abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32762652
Hier ook een kattenbrokjes-liefhebster We hebben ze nu in de gang gezet, er zit een kattenluikje in de deur.

tex, ik heb altijd zoiets van: je eet alleen maar wat je wilt eten. Ik probeer er altijd nog een paar hapjes bij te krijgen, maar ik ga er geen drama van maken. Als ze honger hebben eten ze vanzelf wel. Wel moet ze aan tafel blijven tot wij klaar zijn met eten.
  vrijdag 2 december 2005 @ 19:34:33 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32762747
Lishe, normaal eet Noah z'n avondeten altijd heel goed. Al het vaste voedesel gaat altijd heel goed eigenlijk, sinds ie er eenmaal aan gewend is dan. Maar nu het dus een week niet goed gaat, en het gillen en huiln begint al bij de 1e hap, denk ik dan dus dat er iets is waardoor nu even slecht eet.

Er komen idd wel tanden en/of kiezen door, dus wellicht dat dat het is idd. Bij voorgaande tanden ging het avondeten enzow juist wel goed en de flessen niet. Maar elk tandje is ook weer anders en de ene keer heeft er meer last van enzow, dus misschien dat het dat idd is.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_32763747
Ik denk dat het inderdaad de tandjes dan zijn Tex. Ik denk dat dwingen om te eten alleen maar averechts werkt, dan wordt het een machtsstrijd. Als Myrthe niet wil (helaas 99 van de 100 keer) dan laat ik het. Wel wil ze zelf eten (dus niet gevoerd worden). Misschien helpt dat bij Noah ook, als hij het zelf mag doen. Maar wellicht doe je dat al hoor, dat weet ik niet meer uit mn hoofd.
pi_32764924
Isis heeft nog een spelletje uitgevonden als ze bij mama op schoot zit. Op de borsten meppen
(kan er ook niet zoveel aan doen dat die stootkussens best groot zijn)
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2005 @ 11:10:08 #130
81992 Githa
pi_32775964
Xanthe, heb je geen foto's van Isis nu ? Ik ben best nieuwsgierig naar de kleine meid

Tex, wat moeilijk he! Ik denk ook niet dat ik zou dwingen, maar ik heb natuurlijk makkelijk praat.
Noah sterkte met het doorkomen van die tanden

Kattenbrokjes
Jordy krijgt de kans niet om hondenbrokjes te proeven die zijn altijd gelijk op.
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:12:25 #131
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32776004
Fijn Xanthe.

Juul heeft me vannacht weer lekker uit mijn slaap gehouden. Ik dacht: geen gemier, ik pak het strak aan en laat hem gewoon mekkeren tot ie weer in slaap valt. Half uur gewacht.... pomptiedom, geen verbetering. Toe dacht ik: geen gemier, ik ga hem troosten en leg hem terug. Borstvoeding is voor 's ochtends, niet voor 's nachts! Ikke troosten, spelen, terugleggen. Hij mekkeren, jammeren, huilen.... Ik denk: GVD, en nu is het afgelopen! Weer terug, weer troosten, weer terugleggen. Grrrrrrr, weer half uurtje wachten (inmiddels anderhalf uur verder!). Niks hoor..... meneer blijft miepen en zeuren. Dus ja..... uiteindelijk heb ik hem met de staart tussen de benen toch maar aan de borst gelegd. Frustratie!!!! Wat moet ik hiermee?? En belangrijker? Gaat het over? AAAAARGH! Weet niemand natuurlijk, maar daar ben ik ineens zo bang voor, dat dit de nieuwe standaard is.

Bix: hadden Anna en jij een tijdje nadat je gestopt was mwet inbakeren niet ook veel last van slapeloze nachten? En hoe heb je dat toen gedaan? Veel aangelegd?
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:20:52 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32776149
Renzell, het gaat echt echt echt over! Wij hebben eerst een poosje toegegeven en daar zijn we na een paar dagen mee gestopt. Dan gingen we er heen, even aaien, kussen, zingen en bij groot verdrtiet een minimomentje eruit. En opeens was het over, net zo plots als het begon.En madammeke is nog steeds geen uitslaper (uurtje of 6 tegenwoordig) maar meestal wel aan een stuk door. En van 1 tot 2 kletst ze altijd, maar valt dan zelf weer in slaap. Het is echt heel vervelend voor je dat het net nu gebeurt! Wat zul jij slapen als het straks achter de rug is, vriendje jouw tijdelijke taken over kan nemen en jij met de benen omhoog kan. En als je het niet meer trekt misschien een nachtje met z´n allen bij opa en oma? Dat zorgt hier voor de beste slaap. Succes weer hoor!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:27:47 #133
105888 renzell
pi_32776281
Dank je Lishe!
Ik vind het gewoon zo gek, omdat Juul echt altijd doorslaapt! Maar goed.... er is niet veel dat ik er aan kan doen denk ik. Vannacht slapen Juul en ik bij opa en oma, maar dat zal niet voor veel rust zorgen, ha ha, want Juul ligt daar bij mij op de kamer. Mais bon, ik moet me eraan overgeven denk ik. Veranderen kan ik het nu toch even niet.
Maar wel erg fijn om te lezen dat het bij jou kwam en ook zomaar weer ging! Daar trek ik me dan maar aan op!
  † In Memoriam † zaterdag 3 december 2005 @ 11:40:58 #134
81992 Githa
pi_32776561
Jordy heeft ook periodes gehad waarin hij een aantal keren per nacht wakker werd.
Oorzaak maar het is weer over gegaan.

Ik kon hem altijd redelijk troosten en anders deed een flesje water wonderen. Ik denk dat je lekker moet doen waar jij je goed bij voelt Renzell want als het je tegen staat zal Julius dat zeker aan je merken en dat geeft hem vast ook geen rust.
Ik denk ook dat het wel weer overgaat, maar voor nu heb je daar heel weinig aan.
Sterkte Hopelijk kun je vannacht een beetje slaap pikken.
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:45:07 #135
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32776651
Noah houdt ons ook al een paar nachten uit onze slaap
Wordt 's avonds (voordat ik in bed lig) paar keer wakker, ik speentje geven als ie die niet meer heeft, even aaien, knuffeltje geven, etc. Soms helpt het, soms niet. Soms gaat ie echt hard huilen en dan haal ik hem er maar even uit omdat Micha wel al ligt te slapen en de volgende ochtend moet werken.... Dan zit ie dus klaarwakker gewoon hierbinnen, maar je merkt wel dat ie moe is want als ie zn zin niet krijgt is het krijsen
Gisteravond ging het ook zo, en ik wilde eigenlijk ook naar bed, meneer was weer gekalmeerd dus ik leg hem weer in bed om zelf tanden te gaan poetsen en om te kleden enzow. Was even huilen maar al snel weer stil, dus ik ga ook lekker naar bed. En dan steeds isie even stil en dan begint ie weer te huilen, Dus ik denk, er is niet écht iets, want anders zou ie wel doorgaan met huilen en niet steeds een paar minuten stil zijn steeds. Maar dat gaat zo een tijdje door dus uiteindelijk heb ik hem maar in bed genomen Alwaar hij gaat spelen met mijn haar, in m'n ogen prikken, etc. Alles behalve slapen in elk geval. Uiteindelijk toch maar weer in zn eigen bed gelegd waar ie uiteindelijk toch wel in slaap gevallen is. Maar we waren wel 2 uur verder....

Ik wil Noah eigenlijk niet belonen door hem eruit te halen enzow, maar vind het ook lastig omdat ie bij ons op de kamer slaapt en Micha vaak ook al ligt te slapen. En 's nachts kun je alles net ff wat minder goed hebben he... Hoop maar dat het hier ook van tijdelijke aard is.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 3 december 2005 @ 11:56:30 #136
105888 renzell
pi_32776894
Noahtje toch! in de zak ermee!
Ik snap maar al te goed dat je hem er toch uit haalt Tex, zeker omdat Noah bij jullie op de kamer ligt. Vermoeiend he?! Zeker als je maar 1 ding wil en dat is: SLAPEN!!!
Jij ook succes de komende dagen Tex.
Hopelijk zijn de nachten snel weer voor onszelf.

Ps- Nog twee weken!
En dan......

Githa; flesje water is trouwens wel een goed idee. Wilde ik vannacht ook al proberen, maarre.... ja, wat maar eigenlijk?! Kweenie, gewoon niet gedaan.
pi_32796710
anna heeft af en toe nog steeds van die nachten renzell... soms alleen te troosten met borst, andere keren helpt even kort troosten en vervolgens een tijd negeren. het lastige is dat anna vanaf dat ze naar het kdv gaat (september) regelmatig ziekjes of in ieder geval zwaar verkouden is. je hebt natuurlijk altijd wel de vraag naar wat de oorzaak is van het wakker worden/huilen, maar als ze al niet lekker is is het extra moeilijk om op 'de strenge toer' te gaan/blijven. ik ben over 't algemeen ook vrij makkelijk in het haar bij me nemen, alleen wil ik niet dat het standaard wordt, dus moet ze zo veel mogelijk in haar eigen bed slapen vind ik. heel veel succes ermee, en gewoon doen wat je op dat moment het beste lijkt/wat je op kunt brengen. je eigen nachtrust is erg belangrijk!
  † In Memoriam † zondag 4 december 2005 @ 02:02:15 #138
81992 Githa
pi_32798184
Jordy heeft vandaag dus zo'n nacht
Je wordt er zo moedeloos van, als je niet weet waarom ze huilen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Githa op 04-12-2005 02:07:57 ]
  zondag 4 december 2005 @ 10:23:45 #139
105888 renzell
pi_32800999
Grrrr, hier ook wederom een K-nacht! Sliepen bij opa en oma en ik ben de halve nacht in touw geweest. Balen!
  † In Memoriam † zondag 4 december 2005 @ 10:29:34 #140
81992 Githa
pi_32801067
Vermoeiend is dat he Renzell.
Ik wordt in zo'n nacht steeds op en neer geslingerd tussen boosheid en medelijden, moeilijk!

en dan mag ik niet eens klagen want Jordy is nooit nachten achter elkaar wakker.
Met hernieuwde positieve instelling op naar de komende nacht Renzell, ik hoop dat hij lekker slaapt
  zondag 4 december 2005 @ 10:40:33 #141
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32801249
mijn mannetje word nog steeds trouw elke nacht wakker het verschil is alleen denk ik dat hij een fles krijgt en als die op is slaapt hij gelijk weer verder gelukkig geen tips helaas kan nog komen he onze slapeloze nachten
  † In Memoriam † zondag 4 december 2005 @ 11:01:19 #142
81992 Githa
pi_32801584
Je zou hem steeds minder in de fles kunnen geven, afbouwen tot hij niks meer krijgt, als je het een probleem vind tenminste. Ik denk wel dat het je op gaat breken als er straks 2 kleine hummeltjes komen in de nacht, beide in hun eigen ritme.
pi_32801964
Renzell, baker je Julius nog in of niet meer?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 4 december 2005 @ 11:31:19 #144
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_32802159
Noah heeft vannacht redelijk goed geslapen (paar keer wakker maar speentje erin en dan ging ie weer verder slapen), maar goed we hadden hem wel een zetpil gegeven Nou ja er stond in de bijsluiter dat het ook bij tandjespijn enzow kon, en hopelijk is dit nu weer het begin van een wat betere nachtrust.

En zou het besmettelijk zijn ofzow? Jordy nu ookal Jordy en Julius, vanaf vanavond weer gewoon lekker slapen hoor!
©Dumbo
pi_32802519
Amber heeft vanacht 7 uur en 2,5 uur geslapen!!! Voel me gelijk weer een stuk beter...
Verder heb ik eigenlijk weinig te melden. Ze was gister de hele dag ontzettend gezellig, alleen maar lachen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 4 december 2005 @ 11:50:57 #146
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32802673
quote:
Op zondag 4 december 2005 11:01 schreef Githa het volgende:
Je zou hem steeds minder in de fles kunnen geven, afbouwen tot hij niks meer krijgt, als je het een probleem vind tenminste. Ik denk wel dat het je op gaat breken als er straks 2 kleine hummeltjes komen in de nacht, beide in hun eigen ritme.
het is geen probleem, althans... ik maak er geen probleem meer van ik ben maar hoogstens 10 minuten wakker, verder slapen wij tegenwoordig vrij vroeg in vergelijking met eerst en kom ik erg goed aan mijn nachtrust toe
daarbij slaapt maxim rond 8 uur savonds en word dan pas rond 5 uur a half 6 wakker voor zn fles (niet slecht toch?) en slaapt dan nog ff 2 uur door. niet zon verkeerd ritme als ik ook lees dat Luuke bijv rond 6 uur wakker is
pi_32803341
Als ik dat zo lees hebben wij wel heel veel geluk met onze kleine. Slaapt rond 7.30 s'avonds en word dan rond 8 uur wakker en als ik niet meteen uit bed kom (ze speelt rustig en duimt lekker) dan slaapt ze rustig verder totdat ik haar eruit haal.

Hebben jullie ook wel eens zo'n dag waarin alles zo super druk is dat de voedingen door elkaar gaan lopen? Gisteren hadden wij hier zo'n dag en meteen weet ik niet meer hoe ik het dan moet aanpakken. s'Ochtends had ze normaal haar fles rond 9 uur en ze heeft lang geslapen (normaal van 11 tot 1 nu van 12 tot 3) we moesten nog boodschappen doen en ik moest nog voor taxi spelen voor mijn ouders die een feestje hadden. Al met al rond 6.30 thuis. Isis had dus haar groentepotje gemist (rond 4 uur) . Dan weet ik meteen niet goed meer hoe ik de veodingen dan moet aanpakken. We hebben haar dus maar haar pap fles gegeven en haar op bed gelegd toen ze moe was (veel geslapen overdag) en toen ze vannacht wakker werd had ze natuurlijk honger en heb ik haar nog maar een fles gegeven. En vandaag gaat alles weer in het gewone ritme.
pi_32803837
Hier ook een rotnacht, Myrthe was ieder uur wakker. Alsof ze klok kon kijken op de minuut af nauwkeurig. Wij lagen er laat in ivm sinterklaas vieren dus om 1 uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur, 5 uur, 6 uur, 7 uur en 8 uur er uit was geen pretje Om 8 uur nam Mr.Bos het over en kon ik nog even 3 uurtjes 'uitslapen' (ja zo noemt hij dat dan, zal ik hem eens een nachtje 'Myrthe-dienst' laten draaien, kijken of hij het dan nog uitslapen noemt )
pi_32803896
Meestal valt Myrthe trouwens wel weer snel in slaap als ze wakker wordt, even speentje, aai over de bol is vaak genoeg. Soms heeft ze honger en houd het pas op na een flesje, soms neem ik d'r bij ons in bed maar dan slaap ik zelf zo onrustig, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Eergisteren was ze wakker van kwart voor 4 tot half 8, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor. Maar ik verlang zo naar een nachtje 5 of 6 uur achter elkaar slapen !
  zondag 4 december 2005 @ 19:30:50 #150
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32815165
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:36 schreef Ladybos het volgende:
dus om 1 uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur, 5 uur, 6 uur, 7 uur en 8 uur er uit was geen pretje Om 8 uur nam Mr.Bos het over en kon ik nog even 3 uurtjes 'uitslapen' (ja zo noemt hij dat dan, zal ik hem eens een nachtje 'Myrthe-dienst' laten draaien, kijken of hij het dan nog uitslapen noemt )
Ik heb hier zo'n vent die denkt dat de weekend-boodschappen doen (zonder kinderen), onder "tijd voor jezelf" valt. .
Yeah, sure
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')