quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef Juweel het volgende:Ik ben net begonnen in de L2, ben nu 3x gestart. De eerste keer had ik 151 en 160, de tweede keer 153 enm 142. Daar was ik het overigens totaal mee eens, want toen had ik echt heel slecht gereden. De galop verpest waardoor ik een twee kreeg bijvoorbeeld. Maar dat was echt volkomen terecht. En nogmaals; als ik beroerd heb gereden steek ik mn hand in mn eigen boezem, en geef ik niet af op mn paard, de jury, de ring, de omgeving of andere dingen.
Ik had overigens zondag in beide proeven een drie voor het binnenkomen, er stond als comm.: scheef. Voor mijn idee kwam ik helemaal niet zo scheef binnen dat het echt zo'n laag cijfer waard was. Mijn vriendin had overigens precies hetzelfde commentaar en zij had een 4. Tweede onderdeel was een volte 10 meter: te groot en impulsverlies: een 3. Hoppa! Middendraf; taktverlies: een 5. Geef me dan een 3 voor de middendraf!
Er stond bij sommige dingen zeker wel commentaar bij waar ik wel iets mee kon, maar ik ben echt heel erg streng aangepakt. De winnaar had 156 en 163 overigens.
Ik had echt een klein beetje het idee dat mijn paard niet in de smaak viel, en dit is echt voor het eerst in al die wedstrijden dat ik het idee heb dat ze niet objectief heeft gekeken. Er was een vriendin mee, en die vond het een nette proef. Niet dat dat veel zegt, maar het is iig zo dat ik abosluut geen rare sprongen of storingen had. Maar goed, dit gebeurt iedereen vast wel eens, en we trainen lekker door.
Volgende week starten in Amsterdam en dan maar eens kijken of we ons kunnen revancheren. Maar als deze mevrouw ooit weer op mijn startlijst staat zeg ik af. Misschien kinderachtig, maar het moet wel leuk blijven..
Ik zou dan niet afzeggen voor een wedstrijd (ken ondertussen ook een paar juryleden waar ik liever niet bij rijd) maar toch gewoon gaan, al is het alleen voor de ervaring die ik dan toch weer op doe..
![]()
Een 3 voor scheef binnenkomen
kan, maar dan moet het wel heel erg slingerend zijn geweest, of ook nog onregelmatig, niet in de aanleuning, etc. Gewoon een beetje scheef is geen 3 normaal, maar eerder iets van een 5 (ligt er uiteraard helemaal aan hoe bont je het maakt), en soms gewoon nog een 6 of zelfs een 7 (dat hangt dan ook weer van de overgang naar het halthouden af).
1Taktfout in de middendraf hoeft nog niet zo'n grote ramp te zijn, als je er meerdere hebt ga je zo naar een onvoldoende (even gerekend dat een 5 een voldoende is
![]()
). Maar ook hier ligt het er weer aan hoe erg het was.
Het blijft allemaal moeilijk te zeggen zo op afstand, omdat ik het niet gezien heb en er zo veel "kleine" dingen meetellen in het uiteindelijk geven van een cijfer voor dat onderdeel. Je verhaal klinkt wel een beetje alsof het wat streng aangepakt is op sommige punten.
Gewoon de moed er in blijven houden, en lekker doorgaan!
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.