Het losrijden ging echt super, helaas werd Faraj tijdens de proef weer opgefokt.. De afgelopen twee wedstrijden had hij zich nog gedragen, de twee daar voor was het niet te rijden (opgefokt en tong over het bit, en dat is geen fijne combinatie).
Daardoor dus gisteren een paar onderdelen heel erg slecht gedaan (een aantal drieen gekregen, terecht) maar gelukkig gingen er ook dingen echt goed
![]()
(helaas kreeg ik daar dan "maar" een 7 voor). Het was ook een beetje mijn eigen fout, ik heb hem wel even aangepakt onder de proef; meneer begon bij het aandraven na het groeten met klieren en ik moest meteen daarna schouderbinnenwaarts rijden, dat wilde ik niet verpesten (want dat kunnen we juist goed) dus ik heb hem toen even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling was zo. Vervolgens gedroeg hij zich redelijk, hij bleef wel nog wat klieren, vooral op de korte zijde was hij wat opgefokt. Daar had ik hem iets meer moeten rijden nog, maar daar dacht ik te laat aan (eigen fout).
Al met al was ik toch heel tevreden omdat hij eigenlijk super liep, alleen baalde ik dus wel wat van dat gedoe na afloop
![]()
Maar ik hou het positieve in gedachten, dat hij het eigenlijk op het moment heel goed doet.
Ik had toch nog 177 punten, ondanks een aantal drieen en vijven
![]()
. Over twee weken gaan we deze laatste trubbels ook eens even rechtzetten
![]()
De nieuwe proef bevalt me op zich wel, de M2 was nogal een drukke proef, maar eigenlijk is dat geen probleem als je je paard goed aan elkaar hebt enzo. Toch rijdt dit ook wel lekker, het is iets rustiger, alleen vind ik het jammer dat er of schouderbinnenwaarts, of travers wordt gevraagd.
Verder is er in de M2 niet veel veranderd, maar ik ben toch wel positief.
Verder ben ik nog wat bezig om uit te vinden hoeveel voer Faraj nu precies moet krijgen en hoeveel hij naar buiten moet. Afgelopen zomer ging het zo slecht, er zat geen pit meer in. Hij kwam dus iets teveel buiten en kreeg, achteraf gezien, te weinig voer. Dat is nu gelukkig weer beter
![]()
Maar het is wel nog even zoeken waar de balans ligt, vooral zo na de winter waarin ze toch meestal wat frisser zijn dan normaal.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.