abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34572944
Die stal waar ik het over had wordt niks, mijn vriend wil niet dat ik elke dag door het bos fiets over zandweggetjes. Ik ben nu wel met iets anders bezig, een wei met uiloopstal. Dat zou ideaal zijn als ik mensen kon vinden om het samen mee te doen!
pi_34632953
Goedenavond Paardenkoppen!

Goed om te lezen dat het goed gaat met Treas, Kleintje! Dat amre dier weet waarschijnlijk niet waar ze het zoeken moet met al die hormonen die door haar hoofd jagen Daar moet wel een heeel goed veulen uit komen!

Ik ben nog steeds lekker bezig met de wedstrijden. 15 Januari moest ik eraan geloven, voor het eerst L2 starten. Ik was natuurlijk hartstikke nerveus, en hoopte dat ik rond de 145 punten zou krijgen. Het rijden ging wel goed, maar ze was net iets te traag aan het been. De proeven vielen me nog mee, het was wel vermoeiend om de hele tijd door te zitten. Na de eerste proef kreeg ik op m'n donder van m'n stal- en wedstrijdgenoot, dat ik met veel meer impuls moets rijden, spetterender. Dat heb ik gedaan, en het was iets minder netjes, maar ik kreeg wel betere reactie. Ook het achterwaarts ging veel beter dan verwacht, vooral in de tweede proef ging ze netjes en recht! naar achteren. Uiteindelijk bleek dat ik 151 en 160 had
In de tweede proef had ik zelfs een 6 voor het achterwaarts! Ik heb de hele dag op wolkjes gelopen, ik was zoo trots!
pi_34636081
Goed zo Juweel Het is vaak even wennen, een hogere klasse rijden, maar als je het vantevoren goed oefent (en ook de proeven thuis regelmatig rijdt) is het goed te doen!

Even een vraagje:
Iemand bekend met het (half) door de (achter)benen zakken van een paard? En iemand die weet wat dat in hemelsnaam zou kunnen zijn?
Faraj ziet er hartstikke gezond uit, glanst heel mooi en is erg energiek de laatste tijd. Vorige week na de training stond ik even stil met hem omdat ik wilde gaan afstappen, en toen leek het of hij half door zijn achterbenen zakte: niet heel ver, maar hij "wankelde" er als het ware een beetje op. Voorbenen niets aan de hand. Verder is er ook niets aan hem te merken (hou het wel in de gaten).
Een paar jaar geleden is hij ook eens zomaar door zijn benen gezakt tijdens het opzadelen (heel rustig, maar hij deed het niet expres). Toen is de dierenarts er bij geweest maar die kon niets vinden. Daarna is het ook eigenlijk niet meer gebeurd zover ik weet.
Maak me toch een beetje zorgen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34640627
Ik zou er toch even een VA bij halen, Elefes!
Ik ben geen expert, maar door de achterbenen zakken klinkt me niet goed in de oren. Dit kan een van de symptomen van Rhino zijn, maar daar moet je paard ook lusteloos en niet in orde bij zijn. En dit klopt weer niet als je zegt dat hij goed in z'n vel zit en heel energiek is. Sterkte ermee!
pi_34640800
Ik zou hier inderdaad iemand naar laten kijken, het kan vanalles zijn, van een knieschijf die niet meewerkt tot ocd of spat bijvoorbeeld. Gewoon een VA naar laten kijken.
Zijn de benen ook dik of mooi droog?
pi_34668221
Benen zijn soms wel wat gezwollen, maar dat is in mijn ogen redelijk normaal? Tenminste, dat is al regelmatig zo zolang ik me kan herinneren, en normaal is er niets aan de hand (ik snap dat opgezwollen benen niet goed zijn over het algemeen ). Bovendien heeft hij ook nergens last van als ik er aan kom ofzo, het is ook alleen aan de onderkant.
Het blijft een beetje raar. Ik ben bang dat dierenarts niet zoveel uithaalt, maar misschien moet ik het toch overwegen. Ik houd het in ieder geval heel goed in de gaten, en de man die hem verzorgt (voert) weet er ook van en die houdt het ook in de gaten (weet erg veel van paarden).
Ik zal ook eens wat info zoeken over de aandoeningen die je noemt wendy-tje. Iig bedankt voor jullie reacties

Faraj liep weer goed vandaag, hij is een tikkie fris maar daardoor goed energiek (ook al viel ik er bijna vanaf tijdens het rijden vandaag ).
Dat vind ik ook wel het vreemde; hij ziet er echt heel erg gezond uit, glanst super voor de winter, heeft veel energie en dut niet in ofzo.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_34670808
Elefes, het belangrijkste is hoe het paard zich houdt onder het werk.

Treasure heeft jaren staan trappen in stal en is binnen 1 jaar van 1.60 m. naar 1.70 m. gegaan. Heeft toen ook dikke sprongen ontwikkeld.

Iedereen riep dat het paard spat of OCD had. Maar... ze is nog nooit kreupel geweest aan die benen, ja... van een wondje op haar kogelgewricht, omdat het trok.
Ik heb toen foto's laten nemen. Puntgave benen.

Sja... sommige paarden hebben dat nou eenmaal. Ze is er niet gevoelig op, loopt niet kreupel, ze zijn dik, het is niet mooi... en ook zij gaat er soms doorheen, vooral als ze net heeft gelegen.

Dierenarts bezoek kan geen kwaad, maar staar jezelf er niet blind op als je zelf het idee hebt dat ie er geen last van heeft.
pi_34674775
Ik weet dat hij er geen last van heeft: het beest is zo fit als wat Ik kan heel wat van 'm vragen met rijden, hij wordt zelden moe (en heeft iig altijd nog puf over om even te schrikken van iets).
Hij ziet er ook eigenlijk te goed uit om ergens last van te hebben.
Tnx voor alle reacties
pi_34675383
Overigens, die foto's heb ik laten nemen omdat ik een veulen wilde fokken. En fokken met een merrie met OCD zag ik niet zitten.

Gaat er nog iemand naar de hengstenkeuring?
Ik ga vrijdag de hele dag + avond.
Heb er zin in, dan komen de dressuurhengsten.
pi_34678594
Officieel persbericht van het KNHS:

ERMELO - Helaas is er vertraging opgetreden in de productie van het nieuwe dressuurproevenboekje. Het drukwerk van dit voor alle dressuurruiters en menners zo belangrijke product, voldoet niet aan de kwaliteitseisen van de KNHS en uitgever BCM. Daarom wordt het nieuwe dressuurproevenboekje opnieuw gedrukt en wordt het vanaf 20 februari geleverd. Dit geldt ook voor de levering van de DVD.
pi_34683574
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:48 schreef Kleintje het volgende:
Officieel persbericht van het KNHS:

ERMELO - Helaas is er vertraging opgetreden in de productie van het nieuwe dressuurproevenboekje. Het drukwerk van dit voor alle dressuurruiters en menners zo belangrijke product, voldoet niet aan de kwaliteitseisen van de KNHS en uitgever BCM. Daarom wordt het nieuwe dressuurproevenboekje opnieuw gedrukt en wordt het vanaf 20 februari geleverd. Dit geldt ook voor de levering van de DVD.
Pfff.

Dat verbaast me echt helemaal niks
pi_34683751
nee, mij ook niet.
Wel weer grappig.
Nog ff en dan wordt ht verschoven naar april 2007
pi_34727466
Ik kreeg 4 Hippos Vademecum binnen van de KNHS gisteren :')
Lichtelijke overkill...

[ Bericht 2% gewijzigd door Elefes op 04-02-2006 20:32:44 ]
pi_34728000
Gisteren bij de hengstenkeuring geweest.
Een hoop hengsten die ik niets vond. De ferro's en Krack C's vond ik erg tegenvallen.

Heb wel zeer mooie fijne dieren gezien.
's avonds was geweldig, die shows.
Hoop foto's gemaakt...
pi_34763643
Ik las het net in je log, ben benieuwd naar meer foto's!
pi_34798180
Zucht, gisteren wedstrijd gehad.. Loopt Faraj echt heerlijk bij het losrijden (eindelijk gaat het weer goed, na een half jaar doorzetten), maar onder de proef werd meneer zo opgefokt dat ik maar een paar dingen goed heb kunnen doen. Het was er zo onrustig (bij het losrijden al, maar daar was hij nog een beetje in de hand te houden), en onder de proef gebeurde er steeds weer iets waar Faraj weer van schrok en dus nog opgefokter werd. Mijn diagonaal middendraf was meer galop en stap, en eigenlijk nog niet eens draf (en daar dan nog een 4 voor geven, terwijl het dus duidelijk een 0 moet zijn: niet getoond). Al met al niet zo'n succes dus, maar toch ben ik best tevreden, omdat Faraj weer lekker loopt de laatste tijd Is mijn doorzetterij en volhouderij niet voor niets geweest.
Het ergste is nog dat ik nog niet eens laatste was
pi_34806863
*zucht* mijn 18 jarige eikelbijterje Apollo heeft waarschijnlijk (beginnende) artrose in zn linker spronggewricht achter... En die eikel heeft een enorm hoge pijngrens dus als ie last heeft, loopt ie gewoon zo dat ie zn been niet hoeft te gebruiken. En energie voor 10 hoor, rennen, bokken, wegspringen, bit vastpakken... De veearts komt binnenkort inenten en dan gaan ze kijken wat t nou precies is. Hij heeft in ieder geval de laaste 8 jaar een fijne tijd gehad, hopelijk is het iets waar nog aan te 'lappen' valt, hij is nog te jong om te moeten 'gaan'... *snik*
pi_34813661
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
*zucht* mijn 18 jarige eikelbijterje Apollo heeft waarschijnlijk (beginnende) artrose in zn linker spronggewricht achter... En die eikel heeft een enorm hoge pijngrens dus als ie last heeft, loopt ie gewoon zo dat ie zn been niet hoeft te gebruiken. En energie voor 10 hoor, rennen, bokken, wegspringen, bit vastpakken... De veearts komt binnenkort inenten en dan gaan ze kijken wat t nou precies is. Hij heeft in ieder geval de laaste 8 jaar een fijne tijd gehad, hopelijk is het iets waar nog aan te 'lappen' valt, hij is nog te jong om te moeten 'gaan'... *snik*
Hmmz dat is wel heel naar nieuws..
Hopelijk kan er inderdaad nog wat aan gedaan worden, dat hij in ieder geval geen, of niet al te veel, pijn heeft. Lijkt me echt verschrikkelijk als je paard zoiets heeft, dat je niet meer lekker met 'm kunt rijden, etc...
pi_34814984
Een paard verbergt dat soort dingen heel lang, tot het echt te veel pijn gaat doen. En dan is het heel vaak al te laat.

Leintjeuh, sterkte, ik hoop dat het mee valt. Ik weet hoe het is om een paard daaraan weg te moeten zien kwijnen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_34822349
Wat naar Leintjeuh.
Heel veel sterkte, ben benieuwd wat de dierenarts zegt....
pi_34835817
Lekker klote voor je. Wanneer laat je hem onderzoeken???

[ Bericht 71% gewijzigd door Kleintje op 07-02-2006 21:13:37 ]
pi_34875415
IK weet niet precies wanneeer de VA komt, maar deze maand komt ie iig voor de influenza prikken... Ik hoop zo dat t nog 'vroeg' is, maar Apollo is zo'n harde dat t waarschijnlijk al 'laat' is...
pi_34903637
Ik ga even spammen.... foto's van Treas....
Dus... sit back and enjoy.....

Treasure vraagt zich af of dit moet....

Ach, laat ik me maar van mijn beste kant zien...

Even voelen of er nog iemand daar binnen zit...
*knock knock*
Hallo ben je daar....

Mijn enorme buik vanaf zij gezien....

Mijn mega buik vanaf voren. Ik snap niet waarom ze me 'grijze kamerolifant' noemen.

En de laatste....

Vrouwtje die aan Treas vraagt hoe de waterleiding loopt van het wezen in mijn buik. Is het inwendig of met een periscoop, dus uitschuifbaar.
Maar ik verklap nog niets...
pi_34904229
Leuke foto's!

Hoe groot is ze eigenlijk?

Ik mag dan ook wel even een paar fototje spammen he?

pi_34904407
Wat een attent koppie.. heerlijk.

Ze is 1.71
Toen ik haar kocht was ze 1.59 m. en 3 jaar.
Nu is ze bijna 6 en 12 cm. groter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')