Een paar weken geleden zag ik een ansichtkaart in de trein liggen. Het voorplat van de roman 'De Jezushagedis' van Arjan Verhagen. Ik had nog nooit van deze schrijver gehoord, maar vanwege de intrigerende titel en de synopsis op de achterkant van de ansichtkaart heb ik het boek gekocht.
synopsis
Een gitarist zonder publiek. Een non-stop snaterende echtgenote die haar zinnen op een baby heeft gezet. Een emotioneel wrak zonder nachtrust. En een te grote dwerg: Odin, het resultaat van een spontane mutatie in chromosoom nummer vier. Ze zoeken vertroosting, slaap en vruchtbaarheid. Onvervulbaar verlangen brengt ze samen en veroordeelt ze tot elkaar. Elke menselijke tragedie is ook een kans…
Wat een roman! In één weekend uitgelezen. Schitterend, direct taalgebruik. Een verhaal met humor, diepgang en tragiek. Normaal ben ik geen ochtendmens, maar nu stond ik zelfs zondag vroeg op om verder te lezen. Naast een briljant plot, schetst De Jezushagedis ook op indrukwekkende wijze het huidige tijdsbeeld. Deze roman moet iedereen lezen! Wat een drive… Surf naar zijn website (www.arjanverhagen.nl), daar zijn fragmenten te downloaden en koop het!