Je bent heus niet de enige dus niet zeuren TSquote:Op maandag 28 november 2005 00:20 schreef the-undertaker het volgende:
heb ook zo'n brief gehad van de rabobank friesland bank hoor
Nou he! Alsof ze godweetwat vragen...quote:Op maandag 28 november 2005 00:29 schreef LostFormat het volgende:
Wat een moeite ook om even een kopietje te maken en op te sturen.
Okay en dan ga je een nieuwe rekening bij een andere bank openen en wat vragen ze dan als eerst? Juist, je legitimatie.quote:Op maandag 28 november 2005 00:31 schreef mindflick het volgende:
Ik heb gezegd dat ze op konden rotten, het is een schijtbank, ben blij dat ik er snel weg ben. Ze steunen het BPRC ook nog eensVerder heeft de ABN ook nog eens bloed aan de handen...
Wat is het nou voor een moeite om even langs de bank de gaan met je paspoort of id, luilak. Ze zijn tegenwoordig ook nog eens op zaterdag open dus je hoeft niet eens doordeweeks. Je kan zelfs een kopie doorfaxen!quote:Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Hi,
Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.
Zij zeggen dat dat moet van de "wet identificatie" ofzo, maar de andere banken sturen dergelijke brieven niet rond. Zowel de Postbank als de Rabo doen dat niet. Weet iemand waarom de ABN zo doet. Hebben die lui hun administratie niet op orde ofzo?
Heb jij die brief ook gehad? Ga jij naar de bank omdat zij er een zooitje van maken of zie je wel wat er van komt?
Dreigbriefquote:Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Ik wordt stapeldol van de ABN AMRO. Zij sturen mij een dreigbrief dat ik voor 9 december mij paspoort moet laten zien, want anders blokkeren zij mijn rekening. Ik ben al minstens 20 jaar (!!!) klant bi de ABN AMRO, maar nu ineens gaan ze lopen dreigen.
Op zaterdag in een rij van 50 mensen staan word je anders ook niet vrolijk van.quote:Op maandag 28 november 2005 11:24 schreef Bismarck het volgende:
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend. Sterker nog, om de cliënten tegemoet te komen zijn enkele filialen speciaal om zaterdag open gegaan. Er werden wat extra kopieerapparaten en uitzendkrachten ingevlogen en de hele zaterdag werd er lustig op los gekopieerd. Er stond een rij van +/- 50 mensen. Dat was althans het beeld wat een collega van mij beschreef toen hij afgelopen zaterdag naar de bank toog met zijn identificatiebewijs.
Sommigen wel, sommigen niet. Die van mij niet.quote:Op maandag 28 november 2005 11:24 schreef Bismarck het volgende:
Argento, sommige filialen zijn ook op zaterdag geopend.
Wat een bullshit, je hoeft helemaal niet naar een bepaald filliaal te gaan om je te identificeren.. kan bij elk abn amro filliaal. Daarbij willen ze dat jij zelf je id laat zien omdat ze de foto vergelijken met je kop, snappie. En ja ze kunnen je rekening blokkeren en ja deze brief is al heeeeel vroeg verstuurd met een vriendelijkere boodschap, nu de datum dichterbij komt voeren ze de druk op. En ohoh wat erg, die ene minuut die je er voor kwijt bent..quote:Op maandag 28 november 2005 10:56 schreef Argento het volgende:
Het is voor mij wel degelijk moeite, want mijn bankfiliaal is in het weekend niet geopend en het kan alleen maar bij dat filiaal. Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid een fulltime baan + deeltijd studie te hebben, maar dat betekent dat ik doordeweeks dus niet beschikbaar ben voor de bank. Of moet ik er een halve dag vrij voor nemen? Dat gaat me wat ver. Daarnaast is het niet mogelijk dat ik iemand machtig die met mijn ID komt tonen. Het punt is ZIJ willen iets van MIJ, dus in plaats van dreigen met het blokkeren van mijn rekening, zou het allemaal iets vriendelijker kunnen. Overigens vraag ik mij af of de bank uberhaupt bevoegd is om mijn rekening te blokkeren als ik mn gegevens niet kom brengen. Een dergelijke maatregel lijkt me immers niet bepaald proportioneel, als ik al iets verplicht ben jegens de bank.
Ik zou het moeten krijgen, maar door verhuizing te laat door gekregen. Och gewoon een keer een filliaal binnen wandelen en paspoort en bankpas mee, kopietje en klaar. Tijd zat voor gehad en ben niet eens naar mijn "eigen" filliaal gegaan.quote:Op maandag 28 november 2005 11:32 schreef DeTolk het volgende:
heb die brief overigens al een paar maanden geleden(voor de zomervakantie) gehad.
Zou je dat ook even aan ABNAMRO kunnen melden dat het wel degelijk bij andere filialen kan. Mij maken ze duidelijk dat het slechts bij het mij aangewezen filiaal kan. Ik heb het al op zaterdag bij een ander filiaal geprobeerd, maar daar wordt ik verwezen naar het aangewezen filiaal.quote:Op maandag 28 november 2005 11:28 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Wat een bullshit, je hoeft helemaal niet naar een bepaald filliaal te gaan om je te identificeren.. kan bij elk abn amro filliaal. Daarbij willen ze dat jij zelf je id laat zien omdat ze de foto vergelijken met je kop, snappie. En ja ze kunnen je rekening blokkeren en ja deze brief is al heeeeel vroeg verstuurd met een vriendelijkere boodschap, nu de datum dichterbij komt voeren ze de druk op. En ohoh wat erg, die ene minuut die je er voor kwijt bent..![]()
Ik ook. Ergens van de zomer was dat. Maar nu hebben die grapjassen me wéér zo'n brief gestuurd en moet ik weer langskomen.quote:Op maandag 28 november 2005 00:32 schreef laffer het volgende:
och, ik moest ook ff met m`n ID naar de ABN AMRO...
was een kleine moeite moet ik zeggen![]()
Hahahaha in welke wereld leef jij joh? ABN heeft uiteraard ook maar 3 leden, die ook nog eens allemaal in dezelfde straat wonen..quote:Op maandag 28 november 2005 11:40 schreef Argento het volgende:
[..]
Zou je dat ook even aan ABNAMRO kunnen melden dat het wel degelijk bij andere filialen kan. Mij maken ze duidelijk dat het slechts bij het mij aangewezen filiaal kan. Ik heb het al op zaterdag bij een ander filiaal geprobeerd, maar daar wordt ik verwezen naar het aangewezen filiaal.
En ik ben er iets meer voor kwijt dan een minuut. Mijn werktijden komen immers niet overeen met die van ABN AMRO. Los daarvan vind ik het wel degelijk bizar dat IK moeite moet gaan doen omdat ZIJ iets van mij willen.
Ik kreeg vrijdag een voicemailberichtje of ik vandaag wil bellen. Krijg ik een duur 0900 nummer, verder niets. Ik bel dat nummer. Krijg een ingewikkeld bandje zodat het nog wel even duurt voordat ik uberhaupt een levend wezen te spreken krijg. Uiteindelijk blijkt dan dat het gewenste filiaal pas om 1 uur haar deuren opent.
Tenslotte wil ik graag weten op welke grond ABN AMRO mijn rekening zou mogen blokkeren. Enig idee hoe diep een dergelijke maatregel in je persoonlijke levenssfeer ingrijpt (art 8 EVRM om maar wat te noemen). Hoe kan dat ooit een proportionele maatregel zijn? Laat ze maar na etenstijd een uitzendkracht naar mijn huis sturen om mijn gegeven te verifieren. Het is nog altijd goed gebruik dat zij die iets willen, dat gaan halen.
Bel even met de juridische dienst van ABN AMRO. Ze zitten vast te springen om dat soort vragen te beantwoorden. Joechei. Juristen kennende kan je beter schrijven. Dan volgt een leuke briefwisseling. Correspondentie inscannen en in dit topic posten. Kunnen we meegenieten.quote:Tenslotte wil ik graag weten op welke grond ABN AMRO mijn rekening zou mogen blokkeren. Enig idee hoe diep een dergelijke maatregel in je persoonlijke levenssfeer ingrijpt (art 8 EVRM om maar wat te noemen). Hoe kan dat ooit een proportionele maatregel zijn?
quote:Op zondag 27 november 2005 23:59 schreef kenz het volgende:
Hi,
Zij zeggen dat dat moet van de "wet identificatie" ofzo, maar de andere banken sturen dergelijke brieven niet rond. Zowel de Postbank als de Rabo doen dat niet. Weet iemand waarom de ABN zo doet. Hebben die lui hun administratie niet op orde ofzo?
Heb jij die brief ook gehad? Ga jij naar de bank omdat zij er een zooitje van maken of zie je wel wat er van komt?
In dezelfde als jij. Wat is het probleem? NUON stuurt toch ook meteropnemers langs als het haar zo uitkomt. Nou moet ABNAMRO op grond van een wettelijke verplichting iets van mij hebben en ben ik degene die de moeite moet doen, zodat ABNAMRO aan die wettelijke verplichting kan voldoen? Ik wil best tot in redelijkheid mijn medewerking verlenen, maar als ABN AMRO het met haar openingstijden en regel dat ik mij uitsluitend tot het aangewezen filiaal moet wenden, mij domweg te moeilijk maakt om die medewerking te verlenen, moet ABNAMRO maar de handen uit de mouwen steken. Wat is daar irreeel aan?quote:Op maandag 28 november 2005 11:47 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Hahahaha in welke wereld leef jij joh? ABN heeft uiteraard ook maar 3 leden, die ook nog eens allemaal in dezelfde straat wonen..
Ja, door persoonlijke omstandigheden ben ik niet in de gelegenheid om doordeweeks gedurende de openingstijden van dit specifieke filiaal, aan het verzoek te voldoen. Ik zou er een (halve) vrije dag voor moeten opnemen, terwijl ik die vrije dagen voor andere, belangrijkere, gelegenheden nodig heb. Waarom moet ik degene zijn die de offers pleegt? ZIJ moeten iets van MIJ.quote:Maar goed, als het allemaal teveel moeite kost en te lastig is voor je.. dan doe je het toch lekker niet.
Het gaat mij niet om de praktische haalbaarheid van de kwestie, het gaat mij erom of ABNAMRO in de gegeven omstandigheden bevoegd is mij direct in mijn vermogensrechten te bedreigen. Ik vind dat eerlijk gezegd hoogst onbeschoft. Ik ben nog altijd een klant. Jij suggereerde dat ABNAMRO die bevoegdheid had dus mijn vraag aan jou: op grond waarvan?quote:Ervaar je zelf of ze het wel of niet kunnen maken om je rekening te blokkeren, denk alleen wel dat je dan langer werk hebt aan het ongedaan maken van die maatregel dan aan het tonen van je ID.
In Arnhem ligt dat kennelijk anders, maar dat lijkt me te onnozel voor verdere discussie.quote:Overigens vreemd, ABN is sinds lange tijd al een algemeen kantoor geworden. Vroegah was het zo dat je een "eigen" kantoor had waar je terecht kon voor je bankzaken, nu niet meer.. hier in Zwolle in ieder geval niet.
Naar mijn ervaring kan de ABN dit pas op het moment dat je ze voor de rechter sleept.quote:Op maandag 28 november 2005 12:36 schreef BlackOrchid het volgende:
Die kunnen het perfect voor je uitzoeken, uitleggen en eventueel een oplossing proberen aan te dragen.
Draai het eens om...quote:Op maandag 28 november 2005 12:21 schreef Argento het volgende:
Nou moet ABNAMRO op grond van een wettelijke verplichting iets van mij hebben en ben ik degene die de moeite moet doen, zodat ABNAMRO aan die wettelijke verplichting kan voldoen?
Ik zie niet in wat er uitgelegd moet worden. Het ligt heel simpel. ABNAMRO wil mijn gegevens hebben, ik ben niet eenvoudig in staat die te geven en om alsnog die gegevens af te dwingen, wordt gedreigd met een algehele en totale (shock and awe) aanval op mijn vermogensrechten. Al mijn rekeningen lopen immers bij de ABNAMRO en als ze mij pakken op mn betaalrekening, dan hebben ze me in één keer goed te pakken.quote:Op maandag 28 november 2005 12:36 schreef BlackOrchid het volgende:
Misschien zou je de tijd die je nu gebruikt om te zeuren over je situatie, beter kunnen besteden om even de abn te bellen en om uitleg te vragen. Die kunnen het perfect voor je uitzoeken, uitleggen en eventueel een oplossing proberen aan te dragen. Dat jij te lui en te koppig bent om even je ID te laten zien, dat is toch echt jouw probleem.
Ja, je zegt iets heel raars... het is nou niet zo dat je dit te horen gekregen hebt met een inlevertermijn van 2 weken...quote:Op maandag 28 november 2005 13:08 schreef Argento het volgende:
Het punt is dat ik de nodige offers moet plegen zodat ABNAMRO aan haar verplichtingen kan voldoen. Zou het niet meer voor de hand liggen dat ABNAMRO die offers pleegt, of zeg ik nu iets heel raars?
Ik héb me niet gelegitimeerd. ABNAMRO verleent mij echter wel diensten. Hoe kan dat? Hoe kan ABNAMRO diensten verlenen terwijl zij kennelijk niet weet of kan weten dat ik, als ik gebruik van die diensten, inderdaad degene ben die ik zeg te zijn? Is de ABNAMRO zo onzorgvuldig met de vermogensrechten van haar klanten?quote:Op maandag 28 november 2005 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Draai het eens om...
Jij moet je legitimeren voordat de ABN zijn diensten aan jou mag verlenen. En als die legitimatie er niet is kunnen en mogen ze dat niet doen.bankrekening!
Jij zegt er geen tijd voor te hebben, in het half jaar dat dit bekend stond had je best wel ergens iets tijd kunnen vrij maken. Oftewel een achterlijke smoes, je kunt desnoods in je lunch pauze even heen. Daarbij kun je aanvragen via de telefoon, of je je mag identificeren bij een ander kantoor en kunnen zij daar toestemming voor geven. Alhoewel het hier dus geen zak uit maakt welk kantoor ik binnen loop. Vraag het nog eens na.. Oh en jij maakt de enorme fout dat de klant ten alle tijden koning is, want dat ben je simpel weg niet. Jij maakt gebruik van hun diensten, jij moet je dan ook houden aan hun "eisen". Het is niet zo dat je nu pas weet (dat het bij wijze van) volgende week voorelkaar dient te zijn...quote:Op maandag 28 november 2005 13:08 schreef Argento het volgende:
Daarnaast zie ik niet in waarom ik te lui of te koppig zou zijn om te doen wat ABNAMRO van mij vraagt. Ik heb al aangegeven dat ik domweg niet in de gelegenheid ben om gedurende de openingstijden van dat kantoor te verschijnen. Dan vind ik het bovendien ook nog ns bizar dat ABNAMRO het mij het zo moeilijk mogelijk maakt door mij naar een specifiek kantoor te dirigeren dat op zaterdag niet open is en het mij te verbieden om onder volmacht iemand te sturen die mijn ID komt laten zien.
Die eisen dienen dan echter wel bij het aangaan van de overeenkomst bekend te zijn.quote:Op maandag 28 november 2005 13:17 schreef BlackOrchid het volgende:
jij moet je dan ook houden aan hun "eisen".
Nee, ik kom niet om in de dagen. Zoals al eerder gezegd, ik heb mn dagen voor andere, meer belangrijke gelegenheden nodig. Ik heb er geen enkel probleem mee dat ABNAMRO iets van mij wil hebben. Ik ben ook best bereid het gevraagde te geven, maar waar ik moeite mee heb is dat ABNAMRO achterover kan leunen en uiteindelijk ík degene moet zijn die de opofferingen brengt. ZIJ moeten iets van MIJ en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ZIJ het nodige doen om het gevraagde te verkrijgen. Nu bevindt ABNAMRO zich in de comfortabele positie dat zij mij, als bank van mijn keuze, kunnen raken waar het het meeste pijn doet, namelijk in mijn totale vermogen (en dat gaat gelukkig nog iets verder dan mijn portomonee) hetgeen dus betekent dat ABNAMRO inderdaad niet zoveel ´hoeft´ en mij vrij eenvoudig kan dwingen om te doen wat zij willen dat ik doe. Naast dat zoiets niet klantvriendelijk is, levert het in consumentenopzicht niets minder op dan misbruik van omstandigheden en machtspositie.quote:Op maandag 28 november 2005 13:13 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, je zegt iets heel raars... het is nou niet zo dat je dit te horen gekregen hebt met een inlevertermijn van 2 weken...
Je hebt tijd genoeg gehad en er is vast in de afgelopen tijd wel een keer geweest dat je ergens vrij voor had of zo.
En zo niet kom je nu om in de dagen... dus er kan best een middagje vanaf om even bij de bank langs te gaan. En ja, dat kost je een halve dag... ik zou zeggen gebruik de rest van de tijd om eens te ontspannen en iets leuks te gaan doen. Volgens mij kan je dat best goed gebruiken.
Nee, in mijn lunchpauze wordt dat lastig. Of mijn pauze is te kort, of de afstand van mijn werk naar het betreffende filiaal is te lang. Take your pick.quote:Op maandag 28 november 2005 13:17 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Jij zegt er geen tijd voor te hebben, in het half jaar dat dit bekend stond had je best wel ergens iets tijd kunnen vrij maken. Oftewel een achterlijke smoes, je kunt desnoods in je lunch pauze even heen.
Dat zou misschien hout snijden als het inderdaad mijn verplichting was, maar dat is het niet. Het is de verplichting van ABNAMRO waarvoor ze mijn medewerking nodig heeft. Zij kan enkel om mijn medewerking verzoeken, afdwingen is wat anders, zeker als je het hebt over de dwangmiddelen die ABNAMRO meent te moeten toepassen. Pas als ABNAMRO alles heeft gedaan om mijn gegevens te verkrijgen, kun je je afvragen of ABNAMRO dergelijke dwangmiddelen moeten toekomen, maar ABNAMRO heeft niet alles gedaan. Zo heb ik nog niet iemand na etenstijd aan de deur gehad om de gegevens te controleren.quote:Oh en jij maakt de enorme fout dat de klant ten alle tijden koning is, want dat ben je simpel weg niet. Jij maakt gebruik van hun diensten, jij moet je dan ook houden aan hun "eisen". Het is niet zo dat je nu pas weet (dat het bij wijze van) volgende week voorelkaar dient te zijn...
Je denkt toch niet dat jij als kruimelklantje belangrijk genoeg bent voor welke bank dan ook om er aanpassingen voor te doen?quote:Op maandag 28 november 2005 13:20 schreef Argento het volgende:
Nee, ik kom niet om in de dagen. Zoals al eerder gezegd, ik heb mn dagen voor andere, meer belangrijke gelegenheden nodig. Ik heb er geen enkel probleem mee dat ABNAMRO iets van mij wil hebben. Ik ben ook best bereid het gevraagde te geven, maar waar ik moeite mee heb is dat ABNAMRO achterover kan leunen en uiteindelijk ík degene moet zijn die de opofferingen brengt. ZIJ moeten iets van MIJ en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat ZIJ het nodige doen om het gevraagde te verkrijgen.
Och... als ik jouw posts zo eens lees krijg ik allemaal beelden van iemand met een behoorlijk samen geknepen kont en dito zuinig mondje...quote:Overigens hoef je je om mijn ontspanning geen zorgen te maken hoor. Ik vermaak me uitstekend. Ik heb alleen moeite met ABNAMRO´s opstelling in deze (en ik begrijp dat andere banken minder rigoreus zijn) en ik plaats daar wat opmerkingen over. Als anderen daarin menen te moeten lezen dat ik lui en koppig ben, prima, maar ook dan behoud ik me het recht voor daarop te reageren. Wat zou dat uberhaupt met mijn privesituatie te maken moeten hebben en waarom zou je uberhaupt daarover ook maar iets willen suggereren?
Normaal gesproken wel, maar als het bij wet verandert wordt dien jij je daar aan te houden. En als je daar dan iets tijd in moet steken, dan is dat jammer voor jou maar moet je er toch aan voldoen.quote:Op maandag 28 november 2005 13:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die eisen dienen dan echter wel bij het aangaan van de overeenkomst bekend te zijn.
Nee, dan dient de bank zich er aan te houden.quote:Op maandag 28 november 2005 13:36 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Normaal gesproken wel, maar als het bij wet verandert wordt dien jij je daar aan te houden.
De bank moet wel redelijke mogelijkheden bieden.quote:En als je daar dan iets tijd in moet steken, dan is dat jammer voor jou maar moet je er toch aan voldoen.
Wat opmerkelijk dat jij kennelijk mijn vermogenspositie kent. Zijn die gegevens vrij opvraagbaar bij ABNAMRO ofzo?quote:Op maandag 28 november 2005 13:30 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat jij als kruimelklantje belangrijk genoeg bent voor welke bank dan ook om er aanpassingen voor te doen?
Ik weet het niet, ik ken die wet niet, maar als we het erover eens zijn dat de wet zich tot ABNAMRO richt en het dus ABNAMRO die de verplichting uit die wet aan haar zijde heeft liggen, waarom zou het dan al voldoende moeten zijn dat ABNAMRO ruim van te voren om medewerking gevraagd heeft. ABNAMRO kan toch alleen maar om medewerking vragen? Het is toch een verzoek, geen beroep op de verplichting van de klant om die medewerking ook te verlenen? Is het dan niet logisch dat van ABNAMRO mag worden verwacht dat zij het nodige doet om het voor de klant zo min mogelijk bezwaarlijk te maken om die medewerking te verlenen?quote:Als ik me niet vergis moet elke instelling die valt onder de Wet Persoonsregistratie iedereen ruimschoots de tijd geven hieraan te voldoen... en dat heeft de bank gedaan...
En dus moet jij nu idd je oh zo kostbare tijd aan opofferen...
Aardig om te zien welk beeld ik kennelijk hierzo creeer, maar mijn persoonlijke levensopvatting heeft toch echt weinig te maken met mijn bezwaren tegen de handelwijze (of gebrek daaraan) van ABNAMRO in deze. Overigens heb ik wellicht een keer of twee, drie een klaagtopic geopend in mijn vijf jaar aanwezigheid alhier. Nogmaals, ik ben het zonnetje zelve.quote:Och... als ik jouw posts zo eens lees krijg ik allemaal beelden van iemand met een behoorlijk samen geknepen kont en dito zuinig mondje...
Lighten up! zeg maar...
Ja.quote:Op maandag 28 november 2005 13:47 schreef Uninhibited-Pride het volgende:
Of is mijn voorbeeld zo krom?
want?quote:
Ik ben het met je eens dat een bank niet meteen moet gaan dreigen met het blokkeren van de rekening. Er kunnen extra opties aangedragen worden (zoals bv het langsgaan op een ander kantoor met ruimere openingstijden).quote:Op maandag 28 november 2005 14:06 schreef Uninhibited-Pride het volgende:
[..]
want?
![]()
De bank wilt iets van jou. Het is uiteindelijk de plicht van de bank en niet van Klant om hieraan te voldoen. persoonlijk door mijn levens omstandigheden heb ik er geen enkel probleem mee om langs het kantoor te gaan, maar als iemand dat niet kan of wilt is dat toch zijn goed recht? dan zal de bank maar meer moeite moeten doen! en dan niet beginnen te dreigen met het blokkeren van een evt betaal rekening!
Dit is gewoon afschuiven van verantwoordelijkheden en plichten op je klanten.
De wet verplicht de banken om dit in het bezit te hebben, niet de klanten van een bank!
De vraag is (en blijft) of die wettelijke verplichtingen zich tot de burger richten of tot de betreffende instantie. In het tweede geval mag van de instantie namelijk meer worden verwacht in het verkrijgen van de medewerking die kennelijk noodzakelijk is. Zo probeer ik, naast de al eerder genoemde obstakels, al een poosje de mevrouw te bereiken die mij vrijdag per voicemail opdroeg haar vandaag te bellen.quote:Op maandag 28 november 2005 14:16 schreef Seraphin het volgende:
Wat betreft de discussie over verantwoordelijkheden; ik vind het ook knap irritant dat je voor b.v. je praktijk / theorie examen voor je rijbewijs zo'n dom stuk papier bij de gemeente moet halen, maar het zijn regels waar je niet aan ontkomt, dus doe je het. Hetzelfde gaat IMHO op voor de WID; klote dat je je paspoort moet komen laten zien, maar het moet van de overheid en dat kun je de bank moeilijk kwalijk nemen.
Dat zou een kwalijke zaak zijn, want iemand moet geidentificeerd worden door een medewerker van zo'n instelling. Dat kan alleen maar als zowel de klant als z'n legitimatiebewijs op dezelfde plek zijn. De wet schrijft ook voor dat de medewerker zelf een kopietje maakt van het origineel.quote:Op maandag 28 november 2005 14:16 schreef Seraphin het volgende:
In de praktijk zullen de meeste instellingen wel akkoord gaan met het opsturen / faxen van een kopietje. Eigenlijk niet helemaal de juiste procedure, maar wel zo praktisch.
De bank moet zich aan de wet houden en jij wil een betaalrekening. Lijkt me dus een zaak voor beide partijen.quote:Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Argento het volgende:
[..]
De vraag is (en blijft) of die wettelijke verplichtingen zich tot de burger richten of tot de betreffende instantie.
In de praktijk wel. De meeste bankzaken regel ik vanaf afstand, en er is mij nooit gevraagd of ik expliciet wil langskomen. Wel is het zo dat wanneer ik 'toevallig' een keer langs kwam, er door de bank zelf ook nog een kopietje werd gemaakt.quote:Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou een kwalijke zaak zijn, want iemand moet geidentificeerd worden door een medewerker van zo'n instelling. Dat kan alleen maar als zowel de klant als z'n legitimatiebewijs op dezelfde plek zijn. De wet schrijft ook voor dat de medewerker zelf een kopietje maakt van het origineel.
Ik kan me dus niet voorstellen dat hier zo mee omgegaan zal worden.
Er zal duizenden mensen niks gevraagd worden, want de mensen die ooit een kopietje hebben laten maken hoeven niet langs te komen.quote:Op maandag 28 november 2005 14:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
In de praktijk wel. De meeste bankzaken regel ik vanaf afstand, en er is mij nooit gevraagd of ik expliciet wil langskomen. Wel is het zo dat wanneer ik 'toevallig' een keer langs kwam, er door de bank zelf ook nog een kopietje werd gemaakt.
Alsof die loketbediende van de bank in staat is om een vals paspoort van een echt paspoort te onderscheiden....quote:Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat zou een kwalijke zaak zijn, want iemand moet geidentificeerd worden door een medewerker van zo'n instelling. Dat kan alleen maar als zowel de klant als z'n legitimatiebewijs op dezelfde plek zijn. De wet schrijft ook voor dat de medewerker zelf een kopietje maakt van het origineel.
Ik ben het dus met je eens wat de extra moeite betreft (hoewel ze niet overal bij de mensen langs kunnen gaanquote:Op maandag 28 november 2005 14:25 schreef Uninhibited-Pride het volgende:
De banken worden verplicht om een kopie van legitimatie in bezit te hebben. Dat is de bottomline.
Als ik wat nodig heb van de bank neem ik de moeite en initatief. Omgekeerd verwacht ik hetzelfde mocht dat nodig zijn!![]()
Ik heb het hier dus over gevallen waar ik een eerste contact met een bank heb, en ik de overeenkomst per post sluit.. Ik ben dus nooit langsgeweest, en er werd genoegen genomen met een kopie. Dit betreft een aantal keer de afgelopen 2 jaar, en ook toen was volgens mij al bekend wat de implicaties van de WID zouden zijn..quote:Op maandag 28 november 2005 14:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Er zal duizenden mensen niks gevraagd worden, want de mensen die ooit een kopietje hebben laten maken hoeven niet langs te komen.
Ikzelf hoef bv. niks in te leveren omdat er een kopietje gemaakt is toen ik ging internetbankieren.
Waarom zou degene dat niet kunnen? Je moet namelijk een verplichte cursus volgen over de WID en daarna examen doen. Dat gaat o.a. over de echtheidskenmerken van het paspoort.quote:Op maandag 28 november 2005 14:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
Alsof die loketbediende van de bank in staat is om een vals paspoort van een echt paspoort te onderscheiden....
Tuurlijk, maar dan moet ABNAMRO op de eerste plaats aan haar klanten duidelijk maken dat indien zij niet over de juiste gegevens beschikken, de nieuwe wetgeving het haar eenvoudigweg verbiedt om nog bankdiensten te leveren. Dat klinkt heel anders dan: ´als u niet doet wat wij van u vragen, blokkeren wij uw rekening´.quote:Op maandag 28 november 2005 14:22 schreef Mike het volgende:
[..]
De bank moet zich aan de wet houden en jij wil een betaalrekening. Lijkt me dus een zaak voor beide partijen.
Ja, dat klopt...het was al een tijdje bekend.quote:Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik heb het hier dus over gevallen waar ik een eerste contact met een bank heb, en ik de overeenkomst per post sluit.. Ik ben dus nooit langsgeweest, en er werd genoegen genomen met een kopie. Dit betreft een aantal keer de afgelopen 2 jaar, en ook toen was volgens mij al bekend wat de implicaties van de WID zouden zijn..
verder dan misschien het paspoort even onder een uv lampje houden gaat het echt neit hoor...quote:Op maandag 28 november 2005 14:29 schreef Mike het volgende:
[..]
Waarom zou degene dat niet kunnen? Je moet namelijk een verplichte cursus volgen over de WID en daarna examen doen. Dat gaat o.a. over de echtheidskenmerken van het paspoort.
Ik ben het gewoon helemaal met je eens. Op deze manier ga je niet met je klanten om.quote:
Dat hoeft ook niet...de rest van de kenmerken zijn gewoon 'zo' zichtbaar.quote:Op maandag 28 november 2005 14:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
verder dan misschien het paspoort even onder een uv lampje houden gaat het echt neit hoor...
En dát vraag ik me dus af. Dat het de bank wettelijk verboden is diensten te verlenen, betekent nog niet dat de overeenkomst zelf aangetast kan worden. Of je zou er vanuit moeten gaan dat de overeenkomst vanaf dat moment strekt tot een verplichting die in strijd is met de wet. Dat zou dan de nietigheid van de overeenkomst tot gevolg kunnen hebben, maar dat is niet de ´strafmaatregel´ die de bank aan de niet meewerkende klant mag opleggen.quote:Op maandag 28 november 2005 14:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Maar de bank kan in het ultieme geval straks gewoon je bankrekening opzeggen als je weigert medewerking te verlenen.
Ik denk niet dat het ligt aan een lakse bankmedewerker.. Het zou kunnen dat de bank acht dat mijn identiteit voldoende is vastgesteld op die manier (Bijvoorbeeld door feiten als dat het BKR mij kent en kan bevestigen dat mijn adresgegevens correct zijn, vergelijking handtekening, etc.), en er vanuit dat de gelegenheid om de identiteit in persoon te controleren zich vanzelf nog wel een keer voordoet.quote:Op maandag 28 november 2005 14:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, dat klopt...het was al een tijdje bekend.
Op het moment dat jij het eerste contact met de bank hebt, dan is de situatie zoals jij 'm schetst uit den boze. Medewerkers van de bank waar ik werk worden erop gecontroleerd dat ze niet op zo'n manier met nieuwe klanten omgaan, dus ik denk dat je dan net een bankmedewerker hebt getroffen die het allemaal niet zo nauw nam, maar dit zou dus in de praktijk niet voor mogen komen.
Zeker op dit moment, nu de banken daar nog ruimte in hebben, gaat het erg ver om zo'n strafmaatregel op te leggen. Ik ging ook niet van jouw situatie uit, maar van de situatie dat iemand tot eind 2007 weigert een ID in te leveren. Daarna kan de bank wettelijk gezien de overeenkomst annuleren.quote:Op maandag 28 november 2005 14:34 schreef Argento het volgende:
[..]
En dát vraag ik me dus af. Dat het de bank wettelijk verboden is diensten te verlenen, betekent nog niet dat de overeenkomst zelf aangetast kan worden. Of je zou er vanuit moeten gaan dat de overeenkomst vanaf dat moment strekt tot een verplichting die in strijd is met de wet. Dat zou dan de nietigheid van de overeenkomst tot gevolg kunnen hebben, maar dat is niet de ´strafmaatregel´ die de bank aan de niet meewerkende klant mag opleggen.
De bank kan alleen achter je identiteit komen als ze je zelf zien. Het is dus niet mogelijk (en niet toegestaan) om op een andere manier je identiteit vast te stellen.quote:Op maandag 28 november 2005 14:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het ligt aan een lakse bankmedewerker.. Het zou kunnen dat de bank acht dat mijn identiteit voldoende is vastgesteld op die manier (Bijvoorbeeld door feiten als dat het BKR mij kent en kan bevestigen dat mijn adresgegevens correct zijn, vergelijking handtekening, etc.), en er vanuit dat de gelegenheid om de identiteit in persoon te controleren zich vanzelf nog wel een keer voordoet.
Het geldt voor alle financiële instellingen. Ik ga er vanuit dat als het zoiets bijzonders is, bv een hypotheek, dat de betreffende instelling je legitimatiebewijs al eens gekopieerd heeft.quote:Ik heb trouwens even geen zin om te gaan zoeken, maar voor welke instellingen geldt de verplichting op deze manier? Er zijn nl. ook financiele instellingen die maar 1 kantoor hebben. Zou dat dat inhouden dat ze mij kunnen verplichten om naar Maastricht (Ik noem maar iets) te gaan om me te legitimeren?
quote:vrijdag 25 november 2005
De banken verzamelen kopieën van paspoorten van miljoenen klanten. Als argument voert de Nederlandse Vereniging van Banken aan dat de Wet Identificatie Dienstverlening van 2003 hiertoe verplicht. De banken zeggen daarbij te handelen in overeenstemming met de Wet Bescherming persoonsgegevens. Bij nader inzien blijkt die bewering onjuist. Op vragen van kritische klanten heeft het College Bescherming Persoonsgegevens laten weten dat de banken een afschrift mogen vragen van het identiteitsbewijs maar dat de WID geen verplichting bevat om het sofi nummer te vragen. De WID verplicht bij het openen van een rekening tot het vaststellen van de identiteit van een cliënt maar niet tot kopiëren van het identiteitsdocument incl. sofi nummer. Dit mag alleen in het kader van de Algemene Wet Rijksbelastingen bij het afnemen van financiële diensten, zoals een hypotheek, aandelen of een andere vorm van vermogensbeheer, waarvoor informatie moet worden verstrekt aan de fiscus. Heeft een klant alleen met de WID te maken dan mag hij het nummer afdekken.
Het CBP heeft de Nederlandse Vereniging van Banken bij brief gevraagd de banken te informeren om hun cliënten hierop te wijzen.
Fortis vroeg om een gewaarmerkte kopie van alle klanten. ABN AMRO vroeg alle rekeninghouders persoonlijks langs te komen met een legitimatiebewijs waarvan ze gelijk een kopie maken. Die kopie is echter geen papieren zwart-wit-kopie (kleur kopieën zijn verboden) maar blijkt in werkelijkheid een scan te zijn waarbij het document inclusief pasfoto tot in perfectie wordt gekopieerd. Ook daarover wordt in de WID waarop de banken zich beroepen niets gezegd. Pasfoto's mogen in beginsel alleen worden gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn afgegeven in dit geval dus alleen voor het vervaardigen van identiteitskaarten. Het College Bescherming Persoonsgegevens raadt cliënten aan te vragen wat het doel is voor het inscannen van pasfoto's maar tot op heden hult ABN AMRO zich in stilzwijgen. bron
Is dat werkelijk waar?quote:Op maandag 28 november 2005 14:38 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik ging ook niet van jouw situatie uit, maar van de situatie dat iemand tot eind 2007 weigert een ID in te leveren. Daarna kan de bank wettelijk gezien de overeenkomst annuleren.
De eerste brief hierover stond dit ook netjes en correct beschreven en als jij het dan laat uitlopen tot de verloopdatum, tsja dan worden de brieven een stuk grimmiger van toon. Bel nou eens gewoon naar dat 0900 nummer tegen lokaaltarief en vraag of je bij een ander filliaal mag laten controleren en leg het verhaal uit. Weet bijna wel zeker dat ze dit gewoon voor je zullen doen als je het gewoon uitlegt in alle redelijkheid.quote:Op maandag 28 november 2005 14:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan moet ABNAMRO op de eerste plaats aan haar klanten duidelijk maken dat indien zij niet over de juiste gegevens beschikken, de nieuwe wetgeving het haar eenvoudigweg verbiedt om nog bankdiensten te leveren. Dat klinkt heel anders dan: ´als u niet doet wat wij van u vragen, blokkeren wij uw rekening´.
En dat is dus bullshit. Ik heb geen problemen met steeds grimmiger wordende tonen als ik mijn verplichtingen niet nakom, maar als de bank gewoon mijn medewerking nodig heeft, kunnen ze deze maar het beste gewoon vriendelijk vragen en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer. Als de bank er vanuit moet gaan dat ik die medewerking niet zomaar verleen, moet de bank maar nagaan welke juridische mogelijkheden zij heeft om te verkrijgen wat zij nodig meent te hebben. Of het blokkeren van een rekening daartoe behoort, vraag ik me nog steeds ernstig af.quote:Op maandag 28 november 2005 15:03 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
De eerste brief hierover stond dit ook netjes en correct beschreven en als jij het dan laat uitlopen tot de verloopdatum, tsja dan worden de brieven een stuk grimmiger van toon.
Niks niet bullshit, ook al mijn bankzaken gaan via de ABN en de eerste brief die ik er over heb mogen ontvangen was anders van toon dan jij hier doet vermoeden.quote:Op maandag 28 november 2005 15:06 schreef Argento het volgende:
[..]
En dat is dus bullshit. Ik heb geen problemen met steeds grimmiger wordende tonen als ik mijn verplichtingen niet nakom, maar als de bank gewoon mijn medewerking nodig heeft, kunnen ze deze maar het beste gewoon vriendelijk vragen en dan nog een keer en nog een keer en nog een keer. Als de bank er vanuit moet gaan dat ik die medewerking niet zomaar verleen, moet de bank maar nagaan welke juridische mogelijkheden zij heeft om te verkrijgen wat zij nodig meent te hebben. Of het blokkeren van een rekening daartoe behoort, vraag ik me nog steeds ernstig af.
FYI: ik heb dat 0900 nummer al drie keer gebeld vandaag, maar ik krijg de betreffende dame niet te pakken en kennelijk is zij de enige die erover gaat in dat filiaal.
Dat bedoel ik niet.quote:Op maandag 28 november 2005 15:21 schreef BlackOrchid het volgende:
[..]
Niks niet bullshit, ook al mijn bankzaken gaan via de ABN en de eerste brief die ik er over heb mogen ontvangen was anders van toon dan jij hier doet vermoeden.
Ik verzet me niet principieel anders had ik die afspraak niet gemaakt. Ik plaats mijn twijfels bij de handelwijze van ABNAMRO.quote:Op maandag 28 november 2005 15:36 schreef BlackOrchid het volgende:
Ze mogen je waarschuwen voor de gevolgen en dat hebben ze gedaan, dat jij je principieel wil verzetten moet je dan zelf weten. Maar goed, je hebt je afspraak staan.. vergeet je bankpas en je id bewijs niet.
De bank mag gevraagde diensten niet verlenen indien de cliënt zijn identiteit niet kan of wil bewijzen. Dit geldt voor zowel contante transacties, girale opdrachten als het aangaan van een duurzame relatie.quote:Op maandag 28 november 2005 15:00 schreef Argento het volgende:
[..]
Is dat werkelijk waar?
Verbiedt de wet het de bank na 2007 zonder gegevens bankdiensten te leveren, of verschaft de wet de bank de bevoegdheid na 2007 de klant zonder gegevensverificatie buiten de deur te zetten?
Maar dat is wat anders dan de bevoegdheid een bestaande bankrelatie eenzijdig te beeindigen.quote:Op maandag 28 november 2005 15:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
De bank mag gevraagde diensten niet verlenen indien de cliënt zijn identiteit niet kan of wil bewijzen. Dit geldt voor zowel contante transacties, girale opdrachten als het aangaan van een duurzame relatie.
Nee, indien jij je indentiteit niet kunt of wil bewijzen is dat grond om de aangegane relatie niet te continueren. Ik zou de ABN dus maar eens bellen met de vraag of je je ook bij andere fillialen kunt legitimeren. Als je dat gewoon keurig vraagt dan zullen ze vast in alle redelijkheid met je meedenken.quote:Op maandag 28 november 2005 15:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan de bevoegdheid een bestaande bankrelatie eenzijdig te beeindigen.
Vertel eens iets meer over hoe het gesprek verliep. Ik ben toch wel heel benieuwd of ze veel overtuiging nodig hadden.quote:Op maandag 28 november 2005 15:18 schreef Argento het volgende:
Zo, geregeld.
Donderdagavond ff langs komen en dan krijg ik nog een chocolaatje ook.
0900 0024 is te bereiken via het lokale tarief.quote:Dat betekent in deze dus het mij mogelijk maken mij tot een filiaal te wenden dat wel op zaterdag open is, mij een fatsoenlijk telefoonnummer te geven (en geen duur 0900 nummer) waarop
quote:Waar kunt u terecht?
U kunt uw identiteitsgegevens bij alle ABN AMRO vestigingen in Nederland laten vastleggen. Op werkdagen kunt u bij elke vestiging terecht. Komt het u beter uit om op koopavond of op zaterdag langs te komen? Kijk dan op het overzicht van vestigingen voor de openingstijden.
Nee hoor, zij willen niets van jou, zij zijn verplicht tot iets en vragen of jij wil langskomen.quote:ZIJ willen iets van MIJ
Lees de eerste brief nog maar eens door, daar staat alles keurig uitgelegd.quote:Tuurlijk, maar dan moet ABNAMRO op de eerste plaats aan haar klanten duidelijk maken dat indien zij niet over de juiste gegevens beschikken, de nieuwe wetgeving het haar eenvoudigweg verbiedt om nog bankdiensten te leveren. Dat klinkt heel anders dan: ´als u niet doet wat wij van u vragen, blokkeren wij uw rekening´.
Dit biedt ABN AMRO dus aan en ze dreigen niet meteen met het blokkeren van een rekening, daar zijn bijna 5 maanden, 2 vorige brieven en diverse telefoontjes overheen gegaan.quote:Ik ben het met je eens dat een bank niet meteen moet gaan dreigen met het blokkeren van de rekening. Er kunnen extra opties aangedragen worden (zoals bv het langsgaan op een ander kantoor met ruimere openingstijden).
quote:Op maandag 28 november 2005 16:01 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Een heleboel blabla waar ik maar niet op ga reageren maar toch een aantal dingen die me opvielen
[..]
0900 0024 is te bereiken via het lokale tarief.
Verder beweert Argento nog dat hij alleen naar 1 speciaal toegewezen kantoor mag...
[..]
[..]
Nee hoor, zij willen niets van jou, zij zijn verplicht tot iets en vragen of jij wil langskomen.
[..]
Lees de eerste brief nog maar eens door, daar staat alles keurig uitgelegd.
[..]
Dit biedt ABN AMRO dus aan en ze dreigen niet meteen met het blokkeren van een rekening, daar zijn bijna 5 maanden, 2 vorige brieven en diverse telefoontjes overheen gegaan.
Sorry voor de trage respons (d'r zit alweer een complete discussie tussen), maar toch ff reactie.quote:Op maandag 28 november 2005 14:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Blijkt niet zo te zijn nee, maar als mij dat verteld wordt, dan geloof ik dat hoor.quote:Op maandag 28 november 2005 16:01 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Een heleboel blabla waar ik maar niet op ga reageren maar toch een aantal dingen die me opvielen
[..]
0900 0024 is te bereiken via het lokale tarief.
Verder beweert Argento nog dat hij alleen naar 1 speciaal toegewezen kantoor mag...
Als zij niks van mij willen hebben, waarom moet ik dan langskomen? Zij hoeven niks van mij, ik hoef niks van de ABNAMRO waarvoor ik zou moeten langskomen, dus waarom heb ik dan in godsnaam die afspraak gemaakt?quote:Nee hoor, zij willen niets van jou, zij zijn verplicht tot iets en vragen of jij wil langskomen.
Vijf maanden, 2 brieven en 1 telefoontje vind je voldoende om iemand geheel en al van zijn vermogen te scheiden? Ik heb een lage dagvaardingsdrempel, maar dit vind ik zelfs te gortig als het gaat om de juridische duimschruiven. Daarnaast kan de bank mij niet tot iets verplichten wat ik persoonlijk niet verplicht ben. Zij kunnen mij natuurlijk wel onder druk zetten door de consequenties van niet meewerken uit de doeken te doen, consequenties die volgen uit de wet en niet ontspruiten uit de macht die een bank nu eenmaal heeft in relatie tot haar particuliere klanten, want dat zou domweg machtmisbruik opleveren.quote:Dit biedt ABN AMRO dus aan en ze dreigen niet meteen met het blokkeren van een rekening, daar zijn bijna 5 maanden, 2 vorige brieven en diverse telefoontjes overheen gegaan.
Niets aan de hand. De dame gaf mij in overweging dat de bank ook donderdagavond open is, maar -ofschoon niemand dat hier zal geloven-, ook op donderdagavond ben ik niet in de gelegenheid. Natuurlijk zal ik dit niet op de spits drijven en zij deelde mij keurig mee hoe dat met die wet in elkaar steekt (over het blokkeren van mijn rekening heeft zij het niet gehad en als ze dat zou gaan doen zou het een ander gesprek geworden zijn) en ik heb even bekeken wat mijn mogelijkheden zijn om voor 2006 langs te komen.quote:Op maandag 28 november 2005 15:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vertel eens iets meer over hoe het gesprek verliep. Ik ben toch wel heel benieuwd of ze veel overtuiging nodig hadden.
Dat vind ik zeker. In de brief staat in de veel gestelde klachtenlijst ook een vraag "wat als ik niet in staat ben om naar de bank te komen". Hierbij staat een ander nummer dan het 09000024 (ik weet niet exact welk nummer). Hier had je de situatie kunnen verklaren en een oplossing kunnen zoeken. Verder vind ik 5 maanden een prima termijn, ik kan me niet voorstellen dat je in die tijd geen enkele keer de mogelijkheid hebt gehad om door de weeks, op een koopavond of op een zaterdag langs te komen.quote:Vijf maanden, 2 brieven en 1 telefoontje vind je voldoende om iemand geheel en al van zijn vermogen te scheiden?
Dat lost niets op, daar moet hij ook met zijn legitimatiebewijs naar de bank toe.quote:Dan stap je toch over naar een andere bank als het je te veel moeite is om effe een halve middag vrij te nemen? Kan ook.
Ik vrees dat je de consequenties van een geblokkeerde rekening niet overziet.quote:Op maandag 28 november 2005 17:59 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Dat vind ik zeker. In de brief staat in de veel gestelde klachtenlijst ook een vraag "wat als ik niet in staat ben om naar de bank te komen". Hierbij staat een ander nummer dan het 09000024 (ik weet niet exact welk nummer). Hier had je de situatie kunnen verklaren en een oplossing kunnen zoeken. Verder vind ik 5 maanden een prima termijn, ik kan me niet voorstellen dat je in die tijd geen enkele keer de mogelijkheid hebt gehad om door de weeks, op een koopavond of op een zaterdag langs te komen.
Ik heb al uitgelegd dat ik door persoonlijke omstandigheden niet eenvoudig bij mijn bank kan komen en dat diezelfde bank verkeerde informatie heeft verschaft over het wel of niet mogelijk zijn van het bezoeken van een ander filiaal. Suggesties als dat ik lui en koppig zou zijn of de plaatsing van smiley's die strekken tot een gelijke suggestie, leg ik maar naast mij neer. Ik blijf niet aan het uitleggen.quote:Op maandag 28 november 2005 19:29 schreef JAY-T het volgende:
Wat moeten ze dan doen, iemand persoonlijk van de bank langssturen om een kopie te maken, omdat jij vind dat hun iets van jou willen? Tis een kleine moeite lijkt me.. (Nouja, voor jou blijkbaar niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |