abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 18:27:32 #1
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32623856
Wie studeert er hier Geschiedenis? Waar, hoeveelste jaar etc.? Ik ben eerstejaars aan de RuG. Het is wel aardig aanpoten, reden dat ik ook niet alles haal, beetje te lui dit semester. Het wordt knokken om de punten te halen. Hoe bevalt het m'n collega geschiedenisstudenten? En wat wil je ermee doen, mocht je afstuderen ? .. ik neem eerst nog maar s een bakkie
  zondag 27 november 2005 @ 18:28:47 #2
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32623900
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:27 schreef 1603 het volgende:
.. ik neem eerst nog maar s een bakkie
Dat doe je over 20 jaar nog maar dan in de lerarenkamer met je benen over elkaar en je sandalen aan je voeten
  zondag 27 november 2005 @ 18:59:20 #3
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_32624767
Lekker knokken voor je studie geschiedenis .
pi_32625822
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:28 schreef PLAE@ het volgende:
Dat doe je over 20 jaar nog maar dan in de lerarenkamer met je benen over elkaar en je sandalen aan je voeten
hehe
  Moderator zondag 27 november 2005 @ 19:45:18 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32625944
quote:
Op zondag 27 november 2005 18:28 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Waarom had ik zo'n geschiedenis leraar
Hij had ook geen tv in huis
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32727655
Ik doe het op de EUR

1e jaars

Wil als ik Bachelor haal media en journalistiek master gaan volgen (op EUR ook)

Net laatste cijfer terug. Alles is verdeeld in 4 blokken hier. Eerste blok alle 15 punten gehaald (2 vakken)
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_32777616
Tweedejaars Geschiedenis aan de Radboud Unversiteit. Propedeuse op zak.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  zaterdag 3 december 2005 @ 19:14:30 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32786888
2de jaars aan de Vu, propedeuse nog niet op zak.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 6 december 2005 @ 17:20:07 #9
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_32866699
Laatste jaar VU (Amsterdam); masterscriptie in de maak; stage in februari en dan klaar!
Heb hiervoor HBO lerarenopleiding Geschiedenis aan WIndesheim te Zwolle gevolgd. 2e graads leraarschap dus binnen, 1e graads (hopelijk) binnenkort!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_32867609
Ik zit nu in 6 vwo, en geschiedenis trekt me wel. Maarm ik heb eigenlijk geen idee wat je daarna met de opleiding kan, bedoel naast leraar geschiedenis..

Maybe hebben jullie hier een antwoord op
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_32868006
Van de site van de universiteit van Leiden:
quote:
Over het beroepsperspectief van toekomstige bachelors en masters valt nu nog niet veel te zeggen. Kijken we echter naar de afgestudeerde doctoraalstudenten geschiedenis, dan hadden zij tot op heden niet meer moeite om een passende baan te vinden dan andere afgestudeerden. Leidse historici werken in het bedrijfsleven, bij de overheid en bij meer ideële (non-profit) organisaties. Voorbeelden van functies die door historici worden vervuld naast de traditionele onderzoeks- en onderwijsfuncties zijn: projectmanager, beleidsmedewerker op ministeries, boekverkoper, organistatie-adviseur, bedrijfsleider, reisadviseur, wetenschappelijk medewerker bij het Centraal Bureau voor de Statistiek, redacteur, uitgever, conservator, stafmedewerker van een politieke partij, journalist en (pers)voorlichter. Ook ICS is onder historici een sector in opkomst.

In het kader van de bijvakruimte is het mogelijk stage te lopen, zodat je je al tijdens je studie kunt oriënteren op de arbeidsmarkt. Ook is het mogelijk een deel van het programma in het buitenland te volgen.
Ben zelf 3e jaars aan de RuG. Er is nog een andere site met uitgebreidere info over wat je kan doen met geschiedenis maar die is tijdelijk down
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
  dinsdag 6 december 2005 @ 18:58:21 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_32869305
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:07 schreef Blokhut het volgende:
Van de site van de universiteit van Leiden:
[..]

Ben zelf 3e jaars aan de RuG. Er is nog een andere site met uitgebreidere info over wat je kan doen met geschiedenis maar die is tijdelijk down
Post die link als je wilt, kan ik (en anderen) zelf af en toe kijken of het weer werkt. Ben wel benieuwd.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_32869810
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 18:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Post die link als je wilt, kan ik (en anderen) zelf af en toe kijken of het weer werkt. Ben wel benieuwd.
Hij is niet meer down zie ik (had niet gekeken) maar doordat ze verhuisd zijn staat er nog bar weinig op. Onder de rubriek artikelen stonden een aantal interessante schrijfsels over de mogelijkheden voor een afgestudeerde geschiedenis student.

http://www.shtgroningen.nl/
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_32869969
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:19 schreef Blokhut het volgende:

[..]

Hij is niet meer down zie ik (had niet gekeken) maar doordat ze verhuisd zijn staat er nog bar weinig op. Onder de rubriek artikelen stonden een aantal interessante schrijfsels over de mogelijkheden voor een afgestudeerde geschiedenis student.

Thanks
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_32870136
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 19:24 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

Thanks
No problemo.

Als er nog andere vragen zijn hoor ik het wel
pi_32967746
Ik zit er ook over te denken om Geschiedenis te gaan studeren, er is alleen 1 probleem. Ik kan niet kiezen tussen Geschiedenis en Politicologie.
Geschiedenis op zich lijkt mij iets leuker, maar ik ben bang dat ik er minder mee kan vergeleken met Politicologie. Nadeel van Politicologie is weer dat ik er geen docent Geschiedenis mee kan worden, welke optie ik ook nog graag open wil houden. Dilemma, dilemma.
Het mooiste zou zijn dat ik, als ik Politicologie heb gestudeerd, ik me op de een of andere manier toch nog zou kunnen laten omscholen tot docent Geschiedenis, mocht ik dat na een aantal jaren werken willen. Maar ik ben bang dat dat niet mogelijk is...Weten jullie hier misschien meer over?
pi_32975090
Combineren misschien? Lijkt me dat er veel overlap in de studies zit.
pi_32979169
Geschiedenis/politicologie is in Leiden in elk geval een heel gebruikelijke major/minor-combinatie. Er zijn zat mensen die het dus combineren.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 10 december 2005 @ 21:17:19 #19
125396 tsjimp
cogito ergo cum
pi_32979318
Eerstejaars aan de RuG. En zoveel werk is die studie niet eens
  zondag 11 december 2005 @ 16:20:21 #20
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_32991159
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:17 schreef tsjimp het volgende:
tja, ik hou eigenlijk niks bij, dus het gaat goed mis met de tentamens, eigen schuld inderdaad. Maar herkansingen zijn er altijd nog. Als je achterloopt en vrij weinig doet dan lijkt het altijd alsof het een stapel werk is. Dus dat ligt aan mij
  zondag 11 december 2005 @ 20:48:55 #21
125396 tsjimp
cogito ergo cum
pi_32997837
quote:
Op zondag 11 december 2005 16:20 schreef 1603 het volgende:

[..]

tja, ik hou eigenlijk niks bij, dus het gaat goed mis met de tentamens, eigen schuld inderdaad. Maar herkansingen zijn er altijd nog. Als je achterloopt en vrij weinig doet dan lijkt het altijd alsof het een stapel werk is. Dus dat ligt aan mij
Dat kan wel zo zijn en dat kan wel zo wezen, maar wie ken schrijven die ken ok lezen.
pi_32998571
quote:

[..]

jaja, ik ben bezig met die site!! Bestuur 2005-2006 koningen

2e jaars RuG, P in de Pocket

En wat je met geschiedenis kunt?
Klassieke sectoren: onderwijs, onderzoek
Verder: bedrijfsleven, politiek (Rutte, Balkenende, Hoogervorst, Willem Alexander), denk aan echt hele gave banen zoals bij www.clingendael.nl (adviesbureau BuZa), journalistiek, uitgeverswezen, leger (KMA), media (zit zelfs een historica bij het Klokhuis), internationale betrekkingen zoals bij de VN, ambassades etc.
  zondag 11 december 2005 @ 22:36:02 #23
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_33001202
quote:
Op zondag 11 december 2005 20:48 schreef tsjimp het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn en dat kan wel zo wezen, maar wie ken schrijven die ken ok lezen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:52:23 #24
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_33038022
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:17 schreef tsjimp het volgende:
Is me tot nu toe ook aardig meegevallen in Amsterdam....
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_33113959
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 21:12 schreef SaskiaR het volgende:
Geschiedenis/politicologie is in Leiden in elk geval een heel gebruikelijke major/minor-combinatie. Er zijn zat mensen die het dus combineren.
Tsja...de voorkeur gaat eigenlijk niet uit naar Leiden. Het ziet er dus toch naar uit dat ik een keuze zal moeten maken. Had laatst contact met een studieadviseur van de RuG en uit zijn woorden maakte ik op dat je met Politicologie 'aantrekkelijker' bent op de arbeidsmarkt... . Gelukkig is het nog lang geen zomer en heb ik nog genoeg tijd om een goede keuze te maken.
pi_33127247
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:15 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

Tsja...de voorkeur gaat eigenlijk niet uit naar Leiden. Het ziet er dus toch naar uit dat ik een keuze zal moeten maken. Had laatst contact met een studieadviseur van de RuG en uit zijn woorden maakte ik op dat je met Politicologie 'aantrekkelijker' bent op de arbeidsmarkt... . Gelukkig is het nog lang geen zomer en heb ik nog genoeg tijd om een goede keuze te maken.
haha, welke studieadviseur had je?
Je moet gewoon doen wat je het gaafst lijkt.
pi_33157882
quote:

[..]

De artikelen staan er weer op, voor de geïnteresseerden:
http://www.shtgroningen.nl/artikelen.htm

Het betreft artikelen van:
Carin Mast, studie adviseuse van geschiedenis
Meia Otten, stagecoordinator Letteren
Sipke de Hoop, docent Eigentijdse en Balkangeschiedenis en voormalig stagecoordinator Geschiedenis
Tity de Vries, opleidingsdirecteur van Geschiedenis
pi_33160720
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:21 schreef dewitteparel het volgende:

[..]

De artikelen staan er weer op, voor de geïnteresseerden:
http://www.shtgroningen.nl/artikelen.htm

Het betreft artikelen van:
Carin Mast, studie adviseuse van geschiedenis
Meia Otten, stagecoordinator Letteren
Sipke de Hoop, docent Eigentijdse en Balkangeschiedenis en voormalig stagecoordinator Geschiedenis
Tity de Vries, opleidingsdirecteur van Geschiedenis
pi_33246549
Weet iemand of er ook een geschiedenis opleiding op HBO niveau is ? ik kan alleen de lerarenopleiding vinden en dat lijkt me dan weer helemaal niks.
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:53:43 #30
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33248538
Dan haal je de hbo propedeuse geschiedenis en stroom je door naar de uni.
pi_33252195
kan dat gewoon ?
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:33:48 #32
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33253350
Waarom niet? Tot nu toe is een HBO propedeuse nog altijd toelaatbaar op de universiteit.
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:49:52 #33
125396 tsjimp
cogito ergo cum
pi_33262607
Bier roelt.
pi_33270852
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:49 schreef tsjimp het volgende:
Bier roelt.
!
pi_33350777
Ik heb me even aangemeld voor meeloopdagen voor zowel Geschiedenis als Politicologie. Nadeel is dat het wel fijn zou zijn dat ik er voor medio januari uit ben, want als ik Politicologie ga studeren dan moet ik nog een Wiskunde A1 certificaat halen (heb HBO-P). Die cursus begint in maart maar ik moet me al in januari aanmelden. Als ik Geschiedenis ga doen is die cursus niet verplicht.
Ik hoop dus maar dat ik in januari een dagje kan meelopen zodat ik een nog beter beeld krijg van beide opleidingen. Eigenlijk zegt mijn gevoel dat ik Geschiedenis moet gaan doen, maar mijn verstand zegt Politicologie. Er is gewoon te veel keus in opleidingen. Hoe kan een mens nu nog kiezen?
pi_33417511
Ik wil ook geschiedenis gaan doen aankomend schooljaar . Ik heb me al behoorlijk verdiept in boeken als Herodotus, Caesar, Thucydides, Napoleon en noem maar op. Die kennis is mooi meegenomen lijkt me?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 26 december 2005 @ 17:07:11 #37
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33417689
Alle kennis is mooi meegenomen. Alleen maar een toevoeging aan je intellectuele ontwikkeling. Zelfs als je geen geschiedenis gaat studeren is het mooi meegenomen. Dit soort kennis is altijd mooi meegenomen. Zelfs als je een prutstudie als technische natuurkunde of informatica kiest.
  maandag 26 december 2005 @ 17:19:34 #38
125396 tsjimp
cogito ergo cum
pi_33417899
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:07 schreef nickybol het volgende:
informatica
pi_33422786
quote:
Op maandag 26 december 2005 17:07 schreef nickybol het volgende:
Zelfs als je een prutstudie als technische natuurkunde of informatica kiest.
Zonder mensen die Informatica doen zat jij hier niet te FOKKEN.
.
  maandag 26 december 2005 @ 22:14:18 #40
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33423798
Zonder prostituees zullen er veel meer verkrachtingen zijn. Toch moedig ik niet iedereen aan om prostituee te worden.
pi_33442364
Je hoeft het ook niet aan te moedigen maar het is ook niet nodig om het een "prutstudie" te noemen.
Persoonlijk vind ik geschiedenis ook niks en snap ik niet wat voor nuttigs je er later mee kan doen, maar ik vind het ook niet nodig om allerlei beledigende woorden uit te spreken over geschiedenis.
Ieder zijn meug toch?
.
  dinsdag 27 december 2005 @ 16:35:18 #42
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33443039
Je hebt groot gelijk. Beetje ironie in het leven fleurt je op.
pi_33443959
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:15 schreef Sphere2k4 het volgende:
Je hoeft het ook niet aan te moedigen maar het is ook niet nodig om het een "prutstudie" te noemen.
Persoonlijk vind ik geschiedenis ook niks en snap ik niet wat voor nuttigs je er later mee kan doen, maar ik vind het ook niet nodig om allerlei beledigende woorden uit te spreken over geschiedenis.
Ieder zijn meug toch?
Don't fuck with history, it determines your future!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')