abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32638830
Vervolg van Het grote kleine babietjes topic deel 64

Babietjes

*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 07-12-2005 08:38:20 ]
pi_32638980
Wat heeft ze dan op d'r billen gesmeerd? Kan me voorstellen dat je boos bent, je gaat toch ook niet zomaar iets erop smeren??
hopelijk voelt je meisje zich snel weer beter!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 28 november 2005 @ 10:04:20 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32639008
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:47 schreef Xanthe het volgende:
Ben super boos. Schoonmoeder had Isis zaterdag een schone luier gegeven , 1 van de weinige dingen waarvan ik dacht dat ze er geen kwaad mee kon doen. Nou dus wel! Ze heeft iets op dr billen gesmeerd wat er dus voor zogde dat ze vuurrode billen kreeg en nu is het zelfs zo kapot dat het bloed. Behalve op schoot zitten kan ik haar dus echt niets laten doen bij Isis.
Nou ja... ik zou er toch maar vanuit gaan dat ze dit geheel ter goede trouw gedaan heeft...
Ik vind het eigenlijk alleen maar sneu voor je schoonmoeder omdat die blijkbaar echt niets goed kan doen...
  maandag 28 november 2005 @ 10:15:56 #4
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32639195
niet leuk Githa van dat rokerige gedoe ik ben 1 x met mijn vader en zusjes hier in r'dam ergens wat gaan drinken en daar was het ontzettend rokerig, dat was echt 1 x en nooit meer

wat heeft ze erop gesmeerd dan Xanthe??

gisteren stikte Maxim bijna in een ienieminiestukje appel, was echt zo klein dat ik nooit had gedacht dat hij daar bijna in kon stikken zeg. schijnbaar blokkeerde het in zn keel of zo, hij was serieus aan het stikken, iemand anders zag t ook (maxim zat op mijn schoot met rug naar mij toe) en die zei al "oh het gaat niet goed" dus ik pak hem op en draai hem naar mij toe en toen schoot t los, hij begon gelijk te huilen van schrik en ik was weer een bibber 5 minuten rijker.
pi_32639220
Wat ze erop heeft gesmeerd? Dat weten we nu dus nog niet , Jeroen heeft dr gebeld om het te vragen en een naam van het produkt krijgen we niet alleen dat het homeopatisch is en dat het vet was en voor de gevoelige huid.

Ik vind het ook jammer dat ze zoveel dingen verpest , heb de voorbeelden van 2 andere kleinkinderen nu gezien en hoe ze dus nu met Isis kan zijn.
  maandag 28 november 2005 @ 10:21:12 #6
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32639300
en waren Isis dr billetjes helemaal gaaf voor dat smeren? bedoel geen uitslag of wat dan ook??
dan vind ik het persoonlijk al erg raar om er wat op te smeren als er niet eens wat aan de hand is.
pi_32639369
Ik meld me hier niet zo vaak, maar ik vind het wel weer eens tijd worden om wat te vertellen over onze bink Yoram.
Het gaat nu lekker met het ventje, hij is nu bijna 7 maanden oud en ontwikkelt zich prima. Hij zit stevig en zelfstandig, tijgert en kruipt achteruit en heeft een prima hand - mond coordinatie, alles wat op zijn pad komt wordt in zijn mondje gestopt.
Toen hij 3 maanden was kreeg hij zijn eerste twee tandjes, bij 5 maanden had hij er al zes en daar is het voorlopig bij gebleven, en dat is wel lekker even die rust. De eerste maanden heeft hij veel gehuild, het leek wel of er steeds wat aan de hand was, tandjes, krampjes, frustraties, op een gegeven moment waren we het echt even zoek en dat punt is echt niet leuk. We hebben hier ook nog een Chiara lopen die ook behoorlijk wat tijd en aandacht wil, dus het afgelopen half jaar was erg druk en vermoeiend. (Ook eenreden voor mij geweest om wat minder te posten)
Maar nu gaat het wel lekker met Yoram, we leren hem ook steeds beter kennen, en hij is nu eenmaal een heel ander kindje dan Chiara. (die conclusie hadden we in de kraamweek al getrokken ) Chiara was als baby een stukje makkelijker, ze huilde veel minder, maar daarintegen lachte ze ook minder. Yoram is wat gevoeliger voor prikkels, hij heeft veel meer regelmaat en rustmomenten nodig, want nu met deze drukke weekenden (veel verjaardagen, uitjes, sinterklaas enzo) merk je dat weer heel duidelijk. Hij doet reuze zijn best om overdag gezellig te blijven, is heel vrolijk en blij naar iedereen, maar als we weer thuis zijn, op zijn veilige plekje, komt alles los en moet ie echt even bijkomen. Vervolgens is hij de nacht erg onrustig en de volgende dag heeft hij echt een rustdag nodig. En het is goed dat we nu weten hoe we met ons mannetje om moeten gaan. Juist door geregeld die rustmomenten te creeren, krijgen we er een heerlijk blij kind voor terug. Hij vindt het ook zichtbaar fijn dat hij wat meer kan, hij heeft geleerd zich zelf even te vermaken, hoeft dus niet continu vermaakt of gedragen te worden.
Maar goed, vanochtend merkte ik alweer de nieuwe frustraties, hij wil kruipen, maar het lukt niet zo goed, zijn beentjes willen wel, maar hij vergeet zijn armen naar voren te zetten.
Verder is hij lekker aan het wennen aan de vaste hap, toch blijft de borstvoeding nog erg favoriet, dag en nacht komt hij geregeld voor een slokje. Dus we hebben hier helaas ook nog gebroken nachten
Net nu ik zo'n beetje klaar ben wordt hij wakker, dus ik ga weer moederen
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32639586
Xanthe wat akelig zeg, typisch hoor van je schoonmoeder, zeker dat 't ook bij haar andere kleinkinderen niet altijd naar wens verliep, dat geeft zo'n deuk in het vertrouwen he.
Je zou er bepanthen zalf op kunnen smerern, dat is echt wonderspul!
Sterkte!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_32639608
En Martineke, wat is dat schrikken he, gelukkig is het weer goed gekomen, maar ik weet hoe vreselijk schrikken het kan zijn.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 10:43:42 #10
43556 miss_dynastie
pi_32639716
Nou ja, Xanthe, ik ga wel een beetje mee met BE hoor, ik bedoel, denk je echt dat ze het 100% doelbewust deed om kwaad te doen? Ik ben het met je eens dat het niet zo handig is om dat soort dingen op eigen houtje te doen, ik zou dat zelf ook niet zo gauw doen, maar ik zou ook niet overal kwaad achter zoeken...
  maandag 28 november 2005 @ 11:09:14 #11
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32640232
Melonovy, fijn dat jullie je weg hebben gevonden met Yoram. Het lijkt me ook best moeilijk met een 2e, omdat je al snel gaat vergelijken denk ik. En 6 tanden, wauw! Dan ben je vast toe aan wat minder roerige tijden!

Martineke, wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig gaat zoiets meestal uiteindelijk toch wel goed, maar het kan zo eng zijn.

Xanthe, ik snap wel dat je pissig bent op je schoonmoeder hoor. Dat zou mijn eerste reactie ook zijn. Maar misschien bedoelt je schoonmoeder het gewoon goed. Moeilijk, moeilijk. Ik ben altijd veel sneller geirriteerd door mijn schoonfamilie dan door mijn eigen familie. Nu ik me daar bewust van ben gaat het stukken beter en zie ik ook de goede wil in dingen. Het blijft moeilijk, want het is niet eigen. Succes in ieder geval, want leuk is anders!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32641520
* Jonnetje zal ook eens proberen om hier weer wat vaker te posten. *
(ik las wel mee hoor, maar het posten kwam er meestal niet van)

Yoram zes tanden met vijf maanden!
Wel grappig om te lezen dat Chiara rustiger was dan Yoram, maar dat Yoram meer lacht. Hier is dat precies zo!
Hanne is verder wel rustig hoor maar ze is vooral verschrikkelijk nieuwsgierig en wil graag alles zien. Haar motto is geloof ik ook "Hoe gekker, hoe beter" Pappa kan de gekste capriolen met haar uithalen en hoe gekker je tegen haar doet, hoe mooier ze het vind en ze schatert het dan ook keihard uit van pret.
quote:
zondag 27 november 2005 @ 22:33 schreef Bixister:

jonnetje, wat werkt er precies niet dan? (is hier nl ook altijd DE oplossing bij erge benauwdheid).
hoe gaat 't nu? arme Hanne, snelle beterschap gewenst!
We hebben euh... hoe leg ik dit uit... nauwelijks een badkamer.
We hebben een "achterkamer" en daar is in een hoekje een douchehoekje gebouwd.

Aan de andere kant staan dus (o.a.)de wasmachine, de vaatwasser en de comode.

[ Bericht 13% gewijzigd door Jonnetje op 28-11-2005 12:15:13 ]
W ~ H ~ T
  maandag 28 november 2005 @ 12:55:37 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32642568
Jonnetje, dat is idd wel lastig dan ja.
Dan kan het mss een oplossing zijn de douche te laten lopen in een klein badje of zo en dan het douchegordijn dicht en dan daar binnenin te gaan zitten...
Met dan de douche wat lager dus zodat jullie niet zeiknat worden?
pi_32642766
Volgens mij heb je ook van die stoomkapjes voor over je neus. Mijn man heeft er 1 voor volwassenen, maar of je die ook voor kids hebt? Misschien bij de apotheek.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32645599
Hier hadden we een druk dagje vandaag, Vanochtend moesten we eerst naar het CB voor de gehoortest. En Noah is geslaagd! Hij heeft op élk geluidje gereageerd, en hij zat zelfs al steeds om te kijken waar het volgende geluidje bleef, zo grappig
En vanmiddag mochten we weer terug naar het CB voor controle en (helaas) een prikje. Noah is tegenwoordig iets aan de grote kant, maar hij heeft ook steeds een groeispurt vlak voor we weer op controle moeten Hij weegt nu 10280 en is 77,3 lang Verder was alles goed en hij mag nu dus ook alles eten
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 28 november 2005 @ 15:29:15 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32646570
Tex, wat een grootje!
Jonnetje, wat apart, jullie douche-hoek. Zo heb ik dat nog nooit gezien. Maar hopelijk vind je snel iets voor Hanne, zodat de benauwdheid overgaat.
Ik krijg steeds de slappe lach van mijn kind. Vanochtend zei ze steeds poep! En dan ging ik haar heel erg kietelen. Als ik ophield zei ze het gauw weer. Zoooo heerlijk! Net een flink stuk gewandeld, dus nu gaan we op de bank met fruit, koffie en thee. Dit is een hele, hele fijne dag.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32646899
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:21 schreef Martineke het volgende:
en waren Isis dr billetjes helemaal gaaf voor dat smeren? bedoel geen uitslag of wat dan ook??
dan vind ik het persoonlijk al erg raar om er wat op te smeren als er niet eens wat aan de hand is.
Er was helemaal niets aan de hand met dr billen , thuis krijgt ze een beetje talkpoeder op dr billen en alleen als er uitslag begint te komen of de huid word roder dan gebruiken we maisena. Billen waren nu nog niet eens rood , s'avonds bij thuiskomst dus wel. Dr billen waren vuurrood toen en schoonmaken was brullen , dat verklaarde dus ook haar gil partij bij oma. En sinds gisteren zijn er dus allemaal open plekjes op de billen en schaamlipjes , je kan precies zien waar de zalf heeft gezeten.
pi_32647114
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou ja, Xanthe, ik ga wel een beetje mee met BE hoor, ik bedoel, denk je echt dat ze het 100% doelbewust deed om kwaad te doen? Ik ben het met je eens dat het niet zo handig is om dat soort dingen op eigen houtje te doen, ik zou dat zelf ook niet zo gauw doen, maar ik zou ook niet overal kwaad achter zoeken...
Het is ook niet zo zeer dat ik het kwaad erachter zoek , maar gewoon dat nadat Jeroen al had aangegeven in het verleden en zelfs enkele weken terug dat wij zelf onze spullen hebben voor Isis en dat zij dus niet gewoon haar eigen spullen moet geven aan Isis. Juist omdat we weten dat nogal van het thuisdokteren is. Dus wat dat betreft ben ik dus wel kwaad dat ze iets heeft gebruikt voor Isis terwijl dit gezegd is niet te doen. Ik vind het gewoon jammer dat elke keer als zij iets mag doen met 1 van de kleinkinderen er iets gebeurd. Als Isis gewoon op schoot zit is het ook echt leuk en heeft ze het geduld wel. Maar laat je haar een fles geven oid dan is dat geduld ver te zoeken. En bij huilen al helemaal , troosten kan ze niet en het liefst zet ze dr dan gewoon weg in de wipstoel.
pi_32647847
Het is een wonder dat Jeroen nog goed groot is geworden als ik het zo hoor Xanthe! Wel balen want zo kun je haar nooit met Isis vertrouwen. Ik zou er denk ik ook flink pissig om zijn, vooral omdat jullie duidelijk aangegeven hebben dat ze dit soort dingen niet mocht doen...en wat Lishe zegt gaat hier ook op. Het lontje is altijd net iets korter als het gaat om de schoonfamilie, vooral omdat het 'niet eigen' is.

Tex: fijn dat Noah is geslaagd voor de gehoortest! Toch altijd fijn

Mel: leuk om weer even van je te horen hier! Lekker dat het goed gaat met Yoram Hier hebben we momenteel dezelfde kruip-frustraties, het handen verzetten lukt nog niet, maar het benenwerk is al goed
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  † In Memoriam † maandag 28 november 2005 @ 16:28:48 #20
43556 miss_dynastie
pi_32648168
Aha Xanthe, als je het al hebt aangegeven kan ik me voorstellen dat je kwaad bent. Maar in plaats van een 'ik kan haar ook echt niks met Isis laten doen' kun je het ook veranderen in 'jeroen en/of ik blijven er voortaan even bij als ze met Isis bezig is'. Zo kun je het in de gaten houden
pi_32648859
Ik laat haar al niet alleen met Isis , maar als het in dezelfde ruimte gebeurd als waar je zelf zit (ze lag op de eetkamertafel tijdens het verschonen en deze staat in verbinding met de woonkamer) dus dacht dat ze niets verkeerds kon doen. Ik vind het gewoon zo jammer dat ik dr niet vertrouwen kan. Ze zei zelfs nog dat ze wel op Isis wilde passen als het nodig was as. dinsdag (ze komen nieuwe lijsten zetten zodat er straks dubbel glas in kan) , maar ik durf haar echt niet met Isis alleen te hebben. Het gedeelte van het niet eigen zijn , er is te veel gebeurd in de afgelopen 10 jaar , waarvan in het laatste jaar de druppel de emmer echt heeft doen overlopen. Ik had zelfs een betere band met haar dan met mijn eigen ouders , maar de laatste jaren veranderde dat ook al. Maar sinds dit jaar heb ik (gelukkig) een super goede band gekregen met mijn ouders en vooral met mijn moeder. Die doen niets met Isis wat wij niet hebben willen en ze is daar echt op dr plek. Altijd vrolijk en weer rustig als ze thuis komt. Maar bij schoonmoeder is het geduld naar haar toe een stuk kleiner en dat merken we (als zich dat heeft ge-uit) ook bij Isis. Als Isis straks wat groter is en voor zich zelf kan opkomen zal het ook wel wat veranderen hoop ik.
  maandag 28 november 2005 @ 21:11:07 #22
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32655170
Vandaag bij de prematuren poli geweest. Das hetzelfde als het CB maar dan voor prematuren
Kady weegt nu 3170 gram en is 49,5 cm lang, dat gaat dus hartstikke goed. Iets te goed volgens de arts want ze vindt haar wel erg hard gegroeid. Ook vindt ze dat Kady te veel eet. 6x100 ml is wat een kind van 4 kilo drinkt. Nou, das dan jammer, want Kady drinkt het gewoon weg en voelt zich daar prima bij, d'r komt zelfs geen mondje melk terug.

Waar we hiet wel mee zitten is het volgende: Kady slaapt overdag en is 's nachts wakker, komt ze vaker voor de voedingen en ligt ze jammeren/huilen. Ze heeft het dag/nacht ritme compleet door elkaar gehaald. Overdag hoor je haar echt nooit, maar zo rond middernacht tot een uur of 4 is het bal en het lijkt met de dag/nacht erger te worden. De arts had niet echt tips.
Iemand hier?
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_32655264
Emma is vandaag een maand oud! Het gaat lekker met mijn meisje. Ze drinkt en slaapt en trakteert ons af en toe met een uurtje of twee wakker zijn. Ze kijkt al veel gerichter en af en toe lijkt het alsof ze ook echt lacht Ze heeft nog regelmatig lachstuipjes met geluid zo lief! En ze verliest haar mooie donkere haar Borstvoeding gaat goed en ze drinkt ook zonder problemen gekolfde voeding uit een flesje, ik hoop dat ze dat blijft doen is wel zo makkelijk als ik straks weer ga werken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 28 november 2005 @ 21:18:26 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32655369
Hier een prematuren mama .
Toen we Freek mee mochten nemen was er een verpleegkundige (type; ik werk hier al 60 jaar ), die vertelde dat als ie niet wilde slapen we voor wat meer lawaai in huis moesten zorgen. Op de couveuseafdeling is er altijd wel geluid (en licht), ook 's nachts.

Het zou zomaar kunnen dat Kady daarom overdag juist lekker slaapt, ik neem aan dat Glenn ook wel geregeld voor de nodige decibellen zorgt .
Hier hebben we het opgelost met een cd-speler op repeat, en een nachtlampje.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, want het is idd killing, die gebroken nachten.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 28 november 2005 @ 21:24:08 #25
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32655517
Het lampje werkt hier niet. Maar misschien moeten we iets met geluid gaan proberen ja...
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')