abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:26:33 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663305
En dat de luchtmacht belangrijk is is verklaarbaar. Want moorden vanuit de lucht is makkelijker bespaart de piloot trauma's want die ziet niet wat er op de grond gebeurd. Wat weer bespaart in de nazorg en dergelijke.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 05:26:55 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663306
nee Irakezen komen niet voor in de opleiding afaik of dat moet radicaal veranderd zijn.

je wordt opgeleid om je land te verdedigen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:28:23 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663308
Klopt en die verdedig je door je tegenstander uit te schakelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 05:32:22 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663315
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:28 schreef Megumi het volgende:
Klopt en die verdedig je door je tegenstander uit te schakelen.
exact, niet door hem te vermoorden
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:26 schreef Megumi het volgende:
En dat de luchtmacht belangrijk is is verklaarbaar. Want moorden vanuit de lucht is makkelijker bespaart de piloot trauma's want die ziet niet wat er op de grond gebeurd. Wat weer bespaart in de nazorg en dergelijke.
of omdat de spulletjes van de luchtmacht ingewikkelder te bedienen zijn dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn maar jij bent de expert hier natuurlijk
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:35:55 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663318
De Amerikaanse burgeroorlog en de tweede wereldoorlog werden gewonnen omdat de vijand op alle fronten werd aangevallen. En daarbij werd de burgerbevolking niet ontzien. En terecht wat in de oorlog met Irak zitten daaronder de grootste tegenstanders. Dat wil niet zeggen dat het goed is om vrouwen en kinderen aan te pakken. Maar als je de oorlog daarmee kan winnen en snel. Zeker een aanrader. Een goed generaal is als een slechtvalk die zijn prooi pakt en dood en snel weer weg is. En daar zijn de door politici geleide legers niet goed meer in.
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:37:50 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663320
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

exact, niet door hem te vermoorden
[..]

of omdat de spulletjes van de luchtmacht ingewikkelder te bedienen zijn dat zou het natuurlijk ook kunnen zijn maar jij bent de expert hier natuurlijk
Mensen zijn niet gemaakt om te doden. Zeker niet van man tot man. Dus de oplossing is de afstand tussen de gedode en diegene die dood groter maken. Op een knop drukken en dan op 100 km een paar miljoen man doden zullen de meesten zonder problemen doen.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 05:43:41 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663325
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:35 schreef Megumi het volgende:
De Amerikaanse burgeroorlog en de tweede wereldoorlog werden gewonnen omdat de vijand op alle fronten werd aangevallen. En daarbij werd de burgerbevolking niet ontzien. En terecht wat in de oorlog met Irak zitten daaronder de grootste tegenstanders. Dat wil niet zeggen dat het goed is om vrouwen en kinderen aan te pakken. Maar als je de oorlog daarmee kan winnen en snel. Zeker een aanrader. Een goed generaal is als een slechtvalk die zijn prooi pakt en dood en snel weer weg is. En daar zijn de door politici geleide legers niet goed meer in.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:37 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mensen zijn niet gemaakt om te doden. Zeker niet van man tot man. Dus de oplossing is de afstand tussen de gedode en diegene die dood groter maken. Op een knop drukken en dan op 100 km een paar miljoen man doden zullen de meesten zonder problemen doen.
lijkt me meer een gevalletje voor de psychiater

terug naar de Britse mariniers dan maar want aan deze onzin ga ik mijn tijd niet verspillen hoor
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:48:03 #58
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663327
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 05:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

lijkt me meer een gevalletje voor de psychiater

terug naar de Britse mariniers dan maar want aan deze onzin ga ik mijn tijd niet verspillen hoor
Nee hoor is wetenschapellijk aangetoont. En er zijn zelfs plannen om de mens geheel van het slachtveld te verbannen. En dat de top van de Nederlandse jougd bij de luchtmacht zit is alleen maar triest. Want de mensen die nu nog oorlog voeren en daar miljarden aan uitgeven. Terwijl er een heel continent op sterven ligt. Die moeten eens naar een psychiater.
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 05:54:03 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32663333
ok je hebt je zegje gedaan ... britse mariniers slaan elkaar in elkaar in grappige kostuums!
  dinsdag 29 november 2005 @ 05:55:15 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_32663335

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 29-11-2005 05:59:07 (offtopic) ]
pi_32664163
Ik overweeg sinds het zien van het filmpje ook in het leger te gaan

Wat een heerlijkheid: lekker als mannen onderling in je blootje met elkaar stoeien, wat een heerlijke openheid en lichamelijkheid - lekker aan elkaar zitten, elkaars lichaam ontdekken en je durven open stellen voor de ander op alle mogelijke manieren
pi_32664414
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 02:07 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe het laten vechten van twee mannen in hun blote kont (de rest staat er trouwens ook in adamskostuum bij) kan bijdragen aan het vechten in een oorlogssituatie. Het lijkt mij meer te gaan om een debiel ontgroeningritueel. Volgens mij moet je wel een zeer gering gevoel van eigenwaarde hebben om je aan zo'n ontgroeningritueel te onderwerpen. Het kan best zo zijn dat een vernederend ontgroeningritueel bijdraagt aan een hechte groepsvorming, maar ik zou persoonlijk mijn portie dan aan Fikkie geven.
En daarom ben jij geen marinier maar zit je opgebakken stamppot te eten achter de geraniums.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_32664974
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:29 schreef wonko het volgende:

[..]

En daarom ben jij geen marinier maar zit je opgebakken stamppot te eten achter de geraniums.
Leg dan even uit wat dat vechten in je blootje bijdraagt behalve dat het gewoon geil is?
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 10:07:04 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32665013
het zal wel iets te maken hebben met de befaamde royal marine commando koudweertrainingen ofzo
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 09:10 schreef SCH het volgende:

Wat een heerlijkheid: lekker als mannen onderling in je blootje met elkaar stoeien, wat een heerlijke openheid en lichamelijkheid - lekker aan elkaar zitten, elkaars lichaam ontdekken en je durven open stellen voor de ander op alle mogelijke manieren
in Nederland doen we niet aan dat soort onzin daar moet je brits voor zijn (maar dan kan het ook echt overal vooral op vakantie)
pi_32665432
Wil je een keer op die manier met mij oefenen sp3c?
  dinsdag 29 november 2005 @ 10:32:11 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_32665534
quote:

dinsdag 29 november 2005 @ 11:27:42 #67
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_32666783
quote:

Deze "new age"achtige beschrijving van homoseksualiteit bezorgt zelfs mij spontane rillingen. Als ik het zou zo zien of beleven, had ik liever een wijf gepakt, alleen al om dergelijke stereotyperingen te ontkomen.

Voor de duidelijkheid, niet iedere flikker heeft zulke "mietjesgevoelens".
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  Moderator dinsdag 29 november 2005 @ 11:57:58 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_32667562
sjonge jonge zeg jullie kunnen ook nergens tegen zeg doe maar weer ontopic (jij dus ook ophouden SCH want men kan dr niet tegen)
pi_32667720
Hmm deze mensen worden getrained om mensen te doden met wapens en met de hand, maar als ze een keer KO worden getrapt dan breek de hel los.....

Het zijn toch geen mietjes, de volgende keer let die gast echt wel op als er een soort gelijke situatie plaatsvind. Desalniettemin is het wel erg zwak om iemand te trappen als hij je niet ziet.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:10:17 #70
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32667801
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:05 schreef Sapientiea het volgende:
Hmm deze mensen worden getrained om mensen te doden met wapens en met de hand, maar als ze een keer KO worden getrapt dan breek de hel los.....

Het zijn toch geen mietjes, de volgende keer let die gast echt wel op als er een soort gelijke situatie plaatsvind. Desalniettemin is het wel erg zwak om iemand te trappen als hij je niet ziet.
door dit soort praktijken hebben ze toch een wrede moraal. En dat zijn mensen die de vrede moeten bewaren en zich ook tussen burgers moeten begeven. Het is alsof je een wilde hond loslaat in een klas kinderen om de rat die in de hoek zit te pakken te krijgen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32668457
Gezien de reakties van sommigen dreigt dit weer een bash-topic te worden...
Zo van, slechte Britten, wij Nederlanders doen zoiets niet want wij zijn moreel beter

Om een antwoord te geven op de vraag van Dagonet: natuurlijk zullen er ook wel mishandelingen en ontgroeningspraktijken voorkomen in het Nederlandse leger!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:44:50 #72
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_32668541
Bij het zien van het filmpje zag ik de omstanders er ook naakt om heen staan. Het is dus niet een of ander vernederend spelletje.

Voor de rest is de topic start erg generaliserend; alsof elke officier daar in de UK iemand bewusteloos geslagen. Ontgroeningen van studenten is meerdere malen erger, als je niet tegen een beetje fysieke actie kan moet je niet bij de Marines gaan.

Voor de rest wil ik niet zeggen dat ik het goedkeur dat iemand bewusteloos wordt geslagen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_32668565
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:10 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

door dit soort praktijken hebben ze toch een wrede moraal. En dat zijn mensen die de vrede moeten bewaren en zich ook tussen burgers moeten begeven. Het is alsof je een wilde hond loslaat in een klas kinderen om de rat die in de hoek zit te pakken te krijgen.
In mijn opinie moet het leger helemaal niet de vrede bepalen die moeten de vijand afslchten en zorgen dat ze winnen. Een leger is getraind om te doden en te veroveren, eigenlijk zouden ze de "vrede bewaking" moeten overlaten aan mensen die daarvoor alleen getraind worden.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:56:15 #74
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32668770
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:46 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

In mijn opinie moet het leger helemaal niet de vrede bepalen die moeten de vijand afslchten en zorgen dat ze winnen. Een leger is getraind om te doden en te veroveren, eigenlijk zouden ze de "vrede bewaking" moeten overlaten aan mensen die daarvoor alleen getraind worden.
En waar eindigt dé vijand en begint de burgerbevolking?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:59:49 #75
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_32668853
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:56 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

En waar eindigt dé vijand en begint de burgerbevolking?
Dat lijkt me duidelijk. De vijand eindigd wanneer die is overwonnen.
Maar ik neem aan dat je doelt op vergrijpen van militairen tegen burgers. Dat gebeurd altijd en overal kan ik je vertellen. Onschuldig of schuldig.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')