ah, dat van die liter had ik ook wel es ergens (hier waarschijnlijk
![]()
) gehoord maar deze uitleg kende ik nog niet. tnx!
vicky, al met al klinkt het toch al heel positief hoe het nu gaat met amber he.
![]()
je leert elkaar zo langzamerhand ook steeds beter kennen, dat scheelt, dan kun je die huilbuien tenminste wat beter plaatsen (en voorkomen als 't even kan). bovendien wordt ze ook weer steeds sterker dus kan ze op den duur vast weer wat meer prikkels aan. anna is ook heel gevoelig voor prikkels, al lijkt ze het op het moment zelf allemaal reuzestoer en koelbloedig te ondergaan, bij thuiskomst zit je dan met de gebakken peren. dus veel drukte zoeken wij ook echt niet op met haar.
anna is trouwens vandaag met vlag en wimpel geslaagd voor de gehoortest
![]()
(we hebben hier nog te maken met de 'ouderwetse' variant, die rond 9 mnd wordt gedaan). dat ze goed hoort wisten we natuurlijk wel, maar fijn om zeker te weten dat dat voor alle relevante toonhoogtes geldt. ik was nog bijna niet gegaan omdat ze weer wat ziekig en koortsig en niet te vergeten zwaar verkouden is. maarja, al helemaal oppas voor piet geregeld etc (
![]()
tsja praktische redenen tellen ook he) dus die test toch maar door laten gaan. ik zag net tijdens 't badderen dat ze over haar hele lijfje (behalve 't gezicht eigenlijk) hele kleine rode spikkeltjes heeft. misschien een 5e/6e ziekte (ik haal ze altijd door elkaar) of misschien komt 't van een nieuw wasmiddel waar ze niet tegen kan. ik ben benieuwd hoe ze vannacht slaapt (de afgelopen nacht was drama, pas na een zetpil heeft ze nog wat uurtjes geslapen).
oja en nog wat leuks: ze kan al zo goed geluidjes nadoen, supergrappig. ze zingt gewoon echt stukjes van liedjes mee. vooral de 'tralalalala'-delen, moet ik er eerlijkheidshalve bij vermelden, maar die zet ze dan ook wel precies op 't goede moment in. ook moesten we vanavond aan tafel vreselijk lachen toen ze uit zichzelf een gek gebaartje ging maken bij een liedje waar wij dat gebaar wel eens bij maken. het gaat om een variant op het 'joepiejoepie is gekomen...'-lied waar wij eindigen met 'gauw een andere olifant' en in plaats van 'lalalalal' zingen we dan 'pwèhpwhèhpwhèhpwèh' etc., waarbij we dan met onze hand voor onze neus een 'wapperende slurf' beweging maken. nou zong G dat 'pwehpweh' even, zonder de rest van 't liedje, en meteen zat anna met haar hand voor haar neus te wapperen.
![]()
we dachten eerst dat 't toeval was maar ze deed het de keren daarna ook weer.