abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36698786
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:17 schreef Elefes het volgende:

[..]

Gaat het goed met haar? En hoe lang moet ze nu nog?

Ik vergeet steeds foto's te maken.
Heb het fototoestel wel steeds mee, maar ben te druk bezig.

Het gaat erg goed met haar.
Hoe lang ze nog moet staat in mijn onderschrift
pi_36699236
Gisteren hebben we Walter eens laten losspringen... geen idee dat hij zo goed zou springen!

Maar hij was helaas wel compleet geflipt omdat de stalhouder er 's morgens 2 kilo brok in gooit. Geen wonder dat hij niet te genieten is, het paardje heeft gewoon teveel energie!
Dus gisteren meteen de stalhouder gebeld om af te bouwen, die man heeft echt heel vreemde ideeen over paardenvoeding... 2 kilo brok 's morgens voor een paard wat nog niet hoeft te werken....
pi_36706402
2 kilo? Wauw... Zoveel krijgt Apollo niet eens, die krijgt 1,5 per dag.... EN die werkt ook nog elke dag... Maar 2 kilo voor een niet-werker is wel erg veel ja...
pi_36706912
Veel te veel... als het goed is heeft hij vandaag al veel minder gehad. Ik wil weer naar een kilo in totaal toe.
Moet genoeg zijn, verder mag ie hooi eten zoveel als hij wil, en krijgt hij een scheut zonnebloemolie over de brokken.
pi_36707917
2 kilo klinkt inderdaad als veel ja. Al heb ik er maar weinig verstand van, wat veel is en wat niet
Faraj heeft een tijd 2,4 gekregen per dag (2x een volle pot) en dat was te weinig voor hem, in ieder geval afgelopen zomer. Toen heeft hij een tijd 3,6 gehad en dat was goed om hem weer helemaal bij te krijgen, nu krijgt hij ongeveer 2,8 kg en dat gaat eigenlijk best goed Al was meneer gisteren flink aan het klieren tijdens de les, maar dat was voor mij ook wel heel leerzaam.

Kleintje: nog 55 dagen, wat lijkt dat nog lang (ergens vind ik het ook wel een beetje jammer dat Faraj een ruin is.. Maarja, genoeg veulentjes om van te genieten ).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36774983
schopje / foto-spam

hier mijn salinero en ik na een gewonnen wedstrijd

onderlinge wedstrijd op de manege ik was dus 1e, had 155 punten
nummer 2 had er 150...

oh, en hier eentje van net na de proef
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_36775344
Ik wil meer foto's kijken.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36775412
haha nou ik heb er genoeg dus het is niet echt een fotomodel, maar toch behoorlijk wat geinige fotos al gemaakt in de tijd dat ik m rijd
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_36775759
Ach Erica (het paardje wat ik verzorgd heb is ook niet echt een fotomodel. (lijkt mij wel steekt meestal haar tong uit). Maar toch een paar leuke foto's kunnen maken.

Ik zal het archief hier van de week eens uitspitten.
weerforum
pi_36775772

typisch bac dit, met dat lipje. Hij loopt ook altijd met zijn tong uit zijn mond
pi_36777469
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 20:56 schreef sbientje het volgende:
[afbeelding]

typisch bac dit, met dat lipje. Hij loopt ook altijd met zijn tong uit zijn mond
bac?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_36778566
Ik zal hier ook nog eens een keer wat foto's spammen van mijn Faraj .
Ik moet binnenkort weer eens wat nieuwe foto's maken, dat is al best lang geleden merk ik.

Op het NRPS nationaal kampioenschap 2006.

Faraj een paar dagen later, thuis in de wei.

Vandaag ook weer heerlijk getraind, Faraj is weer helemaal in vorm en conditie, ik merk dat ik steeds meer van hem kan vragen en dat is erg goed .
pi_36787560
elefes, toffe foto's! mooi paardje hoor. Ik weet niet wat er mis was, maar ook heel fijn dat je idd weer wat meer kan vragen. Altijd fijn om te merken dat je paard goed in zijn vel zit en werk wil verzetten

oh ja, en bac, ik noem m altijd zo, hij heet bacardi
pi_36793752
quote:
Op zondag 9 april 2006 11:54 schreef sbientje het volgende:
elefes, toffe foto's! mooi paardje hoor. Ik weet niet wat er mis was, maar ook heel fijn dat je idd weer wat meer kan vragen. Altijd fijn om te merken dat je paard goed in zijn vel zit en werk wil verzetten

oh ja, en bac, ik noem m altijd zo, hij heet bacardi
Dat is idd erg fijn Het was denk ik een combinatie van net te weinig voer, en te veel buiten staan, waardoor hij al zijn energie al kwijt was wanneer ik ging rijden. Het is goed opletten en aanvoelen hoeveel voer hij moet hebben en hoeveel hij naar buiten moet/kan, want hij is er dus best gevoelig voor. Maar dat gaat steeds beter.

Wat voor afstammeling is je paardje? Ik dacht even dat je Baccarat bedoelde; mijn pony was een merrie van Baccarat en die deed ook altijd zo met haar lippen en tong .
pi_36801306
oh hahah, vandaar

eerlijk gezegd heb ik geen idee, volgens mij zit er niets bijzonders in. Ik moet bekennen dat ik zijn papieren nog nooit heb bekeken. Voor mij zegt dat weinig, en ze liggen ook bij zijn baasje, dus. Ik zal er eens naar vragen, het is toch wel geinig om te weten. Hij kan.. nou ja, kon, inmiddels is het al een beetje een oude stijve baas, heel aardig dressuren, het is jammer dat ie een beetje een rottijd heeft gehad vroeger. Maar sommige dingen doet ie zo makkelijk, hij heeft wel een licht talentje.

Bij ons op stal staat er een van Krack C... zo fantastisch leuk beest. Ik vind Krack ook echt geweldig, wat een heerlijke macho
pi_36833757
hee sbientje!! *zwaai* Rijd je nog steeds bij de teteringse bossen of ergens anders?? Wil van de zomer weer beginnen bij de o'houtse manege...
pi_36842738
quote:
Op maandag 10 april 2006 20:14 schreef esjuh het volgende:
hee sbientje!! *zwaai* Rijd je nog steeds bij de teteringse bossen of ergens anders?? Wil van de zomer weer beginnen bij de o'houtse manege...
hey es! hoe is het met jou?

ja daar ja, nu zitten ze in wagenberg
pi_36988839
Zo, eindelijk weer eens goed gereden op wedstrijd .
Mijn eerste proef ging goed, op een paar kleine spanningsdingetjes na, en ik was eerste met 195 punten Zelfs vier keer een 8 gekregen .
De tweede proef ging minder, maar niet heel slecht. Helaas viel daar de uitslag een beetje tegen, 165 punten. Waarom het me extra tegenviel was dat Faraj eigenlijk best goed liep, alleen maakten we te veel fouten (grote fouten), maar dat ik voor alle algemene onderdelen (gangen, impuls, etc.) een 5 had, alleen voor houding en zit van de ruiter een 6. Dat was nog wel de grootste tegenvaller .
Maar goed, gelukkig heb ik twee proeven gereden
pi_37016479
Van harte met je mooie punten Elefes.
weerforum
pi_37020023
195 das wel heul veul!
pi_37047635
Hmmm ik weet niet meer of ik jullie verteld had wat we besloten hadden omtrend Apollo, mn paard met artrose. Mijn zussen en ik hebben besloten om niet meer in de bak te rijden omdat dit zijn benen ongelijk belast. We gaan hem ook geen supplementen geven omdat er geen enkele aanleiding is om te geloven dat die werken. Ook gaat hij geen Podomed (paracetamol) krijgen voor het rijden. We zijn bang dat hij zichzelf gaat overbelasten als hij de pijn van de artrose niet voelt. We rijden rustig buiten, wandelen op het moment veel omdat hij een pijnlijke buld van een trap (van een ander paard) heeft op de plek waar de singel ligt. Op het moment dat Apollo laat merken dat hij veel pijn heeft, in die mate dat leven/lopen niet fijn meer is voor hem, zullen we hem in laten slapen/af laten maken.
pi_37047877
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:55 schreef Leintjeuh het volgende:
Hmmm ik weet niet meer of ik jullie verteld had wat we besloten hadden omtrend Apollo, mn paard met artrose. Mijn zussen en ik hebben besloten om niet meer in de bak te rijden omdat dit zijn benen ongelijk belast. We gaan hem ook geen supplementen geven omdat er geen enkele aanleiding is om te geloven dat die werken. Ook gaat hij geen Podomed (paracetamol) krijgen voor het rijden. We zijn bang dat hij zichzelf gaat overbelasten als hij de pijn van de artrose niet voelt. We rijden rustig buiten, wandelen op het moment veel omdat hij een pijnlijke buld van een trap (van een ander paard) heeft op de plek waar de singel ligt. Op het moment dat Apollo laat merken dat hij veel pijn heeft, in die mate dat leven/lopen niet fijn meer is voor hem, zullen we hem in laten slapen/af laten maken.
Da's een heftige beslissing zeg. Sterkte.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37048126
Mja ik weet t. We hebben zelfs al besproken hoe hij aan zn eind komt... Slachthuis en 1 van ons kijkt toe terwijl 'ze het doen' zodat we zeker weten dat ie dood is en niet stiekem doorverkocht kan worden...

Edit: Overigens denken we dat ie nog zeker 2 winters blijft, hij zit nog in een vroeg stadium van artrose.
pi_37048272
Dan hebben jullie hopelijk nog twee winters (en de tijd daartussen uiteraard) nog veel plezier met hem.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37049410
quote:
Van harte met je mooie punten Elefes.
quote:
195 das wel heul veul!
Tnx. Het ging ook goed

Leintjeuh, heel veel sterkte met Apollo. Lijkt me ontzettend vervelend en moeilijk als zoiets gebeurt. Ik vind het wel goed dat jullie al doorgesproken hebben hoe en wat precies, dan hoef je daar niet meer "wakker van te liggen", zeg maar (al zal het toch wel moeilijk zijn als het eenmaal zover is).
Heel veel succes er mee, en ik hoop dat Apollo nog lang zo gezond mogelijk en zonder (al te veel) pijn blijft .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')