abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32931529
oh githa, echt!? bij ons zegt ie volgens mij echt het bovenstaande.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 23:09:00 #252
81992 Githa
pi_32931665
moeilijk is dat het Bix.... je hoort het zo in je hoofd maar zet het dan maar eens om in letters.

Ik had hier vriendlief al aan het na doen van de pauw gezet kon ik ff luisteren...schat, doe nu is een aap

Edit: maar we hebben dan ook een barbantse pauw hier
wellicht dialect verschil, Bix
pi_32931714
ik denk gewoon dat 't regionale verschillen zijn.

tussen de pauwen of tussen de interpretatoren, dat laat ik in 't midden.
  † In Memoriam † donderdag 8 december 2005 @ 23:11:57 #254
81992 Githa
pi_32931760
jah, precies dus
pi_32931764
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:10 schreef bixister het volgende:
ik denk gewoon dat 't regionale verschillen zijn.
kdenk het wel

ik heb manlief nog nooit gevraagd een aap te doen
pi_32931833
de mijne spreekt dagelijks apentaal.

jaja we voeden piet & anna tweetalig op.
pi_32931861
quote:
Op donderdag 8 december 2005 23:13 schreef bixister het volgende:
de mijne spreekt dagelijks apentaal.
jaaa, dat wel, maar met de zachte G heh (die van mij dan uiteraard)
pi_32931940
noe hoer! (ff voor je je beledigd voelt: dat is apentaal voor 'nee hoor!'.)
pi_32931974
oooh die van jou! die van mij IS een zachte G. dus daar spreek ík mee. nu word ik al te flauw, ik moest maar es uitloggen.
pi_32932041
Haha

Nou, sjlof lekker wah...

(op een apenrots zouden we geen slecht figuur slaan)

maar nu krijg ik problemen met de modjes...dus ik houd ook mijn mond verder
pi_32932205
oekoe.

[ Bericht 35% gewijzigd door bixister op 08-12-2005 23:30:11 ]
pi_32935289
Anna, niet vallen, gewoon kruipen

Suzanna gefeliciteerd met je dochter, welkom bij de dreumesen (hint ) !

En pauwen praten helemaal niet
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:05:12 #263
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_32939750
Oooooo, het gaat hier veel te snel!!
Vorig weekend hebben we voor het eerst Aiken zijn haartjes geknipt. Dat was echt nodig, ze werden veel te lang.
Sinds dinsdag slaapt ie op zijn eigen kamertje. Dat gaat trouwens nog steeds heel goed.
En vanavond... vanavond gaat meneertje voor het eerst uit logeren! Ik ben nu al super zenuwachtig. Gaat dat wel goed gaan enzo. Kben al de hele voormiddag aant inpakken. Die knuffel nog, en dat speeltje niet vergeten, ...
Straks nog een hele lijst maken met zijn routine en eet- en slaapuurtjes. Ik doe vannacht geen oog dicht , denk ik!
Oooo, als dat maar goed gaat allemaal
  vrijdag 9 december 2005 @ 11:18:52 #264
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32940099
hehe Libel, ik kan me nog niet echt indenken hoe dat voelt, uit logeren gaan.
er is hier wel aangeboden door vriendin om op maxim te passen als wij onze huwelijksnacht in gaan, nou nee Maxim hoort erbij en gaat gewoon mee naar daar waar we ook maar heen gaan!
pi_32940265
Succes Libel! Sara is nog niet uit logeren geweest, wel regelmatig bij opa en oma alleen op bezoek. En in het begin gaf ik echt lijsten met dingen mee
Het komt vast helemaal goed!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32943475
Isis is vanmorgen voor het eerst gaan staan! Het gaat hier ook zo super snel de laatste weken. Tandjes erbij (overigens zijn er maar 2 door gekomen van de 6 die leken te komen) in de handjes klappen en handjes omhoog doen bij het liedje klapjes eens in je handjes en dag zwaaien en nu ook al staan... Zucht mijn meisje word groot...
pi_32945651
goedzo Isis! leuk he Xanthe, dat ze alweer zoveel snappen en kunnen. Anna kan nu ook goed het klap-eens-in-je-handjes lied meedoen (behalve handjes in de zij), vind ik zooo leuk. en Piet doet ook weer erg enthousiast mee, en wil steeds 'nog een keer?!'
  † In Memoriam † vrijdag 9 december 2005 @ 15:06:06 #268
81992 Githa
pi_32945774
Isis
Jordy vertikt het gewoon om mee te doen met' klap eens in de handjes'
terwijl hij ze los van het liedjes wel gewoon doet, of wil doen

Vanmorgen trof ik echt een snot hoofdje aan ik moest mijn kind eronder gaan zoeken dus eerst maar in bad gedropt dikke pret
pi_32949216
Het gaat ineens echt hard. En ik vind het super leuk allemaal maar soms verlang ik ook nog wel eens terug naar die eerste weken. Door alle stress hier thuis heb ik zoveel niet echt bewust meer meegemaakt en dat vind ik toch wel erg jammer nu. Maar dat ze zo ontzettend tevreden is en zo super gezellig is... Dat had ik nooit durven dromen haha...
Maar nu ze ineens zo snel gaat vind ik het ook niet echt een baby meer hoor. Hoe ervaren jullie dat?
Ben geloof ik nog vergeten te vertellen dat Isis zelf in het water springt als ze op de rand zit. Ze doet het heel goed op baby zwemmen.

Jordy (en alle andere zieke kindjes) worden jullie maar snel weer beter hoor.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:21:15 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_32950502
Wat knap van Isis, Xanthe!
Noa doet mee met het liedje 'k zag twee beren broodjes smeren'... dan gaat ze bij 'hi hi hi, ha ha ha' mee doen... zo schattig
Zwaaien doet ze ook als we 'dagdag' tegen iemand zeggen... en ze zegt ook af en toe 'da da' als ze zwaait.

Oh, vergeet helemaal dat ze niet meer in dit topic hoort... hahaa....

Nou ja, dan ook maar iets over Emma: ze heeft vanaf gisteren weer 'echt' aan de borst gedronken!!! Ik zag het zowaar weer zitten na drie weken kolven (en het is toch wel een stuk makkelijker ook moet ik zeggen) en ze hapte PRIMA! ik vind het knap van ons kleinste meiske...
Helaas heb ik wel een hele sterke toeschietreflex (en waarschijnlijk een beetje teveel melk ...) want de eerste minuten is het bijna ademloos drinken wegslikken en bijna niet zuigen. Daardoor natuurlijk af en toe loslaten en huilen... nu ga ik maar na de eerste toeschietreflex de melk weg laten lopen in een doekje, het loopt er met straaltjes uit als ze loslaat!
Voor de rest gaat het goed met haar, ze slaapt overdag wel redelijk lastig, maar 's nachts komt ze maar 1 keer eigenlijk en dat is heerlijk! wat een luxe zeg...bij Noa moest ik er altijd drie keer minstens uit, als het niet om de twee uur was!
pi_32959097
Goed zo Emma! Nu vol blijven houden!
pi_32967604
Libel: hoe is het logeren gegaan?

Jordy met z'n snot-hoofdje, ik hoop dat dat snel voorbij is. Maar hij slaapt wel goed dus 's nachts?

Xanthe: wat gaat het hard dan he, als Isis al staat en zelf in het water springt...soms lijke de nieuwe ontwikkelingen ook zo snel achter elkaar te komen.

Suzanna: wat goed dat Emma echt aan de borst heeft gedronken, en ze slaapt 's nachts dus best goed!

Hier moet ik er steeds meer aan geloven dat Tomas aan het tijgeren is. Eigenlijk begon het 2 weken geleden al een beetje, toen hij steeds kleine stukjes vooruit begon te bewegen. Maar goed, dat was iedere keer maar 1 beweging dus dat vond ik nog niet echt tijgeren. Sinds een dag of 2 weet hij zich steeds beter te verplaatsen en tijgert hij makkelijk 1 of 2 meter achter elkaar als hij ergens naartoe wil. (met bijbehorende uuuh uuuh geluidjes alsof hij een top-tennisser is die een bal terugslaat...)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:16:01 #273
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32968489
Tomas, held! Goed joh!!!
Julius zit ook tegen het tijgeren aan nu. Hij weet precies waar ie naartoe wil en doet er alles aan om er te komen. Soms lukt dat aardig, soms wil het nog wel eens gebeuren dat ie per ongeluk achteruit schuift ipv vooruit. Dit zorgt uiteraard voor de nodige frustratie. Om z'n as heen draaien gaat heel soepeltjes. Hij trekt 1 knietje onder zich en zet zich dan flink af, dus daar zit soms flink vaart achter. Heel leuk om te zien. Dat ie allebei z'n knietjes kan optrekken om te kruipen heeft meneer echter nog niet in de gaten.

Hier thuis na Juuls ziekte nog steeds heel veel gedrein. Koorts heeft ie niet meer, maar eten en drinken gaat nog erg slecht en ik weet soms gewoon echt niet wat ik met hem moet als ie weer eens zo zit te piepen. Net bijvoorbeeld; olvarit fruithap met brokjes gegeven, terwijl ie normaal altijd vers fruit krijgt of fruit voor 6 maanden kindjes (zonder stukjes). Huilen, piepen, kokhalzen, kuchen..... ik heb er drie kwartier over gedaan om dat potje erin te krijgen. AAAAAH! Het feit dat vriendlief nog steeds met die f*cking hernia zit en Juul er de afgelopen twee weken een gewoonte van heeft gemaakt mij een paar keer per nacht m'n bed uit te laten komen, maakt de situatie er niet echt beter op. Ik ben moe en snel geirriteerd, moe en, oh ja, moe! Maar mijn eigen gezeik hoort thuis in het mamatopic, dus tot hier.

Noah: nog 1 week!!!!!!!!!!!!

Emma; lekker drinken meisje! Goed hoor.
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:36:24 #274
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32968917
Ah joh Renzell, als hij niet wil eten hoef je toch ook echt geen drie kwartier door te gaan?!
Ik heb wel eens gelezen dat je met kinderen niet langer dan 20 minuten moet proberen om ze te laten eten (tja als ze het lekker vinden is het een ander verhaal natuurlijk, of gewoon dooreten) Dat gaat eigenlijk wel over oudere kindjes maar ik heb dit bij Jolie wel altijd al gedaan. Soms willen ze gewoon niets, dan kan je wel bezig blijven. Gaat meestal vanzelf weer over.
En een dag en nacht ergens bij iemand laten logeren? Kan dat niet? Soms is het nodig om de negatieve spiraal te doorbreken, voor het kind en ook voor jezelf. Maak je niet druk omdat hij nu steeds moppert en je hem daarom nergens anders wil laten logeren. Opa's en oma's en dat soort types kan dat vaak geen reet schelen. Doe rustig aan en maak het jezelf niet moeilijker dan het soms al is
  zaterdag 10 december 2005 @ 13:57:15 #275
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32969396
Nee misschien niet, maar ja, hij had gewoon wel echt honger. Hij zat gewoon om die brokjes te miepen.
En dan denk ik meteen dingen als: Hij moet NU wennen aan die brokjes, anders eet ie over 100 jaar nog steeds alleen maar fruitpap! Onbelangrijk en irreeel, maar op dat moment denk je (lees: IK) dan ineens dat je een soort opvoedkundig statement moet maken door hem TOCH die brokjes te laten eten.... god zeg, waar hebben we het over?!!!
Sja, misschien idd maar even niet druk maken om dat soort dingen dus. Ik zie het mezelf van een afstandje doen en kan het op dat moment toch niet helpen. Het is gewoon de optelsom van alles die dan maakt dat ik denk: en nou ga je GVD niet liggen piepen omdat je brokjes in je eten hebt. Opeten zul je het! ps- overdrijven is ook een vak... en ik zit erop!
En nu zijn die rottige brokjes natuurlijk maar 1 van de 100 voorbeelden van hoe zeurderig kleine kindjes kunnen zijn als ze even geen zin in het leven hebben.
En logeren... jah, kweenie.... meer gedoe bijna om te bedenken waar dan en hoe ie daar komt en wat ie dan allemaal mee moet, dan dat het iets oplevert denk ik.
Maar gelijk heb je wat betreft de dingen niet moeilijker maken dan ze al zijn. Normaliter ben ik daar heel goed in, maar na de zoveelste domper gewoon heel ff niet. Maar goed, ik heb meneer net in bed geknald en ga nu vol goede moed even de deur uit en de stad in. Even weg zijn helpt vaak al. Dank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')