Misschien is er ook een grens, qua leeftijd, als het kind erg jong is, is hij/zij zich minder bewust wat er gebeurd.quote:Op maandag 28 november 2005 19:07 schreef moussy het volgende:
Ik zou het wel doen. Bij de laatste was het voor mijn dochter jammer dat de bevalling zo snel ging, anders mocht ze er bij zijn. Heel snel na de bevalling was ze er wel en heeft ze haar neus nog even in de moederkoek gestoken en is ze met mij mee gaan douchen. Dat er nog wat bloed kwam (vermengt met water lijkt het enorm) maalde ze ook niet om. Ze ging gewoon even op het stoeltje zitten wat er in een douche in het ziekenhuis hangt
Mijn dochter was toen trouwens 4.
Ik weet niet hoe vaak het voorkomt, maar het kan natuurlijk zo zijn dat de dokter bij je thuis aankomt en een ambulance laat aanrukken. Dan zul je in een paar minuten toch nog snel opvang voor je dochter moeten regelen, terwijl iedereen druk in de weer is met iets anders (jij dus). Als ze bij de buurvrouw kan blijven is het nog te doen, maar als je een paar straten verderop moet zijn, niet meer.quote:Op maandag 28 november 2005 18:59 schreef phileine het volgende:
Ik zou het nooit doen. Je weet niet hoe het gaat lopen tijdens die bevalling, soms is het enorm heftig. Veel bloed, soms paniek, je moeder die het misschien uitschreeuwt van de pijn. Als het allemaal goed loopt is het natuurlijk een prachtige ervaring, maar de schade die aangericht kan worden als het niet goed uitpakt en veel te veel (negatieve) indruk maakt lijkt me een veel te groot risico. Je weet gewoon niet goed genoeg wat er in zo'n hoofdje gebeurt en hoe die informatie wordt verwerkt. Ik zou het dus niet doen...
De laatste bevalling die ik heb meegemaakt was die van mezelfquote:Op maandag 28 november 2005 19:35 schreef nebelung het volgende:
Als je het hebt over een 'gewone' thuisbevalling (waar er volgens mij van wordt uitgegaan) dan is er geen sprake van een dokter.
Niet van belang. Dit topic kan ook door anderen gelezen worden die dezelfde vraag willen stellen.quote:Op maandag 28 november 2005 19:51 schreef Blind_Guardian het volgende:
TS is een relkloon (zie history), de vraag of ze werkelijk gaat bevallen lijkt me nogal terecht...
Inderdaad.quote:Op maandag 28 november 2005 19:55 schreef nebelung het volgende:
[..]
Niet van belang. Dit topic kan ook door anderen gelezen worden die dezelfde vraag willen stellen.
Het is precies dat laatste deel wat volgens mij zo belangrijk is, als alles goed gaat, is er weinig op tegen, maar aangezien je dat niet weet.....quote:Op dinsdag 29 november 2005 15:54 schreef Ladybos het volgende:
Ik zou het nooit doen. Mijn man heeft een trauma overgehouden aan mijn bevalling, laat staan als er een kind bij was geweest. Maar ik had dan ook een draak van een bevalling, als alles heel mooi en rustig gaat zal het anders zijn. Maar aangezien je nooit van te voren weet hoe het gaat zou ik het niet doen.
Het kind krijgt dan heus wel mee dat er iets ergs aan de hand is met haar moeder. En hoeveel mensen wil je meenemen tijdens de bevalling?quote:Op dinsdag 29 november 2005 16:55 schreef Randa_v het volgende:
Daarom moet je zorgen dat er iemand is die het kind elk moment weg zou kunnen halen indien nodig, als je er toch voor kiest om het kind erbij te laten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |