abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32651691
Ik heb vandaag iets kapot gereden van een paar duizend euro met de heftruck Nu gaat dit de verzekering oplossen maar ik heb geen heftruck certificaat maar ik had wel toestemming om te rijden met de heftruck.

Als de verzekering niet uitkeert, kan de schade dan op mij worden verhaalt?
pi_32651762
jup, ik heb dat ook een keer meegemaakt in een magazijn. Als jij iets kapot rijd zonder heftruck certificaat dan ben jij verantwoordelijk voor de schade. Enigste manier is nog om te zeggen dat iemand reed die wel een certificaat heeft. Dan valt het gewoon onder de verzekering.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_32651924
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:02 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
jup, ik heb dat ook een keer meegemaakt in een magazijn. Als jij iets kapot rijd zonder heftruck certificaat dan ben jij verantwoordelijk voor de schade. Enigste manier is nog om te zeggen dat iemand reed die wel een certificaat heeft. Dan valt het gewoon onder de verzekering.
als je geen certificaat hebt en je rijd toch, is het bedrijf verantwoordelijk is mij altijd verteld.
pi_32652021
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:12 schreef Escape het volgende:

[..]

als je geen certificaat hebt en je rijd toch, is het bedrijf verantwoordelijk is mij altijd verteld.
Precies , dat dacht ik dus ook
pi_32652046
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:12 schreef Escape het volgende:

[..]

hmm ik twijfel nu, dan zal het wel zo zijn geweest dat het bedrijf daarom heeft gezegt dat iemand anders reed omdat ze anders zelf de schade moesten betalen. Er was namelijk iemand door een muur gereden met die hefboomtruck
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_32652079
Je baas is de pineut als de verzekering niet betaald. Je baas is verantwoordelijk voor jouw gedragingen tijdens de jou opgedragen werkzaamheden. Dat jij geen certificaat hebt maakt niet uit. Je baas had je dan dienen te beletten dat jij met de heftruck ging rijden.

Dit heet risico-aansprakelijkheid van de werkgever voor de gedragingen van zijn werknemers. Alleen bij opzet of aan opzet grenzende roekeloosheid van de werknemer kan je baas het verhalen op de werknemer.
pi_32652153
Vergeet die eerste link van me , op de site van de arbo staat het volgfende te lezen :
quote:
Zorg voor deskundige bestuurders. De chauffeur moet inzicht hebben in de gevaren, zich bewust zijn van de risico’s en moet handelen volgens de veiligheidsregels.
Het is dus de taak van de werkgever ervoor te zorgen dat er deskundige mensen rijden

http://www.arbo.nl/bouwni(...)igheid/vorkheftrucks
pi_32685908
Je bent op grond van 6:162 aansprakelijk jegens de benadeelde partij. Op grond van 6:171 lid 3 (of 170, weet ik ff niet) kun je de eventuele schadevergoeding terughalen bij je werkgever. Behoudens opzet of daaraan grenzende roekeloosheid van jouw kant.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 30 november 2005 @ 00:28:28 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32686523
Had je toestemming of kreeg je opdracht?
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')