abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32633376
Hi,

Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.

Zij zeggen dat dat moet van de "wet identificatie" ofzo, maar de andere banken sturen dergelijke brieven niet rond. Zowel de Postbank als de Rabo doen dat niet. Weet iemand waarom de ABN zo doet. Hebben die lui hun administratie niet op orde ofzo?

Heb jij die brief ook gehad? Ga jij naar de bank omdat zij er een zooitje van maken of zie je wel wat er van komt?
pi_32633954
heb ook zo'n brief gehad van de rabobank hoor
  maandag 28 november 2005 @ 00:20:46 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32633972
Het is idd wel zo dat dat gewoon moet.
Vriend van me werkte op een belasting-accountantskantoor en ze moesten daar ook de kopieeen van paspoorten van het hele klantenbestand gaan opvragen...
***
  Redactie Frontpage maandag 28 november 2005 @ 00:24:06 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_32634072
Is bij elke bank het geval OOK Postbank en Rabobank.
wet=wet baby
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_32634154
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:20 schreef the-undertaker het volgende:
heb ook zo'n brief gehad van de rabobank friesland bank hoor
Je bent heus niet de enige dus niet zeuren TS
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
  maandag 28 november 2005 @ 00:29:10 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32634243
Rabo had de mijne al eens gekopieerd toen ik daar moest zijn om iets te regelen...
Wet is idd wet... niet zeuren, kopietje opsturen en klaar is kees...
Of ben je illegaal?
***
pi_32634249
Wat een moeite ook om even een kopietje te maken en op te sturen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32634327
Ik heb gezegd dat ze op konden rotten, het is een schijtbank, ben blij dat ik er snel weg ben. Ze steunen het BPRC ook nog eens Verder heeft de ABN ook nog eens bloed aan de handen...
Hebt u een oorlog in Irak besteld?
Onie da?!
pi_32634338
och, ik moest ook ff met m`n ID naar de ABN AMRO...

was een kleine moeite moet ik zeggen
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  maandag 28 november 2005 @ 00:33:18 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32634374
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:29 schreef LostFormat het volgende:
Wat een moeite ook om even een kopietje te maken en op te sturen.
Nou he! Alsof ze godweetwat vragen...
***
pi_32634446
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef mindflick het volgende:
Ik heb gezegd dat ze op konden rotten, het is een schijtbank, ben blij dat ik er snel weg ben. Ze steunen het BPRC ook nog eens Verder heeft de ABN ook nog eens bloed aan de handen...
Okay en dan ga je een nieuwe rekening bij een andere bank openen en wat vragen ze dan als eerst? Juist, je legitimatie.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  maandag 28 november 2005 @ 00:42:12 #12
81237 releaze
best of both worlds
pi_32634616
je mag em niet opsturen, je moet met je paspoort langs de bank. is nieuwe wet, alle banken moeten eraan voldoen. je hoeft maar een keer je kop te laten zien en klaar is kees.
pi_32634642
owja kut dat moest ik ook al een tijdje geleden doen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  Licht Ontvlambaar maandag 28 november 2005 @ 09:08:11 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_32638229
Identificatieplicht schrijf je aan elkaar

Verder wat iedereen hier zegt... gewoon even naar de bank kopietje laten maken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_32638276
Juist omdat je lang klant bent moet je dat doen. Al sinds een aantal jaar vragen banken bij het openen van een rekening legitimatie, en dan hebben ze'm meteen. Vroeger deden banken dat allicht niet, en dan vragen ze er een keer om. Het is simpelweg wettelijk verplicht, dus in dit geval ligt het niet aan de ABN AMRO.
pi_32639689
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Hi,

Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.

Zij zeggen dat dat moet van de "wet identificatie" ofzo, maar de andere banken sturen dergelijke brieven niet rond. Zowel de Postbank als de Rabo doen dat niet. Weet iemand waarom de ABN zo doet. Hebben die lui hun administratie niet op orde ofzo?

Heb jij die brief ook gehad? Ga jij naar de bank omdat zij er een zooitje van maken of zie je wel wat er van komt?
Wat is het nou voor een moeite om even langs de bank de gaan met je paspoort of id, luilak. Ze zijn tegenwoordig ook nog eens op zaterdag open dus je hoeft niet eens doordeweeks. Je kan zelfs een kopie doorfaxen!
  maandag 28 november 2005 @ 10:56:29 #17
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32639985
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.
Dreigbrief . Me dunkt dat je snel stapeldol wordt. Eén brief met een verzoek voor een kopietje is voldoende. Zoals al eerder in het topic aangestipt moeten de banken voldoen aan een wettelijke verplichting. Voor klachten moet je bij het welbekende adres zijn waar de Nederlander zich al snel tot wendt als hij/zij zich beknocht voelt: de overheid!
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_32639986
Het is voor mij wel degelijk moeite, want mijn bankfiliaal is in het weekend niet geopend en het kan alleen maar bij dat filiaal. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een fulltime baan + deeltijd studie te hebben, maar dat betekent dat ik doordeweeks dus niet beschikbaar ben voor de bank. Of moet ik er een halve dag vrij voor nemen? Dat gaat me wat ver. Daarnaast is het niet mogelijk dat ik iemand machtig die met mijn ID komt tonen. Het punt is ZIJ willen iets van MIJ, dus in plaats van dreigen met het blokkeren van mijn rekening, zou het allemaal iets vriendelijker kunnen. Overigens vraag ik mij af of de bank uberhaupt bevoegd is om mijn rekening te blokkeren als ik mn gegevens niet kom brengen. Een dergelijke maatregel lijkt me immers niet bepaald proportioneel, als ik al iets verplicht ben jegens de bank.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 11:24:06 #19
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32640584
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend. Sterker nog, om de cliënten tegemoet te komen zijn enkele filialen speciaal om zaterdag open gegaan. Er werden wat extra kopieerapparaten en uitzendkrachten ingevlogen en de hele zaterdag werd er lustig op los gekopieerd. Er stond een rij van +/- 50 mensen. Dat was althans het beeld wat een collega van mij beschreef toen hij afgelopen zaterdag naar de bank toog met zijn identificatiebewijs.
That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 28 november 2005 @ 11:25:21 #20
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32640610
heb ook zo'n brief gehad van de ABN. Gewoon ff langsgaan. is alleen ter controle.
pi_32640618
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:24 schreef Bismarck het volgende:
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend. Sterker nog, om de cliënten tegemoet te komen zijn enkele filialen speciaal om zaterdag open gegaan. Er werden wat extra kopieerapparaten en uitzendkrachten ingevlogen en de hele zaterdag werd er lustig op los gekopieerd. Er stond een rij van +/- 50 mensen. Dat was althans het beeld wat een collega van mij beschreef toen hij afgelopen zaterdag naar de bank toog met zijn identificatiebewijs.
Op zaterdag in een rij van 50 mensen staan word je anders ook niet vrolijk van.

De bank zou natuurlijk ook gewoon kunnen vragen om een kopie, en pas bij een volgend gepland gesprek om het origineel vragen. Dat is zoals andere banken het doen.
pi_32640637
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:24 schreef Bismarck het volgende:
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend.
Sommigen wel, sommigen niet. Die van mij niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 11:28:40 #23
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32640672
quote:
Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Argento het volgende:
Het is voor mij wel degelijk moeite, want mijn bankfiliaal is in het weekend niet geopend en het kan alleen maar bij dat filiaal. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een fulltime baan + deeltijd studie te hebben, maar dat betekent dat ik doordeweeks dus niet beschikbaar ben voor de bank. Of moet ik er een halve dag vrij voor nemen? Dat gaat me wat ver. Daarnaast is het niet mogelijk dat ik iemand machtig die met mijn ID komt tonen. Het punt is ZIJ willen iets van MIJ, dus in plaats van dreigen met het blokkeren van mijn rekening, zou het allemaal iets vriendelijker kunnen. Overigens vraag ik mij af of de bank uberhaupt bevoegd is om mijn rekening te blokkeren als ik mn gegevens niet kom brengen. Een dergelijke maatregel lijkt me immers niet bepaald proportioneel, als ik al iets verplicht ben jegens de bank.
Wat een bullshit, je hoeft helemaal niet naar een bepaald filliaal te gaan om je te identificeren.. kan bij elk abn amro filliaal. Daarbij willen ze dat jij zelf je id laat zien omdat ze de foto vergelijken met je kop, snappie. En ja ze kunnen je rekening blokkeren en ja deze brief is al heeeeel vroeg verstuurd met een vriendelijkere boodschap, nu de datum dichterbij komt voeren ze de druk op. En ohoh wat erg, die ene minuut die je er voor kwijt bent..
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 28 november 2005 @ 11:32:25 #24
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_32640756
heb die brief overigens al een paar maanden geleden(voor de zomervakantie) gehad.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 11:35:42 #25
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32640825
De banken moeten voor eind 2007 alle legitimatiebewijzen gekopieerd hebben. Omdat sommige banken daar de afgelopen jaren wat laks in zijn geweest, is er nu opeens een beetje paniek.

Bij de Rabobank is het zo dat je eventueel ook langs een ander kantoor kan gaan als dat beter uitkomt. En er worden in ieder geval geen rekeningen geblokkeerd.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 28 november 2005 @ 11:37:10 #26
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32640861
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:32 schreef DeTolk het volgende:
heb die brief overigens al een paar maanden geleden(voor de zomervakantie) gehad.
Ik zou het moeten krijgen, maar door verhuizing te laat door gekregen. Och gewoon een keer een filliaal binnen wandelen en paspoort en bankpas mee, kopietje en klaar. Tijd zat voor gehad en ben niet eens naar mijn "eigen" filliaal gegaan.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_32640946
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:28 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Wat een bullshit, je hoeft helemaal niet naar een bepaald filliaal te gaan om je te identificeren.. kan bij elk abn amro filliaal. Daarbij willen ze dat jij zelf je id laat zien omdat ze de foto vergelijken met je kop, snappie. En ja ze kunnen je rekening blokkeren en ja deze brief is al heeeeel vroeg verstuurd met een vriendelijkere boodschap, nu de datum dichterbij komt voeren ze de druk op. En ohoh wat erg, die ene minuut die je er voor kwijt bent..
Zou je dat ook even aan ABNAMRO kunnen melden dat het wel degelijk bij andere filialen kan. Mij maken ze duidelijk dat het slechts bij het mij aangewezen filiaal kan. Ik heb het al op zaterdag bij een ander filiaal geprobeerd, maar daar wordt ik verwezen naar het aangewezen filiaal.

En ik ben er iets meer voor kwijt dan een minuut. Mijn werktijden komen immers niet overeen met die van ABN AMRO. Los daarvan vind ik het wel degelijk bizar dat IK moeite moet gaan doen omdat ZIJ iets van mij willen.

Ik kreeg vrijdag een voicemailberichtje of ik vandaag wil bellen. Krijg ik een duur 0900 nummer, verder niets. Ik bel dat nummer. Krijg een ingewikkeld bandje zodat het nog wel even duurt voordat ik uberhaupt een levend wezen te spreken krijg. Uiteindelijk blijkt dan dat het gewenste filiaal pas om 1 uur haar deuren opent.

Tenslotte wil ik graag weten op welke grond ABN AMRO mijn rekening zou mogen blokkeren. Enig idee hoe diep een dergelijke maatregel in je persoonlijke levenssfeer ingrijpt (art 8 EVRM om maar wat te noemen). Hoe kan dat ooit een proportionele maatregel zijn? Laat ze maar na etenstijd een uitzendkracht naar mijn huis sturen om mijn gegeven te verifieren. Het is nog altijd goed gebruik dat zij die iets willen, dat gaan halen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32641000
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:32 schreef laffer het volgende:
och, ik moest ook ff met m`n ID naar de ABN AMRO...

was een kleine moeite moet ik zeggen
Ik ook. Ergens van de zomer was dat. Maar nu hebben die grapjassen me wéér zo'n brief gestuurd en moet ik weer langskomen. Ergens voor zoveel december. Je vraagt je toch af wat ze dan met je kopietje gedaan hebben.
  maandag 28 november 2005 @ 11:47:55 #29
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32641152
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:40 schreef Argento het volgende:

[..]

Zou je dat ook even aan ABNAMRO kunnen melden dat het wel degelijk bij andere filialen kan. Mij maken ze duidelijk dat het slechts bij het mij aangewezen filiaal kan. Ik heb het al op zaterdag bij een ander filiaal geprobeerd, maar daar wordt ik verwezen naar het aangewezen filiaal.

En ik ben er iets meer voor kwijt dan een minuut. Mijn werktijden komen immers niet overeen met die van ABN AMRO. Los daarvan vind ik het wel degelijk bizar dat IK moeite moet gaan doen omdat ZIJ iets van mij willen.

Ik kreeg vrijdag een voicemailberichtje of ik vandaag wil bellen. Krijg ik een duur 0900 nummer, verder niets. Ik bel dat nummer. Krijg een ingewikkeld bandje zodat het nog wel even duurt voordat ik uberhaupt een levend wezen te spreken krijg. Uiteindelijk blijkt dan dat het gewenste filiaal pas om 1 uur haar deuren opent.

Tenslotte wil ik graag weten op welke grond ABN AMRO mijn rekening zou mogen blokkeren. Enig idee hoe diep een dergelijke maatregel in je persoonlijke levenssfeer ingrijpt (art 8 EVRM om maar wat te noemen). Hoe kan dat ooit een proportionele maatregel zijn? Laat ze maar na etenstijd een uitzendkracht naar mijn huis sturen om mijn gegeven te verifieren. Het is nog altijd goed gebruik dat zij die iets willen, dat gaan halen.
Hahahaha in welke wereld leef jij joh? ABN heeft uiteraard ook maar 3 leden, die ook nog eens allemaal in dezelfde straat wonen.. Maar goed, als het allemaal teveel moeite kost en te lastig is voor je.. dan doe je het toch lekker niet. Ervaar je zelf of ze het wel of niet kunnen maken om je rekening te blokkeren, denk alleen wel dat je dan langer werk hebt aan het ongedaan maken van die maatregel dan aan het tonen van je ID. Overigens vreemd, ABN is sinds lange tijd al een algemeen kantoor geworden. Vroegah was het zo dat je een "eigen" kantoor had waar je terecht kon voor je bankzaken, nu niet meer.. hier in Zwolle in ieder geval niet.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 28 november 2005 @ 12:04:26 #30
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32641490
quote:
Tenslotte wil ik graag weten op welke grond ABN AMRO mijn rekening zou mogen blokkeren. Enig idee hoe diep een dergelijke maatregel in je persoonlijke levenssfeer ingrijpt (art 8 EVRM om maar wat te noemen). Hoe kan dat ooit een proportionele maatregel zijn?
Bel even met de juridische dienst van ABN AMRO. Ze zitten vast te springen om dat soort vragen te beantwoorden. Joechei. Juristen kennende kan je beter schrijven. Dan volgt een leuke briefwisseling. Correspondentie inscannen en in dit topic posten. Kunnen we meegenieten.
That's...Montgomery Clift, honey!
  maandag 28 november 2005 @ 12:09:23 #31
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32641590
quote:
Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Hi,

Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.

Zij zeggen dat dat moet van de "wet identificatie" ofzo, maar de andere banken sturen dergelijke brieven niet rond. Zowel de Postbank als de Rabo doen dat niet. Weet iemand waarom de ABN zo doet. Hebben die lui hun administratie niet op orde ofzo?

Heb jij die brief ook gehad? Ga jij naar de bank omdat zij er een zooitje van maken of zie je wel wat er van komt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32641836
quote:
Op maandag 28 november 2005 11:47 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Hahahaha in welke wereld leef jij joh? ABN heeft uiteraard ook maar 3 leden, die ook nog eens allemaal in dezelfde straat wonen..
In dezelfde als jij. Wat is het probleem? NUON stuurt toch ook meteropnemers langs als het haar zo uitkomt. Nou moet ABNAMRO op grond van een wettelijke verplichting iets van mij hebben en ben ik degene die de moeite moet doen, zodat ABNAMRO aan die wettelijke verplichting kan voldoen? Ik wil best tot in redelijkheid mijn medewerking verlenen, maar als ABN AMRO het met haar openingstijden en regel dat ik mij uitsluitend tot het aangewezen filiaal moet wenden, mij domweg te moeilijk maakt om die medewerking te verlenen, moet ABNAMRO maar de handen uit de mouwen steken. Wat is daar irreeel aan?
quote:
Maar goed, als het allemaal teveel moeite kost en te lastig is voor je.. dan doe je het toch lekker niet.
Ja, door persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de gelegenheid om doordeweeks gedurende de openingstijden van dit specifieke filiaal, aan het verzoek te voldoen. Ik zou er een (halve) vrije dag voor moeten opnemen, terwijl ik die vrije dagen voor andere, belangrijkere, gelegenheden nodig heb. Waarom moet ik degene zijn die de offers pleegt? ZIJ moeten iets van MIJ.
quote:
Ervaar je zelf of ze het wel of niet kunnen maken om je rekening te blokkeren, denk alleen wel dat je dan langer werk hebt aan het ongedaan maken van die maatregel dan aan het tonen van je ID.
Het gaat mij niet om de praktische haalbaarheid van de kwestie, het gaat mij erom of ABNAMRO in de gegeven omstandigheden bevoegd is mij direct in mijn vermogensrechten te bedreigen. Ik vind dat eerlijk gezegd hoogst onbeschoft. Ik ben nog altijd een klant. Jij suggereerde dat ABNAMRO die bevoegdheid had dus mijn vraag aan jou: op grond waarvan?
quote:
Overigens vreemd, ABN is sinds lange tijd al een algemeen kantoor geworden. Vroegah was het zo dat je een "eigen" kantoor had waar je terecht kon voor je bankzaken, nu niet meer.. hier in Zwolle in ieder geval niet.
In Arnhem ligt dat kennelijk anders, maar dat lijkt me te onnozel voor verdere discussie.


[/quote]
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 12:36:23 #33
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32642176
Misschien zou je de tijd die je nu gebruikt om te zeuren over je situatie, beter kunnen besteden om even de abn te bellen en om uitleg te vragen. Die kunnen het perfect voor je uitzoeken, uitleggen en eventueel een oplossing proberen aan te dragen. Dat jij te lui en te koppig bent om even je ID te laten zien, dat is toch echt jouw probleem.

[ Bericht 22% gewijzigd door BlackOrchid op 28-11-2005 12:45:42 ]
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 28 november 2005 @ 12:44:44 #34
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32642336
Lange leve vastlopende pc's
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 28 november 2005 @ 12:45:03 #35
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32642338
Bleh, dubbelpost
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_32642646
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:36 schreef BlackOrchid het volgende:
Die kunnen het perfect voor je uitzoeken, uitleggen en eventueel een oplossing proberen aan te dragen.
Naar mijn ervaring kan de ABN dit pas op het moment dat je ze voor de rechter sleept.
  maandag 28 november 2005 @ 13:04:20 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32642823
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:21 schreef Argento het volgende:
Nou moet ABNAMRO op grond van een wettelijke verplichting iets van mij hebben en ben ik degene die de moeite moet doen, zodat ABNAMRO aan die wettelijke verplichting kan voldoen?
Draai het eens om...
Jij moet je legitimeren voordat de ABN zijn diensten aan jou mag verlenen. En als die legitimatie er niet is kunnen en mogen ze dat niet doen.
bankrekening!
***
pi_32642935
quote:
Op maandag 28 november 2005 12:36 schreef BlackOrchid het volgende:
Misschien zou je de tijd die je nu gebruikt om te zeuren over je situatie, beter kunnen besteden om even de abn te bellen en om uitleg te vragen. Die kunnen het perfect voor je uitzoeken, uitleggen en eventueel een oplossing proberen aan te dragen. Dat jij te lui en te koppig bent om even je ID te laten zien, dat is toch echt jouw probleem.
Ik zie niet in wat er uitgelegd moet worden. Het ligt heel simpel. ABNAMRO wil mijn gegevens hebben, ik ben niet eenvoudig in staat die te geven en om alsnog die gegevens af te dwingen, wordt gedreigd met een algehele en totale (shock and awe) aanval op mijn vermogensrechten. Al mijn rekeningen lopen immers bij de ABNAMRO en als ze mij pakken op mn betaalrekening, dan hebben ze me in één keer goed te pakken.

Daarnaast zie ik niet in waarom ik te lui of te koppig zou zijn om te doen wat ABNAMRO van mij vraagt. Ik heb al aangegeven dat ik domweg niet in de gelegenheid ben om gedurende de openingstijden van dat kantoor te verschijnen. Dan vind ik het bovendien ook nog ns bizar dat ABNAMRO het mij het zo moeilijk mogelijk maakt door mij naar een specifiek kantoor te dirigeren dat op zaterdag niet open is en het mij te verbieden om onder volmacht iemand te sturen die mijn ID komt laten zien.

Het punt is dat ik de nodige offers moet plegen zodat ABNAMRO aan haar verplichtingen kan voldoen. Zou het niet meer voor de hand liggen dat ABNAMRO die offers pleegt, of zeg ik nu iets heel raars?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 13:13:37 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32643066
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:08 schreef Argento het volgende:
Het punt is dat ik de nodige offers moet plegen zodat ABNAMRO aan haar verplichtingen kan voldoen. Zou het niet meer voor de hand liggen dat ABNAMRO die offers pleegt, of zeg ik nu iets heel raars?
Ja, je zegt iets heel raars... het is nou niet zo dat je dit te horen gekregen hebt met een inlevertermijn van 2 weken...
Je hebt tijd genoeg gehad en er is vast in de afgelopen tijd wel een keer geweest dat je ergens vrij voor had of zo.
En zo niet kom je nu om in de dagen... dus er kan best een middagje vanaf om even bij de bank langs te gaan. En ja, dat kost je een halve dag... ik zou zeggen gebruik de rest van de tijd om eens te ontspannen en iets leuks te gaan doen. Volgens mij kan je dat best goed gebruiken.
***
pi_32643069
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Draai het eens om...
Jij moet je legitimeren voordat de ABN zijn diensten aan jou mag verlenen. En als die legitimatie er niet is kunnen en mogen ze dat niet doen.
bankrekening!
Ik héb me niet gelegitimeerd. ABNAMRO verleent mij echter wel diensten. Hoe kan dat? Hoe kan ABNAMRO diensten verlenen terwijl zij kennelijk niet weet of kan weten dat ik, als ik gebruik van die diensten, inderdaad degene ben die ik zeg te zijn? Is de ABNAMRO zo onzorgvuldig met de vermogensrechten van haar klanten?

Daarnaast is het nog altijd zo dat ABNAMRO verplicht is haar administratie op orde te brengen en te houden. Kennelijk is zij daar tot op heden in te kort geschoten en moet die klus alsnog geklaard worden. Daarvoor zijn mijn gegevens nodig, maar die verplichting op grond waarvan dat moet, is niet aan mij gericht maar aan ABNAMRO. Waarom moet ik dan die offers brengen omdat in orde te brengen en niet ABNAMRO?

Overigens is het blokkeren van een bankrekening nog wel wat anders dan het beeindigen van de bankrelatie (ofschoon ik me wederom afvraag of ontbinding van de overeenkomst is toegestaan, want ik pleeg geen wanprestatie (tenzij je zou willen volhouden dat ik contractueel verplicht ben om voor een bepaalde datum nog maar ns mn gegevens prijs te geven, en ik kan me niet herinneren een dergelijke overeenkomst te hebben aangegaan met ABN)). Als ABNAMRO mij niet meer als klant wil, prima, maar dan éérst mijn geld en dan de relatie opzeggen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 13:17:07 #41
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32643154
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:08 schreef Argento het volgende:
Daarnaast zie ik niet in waarom ik te lui of te koppig zou zijn om te doen wat ABNAMRO van mij vraagt. Ik heb al aangegeven dat ik domweg niet in de gelegenheid ben om gedurende de openingstijden van dat kantoor te verschijnen. Dan vind ik het bovendien ook nog ns bizar dat ABNAMRO het mij het zo moeilijk mogelijk maakt door mij naar een specifiek kantoor te dirigeren dat op zaterdag niet open is en het mij te verbieden om onder volmacht iemand te sturen die mijn ID komt laten zien.
Jij zegt er geen tijd voor te hebben, in het half jaar dat dit bekend stond had je best wel ergens iets tijd kunnen vrij maken. Oftewel een achterlijke smoes, je kunt desnoods in je lunch pauze even heen. Daarbij kun je aanvragen via de telefoon, of je je mag identificeren bij een ander kantoor en kunnen zij daar toestemming voor geven. Alhoewel het hier dus geen zak uit maakt welk kantoor ik binnen loop. Vraag het nog eens na.. Oh en jij maakt de enorme fout dat de klant ten alle tijden koning is, want dat ben je simpel weg niet. Jij maakt gebruik van hun diensten, jij moet je dan ook houden aan hun "eisen". Het is niet zo dat je nu pas weet (dat het bij wijze van) volgende week voorelkaar dient te zijn...
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_32643192
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:17 schreef BlackOrchid het volgende:

jij moet je dan ook houden aan hun "eisen".
Die eisen dienen dan echter wel bij het aangaan van de overeenkomst bekend te zijn.
pi_32643231
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, je zegt iets heel raars... het is nou niet zo dat je dit te horen gekregen hebt met een inlevertermijn van 2 weken...
Je hebt tijd genoeg gehad en er is vast in de afgelopen tijd wel een keer geweest dat je ergens vrij voor had of zo.
En zo niet kom je nu om in de dagen... dus er kan best een middagje vanaf om even bij de bank langs te gaan. En ja, dat kost je een halve dag... ik zou zeggen gebruik de rest van de tijd om eens te ontspannen en iets leuks te gaan doen. Volgens mij kan je dat best goed gebruiken.
Nee, ik kom niet om in de dagen. Zoals al eerder gezegd, ik heb mn dagen voor andere, meer belangrijke gelegenheden nodig. Ik heb er geen enkel probleem mee dat ABNAMRO iets van mij wil hebben. Ik ben ook best bereid het gevraagde te geven, maar waar ik moeite mee heb is dat ABNAMRO achterover kan leunen en uiteindelijk ík degene moet zijn die de opofferingen brengt. ZIJ moeten iets van MIJ en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ZIJ het nodige doen om het gevraagde te verkrijgen. Nu bevindt ABNAMRO zich in de comfortabele positie dat zij mij, als bank van mijn keuze, kunnen raken waar het het meeste pijn doet, namelijk in mijn totale vermogen (en dat gaat gelukkig nog iets verder dan mijn portomonee) hetgeen dus betekent dat ABNAMRO inderdaad niet zoveel ´hoeft´ en mij vrij eenvoudig kan dwingen om te doen wat zij willen dat ik doe. Naast dat zoiets niet klantvriendelijk is, levert het in consumentenopzicht niets minder op dan misbruik van omstandigheden en machtspositie.

Overigens hoef je je om mijn ontspanning geen zorgen te maken hoor. Ik vermaak me uitstekend. Ik heb alleen moeite met ABNAMRO´s opstelling in deze (en ik begrijp dat andere banken minder rigoreus zijn) en ik plaats daar wat opmerkingen over. Als anderen daarin menen te moeten lezen dat ik lui en koppig ben, prima, maar ook dan behoud ik me het recht voor daarop te reageren. Wat zou dat uberhaupt met mijn privesituatie te maken moeten hebben en waarom zou je uberhaupt daarover ook maar iets willen suggereren?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32643296
principe kwesties (kwijl kwijl)

you Go girl (Argento*)
pi_32643448
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:17 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Jij zegt er geen tijd voor te hebben, in het half jaar dat dit bekend stond had je best wel ergens iets tijd kunnen vrij maken. Oftewel een achterlijke smoes, je kunt desnoods in je lunch pauze even heen.
Nee, in mijn lunchpauze wordt dat lastig. Of mijn pauze is te kort, of de afstand van mijn werk naar het betreffende filiaal is te lang. Take your pick.
quote:
Oh en jij maakt de enorme fout dat de klant ten alle tijden koning is, want dat ben je simpel weg niet. Jij maakt gebruik van hun diensten, jij moet je dan ook houden aan hun "eisen". Het is niet zo dat je nu pas weet (dat het bij wijze van) volgende week voorelkaar dient te zijn...
Dat zou misschien hout snijden als het inderdaad mijn verplichting was, maar dat is het niet. Het is de verplichting van ABNAMRO waarvoor ze mijn medewerking nodig heeft. Zij kan enkel om mijn medewerking verzoeken, afdwingen is wat anders, zeker als je het hebt over de dwangmiddelen die ABNAMRO meent te moeten toepassen. Pas als ABNAMRO alles heeft gedaan om mijn gegevens te verkrijgen, kun je je afvragen of ABNAMRO dergelijke dwangmiddelen moeten toekomen, maar ABNAMRO heeft niet alles gedaan. Zo heb ik nog niet iemand na etenstijd aan de deur gehad om de gegevens te controleren.

Het gaat hier niet om klanten die wel of geen koning zijn, waar het om gaat is de relatie die ik met ABNAMRO heb en welke rechten en plichten die voor partijen met zich meebrengt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 13:30:44 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32643500
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:20 schreef Argento het volgende:
Nee, ik kom niet om in de dagen. Zoals al eerder gezegd, ik heb mn dagen voor andere, meer belangrijke gelegenheden nodig. Ik heb er geen enkel probleem mee dat ABNAMRO iets van mij wil hebben. Ik ben ook best bereid het gevraagde te geven, maar waar ik moeite mee heb is dat ABNAMRO achterover kan leunen en uiteindelijk ík degene moet zijn die de opofferingen brengt. ZIJ moeten iets van MIJ en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ZIJ het nodige doen om het gevraagde te verkrijgen.
Je denkt toch niet dat jij als kruimelklantje belangrijk genoeg bent voor welke bank dan ook om er aanpassingen voor te doen?
Als ik me niet vergis moet elke instelling die valt onder de Wet Persoonsregistratie iedereen ruimschoots de tijd geven hieraan te voldoen... en dat heeft de bank gedaan...
En dus moet jij nu idd je oh zo kostbare tijd aan opofferen...
En anders ga je toch lekker naar een andere bank... 3 keer raden wat je mee moet nemen om een rekening te openen.
quote:
Overigens hoef je je om mijn ontspanning geen zorgen te maken hoor. Ik vermaak me uitstekend. Ik heb alleen moeite met ABNAMRO´s opstelling in deze (en ik begrijp dat andere banken minder rigoreus zijn) en ik plaats daar wat opmerkingen over. Als anderen daarin menen te moeten lezen dat ik lui en koppig ben, prima, maar ook dan behoud ik me het recht voor daarop te reageren. Wat zou dat uberhaupt met mijn privesituatie te maken moeten hebben en waarom zou je uberhaupt daarover ook maar iets willen suggereren?
Och... als ik jouw posts zo eens lees krijg ik allemaal beelden van iemand met een behoorlijk samen geknepen kont en dito zuinig mondje...
Lighten up! zeg maar...
***
pi_32643539
Ik hoef dat niet aangezien ik vet rijk ben en de amro mij graag als klant wil behouden

MHuahahahahah
  maandag 28 november 2005 @ 13:36:18 #48
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32643639
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die eisen dienen dan echter wel bij het aangaan van de overeenkomst bekend te zijn.
Normaal gesproken wel, maar als het bij wet verandert wordt dien jij je daar aan te houden. En als je daar dan iets tijd in moet steken, dan is dat jammer voor jou maar moet je er toch aan voldoen.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_32643711
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:36 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Normaal gesproken wel, maar als het bij wet verandert wordt dien jij je daar aan te houden.
Nee, dan dient de bank zich er aan te houden.
quote:
En als je daar dan iets tijd in moet steken, dan is dat jammer voor jou maar moet je er toch aan voldoen.
De bank moet wel redelijke mogelijkheden bieden.
pi_32643718
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:30 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat jij als kruimelklantje belangrijk genoeg bent voor welke bank dan ook om er aanpassingen voor te doen?
Wat opmerkelijk dat jij kennelijk mijn vermogenspositie kent. Zijn die gegevens vrij opvraagbaar bij ABNAMRO ofzo?

Daarnaast, als ik al ene ´kruimelklantje´ zou zijn, is het nog steeds niet dat ´kruimelklantje´ dat dit alles zo belangrijk vindt, nee, ABNAMRO vindt dit alles belangrijk genoeg om dat ´kruimelkrantje´ te bedreigen met het aantasten van zijn vermogen en daarmee zijn persoonlijke levenssfeer. Moet je ns kijken hoe je door het leven gaat als je niet meer bij je geld kunt.

Tenslotte vraag ik niet om aanpassingen, maar om correcte bejegening. Nogmaals, zolang ABNAMRO iets van mij moet hebben, mag ABNAMRO het nodige doen om het ook te verkrijgen.
quote:
Als ik me niet vergis moet elke instelling die valt onder de Wet Persoonsregistratie iedereen ruimschoots de tijd geven hieraan te voldoen... en dat heeft de bank gedaan...
En dus moet jij nu idd je oh zo kostbare tijd aan opofferen...
Ik weet het niet, ik ken die wet niet, maar als we het erover eens zijn dat de wet zich tot ABNAMRO richt en het dus ABNAMRO die de verplichting uit die wet aan haar zijde heeft liggen, waarom zou het dan al voldoende moeten zijn dat ABNAMRO ruim van te voren om medewerking gevraagd heeft. ABNAMRO kan toch alleen maar om medewerking vragen? Het is toch een verzoek, geen beroep op de verplichting van de klant om die medewerking ook te verlenen? Is het dan niet logisch dat van ABNAMRO mag worden verwacht dat zij het nodige doet om het voor de klant zo min mogelijk bezwaarlijk te maken om die medewerking te verlenen?
quote:
Och... als ik jouw posts zo eens lees krijg ik allemaal beelden van iemand met een behoorlijk samen geknepen kont en dito zuinig mondje...
Lighten up! zeg maar...
Aardig om te zien welk beeld ik kennelijk hierzo creeer, maar mijn persoonlijke levensopvatting heeft toch echt weinig te maken met mijn bezwaren tegen de handelwijze (of gebrek daaraan) van ABNAMRO in deze. Overigens heb ik wellicht een keer of twee, drie een klaagtopic geopend in mijn vijf jaar aanwezigheid alhier. Nogmaals, ik ben het zonnetje zelve.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32643944
Ik voorspel dat er uiteindelijk een medewerker bij Argento langs gaat Komen.
verder heb ik niks toe te voegen omdat Alicey me al voor is.

De bank mag wel wat meer moeite doen. Ze verdienen meestal goud geld aan je!

Stel je het volgende voor. ik heb een bedrijf waar spullen geleverd worden en ik moet tekenen voor ontvangst.
Mijn goederen zijn al reeds gebracht maar de chauffeur is vergeten mij te laten tekenen. Nu belt het hoofdkantoor van de leverancier of ik even in de auto wil stappen 100Km wil gaan rijden een halve dag vrij neem om dat papiertje te tekenen? Laat die chauffeur maar eventjes in de auto stappen.

Of is mijn voorbeeld zo krom?
pi_32644363
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:47 schreef Uninhibited-Pride het volgende:
Of is mijn voorbeeld zo krom?
Ja.
pi_32644438
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:03 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ja.
want?


De bank wilt iets van jou. Het is uiteindelijk de plicht van de bank en niet van Klant om hieraan te voldoen. persoonlijk door mijn levens omstandigheden heb ik er geen enkel probleem mee om langs het kantoor te gaan, maar als iemand dat niet kan of wilt is dat toch zijn goed recht? dan zal de bank maar meer moeite moeten doen! en dan niet beginnen te dreigen met het blokkeren van een evt betaal rekening!

Dit is gewoon afschuiven van verantwoordelijkheden en plichten op je klanten.

De wet verplicht de banken om dit in het bezit te hebben, niet de klanten van een bank!
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:13:43 #54
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32644624
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:06 schreef Uninhibited-Pride het volgende:

[..]

want?


De bank wilt iets van jou. Het is uiteindelijk de plicht van de bank en niet van Klant om hieraan te voldoen. persoonlijk door mijn levens omstandigheden heb ik er geen enkel probleem mee om langs het kantoor te gaan, maar als iemand dat niet kan of wilt is dat toch zijn goed recht? dan zal de bank maar meer moeite moeten doen! en dan niet beginnen te dreigen met het blokkeren van een evt betaal rekening!

Dit is gewoon afschuiven van verantwoordelijkheden en plichten op je klanten.

De wet verplicht de banken om dit in het bezit te hebben, niet de klanten van een bank!
Ik ben het met je eens dat een bank niet meteen moet gaan dreigen met het blokkeren van de rekening. Er kunnen extra opties aangedragen worden (zoals bv het langsgaan op een ander kantoor met ruimere openingstijden).

Wat ik niet met je eens ben is dat dit alleen een zaak van de bank is. De bank mag je namelijk over een tijdje geen diensten meer aanbieden zonder een geldig legitimatiebewijs in bezit. Het is dus ook voor een klant belangrijk om even langs te gaan. Je kunt nou eenmaal niet zonder bankrekening.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 28 november 2005 @ 14:16:45 #55
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_32644689
In de praktijk zullen de meeste instellingen wel akkoord gaan met het opsturen / faxen van een kopietje. Eigenlijk niet helemaal de juiste procedure, maar wel zo praktisch.

Ik denk dus dat de moeite voor de klant best mee kan vallen.

Wat betreft de discussie over verantwoordelijkheden; ik vind het ook knap irritant dat je voor b.v. je praktijk / theorie examen voor je rijbewijs zo'n dom stuk papier bij de gemeente moet halen, maar het zijn regels waar je niet aan ontkomt, dus doe je het. Hetzelfde gaat IMHO op voor de WID; klote dat je je paspoort moet komen laten zien, maar het moet van de overheid en dat kun je de bank moeilijk kwalijk nemen.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_32644776
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:16 schreef Seraphin het volgende:
Wat betreft de discussie over verantwoordelijkheden; ik vind het ook knap irritant dat je voor b.v. je praktijk / theorie examen voor je rijbewijs zo'n dom stuk papier bij de gemeente moet halen, maar het zijn regels waar je niet aan ontkomt, dus doe je het. Hetzelfde gaat IMHO op voor de WID; klote dat je je paspoort moet komen laten zien, maar het moet van de overheid en dat kun je de bank moeilijk kwalijk nemen.
De vraag is (en blijft) of die wettelijke verplichtingen zich tot de burger richten of tot de betreffende instantie. In het tweede geval mag van de instantie namelijk meer worden verwacht in het verkrijgen van de medewerking die kennelijk noodzakelijk is. Zo probeer ik, naast de al eerder genoemde obstakels, al een poosje de mevrouw te bereiken die mij vrijdag per voicemail opdroeg haar vandaag te bellen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:19:51 #57
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32644777
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:16 schreef Seraphin het volgende:
In de praktijk zullen de meeste instellingen wel akkoord gaan met het opsturen / faxen van een kopietje. Eigenlijk niet helemaal de juiste procedure, maar wel zo praktisch.
Dat zou een kwalijke zaak zijn, want iemand moet geidentificeerd worden door een medewerker van zo'n instelling. Dat kan alleen maar als zowel de klant als z'n legitimatiebewijs op dezelfde plek zijn. De wet schrijft ook voor dat de medewerker zelf een kopietje maakt van het origineel.

Ik kan me dus niet voorstellen dat hier zo mee omgegaan zal worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:22:01 #58
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32644826
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Argento het volgende:

[..]

De vraag is (en blijft) of die wettelijke verplichtingen zich tot de burger richten of tot de betreffende instantie.
De bank moet zich aan de wet houden en jij wil een betaalrekening. Lijkt me dus een zaak voor beide partijen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32644862
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zou een kwalijke zaak zijn, want iemand moet geidentificeerd worden door een medewerker van zo'n instelling. Dat kan alleen maar als zowel de klant als z'n legitimatiebewijs op dezelfde plek zijn. De wet schrijft ook voor dat de medewerker zelf een kopietje maakt van het origineel.

Ik kan me dus niet voorstellen dat hier zo mee omgegaan zal worden.
In de praktijk wel. De meeste bankzaken regel ik vanaf afstand, en er is mij nooit gevraagd of ik expliciet wil langskomen. Wel is het zo dat wanneer ik 'toevallig' een keer langs kwam, er door de bank zelf ook nog een kopietje werd gemaakt.
pi_32644916
Klopt zoals jij zegt is het geen zaak van de bank alleen, Maar De bank zou zeker wat schikkelijker mogen zijn door bijvoorbeeld bij de klant thuis of op zijn werk langs te gaan.
uiteindelijk gaat het erom of Argento zijn tijd op gaat offeren (geld / prive / werk)
of dat de bank kosten / moeite zal gaan maken/doen om deze klant te behouden.

Als ABN-AMRO slim is gaan ze er morgen nog naar heen.
Ik denk als argento er een hypotheek heeft lopen dat hij netto voor honderden euro's winst zorgt.

De banken worden verplicht om een kopie van legitimatie in bezit te hebben. Dat is de bottomline.
Als ik wat nodig heb van de bank neem ik de moeite en initatief. Omgekeerd verwacht ik hetzelfde mocht dat nodig zijn!
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:25:52 #61
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32644920
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

In de praktijk wel. De meeste bankzaken regel ik vanaf afstand, en er is mij nooit gevraagd of ik expliciet wil langskomen. Wel is het zo dat wanneer ik 'toevallig' een keer langs kwam, er door de bank zelf ook nog een kopietje werd gemaakt.
Er zal duizenden mensen niks gevraagd worden, want de mensen die ooit een kopietje hebben laten maken hoeven niet langs te komen.

Ikzelf hoef bv. niks in te leveren omdat er een kopietje gemaakt is toen ik ging internetbankieren.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32644967
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zou een kwalijke zaak zijn, want iemand moet geidentificeerd worden door een medewerker van zo'n instelling. Dat kan alleen maar als zowel de klant als z'n legitimatiebewijs op dezelfde plek zijn. De wet schrijft ook voor dat de medewerker zelf een kopietje maakt van het origineel.

Ik kan me dus niet voorstellen dat hier zo mee omgegaan zal worden.
Alsof die loketbediende van de bank in staat is om een vals paspoort van een echt paspoort te onderscheiden....
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:28:12 #63
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32644978
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:25 schreef Uninhibited-Pride het volgende:

De banken worden verplicht om een kopie van legitimatie in bezit te hebben. Dat is de bottomline.
Als ik wat nodig heb van de bank neem ik de moeite en initatief. Omgekeerd verwacht ik hetzelfde mocht dat nodig zijn!
Ik ben het dus met je eens wat de extra moeite betreft (hoewel ze niet overal bij de mensen langs kunnen gaan ). Maar de bank kan in het ultieme geval straks gewoon je bankrekening opzeggen als je weigert medewerking te verlenen.

Op het totale aantal klanten van een bank zal er maar een zeer klein percentage zijn dat het zover laat komen, dus die paar 'lastpakken' die niet willen meewerken zal zo'n bank er zonder pardon uitwerken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32645008
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:25 schreef Mike het volgende:

[..]

Er zal duizenden mensen niks gevraagd worden, want de mensen die ooit een kopietje hebben laten maken hoeven niet langs te komen.

Ikzelf hoef bv. niks in te leveren omdat er een kopietje gemaakt is toen ik ging internetbankieren.
Ik heb het hier dus over gevallen waar ik een eerste contact met een bank heb, en ik de overeenkomst per post sluit.. Ik ben dus nooit langsgeweest, en er werd genoegen genomen met een kopie. Dit betreft een aantal keer de afgelopen 2 jaar, en ook toen was volgens mij al bekend wat de implicaties van de WID zouden zijn..
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:29:21 #65
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32645009
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:27 schreef Repeat het volgende:

[..]

Alsof die loketbediende van de bank in staat is om een vals paspoort van een echt paspoort te onderscheiden....
Waarom zou degene dat niet kunnen? Je moet namelijk een verplichte cursus volgen over de WID en daarna examen doen. Dat gaat o.a. over de echtheidskenmerken van het paspoort.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32645071
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:22 schreef Mike het volgende:

[..]

De bank moet zich aan de wet houden en jij wil een betaalrekening. Lijkt me dus een zaak voor beide partijen.
Tuurlijk, maar dan moet ABNAMRO op de eerste plaats aan haar klanten duidelijk maken dat indien zij niet over de juiste gegevens beschikken, de nieuwe wetgeving het haar eenvoudigweg verbiedt om nog bankdiensten te leveren. Dat klinkt heel anders dan: ´als u niet doet wat wij van u vragen, blokkeren wij uw rekening´.

Daarnaast blijf ik erbij dat de wet zich primair tot ABNAMRO richt en dat zowel het initiatief en de aktie dus evenzo primair bij ABNAMRO ligt. Ik ben bereid mijn medewerking te verlenen, maar dan moet ABNAMRO dat ook doen. Dat betekent in deze dus het mij mogelijk maken mij tot een filiaal te wenden dat wel op zaterdag open is, mij een fatsoenlijk telefoonnummer te geven (en geen duur 0900 nummer) waarop mensen normaal zijn te bereiken (niet alleen krijg ik een filiaal toegewezen dat nauwelijks bereikbaar is, ik krijg ook een specifieke medewerker toegewezen die evenmin bereikbaar is), zónder te dreigen met een verregaande inbreuk op mijn vermogensrechten, nog los van de vraag of ABNAMRO uberhaupt tot die inbreuk bevoegd is.

Het is niet zo dat ik helemaal geen medewerking wil verlenen en blind ben voor het feit dat het uiteindelijk ook in mijn eigen belang is. Waar het mij om gaat is dat ABNAMRO het naar mijn idee wel erg makkelijk van de klant laat afhangen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:32:18 #67
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32645086
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik heb het hier dus over gevallen waar ik een eerste contact met een bank heb, en ik de overeenkomst per post sluit.. Ik ben dus nooit langsgeweest, en er werd genoegen genomen met een kopie. Dit betreft een aantal keer de afgelopen 2 jaar, en ook toen was volgens mij al bekend wat de implicaties van de WID zouden zijn..
Ja, dat klopt...het was al een tijdje bekend.

Op het moment dat jij het eerste contact met de bank hebt, dan is de situatie zoals jij 'm schetst uit den boze. Medewerkers van de bank waar ik werk worden erop gecontroleerd dat ze niet op zo'n manier met nieuwe klanten omgaan, dus ik denk dat je dan net een bankmedewerker hebt getroffen die het allemaal niet zo nauw nam, maar dit zou dus in de praktijk niet voor mogen komen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32645094
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef Mike het volgende:

[..]

Waarom zou degene dat niet kunnen? Je moet namelijk een verplichte cursus volgen over de WID en daarna examen doen. Dat gaat o.a. over de echtheidskenmerken van het paspoort.
verder dan misschien het paspoort even onder een uv lampje houden gaat het echt neit hoor...
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:33:46 #69
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32645130
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:31 schreef Argento het volgende:

-edit-
Ik ben het gewoon helemaal met je eens. Op deze manier ga je niet met je klanten om.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:34:48 #70
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32645167
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:32 schreef Repeat het volgende:

[..]

verder dan misschien het paspoort even onder een uv lampje houden gaat het echt neit hoor...
Dat hoeft ook niet...de rest van de kenmerken zijn gewoon 'zo' zichtbaar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32645170
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:28 schreef Mike het volgende:

[..]
Maar de bank kan in het ultieme geval straks gewoon je bankrekening opzeggen als je weigert medewerking te verlenen.
En dát vraag ik me dus af. Dat het de bank wettelijk verboden is diensten te verlenen, betekent nog niet dat de overeenkomst zelf aangetast kan worden. Of je zou er vanuit moeten gaan dat de overeenkomst vanaf dat moment strekt tot een verplichting die in strijd is met de wet. Dat zou dan de nietigheid van de overeenkomst tot gevolg kunnen hebben, maar dat is niet de ´strafmaatregel´ die de bank aan de niet meewerkende klant mag opleggen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32645238
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:32 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, dat klopt...het was al een tijdje bekend.

Op het moment dat jij het eerste contact met de bank hebt, dan is de situatie zoals jij 'm schetst uit den boze. Medewerkers van de bank waar ik werk worden erop gecontroleerd dat ze niet op zo'n manier met nieuwe klanten omgaan, dus ik denk dat je dan net een bankmedewerker hebt getroffen die het allemaal niet zo nauw nam, maar dit zou dus in de praktijk niet voor mogen komen.
Ik denk niet dat het ligt aan een lakse bankmedewerker.. Het zou kunnen dat de bank acht dat mijn identiteit voldoende is vastgesteld op die manier (Bijvoorbeeld door feiten als dat het BKR mij kent en kan bevestigen dat mijn adresgegevens correct zijn, vergelijking handtekening, etc.), en er vanuit dat de gelegenheid om de identiteit in persoon te controleren zich vanzelf nog wel een keer voordoet.

Ik heb trouwens even geen zin om te gaan zoeken, maar voor welke instellingen geldt de verplichting op deze manier? Er zijn nl. ook financiele instellingen die maar 1 kantoor hebben. Zou dat dat inhouden dat ze mij kunnen verplichten om naar Maastricht (Ik noem maar iets) te gaan om me te legitimeren?
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:38:07 #73
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32645253
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:34 schreef Argento het volgende:

[..]

En dát vraag ik me dus af. Dat het de bank wettelijk verboden is diensten te verlenen, betekent nog niet dat de overeenkomst zelf aangetast kan worden. Of je zou er vanuit moeten gaan dat de overeenkomst vanaf dat moment strekt tot een verplichting die in strijd is met de wet. Dat zou dan de nietigheid van de overeenkomst tot gevolg kunnen hebben, maar dat is niet de ´strafmaatregel´ die de bank aan de niet meewerkende klant mag opleggen.
Zeker op dit moment, nu de banken daar nog ruimte in hebben, gaat het erg ver om zo'n strafmaatregel op te leggen. Ik ging ook niet van jouw situatie uit, maar van de situatie dat iemand tot eind 2007 weigert een ID in te leveren. Daarna kan de bank wettelijk gezien de overeenkomst annuleren.

Maar goed, ik gaf al aan dat ik net als jij deze maatregel niet vind kunnen en vind getuigen van een grote klantonvriendelijkheid.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_32645283
De banken worden er ook maar toe gedwongen door bepaalde wetten. Die hebben ze na te leven en als ze dat niet doen, dan kan daardoor een probleem ontstaan. Vandaar dat sommige mensen even een briefje in de bus krijgt wat irritatie wekt. Gewoon even je paspoort laten zien en dan is alles weer in orde.

Ja, het is irritant, ik vind het ook irritant, zeker omdat mijn bank 150 km verderop zit, maar zo is nu eenmaal de wet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator maandag 28 november 2005 @ 14:40:46 #75
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_32645305
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:37 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het ligt aan een lakse bankmedewerker.. Het zou kunnen dat de bank acht dat mijn identiteit voldoende is vastgesteld op die manier (Bijvoorbeeld door feiten als dat het BKR mij kent en kan bevestigen dat mijn adresgegevens correct zijn, vergelijking handtekening, etc.), en er vanuit dat de gelegenheid om de identiteit in persoon te controleren zich vanzelf nog wel een keer voordoet.
De bank kan alleen achter je identiteit komen als ze je zelf zien. Het is dus niet mogelijk (en niet toegestaan) om op een andere manier je identiteit vast te stellen.
quote:
Ik heb trouwens even geen zin om te gaan zoeken, maar voor welke instellingen geldt de verplichting op deze manier? Er zijn nl. ook financiele instellingen die maar 1 kantoor hebben. Zou dat dat inhouden dat ze mij kunnen verplichten om naar Maastricht (Ik noem maar iets) te gaan om me te legitimeren?
Het geldt voor alle financiële instellingen. Ik ga er vanuit dat als het zoiets bijzonders is, bv een hypotheek, dat de betreffende instelling je legitimatiebewijs al eens gekopieerd heeft.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 28 november 2005 @ 14:41:50 #76
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_32645331
Is er iemand die de tekst van de brief integraal kan overnemen of anders een scan van de brief in dit topic kan plaatsen? Ik ben erg benieuwd naar de letterlijke tekst van, in dit geval, de ABN AMRO.
Ik zit zelf bij de Postbank en heb nog geen brief over dit onderwerp ontvangen.

Overigens kwam ik onderstaand bericht tegen op het internet. Interessant is vooral het laatste gedeelte van het bericht. Zijn er toevallig mensen hier aanwezig die door hun bancaire instelling op de feiten zijn gewezen?
quote:
vrijdag 25 november 2005
De banken verzamelen kopieën van paspoorten van miljoenen klanten. Als argument voert de Nederlandse Vereniging van Banken aan dat de Wet Identificatie Dienstverlening van 2003 hiertoe verplicht. De banken zeggen daarbij te handelen in overeenstemming met de Wet Bescherming persoonsgegevens. Bij nader inzien blijkt die bewering onjuist. Op vragen van kritische klanten heeft het College Bescherming Persoonsgegevens laten weten dat de banken een afschrift mogen vragen van het identiteitsbewijs maar dat de WID geen verplichting bevat om het sofi nummer te vragen. De WID verplicht bij het openen van een rekening tot het vaststellen van de identiteit van een cliënt maar niet tot kopiëren van het identiteitsdocument incl. sofi nummer. Dit mag alleen in het kader van de Algemene Wet Rijksbelastingen bij het afnemen van financiële diensten, zoals een hypotheek, aandelen of een andere vorm van vermogensbeheer, waarvoor informatie moet worden verstrekt aan de fiscus. Heeft een klant alleen met de WID te maken dan mag hij het nummer afdekken.
Het CBP heeft de Nederlandse Vereniging van Banken bij brief gevraagd de banken te informeren om hun cliënten hierop te wijzen.
Fortis vroeg om een gewaarmerkte kopie van alle klanten. ABN AMRO vroeg alle rekeninghouders persoonlijks langs te komen met een legitimatiebewijs waarvan ze gelijk een kopie maken. Die kopie is echter geen papieren zwart-wit-kopie (kleur kopieën zijn verboden) maar blijkt in werkelijkheid een scan te zijn waarbij het document inclusief pasfoto tot in perfectie wordt gekopieerd. Ook daarover wordt in de WID waarop de banken zich beroepen niets gezegd. Pasfoto's mogen in beginsel alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn afgegeven in dit geval dus alleen voor het vervaardigen van identiteitskaarten. Het College Bescherming Persoonsgegevens raadt cliënten aan te vragen wat het doel is voor het inscannen van pasfoto's maar tot op heden hult ABN AMRO zich in stilzwijgen. bron
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_32645339
Voor het afsluiten van een hypotheek moet je naar de notaris, dus daarbij speelt dit niet. Iedereen die een hypotheek op zijn huis heeft rusten is immers al eens bij de notaris geweest.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32645803
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:38 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik ging ook niet van jouw situatie uit, maar van de situatie dat iemand tot eind 2007 weigert een ID in te leveren. Daarna kan de bank wettelijk gezien de overeenkomst annuleren.
Is dat werkelijk waar?

Verbiedt de wet het de bank na 2007 zonder gegevens bankdiensten te leveren, of verschaft de wet de bank de bevoegdheid na 2007 de klant zonder gegevensverificatie buiten de deur te zetten?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 15:03:31 #79
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32645876
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:31 schreef Argento het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dan moet ABNAMRO op de eerste plaats aan haar klanten duidelijk maken dat indien zij niet over de juiste gegevens beschikken, de nieuwe wetgeving het haar eenvoudigweg verbiedt om nog bankdiensten te leveren. Dat klinkt heel anders dan: ´als u niet doet wat wij van u vragen, blokkeren wij uw rekening´.
De eerste brief hierover stond dit ook netjes en correct beschreven en als jij het dan laat uitlopen tot de verloopdatum, tsja dan worden de brieven een stuk grimmiger van toon. Bel nou eens gewoon naar dat 0900 nummer tegen lokaaltarief en vraag of je bij een ander filliaal mag laten controleren en leg het verhaal uit. Weet bijna wel zeker dat ze dit gewoon voor je zullen doen als je het gewoon uitlegt in alle redelijkheid.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_32645963
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:03 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

De eerste brief hierover stond dit ook netjes en correct beschreven en als jij het dan laat uitlopen tot de verloopdatum, tsja dan worden de brieven een stuk grimmiger van toon.
En dat is dus bullshit. Ik heb geen problemen met steeds grimmiger wordende tonen als ik mijn verplichtingen niet nakom, maar als de bank gewoon mijn medewerking nodig heeft, kunnen ze deze maar het beste gewoon vriendelijk vragen en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer. Als de bank er vanuit moet gaan dat ik die medewerking niet zomaar verleen, moet de bank maar nagaan welke juridische mogelijkheden zij heeft om te verkrijgen wat zij nodig meent te hebben. Of het blokkeren van een rekening daartoe behoort, vraag ik me nog steeds ernstig af.

FYI: ik heb dat 0900 nummer al drie keer gebeld vandaag, maar ik krijg de betreffende dame niet te pakken en kennelijk is zij de enige die erover gaat in dat filiaal.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32646241
Zo, geregeld.
Donderdagavond ff langs komen en dan krijg ik nog een chocolaatje ook.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 15:21:30 #82
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32646339
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:06 schreef Argento het volgende:

[..]

En dat is dus bullshit. Ik heb geen problemen met steeds grimmiger wordende tonen als ik mijn verplichtingen niet nakom, maar als de bank gewoon mijn medewerking nodig heeft, kunnen ze deze maar het beste gewoon vriendelijk vragen en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer. Als de bank er vanuit moet gaan dat ik die medewerking niet zomaar verleen, moet de bank maar nagaan welke juridische mogelijkheden zij heeft om te verkrijgen wat zij nodig meent te hebben. Of het blokkeren van een rekening daartoe behoort, vraag ik me nog steeds ernstig af.

FYI: ik heb dat 0900 nummer al drie keer gebeld vandaag, maar ik krijg de betreffende dame niet te pakken en kennelijk is zij de enige die erover gaat in dat filiaal.
Niks niet bullshit, ook al mijn bankzaken gaan via de ABN en de eerste brief die ik er over heb mogen ontvangen was anders van toon dan jij hier doet vermoeden.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_32646441
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:21 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Niks niet bullshit, ook al mijn bankzaken gaan via de ABN en de eerste brief die ik er over heb mogen ontvangen was anders van toon dan jij hier doet vermoeden.
Dat bedoel ik niet.
Ik bedoel dat het bullshit is dat de ABNAMRO een grimmiger toon zou mogen aanslaan omdat ik niet aan hun verzoek zou voldoen. ZIJ willen iets van MIJ. Pas zolang ik niet aan een wettelijke of contractuele (afdwingbare) verplichting zou voldoen, mag je op je strepen gaan staan, maar toch niet als je me om een gunst vraagt (ook al is dat uiteindelijk ook in mijn belang).
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 28 november 2005 @ 15:36:10 #84
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32646758
Ze mogen je waarschuwen voor de gevolgen en dat hebben ze gedaan, dat jij je principieel wil verzetten moet je dan zelf weten. Maar goed, je hebt je afspraak staan.. vergeet je bankpas en je id bewijs niet.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_32646953
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:36 schreef BlackOrchid het volgende:
Ze mogen je waarschuwen voor de gevolgen en dat hebben ze gedaan, dat jij je principieel wil verzetten moet je dan zelf weten. Maar goed, je hebt je afspraak staan.. vergeet je bankpas en je id bewijs niet.
Ik verzet me niet principieel anders had ik die afspraak niet gemaakt. Ik plaats mijn twijfels bij de handelwijze van ABNAMRO.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32647161
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Is dat werkelijk waar?

Verbiedt de wet het de bank na 2007 zonder gegevens bankdiensten te leveren, of verschaft de wet de bank de bevoegdheid na 2007 de klant zonder gegevensverificatie buiten de deur te zetten?
De bank mag gevraagde diensten niet verlenen indien de cliënt zijn identiteit niet kan of wil bewijzen. Dit geldt voor zowel contante transacties, girale opdrachten als het aangaan van een duurzame relatie.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32647301
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

De bank mag gevraagde diensten niet verlenen indien de cliënt zijn identiteit niet kan of wil bewijzen. Dit geldt voor zowel contante transacties, girale opdrachten als het aangaan van een duurzame relatie.
Maar dat is wat anders dan de bevoegdheid een bestaande bankrelatie eenzijdig te beeindigen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32647363
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:55 schreef Argento het volgende:

[..]

Maar dat is wat anders dan de bevoegdheid een bestaande bankrelatie eenzijdig te beeindigen.
Nee, indien jij je indentiteit niet kunt of wil bewijzen is dat grond om de aangegane relatie niet te continueren. Ik zou de ABN dus maar eens bellen met de vraag of je je ook bij andere fillialen kunt legitimeren. Als je dat gewoon keurig vraagt dan zullen ze vast in alle redelijkheid met je meedenken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 28 november 2005 @ 15:58:05 #89
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32647372
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:18 schreef Argento het volgende:
Zo, geregeld.
Donderdagavond ff langs komen en dan krijg ik nog een chocolaatje ook.
Vertel eens iets meer over hoe het gesprek verliep. Ik ben toch wel heel benieuwd of ze veel overtuiging nodig hadden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32647471
Een heleboel blabla waar ik maar niet op ga reageren maar toch een aantal dingen die me opvielen
quote:
Dat betekent in deze dus het mij mogelijk maken mij tot een filiaal te wenden dat wel op zaterdag open is, mij een fatsoenlijk telefoonnummer te geven (en geen duur 0900 nummer) waarop
0900 0024 is te bereiken via het lokale tarief.

Verder beweert Argento nog dat hij alleen naar 1 speciaal toegewezen kantoor mag...
quote:
Waar kunt u terecht?
U kunt uw identiteitsgegevens bij alle ABN AMRO vestigingen in Nederland laten vastleggen. Op werkdagen kunt u bij elke vestiging terecht. Komt het u beter uit om op koopavond of op zaterdag langs te komen? Kijk dan op het overzicht van vestigingen voor de openingstijden.
quote:
ZIJ willen iets van MIJ
Nee hoor, zij willen niets van jou, zij zijn verplicht tot iets en vragen of jij wil langskomen.
quote:
Tuurlijk, maar dan moet ABNAMRO op de eerste plaats aan haar klanten duidelijk maken dat indien zij niet over de juiste gegevens beschikken, de nieuwe wetgeving het haar eenvoudigweg verbiedt om nog bankdiensten te leveren. Dat klinkt heel anders dan: ´als u niet doet wat wij van u vragen, blokkeren wij uw rekening´.
Lees de eerste brief nog maar eens door, daar staat alles keurig uitgelegd.
quote:
Ik ben het met je eens dat een bank niet meteen moet gaan dreigen met het blokkeren van de rekening. Er kunnen extra opties aangedragen worden (zoals bv het langsgaan op een ander kantoor met ruimere openingstijden).
Dit biedt ABN AMRO dus aan en ze dreigen niet meteen met het blokkeren van een rekening, daar zijn bijna 5 maanden, 2 vorige brieven en diverse telefoontjes overheen gegaan.
pi_32647705
moest ook ff mn paspoort laten zien. zij kopieerden t en klaar is clara. bij mij stond er alleen niets van blokkeren rekening. (zit ook bij abn)
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  maandag 28 november 2005 @ 16:17:59 #92
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_32647927
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:01 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Een heleboel blabla waar ik maar niet op ga reageren maar toch een aantal dingen die me opvielen
[..]

0900 0024 is te bereiken via het lokale tarief.

Verder beweert Argento nog dat hij alleen naar 1 speciaal toegewezen kantoor mag...
[..]


[..]

Nee hoor, zij willen niets van jou, zij zijn verplicht tot iets en vragen of jij wil langskomen.
[..]

Lees de eerste brief nog maar eens door, daar staat alles keurig uitgelegd.
[..]

Dit biedt ABN AMRO dus aan en ze dreigen niet meteen met het blokkeren van een rekening, daar zijn bijna 5 maanden, 2 vorige brieven en diverse telefoontjes overheen gegaan.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  maandag 28 november 2005 @ 16:34:46 #93
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_32648293
quote:
Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat zou een kwalijke zaak zijn, want iemand moet geidentificeerd worden door een medewerker van zo'n instelling. Dat kan alleen maar als zowel de klant als z'n legitimatiebewijs op dezelfde plek zijn. De wet schrijft ook voor dat de medewerker zelf een kopietje maakt van het origineel.

Ik kan me dus niet voorstellen dat hier zo mee omgegaan zal worden.
Sorry voor de trage respons (d'r zit alweer een complete discussie tussen), maar toch ff reactie.

Ik ben het inhoudelijk helemaal met je eens, maar het zou mij niet verbazen als veel instellingen de WID in de praktijk maar een lastige kostenpost vinden, en het dus op de door mij geschetste manier oplossen.

De AFM / FIOD kan immers moeilijk ruiken of het kopie ter plekke is gemaakt of per post is ontvangen. Ik denk dat de grote banken er zeker integer mee om gaan, maar met name de kleinere tussenpersonen / makelaars zijn misschien geneigd "pragmatisch" met de zaken om te gaan.
Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
pi_32649136
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:01 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Een heleboel blabla waar ik maar niet op ga reageren maar toch een aantal dingen die me opvielen
[..]

0900 0024 is te bereiken via het lokale tarief.

Verder beweert Argento nog dat hij alleen naar 1 speciaal toegewezen kantoor mag...
Blijkt niet zo te zijn nee, maar als mij dat verteld wordt, dan geloof ik dat hoor.
quote:
Nee hoor, zij willen niets van jou, zij zijn verplicht tot iets en vragen of jij wil langskomen.
Als zij niks van mij willen hebben, waarom moet ik dan langskomen? Zij hoeven niks van mij, ik hoef niks van de ABNAMRO waarvoor ik zou moeten langskomen, dus waarom heb ik dan in godsnaam die afspraak gemaakt?
quote:
Dit biedt ABN AMRO dus aan en ze dreigen niet meteen met het blokkeren van een rekening, daar zijn bijna 5 maanden, 2 vorige brieven en diverse telefoontjes overheen gegaan.
Vijf maanden, 2 brieven en 1 telefoontje vind je voldoende om iemand geheel en al van zijn vermogen te scheiden? Ik heb een lage dagvaardingsdrempel, maar dit vind ik zelfs te gortig als het gaat om de juridische duimschruiven. Daarnaast kan de bank mij niet tot iets verplichten wat ik persoonlijk niet verplicht ben. Zij kunnen mij natuurlijk wel onder druk zetten door de consequenties van niet meewerken uit de doeken te doen, consequenties die volgen uit de wet en niet ontspruiten uit de macht die een bank nu eenmaal heeft in relatie tot haar particuliere klanten, want dat zou domweg machtmisbruik opleveren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32649221
quote:
Op maandag 28 november 2005 15:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vertel eens iets meer over hoe het gesprek verliep. Ik ben toch wel heel benieuwd of ze veel overtuiging nodig hadden.
Niets aan de hand. De dame gaf mij in overweging dat de bank ook donderdagavond open is, maar -ofschoon niemand dat hier zal geloven-, ook op donderdagavond ben ik niet in de gelegenheid. Natuurlijk zal ik dit niet op de spits drijven en zij deelde mij keurig mee hoe dat met die wet in elkaar steekt (over het blokkeren van mijn rekening heeft zij het niet gehad en als ze dat zou gaan doen zou het een ander gesprek geworden zijn) en ik heb even bekeken wat mijn mogelijkheden zijn om voor 2006 langs te komen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32649635
Dan stap je toch over naar een andere bank als het je te veel moeite is om effe een halve middag vrij te nemen? Kan ook.
pi_32650405
quote:
Vijf maanden, 2 brieven en 1 telefoontje vind je voldoende om iemand geheel en al van zijn vermogen te scheiden?
Dat vind ik zeker. In de brief staat in de veel gestelde klachtenlijst ook een vraag "wat als ik niet in staat ben om naar de bank te komen". Hierbij staat een ander nummer dan het 09000024 (ik weet niet exact welk nummer). Hier had je de situatie kunnen verklaren en een oplossing kunnen zoeken. Verder vind ik 5 maanden een prima termijn, ik kan me niet voorstellen dat je in die tijd geen enkele keer de mogelijkheid hebt gehad om door de weeks, op een koopavond of op een zaterdag langs te komen.
quote:
Dan stap je toch over naar een andere bank als het je te veel moeite is om effe een halve middag vrij te nemen? Kan ook.
Dat lost niets op, daar moet hij ook met zijn legitimatiebewijs naar de bank toe.
pi_32652338
Hoevaak is er wel niet gezegd dat dit NIET aan de bank zelf of haar administratie ligt?

De nieuwe WID wet (Wet identificatie bij dienstverlening) stelt dat alle banken VERPLICHT zijn een kopie van ID-kaart of paspoort van hun klanten te maken (ook al heeft de bank er een kopie van) En dat de klant die PERSOONLIJK langs moet brengen (lijkt me logisch)

Wat moeten ze dan doen, iemand persoonlijk van de bank langssturen om een kopie te maken, omdat jij vind dat hun iets van jou willen? Tis een kleine moeite lijkt me.. (Nouja, voor jou blijkbaar niet )

[ Bericht 6% gewijzigd door JAY-T op 28-11-2005 19:34:23 ]
pi_32655543
quote:
Op maandag 28 november 2005 17:59 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

Dat vind ik zeker. In de brief staat in de veel gestelde klachtenlijst ook een vraag "wat als ik niet in staat ben om naar de bank te komen". Hierbij staat een ander nummer dan het 09000024 (ik weet niet exact welk nummer). Hier had je de situatie kunnen verklaren en een oplossing kunnen zoeken. Verder vind ik 5 maanden een prima termijn, ik kan me niet voorstellen dat je in die tijd geen enkele keer de mogelijkheid hebt gehad om door de weeks, op een koopavond of op een zaterdag langs te komen.
Ik vrees dat je de consequenties van een geblokkeerde rekening niet overziet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32655604
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:29 schreef JAY-T het volgende:
Wat moeten ze dan doen, iemand persoonlijk van de bank langssturen om een kopie te maken, omdat jij vind dat hun iets van jou willen? Tis een kleine moeite lijkt me.. (Nouja, voor jou blijkbaar niet )
Ik heb al uitgelegd dat ik door persoonlijke omstandigheden niet eenvoudig bij mijn bank kan komen en dat diezelfde bank verkeerde informatie heeft verschaft over het wel of niet mogelijk zijn van het bezoeken van een ander filiaal. Suggesties als dat ik lui en koppig zou zijn of de plaatsing van smiley's die strekken tot een gelijke suggestie, leg ik maar naast mij neer. Ik blijf niet aan het uitleggen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')