abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36372780
Gisteren is de paardentandarts langs geweest voor de tanden van Walter... dat was ook wel nodig
Eerst werd er een melktandje getrokken, vervolgens flink gevijld want hij had behoorlijk wat haken aan de binnen en buitenkant van zijn kiezen
De tandarts heeft me ook voor en na het vijlen laten voelen, dat is wel leuk. En ik heb nu een 'melktandje' van hem

Maar dit kan dus heel goed de oorzaak zijn dat Walter zo dun is...
pi_36373370
leuk heh, de paardentandarts? Al die enge grote wapens die die bij zich heeft... Misschien moet je eens kijken als Walter staat te eten, deden wij ook bij apollo toen de tandarts net geweest was. Stuk sneller haha
pi_36377199
Heb ik net gedaan

Wat me opviel was dat hij het hooi inderdaad sneller weg krijgt, en dat hij niet elke keer meer met zijn hoofd omhoog gaat om te kauwen

Dat van die instrumenten had ik ook al... komt ze aanrijden in dr ford ka, komt daar toch een ijzerwinkel uit tevoorschijn!
pi_36382305
Tandarts moet bij Faraj ook eens komen eigenlijk. Een paar jaar geleden bij mijn pony lukte het allemaal niet, die wilde die klem niet eens in haar mond .
Gisteren heerlijk getraind! Faraj liep lekker en heb nu al weer zin in de volgende wedstrijd.. .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_36484733
Bij Treas moet het ook weer gebeuren. Maar dit is geen werkje wat ze toestaat.
Dus we moeten met kalmeringsmiddelen aan de gang. Dus eerst zo'n injector erin (en dat is al ruzie). Dit lijkt me nu niet bevorderlijk voor haar, de stress en die middeltjes voor het veulen.
Dus ik wacht nog even.

Vraag me dus even af in hoeverre het wel kan als het veulen nog melk drinkt bij haar.

Verder gaat het echt uitstekend met mijn dame.
Nog 62 dagen!!!

Elefes, wanneer is je volgende wedstrijd????
pi_36518032
A.s. zondag

61 dagen nog, spannend De merrie bij Faraj op stal die moet veulenen is ook al aardig dik aan het worden. Die moet alleen pas 4 juli ofzo (eerste dekking vorig jaar was ze niet drachtig en daar kwamen ze pas na een paar maanden achter).
Veulentjes
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_36518146
Succes alvast Elefes!

Kleintje: Ga je het veulen houden?

Ik ben afgelopen zondag weer geweest, in Amsterdam. Had 149 en 150 punten en daar was ik tevreden mee! Had lekker gereden maar wist dat het het nog niet was wat het moest zijn. Wel 2x een 7 voor het achterwaarts en 2x een 8 voor de middenstap. Volgende week gaan we het in Soest proberen!
  vrijdag 31 maart 2006 @ 11:44:56 #258
3744 Kleintje
op en top!
pi_36519006
Juweel, het veulen is voor de toekomst.
Als het veulen 3 is, dan is Treas 9. Dan kan ik nog 1 x een veulen met haar fokken of haar verkopen, dan heeft ze nog een goed verkoopbare leeftijd.
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:14:19 #259
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_36521547
hallo,

hier een paar foto's van het paardje waar ik op rijd. Hij is van een vriendin van me.

Fernando

Ik op Fernando

And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
pi_36521947
He zo val je eraf hoor
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:51:17 #261
3744 Kleintje
op en top!
pi_36522653
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:14 schreef Blumchen het volgende:
hallo,

hier een paar foto's van het paardje waar ik op rijd. Hij is van een vriendin van me.

Fernando
[afbeelding]
Ligt het aan mij of ligt je zadel op de eerste foto ver naar voren?
Schoudertjes van Fernando lijken me niet mooi vrij te liggen hierdoor.

Mooi koppie heeft ie...
  vrijdag 31 maart 2006 @ 13:59:16 #262
91373 Blumchen
Your body is a wonderland
pi_36522908
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:51 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of ligt je zadel op de eerste foto ver naar voren?
Schoudertjes van Fernando lijken me niet mooi vrij te liggen hierdoor.

Mooi koppie heeft ie...
Komt door de manier hoe de foto is gemaakt

En idd.. lief koppie he
And if you want love, We'll make it
Swimming a deep sea, Of blankets
Take all your big plans, And break 'em
pi_36538642
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 11:16 schreef Juweel het volgende:
Succes alvast Elefes!

Kleintje: Ga je het veulen houden?kan

Ik ben afgelopen zondag weer geweest, in Amsterdam. Had 149 en 150 punten en daar was ik tevreden mee! Had lekker gereden maar wist dat het het nog niet was wat het moest zijn. Wel 2x een 7 voor het achterwaarts en 2x een 8 voor de middenstap. Volgende week gaan we het in Soest proberen!
Tnx!
En een 8 voor de middenstap is zeer netjes en een 7 voor het achterwaarts trouwens ook!
Ik moet zeggen dat ik de middenstap een heerlijke oefening vind. Daar kun je laten zien dat je wéét hoe je het moet rijden, want als je dat weet (dat je lekker veel teugel moet geven zodat het paard goed kan dalen met zijn hals) dan krijg je eigenlijk altijd een goed cijfer (of het moet zijn dat je paard niet zuiver stapt).
pi_36585568
Hoe is het gegaan vandaag Elefes? bevielen de nieuwe proeven goed?
pi_36615416
Het losrijden ging echt super, helaas werd Faraj tijdens de proef weer opgefokt.. De afgelopen twee wedstrijden had hij zich nog gedragen, de twee daar voor was het niet te rijden (opgefokt en tong over het bit, en dat is geen fijne combinatie).
Daardoor dus gisteren een paar onderdelen heel erg slecht gedaan (een aantal drieen gekregen, terecht) maar gelukkig gingen er ook dingen echt goed (helaas kreeg ik daar dan "maar" een 7 voor). Het was ook een beetje mijn eigen fout, ik heb hem wel even aangepakt onder de proef; meneer begon bij het aandraven na het groeten met klieren en ik moest meteen daarna schouderbinnenwaarts rijden, dat wilde ik niet verpesten (want dat kunnen we juist goed) dus ik heb hem toen even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was zo. Vervolgens gedroeg hij zich redelijk, hij bleef wel nog wat klieren, vooral op de korte zijde was hij wat opgefokt. Daar had ik hem iets meer moeten rijden nog, maar daar dacht ik te laat aan (eigen fout).
Al met al was ik toch heel tevreden omdat hij eigenlijk super liep, alleen baalde ik dus wel wat van dat gedoe na afloop Maar ik hou het positieve in gedachten, dat hij het eigenlijk op het moment heel goed doet.
Ik had toch nog 177 punten, ondanks een aantal drieen en vijven . Over twee weken gaan we deze laatste trubbels ook eens even rechtzetten

De nieuwe proef bevalt me op zich wel, de M2 was nogal een drukke proef, maar eigenlijk is dat geen probleem als je je paard goed aan elkaar hebt enzo. Toch rijdt dit ook wel lekker, het is iets rustiger, alleen vind ik het jammer dat er of schouderbinnenwaarts, of travers wordt gevraagd.
Verder is er in de M2 niet veel veranderd, maar ik ben toch wel positief.

Verder ben ik nog wat bezig om uit te vinden hoeveel voer Faraj nu precies moet krijgen en hoeveel hij naar buiten moet. Afgelopen zomer ging het zo slecht, er zat geen pit meer in. Hij kwam dus iets teveel buiten en kreeg, achteraf gezien, te weinig voer. Dat is nu gelukkig weer beter Maar het is wel nog even zoeken waar de balans ligt, vooral zo na de winter waarin ze toch meestal wat frisser zijn dan normaal.
pi_36632346
Leuk topic dit.

Ik heb ook een tijd een verzorgpaard gehad tot ongeveer een half jaar terug, toen kreeg ik een maagzweer en zit nu nog niet lekker met mijn maag, waardoor ik heel onzeker ben geworden de laatste tijd. Erica heet ze en ze is waarschijnlijk een franse draver van zo een 8 jaar oud. Een echt heethoofd.

Wedstrijden reed ik niet met haar. Als we er bijden heel hard aan werkten kon ze gelukkig wel redelijk netjes aan de teugel galoperen. Ik heb voor de leuk tot 80cm met haar gesprongen, maar vaak wijgerde omdat ze zo enthousiast werd dat ze met haar hoofd begon te schudden en dus de sprong niet goed in kon schatten. Ik ben heel veel met haar naar het strand en de duinen geweest.

Ik mis het rijden verschrikkelijk.

Ik zal zo even een foto van haar opzoeken.

Groet.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_36632621

Het blijft mijn schatje, en ik mis er verschrikkelijk.
weerforum
pi_36635496
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:48 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het blijft mijn schatje, en ik mis er verschrikkelijk.
Wat ziet ze er lief uit en wat een mooie foto's .
Kun je echt helemaal niet meer rijden of verzorgen?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het mist, ik vond het na een week vakantie al vervelend dat ik niet kon rijden..
pi_36636117
Ik voel me op het moment nog vaak beroerd dat ik al blij ben als ik 10 min kan fietsen. Maar zo gouw het weer gaat ga ik zeker weer naar haar toe. Alleen haar bijrijden zal niet veel meer worden, het baasje heeft gelukkig en helaas een andere bijrijder.

Misschien dat ik nog af en toe naar het duin of strand kan.
weerforum
pi_36650223
hllo ik heb dan wel geen eigen paard, maar ik rijd wel altijd op hetzelfde paard, dus ik vind dat ik hier ook wel mee mag posten

en ik ben zo trots op m, want gisteren heeft ie supernetjes gechangeerd hij was echt zo braaf. Het is een paard met een gebruiksaanwijzing, hij kan namelijk niet in de rechtergalop (of ja, kan ie niet, hij KAN het wel maar hij vertikt het).. en toen ineens, toen we het changeren gingen oefenen deed ie het.. ook echt zonder moeite, zo lief

ik ga hier ook even een foto van m planten. Hij heet bacardi en hij is 19!

sorry voor de grootte, kan m ff niet kleiner maken, en zo komt ie goed tot zijn recht
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_36652073
sbientje wat een poepie.
weerforum
pi_36655200
ja he die jij postte trouwens ook echt een heel mooi paardje

ik kom natuurlijk om in de fotos van bacardi, maar ik spam ze maar met tussenpozen denk ik
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  woensdag 5 april 2006 @ 09:08:43 #273
3744 Kleintje
op en top!
pi_36664421
Ik zal zo weer wat foto's maken van Treasure op haar nieuwe stalletje.
Dan kunnen jullie bepalen of ze dikker wordt.
Zie hier leuke paardjes voorbij komen...
pi_36673090
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:08 schreef Kleintje het volgende:
Ik zal zo weer wat foto's maken van Treasure op haar nieuwe stalletje.
Dan kunnen jullie bepalen of ze dikker wordt.
Zie hier leuke paardjes voorbij komen...
Gaat het goed met haar? En hoe lang moet ze nu nog?
pi_36679079
Leuke foto's weer, nieuwe mensen welkom!!

Ben weer bijgelurkt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')