abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32655635
quote:
Op maandag 28 november 2005 21:11 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Iemand hier?
Vermoeiend EW zo'n omgekeerd ritme. Ik dacht in eerste instantie dat ik wel wat tips voor je had maar ik kom niet verder dan dat je 's nachts zo min mogelijk licht aan moet doen en overdag de gordijnen niet dicht als je haar in bed legt. En een bedritueel schijnt zelfsvoor die hele kleintjes te werken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_32655685
tips van Leah lijkenmij zinniger..
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 29 november 2005 @ 07:34:27 #28
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32663462
EW, geen tips hier, maar wel veel sterkte

Ook Robin was gisteren een maand oud (wat gaat dat snel ) en we zijn naar het CB geweest. Hij weegt nu 4380 gram (3410 gram bij geboorte) en is 53 cm lang (volgens het zkh ongeveer 50 cm bij geboorte, maar volgens ons was hij ongeveer 47 cm). Hij krijgt 6x130 cc + 10 cc water en daar doet hij het prima bij. Wel maak ik hem 's nachts wakker voor zijn voeding, hij krijgt om 6 uur, 10 uur en 2 uur voeding. Verder is hij gezond bevonden door de CB-arts. Hij heeft alleen een navelbreukje, maar dat schijnt niet erg te zijn.
Verder is hij een lekker ding Hij is veel wakker en heeft regelmatig last van krampies, maar vindt het ook heerlijk om bij je te liggen en de wijde wereld te aanschouwen. Ik moet elke keer denken aan de signature van phileine; mooi he, alles..
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32663489
EW, Sara heeft in het begin ook lang een omgekeerd ritme gehad. Wat hier hielp was een tijdlang haar badje rond 22:00 's avonds te doen. Ze worden er lekker rozig van en slapen erna beter (naar het schijnt). Bij Sara duurde het even, maar ineens had ze het door.
nu gaat ze om 18:30 in bad, net voor de avondfles.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 29 november 2005 @ 07:55:38 #30
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_32663551
Martineke, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Ik bleef er de eerste keer ook in toen Robin zijn adem stokte.

Xanthe, wat een rotsituatie dat je Isis niet alleen kan laten met 'r oma. Hier gaat het tot dusver prima. Ik schrok alleen wel even toen schoonopa vandeweek even verkondigde dat het volgens hem niet zoveel kwaad kan in de woonkamer even een peukje te roken als Robin in zijn bedje ligt Vriendje moet maar eens even nodig met hem gaan praten voordat ze gaan oppassen

[ Bericht 1% gewijzigd door Wennie op 29-11-2005 08:13:48 ]
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_32665412
EW, goede berichten hoor! Naja, goede vooruitgang van jullie meisie. Dat ze een verstooid ritme heeft is wat minder prettig, zeker als je er nog 1 hebt, ander kun je je wat makkelijker aanpassen. Toch hebben veel baby's de eerste periode een ander ritme, en bij de een gaat het wat sneller over in een 'normaal' dag en nachtritme dan bij de ander. Ik denk dat het een kwestie van geduld hebben is. En misschien kun je de tijden heel langzaam verschuiven.
Veel succes verder!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32666324
Is het ook niet zo dat als je nog zwanger bent de baby's in de buik dan juist als jij rustig bent ('s nachts) wakker zijn en als jij druk bent (overdag) slapen? Dan is dat na de geboorte natuurlijk een hele omschakeling.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 29 november 2005 @ 11:20:41 #33
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32666621
maar erg jammer Xanthe dat je je schoonmoeder zelfs in de aangrenzende ruimte niet kan vertrouwen dus ook maar geen luier meer laten doen kan er ook niks fout gaan

ja gescjhrokken was ik ja, ik ben al wel wat gewend met verslikken e.d. maar dit had ik nog nooit gehad in bijna 11 mnd tijd
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 11:56:51 #34
81992 Githa
pi_32667535
Gelukkig allemaal goed gekomen Martineke, maar wat een schrik! Heeft Maxim er geen angst aan overgehouden ?

Xanthe, wat vervelend dat je schoonmoeder zich niet aan de afspraken kan houden. Blijft natuurlijk een moeilijke situatie. Staat Jeroen wel achter je ? Dat kan al een hoop frustratie schelen.
Beterschap voor Isis haar billetjes

EW, wat fijn dat Kady het zo goed doet, het is een sterk meissie, aan jullie verhaaltjes te lezen. De tips die ik kan bedenken voor het slaapritme zijn reeds gegeven, ik wens je veel succes!

Mel, wat een lekker stel heb je toch! Voor mijn gevoel is Yoram nog steeds een klein babietje maar hij is al gewoon een flinke vent

Emma, ik ben te laat maaruh gefeliciteerd met je eerste maanddag
pi_32667556
even vraagje van deze kant...

Dylan drinkt echt veel.. zo'n 4 flesjes van 125ml aan extra. meestal gewoon water, en af en toe met een beetje roosvicee. Kan dit kwaad? behalve dan dat de luiers nu dubbel zo snel gaan

Verder heeft ie gewoon zn 600cc aan voeding.
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:00:54 #36
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32667627
Maxim drinkt gemiddeld 3 (soms ook maar 2)flessen van 200 cc weg op een dag, en daarnaast zo'n 150 tot 200 cc ong aan dixap.

het lijkt me best veel eerlijk gezegd. maar denk niet dat het kwaad kan op de volle luiers na dan als hij verder gewoon goed eet e.d.
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 12:14:32 #37
81992 Githa
pi_32667905
Heel verhaal zitten typen ....weg even wennen zo'n laptop

In het kort nog maar een keer.

Daan, ik denk zolang je er rekening mee houd dat hij max. 1 liter p.d. krijg, dat het allemaal wel meevalt.
Meer kunnen zijn niertjes niet goed verwerken, al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet tot welke leeftijd deze richtlijn is.

Mocht je nu denken dat hij echt erg veel dorst heeft en blijft houden, dan misschien bij de huisarst zijn bloedspiegel eens laten nakijken. Niet om je ongerust te maken hoor, maar het zou een optie zijn.

Jordy drinkt 2x 200 cc en 1x 100cc en tussendoor 1 a 2 bekers water, kom je ook snel aan de 800/900cc p.d. hoor.

Ik denk dat het allemaal wel meevalt
pi_32668026
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 07:42 schreef Fuente het volgende:
EW, Sara heeft in het begin ook lang een omgekeerd ritme gehad. Wat hier hielp was een tijdlang haar badje rond 22:00 's avonds te doen. Ze worden er lekker rozig van en slapen erna beter (naar het schijnt). Bij Sara duurde het even, maar ineens had ze het door.
nu gaat ze om 18:30 in bad, net voor de avondfles.
Dat heeft hier ook geholpen met Tomas. Eerst ging hij rond een uur of 8 's avonds in bad en tegenwoordig iets vroeger. Nog even wat drinken en dan sliep hij prima!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:49:56 #39
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32668629
Githa, die max. 1 liter is volgens mij alleen voor de flesvoeding. Water en sap tellen daar niet bij mee.
Saskia dronk afgelopen voorjaar zo'n 1,5 liter aan water/sap per dag en daarbij nog d'r normale voeding en een papfles. Heb geen commentaar gehad op het CB hierover, terwijl ik het wel zo ingevuld had.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32668707
oh.. dus ik hoef me niet zo zorgen te maken

Hij eet gewoon goed overdag hoor, 2 boterhammen, koekje, fruit, avondeten, toetje en dan zn flesjes.. hmm hoezo zou mijn kind toch van die spekkies hebben?!
pi_32669035
Tis koud in huis! Gelukkig is het nog even prima te doen in de woonkamer , tot ze daar straks ook bezig gaan... Je moet er wat voor over hebben om dubbelglas te krijgen in huis.
Isis vond het maar raar dat ze niet naar bed kon , dus alles in de woonkamer dicht gedaan en een dekentje over haar heen geslagen in de box zodat ze nog even kon slapen. Straks de keuken en haar slaapkamer schoonmaken. Straks maar hopen dat het echt een stuk warmer word in huis.
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 13:12:54 #42
81992 Githa
pi_32669179
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:49 schreef E.T. het volgende:
Githa, die max. 1 liter is volgens mij alleen voor de flesvoeding. Water en sap tellen daar niet bij mee.
Saskia dronk afgelopen voorjaar zo'n 1,5 liter aan water/sap per dag en daarbij nog d'r normale voeding en een papfles. Heb geen commentaar gehad op het CB hierover, terwijl ik het wel zo ingevuld had.
Kan goed E.T. maar wat is daar de reden voor dan ?
Ik bedoel waarom geldt dat alleen voor flesvoeding, ik dacht namelijk dat het om de hoeveelheid water gaat dat de niertjes moet verwerken.
Het kan natuurlijk zijn dat het de leeftijd is en dat ze na de 9 maanden meer vocht goed kunnen verwerken.

Kan ook zijn dat je CB niks gezegd heeft omdat het voorjaar was en misschien warmer ? .... als ze hun vocht op een andere manier kwijt kunnen zweten, mogen ze natuurlijk meer hebben.

Zoals ik zei, ik weet het niet je kan goed gelijk hebben maar kan de reden er niet voor vinden.
pi_32669470
zo.. eindelijk even een momentje om wat te posten..

Het gaat goed met Ambertje! Over het algemeen is ze hartstikke vrolijk en lacht ze de hele tijd maar soms is er ineens een omwenteling en dan is het brullen.

Gister op controle bij de kinderarts. Ze weegt nu 3860 gram en is 53 cm. Ze zit nu op 6x 135ml. De ene keer drinkt ze haar flesje helemaal leeg, de andere keer valt ze halverwege in slaap. We zijn alleen nog aan het gochelen met spenen. We gebruiken een evenflo maar die gaat af en toe veel te langzaam en als ik dan een speen met een groter gat gebruik gaat het weer veel te snel, is de fles heel snel leeg en is ze totaal niet voldaan.. gevolg.. brullen...

Overdag slaapt ze 1 a 2 uur maar 's avonds gaat het in een ruk van 5 uur!! Heerlijk.....

Gister ging het de hele dag goed, maar nadat ze bij opa en oma geweest was was het helemaal mis. Amber is mega snel afgeleid en moet zo min mogelijk verschillende prikkels krijgen. Wij hebben het ritueel flesje, knuffelen en even nasabbelen. Gister ging dat niet helemaal goed, gevolg van 6 uur tot half 10 brullen. Tussendoor haar wel in badje gedaan om haar af te leiden, dat ging heel even goed maar daarna was het weer brullen. Ze is toen bij mij in slaap gevallen en heeft van half 10 tot half 3 geslapen..

[ Bericht 24% gewijzigd door Vicky op 29-11-2005 13:37:14 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32669680
Githa, komt door de eiwitten. Koemelkeiwitten zijn moeilijk te verteren. Om de nieren niet te overbelasten of te beschadigen mogen kinderen daarom maar max 1 liter flesvoeding.

Fijn dat het met Amber beter gaat Vicky!
  † In Memoriam † dinsdag 29 november 2005 @ 15:08:15 #45
81992 Githa
pi_32672156
Thnx Poemojn
  dinsdag 29 november 2005 @ 20:33:48 #46
3011 E.T.
pi_32679751
poemojn komt al met het antwoord
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32684038
ah, dat van die liter had ik ook wel es ergens (hier waarschijnlijk ) gehoord maar deze uitleg kende ik nog niet. tnx!

vicky, al met al klinkt het toch al heel positief hoe het nu gaat met amber he. je leert elkaar zo langzamerhand ook steeds beter kennen, dat scheelt, dan kun je die huilbuien tenminste wat beter plaatsen (en voorkomen als 't even kan). bovendien wordt ze ook weer steeds sterker dus kan ze op den duur vast weer wat meer prikkels aan. anna is ook heel gevoelig voor prikkels, al lijkt ze het op het moment zelf allemaal reuzestoer en koelbloedig te ondergaan, bij thuiskomst zit je dan met de gebakken peren. dus veel drukte zoeken wij ook echt niet op met haar.

anna is trouwens vandaag met vlag en wimpel geslaagd voor de gehoortest (we hebben hier nog te maken met de 'ouderwetse' variant, die rond 9 mnd wordt gedaan). dat ze goed hoort wisten we natuurlijk wel, maar fijn om zeker te weten dat dat voor alle relevante toonhoogtes geldt. ik was nog bijna niet gegaan omdat ze weer wat ziekig en koortsig en niet te vergeten zwaar verkouden is. maarja, al helemaal oppas voor piet geregeld etc ( tsja praktische redenen tellen ook he) dus die test toch maar door laten gaan. ik zag net tijdens 't badderen dat ze over haar hele lijfje (behalve 't gezicht eigenlijk) hele kleine rode spikkeltjes heeft. misschien een 5e/6e ziekte (ik haal ze altijd door elkaar) of misschien komt 't van een nieuw wasmiddel waar ze niet tegen kan. ik ben benieuwd hoe ze vannacht slaapt (de afgelopen nacht was drama, pas na een zetpil heeft ze nog wat uurtjes geslapen).
oja en nog wat leuks: ze kan al zo goed geluidjes nadoen, supergrappig. ze zingt gewoon echt stukjes van liedjes mee. vooral de 'tralalalala'-delen, moet ik er eerlijkheidshalve bij vermelden, maar die zet ze dan ook wel precies op 't goede moment in. ook moesten we vanavond aan tafel vreselijk lachen toen ze uit zichzelf een gek gebaartje ging maken bij een liedje waar wij dat gebaar wel eens bij maken. het gaat om een variant op het 'joepiejoepie is gekomen...'-lied waar wij eindigen met 'gauw een andere olifant' en in plaats van 'lalalalal' zingen we dan 'pwèhpwhèhpwhèhpwèh' etc., waarbij we dan met onze hand voor onze neus een 'wapperende slurf' beweging maken. nou zong G dat 'pwehpweh' even, zonder de rest van 't liedje, en meteen zat anna met haar hand voor haar neus te wapperen. we dachten eerst dat 't toeval was maar ze deed het de keren daarna ook weer.
  dinsdag 29 november 2005 @ 23:16:43 #48
3011 E.T.
pi_32684542
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:59 schreef bixister het volgende:
ah, dat van die liter had ik ook wel es ergens (hier waarschijnlijk ) gehoord maar deze uitleg kende ik nog niet. tnx!
Ik wist wel 100% zeker dat je met bv ook geen rekening hoeft te houden met een liter (je kan het tenslotte ook niet eens meten!). Welk stofje nu wel verantwoordelijk was voor de liter-grens was ik ff vergeten
volgens mij heeft Saskia ook wel een tijdje meer als een liter bv op een dag gedronken.. (nacht-ochtend-late middag-avond voeding en dan nog 3 flessen van 200cc mee ofzo.. ) heb 't nooit goed gemeten (alleen uit de fles) maar kan me zo voorstellen dat ze in die tijd aan een dikke liter per dag kwam.
pi_32689070
Sara drinkt nog steeds niet al haar flessen. Ze laat van de 4 flessen nu zo;n 2 flessen half staan. Dit doet ze nu al een tijdje. Ze slaapt wel goed en lijkt er vrolijk onder, soms is het even huilen omdat ze niet helemaal lekker is. Maar kan dit kwaad? Ze heeft geen koorts, maar is vandaag weer wakker geworden met een rood wangetje (echt knalrood) en liet vanmorgen ook weer een deel fles staan... Ze ligt nu echter wel lekker in de box te spelen. Ik vraag me alleen af of ze nu wel genoeg binnenkrijgt (ze laat denk ik zo'n 150 a 200 CC in totaal staan van de 880 cc die ze per dag drinkt, ze weegt ruim 6,5 kilo...)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32689272
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:59 schreef bixister het volgende:
Heel lief verhaal over Anna en zingen etc..
Dylan doet dat ook. Dat is zo waanzinnig leuk he?! We zaten gisteren samen in het grote bad en toen was ik ook aan het zingen en hij zet dan ook zo'n echt heel lief hoog stemmetje op en gaat dan ook mee zitten "tatatatatalala-en"

Heerlijk als ze zo ontzettend lief doen en al zulke knappe dingen weten enzo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')