abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32637373
Ik word de laatste tijd vaak bestookt met bullshit spam. 99% gooi ik ongelezen weg, maar ik heb laatst op eentje gereplied (met een ander adres, dat wel, en geen id's of herkenbare dingen erin laten staan). Gewoon voor de fun, om te kijken hoe ze me proberen te naaien. Ging om een zogenaamde Russische programmeur die een paar duizend euro krijgt van een opdrachtgeven in NL maar wat niet rechtstreeks kon worden overgemaakt, en of je dan als tussenpersoon wil dienen (uh-huh, een bedrijf kan het niet overmaken maar ik wel, yeah right). En dan mag ik 10% houden.

Dus om eens te vissen zei ik Sure, ik neem aan dat ik het geld eerst krijg voordat ik 90% ervan door stuur naar jou? En toen antwoordde hij:
quote:
Thank you for your reply.

To send Bank transfer to your Bank account (Postbank prefer) I need this information from you:

Your full name:
Your Mobile phone:
Full bank name:
Bank account number (Rekening):
Name on your Bank account (Naam, t.n.v.):

After I receive this information from you - I will tell to my client to send Bank transfer.
He will do it the same day or some time later. After transfer will be send (money will be available
to withdraw) - I will give you (by e-mail and by sending SMS to your mobile phone) all information
you need to receive it with information you need to send Western Union or MoneyGram transfer to Russia.
Please cash this Bank transfer and re-send money the same day, as soon as possible.

Your 10% from the amount of Bank transfer you will deduct from total amount of transfer,
Western Union/MoneyGram transaction fee you will deduct from total amount of transfer too.

Thank you again and waiting information from you.
Uiteraard is het een scam en kost zoiets je geld. Maar ik vraag me af hoe doen ze dat dan? Wat is nou de catch
Why do people with closed minds always open their mouths?
pi_32637400
Het is natuurlijk niet zo dat hun client jou daadwerkelijk het geld +10% gaat terugsturen. Die sturen helemaal niets terug...

(of ze zullen hun transactie ongedaan kunnen maken, oid... En ze kunnen vast ook fijne dingen doen met je rekeningnummer en andere info...)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32637429
Natuurlijk, daarom had ik ook meteen al gezegd "ik neem aan dat ik eerst geld krijg, en vervolgens pas 90% hoef door te sturen naar jou".

In die reply staat ook "After transfer will be send (money will be available
to withdraw)", de opzet is dus dat ik eerst geld krijg van zijn 'client', en vervolgens stuur ik daarvan 90% door naar die Rus en 10% hou ik zelf.

Dan moet je uiteraard niet zo stom zijn als ze zeggen "nou het is overgemaakt hoor, als het nog niet op je rekening staat duurt het misschien nog een dag, maar stuur die 90% maar vast door!" om daar in te trappen. Maar als je niks doet zolang er geen geld van die client op je rekening staat, wat dan?
pi_32637440
quote:
Op maandag 28 november 2005 06:43 schreef Jordy-B het volgende:
(of ze zullen hun transactie ongedaan kunnen maken, oid... En ze kunnen vast ook fijne dingen doen met je rekeningnummer en andere info...)
Oh zo ok. Maar hoe zou dat gaan dan, transacties ongedaan maken kan toch alleen bij machtigingen? Alleen met een naam & rekening nr kun je iemand niet naaien lijkt me (die info is wel makkelijker los te krijgen, willekeurige nummers bellen en zeggen dat ze een prijs hebben gewonnen o.i.d.) en voor die mobiel kun je ook een tijdelijke anonieme 06 geven.
pi_32637503
Hmm, ja.
  maandag 28 november 2005 @ 07:21:28 #6
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_32637538
http://www.fraud.org/tips/internet/fakecheck.htm

Hier staat wat te lezen over dit soort scams. Ik vermoed dat ze voornamelijk dit zullen proberen:
quote:
· They may falsely promise to transfer money directly to your bank account. You provide your account information so they can make an electronic fund transfer. Instead, they send your bank a check or money order with instructions to deposit it in your account. When you check your balance, it looks like the money has arrived. You may not notice that it was a check or money order, not an electronic fund transfer.

· The checks or money orders are fake but they look real. In fact, they look so real that even bank tellers may be fooled. Some are counterfeit money orders, some are phony cashiers checks, and others look like they’re from legitimate business accounts. The companies whose names appear may be real, but someone has dummied up the checks without their knowledge.

· You don’t have to wait long to use the money, but that doesn’t mean the check or money order is good. Under federal law, banks have to make the funds you deposit available quickly – usually within one to five days, depending on the type of check or money order. But just because you can withdraw the funds doesn’t mean the check or money order is good, even if it looks like a cashier’s check or a money order from the post office. It can take weeks for the forgery to be discovered.
Ze zouden een valse cheque kunnen sturen naar de bank, jij verstuurt alvast 90 procent van het geld, maar later blijkt de cheque vals te zijn en ben je het geld dus kwijt.

(PS het is wel een Amerikaanse site, en ik weet niet hoe het in Nederland werkt.)
---verdwijnt---
  maandag 28 november 2005 @ 07:23:07 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32637547
quote:
Op maandag 28 november 2005 06:33 schreef smeag0l het volgende:
Ik word de laatste tijd vaak bestookt met bullshit spam. 99% gooi ik ongelezen weg, maar ik heb laatst op eentje gereplied (met een ander adres, dat wel, en geen id's of herkenbare dingen erin laten staan). Gewoon voor de fun, om te kijken hoe ze me proberen te naaien. Ging om een zogenaamde Russische programmeur die een paar duizend euro krijgt van een opdrachtgeven in NL maar wat niet rechtstreeks kon worden overgemaakt, en of je dan als tussenpersoon wil dienen (uh-huh, een bedrijf kan het niet overmaken maar ik wel, yeah right). En dan mag ik 10% houden.

Dus om eens te vissen zei ik Sure, ik neem aan dat ik het geld eerst krijg voordat ik 90% ervan door stuur naar jou? En toen antwoordde hij:
[..]

Uiteraard is het een scam en kost zoiets je geld. Maar ik vraag me af hoe doen ze dat dan? Wat is nou de catch
De truuk is dat ze een kutsmoes op gaan hangen.
Uiteindelijk halen ze jou over om dat geld alvast die dag bij WU te brengen.
Ze vertellen dat het geld onderweg is en sturen je een overmakingsbewijs of een 'bank garantie' op zodat jij gaat denken van: "oh, dat gaat helemaal goed komen".

En dat gebeurt natuurlijk niet. Want ze sturen jouw een dikke fake.

Althans, dat is één van de methodes.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_32637973
Het geld wordt door de bank al op je rekening gezet.
MAAR dit is in feite een voorschot van de bank totdat de cheque of ... is goed bevonden. Jij stuurt de 90% al door naar hun. Na enkele dagen komt de bank erachter dat de cheque of ... fout is en wordt het voorschot door de bank weer van je rekening gehaald. (natuurlijk incl. die 90%).

Eind van het verhaal is dat jij 90% naar die rus hebt overgemaakt van je eigen geld.
En er niks van terug ziet.
pi_32637977
quote:
Op maandag 28 november 2005 07:21 schreef Clourhide het volgende:
http://www.fraud.org/tips/internet/fakecheck.htm

Hier staat wat te lezen over dit soort scams. Ik vermoed dat ze voornamelijk dit zullen proberen:
[..]

Ze zouden een valse cheque kunnen sturen naar de bank, jij verstuurt alvast 90 procent van het geld, maar later blijkt de cheque vals te zijn en ben je het geld dus kwijt.

(PS het is wel een Amerikaanse site, en ik weet niet hoe het in Nederland werkt.)
ja, gewoon een ongedekte cheque moet toch werken voor de dommen onder ons
pi_32638359
ik zou zeggen dat je het doet, maar pas een maand na ontvangst doorstuurd.... en dan 8% houdt.... dan moet het geld wel echt op de rekening staan denk ik...... dan zeg je dat je het zo doet, omdat er nogal veel oplichters bezig zijn
kijken hoe ze dan reageren.....
uit een aspergernest
  maandag 28 november 2005 @ 09:20:24 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32638397
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:18 schreef wendytje het volgende:
ik zou zeggen dat je het doet, maar pas een maand na ontvangst doorstuurd.... en dan 8% houdt.... dan moet het geld wel echt op de rekening staan denk ik...... dan zeg je dat je het zo doet, omdat er nogal veel oplichters bezig zijn
kijken hoe ze dan reageren.....
heeft allemaal geen zin. Je wordt genaaid. ZIJ hebben de touwtjes in handen. Ga je ze andere voorstellen doen gaan ze je OF negeren OF net zo lang op je inpraten dat je het alsnog doet.
Er is geen manier om ze terug te naaien.

Dat geld KOMT nooit ECHT op de rekening. Dat is nou juist de hele truuk
pi_32639882
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:20 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

heeft allemaal geen zin. Je wordt genaaid. ZIJ hebben de touwtjes in handen. Ga je ze andere voorstellen doen gaan ze je OF negeren OF net zo lang op je inpraten dat je het alsnog doet.

tuurlijk... snap ik ook...
maar wil hun reaktie wel eens zien en kijken hoe ze zich daaruit redden...
zouden er veel mensen intrappen?
uit een aspergernest
pi_32639911
quote:
Op maandag 28 november 2005 09:20 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Je kan ze toch gewoon het geld op de rekening laten zetten en vervolgens niets betalen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 28 november 2005 @ 10:55:42 #14
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32639966
sommige mensen kunnen echt niet lezen

VOORAL Jordy-B niet...
  maandag 28 november 2005 @ 10:56:11 #15
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_32639978
Volgens mij gaat het ze alleen maar om je rekeningnummer en je gegevens, hiermee kunnen ze namelijk zonder jouw toestemming geld afschrijven.
Het hele verhaal over 90% en 10% is dus bullshit, er zal nooit geld worden overgemaakt, ze willen alleen je gegevens.
I don't shine if you don't shine
pi_32640006
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:55 schreef Nembrionic het volgende:
sommige mensen kunnen echt niet lezen

VOORAL Jordy-B niet...
Zij zijn niet per se de mensen die de touwtjes in handen hebben... Als jij niets doorstuurt/betaalt, kunnen ze je niets maken en word je niet genaait...
  maandag 28 november 2005 @ 11:01:38 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32640073
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Flipper01 het volgende:
Volgens mij gaat het ze alleen maar om je rekeningnummer en je gegevens, hiermee kunnen ze namelijk zonder jouw toestemming geld afschrijven.
Het hele verhaal over 90% en 10% is dus bullshit, er zal nooit geld worden overgemaakt, ze willen alleen je gegevens.
Nee, dat klopt niet. Ze kunnen het wel maar dat kan weer gestorneerd worden. Onrechtmatige afboekingen.

Maar als jij naar de WU bent gelopen en zij halen het op 2 minuten nadat jij het het verstuurd kan het niet meer achterhaald worden. Ze nemen gewoon een fals paspoort. En weg zijn ze. Dat geld komt er inderdaad nooit
  maandag 28 november 2005 @ 11:03:07 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32640103
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:57 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Zij zijn niet per se de mensen die de touwtjes in handen hebben... Als jij niets doorstuurt/betaalt, kunnen ze je niets maken en word je niet genaait...
Er is geen geld. Er komt geen geld.
Er gaat alleen geld WEG, en dat is jouw geld.

Met "de touwtjes" in handen reageerde ik op suggesties als "ja, maar als ik nou andere eisen stel etc"
pi_32642621
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Er is geen geld. Er komt geen geld.
Er gaat alleen geld WEG, en dat is jouw geld.
Zullen we het er nog even over hebben dat sommige mensen niet kunnen lezen?

Als je geen geld verstuurt, gaat er ook niets van je geld weg. Of er nou wel of geen geld op je rekening wordt gezet, maakt daarin geen verschil.
quote:
Met "de touwtjes" in handen reageerde ik op suggesties als "ja, maar als ik nou andere eisen stel etc"
En ik heb het nooit over andere eisen gehad... Mijn post ging duidelijk om het opzettelijk niet verzenden van het geld. Dat heeft met 'andere eisen' niets van doen. Je stelt namelijk geen eisen, je verstuurt gewoon het geld niet. En dan word je dus niet genaaid...

En dan ook nog het gore lef hebben om te beweren dat ik niet kan lezen?
pi_32672314
Wat ook gebeurd, ze plunderen bij een ander persoon zijn bankrekening, overwijzen dit geld naar jouw bankrekening. Jij hebt he geld en stuurt het verder.
1. jij bent het geld kwijt als de bank/geschadigde partij dit merkt en het geld terug haalt.
2. Jij wordt vervolgd voor het witwassen van geld

Dit is dus al een paar keer gebeurd hier in Duitsland.
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:47:55 #21
56459 RdeV
Are you a paper fool?
pi_32673272
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Flipper01 het volgende:
Volgens mij klopt dit inderdaad. Ooit een TV programma gezien waar ze de "Nigeriaanse zielige mensen" gingen "helpen", met hulp van een bank. Een nieuwe rekening geopend, waar niet op rood mocht worden gestaan. Vervolgens de Nigerianen geholpen aan gegevens zoals rekening nummber, etc. En inderdaad kwam er een bankaire opdracht om geld af te schrijven van de rekening uit Nigeria, zelfs als dat dus niet kon op die rekening. Dus het is fraude met interbankaire opdrachten. Alsof jij daar je pas door de automaat hebt gehaald wordt er een interbankair opdracht naar NL verzonden.

Maar het is een tijd gelden dat ik dat heb gezien, dus kan het misschien krom vertellen. Maar het was zo'n consumenten programma zoals Kassa of Radar.
There is a great deal of difference between affecting destiny and controlling it.
If you don’t know the difference, don’t worry. You will.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:18:28 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_32674270
Het geld wordt overgemaakt op je rekening met een cheque. Dit wordt in eerste instantie direct gedaan. als jouw bank bericht krijgt van de andere bank waar die cheque vandaan komt, dat er geen geld op de rekening staat, wordt het ongedaan gemaakt. Helaas heb jij dan het geld al opgenomen en overgemaakt richting 'rusland'.
pi_32688847
Ik heb mijn appartement voor 3 maanden te huur gezet via roommates.com, en ik werd bedolven onder scam spam. Steeds hetzelfde verhaaltje: ik werk voor een oliebedrijf/overzees en ga hierna naar de USA. Ik wil je appartement. Mijn werkgever stuurt een cheque voor mijn hele maandsalaris, haal de huur er uit en stuur de rest terug.

Natuurlijk doodsimpel te herkennen, vaak ook simpele fouten zoals "Hi, I'm Christina" bovenin de email en dan ondertekenen met "Janet" terwijl de email in je inbox als afzender "Julia" heeft

Ik ben er met 3 bezig, gewoon voor de lol om te zien hoe die cheques eruit zien. Deze week hoop ik er al een paar te krijgen.

Stelletje lijers zijn het. Echt, mijn advertentie reageerden er wel twaalf. Een van de duizenden advertenties per maand. Doen die lui niet anders? Is er in Nigeria een bedrijf waar ze scammers in ploegendienst 24/7 non-stop laten werken?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32689697
quote:
Op woensdag 30 november 2005 06:16 schreef StefanP het volgende:
Is er in Nigeria een bedrijf waar ze scammers in ploegendienst 24/7 non-stop laten werken?
ja, net zoiets als de callcentermensen van hier....
uit een aspergernest
  woensdag 30 november 2005 @ 18:19:00 #26
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_32703046
Was ook op Opgelicht!, ook iets met een Rus - op www.opgelicht.nl is de laatste uitzending te bekijken.
  woensdag 30 november 2005 @ 18:43:51 #27
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_32703755
Errr, waarom vragen mensen zich af waarom oplichters dit proberen?

Zolang mensen erin trappen blijven ze doorgaan; met vrijwel geen enkele moeite stuur je zo 1000en mailtjes weg in een dag, als er maar eentje 10.000, - of meer oplevert ... naja et verdient beter dan ik bij de baas verdien per maand.
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')