abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35891456
Gefeliciteerd kleintje! Eindelijk voor elkaar, gelukkig voordat het veulentje er is....

Dat ziet er uit als een leuk paard Xiara, grappig dat je vader ook gewoon rijdt!

Het Walter verhuisplan gaat waarschijnlijk lukken, nu alleen nog iemand met een trailer zo gek zien te krijgen om mijn paard te verhuizen, detail
pi_35893370
Gaaf om te horen dat dat eindelijk geregeld is Kleintje. Ik heb me al een paar keer afgevraagd hoe dat verlopen is, maar was te lui om het topic te zoeken en daar in te vragen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:43:35 #203
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_35906058
@ kleintje
Hij rijdt gewoon KNHS, officiele wedstrijden met startkaart, winstpunt in de dressuur hoef je bij mijn weten maar 1 keer te halen. Ik heb een keer bij de ponies mn winstpunt gehaald en ben daarna gewoon gaan springen, ook met andere ponies en later paarden, nooit wat van gehoord.
Pa rijdt nog wel dressuur gewoon thuis en in de lessen, maar een dressuur wedstrijd ziet hij zichzelf niet meer starten met zn 55 jaar, doorzitten is niet meer echt charmant zegt ie zelf
Maar wat springen ziet ie nog wel zitten. Dus de dressuur zal ik van de zomer op me nemen
pi_35908804
Kom vele leuke foto's tegen hier.
Ik heb mijn paard in april al weer een jaar geleden verkocht.
Ik mis haar nog steeds. Maar door de drukte hier weinig tijd om aan te denken
pi_35910602
Kleintje, dat is wel beter! Gefeliciteerd met je paard
Hoe gaat het met Treasure en haar "veulen"?

Xiara, welkom! Wat voor afstamming heeft je paard? Nieuwsgierig

Faraj en ik hebben afgelopen weekend weer een fatsoenlijke wedstrijd gereden, 159 punten en 5e (net buiten de prijzen). Nog niet helemaal toppie, maar meneer gedroeg zich gelukkig weer na de afgelopen twee wedstrijden zijn tong over het bit te gooien en alleen opgefokt rond te lopen tijdens de proef .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:30:04 #206
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_35911059
De Afstamming van mijn paardje is hier te vinden: http://www.allbreedpedigree.com/umay+utopia

Vader is Opan, en vader van moeder Iris Utopia is Bergerac.

Kreeg net een telefoontje van een kennis die een cursus voor instructie doet (vraag me even niet wat precies) die een slachtoffer zoekt. Moet 28 maart mee naar wanroy waar ik les ga krijgen, half uurtje dressuur en een half uurtje springen..... geloof dat ik straks maar eens even ga rijden, aangezien ik er al 2 maanden niet op gezeten heb, hahaha! (paard is gelukkig in topconditie, maar nu ik nog) dat gaat spierpijn opleveren denk ik zo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:53:50 #207
3744 Kleintje
op en top!
pi_35913572
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:14 schreef Elefes het volgende:
Kleintje, dat is wel beter! Gefeliciteerd met je paard
Hoe gaat het met Treasure en haar "veulen"?
Het gaat dik en rond worden.
Je ziet het bijna groeien.

Sorry... zeer slechte kwaliteit foto's.
Had waarschijnlijk eerst een grijskaart tegen haar aan moeten houden ofzo
Het is overbelicht en op de andere foto missen de puntjes van haar oren.
Maar goed, dit was dus vanmorgen.

pi_35925065
WAUW ja nu zie ik ook dat ze een tikkeltje rond om het middel begint te worden Maar ze ziet er wel goed uit.

De veearts is overigens nog niet wezen kijken bij APollo, omdat het lammetjes-seizoen was, had ze weinig tijd maar over anderhalve week hebben we een afspraak. Hopelijk kunnen ze ons een sluitende diagnose geven...
pi_36003424
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:16 schreef Kleintje het volgende:
Hoi hoi!
Nog iemand van Bokt, altijd leuk!
Leuk paardje volgens mij, moeilijk te beoordelen van deze foto, maar wat ik zie is best grappig.

Leuk zeg, een vader die actief rijdt. Maar B springen, niet KNHS zeker? Want je moet toch nog steeds met iedere combinatie eerst 1 punt in de dressuur halen?

Dan wat anders. Mijn ouders belden net... ze hebben de spullen binnen van mijn ex.
Dit is een lang verhaal, maar mijn ex had spullen van me, sommige niet rechtmatig verkregen.
Hierbij zat het stamboekpapier van mijn paard. Daarnaast had hij haar op zijn naam gezet, waardoor hij het dekbewijs heeft gekregen van het KWPN. Dus, als het zo doorging had ik een probleem. Dit is een strijd met advocaten geweest. Hij heeft een paar keer met trailer op stal gestaan om haar te jatten.

Heerlijk idee... niemand meer die aan mijn paard kan zitten.
Van de week het geld terugbetalen aan iemand (had haar op papier verkocht op aanraden van de advocaat) en dan is ze weer van mij.
Pfew... over 84 dagen heb ik gewoon een paard, een veulen en ben ik de officiele fokker van het veulen!
Eindelijk Kleintje! Ik ben heel blij voor je!

Ik heb zondag ook wedstrijd gehad. Was een zware teleurstelling, had 138 en 142 punten. Misschien was het niet winstpuntwaardig, maar ik heb best netjes gereden en er gebeurden geen rare dingen/storingen. Normaal ben ik de eerste om toe te geven dat ik slecht heb gereden maar ik in dit geval was het echt niet zo beroerd dat ik zulke lage punten had verwacht.... Ik had al meteen een 3 voor het binnenkomen en groeten, en de rest van m'n protocol stikte van de drieen en vieren

Ach ja...volgende keer beter, en dit is overigens de eerste keer dat ik zo duidelijk het gevoel had dat de jury het paard niet leuk vond.
pi_36014475
Een 3 voor binnenkomen? Is je paard over het hekje gesprongen ofzo?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:32:12 #211
3744 Kleintje
op en top!
pi_36014503
Je had dus duidelijk een strengere jury.
Nu een paar dagen later... ben je het er mee eens?
Stond er ook nog commentaar bij waar je wat mee kon?
pi_36043524
Wat stond er voor commentaar bij Juweel? Stond er idd iets bij waar je je enigszins in kunt vinden?
Welke klasse rijd je trouwens?
Om een 3 of een 4 te rijden in de B of de L moet er over het algemeen wel iets redelijk "ernstigs" gebeuren.
Zat de jury misschien met iedereen laag?
Het is altijd wel vervelend als je zelf wel tevreden was, en de punten dan tegenvallen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_36055420
Ik ben net begonnen in de L2, ben nu 3x gestart. De eerste keer had ik 151 en 160, de tweede keer 153 enm 142. Daar was ik het overigens totaal mee eens, want toen had ik echt heel slecht gereden. De galop verpest waardoor ik een twee kreeg bijvoorbeeld. Maar dat was echt volkomen terecht. En nogmaals; als ik beroerd heb gereden steek ik mn hand in mn eigen boezem, en geef ik niet af op mn paard, de jury, de ring, de omgeving of andere dingen.

Ik had overigens zondag in beide proeven een drie voor het binnenkomen, er stond als comm.: scheef. Voor mijn idee kwam ik helemaal niet zo scheef binnen dat het echt zo'n laag cijfer waard was. Mijn vriendin had overigens precies hetzelfde commentaar en zij had een 4. Tweede onderdeel was een volte 10 meter: te groot en impulsverlies: een 3. Hoppa! Middendraf; taktverlies: een 5. Geef me dan een 3 voor de middendraf!

Er stond bij sommige dingen zeker wel commentaar bij waar ik wel iets mee kon, maar ik ben echt heel erg streng aangepakt. De winnaar had 156 en 163 overigens.
Ik had echt een klein beetje het idee dat mijn paard niet in de smaak viel, en dit is echt voor het eerst in al die wedstrijden dat ik het idee heb dat ze niet objectief heeft gekeken. Er was een vriendin mee, en die vond het een nette proef. Niet dat dat veel zegt, maar het is iig zo dat ik abosluut geen rare sprongen of storingen had. Maar goed, dit gebeurt iedereen vast wel eens, en we trainen lekker door.

Volgende week starten in Amsterdam en dan maar eens kijken of we ons kunnen revancheren. Maar als deze mevrouw ooit weer op mijn startlijst staat zeg ik af. Misschien kinderachtig, maar het moet wel leuk blijven..

[ Bericht 3% gewijzigd door Juweel op 15-03-2006 14:25:09 ]
pi_36055625
nou, mijn mening, die warschijnlijk weer te hard is.... volte 10 meter is 'basis'
Is een kwestie van goed sturen en inbuigen. Middendraf en tactverlies is ook ernstig, maar dat kan nog gebeuren in het L2 vind ik.
pi_36056305
Tuurlijk is volte 10 meter basis, scheef binnenkomen is jammer en zonde van je punten. Maar... ik vind het erg zwaar afgestraft, maar dat kan ook komen omdat ik al een tijdje niet meer in het wedstrijdwereldje meedraai. Toen ik stopte met dresuurwedstrijden was L1 en L2 nog 1 klasse.

Gisteren werd ik gebeld door iemand die ik had rondgeleid op de wei, Walter komt er met 2 c-ponies te staan Nu nog hard aan het werk met de omheining, dan gaat hij een heerlijke zomer op de wei tegemoet. Ook is er een goede bak bij, dus inrijden kan daar prima
pi_36056635
Ik heb wel gemerkt dat het niveau verschrikkelijk 'plaatsafhankelijk' is.
Ik heb altijd in de buurt van Rotterdam wedstrijden gereden.
Daar moest je knokken voor een punt.
Daar werd ik vaak afgestraft met lage cijfers.

Toen kwam ik in Den Helder.
1 wedstrijd gereden... het ging slecht, steigeren, verkeerde galop. Gewoon 1 en al ellende.
En ik had gewoon 149 en 153 punten.
Niet eens een 3.

Maar dat was ook te zien aan het niveau. In het M2 zag je mensen rijden die ik nog niet in het L2 had willen zien...
pi_36057183
Zou het ook kunnen komen door veel of weinig mensen die in een bepaalde regio starten?

Tsja, ik heb altijd in de Achterhoek gereden, dus ik kan weinig zeggen over niveauverschillen per plaats.
pi_36057268
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef Juweel het volgende:
Ik ben net begonnen in de L2, ben nu 3x gestart. De eerste keer had ik 151 en 160, de tweede keer 153 enm 142. Daar was ik het overigens totaal mee eens, want toen had ik echt heel slecht gereden. De galop verpest waardoor ik een twee kreeg bijvoorbeeld. Maar dat was echt volkomen terecht. En nogmaals; als ik beroerd heb gereden steek ik mn hand in mn eigen boezem, en geef ik niet af op mn paard, de jury, de ring, de omgeving of andere dingen.

Ik had overigens zondag in beide proeven een drie voor het binnenkomen, er stond als comm.: scheef. Voor mijn idee kwam ik helemaal niet zo scheef binnen dat het echt zo'n laag cijfer waard was. Mijn vriendin had overigens precies hetzelfde commentaar en zij had een 4. Tweede onderdeel was een volte 10 meter: te groot en impulsverlies: een 3. Hoppa! Middendraf; taktverlies: een 5. Geef me dan een 3 voor de middendraf!

Er stond bij sommige dingen zeker wel commentaar bij waar ik wel iets mee kon, maar ik ben echt heel erg streng aangepakt. De winnaar had 156 en 163 overigens.
Ik had echt een klein beetje het idee dat mijn paard niet in de smaak viel, en dit is echt voor het eerst in al die wedstrijden dat ik het idee heb dat ze niet objectief heeft gekeken. Er was een vriendin mee, en die vond het een nette proef. Niet dat dat veel zegt, maar het is iig zo dat ik abosluut geen rare sprongen of storingen had. Maar goed, dit gebeurt iedereen vast wel eens, en we trainen lekker door.

Volgende week starten in Amsterdam en dan maar eens kijken of we ons kunnen revancheren. Maar als deze mevrouw ooit weer op mijn startlijst staat zeg ik af. Misschien kinderachtig, maar het moet wel leuk blijven..
Ik zou dan niet afzeggen voor een wedstrijd (ken ondertussen ook een paar juryleden waar ik liever niet bij rijd) maar toch gewoon gaan, al is het alleen voor de ervaring die ik dan toch weer op doe..
Een 3 voor scheef binnenkomen kan, maar dan moet het wel heel erg slingerend zijn geweest, of ook nog onregelmatig, niet in de aanleuning, etc. Gewoon een beetje scheef is geen 3 normaal, maar eerder iets van een 5 (ligt er uiteraard helemaal aan hoe bont je het maakt), en soms gewoon nog een 6 of zelfs een 7 (dat hangt dan ook weer van de overgang naar het halthouden af).
1Taktfout in de middendraf hoeft nog niet zo'n grote ramp te zijn, als je er meerdere hebt ga je zo naar een onvoldoende (even gerekend dat een 5 een voldoende is ). Maar ook hier ligt het er weer aan hoe erg het was.
Het blijft allemaal moeilijk te zeggen zo op afstand, omdat ik het niet gezien heb en er zo veel "kleine" dingen meetellen in het uiteindelijk geven van een cijfer voor dat onderdeel. Je verhaal klinkt wel een beetje alsof het wat streng aangepakt is op sommige punten.
Gewoon de moed er in blijven houden, en lekker doorgaan!
pi_36057286
In de buurt van rotterdam heb je veel wedstrijden, erg veel. Dus je komt niet altijd dezelfde mensen tegen. Iedere wedstrijd zit zo goed als vol.

In Den Helder en omstreken zijn minder wedstrijden, maar wel vol. Steeds dezelfde mensen en ook erg vaak dezelfde juryleden.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft...
pi_36057371
Wat Kleintje net omschrijft heb ik in andere sporten ook wel gezien, niveauverschil per regio. Het is dus niet iets dat op zichzelf staat binnen de paardensport.

Gisteren trouwens voorhet eerst een proef uit het nieuwe boekje gereden, da's echt wennen zeg.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36057534
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:50 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat het niveau verschrikkelijk 'plaatsafhankelijk' is.
Ik heb altijd in de buurt van Rotterdam wedstrijden gereden.
Daar moest je knokken voor een punt.
Daar werd ik vaak afgestraft met lage cijfers.

Toen kwam ik in Den Helder.
1 wedstrijd gereden... het ging slecht, steigeren, verkeerde galop. Gewoon 1 en al ellende.
En ik had gewoon 149 en 153 punten.
Niet eens een 3.

Maar dat was ook te zien aan het niveau. In het M2 zag je mensen rijden die ik nog niet in het L2 had willen zien...
149 en 153 punten terwijl je paard stijgert en je in de verkeerde galop zit? Dat bedoel ik dus: jurysport

En volte 10 meter basis vinden, waarom ben je dan te hard? Van mij mag je het zeggen hoor. Ik kwam iets over de A-C lijn heen, dus dan vind ik persoonlijk een drie erg streng. Ik moest dan eerder afgestraft worden voor de middendraf, want dát vind ik persoonlijk veel erger.

Ach weet je, het is echt niet m'n bedoeling om mensen hier voor míj te krijgen, maar zoals al eerder gezegd; in het jaar dat we bezig zijn met wedstrijden heb ik nog nooit eerder gehad dat ik me onterecht streng aangepakt voelde, en ik rijd zeker niet elke week dikke punten. Als ik klote rij en m'n punten zijn er naar heb ik ze ook verdiend. Maar zondag was dit gewoon niet het geval, het was zeker niet zo slecht dat ik zulke lage punten heb verdiend. En dit wilde ik even kwijt, that's all.
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:31:31 #222
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36061954
Nou, zal me ook ff aanmelden !
Heb sinds kort een verzorpaard, een KWPN-merrie van net 7 jaar. 1.64 en een schat van een beest. Heb 8 jaar gereden, toen gestopt en uiteindelijk is t weer gaan kriebelen en nu dus weer rijden.

Gaat op het moment niet echt super met d`r, ze zit helemaal vast in de rug, is bij de oude eigenaar verkeerd ingereden enz, dus we masseren, rekken en strekken elke dag (ze leunt gelukkig ook niet hoor)

Maar we werken eraan !
In me Burberry......
pi_36062560
Welkom Chav
Kan me voorstellen dat het weer is gaan kriebelen.. Ik had dat na 1 week vakantie al .

Ik ga zometeen weer lekker trainen, heb er echt weer zin in om lekker aan het werk te gaan!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:32:24 #224
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36114944
Er is Rhino in Dordrecht Kweenie of er ook iemand in de buurt staat? Bij ons op stal is er nog niets aan de hand, maar bij de manege waar m`n "stieftante" staat is er een veulen te vroeg geboren (dood).
In me Burberry......
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:38:59 #225
3744 Kleintje
op en top!
pi_36115148
Rhino is altijd wel ergens. Ik maak me er niet meer zo druk om. Enten heeft geen nut zolang nog steeds niet iedereen het doet. En je kan het daardoor toch niet tegenhouden. Net als droes.

Is het bewezen dat het veulen dood is door Rhino? Want het kan nog zo veel andere oorzaken hebben.

Het is wel de nachtmerrie van iedere fokker.
Nog 75 dagen en dan mag mijn veulen op deze wereld rondwandelen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')