abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32708890
quote:
Op woensdag 30 november 2005 20:55 schreef Douwe het volgende:
[afbeelding]

Je moest 76 cent betalen en hebt er toen maar 10 euro bijgepind ?
  woensdag 30 november 2005 @ 21:18:14 #152
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32708957
Waarom zou ik dat doen? Pinnen bij Albert Heijn is gratis
pi_32709134
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:18 schreef Douwe het volgende:
Waarom zou ik dat doen? Pinnen bij Albert Heijn is gratis
nee pinnen is niet gratis, dat zit verwerkt in de prijzen

je hebt iets met 10 euro belastingvrij gedaan... maar wat
  woensdag 30 november 2005 @ 21:24:41 #154
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32709204
Niet mijn bon... het was een Telfort telefoonkaart... Vaag, gezien die dingen me niet belastingvrij lijken
pi_32709222
Ik heb een ADSL-verbinding. Dan zou het dus vergelijkbaar moeten zijn met van vast naar vast bellen? Als dat zo is dan is het een werelduitvinding voor die prijs.

Van vast naar een 0900-nummer bellen is wel goedkoper dan met je mobiel naar zo'n nummer bellen natuurlijk. Ook vind ik een vaste telefoon handig als mensen me willen bellen als ik thuis ben, is toch goedkoper voor degene die me belt...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:25:35 #156
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32709235
En voor de geïnteresseerden: de andere 76ct wordt gegenereerd door een Snickers en een Energydrink
  woensdag 30 november 2005 @ 21:27:43 #157
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32709305
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb een ADSL-verbinding. Dan zou het dus vergelijkbaar moeten zijn met van vast naar vast bellen? Als dat zo is dan is het een werelduitvinding voor die prijs.
Is het ook... Voor naar het buitenland bellen is het veruit de goedkoopste optie.
pi_32709406
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van vast naar een 0900-nummer bellen is wel goedkoper dan met je mobiel naar zo'n nummer bellen natuurlijk. Ook vind ik een vaste telefoon handig als mensen me willen bellen als ik thuis ben, is toch goedkoper voor degene die me belt...
Ook jij bent nog altijd geïndoctrineerd door oude instituties als de consumentenbond ofzo.
Bellen met mobiel naar x kan gratis. Bellen met vaste telefoon is NOOIT gratis en zeer zelden goedkoper dan bellen met een mobiel.

Toen ik nog een vast telefoon had belde iedereen mij ook al op mobiel. Simpelweg omdat daar nummerherkenning op zit en je kan zien dat iemand gebeld heeft; iets wat op een vast toestel nog altijd niet standaard is. Daarom heb ik nu standaard één mobiel voor thuis en één voor onderweg.

Mensen die graag de KPN blijven sponsoren door mij met een vaste telefoon te bellen, bel ik altijd met mobiel terug. Is toch gratis
pi_32709539
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ook jij bent nog altijd geïndoctrineerd door oude instituties als de consumentenbond ofzo.
Bellen met mobiel naar x kan gratis. Bellen met vaste telefoon is NOOIT gratis en zeer zelden goedkoper dan bellen met een mobiel.

Toen ik nog een vast telefoon had belde iedereen mij ook al op mobiel. Simpelweg omdat daar nummerherkenning op zit en je kan zien dat iemand gebeld heeft; iets wat op een vast toestel nog altijd niet standaard is. Daarom heb ik nu standaard één mobiel voor thuis en één voor onderweg.

Mensen die graag de KPN blijven sponsoren door mij met een vaste telefoon te bellen, bel ik altijd met mobiel terug. Is toch gratis
Ik heb een grafhekel aan de consumentenbond. Bellen met een vaste telefoon is inderdaad nooit gratis, maar het is echt wel goedkoper dan mobiel bellen. Met mijn mobiel betaal ik een bepaald bedrag dat hoger is dan het bedrag dat ik betaal als ik bel met de vaste telefoon. Al is vast -> mobiel wel asociaal duur.

Als ik thuis ben, kunnen mensen mij op mijn thuisnummer bellen. Ben ik niet thuis, dan ben ik mobiel bereikbaar. Ben ik mobiel niet bereikbaar, dan heb ik geen zin, tijd of mogelijkheid om een gesprek te voeren. Natuurlijk is een mobiel handiger door de nummerherkenning, het kunnen zien van de gemiste oproepen, het feit dat het mobiel is en door de sms-functie, maar ik vind het handig om er een vast toestel naast te hebben.

Mobiel bellen is voor mij alles behalve gratis.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32709579
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:27 schreef Douwe het volgende:

[..]

Is het ook... Voor naar het buitenland bellen is het veruit de goedkoopste optie.
Dan vraag ik me af waarom niet iedereen er gebruik van maakt....

Ja, ik ben altijd op zoek naar de addertjes...
  woensdag 30 november 2005 @ 21:39:12 #161
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32709714
Omdat je er tot op heden nog wel je PC naast nodig hebt (en breedbandinternet).
pi_32709747
Dat is op zich toch niet zo'n probleem? Iedereen beschikt tegenwoordig zowat over een PC met breedbandinternet.
pi_32709750
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mobiel bellen is voor mij alles behalve gratis.
Kijk, daar zit het verschil... je hebt de keuze

En ik heb gekozen voor gratis

En het toeval wil dat ik hier de krant open sla en er een advertentie van KPN instaat:

"Ik schijn nu ook gratis* te kunnen bellen. Hoe gratis** is dat eigenlijk?"

Met daaronder een heel marketingverhaal dat je bij KPN niet hoeft te letten op kleine lettertjes en je kiest voor een betrouwbaar netwerk etc.

Ik denk er dus ook over om een bedrijf op te gaan richten dat aan 6 miljoen Nederlanders 20 euro in de maand vraagt en daarvoor wat werkgelegenheid en wat leuke reclames met Kraaykamp enzo voor teruggeeft
Want blijkbaar leveren ze een dienst die technologisch volledig achterhaald is voor een veel te hoge prijs
pi_32709777
Waar kun je dan gratis mobiel bellen?
pi_32709876
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan vraag ik me af waarom niet iedereen er gebruik van maakt....

Ja, ik ben altijd op zoek naar de addertjes...
Pure indoctrinatie van consumentenbond, nibud enzo. Dezelfde vraag kun je stellen waarom mensen nog met KLM vliegen, bij het reisbureau een reis boeken, bij hun oude energieleverancier zitten of niet via internet hun spullen bestellen.

Het gaat echt niet zo slecht met de economie blijkbaar... mensen hebben echt geld genoeg en vaak ook gebrekkige kennis om anders te handelen dan vijf jaar terug. Eén van de grote problemen van de meerkeuzemaatschappij
  woensdag 30 november 2005 @ 21:44:28 #166
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32709895
Zoek een willekeurige internetsite die mobiele telefoons verkoopt, en je ziet het al.
Ik heb zelf nu ook een 'gratis' abonnement; ik bel via Vodafone, betaal 11,95 per maand met heb aan het begin van de abonnementsperiode een zogenaamde 'cashback' gehad; ik kreeg ¤150 euro op mn bankrekening gestort. Hiermee zou ik dan in theorie die 11,95 per maand kunnen betalen, en zodoende betaal ik dus niets.

En ja, ik kreeg meer terug dan ik uiteindelijk hoef te betalen, dus eigenlijk krijg ik geld toe voor bellen
  woensdag 30 november 2005 @ 21:45:52 #167
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32709951
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:44 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Pure indoctrinatie van consumentenbond, nibud enzo. Dezelfde vraag kun je stellen waarom mensen nog met KLM vliegen, bij het reisbureau een reis boeken, bij hun oude energieleverancier zitten of niet via internet hun spullen bestellen.
KLM komt bij mij best vaak onder aan de streep uit de bus als goedkoopste maatschappij
pi_32709968
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar kun je dan gratis mobiel bellen?
www.gsm.nl
www.telecom.nu etc.

vaak genoeg hebben ze daar sim-only abo's waarbij je het hele abo bedrag of het grootste deel teruggestort krijgt. Dat doe ik nu al zo'n 8 jaar zonder probleem en door telkens te wisselen van provider heb ik ook altijd mijn nummers kunnen behouden.
pi_32710021
Het is geen indoctrinatie, het is het gebruiken van gezond verstand. Heel vaak zitten er gewoon bepaalde addertjes onder het gras bij bepaalde aanbiedingen. Dat heeft weinig te maken met indoctrinatie van de consumentenbond of het NIBUD. Organisaties waar ik totaal niets mee heb overigens.

Je moet toch altijd je ogen open blijven houden, zeker met dit soort dingen. Bepaalde dingen boek ik via internet, maar ik heb daarnaast nog wel een vaste telefoonaansluiting, omdat ik dat voor bepaalde dingen best handig vind.

Douwe: Hoeveel betaal je per minuut dan als je je gratis belminuten hebt verbruikt?
pi_32710070
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:44 schreef Douwe het volgende:
En ja, ik kreeg meer terug dan ik uiteindelijk hoef te betalen, dus eigenlijk krijg ik geld toe voor bellen
Het leukste grapje is nog als de algemene voorwaarden veranderen, dan mag je kosteloos opzeggen. Zodoende op kosten van Orange/Dutchtone een weekendje naar Dublin geweest (cashback van 240 euro en na 1 maand wijzigden ze de algemene voorwaarden)

Moet wel zeggen dat de aanbiedingen nu wel minder zijn als vroeger... toen had je nog wel eens gratis toestel, abo en een cadeaubon voor niets.
pi_32710104
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:45 schreef Douwe het volgende:

[..]

KLM komt bij mij best vaak onder aan de streep uit de bus als goedkoopste maatschappij
Voor sommige bestemmingen is KLM zo duur nog niet. Kijk maar eens voor een retourtje Amsterdam-Lima bijvoorbeeld. Dan doet KLM het nog niet zo slecht. Eigenlijk kan alleen het bijna failliete Varig tegen KLM op, maar die hebben dan ook een reis die veel langer duurt. Daardoor geef je op luchthavens tijdens het wachten ook weer geld uit aan veel te dure spullen.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:50:55 #172
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32710136
Ja, dán ga je betalen
Op dit moment is dat 17ct per minuut. Gelukkig zijn er ook grotere belbundels
pi_32710147
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

www.gsm.nl
www.telecom.nu etc.

vaak genoeg hebben ze daar sim-only abo's waarbij je het hele abo bedrag of het grootste deel teruggestort krijgt. Dat doe ik nu al zo'n 8 jaar zonder probleem en door telkens te wisselen van provider heb ik ook altijd mijn nummers kunnen behouden.
Je zit dan nog wel met de belkosten natuurlijk. Ik kies vrijwel altijd voor een nieuwe telefoon in plaats van een terugstorting van geld. Een nieuwe telefoon heeft ook een bepaalde waarde natuurlijk.
pi_32710164
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:45 schreef Douwe het volgende:
Dat kan op de specifieke KLM bestemmingen natuurlijk zo zijn. Maar dan is het gewoon misbruik van monopolie
pi_32710180
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:50 schreef Douwe het volgende:
Ja, dán ga je betalen
Op dit moment is dat 17ct per minuut. Gelukkig zijn er ook grotere belbundels
Daar heb je het al. 17 cent per minuut betaal ik niet met mijn vaste aansluiting.
pi_32710195
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Het gaat echt niet zo slecht met de economie blijkbaar... mensen hebben echt geld genoeg en vaak ook gebrekkige kennis om anders te handelen dan vijf jaar terug. Eén van de grote problemen van de meerkeuzemaatschappij
Ik kan me er inderdaad echt niet druk om maken.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:52:53 #177
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32710217
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het leukste grapje is nog als de algemene voorwaarden veranderen, dan mag je kosteloos opzeggen. Zodoende op kosten van Orange/Dutchtone een weekendje naar Dublin geweest (cashback van 240 euro en na 1 maand wijzigden ze de algemene voorwaarden)

Moet wel zeggen dat de aanbiedingen nu wel minder zijn als vroeger... toen had je nog wel eens gratis toestel, abo en een cadeaubon voor niets.
Ook een keer gehad met T-Mobile. Leuke is dat als er ergens een abonnementswijziging is, je gelijk op verschillende sites wordt doodgegooid met voorbeeldbrieven en tips om zo snel mogelijk van je abonnement af te zijn
pi_32710232
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:49 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is sowieso wel een trend de laatste tijd. "Vroegah" kon je bij een 1-jarig abonnement kiezen welke GSM je gratis wilde. Nu moet je al voor 2 jaar tekenen en nog flink bijpassen.
  woensdag 30 november 2005 @ 21:54:09 #179
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32710267
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar heb je het al. 17 cent per minuut betaal ik niet met mijn vaste aansluiting.
Bel je meer dan 1000 minuten per maand dan? Desnoods neem je zo'n belbundel
pi_32710289
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je zit dan nog wel met de belkosten natuurlijk. Ik kies vrijwel altijd voor een nieuwe telefoon in plaats van een terugstorting van geld. Een nieuwe telefoon heeft ook een bepaalde waarde natuurlijk.
die abo's zijn vaak met genoeg belminuten... en als je er niet genoeg hebt, sluit je er nog een aan... is toch gratis
pi_32710303
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat kan op de specifieke KLM bestemmingen natuurlijk zo zijn. Maar dan is het gewoon misbruik van monopolie
Over specifieke KLM-bestemmingen gesproken.... Het vliegtuig naar Lima schijnt vrijwel elke dag stampvol te zetten. Dat vond/vind ik toch opvallend.

Is er eigenlijk een site waar je de bezettingsgraad van een vliegtuig kan checken?
pi_32710333
Belbundel. Ook zo'n modewoord. Ik weet niet eens wat het is.

ja dat is serieus
pi_32710371
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
maar als jij 18 euro per maand betaalt aan abo kosten voor je vast telefoon, kun je daar meer dan 100 minuten boven je bundel uit bellen
pi_32710373
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:54 schreef Douwe het volgende:

[..]

Daar betaal je ook voor toch? Soms zit sms-en er niet bij en naar het buitenland bellen zit er meestal ook niet bij.

Als dat niet wordt meegeteld dan bel ik niet zo gek veel mobiel. Alleen als het nodig is eigenlijk en zelfs dan bel ik vaak nog op m'n werk.
pi_32710411
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:55 schreef k_man het volgende:

ja dat is serieus
Dan zegt men dat ik ouderwets ben met een vaste telefoonaansluiting.
pi_32710461
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Daar betaal je ook voor toch? Soms zit sms-en er niet bij en naar het buitenland bellen zit er meestal ook niet bij.

Als dat niet wordt meegeteld dan bel ik niet zo gek veel mobiel. Alleen als het nodig is eigenlijk en zelfs dan bel ik vaak nog op m'n werk.
Bij Vodafone en Orange is 1 belminuut gelijk aan 1 sms

Bij Orange betaal je echt alles uit je belbundel, bij Vodafone het meeste (niet doorschakelen bijvoorbeeld)
pi_32710491
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan zegt men dat ik ouderwets ben met een vaste telefoonaansluiting.
Behalve de exemplaren via m'n werk heb ik nooit een mobieltje gehad.
pi_32710578
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:54 schreef Douwe het volgende:

[..]

Kun je beter een prepay nemen van simyo of easymobile, kun je voor je KPN abo kosten helemaal veel bellen en sms'en 6 cent voor sms 15 cent per minuut
pi_32710627
quote:
Op woensdag 30 november 2005 21:55 schreef k_man het volgende:

ja dat is serieus
Allemaal even stil... k_man kan niet meepraten
  woensdag 30 november 2005 @ 22:03:56 #190
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32710671
Is het iets om trots op te zijn dat je geen mobiele telefoon hebt, dan?
pi_32710771
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:03 schreef Douwe het volgende:
Ja dat is een statussymbool: "Kijk mij eens, ik kan een vaste telefoon veroorloven en help duizenden KPN medewerkers de winter door door hun elke maand 18 euro te schenken"
pi_32710801
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:03 schreef Douwe het volgende:
Is het iets om trots op te zijn dat je er wel een hebt?
  woensdag 30 november 2005 @ 22:08:15 #193
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32710837
Nee, niet trots... het is wel iets om trots op te zijn dat ik nieuwe dingen die het leven handiger en gemakkelijker maken accepteer
pi_32710881
Ik heb trouwens ook geen dvd-speler (behalve in m'n computer), geen digitale camera en geen mp3-speler. Puh!
pi_32710936
quote:
Op woensdag 30 november 2005 22:09 schreef k_man het volgende:
Ik heb trouwens ook geen dvd-speler (behalve in m'n computer), geen digitale camera en geen mp3-speler. Puh!
Van die dingen heb ik er minstens 3 van elk
pi_32710987
en ik heb in een Jaguar gezeten deze week
pi_32711021
en ik heb minister Dekker gezien vandaag
pi_32711044
* uitgepimpt is
pi_32711046
Stoer.
pi_32711070
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties