nee pinnen is niet gratis, dat zit verwerkt in de prijzenquote:Op woensdag 30 november 2005 21:18 schreef Douwe het volgende:
Waarom zou ik dat doen? Pinnen bij Albert Heijn is gratis
Is het ook... Voor naar het buitenland bellen is het veruit de goedkoopste optie.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb een ADSL-verbinding. Dan zou het dus vergelijkbaar moeten zijn met van vast naar vast bellen? Als dat zo is dan is het een werelduitvinding voor die prijs.
Ook jij bent nog altijd geïndoctrineerd door oude instituties als de consumentenbond ofzo.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van vast naar een 0900-nummer bellen is wel goedkoper dan met je mobiel naar zo'n nummer bellen natuurlijk.Ook vind ik een vaste telefoon handig als mensen me willen bellen als ik thuis ben, is toch goedkoper voor degene die me belt...
![]()
Ik heb een grafhekel aan de consumentenbond.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ook jij bent nog altijd geïndoctrineerd door oude instituties als de consumentenbond ofzo.
Bellen met mobiel naar x kan gratis. Bellen met vaste telefoon is NOOIT gratis en zeer zelden goedkoper dan bellen met een mobiel.
Toen ik nog een vast telefoon had belde iedereen mij ook al op mobiel. Simpelweg omdat daar nummerherkenning op zit en je kan zien dat iemand gebeld heeft; iets wat op een vast toestel nog altijd niet standaard is. Daarom heb ik nu standaard één mobiel voor thuis en één voor onderweg.
Mensen die graag de KPN blijven sponsoren door mij met een vaste telefoon te bellen, bel ik altijd met mobiel terug. Is toch gratis
Dan vraag ik me af waarom niet iedereen er gebruik van maakt....quote:Op woensdag 30 november 2005 21:27 schreef Douwe het volgende:
[..]
Is het ook... Voor naar het buitenland bellen is het veruit de goedkoopste optie.
Kijk, daar zit het verschil... je hebt de keuzequote:Op woensdag 30 november 2005 21:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Mobiel bellen is voor mij alles behalve gratis.
Pure indoctrinatie van consumentenbond, nibud enzo. Dezelfde vraag kun je stellen waarom mensen nog met KLM vliegen, bij het reisbureau een reis boeken, bij hun oude energieleverancier zitten of niet via internet hun spullen bestellen.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan vraag ik me af waarom niet iedereen er gebruik van maakt....
Ja, ik ben altijd op zoek naar de addertjes...
KLM komt bij mij best vaak onder aan de streep uit de bus als goedkoopste maatschappijquote:Op woensdag 30 november 2005 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Pure indoctrinatie van consumentenbond, nibud enzo. Dezelfde vraag kun je stellen waarom mensen nog met KLM vliegen, bij het reisbureau een reis boeken, bij hun oude energieleverancier zitten of niet via internet hun spullen bestellen.
www.gsm.nlquote:Op woensdag 30 november 2005 21:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar kun je dan gratis mobiel bellen?
Het leukste grapje is nog als de algemene voorwaarden veranderen, dan mag je kosteloos opzeggen. Zodoende op kosten van Orange/Dutchtone een weekendje naar Dublin geweest (cashback van 240 euro en na 1 maand wijzigden ze de algemene voorwaarden)quote:Op woensdag 30 november 2005 21:44 schreef Douwe het volgende:
En ja, ik kreeg meer terug dan ik uiteindelijk hoef te betalen, dus eigenlijk krijg ik geld toe voor bellen
Voor sommige bestemmingen is KLM zo duur nog niet. Kijk maar eens voor een retourtje Amsterdam-Lima bijvoorbeeld. Dan doet KLM het nog niet zo slecht. Eigenlijk kan alleen het bijna failliete Varig tegen KLM op, maar die hebben dan ook een reis die veel langer duurt. Daardoor geef je op luchthavens tijdens het wachten ook weer geld uit aan veel te dure spullen.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:45 schreef Douwe het volgende:
[..]
KLM komt bij mij best vaak onder aan de streep uit de bus als goedkoopste maatschappij
Je zit dan nog wel met de belkosten natuurlijk. Ik kies vrijwel altijd voor een nieuwe telefoon in plaats van een terugstorting van geld. Een nieuwe telefoon heeft ook een bepaalde waarde natuurlijk.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
www.gsm.nl
www.telecom.nu etc.
vaak genoeg hebben ze daar sim-only abo's waarbij je het hele abo bedrag of het grootste deel teruggestort krijgt. Dat doe ik nu al zo'n 8 jaar zonder probleem en door telkens te wisselen van provider heb ik ook altijd mijn nummers kunnen behouden.
Dat kan op de specifieke KLM bestemmingen natuurlijk zo zijn. Maar dan is het gewoon misbruik van monopoliequote:Op woensdag 30 november 2005 21:45 schreef Douwe het volgende:
KLM komt bij mij best vaak onder aan de streep uit de bus als goedkoopste maatschappij
Daar heb je het al. 17 cent per minuut betaal ik niet met mijn vaste aansluiting.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:50 schreef Douwe het volgende:
Ja, dán ga je betalen
Op dit moment is dat 17ct per minuut. Gelukkig zijn er ook grotere belbundels
Ik kan me er inderdaad echt niet druk om maken.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:44 schreef DutchTrain het volgende:
Het gaat echt niet zo slecht met de economie blijkbaar... mensen hebben echt geld genoeg en vaak ook gebrekkige kennis om anders te handelen dan vijf jaar terug. Eén van de grote problemen van de meerkeuzemaatschappij![]()
Ook een keer gehad met T-Mobile. Leuke is dat als er ergens een abonnementswijziging is, je gelijk op verschillende sites wordt doodgegooid met voorbeeldbrieven en tips om zo snel mogelijk van je abonnement af te zijnquote:Op woensdag 30 november 2005 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het leukste grapje is nog als de algemene voorwaarden veranderen, dan mag je kosteloos opzeggen. Zodoende op kosten van Orange/Dutchtone een weekendje naar Dublin geweest (cashback van 240 euro en na 1 maand wijzigden ze de algemene voorwaarden)
Moet wel zeggen dat de aanbiedingen nu wel minder zijn als vroeger... toen had je nog wel eens gratis toestel, abo en een cadeaubon voor niets.
Dat is sowieso wel een trend de laatste tijd. "Vroegah" kon je bij een 1-jarig abonnement kiezen welke GSM je gratis wilde. Nu moet je al voor 2 jaar tekenen en nog flink bijpassen.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:49 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het leukste grapje is nog als de algemene voorwaarden veranderen, dan mag je kosteloos opzeggen. Zodoende op kosten van Orange/Dutchtone een weekendje naar Dublin geweest (cashback van 240 euro en na 1 maand wijzigden ze de algemene voorwaarden)
Moet wel zeggen dat de aanbiedingen nu wel minder zijn als vroeger... toen had je nog wel eens gratis toestel, abo en een cadeaubon voor niets.
Bel je meer dan 1000 minuten per maand dan? Desnoods neem je zo'n belbundelquote:Op woensdag 30 november 2005 21:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar heb je het al. 17 cent per minuut betaal ik niet met mijn vaste aansluiting.
die abo's zijn vaak met genoeg belminuten... en als je er niet genoeg hebt, sluit je er nog een aan... is toch gratisquote:Op woensdag 30 november 2005 21:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je zit dan nog wel met de belkosten natuurlijk. Ik kies vrijwel altijd voor een nieuwe telefoon in plaats van een terugstorting van geld. Een nieuwe telefoon heeft ook een bepaalde waarde natuurlijk.
Over specifieke KLM-bestemmingen gesproken.... Het vliegtuig naar Lima schijnt vrijwel elke dag stampvol te zetten. Dat vond/vind ik toch opvallend.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat kan op de specifieke KLM bestemmingen natuurlijk zo zijn. Maar dan is het gewoon misbruik van monopolie![]()
maar als jij 18 euro per maand betaalt aan abo kosten voor je vast telefoon, kun je daar meer dan 100 minuten boven je bundel uit bellenquote:Op woensdag 30 november 2005 21:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar heb je het al. 17 cent per minuut betaal ik niet met mijn vaste aansluiting.
Daar betaal je ook voor toch? Soms zit sms-en er niet bij en naar het buitenland bellen zit er meestal ook niet bij.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:54 schreef Douwe het volgende:
[..]
Bel je meer dan 1000 minuten per maand dan? Desnoods neem je zo'n belbundel
Dan zegt men dat ik ouderwets ben met een vaste telefoonaansluiting.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:55 schreef k_man het volgende:
Belbundel. Ook zo'n modewoord. Ik weet niet eens wat het is.
ja dat is serieus
Bij Vodafone en Orange is 1 belminuut gelijk aan 1 smsquote:Op woensdag 30 november 2005 21:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Daar betaal je ook voor toch? Soms zit sms-en er niet bij en naar het buitenland bellen zit er meestal ook niet bij.
Als dat niet wordt meegeteld dan bel ik niet zo gek veel mobiel. Alleen als het nodig is eigenlijk en zelfs dan bel ik vaak nog op m'n werk.
Behalve de exemplaren via m'n werk heb ik nooit een mobieltje gehad.quote:Op woensdag 30 november 2005 21:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dan zegt men dat ik ouderwets ben met een vaste telefoonaansluiting.
Kun je beter een prepay nemen van simyo of easymobile, kun je voor je KPN abo kosten helemaal veel bellen en sms'en 6 cent voor sms 15 cent per minuutquote:Op woensdag 30 november 2005 21:54 schreef Douwe het volgende:
[..]
Bel je meer dan 1000 minuten per maand dan? Desnoods neem je zo'n belbundel
Allemaal even stil... k_man kan niet meepratenquote:Op woensdag 30 november 2005 21:55 schreef k_man het volgende:
Belbundel. Ook zo'n modewoord. Ik weet niet eens wat het is.
ja dat is serieus
Ja dat is een statussymbool: "Kijk mij eens, ik kan een vaste telefoon veroorloven en help duizenden KPN medewerkers de winter door door hun elke maand 18 euro te schenken"quote:Op woensdag 30 november 2005 22:03 schreef Douwe het volgende:
Is het iets om trots op te zijn dat je geen mobiele telefoon hebt, dan?
Is het iets om trots op te zijn dat je er wel een hebt?quote:Op woensdag 30 november 2005 22:03 schreef Douwe het volgende:
Is het iets om trots op te zijn dat je geen mobiele telefoon hebt, dan?
Van die dingen heb ik er minstens 3 van elkquote:Op woensdag 30 november 2005 22:09 schreef k_man het volgende:
Ik heb trouwens ook geen dvd-speler (behalve in m'n computer), geen digitale camera en geen mp3-speler. Puh!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |