abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32649834
Ik ben een meid van 21 heb 2 kinderen. Dochter van 6 en zoon van 1. Ik ben zwanger van de derde en mijn dochter vroeg laatst of ze erbij mag zijn als de baby geboren wordt. Zal ik dat toelaten of is het beter van niet? Wat vinden jullie?
pi_32650319
Mijn yogalerares heeft bij haar tweede bevalling haar oudste van toen 3 erbij gehad. Dus het kan zeker. Het kind moet wel gewoon kunnen spelen en er moet iemand bij zijn die het kind elk moment kan weghalen als het toch niet echt goed zou gaan. De keuze van erbij zijn kun je het beste aan het kind overlaten op het moment zelf, kan best zijn dat ze veel liever wil spelen ofzo. Van tevoren zou je met behulp van een boekje het verhaal over hoe de bevalling gaat kunnen doornemen.
Zo heb ik het ongeveer op de yoga meegekregen toen die vraag naar voren kwam. Maar een kind van 6 is zich wel meer bewust van pijn en een kind van 3 niet zo heel erg. Dat maakt wel enig verschil. Persoonlijk lijkt het me toch wel leuk als het kind het persé zou willen.
  maandag 28 november 2005 @ 18:01:12 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_32650437
opruimslot

Bagger verwijderd. Ook oordelen over leeftijd enz.
Vraag is gewoon simpel 'dochter van zes bij de bevalling of niet?' (dit ook meteen de TT gemaakt).

Topic weer open.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_32650832
Zelf ken je je dochter het beste en kun je enigzins inschatten hoe zij zal reageren als je pijn hebt. Als jij denkt dat ze dat aankan, zou ik het zeker doen.
this bitch bites
pi_32651478
Als jij ligt te puffen en kreunen zal iemand het kind in de gaten moeten houden/bezig moeten houden. Terwijl het mij bij een bevalling essentieel lijkt dat de volle aandacht naar de vrouw uitgaat. Een kind loopt dan alleen maar in de weg.

Daarnaast heb je daarnaast nog de mogelijkheid dat je kind zich rotschrikt als jij met een rood hoofd het ligt uit te schreeuwen met de pijn.

En: vind jij het zelf fijn als je dochter er bij zou zijn, of heb je liever van niet? In het laatste geval is het natuurlijk sowieso een nee, wat zij ook wil.
pi_32651543
Voor het kind van 6 lijkt het me geweldig als ze erbij mag zijn. Mooie herinnering voor later
Maar wat CrisJX ook al zeg, zie je het zélf wel zitten? Ik denk dat je onbewust toch je dochter in de gaten gaat houden terwijl je je volle aandacht bij iets anders nodig hebt.
Maargoed, daar kun jijzelf natuurlijk het beste een besluit in nemen
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_32651676
Ik zou het nooit doen. Je weet niet hoe het gaat lopen tijdens die bevalling, soms is het enorm heftig. Veel bloed, soms paniek, je moeder die het misschien uitschreeuwt van de pijn. Als het allemaal goed loopt is het natuurlijk een prachtige ervaring, maar de schade die aangericht kan worden als het niet goed uitpakt en veel te veel (negatieve) indruk maakt lijkt me een veel te groot risico. Je weet gewoon niet goed genoeg wat er in zo'n hoofdje gebeurt en hoe die informatie wordt verwerkt. Ik zou het dus niet doen...
mooi he, alles
  maandag 28 november 2005 @ 19:06:37 #8
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32651827
Ik weet er niet veel van, maar ik zou het niet doen, ik denk dat een kind van 6 er niet klaar voor is om een bevalling te zien, en niet kan bevatten wat er precies gebeurd, een trauma is snel opgelopen. Verder lijkt me dat een kind van 6 zelf niet beseft hoe een bevalling is, en daarom niet daarvoor kan kiezen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 19:07:23 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_32651841
Ik zou het wel doen. Bij de laatste was het voor mijn dochter jammer dat de bevalling zo snel ging, anders mocht ze er bij zijn. Heel snel na de bevalling was ze er wel en heeft ze haar neus nog even in de moederkoek gestoken en is ze met mij mee gaan douchen. Dat er nog wat bloed kwam (vermengt met water lijkt het enorm) maalde ze ook niet om. Ze ging gewoon even op het stoeltje zitten wat er in een douche in het ziekenhuis hangt

Mijn dochter was toen trouwens 4.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 28 november 2005 @ 19:17:00 #10
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32652027
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:07 schreef moussy het volgende:
Ik zou het wel doen. Bij de laatste was het voor mijn dochter jammer dat de bevalling zo snel ging, anders mocht ze er bij zijn. Heel snel na de bevalling was ze er wel en heeft ze haar neus nog even in de moederkoek gestoken en is ze met mij mee gaan douchen. Dat er nog wat bloed kwam (vermengt met water lijkt het enorm) maalde ze ook niet om. Ze ging gewoon even op het stoeltje zitten wat er in een douche in het ziekenhuis hangt

Mijn dochter was toen trouwens 4.
Misschien is er ook een grens, qua leeftijd, als het kind erg jong is, is hij/zij zich minder bewust wat er gebeurd.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32652051
Ik zag laatst een hele docu daarover. In feite draaide het erom in die docu dat kinderen een bevalling als een natuurlijke gang van zaken zien. Ze schrikken ook helemaal niet van bloed, vocht en ander gedoe, zolang volwassenen er niet schrikachtig over doen.

Ze kunnen zich wel gaan vervelen, tegen hun zin bij een bevalling houden heeft geen zin. Ook kan een kind zich niet heel lang muisstil houden. Ze moeten dus wel de ruimte hebben om te gaan spelen of slapen of wat ze maar willen. Als een kind daar nog hulp nodig bij heeft is het wel handig er nog iemand bij te hebben.

Ook moet je je realiseren dat het wellicht 'remmend' kan werken. Hoe mooi het je van te voren ook lijkt, soms heeft 'drukte' om je heen bij ontsluiten zo'n remmende werking dat de weeën zelfs helemaal kunnen ophouden.

Als je je dus van te voren realiseert dat het misschien niet helemaal kan gaan zoals je wil en dat het dus kan gebeuren dat je niet vast moet blijven houden aan het feit dat ze er bij 'moet' zijn, dan kan het best een aardige ervaring zijn voor jullie allemaal.
Variety is the spice of life
pi_32652345
quote:
Op maandag 28 november 2005 18:59 schreef phileine het volgende:
Ik zou het nooit doen. Je weet niet hoe het gaat lopen tijdens die bevalling, soms is het enorm heftig. Veel bloed, soms paniek, je moeder die het misschien uitschreeuwt van de pijn. Als het allemaal goed loopt is het natuurlijk een prachtige ervaring, maar de schade die aangericht kan worden als het niet goed uitpakt en veel te veel (negatieve) indruk maakt lijkt me een veel te groot risico. Je weet gewoon niet goed genoeg wat er in zo'n hoofdje gebeurt en hoe die informatie wordt verwerkt. Ik zou het dus niet doen...
Ik weet niet hoe vaak het voorkomt, maar het kan natuurlijk zo zijn dat de dokter bij je thuis aankomt en een ambulance laat aanrukken. Dan zul je in een paar minuten toch nog snel opvang voor je dochter moeten regelen, terwijl iedereen druk in de weer is met iets anders (jij dus). Als ze bij de buurvrouw kan blijven is het nog te doen, maar als je een paar straten verderop moet zijn, niet meer.

Ik denk trouwens dat ik geen kind om me heen zou willen hebben als ik een dokter/verpleegkundige was en bij een bevalling is. Gewoon omdat er áltijd aandacht naar dat aanwezige kind zal uitgaan, hoe lief ze misschien ook op een stoeltje zit. En ik vraag me ook af in hoeverre een zesjarige doorheeft wat er gaat gebeuren of kan gebeuren. Voor haar is een bevalling misschien niet meer dan ff een kind uitpoepen en voilá, mama is er weer voor haar. Maar het zal een stuk minder rooskleurig zijn en bovendien zal alle aandacht uitgaan naar haar pasgeboren broertje/zusje.
pi_32652493
Als je het hebt over een 'gewone' thuisbevalling (waar er volgens mij van wordt uitgegaan) dan is er geen sprake van een dokter.

Wel van een verloskundige en over het algemeen gaan die wel mee met dit soort dingen, verloskundigen gaan er juist van uit dat een bevalling een normaal proces is. Verloskundigen zijn een hoop gewend en zullen niet veel bezwaar maken tegen een kind erbij. Hooguit grijpen ze in als door 'drukte' de weeën ophouden of als de moeder zich echt niet kan concentreren.

Hoe het in een ziekenhuis gaat geen idee.
  maandag 28 november 2005 @ 19:40:26 #14
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_32652648
edit: niet doen

[ Bericht 90% gewijzigd door E.T. op 28-11-2005 19:53:25 ]
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
pi_32652661
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:35 schreef nebelung het volgende:
Als je het hebt over een 'gewone' thuisbevalling (waar er volgens mij van wordt uitgegaan) dan is er geen sprake van een dokter.
De laatste bevalling die ik heb meegemaakt was die van mezelf en daar was wel een dokter bij. Maar dat is meer dan 20 jaar geleden, en kan me goed voorstellen dat dat tegenwoordig zo niet meer is.
  maandag 28 november 2005 @ 19:51:28 #16
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_32652928
TS is een relkloon (zie history ), de vraag of ze werkelijk gaat bevallen lijkt me nogal terecht...
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_32653057
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:51 schreef Blind_Guardian het volgende:
TS is een relkloon (zie history ), de vraag of ze werkelijk gaat bevallen lijkt me nogal terecht...
Niet van belang. Dit topic kan ook door anderen gelezen worden die dezelfde vraag willen stellen.
  maandag 28 november 2005 @ 19:58:49 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32653132
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:55 schreef nebelung het volgende:

[..]

Niet van belang. Dit topic kan ook door anderen gelezen worden die dezelfde vraag willen stellen.
Inderdaad.
het is een volkomen legitieme vraag of een kind van 6 bij een bevalling aanwezig moet/mag zijn.

Ik zou het zelf niet willen om een kind bij de bevalling te hebben. Onbewust ga je toch letten op het kind en er rekening mee houden terwijl ik op zo'n moment alle aandacht voor mezelf en de bevalling nodig heb. Afleiding als toch opletten hoe het andere kind zich houdt, kan ik dan echt niet gebruiken.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 20:10:09 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_32653399
Tijdens mijn tweede is de oudste er voor een groot deel ook bij geweest, toen 3, en zij had als begeleiding mijn ouders. Het kon gewoon niet anders. Mijn dochter lag bij me in bed mee te puffen, of we lagen wat (weeën weg te) zingen, tv te kijken of te keutelen alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 28 november 2005 @ 22:00:32 #20
30488 coolbabe
My little pwny
pi_32656511
Mijn oudste is bij de bevalling van de jongste geweest. Niet omdat ik dat zo wilde maar omdat de bevalling heel snel ging en we geen tijd meer hadden om de opvang te regelen. Hij was in de kamer, speelde met zijn speelgoed en kwam af en toe even kijken. De kraamzuster hield zich met hem bezig terwijl vader de verloskundige assisteerde. Heel mooi en natuurlijk allemaal
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  maandag 28 november 2005 @ 22:34:05 #21
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_32657568
Ik zou ook de mening van de verloskundige vragen. En dan niet omdat de verlos de regisseur van de hele bevalling zou zijn en dus "toestemming" zou moeten geven (want die regisseur is naar mijn mening nog altijd de bevallende vrouw, voor zover medisch mogelijk) maar als ervaringsdeskundige.
De verlos kan vertellen wat zijn/haar ervaringen zijn met kinderen bij de bevalling.

En zowiezo lijkt het me wel handig om vooraf de mening van de verlos te weten. Jij bent uiteindelijk degene die beslist of je dochter er bij is, maar als de verlos om wat voor reden dan ook daar veel moeite mee heeft kun je dat beter van te voren weten en bespreken dan dat je er op het moment supreme achterkomt. Regisseur van je eigen bevalling of niet, op het moment supreme heb je echt geen zin in een discussie met de verlos over of je oudste dochter er wel of niet bij zal zijn.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  dinsdag 29 november 2005 @ 08:31:35 #22
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_32663749
Het ligt ook veel aan hoe je kind is en hoe ze reageert op situaties.
Mijn oudste zou het prachtig vinden denk ik.
De jongste zou er weken van wakker liggen, alleen al van de vele vragen die er dan bij haar opkomen .
pi_32664460
Toen deze vraag naar voren kwam (relkloon of niet) moest ik wel lachen, had er dit weekend toevallig net met mijn schoonmoeder overgehad, omdat zoals ik al eerder vertelde het een keer op de yoga gehoord had. Is wel interressant om te lezen hoe men erover denkt.
pi_32673408
Ik zou het nooit doen. Mijn man heeft een trauma overgehouden aan mijn bevalling, laat staan als er een kind bij was geweest. Maar ik had dan ook een draak van een bevalling, als alles heel mooi en rustig gaat zal het anders zijn. Maar aangezien je nooit van te voren weet hoe het gaat zou ik het niet doen.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:49:56 #25
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32674741
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:54 schreef Ladybos het volgende:
Ik zou het nooit doen. Mijn man heeft een trauma overgehouden aan mijn bevalling, laat staan als er een kind bij was geweest. Maar ik had dan ook een draak van een bevalling, als alles heel mooi en rustig gaat zal het anders zijn. Maar aangezien je nooit van te voren weet hoe het gaat zou ik het niet doen.
Het is precies dat laatste deel wat volgens mij zo belangrijk is, als alles goed gaat, is er weinig op tegen, maar aangezien je dat niet weet.....
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32674909
Daarom moet je zorgen dat er iemand is die het kind elk moment weg zou kunnen halen indien nodig, als je er toch voor kiest om het kind erbij te laten zijn.
pi_32675297
Ja maar waar leg je dan de grens. En als er iets fout gaat gaat het meestal ook opeens heel snel, is er paniek, daar krijgt het kind toch ook wat van mee.
pi_32678530
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:55 schreef Randa_v het volgende:
Daarom moet je zorgen dat er iemand is die het kind elk moment weg zou kunnen halen indien nodig, als je er toch voor kiest om het kind erbij te laten zijn.
Het kind krijgt dan heus wel mee dat er iets ergs aan de hand is met haar moeder. En hoeveel mensen wil je meenemen tijdens de bevalling?
pi_32725445
Hey Adwina, ben je alweer zwanger? Vorige week toen ik je sprak vertelde je nog dat je een abortus had gehad. Vind je een beetje vaag worden hoor.
pi_33798511
Hey Adwina wie is Marcel? Nieuwe lover???
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:57:08 #31
81237 releaze
best of both worlds
pi_33799066
een vriendin van me heeft haar dochter van 3 aanwezig laten zijn bij de bevalling, is nu meer dan een half jaar geleden en het meisje spreekt er nog over. ik denk eigenlijk dat het wel goed zal zijn, het kind is er gedurende de zwangerschap toch ook bij, mama bolle buik, eerste trappen proberen te voelen, misschien wel tegen het nieuwe broertje of zusje spreken, meegaan naar de echo....
wanneer je het combineert met voorlichting enzo en het kind heeft een duidelijke wens erbij te zijn... waarom niet?

bevallen is iets heel natuurlijks, en iets verschrikkelijk speciaals.
pi_34679256
Ik ben inmiddels een paar weken geleden bevallen, mijn dochtertje is er niet bij geweest omdat er heel veel complicaties waren. Mijn kindje kwam 3 maanden te vroeg ter wereld met een open borstkas-hartje en moest ook meteen worden geopereerd. Na 11 dagen verslechterde haar toestand weer en is zij overleden.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:14:01 #33
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34679459
Adwina.... Wat erg.... Hoe heette ze?
Gecondoleerd.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:34:04 #34
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34680104
Vind je het heel erg als ik dit niet serieus neem, gezien de postgeschiedenis van mevrouw?
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:35:54 #35
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34680166
Dat bedacht ik me iets later ook, maar hier maak je toch geen grapjes over? Dat doe je toch niet? Of ben ik nou zo naïef?
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 1 februari 2006 @ 14:37:49 #36
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34680214
Ik heb wel om ergere dingen grappen gemaakt zien worden :-/
  Admin woensdag 1 februari 2006 @ 14:40:32 #37
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_34680310
En deze gaat gewoonweg dicht.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')