abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35891456
Gefeliciteerd kleintje! Eindelijk voor elkaar, gelukkig voordat het veulentje er is....

Dat ziet er uit als een leuk paard Xiara, grappig dat je vader ook gewoon rijdt!

Het Walter verhuisplan gaat waarschijnlijk lukken, nu alleen nog iemand met een trailer zo gek zien te krijgen om mijn paard te verhuizen, detail
pi_35893370
Gaaf om te horen dat dat eindelijk geregeld is Kleintje. Ik heb me al een paar keer afgevraagd hoe dat verlopen is, maar was te lui om het topic te zoeken en daar in te vragen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:43:35 #203
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_35906058
@ kleintje
Hij rijdt gewoon KNHS, officiele wedstrijden met startkaart, winstpunt in de dressuur hoef je bij mijn weten maar 1 keer te halen. Ik heb een keer bij de ponies mn winstpunt gehaald en ben daarna gewoon gaan springen, ook met andere ponies en later paarden, nooit wat van gehoord.
Pa rijdt nog wel dressuur gewoon thuis en in de lessen, maar een dressuur wedstrijd ziet hij zichzelf niet meer starten met zn 55 jaar, doorzitten is niet meer echt charmant zegt ie zelf
Maar wat springen ziet ie nog wel zitten. Dus de dressuur zal ik van de zomer op me nemen
pi_35908804
Kom vele leuke foto's tegen hier.
Ik heb mijn paard in april al weer een jaar geleden verkocht.
Ik mis haar nog steeds. Maar door de drukte hier weinig tijd om aan te denken
pi_35910602
Kleintje, dat is wel beter! Gefeliciteerd met je paard
Hoe gaat het met Treasure en haar "veulen"?

Xiara, welkom! Wat voor afstamming heeft je paard? Nieuwsgierig

Faraj en ik hebben afgelopen weekend weer een fatsoenlijke wedstrijd gereden, 159 punten en 5e (net buiten de prijzen). Nog niet helemaal toppie, maar meneer gedroeg zich gelukkig weer na de afgelopen twee wedstrijden zijn tong over het bit te gooien en alleen opgefokt rond te lopen tijdens de proef .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 14:30:04 #206
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_35911059
De Afstamming van mijn paardje is hier te vinden: http://www.allbreedpedigree.com/umay+utopia

Vader is Opan, en vader van moeder Iris Utopia is Bergerac.

Kreeg net een telefoontje van een kennis die een cursus voor instructie doet (vraag me even niet wat precies) die een slachtoffer zoekt. Moet 28 maart mee naar wanroy waar ik les ga krijgen, half uurtje dressuur en een half uurtje springen..... geloof dat ik straks maar eens even ga rijden, aangezien ik er al 2 maanden niet op gezeten heb, hahaha! (paard is gelukkig in topconditie, maar nu ik nog) dat gaat spierpijn opleveren denk ik zo
  vrijdag 10 maart 2006 @ 15:53:50 #207
3744 Kleintje
op en top!
pi_35913572
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 14:14 schreef Elefes het volgende:
Kleintje, dat is wel beter! Gefeliciteerd met je paard
Hoe gaat het met Treasure en haar "veulen"?
Het gaat dik en rond worden.
Je ziet het bijna groeien.

Sorry... zeer slechte kwaliteit foto's.
Had waarschijnlijk eerst een grijskaart tegen haar aan moeten houden ofzo
Het is overbelicht en op de andere foto missen de puntjes van haar oren.
Maar goed, dit was dus vanmorgen.

pi_35925065
WAUW ja nu zie ik ook dat ze een tikkeltje rond om het middel begint te worden Maar ze ziet er wel goed uit.

De veearts is overigens nog niet wezen kijken bij APollo, omdat het lammetjes-seizoen was, had ze weinig tijd maar over anderhalve week hebben we een afspraak. Hopelijk kunnen ze ons een sluitende diagnose geven...
pi_36003424
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 19:16 schreef Kleintje het volgende:
Hoi hoi!
Nog iemand van Bokt, altijd leuk!
Leuk paardje volgens mij, moeilijk te beoordelen van deze foto, maar wat ik zie is best grappig.

Leuk zeg, een vader die actief rijdt. Maar B springen, niet KNHS zeker? Want je moet toch nog steeds met iedere combinatie eerst 1 punt in de dressuur halen?

Dan wat anders. Mijn ouders belden net... ze hebben de spullen binnen van mijn ex.
Dit is een lang verhaal, maar mijn ex had spullen van me, sommige niet rechtmatig verkregen.
Hierbij zat het stamboekpapier van mijn paard. Daarnaast had hij haar op zijn naam gezet, waardoor hij het dekbewijs heeft gekregen van het KWPN. Dus, als het zo doorging had ik een probleem. Dit is een strijd met advocaten geweest. Hij heeft een paar keer met trailer op stal gestaan om haar te jatten.

Heerlijk idee... niemand meer die aan mijn paard kan zitten.
Van de week het geld terugbetalen aan iemand (had haar op papier verkocht op aanraden van de advocaat) en dan is ze weer van mij.
Pfew... over 84 dagen heb ik gewoon een paard, een veulen en ben ik de officiele fokker van het veulen!
Eindelijk Kleintje! Ik ben heel blij voor je!

Ik heb zondag ook wedstrijd gehad. Was een zware teleurstelling, had 138 en 142 punten. Misschien was het niet winstpuntwaardig, maar ik heb best netjes gereden en er gebeurden geen rare dingen/storingen. Normaal ben ik de eerste om toe te geven dat ik slecht heb gereden maar ik in dit geval was het echt niet zo beroerd dat ik zulke lage punten had verwacht.... Ik had al meteen een 3 voor het binnenkomen en groeten, en de rest van m'n protocol stikte van de drieen en vieren

Ach ja...volgende keer beter, en dit is overigens de eerste keer dat ik zo duidelijk het gevoel had dat de jury het paard niet leuk vond.
pi_36014475
Een 3 voor binnenkomen? Is je paard over het hekje gesprongen ofzo?
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:32:12 #211
3744 Kleintje
op en top!
pi_36014503
Je had dus duidelijk een strengere jury.
Nu een paar dagen later... ben je het er mee eens?
Stond er ook nog commentaar bij waar je wat mee kon?
pi_36043524
Wat stond er voor commentaar bij Juweel? Stond er idd iets bij waar je je enigszins in kunt vinden?
Welke klasse rijd je trouwens?
Om een 3 of een 4 te rijden in de B of de L moet er over het algemeen wel iets redelijk "ernstigs" gebeuren.
Zat de jury misschien met iedereen laag?
Het is altijd wel vervelend als je zelf wel tevreden was, en de punten dan tegenvallen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_36055420
Ik ben net begonnen in de L2, ben nu 3x gestart. De eerste keer had ik 151 en 160, de tweede keer 153 enm 142. Daar was ik het overigens totaal mee eens, want toen had ik echt heel slecht gereden. De galop verpest waardoor ik een twee kreeg bijvoorbeeld. Maar dat was echt volkomen terecht. En nogmaals; als ik beroerd heb gereden steek ik mn hand in mn eigen boezem, en geef ik niet af op mn paard, de jury, de ring, de omgeving of andere dingen.

Ik had overigens zondag in beide proeven een drie voor het binnenkomen, er stond als comm.: scheef. Voor mijn idee kwam ik helemaal niet zo scheef binnen dat het echt zo'n laag cijfer waard was. Mijn vriendin had overigens precies hetzelfde commentaar en zij had een 4. Tweede onderdeel was een volte 10 meter: te groot en impulsverlies: een 3. Hoppa! Middendraf; taktverlies: een 5. Geef me dan een 3 voor de middendraf!

Er stond bij sommige dingen zeker wel commentaar bij waar ik wel iets mee kon, maar ik ben echt heel erg streng aangepakt. De winnaar had 156 en 163 overigens.
Ik had echt een klein beetje het idee dat mijn paard niet in de smaak viel, en dit is echt voor het eerst in al die wedstrijden dat ik het idee heb dat ze niet objectief heeft gekeken. Er was een vriendin mee, en die vond het een nette proef. Niet dat dat veel zegt, maar het is iig zo dat ik abosluut geen rare sprongen of storingen had. Maar goed, dit gebeurt iedereen vast wel eens, en we trainen lekker door.

Volgende week starten in Amsterdam en dan maar eens kijken of we ons kunnen revancheren. Maar als deze mevrouw ooit weer op mijn startlijst staat zeg ik af. Misschien kinderachtig, maar het moet wel leuk blijven..

[ Bericht 3% gewijzigd door Juweel op 15-03-2006 14:25:09 ]
pi_36055625
nou, mijn mening, die warschijnlijk weer te hard is.... volte 10 meter is 'basis'
Is een kwestie van goed sturen en inbuigen. Middendraf en tactverlies is ook ernstig, maar dat kan nog gebeuren in het L2 vind ik.
pi_36056305
Tuurlijk is volte 10 meter basis, scheef binnenkomen is jammer en zonde van je punten. Maar... ik vind het erg zwaar afgestraft, maar dat kan ook komen omdat ik al een tijdje niet meer in het wedstrijdwereldje meedraai. Toen ik stopte met dresuurwedstrijden was L1 en L2 nog 1 klasse.

Gisteren werd ik gebeld door iemand die ik had rondgeleid op de wei, Walter komt er met 2 c-ponies te staan Nu nog hard aan het werk met de omheining, dan gaat hij een heerlijke zomer op de wei tegemoet. Ook is er een goede bak bij, dus inrijden kan daar prima
pi_36056635
Ik heb wel gemerkt dat het niveau verschrikkelijk 'plaatsafhankelijk' is.
Ik heb altijd in de buurt van Rotterdam wedstrijden gereden.
Daar moest je knokken voor een punt.
Daar werd ik vaak afgestraft met lage cijfers.

Toen kwam ik in Den Helder.
1 wedstrijd gereden... het ging slecht, steigeren, verkeerde galop. Gewoon 1 en al ellende.
En ik had gewoon 149 en 153 punten.
Niet eens een 3.

Maar dat was ook te zien aan het niveau. In het M2 zag je mensen rijden die ik nog niet in het L2 had willen zien...
pi_36057183
Zou het ook kunnen komen door veel of weinig mensen die in een bepaalde regio starten?

Tsja, ik heb altijd in de Achterhoek gereden, dus ik kan weinig zeggen over niveauverschillen per plaats.
pi_36057268
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:19 schreef Juweel het volgende:
Ik ben net begonnen in de L2, ben nu 3x gestart. De eerste keer had ik 151 en 160, de tweede keer 153 enm 142. Daar was ik het overigens totaal mee eens, want toen had ik echt heel slecht gereden. De galop verpest waardoor ik een twee kreeg bijvoorbeeld. Maar dat was echt volkomen terecht. En nogmaals; als ik beroerd heb gereden steek ik mn hand in mn eigen boezem, en geef ik niet af op mn paard, de jury, de ring, de omgeving of andere dingen.

Ik had overigens zondag in beide proeven een drie voor het binnenkomen, er stond als comm.: scheef. Voor mijn idee kwam ik helemaal niet zo scheef binnen dat het echt zo'n laag cijfer waard was. Mijn vriendin had overigens precies hetzelfde commentaar en zij had een 4. Tweede onderdeel was een volte 10 meter: te groot en impulsverlies: een 3. Hoppa! Middendraf; taktverlies: een 5. Geef me dan een 3 voor de middendraf!

Er stond bij sommige dingen zeker wel commentaar bij waar ik wel iets mee kon, maar ik ben echt heel erg streng aangepakt. De winnaar had 156 en 163 overigens.
Ik had echt een klein beetje het idee dat mijn paard niet in de smaak viel, en dit is echt voor het eerst in al die wedstrijden dat ik het idee heb dat ze niet objectief heeft gekeken. Er was een vriendin mee, en die vond het een nette proef. Niet dat dat veel zegt, maar het is iig zo dat ik abosluut geen rare sprongen of storingen had. Maar goed, dit gebeurt iedereen vast wel eens, en we trainen lekker door.

Volgende week starten in Amsterdam en dan maar eens kijken of we ons kunnen revancheren. Maar als deze mevrouw ooit weer op mijn startlijst staat zeg ik af. Misschien kinderachtig, maar het moet wel leuk blijven..
Ik zou dan niet afzeggen voor een wedstrijd (ken ondertussen ook een paar juryleden waar ik liever niet bij rijd) maar toch gewoon gaan, al is het alleen voor de ervaring die ik dan toch weer op doe..
Een 3 voor scheef binnenkomen kan, maar dan moet het wel heel erg slingerend zijn geweest, of ook nog onregelmatig, niet in de aanleuning, etc. Gewoon een beetje scheef is geen 3 normaal, maar eerder iets van een 5 (ligt er uiteraard helemaal aan hoe bont je het maakt), en soms gewoon nog een 6 of zelfs een 7 (dat hangt dan ook weer van de overgang naar het halthouden af).
1Taktfout in de middendraf hoeft nog niet zo'n grote ramp te zijn, als je er meerdere hebt ga je zo naar een onvoldoende (even gerekend dat een 5 een voldoende is ). Maar ook hier ligt het er weer aan hoe erg het was.
Het blijft allemaal moeilijk te zeggen zo op afstand, omdat ik het niet gezien heb en er zo veel "kleine" dingen meetellen in het uiteindelijk geven van een cijfer voor dat onderdeel. Je verhaal klinkt wel een beetje alsof het wat streng aangepakt is op sommige punten.
Gewoon de moed er in blijven houden, en lekker doorgaan!
pi_36057286
In de buurt van rotterdam heb je veel wedstrijden, erg veel. Dus je komt niet altijd dezelfde mensen tegen. Iedere wedstrijd zit zo goed als vol.

In Den Helder en omstreken zijn minder wedstrijden, maar wel vol. Steeds dezelfde mensen en ook erg vaak dezelfde juryleden.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft...
pi_36057371
Wat Kleintje net omschrijft heb ik in andere sporten ook wel gezien, niveauverschil per regio. Het is dus niet iets dat op zichzelf staat binnen de paardensport.

Gisteren trouwens voorhet eerst een proef uit het nieuwe boekje gereden, da's echt wennen zeg.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36057534
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 14:50 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb wel gemerkt dat het niveau verschrikkelijk 'plaatsafhankelijk' is.
Ik heb altijd in de buurt van Rotterdam wedstrijden gereden.
Daar moest je knokken voor een punt.
Daar werd ik vaak afgestraft met lage cijfers.

Toen kwam ik in Den Helder.
1 wedstrijd gereden... het ging slecht, steigeren, verkeerde galop. Gewoon 1 en al ellende.
En ik had gewoon 149 en 153 punten.
Niet eens een 3.

Maar dat was ook te zien aan het niveau. In het M2 zag je mensen rijden die ik nog niet in het L2 had willen zien...
149 en 153 punten terwijl je paard stijgert en je in de verkeerde galop zit? Dat bedoel ik dus: jurysport

En volte 10 meter basis vinden, waarom ben je dan te hard? Van mij mag je het zeggen hoor. Ik kwam iets over de A-C lijn heen, dus dan vind ik persoonlijk een drie erg streng. Ik moest dan eerder afgestraft worden voor de middendraf, want dát vind ik persoonlijk veel erger.

Ach weet je, het is echt niet m'n bedoeling om mensen hier voor míj te krijgen, maar zoals al eerder gezegd; in het jaar dat we bezig zijn met wedstrijden heb ik nog nooit eerder gehad dat ik me onterecht streng aangepakt voelde, en ik rijd zeker niet elke week dikke punten. Als ik klote rij en m'n punten zijn er naar heb ik ze ook verdiend. Maar zondag was dit gewoon niet het geval, het was zeker niet zo slecht dat ik zulke lage punten heb verdiend. En dit wilde ik even kwijt, that's all.
  woensdag 15 maart 2006 @ 17:31:31 #222
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36061954
Nou, zal me ook ff aanmelden !
Heb sinds kort een verzorpaard, een KWPN-merrie van net 7 jaar. 1.64 en een schat van een beest. Heb 8 jaar gereden, toen gestopt en uiteindelijk is t weer gaan kriebelen en nu dus weer rijden.

Gaat op het moment niet echt super met d`r, ze zit helemaal vast in de rug, is bij de oude eigenaar verkeerd ingereden enz, dus we masseren, rekken en strekken elke dag (ze leunt gelukkig ook niet hoor)

Maar we werken eraan !
In me Burberry......
pi_36062560
Welkom Chav
Kan me voorstellen dat het weer is gaan kriebelen.. Ik had dat na 1 week vakantie al .

Ik ga zometeen weer lekker trainen, heb er echt weer zin in om lekker aan het werk te gaan!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:32:24 #224
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36114944
Er is Rhino in Dordrecht Kweenie of er ook iemand in de buurt staat? Bij ons op stal is er nog niets aan de hand, maar bij de manege waar m`n "stieftante" staat is er een veulen te vroeg geboren (dood).
In me Burberry......
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:38:59 #225
3744 Kleintje
op en top!
pi_36115148
Rhino is altijd wel ergens. Ik maak me er niet meer zo druk om. Enten heeft geen nut zolang nog steeds niet iedereen het doet. En je kan het daardoor toch niet tegenhouden. Net als droes.

Is het bewezen dat het veulen dood is door Rhino? Want het kan nog zo veel andere oorzaken hebben.

Het is wel de nachtmerrie van iedere fokker.
Nog 75 dagen en dan mag mijn veulen op deze wereld rondwandelen...
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:45:11 #226
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_36115337
Volgens mij is de DA langsgeweest. Maar ik hoor van verschillende mensen dat het er heerst. Beter voorkomen dan genezen he
In me Burberry......
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:47:08 #227
3744 Kleintje
op en top!
pi_36115390
Ja maar... als je het voorkomen moet IEDEREEN zijn paard enten tegen Rhino.
Er bestaat nog steeds geen goede enting.
Want als jullie je paarden enten, en er komt een nieuw paard op stal die Rhino heeft. Die kan dan nog de hele boel aansteken.

En zolang het niet verplicht is doet niet iedereen het.
Als er al mensen te laks zijn om wormenkuren en inentingen tegen influenza te geven....
pi_36115405
Tsja, dat is zo. Ik moet de DA trouwens weer eens bellen, het wordt tijd voor Walter's inentingen.

Verder ook de tandarts maar eens bellen voor een gebitscontrole voor hem.
pi_36115439
Dat mensen soms niet inenten tegen influenza vind ik eigenlijk nog wel begrijpelijk. Geen wormenkuren snap ik helemaal niks van....
  vrijdag 17 maart 2006 @ 13:59:42 #230
3744 Kleintje
op en top!
pi_36115851
treas wordt maandag geënt.
Door het gedoe met haar papieren kon de enting niet in het boekje worden geplaatst.
En ja, voor wedstrijden is dat belangrijk. Inmiddels andere dierenarts.

Dus maandag enting en dan 4 weken voor de bevalling nog een keer. Dus gewoon de basisentingen opnieuw...
pi_36155539
Ik hoop dat de Rhino niet veel schade aanricht

Ik heb heerlijk les gehad donderdag, er is niets fijner als gedrild te worden tot je op het radnje wordt gedreven. Mijn paardje heeft geen spectaculaire gangen, maar deze instructeur haalt zoveel uit ons dat haar draf echt beter en beter wordt! Heerlijk! Morgen ga ik lekker naar het bos, vindt ze ook helemaal geweldig.

Kleintje; ga je het veulen eigenlijk houden?
pi_36242656
Nou de dierenarts is gister geweest. Ja hoor, Apollo heeft artrose. Beginnende artrose in het linker achterbeen, in het spronggewricht. Ze adviseerde ons om hem wel elke dag goed te laten bewegen, absoluut geen dagen helemaal stil laten staan. Ook kunnen we hem voedingssuplementen geven, a 135 euro per pot waar je 1 a 2 maanden mee doet. Of natuurlijk Podomed (paracetamol) geven, maar dan heb je de kans dat ie gaat overbelasten omdat t geen pijn doet. *zucht* achja we wisten het eigenlijk al. Zodra hij teveel pijn krijgt (echt kreupel gaan lopen) gaan we hem pijnstillers geven, en als dat niet meer toereikend is, tsja dan moet hij maar naar zijn maker. Op een vredige manier in slapen.... Maar dat is voorlopig niet aan de orde.
pi_36245078
en glucosamine?
pi_36245567
Glucosamine is een veel voorkomend ingredient van voedingssuplementen die de gewrichten soepel houden en beschermen tegen verdere slijtage. Alleen werken die supplementen alleen goed als ze in de goede verhoudingen gemengd zijn. We gaan een pot dupplement van de dierenarts proberen.
pi_36250986
Succes ermee in ieder geval
pi_36252242
Hmmz dat is minder Leintjeuh.
Hoe merkte je het dat er iets met hem aan de hand moest zijn?
pi_36254351
Mijn zus merkte het, hij probeert op verschillende manieren zijn linker achterbeen te ontzien, door m niet goed te buigen etc. En toen ik dat wist, ben ik een keer gaan longeren en zag ik dat ie raar 'huppelde' als ik m liet aandraven, hij deed krampachtig zn best om het werk met het rechter achterbeen te doen.

Maar de dierenarts had weinig tijd bij de inentingen, dus moesten we een afspraak maken. Gelukkig weten we nu wel wat t is.
pi_36257140
Hoe oud is Apollo?
pi_36257632
Dat is ronduit gezegd gewoon kut.
Sterkte.. dit is nooit leuk.

Welk supplement gaan jullie proberen? Primeval?
pi_36257824
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 10:42 schreef Bluezz het volgende:
Hoe oud is Apollo?
quote:
Op maandag 6 februari 2006 20:45 schreef Leintjeuh het volgende:
*zucht* mijn 18 jarige eikelbijterje Apollo heeft waarschijnlijk (beginnende) artrose in zn linker spronggewricht achter... En die eikel heeft een enorm hoge pijngrens dus als ie last heeft, loopt ie gewoon zo dat ie zn been niet hoeft te gebruiken. En energie voor 10 hoor, rennen, bokken, wegspringen, bit vastpakken... De veearts komt binnenkort inenten en dan gaan ze kijken wat t nou precies is. Hij heeft in ieder geval de laaste 8 jaar een fijne tijd gehad, hopelijk is het iets waar nog aan te 'lappen' valt, hij is nog te jong om te moeten 'gaan'... *snik*

En Leintjeuh, sterkte. Ik hoop dat het nog even duurt voordat Apollo te veel last krijgt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36258271
Oe, dat is idd nog niet oud... sterkte ermee
pi_36260020
Ja Leintjeuh, sterkte.. Gelukkig is het niet meteen het einde ofzo, maar het is natuurlijk wel heel vervelend. Zo lang hij er maar niet al te veel last mee krijgt .
Rijd je er veel mee?
pi_36271500
Mijn vriendin haar paard heeft Artrose fase 4 aan beide voorbenen. Heeft niet meer kreupel gelopen sinds ze haar dagelijks Glucosamine van de Paardendrogist voert. Ze rijdt nog steeds maar op een rustiger niveau. Rust roest natuurlijk, maar springen en hard galopperen doet ze niet. Het kan natuurlijk altijd mis gaan maar zolang ze het goed doet op de glucosamine en goed loopt gaat het prima. Sterkte ermee!
pi_36279064
Kleintje, de instructeur van mn zus gaat nazoeken welk supplement goed werkte bij een paard dat hij kent/gekend heeft, zodra ik t weet, post ik t hier.

Elefes, ik zorg samen met mn 2 zussen voor Apollo, hij wordt denk ik minstens 5 dagen per week bereden, variërend van lekker rustig buiten een rondje sukkelen tot een uur in de bak flink dressuurmatig bezig zijn. En sinds de dierenarts is geweest, longeren we hem minstens 10 minuten flink. Ze heeft expliciet gezegd dat hij minimaal 10 minuten per dag flink moet lopen, en dat rust in dit geval absoluut roest.

Bluezz, hij is eigenlijk 17, toevallig is de tandarts pas geweest en die zei dat ie 17 was... 17 is voor een paard best een redelijke leeftijd volgens mij...

Juweel, springen hebben we eigenlijk nooit 'echt' gedaan met m, hger dan 90 cm absoluut ook niet. We mogen van de dierenarts wel 'balkjes draven', zolang we maar niet boven de 30 cm uitgaan. maar dat zal denk ik niet gebeuren. Het is alleen wel een beetje jammer dat Apollo rengalop een van de leukste gangen vindt, ook in de bak racet hij graag een paar rondjes voluit... Met of zonder iemand erop, ik denk niet dat we dat van hem af moeten nemen als ik eerlijk ben...

Mn zus heeft trouwens gister vlak voor het rijden 1 dosis Podomed gegeven (staat gelijk aan 5 paracetamol) en daar liep ie echt fantastisch op! Maar we kunnen hem niet elke dag Podomed gaan geven, omdat hij dan de pijn niet voelt en zich alsnog gaat overbelasten. Nee voorlopig gaan we voor de supplementen met glucosamine...

oh en hardstikke bedankt voor alle lieve reacties!!
pi_36303030

Treasje, vanmiddag.
271 dagen drachtig, dus nog 69 te gaan.

Hier lijkt ze bijna slank, valt mij alleen op dat ze heel erg hard op weg is flink wit te worden.
pi_36306556
Ligt het aan mij als ik zeg dat ik haar benen er een beetje vreemd uit vind zien? Lijkt wel alsof de verf aan het bladderen is, zeg maar... Ik bedoel t niet lullig hoor!
pi_36306864
Ze wordt lekker stevig nu!

Leuke foto
pi_36310575
Het is een heel aparte foto trouwens, tis net of Treasje er opgeplakt zit
Lekker breed buikkie
pi_36310580
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:51 schreef Leintjeuh het volgende:
Ligt het aan mij als ik zeg dat ik haar benen er een beetje vreemd uit vind zien? Lijkt wel alsof de verf aan het bladderen is, zeg maar... Ik bedoel t niet lullig hoor!
Ze is gewoon gigantisch aan het verkleuren.
Overal witte plekken op haar lichaam en haar benen gaan nu ook mee..
pi_36310608
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 21:58 schreef Bluezz het volgende:
Het is een heel aparte foto trouwens, tis net of Treasje er opgeplakt zit
Lekker dik buikkie
De schaduw was erg lelijk, dus die heb ik weggepoetst. Maar had de schaduw beter lichter kunnen maken, nu is het inderdaad net of ze opgeplakt is..
pi_36372780
Gisteren is de paardentandarts langs geweest voor de tanden van Walter... dat was ook wel nodig
Eerst werd er een melktandje getrokken, vervolgens flink gevijld want hij had behoorlijk wat haken aan de binnen en buitenkant van zijn kiezen
De tandarts heeft me ook voor en na het vijlen laten voelen, dat is wel leuk. En ik heb nu een 'melktandje' van hem

Maar dit kan dus heel goed de oorzaak zijn dat Walter zo dun is...
pi_36373370
leuk heh, de paardentandarts? Al die enge grote wapens die die bij zich heeft... Misschien moet je eens kijken als Walter staat te eten, deden wij ook bij apollo toen de tandarts net geweest was. Stuk sneller haha
pi_36377199
Heb ik net gedaan

Wat me opviel was dat hij het hooi inderdaad sneller weg krijgt, en dat hij niet elke keer meer met zijn hoofd omhoog gaat om te kauwen

Dat van die instrumenten had ik ook al... komt ze aanrijden in dr ford ka, komt daar toch een ijzerwinkel uit tevoorschijn!
pi_36382305
Tandarts moet bij Faraj ook eens komen eigenlijk. Een paar jaar geleden bij mijn pony lukte het allemaal niet, die wilde die klem niet eens in haar mond .
Gisteren heerlijk getraind! Faraj liep lekker en heb nu al weer zin in de volgende wedstrijd.. .
pi_36484733
Bij Treas moet het ook weer gebeuren. Maar dit is geen werkje wat ze toestaat.
Dus we moeten met kalmeringsmiddelen aan de gang. Dus eerst zo'n injector erin (en dat is al ruzie). Dit lijkt me nu niet bevorderlijk voor haar, de stress en die middeltjes voor het veulen.
Dus ik wacht nog even.

Vraag me dus even af in hoeverre het wel kan als het veulen nog melk drinkt bij haar.

Verder gaat het echt uitstekend met mijn dame.
Nog 62 dagen!!!

Elefes, wanneer is je volgende wedstrijd????
pi_36518032
A.s. zondag

61 dagen nog, spannend De merrie bij Faraj op stal die moet veulenen is ook al aardig dik aan het worden. Die moet alleen pas 4 juli ofzo (eerste dekking vorig jaar was ze niet drachtig en daar kwamen ze pas na een paar maanden achter).
Veulentjes
pi_36518146
Succes alvast Elefes!

Kleintje: Ga je het veulen houden?

Ik ben afgelopen zondag weer geweest, in Amsterdam. Had 149 en 150 punten en daar was ik tevreden mee! Had lekker gereden maar wist dat het het nog niet was wat het moest zijn. Wel 2x een 7 voor het achterwaarts en 2x een 8 voor de middenstap. Volgende week gaan we het in Soest proberen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:44:56 #258
3744 Kleintje
op en top!
pi_36519006
Juweel, het veulen is voor de toekomst.
Als het veulen 3 is, dan is Treas 9. Dan kan ik nog 1 x een veulen met haar fokken of haar verkopen, dan heeft ze nog een goed verkoopbare leeftijd.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:14:19 #259
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_36521547
hallo,

hier een paar foto's van het paardje waar ik op rijd. Hij is van een vriendin van me.

Fernando

Ik op Fernando

And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
pi_36521947
He zo val je eraf hoor
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:51:17 #261
3744 Kleintje
op en top!
pi_36522653
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:14 schreef Blumchen het volgende:
hallo,

hier een paar foto's van het paardje waar ik op rijd. Hij is van een vriendin van me.

Fernando
[afbeelding]
Ligt het aan mij of ligt je zadel op de eerste foto ver naar voren?
Schoudertjes van Fernando lijken me niet mooi vrij te liggen hierdoor.

Mooi koppie heeft ie...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:59:16 #262
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_36522908
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:51 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of ligt je zadel op de eerste foto ver naar voren?
Schoudertjes van Fernando lijken me niet mooi vrij te liggen hierdoor.

Mooi koppie heeft ie...
Komt door de manier hoe de foto is gemaakt

En idd.. lief koppie he
And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
pi_36538642
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:16 schreef Juweel het volgende:
Succes alvast Elefes!

Kleintje: Ga je het veulen houden?kan

Ik ben afgelopen zondag weer geweest, in Amsterdam. Had 149 en 150 punten en daar was ik tevreden mee! Had lekker gereden maar wist dat het het nog niet was wat het moest zijn. Wel 2x een 7 voor het achterwaarts en 2x een 8 voor de middenstap. Volgende week gaan we het in Soest proberen!
Tnx!
En een 8 voor de middenstap is zeer netjes en een 7 voor het achterwaarts trouwens ook!
Ik moet zeggen dat ik de middenstap een heerlijke oefening vind. Daar kun je laten zien dat je wéét hoe je het moet rijden, want als je dat weet (dat je lekker veel teugel moet geven zodat het paard goed kan dalen met zijn hals) dan krijg je eigenlijk altijd een goed cijfer (of het moet zijn dat je paard niet zuiver stapt).
pi_36585568
Hoe is het gegaan vandaag Elefes? bevielen de nieuwe proeven goed?
pi_36615416
Het losrijden ging echt super, helaas werd Faraj tijdens de proef weer opgefokt.. De afgelopen twee wedstrijden had hij zich nog gedragen, de twee daar voor was het niet te rijden (opgefokt en tong over het bit, en dat is geen fijne combinatie).
Daardoor dus gisteren een paar onderdelen heel erg slecht gedaan (een aantal drieen gekregen, terecht) maar gelukkig gingen er ook dingen echt goed (helaas kreeg ik daar dan "maar" een 7 voor). Het was ook een beetje mijn eigen fout, ik heb hem wel even aangepakt onder de proef; meneer begon bij het aandraven na het groeten met klieren en ik moest meteen daarna schouderbinnenwaarts rijden, dat wilde ik niet verpesten (want dat kunnen we juist goed) dus ik heb hem toen even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was zo. Vervolgens gedroeg hij zich redelijk, hij bleef wel nog wat klieren, vooral op de korte zijde was hij wat opgefokt. Daar had ik hem iets meer moeten rijden nog, maar daar dacht ik te laat aan (eigen fout).
Al met al was ik toch heel tevreden omdat hij eigenlijk super liep, alleen baalde ik dus wel wat van dat gedoe na afloop Maar ik hou het positieve in gedachten, dat hij het eigenlijk op het moment heel goed doet.
Ik had toch nog 177 punten, ondanks een aantal drieen en vijven . Over twee weken gaan we deze laatste trubbels ook eens even rechtzetten

De nieuwe proef bevalt me op zich wel, de M2 was nogal een drukke proef, maar eigenlijk is dat geen probleem als je je paard goed aan elkaar hebt enzo. Toch rijdt dit ook wel lekker, het is iets rustiger, alleen vind ik het jammer dat er of schouderbinnenwaarts, of travers wordt gevraagd.
Verder is er in de M2 niet veel veranderd, maar ik ben toch wel positief.

Verder ben ik nog wat bezig om uit te vinden hoeveel voer Faraj nu precies moet krijgen en hoeveel hij naar buiten moet. Afgelopen zomer ging het zo slecht, er zat geen pit meer in. Hij kwam dus iets teveel buiten en kreeg, achteraf gezien, te weinig voer. Dat is nu gelukkig weer beter Maar het is wel nog even zoeken waar de balans ligt, vooral zo na de winter waarin ze toch meestal wat frisser zijn dan normaal.
pi_36632346
Leuk topic dit.

Ik heb ook een tijd een verzorgpaard gehad tot ongeveer een half jaar terug, toen kreeg ik een maagzweer en zit nu nog niet lekker met mijn maag, waardoor ik heel onzeker ben geworden de laatste tijd. Erica heet ze en ze is waarschijnlijk een franse draver van zo een 8 jaar oud. Een echt heethoofd.

Wedstrijden reed ik niet met haar. Als we er bijden heel hard aan werkten kon ze gelukkig wel redelijk netjes aan de teugel galoperen. Ik heb voor de leuk tot 80cm met haar gesprongen, maar vaak wijgerde omdat ze zo enthousiast werd dat ze met haar hoofd begon te schudden en dus de sprong niet goed in kon schatten. Ik ben heel veel met haar naar het strand en de duinen geweest.

Ik mis het rijden verschrikkelijk.

Ik zal zo even een foto van haar opzoeken.

Groet.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36632621

Het blijft mijn schatje, en ik mis er verschrikkelijk.
weerforum
pi_36635496
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:48 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het blijft mijn schatje, en ik mis er verschrikkelijk.
Wat ziet ze er lief uit en wat een mooie foto's .
Kun je echt helemaal niet meer rijden of verzorgen?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het mist, ik vond het na een week vakantie al vervelend dat ik niet kon rijden..
pi_36636117
Ik voel me op het moment nog vaak beroerd dat ik al blij ben als ik 10 min kan fietsen. Maar zo gouw het weer gaat ga ik zeker weer naar haar toe. Alleen haar bijrijden zal niet veel meer worden, het baasje heeft gelukkig en helaas een andere bijrijder.

Misschien dat ik nog af en toe naar het duin of strand kan.
weerforum
pi_36650223
hllo ik heb dan wel geen eigen paard, maar ik rijd wel altijd op hetzelfde paard, dus ik vind dat ik hier ook wel mee mag posten

en ik ben zo trots op m, want gisteren heeft ie supernetjes gechangeerd hij was echt zo braaf. Het is een paard met een gebruiksaanwijzing, hij kan namelijk niet in de rechtergalop (of ja, kan ie niet, hij KAN het wel maar hij vertikt het).. en toen ineens, toen we het changeren gingen oefenen deed ie het.. ook echt zonder moeite, zo lief

ik ga hier ook even een foto van m planten. Hij heet bacardi en hij is 19!

sorry voor de grootte, kan m ff niet kleiner maken, en zo komt ie goed tot zijn recht
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_36652073
sbientje wat een poepie.
weerforum
pi_36655200
ja he die jij postte trouwens ook echt een heel mooi paardje

ik kom natuurlijk om in de fotos van bacardi, maar ik spam ze maar met tussenpozen denk ik
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 5 april 2006 @ 09:08:43 #273
3744 Kleintje
op en top!
pi_36664421
Ik zal zo weer wat foto's maken van Treasure op haar nieuwe stalletje.
Dan kunnen jullie bepalen of ze dikker wordt.
Zie hier leuke paardjes voorbij komen...
pi_36673090
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:08 schreef Kleintje het volgende:
Ik zal zo weer wat foto's maken van Treasure op haar nieuwe stalletje.
Dan kunnen jullie bepalen of ze dikker wordt.
Zie hier leuke paardjes voorbij komen...
Gaat het goed met haar? En hoe lang moet ze nu nog?
pi_36679079
Leuke foto's weer, nieuwe mensen welkom!!

Ben weer bijgelurkt
pi_36698786
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:17 schreef Elefes het volgende:

[..]

Gaat het goed met haar? En hoe lang moet ze nu nog?

Ik vergeet steeds foto's te maken.
Heb het fototoestel wel steeds mee, maar ben te druk bezig.

Het gaat erg goed met haar.
Hoe lang ze nog moet staat in mijn onderschrift
pi_36699236
Gisteren hebben we Walter eens laten losspringen... geen idee dat hij zo goed zou springen!

Maar hij was helaas wel compleet geflipt omdat de stalhouder er 's morgens 2 kilo brok in gooit. Geen wonder dat hij niet te genieten is, het paardje heeft gewoon teveel energie!
Dus gisteren meteen de stalhouder gebeld om af te bouwen, die man heeft echt heel vreemde ideeen over paardenvoeding... 2 kilo brok 's morgens voor een paard wat nog niet hoeft te werken....
pi_36706402
2 kilo? Wauw... Zoveel krijgt Apollo niet eens, die krijgt 1,5 per dag.... EN die werkt ook nog elke dag... Maar 2 kilo voor een niet-werker is wel erg veel ja...
pi_36706912
Veel te veel... als het goed is heeft hij vandaag al veel minder gehad. Ik wil weer naar een kilo in totaal toe.
Moet genoeg zijn, verder mag ie hooi eten zoveel als hij wil, en krijgt hij een scheut zonnebloemolie over de brokken.
pi_36707917
2 kilo klinkt inderdaad als veel ja. Al heb ik er maar weinig verstand van, wat veel is en wat niet
Faraj heeft een tijd 2,4 gekregen per dag (2x een volle pot) en dat was te weinig voor hem, in ieder geval afgelopen zomer. Toen heeft hij een tijd 3,6 gehad en dat was goed om hem weer helemaal bij te krijgen, nu krijgt hij ongeveer 2,8 kg en dat gaat eigenlijk best goed Al was meneer gisteren flink aan het klieren tijdens de les, maar dat was voor mij ook wel heel leerzaam.

Kleintje: nog 55 dagen, wat lijkt dat nog lang (ergens vind ik het ook wel een beetje jammer dat Faraj een ruin is.. Maarja, genoeg veulentjes om van te genieten ).
pi_36774983
schopje / foto-spam

hier mijn salinero en ik na een gewonnen wedstrijd

onderlinge wedstrijd op de manege ik was dus 1e, had 155 punten
nummer 2 had er 150...

oh, en hier eentje van net na de proef
pi_36775344
Ik wil meer foto's kijken.
weerforum
pi_36775412
haha nou ik heb er genoeg dus het is niet echt een fotomodel, maar toch behoorlijk wat geinige fotos al gemaakt in de tijd dat ik m rijd
pi_36775759
Ach Erica (het paardje wat ik verzorgd heb is ook niet echt een fotomodel. (lijkt mij wel steekt meestal haar tong uit). Maar toch een paar leuke foto's kunnen maken.

Ik zal het archief hier van de week eens uitspitten.
weerforum
pi_36775772

typisch bac dit, met dat lipje. Hij loopt ook altijd met zijn tong uit zijn mond
pi_36777469
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:56 schreef sbientje het volgende:
[afbeelding]

typisch bac dit, met dat lipje. Hij loopt ook altijd met zijn tong uit zijn mond
bac?
pi_36778566
Ik zal hier ook nog eens een keer wat foto's spammen van mijn Faraj .
Ik moet binnenkort weer eens wat nieuwe foto's maken, dat is al best lang geleden merk ik.

Op het NRPS nationaal kampioenschap 2006.

Faraj een paar dagen later, thuis in de wei.

Vandaag ook weer heerlijk getraind, Faraj is weer helemaal in vorm en conditie, ik merk dat ik steeds meer van hem kan vragen en dat is erg goed .
pi_36787560
elefes, toffe foto's! mooi paardje hoor. Ik weet niet wat er mis was, maar ook heel fijn dat je idd weer wat meer kan vragen. Altijd fijn om te merken dat je paard goed in zijn vel zit en werk wil verzetten

oh ja, en bac, ik noem m altijd zo, hij heet bacardi
pi_36793752
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:54 schreef sbientje het volgende:
elefes, toffe foto's! mooi paardje hoor. Ik weet niet wat er mis was, maar ook heel fijn dat je idd weer wat meer kan vragen. Altijd fijn om te merken dat je paard goed in zijn vel zit en werk wil verzetten

oh ja, en bac, ik noem m altijd zo, hij heet bacardi
Dat is idd erg fijn Het was denk ik een combinatie van net te weinig voer, en te veel buiten staan, waardoor hij al zijn energie al kwijt was wanneer ik ging rijden. Het is goed opletten en aanvoelen hoeveel voer hij moet hebben en hoeveel hij naar buiten moet/kan, want hij is er dus best gevoelig voor. Maar dat gaat steeds beter.

Wat voor afstammeling is je paardje? Ik dacht even dat je Baccarat bedoelde; mijn pony was een merrie van Baccarat en die deed ook altijd zo met haar lippen en tong .
pi_36801306
oh hahah, vandaar

eerlijk gezegd heb ik geen idee, volgens mij zit er niets bijzonders in. Ik moet bekennen dat ik zijn papieren nog nooit heb bekeken. Voor mij zegt dat weinig, en ze liggen ook bij zijn baasje, dus. Ik zal er eens naar vragen, het is toch wel geinig om te weten. Hij kan.. nou ja, kon, inmiddels is het al een beetje een oude stijve baas, heel aardig dressuren, het is jammer dat ie een beetje een rottijd heeft gehad vroeger. Maar sommige dingen doet ie zo makkelijk, hij heeft wel een licht talentje.

Bij ons op stal staat er een van Krack C... zo fantastisch leuk beest. Ik vind Krack ook echt geweldig, wat een heerlijke macho
pi_36833757
hee sbientje!! *zwaai* Rijd je nog steeds bij de teteringse bossen of ergens anders?? Wil van de zomer weer beginnen bij de o'houtse manege...
pi_36842738
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:14 schreef esjuh het volgende:
hee sbientje!! *zwaai* Rijd je nog steeds bij de teteringse bossen of ergens anders?? Wil van de zomer weer beginnen bij de o'houtse manege...
hey es! hoe is het met jou?

ja daar ja, nu zitten ze in wagenberg
pi_36988839
Zo, eindelijk weer eens goed gereden op wedstrijd .
Mijn eerste proef ging goed, op een paar kleine spanningsdingetjes na, en ik was eerste met 195 punten Zelfs vier keer een 8 gekregen .
De tweede proef ging minder, maar niet heel slecht. Helaas viel daar de uitslag een beetje tegen, 165 punten. Waarom het me extra tegenviel was dat Faraj eigenlijk best goed liep, alleen maakten we te veel fouten (grote fouten), maar dat ik voor alle algemene onderdelen (gangen, impuls, etc.) een 5 had, alleen voor houding en zit van de ruiter een 6. Dat was nog wel de grootste tegenvaller .
Maar goed, gelukkig heb ik twee proeven gereden
pi_37016479
Van harte met je mooie punten Elefes.
weerforum
pi_37020023
195 das wel heul veul!
pi_37047635
Hmmm ik weet niet meer of ik jullie verteld had wat we besloten hadden omtrend Apollo, mn paard met artrose. Mijn zussen en ik hebben besloten om niet meer in de bak te rijden omdat dit zijn benen ongelijk belast. We gaan hem ook geen supplementen geven omdat er geen enkele aanleiding is om te geloven dat die werken. Ook gaat hij geen Podomed (paracetamol) krijgen voor het rijden. We zijn bang dat hij zichzelf gaat overbelasten als hij de pijn van de artrose niet voelt. We rijden rustig buiten, wandelen op het moment veel omdat hij een pijnlijke buld van een trap (van een ander paard) heeft op de plek waar de singel ligt. Op het moment dat Apollo laat merken dat hij veel pijn heeft, in die mate dat leven/lopen niet fijn meer is voor hem, zullen we hem in laten slapen/af laten maken.
pi_37047877
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Hmmm ik weet niet meer of ik jullie verteld had wat we besloten hadden omtrend Apollo, mn paard met artrose. Mijn zussen en ik hebben besloten om niet meer in de bak te rijden omdat dit zijn benen ongelijk belast. We gaan hem ook geen supplementen geven omdat er geen enkele aanleiding is om te geloven dat die werken. Ook gaat hij geen Podomed (paracetamol) krijgen voor het rijden. We zijn bang dat hij zichzelf gaat overbelasten als hij de pijn van de artrose niet voelt. We rijden rustig buiten, wandelen op het moment veel omdat hij een pijnlijke buld van een trap (van een ander paard) heeft op de plek waar de singel ligt. Op het moment dat Apollo laat merken dat hij veel pijn heeft, in die mate dat leven/lopen niet fijn meer is voor hem, zullen we hem in laten slapen/af laten maken.
Da's een heftige beslissing zeg. Sterkte.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37048126
Mja ik weet t. We hebben zelfs al besproken hoe hij aan zn eind komt... Slachthuis en 1 van ons kijkt toe terwijl 'ze het doen' zodat we zeker weten dat ie dood is en niet stiekem doorverkocht kan worden...

Edit: Overigens denken we dat ie nog zeker 2 winters blijft, hij zit nog in een vroeg stadium van artrose.
pi_37048272
Dan hebben jullie hopelijk nog twee winters (en de tijd daartussen uiteraard) nog veel plezier met hem.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37049410
quote:
Van harte met je mooie punten Elefes.
quote:
195 das wel heul veul!
Tnx. Het ging ook goed

Leintjeuh, heel veel sterkte met Apollo. Lijkt me ontzettend vervelend en moeilijk als zoiets gebeurt. Ik vind het wel goed dat jullie al doorgesproken hebben hoe en wat precies, dan hoef je daar niet meer "wakker van te liggen", zeg maar (al zal het toch wel moeilijk zijn als het eenmaal zover is).
Heel veel succes er mee, en ik hoop dat Apollo nog lang zo gezond mogelijk en zonder (al te veel) pijn blijft .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')