Opzich was dit topic serieus bedoelt.quote:Op maandag 28 november 2005 21:18 schreef Alexxxxx het volgende:
ik woon naast vliegbasis Leeuwarden, telt dat ook een beetje?
En waar doe je dit? Teuge? Lelystad?quote:Op maandag 28 november 2005 21:36 schreef tupolev141 het volgende:
Ik ben dit jaar begonnen met zweefvliegopleiding, Is beetje in het water gevallen door omstandigheden maar het uiteindelijke doel is wel ook mijn PPL.
Ik ben gek van alles wat vliegt of ermee te maken heeft
Ok.quote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is dan ook een serieuze tvpIk kijk graag naar jullie
(veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
Ah, niet echt in de buurt dus, maar wie weet kom ik wel een keer langs als ik naar het buitenland moet solo-en.quote:Op maandag 28 november 2005 21:49 schreef tupolev141 het volgende:
Zoersel in Belgie, ik ben een "Zuid-Nederlander"Om het even te plaatsen, dat ligt ten zuiden van Gilze-Rijen.
860m zou voldoende moeten zijn. Grasbaan of niet.quote:Op maandag 28 november 2005 21:58 schreef tupolev141 het volgende:
tis EBZRoud nato reserve vliegveld maar nu in vrij belabberde staat uiteraard. eerste 850m(op 23R) is voor civiel verkeer de rest van de runway is nog steeds militairmaar word enkel grbruikt door de luchtkadetten (militaire zweefclub voor jongeren, kweekvijver voor toekomstige luchtmacht piloten)
Ga eens vragen of je eens meekan.quote:Op maandag 28 november 2005 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Het is dan ook een serieuze tvpIk kijk graag naar jullie
(veel zweefvliegers in het weeknd over ons huis)
Trouwens, RPL, weet je dat wel zeker? Het is namelijk best beperkend:quote:Op maandag 28 november 2005 23:43 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ga eens vragen of je eens meekan.
Heb ik ook gedaan.
Misschien ga ik eens voor de RPL ( Recreational Pilot License )
[afbeelding]
Het vliegveld. In Wo II was het veeeeel groter.
En in WO II stond hier de eerste straaljager.
[afbeelding]
Dat is de privé pilooten de kist...
[afbeelding]
En nu ben ik aan het sparen, zodat ik het komende seizoen
vaker meekan. Want toen ik de laatste keer meeging was er
weinig tot geen thermiek ( we zaten net in een blauw gat )
quote:The Recreational Pilot Permit is the most economical certification, however; it carries certain restrictions. With a Recreational Pilot License you may fly single engine aircraft having four or fewer seats, during the daytime and under visual flight rules. A Recreational Pilot may take only one passenger at a time and is not permitted to fly beyond 50 miles from the airport where training was taken without additional instruction. Flight training may be started at any time. Students determine their schedules based on their own availability.
En het is een Diesel-motor, lekker goedkoop dus. Al worden we wel genept, want nu betaal je 160 euro per uur voor die Diamond, terwijl je voor 160 euro ook een Piper met normale Jetfuel kan huren. Dus in principe moet de Diamond nog veel goedkoper te vliegen zijn. (a 120 euro)quote:Op dinsdag 29 november 2005 11:41 schreef tupolev141 het volgende:
ai niet verder dan 50 mijl van de airporten maar 1 passagier.
at Furious: gaaf bakje zo'n Diamond.Als ik ga lessen wordt het waarschijnlijk een C152 stoomboot
![]()
CRASH heb je al es gedacht aan ULM vliegen? Vroeger verstonden we daaronder vliegende delta's met een grasmachine erachter maar tegenwoordig heb je erg toffe vliegtuigjes. Impulse, ASSO
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/asso.htm
http://www.fed-ulm.be/FR/pratique/appareil/impulse.htm
Waar een wil is, is een weg.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:09 schreef berent het volgende:
Ik wil ook wel een vliegbrevet halen, helaas ben in nog een arme student en heb ik er de middelen niet voor![]()
En vanaf dit jaar krijgen de mensen die bij mijn opleiding hun P in 1 jaar halen 4 vlieglessen cadeau, ben ik net een jaar te vroeg begonnen![]()
Tegenwoordig mag je vliegen met bril/lenzen. (tot en met CPL althans, weet niet hoe dat zit met straaljager)quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:18 schreef Fulcrum_X het volgende:
Hmm wilde graag straaljagerpiloot worden.. helaas te slechte ogen voor![]()
Ja, dat weet ik, maar ik zoek het meer in de vorm van piloot als recreatie bezigheid.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:12 schreef Furious het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg.![]()
CPL; kosten a 125.000 euro, MAAR! Als jij die opleiding haalt, dan soliciteer jij automatisch bij KLM (mits KLM vliegschool), als zij jou dan geen baan kunnen geven, krijg jij het gehele bedrag terug van je opleiding. Als ze je wel een baan kunnen aanbieden, dan betaal je je opleiding terug d.m.v. inhouden van je salaris (wat 95.000 euro per jaar is voor een beginner).
Ik denk niet dat er een maximum is. Al zullen ze eerder geneigd zijn om jonge mensen aan te nemen, aangezien de 'ouwe' sneller afgeschreven zijn.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:20 schreef berent het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, maar ik zoek het meer in de vorm van piloot als recreatie bezigheid.
Wat is eigenlijk de maximum leeftijd om met CPL opleiding te beginnen? Misschien is het wat voor naar m'n opleiding.
Volgens mij mag/mocht dat niet bij straaljagerpiloten.. In ieder geval is het ook al te laat, want ik studeer al weer 2 jaar iets andersquote:Op dinsdag 29 november 2005 12:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag je vliegen met bril/lenzen. (tot en met CPL althans, weet niet hoe dat zit met straaljager)
Hmm, 15.000 euro is best veel. Hopen dat ik straks beetje leuke baan krijg waarmee ik dat kan betalen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:24 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een maximum is. Al zullen ze eerder geneigd zijn om jonge mensen aan te nemen, aangezien de 'ouwe' sneller afgeschreven zijn.
En voor recreatie zou ik alsnog PPL nemen, heb je namelijk meer vrijheid. Het kost je dan wel rond de 15.000 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |