Doetie nog goed! alleen krijg je een lamme poot op de ILS als je de rudder trim weer neutraal zet..quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Ah. Het was inderdaad ook niet de PH-JBJ. Een stuk kleiner, het leek op een 2-motorige 2-zits. Het registratie heb ik niet gezien.
[afbeelding]
Wel een mooie bak.
Hoe vliegt zoiets nou als de ene motor uitvalt?
de JBJ??!! LOL!!quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:25 schreef YellowLedbetter het volgende:
Dat is een beechcraft baron simpele ziel
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:27 schreef Mojave het volgende:
[..]
Doetie nog goed! alleen krijg je een lamme poot op de ILS als je de rudder trim weer neutraal zet..
Maar qua power gaat het nog best, klimmen doet hij zeker nog wel alleen eerg sloppy vliegen!
We hebben ook een Seminole en die gaat hoe dan ook naar beneden![]()
Welk vliegtuig vlieg je?
Het lijkt me dat je met 1 motor ipv de gebruikelijke 2 een stuk sneller in een oncontroleerbare spin terecht komt omdat je vliegtuig van 1 bepaalde kant wordt aangedreven terwijl de andere kant gewoon een dom stuk lood is met 1 niet werkende motor. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op dinsdag 29 november 2005 10:47 schreef Furious het volgende:
Even wat foto's van 'onze' kisten (van de vliegclub dus.)
[afbeelding]
[afbeelding]
Met Garmin 430.![]()
Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:31 schreef Furious het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me dat je met 1 motor ipv de gebruikelijke 2 een stuk sneller in een oncontroleerbare spin terecht komt omdat je vliegtuig van 1 bepaalde kant wordt aangedreven terwijl de andere kant gewoon een dom stuk lood is met 1 niet werkende motor. Of zie ik dat verkeerd?
Oefenen jullie ook noodsituaties in dat speciaal aangewezen gebied bij Rotterdam of dat andere gebied in de buurt van Teuge?
Tof.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:36 schreef Mojave het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.
Normaal worden er ook full stalls getraind maar dat doet bijna geen school meer ivm met wat als je in de recovery vol throttle geeft en 1 motor pist er mee uit!
Kijk maar naar dat Martinair Seminole ongeluk een paar jaar terug!
We trainen bij Teuge in het laagvlieg gebied bij Deventer, wel lachen op 200ft over de a1
mja naja heb hierna alles binnen dan nog even aansluitend 2 weekjes MCC en dan ben ik volledig klaar.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:41 schreef Furious het volgende:
[..]
Tof.
Naar welk soort toestel ga je zodra je deze twin-turboprop hebt afgerond? Een klein straaltoestel? Of ga je dan veel simulatoren en meteen in een 737 stappen?
Vast even kijken wat mij over een paar jaar te wachten staat met een CPL.
Als je een aantekening krijgt, doe je ook iets fout hehquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:53 schreef Mojave het volgende:
[..]
mja naja heb hierna alles binnen dan nog even aansluitend 2 weekjes MCC en dan ben ik volledig klaar.
Hoop persoonlijk op 737 maar zie wel!
200ft... tja ik moet me toch echt aan de wet houden, staat zo slordig bij een sollicitatie als je aantekeningen op je brevet hebt vind je niet?
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:56 schreef cheukert het volgende:
[..]
Als je een aantekening krijgt, doe je ook iets fout heh![]()
Absoluut een voordeel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:05 schreef cheukert het volgende:
@: Mojave,
Vind jij het een voordeel of juist een nadeel dat de praktijkopleiding van Stella ook in NL is?
De JBJ, is die alweer heel dan? Ik dacht dat jullie hem laatstin Eelde naast de baan geparkeerd hadden toen hij net gemaakt was nadat mevrouw S. hem zonder wieltjes geland had (spaart wel rubber trouwensquote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:22 schreef Mojave het volgende:
[..]
hmm nee toen had ik sinds een jaar vakantie
23 december waren we er wel met de PH-JBJ, nog een half uur op holding point 24 gestaan voor een pilot change, anders betaal je ja handling![]()
Full stalls zijn toch echt geen probleem, als een motor 'er mee uitpist' dan is het gewoon kwestie van een beetje snelheid aanduiken om weer boven Vmca uit te komen, is vrij weinig aan de hand dan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:36 schreef Mojave het volgende:
[..]
Klopt, maar daarom geef je niet te snel power bij en als je wel gecoordinneerd vliegt dan is er weinig aan de hand.
Normaal worden er ook full stalls getraind maar dat doet bijna geen school meer ivm met wat als je in de recovery vol throttle geeft en 1 motor pist er mee uit!
Kijk maar naar dat Martinair Seminole ongeluk een paar jaar terug!
Bij een flat spin, gewoon riemen los, en met zn alleen naar voren leunenquote:Op zondag 8 januari 2006 16:30 schreef M5 het volgende:
Ach, zolang je maar niet in een deep stall terecht komt gaat alles goed he.
Bedoel je misschien de Diamond Twin Star (staat sinds kort op Rotterdam)quote:Op zaterdag 7 januari 2006 20:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Waren jullie toevallig op 29 December 2005 rond 12.00 aan het vliegen bij Rotterdam? Tijdens het taxien kwamen we een 2-motorige 2/4-zitter tegen die normaal niet op Rotterdam staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |