Dat doe je over 20 jaar nog maar dan in de lerarenkamer met je benen over elkaar en je sandalen aan je voetenquote:
hehequote:Op zondag 27 november 2005 18:28 schreef PLAE@ het volgende:
Dat doe je over 20 jaar nog maar dan in de lerarenkamer met je benen over elkaar en je sandalen aan je voeten![]()
Waarom had ik zo'n geschiedenis leraarquote:Op zondag 27 november 2005 18:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat doe je over 20 jaar nog maar dan in de lerarenkamer met je benen over elkaar en je sandalen aan je voeten![]()
Ben zelf 3e jaars aan de RuG. Er is nog een andere site met uitgebreidere info over wat je kan doen met geschiedenis maar die is tijdelijk downquote:Over het beroepsperspectief van toekomstige bachelors en masters valt nu nog niet veel te zeggen. Kijken we echter naar de afgestudeerde doctoraalstudenten geschiedenis, dan hadden zij tot op heden niet meer moeite om een passende baan te vinden dan andere afgestudeerden. Leidse historici werken in het bedrijfsleven, bij de overheid en bij meer ideële (non-profit) organisaties. Voorbeelden van functies die door historici worden vervuld naast de traditionele onderzoeks- en onderwijsfuncties zijn: projectmanager, beleidsmedewerker op ministeries, boekverkoper, organistatie-adviseur, bedrijfsleider, reisadviseur, wetenschappelijk medewerker bij het Centraal Bureau voor de Statistiek, redacteur, uitgever, conservator, stafmedewerker van een politieke partij, journalist en (pers)voorlichter. Ook ICS is onder historici een sector in opkomst.
In het kader van de bijvakruimte is het mogelijk stage te lopen, zodat je je al tijdens je studie kunt oriënteren op de arbeidsmarkt. Ook is het mogelijk een deel van het programma in het buitenland te volgen.
Post die link als je wilt, kan ik (en anderen) zelf af en toe kijken of het weer werkt. Ben wel benieuwd.quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:07 schreef Blokhut het volgende:
Van de site van de universiteit van Leiden:
[..]
Ben zelf 3e jaars aan de RuG. Er is nog een andere site met uitgebreidere info over wat je kan doen met geschiedenis maar die is tijdelijk down
Hij is niet meer down zie ik (had niet gekeken) maar doordat ze verhuisd zijn staat er nog bar weinig op. Onder de rubriek artikelen stonden een aantal interessante schrijfsels over de mogelijkheden voor een afgestudeerde geschiedenis student.quote:Op dinsdag 6 december 2005 18:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Post die link als je wilt, kan ik (en anderen) zelf af en toe kijken of het weer werkt. Ben wel benieuwd.![]()
Thanksquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:19 schreef Blokhut het volgende:
[..]
Hij is niet meer down zie ik (had niet gekeken) maar doordat ze verhuisd zijn staat er nog bar weinig op. Onder de rubriek artikelen stonden een aantal interessante schrijfsels over de mogelijkheden voor een afgestudeerde geschiedenis student.
http://www.shtgroningen.nl/
No problemo.quote:
tja, ik hou eigenlijk niks bij, dus het gaat goed mis met de tentamens, eigen schuld inderdaad. Maar herkansingen zijn er altijd nog. Als je achterloopt en vrij weinig doet dan lijkt het altijd alsof het een stapel werk is. Dus dat ligt aan mijquote:Op zaterdag 10 december 2005 21:17 schreef tsjimp het volgende:
Eerstejaars aan de RuG. En zoveel werk is die studie niet eens
Dat kan wel zo zijn en dat kan wel zo wezen, maar wie ken schrijven die ken ok lezen.quote:Op zondag 11 december 2005 16:20 schreef 1603 het volgende:
[..]
tja, ik hou eigenlijk niks bij, dus het gaat goed mis met de tentamens, eigen schuld inderdaad. Maar herkansingen zijn er altijd nog. Als je achterloopt en vrij weinig doet dan lijkt het altijd alsof het een stapel werk is. Dus dat ligt aan mij![]()
jaja, ik ben bezig met die site!! Bestuur 2005-2006 koningenquote:Op dinsdag 6 december 2005 19:19 schreef Blokhut het volgende:
[..]
Hij is niet meer down zie ik (had niet gekeken) maar doordat ze verhuisd zijn staat er nog bar weinig op. Onder de rubriek artikelen stonden een aantal interessante schrijfsels over de mogelijkheden voor een afgestudeerde geschiedenis student.
quote:Op zondag 11 december 2005 20:48 schreef tsjimp het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn en dat kan wel zo wezen, maar wie ken schrijven die ken ok lezen.
Is me tot nu toe ook aardig meegevallen in Amsterdam....quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:17 schreef tsjimp het volgende:
Eerstejaars aan de RuG. En zoveel werk is die studie niet eens
Tsja...de voorkeur gaat eigenlijk niet uit naar Leiden. Het ziet er dus toch naar uit dat ik een keuze zal moeten maken. Had laatst contact met een studieadviseur van de RuG en uit zijn woorden maakte ik op dat je met Politicologie 'aantrekkelijker' bent op de arbeidsmarkt...quote:Op zaterdag 10 december 2005 21:12 schreef SaskiaR het volgende:
Geschiedenis/politicologie is in Leiden in elk geval een heel gebruikelijke major/minor-combinatie. Er zijn zat mensen die het dus combineren.
haha, welke studieadviseur had je?quote:Op donderdag 15 december 2005 21:15 schreef Cheesecake het volgende:
[..]
Tsja...de voorkeur gaat eigenlijk niet uit naar Leiden. Het ziet er dus toch naar uit dat ik een keuze zal moeten maken. Had laatst contact met een studieadviseur van de RuG en uit zijn woorden maakte ik op dat je met Politicologie 'aantrekkelijker' bent op de arbeidsmarkt.... Gelukkig is het nog lang geen zomer en heb ik nog genoeg tijd om een goede keuze te maken.
De artikelen staan er weer op, voor de geïnteresseerden:quote:Op dinsdag 6 december 2005 19:19 schreef Blokhut het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:21 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
De artikelen staan er weer op, voor de geïnteresseerden:
http://www.shtgroningen.nl/artikelen.htm
Het betreft artikelen van:
Carin Mast, studie adviseuse van geschiedenis
Meia Otten, stagecoordinator Letteren
Sipke de Hoop, docent Eigentijdse en Balkangeschiedenis en voormalig stagecoordinator Geschiedenis
Tity de Vries, opleidingsdirecteur van Geschiedenis
quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:49 schreef tsjimp het volgende:
Bier roelt.
Zonder mensen die Informatica doen zat jij hier niet te FOKKEN.quote:Op maandag 26 december 2005 17:07 schreef nickybol het volgende:
Zelfs als je een prutstudie als technische natuurkunde of informatica kiest.
Don't fuck with history, it determines your future!quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:15 schreef Sphere2k4 het volgende:
Je hoeft het ook niet aan te moedigen maar het is ook niet nodig om het een "prutstudie" te noemen.
Persoonlijk vind ik geschiedenis ook niks en snap ik niet wat voor nuttigs je er later mee kan doen, maar ik vind het ook niet nodig om allerlei beledigende woorden uit te spreken over geschiedenis.
Ieder zijn meug toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |