abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34905678
Ik dacht al dat jij klein was, en treasure groot

Maar ze is dan nog wel veel gegroeid zeg, al helemaal voor een merrie!

Vanaf de foto's lijkt het met de buik nog best mee te vallen nu....
pi_34906086
Dat is inderdaad veel groeien Faraj is hooguit 1 of 2 cm gegroeid vanaf zijn derde (is nu 7). We dachten dat hij wel iets groter zou worden, maar hij is toch op 1m62 blijven hangen

Ik vind de buik ook nog wel meevallen tot dusver, maar ze moest toch ook in mei veulenen? Dan heeft ze nog alle tijd om nog veel dikker te worden
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34906137
Ik vind de buik HUGE
Maar goed, ik weet hoe ze daarvoor was, nooit dik te krijgen, zelfs niet met gebroken mais of maismeel
Inderdaad, eind mei pas.

Ja, ze is enorm gegroeid. Daardoor werd ze ook erg dwars met rijden en totaal geen balans. Ze wist niet wat ze met die lange benen moest. Nu gaat ze met sprongen vooruit.
pi_34906856
Ze is van zichzelf ook niet erg breed he? Walter krijg je ook niet dik hoor, zal ook met de groei te maken hebben. Hoe oud is treasure nu?
pi_34907006
Treas is een smalletje... hoog op haar benen, verdomd smal.
En spieren zijn verdomd moeilijk te kweken. Voor spieropbouw is eiwit nodig. En daar is ze erg gevoelig voor.

Ze is nu bijna 6. 29 maart 2000 geboren.
pi_35031851
Heeft Treasure trouwens momenteel ook zo'n hekel aan mannen? Bij ons op de manege staan een paar drachtige merries en daar gaan de oren achterover zodra er een man in de buurt komt. Tenzij ze wat te eten bij zich hebben, dan heb je kans dat er een uitzondering gemaakt wordt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_35031934
Ze is nooit echt mannengek geweest.
Hoe lullig het ook klinkt 'vrouwelijke' mannen daar kan ze meer van hebben. Of mannen die hun stem niet gebruiken.

Maar eigenlijk is ze verder op het moment erg toegevelijk.
Heel vreemd
pi_35117139
Ik heb mijn nieuwe proevenboekje trouwens gisteren binnen gekregen. Erg op tijd dus, aangezien het 20 februari zou worden .
Het ziet er wel goed uit, proeven zien er op het eerste gezicht ook goed uit (op wat kleine onduidelijkheden na in iig. een M2 proef).
Binnenkort ga ik het eens allemaal doornemen. Zat er nog over te twijfelen om de dvd te bestellen, maar doe dat denk ik toch maar niet.
Verder is het misschien handig voor sommigen hier om te weten dat de nieuwe, aangepaste reglementen (omdat er zoveel vernaderd is de laatste jaren) te downloaden zijn (gratis) op de website van het KNHS .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_35435187
Ik heb het proevenboekje nog niet.
zo maar eens bellen. Ben nl. best nieuwsgierig.

Door mijn rug ben ik nu 1,5 week niet bij Treas geweest, mijn vriendin heeft haar gedaan.
Dus ik ga zo eens kijken hoe het is. Ik mag weer voorzichtig gaan rijden.
En ja, we gaan nu de laatste maand in, de afbouwmaand.
Maart nog rijden, dan mag ze april en mei op rust zodat ze eind mei een prachtig veulen eruit kan smijten...
pi_35435535
Walter gaat verhuizen!
Ik heb het eindelijk voor elkaar.
Ik ga een weiland met schuilstal en buitenbak huren. Nu ben ik nog hard op zoek naar mensen die hun paard daar ook neer willen zetten, maar ook daar lijkt genoeg belangstelling voor te zijn
pi_35435569
Toppie!!
Vertel er eens wat meer over....
Altijd leuk om een eigen stekkie te krijgen..
pi_35436309
Het is een geheel van iets meer dan een hectare. Het weiland is in tweeen gedeeld, maar nu wel enigszins kapot gelopen. In totaal kun je er ruim 3 paarden kwijt. De paarden kunnen altijd de stal in en uit lopen, maar je kunt ze ook een nachtje binnen zetten als je dat zou willen. Het ligt in een mooie omgeving, er zit een rijvereniging met een binnenbak vlakbij.
Oh ja, en er ligt een vliegveld naast, maar daar hebben de paarden toch geen last van
De stal is goed, aan de omheining moet wel wat gebeuren. De huidige huurder is per 1 maart weg, dan heb ik de tijd tot 1 april om de boel op te knappen (schapengaas verwijderen etc)
Ik ga er 50 euro per maand voor betalen, maar als ik er dus mensen bij vind (ik heb een aantal afspraken staan) zou ik redelijk uit de kosten moeten kunnen komen.\
Hooi wordt aan stal geleverd door een boer in de buurt.
pi_35436394
what.....
50 EURO per maand?
voor iets meer dan een hectare??
Mijn god... waar is dat????
Dat wil ik ook....
pi_35436607
Hahaha, dat was ook mijn eerste reactie! Ik wil ik wil ik wil!

Het is in Enschede, bij het vliegveld. Beetje ver weg voor jou denk ik
pi_35436647
ja
Kan mijn veulen over een half jaar niet bij jou in de opfok

Klinkt super hoor!
Hoop dat je er wat moois van kan maken.
Is er wel licht en stromend water?
pi_35437603
Geen licht, wel een pomp en een put.
pi_35437822
Ow, maar daar valt mee te leven.

Op het boktforum is een ware babyboom begonnen.
Ik was begonnen met aftellen, nog maar 96 dagen.
Maar als ik al die foto's zie dan is het niet nog 'maar' 96 dagen, dan is het 96 dagen teveel....
IK WIL OOK..
pi_35440615
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:45 schreef Kleintje het volgende:
Ow, maar daar valt mee te leven.

Op het boktforum is een ware babyboom begonnen.
Ik was begonnen met aftellen, nog maar 96 dagen.
Maar als ik al die foto's zie dan is het niet nog 'maar' 96 dagen, dan is het 96 dagen teveel....
IK WIL OOK..
Het is zo leuk die veulentjes!
Bij Faraj op stal is ook een merrie drachtig, ik geloof dat ze eind mei of juni moet veulenen (meestal dekken ze haar redelijk vroeg, maar ze was afgelopen keer niet drachtig.. Dus toen is ze in juni of juli nog een keer opnieuw gedekt).
Altijd erg mooi om dat kleine beestje voor het eerst te zien opstaan en drinken
En voor het eerst naar buiten te zien gaan, dat is altijd een feest!
pi_35560471
Ben verliefd..
IK WIL OOK
Dit veulentje is vandaag geboren, 2 weken te vroeg...
zo vertederend...
http://www.marestare.com/welshtwo.htm
pi_35560600
Wat een liev filmpje

Gaat het goed met de a.s. moeder Kleintje?
Wat rot dat je nu niet kan rijden trouwens.
pi_35561688
Staan die merrie en veulen in dat filmpje nou op zaagsel of zie ik dat verkeerd?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_35564821
Nope, heb nu foto's gezien... staan niet op zaagsel maar op kort gehakt stro. En dat moet ook met een bevalling. Nooit lang stro. Maar goed, die vrouw weet vast wel wa ze doen gezien ze een professioneel fokster is en jaarlijks zo'n 4 veulens heeft.

Bluezz, met moeders gaat het erg goed. Ik mag zelf weer rustig aan gaan rijden, maar het is nog maar een maand en dan zet ik haar op rust, dus ik doe het echt zeer rustig aan.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kleintje op 28-02-2006 08:53:38 ]
pi_35584860
Eindelijk eens foto's van mij en Walter samen... ik maak foto's zat van hem, maar daar sta ik zelf dan nooit bij op he

De rest staat hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=GYDDS6PX
Walter wordt groot!
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:13:35 #199
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_35877615
Meldt zich ook even, was bokt even zat en kwam op fok uit.... Kwam dit topic per toeval tegen, had ik niet verwacht op fok....
Ik ben in het bezit (naja samen met pa dan) van een nu 4,5 jarige kwpn ruin, Umay Utopia (v. Opan).
Ik rij op het moment niet veel, maak wel eens buitenritje op zaterdag, aangezien ik studeer in breda en daar op kamers zit. Mijn vader neemt nu het gros van het rijden voor zn rekening. Ze hebben er nu wat wedstrijdjes (springen) in de B op zitten en het gaat heel aardig. Over 3 maanden verhuis ik ook weer naar het zuiden en ben ik van plan deze meneer in de dressuur uit te brengen, ben benieuwd, meneer heeft 3 heel goede basisgangen en is nergens van onder de indruk (zelfs de waterbak die in zn eerste echte parcourtje lag sprong ie zonder morren). Ik laat het even hierbij en ga me even inlezen hier......

Oh en hier nog een fotootje

pi_35887851
Hoi hoi!
Nog iemand van Bokt, altijd leuk!
Leuk paardje volgens mij, moeilijk te beoordelen van deze foto, maar wat ik zie is best grappig.

Leuk zeg, een vader die actief rijdt. Maar B springen, niet KNHS zeker? Want je moet toch nog steeds met iedere combinatie eerst 1 punt in de dressuur halen?

Dan wat anders. Mijn ouders belden net... ze hebben de spullen binnen van mijn ex.
Dit is een lang verhaal, maar mijn ex had spullen van me, sommige niet rechtmatig verkregen.
Hierbij zat het stamboekpapier van mijn paard. Daarnaast had hij haar op zijn naam gezet, waardoor hij het dekbewijs heeft gekregen van het KWPN. Dus, als het zo doorging had ik een probleem. Dit is een strijd met advocaten geweest. Hij heeft een paar keer met trailer op stal gestaan om haar te jatten.

Heerlijk idee... niemand meer die aan mijn paard kan zitten.
Van de week het geld terugbetalen aan iemand (had haar op papier verkocht op aanraden van de advocaat) en dan is ze weer van mij.
Pfew... over 84 dagen heb ik gewoon een paard, een veulen en ben ik de officiele fokker van het veulen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')