lood is met 1 niet werkende motor. Of zie ik dat verkeerd?

Oefenen jullie ook noodsituaties in dat speciaal aangewezen gebied bij Rotterdam of dat andere gebied in de buurt van Teuge?
Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.

Normaal worden er ook full stalls getraind maar dat doet bijna geen school meer ivm met wat als je in de recovery vol throttle geeft en 1 motor pist er mee uit!
Kijk maar naar dat Martinair Seminole ongeluk een paar jaar terug!

We trainen bij Teuge in het laagvlieg gebied bij Deventer, wel lachen op 200ft over de a1
FCT
pi_33810709
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:36 schreef Mojave het volgende:

[..]

Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.

Normaal worden er ook full stalls getraind maar dat doet bijna geen school meer ivm met wat als je in de recovery vol throttle geeft en 1 motor pist er mee uit!
Kijk maar naar dat Martinair Seminole ongeluk een paar jaar terug!

We trainen bij Teuge in het laagvlieg gebied bij Deventer, wel lachen op 200ft over de a1
Tof.

Naar welk soort toestel ga je zodra je deze twin-turboprop hebt afgerond? Een klein straaltoestel? Of ga je dan veel simulatoren en meteen in een 737 stappen?

Vast even kijken wat mij over een paar jaar te wachten staat met een CPL.
Ik post om het posten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:53:10 #183
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33811227
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:41 schreef Furious het volgende:

[..]

Tof.

Naar welk soort toestel ga je zodra je deze twin-turboprop hebt afgerond? Een klein straaltoestel? Of ga je dan veel simulatoren en meteen in een 737 stappen?

Vast even kijken wat mij over een paar jaar te wachten staat met een CPL.
mja naja heb hierna alles binnen dan nog even aansluitend 2 weekjes MCC en dan ben ik volledig klaar.
Hoop persoonlijk op 737 maar zie wel!


200ft... tja ik moet me toch echt aan de wet houden, staat zo slordig bij een sollicitatie als je aantekeningen op je brevet hebt vind je niet?
FCT
  zaterdag 7 januari 2006 @ 20:54:35 #184
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33811287
Wel kicken is aanduiken op vissers langs de IJssel met idle power...
FCT
pi_33811311
Een paar meter boven een golfbaan is opzich ook wel leuk
Ik steek je moeder in de fik!
pi_33811343
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:53 schreef Mojave het volgende:

[..]

mja naja heb hierna alles binnen dan nog even aansluitend 2 weekjes MCC en dan ben ik volledig klaar.
Hoop persoonlijk op 737 maar zie wel!


200ft... tja ik moet me toch echt aan de wet houden, staat zo slordig bij een sollicitatie als je aantekeningen op je brevet hebt vind je niet?
Als je een aantekening krijgt, doe je ook iets fout heh
Ik steek je moeder in de fik!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:03:05 #187
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33811594
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:56 schreef cheukert het volgende:

[..]

Als je een aantekening krijgt, doe je ook iets fout heh
jaa, niet echt een aanrader
FCT
pi_33811723
@: Mojave,
Vind jij het een voordeel of juist een nadeel dat de praktijkopleiding van Stella ook in NL is?
Ik steek je moeder in de fik!
pi_33812560
topic opgeschoond.....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33812645
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:28 schreef ThaFreak het volgende:
topic opgeschoond.....
En bedankt.
Ik post om het posten.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:48:21 #191
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33813277
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:05 schreef cheukert het volgende:
@: Mojave,
Vind jij het een voordeel of juist een nadeel dat de praktijkopleiding van Stella ook in NL is?
Absoluut een voordeel.
Vele soorten weer types en zeker niet de makkelijkste waardoor je het weer erg goed leert kennen en er mee om te gaan.
Vooral in deze periode vliegen we vaak op de grenzen van de limitaties, vooral wat betreft icing!

Ook zijn er in NL zoals je weet veel verschillende soorten luchtruimklasses met verschillende regels e.d. houdt je scherp!
En NL is natuurlijk niet zo heel groot maar wel complex, je bent ook zo in Duitsland, belgie of frankrijk, allemaal ervaring!

Coole is, als je je VFR uren moet maken (56 uur) dan ga je met en klasgenoot op pad (of meerdere) en dan maak je lange trips door bv duitsland of bv lunchen in noord-frankrijk

En het is natuurlijk leuk om boven ouders en vrienden rondjes te draaienn

2 nadelen kan ik bedenken.
- af en toe is het weer zo kut dat je niet kan vliegen...
- paar maand VS, Portugal of Spanje is ook niet verkeerd

[ Bericht 63% gewijzigd door Mojave op 07-01-2006 21:55:23 ]
FCT
  zaterdag 7 januari 2006 @ 21:55:55 #192
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33813581
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:28 schreef ThaFreak het volgende:
topic opgeschoond.....
top
FCT
  zondag 8 januari 2006 @ 00:26:29 #193
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_33818980
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:22 schreef Mojave het volgende:

[..]

hmm nee toen had ik sinds een jaar vakantie
23 december waren we er wel met de PH-JBJ, nog een half uur op holding point 24 gestaan voor een pilot change, anders betaal je ja handling
De JBJ, is die alweer heel dan? Ik dacht dat jullie hem laatstin Eelde naast de baan geparkeerd hadden toen hij net gemaakt was nadat mevrouw S. hem zonder wieltjes geland had (spaart wel rubber trouwens ) op Maastricht.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:36 schreef Mojave het volgende:

[..]

Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.

Normaal worden er ook full stalls getraind maar dat doet bijna geen school meer ivm met wat als je in de recovery vol throttle geeft en 1 motor pist er mee uit!
Kijk maar naar dat Martinair Seminole ongeluk een paar jaar terug!
Full stalls zijn toch echt geen probleem, als een motor 'er mee uitpist' dan is het gewoon kwestie van een beetje snelheid aanduiken om weer boven Vmca uit te komen, is vrij weinig aan de hand dan.
  zondag 8 januari 2006 @ 07:55:26 #194
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33824590
Haha ja JBJ is weer helemaal in orde, op Eelde was linker wiel ingeklapt.
Hopen maar dat hij het weer een tijd volhoudt.

Mja full stall, sindskort uit de syllabus.
Is wel wat voor te zeggen vind ik, als jij overtrokken bent geeft dan volgas terwijl maar 1 motor dat doet dan ga je wel heel rap de hoek om.
FCT
  zondag 8 januari 2006 @ 14:36:13 #195
99351 Alternate
Wolkenridder
pi_33831386
Kwestie van langzaam genoeg gas geven bij de recovery, dan merk je meteen of hij te houden is ofzo. Dat ding donderd zo hard naar beneden dat je zo weer boven Vmc zit
pi_33834635
Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat full stalls uit de syllabus zijn.
Het zal waarschijnljk nooit gebeuren dat je erin komt. Maar stel dat je er door 1 of ander iets toch nog inkomt heb je het een keer meegemaakt en maak je minder snel een fout. Ik kan me namelijk best voorstellen dat als je voor het eerst in een full stall komt je verkeerd tegenstuurt... Maar wanneer je het al een keer hebt meegemaakt dan herken je het ook sneller.
Ik steek je moeder in de fik!
pi_33834884
Ach, zolang je maar niet in een deep stall terecht komt gaat alles goed he.
V10
pi_33835496
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:30 schreef M5 het volgende:
Ach, zolang je maar niet in een deep stall terecht komt gaat alles goed he.
Bij een flat spin, gewoon riemen los, en met zn alleen naar voren leunen
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 8 januari 2006 @ 17:55:15 #199
128955 Mojave
hoi -- > doei
pi_33837927
ja ben het wel met jullie eens, zou het ook best eens willen doen
met een cessna 150 doen we wel spin training, super vet natuurlijk..

Als je met je Cirrus in een flat sping komt dan trek je gewoon de parachute
FCT
pi_33838897
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:19 schreef Furious het volgende:

[..]

Waren jullie toevallig op 29 December 2005 rond 12.00 aan het vliegen bij Rotterdam? Tijdens het taxien kwamen we een 2-motorige 2/4-zitter tegen die normaal niet op Rotterdam staat.
Bedoel je misschien de Diamond Twin Star (staat sinds kort op Rotterdam)
Ik steek je moeder in de fik!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')