quote:
Op maandag 28 november 2005 16:34 schreef rudeonline het volgende:Het heelal dijt uit met de lichtsnelheid, daar ben ik zelf van overtuigt. Niets kan immers sneller als het licht, dus ook het heelal kan niet sneller groter worden als met 300.000km/sec.
Wat er precies uitdijdt, daar heeft de wetenschap geen antwoordt op. Ik denk dat ik het wel weet en zou dat graag duidelijk proberen te maken.
Vraag een wetenschapper wat er voorbij het universum is, en niemand kan het jou exact vertellen.
Wel, volgens mij is het vrij simpel. Je moet er echter wel voor openstaan.
Voorbij de grens van het universum is de toekomst. De tijd en ruimte van morgen bestaan nog niet. Het is immers nog geen morgen. De ruimte waar wij ons morgen bevinden bestaat dus ook nog niet.
En ook het tijdstip waarop wij morgen bestaan is er gewoon nog niet.Het heden, dat is voor iedereen zijn eigen "nu" is de grens van het universum. t.o.v jezelf is alle ruimte om jou heen eigenlijk afgelegde tijd. Dat klopt ook wel, want alles wat je ziet neem je waar in verleden tijd. Nou is dat voor kleine afstanden minimaal, maar bij grote afstanden is dat toch wel duidelijk.
Iemand die zich hier een klein beetje in kan vinden?
Nee.
Weet je wat een grens is?
Even in Jip-en-Janneketaal:
Een lijn is de grens van een gebied A als aan de ene kant van de lijn A ligt, en aan de andere kant van de lijn A niet ligt.
Ik kijk aan de ene kant: universum.
Ik kijk aan de andere kant: universum.
Conclusie: ik ben niet de rand van het universum.
Ik snap
precies wat jij hier bedoelt. Het klopt gewoon niet zoals je het nu zegt.
Alles wat je ziet is in de verleden tijd. Correct. Wil dat zeggen dat de rest niet bestaat? Natuurlijk niet! Dat jij het niet ziet, wil toch niet zeggen dat het niet bestaat! Doe die oogkleppen eens af joh!
En daarnaast: je beweert eerst duidelijk te maken waarin het heelal uitdijt.
Je beweert: de wetenschap heeft er geen antwoord op. Nee? Wat zegt de wetenschap er dan over? Weet je dat? Heb je dat nagezocht? Nee? Beweer dat dan niet!
Ten tweede: jij geeft er geen antwoord op! Alleen een halfzacht zwetserig verhaal wat zo vaag is dat niemand er iets zinnigs mee kan doen.
Conclusie: er klopt helemaal niks van, en dit is een kansloze poging om jouw 'theorie' te promoten wat je al in een ander topic doet. Een slotje zou mij eerlijk gezegd niks verbazen, al vraag ik nergens om.