Die heb ik ook weleens gelezen en uitgeprobeerd, kwam een grote drap uit, een keertje lukte het een klein beetje maar het smaakte niet naar hoe het bij de chinees smaakt.quote:Op maandag 28 november 2005 15:41 schreef Broeilsje het volgende:
Bedoel je dit?
http://www.xs4all.nl/~sjeef/Nederlands/Recepten/rec0112.html
Ik ben iig benieuw, kan ik het ook eens proberen
Ok, zo eventjes probere, je bakt het dus hetzelfde als een normaal ei maar dan met olie? Kan olijfolie ook, want dat heb ik hier volgens mij wel in huis.quote:Op maandag 28 november 2005 15:43 schreef clowncloon het volgende:
Gewoon het eitje bakken in een klein beetje olie en een heel klein beetje water/boullion erbij doen als de onderkant een beetje stevig wordt. Deksel erop, 1 a 2 minuten laten bakken/stomen (niet omdraaien!) en klaar is kim.
Gewoon bakken idd maar heel belangrijk is het water toevoegen als de pan heel heet is, het boullion gaat dan verdampen en door de deksel stoom je de bovenkant en wordt die mooi wittig.quote:Op maandag 28 november 2005 15:53 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ok, zo eventjes probere, je bakt het dus hetzelfde als een normaal ei maar dan met olie? Kan olijfolie ook, want dat heb ik hier volgens mij wel in huis.
Iig bedankt..
Bakken in olijfolie is niet zo'n goed idee (spettert als een gek) en je krijgt dan zeker niet de 'çhinees-smaak'.quote:Op maandag 28 november 2005 15:53 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ok, zo eventjes probere, je bakt het dus hetzelfde als een normaal ei maar dan met olie? Kan olijfolie ook, want dat heb ik hier volgens mij wel in huis.
Iig bedankt..
uhm zonnebloemolie spetter ook als een gek hoorquote:Op maandag 28 november 2005 16:07 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Bakken in olijfolie is niet zo'n goed idee (spettert als een gek) en je krijgt dan zeker niet de 'çhinees-smaak'.
Zonnebloem olie![]()
nou ik gooi het eitje meestal over een supergekruid bami'tje heen dus dan maakt boullion niet uit, maar als je het heel clean eet, met wat wokgroente en mie ofzo KAN het wat smaak toevoegen.quote:Op maandag 28 november 2005 16:18 schreef pc-fr34k het volgende:
Moet ik nu boullion gebruiken of kan gewoon water ook? En maakt het erg veel verschil uit?
Oja, moet je nu gelijkj de deksel erop doen of pas als de onderkant stevig is en het water erbij komt?
Heel weinig olie, genoeg om ervoor te zorgen dat het ei niet vastplakt aan de pan (dus denk aan max een half theelepeltje).quote:Op maandag 28 november 2005 16:28 schreef pc-fr34k het volgende:
Ik heb nog wel genoeg eieren maar ik vraag altijd alles voordat ik ergens aan begin.. Nu eventjes kijken of ik nog wat olie heb...
Nog een klein vraagje, is een klein beetje olie zodat je gewoon een logisch laagje heb om in te bakken(zelfde als ik dat ik normaal bak op olie)of moet het ei erin kunnen drijven?
Dan moet ik eerst olie hebben gehaald.quote:Op maandag 28 november 2005 17:07 schreef Wolter het volgende:
Plaats je nog een reactie hoe het eindresultaat geworden is? Ik ben namelijk erg benieuwd.
Hier [Fotoverslag]De eerste keer: een ei pocheren wordt het best duidelijk uitgelegdquote:Op maandag 28 november 2005 15:11 schreef pc-fr34k het volgende:
Ok, simpele vraag, hoe krijg je zo'n ei? Ik had een topic gevonden dat oud was en daar werd het niet echt veel duidelijker van. Ik kwam er een tijd terug achter dat het gepocheerd heet, dus ik opzoeken en kwam ik na het zoeken op 'poched egg' uit op een Engelse site waar stond dat je op laag kokend water het ei x aantal minuten erin moest laten(ben vergeten hoelang) en dan iets van 10 minuten van het vuur af laten stollen ofzo. Dit was wel lekker maar smaakte toch anders dan als je het bij je bami of nasi krijgt.
Wie weet hoe het nou echt moet, graag een uitgebreide uitleg..
Bvd..
Even goed lezen, dat ei wordt helemaal niet geroerd, voor je het ei in het water laat glijden roer je door het waterquote:Op maandag 28 november 2005 15:47 schreef Harmen1984 het volgende:
Dat gepocheerd ei uit die link, dat wordt eerst geroerd.
TS bedoelt volgens mij zo'n spiegelei, waarvan de dooier niet meer vloeibaar is.
Ik bedoelde dus zeg maar dat het uiteen viel en het te breed werd en dun. Ik deed het dus eerst op de manier van die clown ofzo met een heel klein laagje en dan wat water.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:51 schreef RijstNatie het volgende:
in een steelpan half gevuld met olie en 10minuten warm laten worden. Dan het ei erin doen...
Hoe kan je ei nou in godsnaam uit elkaar vallen?
een ei is altijd 1 geheel als je het breekt. je moet dus niet te hard breken of je ei was verrot....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |