Uiteraard is het een scam en kost zoiets je geld. Maar ik vraag me af hoe doen ze dat dan? Wat is nou de catchquote:Thank you for your reply.
To send Bank transfer to your Bank account (Postbank prefer) I need this information from you:
Your full name:
Your Mobile phone:
Full bank name:
Bank account number (Rekening):
Name on your Bank account (Naam, t.n.v.):
After I receive this information from you - I will tell to my client to send Bank transfer.
He will do it the same day or some time later. After transfer will be send (money will be available
to withdraw) - I will give you (by e-mail and by sending SMS to your mobile phone) all information
you need to receive it with information you need to send Western Union or MoneyGram transfer to Russia.
Please cash this Bank transfer and re-send money the same day, as soon as possible.
Your 10% from the amount of Bank transfer you will deduct from total amount of transfer,
Western Union/MoneyGram transaction fee you will deduct from total amount of transfer too.
Thank you again and waiting information from you.
Oh zo ok. Maar hoe zou dat gaan dan, transacties ongedaan maken kan toch alleen bij machtigingen? Alleen met een naam & rekening nr kun je iemand niet naaien lijkt me (die info is wel makkelijker los te krijgen, willekeurige nummers bellen en zeggen dat ze een prijs hebben gewonnen o.i.d.) en voor die mobiel kun je ook een tijdelijke anonieme 06 geven.quote:Op maandag 28 november 2005 06:43 schreef Jordy-B het volgende:
(of ze zullen hun transactie ongedaan kunnen maken, oid... En ze kunnen vast ook fijne dingen doen met je rekeningnummer en andere info...)
Ze zouden een valse cheque kunnen sturen naar de bank, jij verstuurt alvast 90 procent van het geld, maar later blijkt de cheque vals te zijn en ben je het geld dus kwijt.quote:· They may falsely promise to transfer money directly to your bank account. You provide your account information so they can make an electronic fund transfer. Instead, they send your bank a check or money order with instructions to deposit it in your account. When you check your balance, it looks like the money has arrived. You may not notice that it was a check or money order, not an electronic fund transfer.
· The checks or money orders are fake but they look real. In fact, they look so real that even bank tellers may be fooled. Some are counterfeit money orders, some are phony cashiers checks, and others look like they’re from legitimate business accounts. The companies whose names appear may be real, but someone has dummied up the checks without their knowledge.
· You don’t have to wait long to use the money, but that doesn’t mean the check or money order is good. Under federal law, banks have to make the funds you deposit available quickly – usually within one to five days, depending on the type of check or money order. But just because you can withdraw the funds doesn’t mean the check or money order is good, even if it looks like a cashier’s check or a money order from the post office. It can take weeks for the forgery to be discovered.
De truuk is dat ze een kutsmoes op gaan hangen.quote:Op maandag 28 november 2005 06:33 schreef smeag0l het volgende:
Ik word de laatste tijd vaak bestookt met bullshit spam. 99% gooi ik ongelezen weg, maar ik heb laatst op eentje gereplied (met een ander adres, dat wel, en geen id's of herkenbare dingen erin laten staan). Gewoon voor de fun, om te kijken hoe ze me proberen te naaien. Ging om een zogenaamde Russische programmeur die een paar duizend euro krijgt van een opdrachtgeven in NL maar wat niet rechtstreeks kon worden overgemaakt, en of je dan als tussenpersoon wil dienen (uh-huh, een bedrijf kan het niet overmaken maar ik wel, yeah right). En dan mag ik 10% houden.
Dus om eens te vissen zei ik Sure, ik neem aan dat ik het geld eerst krijg voordat ik 90% ervan door stuur naar jou? En toen antwoordde hij:
[..]
Uiteraard is het een scam en kost zoiets je geld. Maar ik vraag me af hoe doen ze dat dan? Wat is nou de catch
ja, gewoon een ongedekte cheque moet toch werken voor de dommen onder onsquote:Op maandag 28 november 2005 07:21 schreef Clourhide het volgende:
http://www.fraud.org/tips/internet/fakecheck.htm
Hier staat wat te lezen over dit soort scams. Ik vermoed dat ze voornamelijk dit zullen proberen:
[..]
Ze zouden een valse cheque kunnen sturen naar de bank, jij verstuurt alvast 90 procent van het geld, maar later blijkt de cheque vals te zijn en ben je het geld dus kwijt.
(PS het is wel een Amerikaanse site, en ik weet niet hoe het in Nederland werkt.)
heeft allemaal geen zin. Je wordt genaaid. ZIJ hebben de touwtjes in handen. Ga je ze andere voorstellen doen gaan ze je OF negeren OF net zo lang op je inpraten dat je het alsnog doet.quote:Op maandag 28 november 2005 09:18 schreef wendytje het volgende:
ik zou zeggen dat je het doet, maar pas een maand na ontvangst doorstuurd.... en dan 8% houdt.... dan moet het geld wel echt op de rekening staan denk ik...... dan zeg je dat je het zo doet, omdat er nogal veel oplichters bezig zijn
kijken hoe ze dan reageren.....
tuurlijk... snap ik ook...quote:Op maandag 28 november 2005 09:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
heeft allemaal geen zin. Je wordt genaaid. ZIJ hebben de touwtjes in handen. Ga je ze andere voorstellen doen gaan ze je OF negeren OF net zo lang op je inpraten dat je het alsnog doet.
Er is geen manier om ze terug te naaien.
Dat geld KOMT nooit ECHT op de rekening. Dat is nou juist de hele truuk
Je kan ze toch gewoon het geld op de rekening laten zetten en vervolgens niets betalen?quote:Op maandag 28 november 2005 09:20 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
heeft allemaal geen zin. Je wordt genaaid. ZIJ hebben de touwtjes in handen. Ga je ze andere voorstellen doen gaan ze je OF negeren OF net zo lang op je inpraten dat je het alsnog doet.
Er is geen manier om ze terug te naaien.
Dat geld KOMT nooit ECHT op de rekening. Dat is nou juist de hele truuk
Zij zijn niet per se de mensen die de touwtjes in handen hebben... Als jij niets doorstuurt/betaalt, kunnen ze je niets maken en word je niet genaait...quote:Op maandag 28 november 2005 10:55 schreef Nembrionic het volgende:
sommige mensen kunnen echt niet lezen
VOORAL Jordy-B niet...
Nee, dat klopt niet. Ze kunnen het wel maar dat kan weer gestorneerd worden. Onrechtmatige afboekingen.quote:Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Flipper01 het volgende:
Volgens mij gaat het ze alleen maar om je rekeningnummer en je gegevens, hiermee kunnen ze namelijk zonder jouw toestemming geld afschrijven.
Het hele verhaal over 90% en 10% is dus bullshit, er zal nooit geld worden overgemaakt, ze willen alleen je gegevens.
Er is geen geld. Er komt geen geld.quote:Op maandag 28 november 2005 10:57 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zij zijn niet per se de mensen die de touwtjes in handen hebben... Als jij niets doorstuurt/betaalt, kunnen ze je niets maken en word je niet genaait...
Zullen we het er nog even over hebben dat sommige mensen niet kunnen lezen?quote:Op maandag 28 november 2005 11:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Er is geen geld. Er komt geen geld.
Er gaat alleen geld WEG, en dat is jouw geld.
En ik heb het nooit over andere eisen gehad... Mijn post ging duidelijk om het opzettelijk niet verzenden van het geld. Dat heeft met 'andere eisen' niets van doen. Je stelt namelijk geen eisen, je verstuurt gewoon het geld niet. En dan word je dus niet genaaid...quote:Met "de touwtjes" in handen reageerde ik op suggesties als "ja, maar als ik nou andere eisen stel etc"
Volgens mij klopt dit inderdaad. Ooit een TV programma gezien waar ze de "Nigeriaanse zielige mensen" gingen "helpen", met hulp van een bank. Een nieuwe rekening geopend, waar niet op rood mocht worden gestaan. Vervolgens de Nigerianen geholpen aan gegevens zoals rekening nummber, etc. En inderdaad kwam er een bankaire opdracht om geld af te schrijven van de rekening uit Nigeria, zelfs als dat dus niet kon op die rekening. Dus het is fraude met interbankaire opdrachten. Alsof jij daar je pas door de automaat hebt gehaald wordt er een interbankair opdracht naar NL verzonden.quote:Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Flipper01 het volgende:
Volgens mij gaat het ze alleen maar om je rekeningnummer en je gegevens, hiermee kunnen ze namelijk zonder jouw toestemming geld afschrijven.
Het hele verhaal over 90% en 10% is dus bullshit, er zal nooit geld worden overgemaakt, ze willen alleen je gegevens.
ja, net zoiets als de callcentermensen van hier....quote:Op woensdag 30 november 2005 06:16 schreef StefanP het volgende:
Is er in Nigeria een bedrijf waar ze scammers in ploegendienst 24/7 non-stop laten werken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |