En dat terwijl ik net wat handige Brabantse begrippen toegestuurd kreeg:quote:Op donderdag 1 december 2005 09:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Vanaf nu dus weer de nederlandse taal.
quote:Het Brabants dialect is de kortste taal van Nederland en dus de meest efficiënte taal in de zakelijke wereld. Kijk hieronder hoe je die ellenlange vergaderingen op kantoor een stuk korter kunt maken met wat Brabants dialect!
NL: Dit behoort tot de mogelijkheden!
Br: Dè ken!
NL: Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden!
Br: We witten ut nie!
NL: Zou u dat nog eens willen herhalen?
Br: Wè?
NL: Zulks ben ik geenszins van plan!
Br: Denkut toch nie!
NL: Ligt dat in de lijn der verwachtingen?
Br: Zu dè?
NL: Hiermee verwacht ik geen problemen te ondervinden!
Br: Hendig zat!
NL: Dit wordt door mij als bijzonder spijtig ervaren!
Br: Des sunt!
NL: Hetgeen u verteld, verbaasd mij ten zeerste!
Br: Wè zeddu nou?
NL: Deze informatie is geheel nieuw voor mij!
Br: Daor wik niks van!
NL: Het leven van een Brabander gaat niet over rozen!
Br: Tis wè!
NL: Ligt dat binnen het kader van uw bevoegdheden?
Br: Meudde gij dè wel?
NL: Kunt u mij een prognose geven van de winstcijfers?
Br: Wè schuift dè?
NL: Ik denk, dat het heel verstandig is om onze samenwerking te beëindigen!
Br: Houdoe eej!
NL: Pardon, ik heb u niet goed verstaan; kunt u dat herhalen?
Br: Welluk?
NL: Daar zult u op generlei wijze achter kunnen komen!
Br: Witte tonnie !
NL: Weet u dat toevalligerwijs wel?
Br: Witte Gijt?
NL: Heeft u hiervan kennis genomen?
Br: Witte dè?
NL: Zou u dat niet meer willen herhalen?
Br: Bakkes!!!
NL: Zou ik een meter bier van u kunnen krijgen?
Br: Pils, en veul!
NL: U heeft drie pogingen om achter de waarheid te komen!
Br: Drie k'raaien!
NL: Indien u dat nogmaals uitvoert…
Br: Agge da doe…
NL: Ik zou u willen verzoeken, dit pand te verlaten!
Br: Maok da ge weg komt!
BHFH gaat op de Portugese toer. Lukt het met je Portugees een beetje bij de dames in Brazilië?quote:Op donderdag 1 december 2005 08:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Eu voto para primeiro!
Dat is best nog wel een leuk voertuig.quote:
En welke smaak B&J is het geworden?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:20 schreef Jaguarized het volgende:
Visum aanvragen aangezien ik er langer blijf dan 3 maanden.
Niet.quote:Op donderdag 1 december 2005 22:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En welke smaak B&J is het geworden?
Bij AH to go hebben ze gratis lepelsquote:Op donderdag 1 december 2005 22:32 schreef Jaguarized het volgende:
Niet.Ik was de lepel die ik had klaargelegd op het aanrecht vergeten.
![]()
Serieus?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bij AH to go hebben ze gratis lepels
Fossil Fuelquote:Op donderdag 1 december 2005 22:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En welke smaak B&J is het geworden?
Maar waar liggen die lepels dan?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef Douwe het volgende:
Waar was je met je gedachten?
Altijd als ik iets wil opwarmen in de magnetron staat er al een enorme rij
Si, muy bien, gracias...quote:
Oei, ik hoop maar dat jouw Hollandse Hunk niet op fok zitquote:Als ze niet oppassen rol ik het kleine obertje uit het hotelrestaurant op en neem ik 'm mee naar huis(mag misschien niet)!
Ik waag een gokje...quote:Op donderdag 1 december 2005 09:18 schreef UIO_AMS het volgende:
Yoku nai desu yo! Nihongo wakarimasu!
Maar dat zullen niet velen mij na kunnen zeggen.
quote:Op donderdag 1 december 2005 21:00 schreef Jaguarized het volgende:
Staatssecretaris Schultz zat in de trein vandaag.Die zou ik ook gaan zien maar toen was ik ineens naar een andere trein overgezet.
![]()
quote:Ze werd er laatst op uit gestuurd met een boodschappenlijstje van haar ambtenaren. Melanie Schultz van Haegen, staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat met het spoor in haar portefeuille, reist geregeld incognito met de trein om een indruk te krijgen van hetgeen de miljoenen dagelijkse treinreizigers mee te maken hebben. Van haar ambtenaren moest ze een binnenlands kaartje omzetten in een buitenlands ticket en kreeg ze zelfs een mindervalide met een rolstoel mee. Brengt u deze persoon even van A naar B met de trein. En dat is niet altijd even makkelijk. Enkele weken geleden liep ze een dagje met een conducteur mee, om hun besognes te delen met zwartrijders en andere lastige passagiers. Consumentenorganisaties als Rover en de ANWB waren gisteren aan de beurt. Onderweg van Leiden naar Den Haag, via Duivendrecht en Utrecht werd Schultz van Haegen op haar kennis getest. Van het kopen van een kaartje bij een machine tot het uitstippelen van de reis. De informatievoorziening tijdens vertragingen was een belangrijk punt in de gesprekken. ,,Zelf heb ik ondervonden dat er soms miscommunicatie is tussen de conducteur en de machinist,'' aldus Schultz. ,,De een verwacht van de ander dat er iets wordt gezegd en er gebeurt vervolgens niets.''
(c) Algemeen Dagblad 2005 alle rechten voorbehouden
Я не понимаю что-нибыдь из его !!quote:Op vrijdag 2 december 2005 00:32 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik waag een gokje...
"Yoku nai desu yo! Nihongo wakarimasu!"
Goed genoeg?![]()
AH To Go.quote:Op donderdag 1 december 2005 23:24 schreef Douwe het volgende:
Ik ken de AH to Go in Den Haag niet, maar in Haarlem en Amsterdam liggen ze naast de magnetron
Nee, dequote:Op vrijdag 2 december 2005 18:17 schreef k_man het volgende:
Gaat er dit weekend nog iemand Sinterklazen?
Ikke wel!
9 Million Bicycles.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Is dat die van die fietsen in Peking?
ik heb de rest van de cd zitten luisteren maar vond het zeker niet de kwaliteit halen van Norahquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
9 Million Bicycles.Zeg maar de "nieuwe" Norah Jones.
Ik doelde meer op de stijl, niet de kwaliteit.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:57 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
ik heb de rest van de cd zitten luisteren maar vond het zeker niet de kwaliteit halen van Norah
Nee, dat VIND jij baggermuziek.quote:Op zaterdag 3 december 2005 03:48 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Norah Jones? Da's baggermuziek toch?
Ik ben net wakker trouwens. Heerlijk geslapen vanaf 19.00
Niet alleen ik volgens mij.quote:Op zaterdag 3 december 2005 13:10 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee, dat VIND jij baggermuziek.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |