Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen (9). Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen dinsdag 13 november 2001.
0.01 Andries zegt dat The usual suspects in de film was verwerkt. Frank begint tegen Danielle weer over alcohol en antibiotica. Andries vertelt over The usual suspects.
0.02 Speaker : Willen alle bewoners hun batterijen wisselen ? Danielle : Het zit er nu wel heel dik aan te komen. Frank : Ik denk dat we morgen een battle krijgen. Andries : Ik ben niet zenuwachtig meer. Frank : Smikkel nog maar nu het nog kan. Ik ga zo naar mijn nest toe.
0.05 Andries : Slechte film. Wel leuk voor hier even. Frank zacht : Ik ga naar mijn nest. Hij staat op.
0.07 Gert Jan : Dat is wel het voordeel. Als je hier uit komt zijn er weer een heleboel nieuwe films. Leo ziet films het liefst in de bioscoop.
Ed: Diaan, je zit toch niet op mijn doekje te sabbelen??
Diaan: nee hoor, dit is mijn ouwe trouwe doekie.
En het gesprek gaat weer verder over films. Diane begint overgens weer meer te praten.
Ed is even buiten bij de oven wezen kijken en is nu weer terug, de oven fikt goed volgens Ed.
Ze blijven doorpraten over films.
Diane en Andries zitten nu saampjes op de grond bij de tafel hapjes te eten. Ze hebben leuke onderonsjes en lol samen. Diane probeert er wel een beetje verleidelijk bij te zitten.
Frank gaat naar bed en iedereen wenst hem weltrusten. Ondertussen gaan Diane en Andries ongestoord door met de hapjes op te eten. Diane vraagt nu aan Andries of hij mee gaat naar bed. Andries: ja, met jou altijd! Naar bed naar bed zei duimelot. Diane: eerst nog wat snoepen zij likkepot.
Volgens mij is er toch weer een beetje spanning tussen Diane en Andries...
Ik vermelde net dat er een soort van sensuele spanning heerste tussen Andries en Diane, maar hij haalt nu weer een herinnering op aan zijn ex Nienke. Nu gaan ze weer fluisteren, kan niet verstaan waarover. Ze roddelen ergens over. Andries fluistert: zeg maar nix hoor.
Andries en Diane zitten we geil te doen tegen elkaar. Opeens zie Diane dat de camera op hun gericht staat.
"Ik voel me opeens heel erg bekeken", lacht ze.
Frank gaat naar bed. De rest lijkt daar nog niet aan te denken.
GJ heeft het dan weer over een andere film.
"Frank the menace", reageert Pascal opnieuw onnozel (Dennis the Menace P!!)
Andries en Diane kletsen gezellig samen door. Andries zegt nu dat hij denkt dat de masseuses transsexuelen waren. Diane zegt dat zij dat meteen al dacht toen ze binnenkwamen.
"Ik heb daar over het algemeen heel goed kijk op", grapt Andries.
Diane schiet hard in de lach.
"Ik ga naar huis morgen", zegt Andries.
"Waarom", vraagt Diane.
"Nee, hoor... was een geintje... Maar je geloofde het even hè?"
"Nee hoor", lacht Diane. "Maar je bent dus wel geraakt door vanavond.
"Meer ervoor en erna", reageert Andries. "Dat jij even op me ging liggen deed me meer dan die tuthola's. En later in de badkamer ook weer... Toen deed ik nog net op tijd mijn handdoek ervoor."
"Het is wel erg met jou hè", merkt Diane op. "Je bent wel erg ver heen..."
( ik ben ook ver heen... precies 2 uur welteverstaan!)
Danielle zit nu op de stoel bij het hek met o.a. Coos en Pascal te praten.
Andries: nog 40 dagen...
Diane: als je het niet aan kan, dan moet je het zeggen, want dan help ik je een handje...
Andries lacht. En zegt: dat kan toch niet? (weer fluisterend). Ik ga naar huis morgen.
Diane: waarom?
Andries: nee hoor, dat was een geintje. Je dacht het even he?
Diane: nee. Maar wat heb je voor probleem dan?
Andries: hetzelfde wat jij hebt. De ene dag kan ik er beter mee om gaan dan de andere dag.
Diane: dus je bent toch een beetje onder de indruk van vanavond.
Andries: meer ervoor dan erna. Toen jij op mij ging liggen, dat deed me meer dan die 2 tuthoolaas. Goed he van mij, dat ik er zo goed mee om kon gaan, das eigenlijk ook een soort van battle.
Diane: maar wat is erna gebeurd dan? Wat ervoor is dat begrijp ik wel hoor.
Andries: in de badkamer, met dat handdoekje.
Diane: ach. Dan ben je ook stom dat je dat niet gezegd hebt.
Andries: al die camera's, daarom deed ik zo.
Beetje vaag onderonsje tussen Diane en Andries, maar er heerst wel een soort van spanning dus.
0.12 Andries n.a.v. een opmerking van Diane over een kromme zin van iemand bij het hek : Ik verbeter nooit mensen. Andries fluistert iets over een kunstgebit. Andries : Zeg maar niks. Ik heb er over het algemeen een goede kijk op. Diane : Er gaan maar een paar kusjes aan vooraf. Andries : Damn you. Diane : Ik was gewoon eerlijk. Ik lach toch met je mee.
0.15 Andries : O wat erg. Dag 67. Diane : Is toch niet erg ? Als je het niet aan kunt moet je het zeggen. Dan help ik je een handje. Andries lacht. Andries : Ik ga naar huis morgen. Diane : Waarom ? Anries : Het was en geintje. Je dacht het even hè ? Diane : Nee, maar welk probleem heb je dan ? Andries : Hetzelfde als jij. Diane : Ik heb het iedere week, jij om de week. Dus je bent toch een beetje geraakt door wat er vandaag gebeurd is. Andries : Meer er voor en er na. Dat jij je vooraf omdraaide deed me meer dan twee van die (hij maakt de zin niet af). Diane : Dat begrijp ik wel. Wat is er na gebeurd ? Andries : Kwestie van badkamer eventjes. Met een handdoek ervoor.
Kelly en Sandy lagen al in bed in het donker. Een hoop gegil op een gegeven moment en Coos ging met een witte doek in de weer en deze om zijn hoofd binden, Pascal wou ook meteen. En daarna was Coos aan het stoeien met Sandy en Kelly in de slaapkamer en het ligt was weer aan. Nu heeft Pascal de witte doek om zijn hoofd die Coos dus eerst om zijn hoofd wou binden. Kelly is heel hard aan het schreeuwen.
Andries gaat nog wat drinken pakken en vraagt of Diane ook nog een biertje wil. Ze zegt dat ze dat niet mag ivm de medicijnen (gister dronk ze wel met de medicijnen). Andries dringt een beetje aan. Hij vraagt: wil je een koude? Of liever een warme? Diane begrijpt de ondertoon die hij hiermee bedoelt en giegelt verleidelijk. Andries heeft een biertje voor Diane meegenomen en zij gaat hem opdrinken. Ze zitten nog steeds op de grond bij de tafel intiem met zijn tweetjes. Er heerst echt een soort van spanning tussen ze.
Andries wil een leuke grap bedenken en doet een plasticje over de snoepjes. Diane lacht heel hard om hem en noemt hem gedesorienteerd, maar dat hij niet gedronken heeft, dus dat het daar niet aan kan liggen. Andries beaamt dit.
Kelly en Sandy liggen nu weer met zijn tweetjes in het donker in bed en willen gaan slapen, ze zijn echter nog wel wakker hoor.
Diane en Andries hebben steeds meer lol. Diane rolt over de vloer van het lachen.
Tuuttuut: wil Coos naar de dagboekkamer komen? (2x)
quote:off-topic: Ethel, denk je dat het nog interessant gaat worden? Zo ja, dan moet ik misschienn og maar even bellen
Op woensdag 14 november 2001 00:30 schreef Ethel het volgende:
Diane en Andries hebben steeds meer lol. Diane rolt over de vloer van het lachen.
GJ is nu ook in de slaapkamer en vertelt aan Kelly wat hij aan huishoudelijke taken heeft verricht.
Andries: ongeveer 2 weken tijdens de live uitzending vroeg patty aan Frank waarom hij zo graag naar rijk wou? Frank "omdat ik dan kan pakken wat ik pakken wil". Patty zei toen dat hij dat toch ook in arm kan.
Andries lacht, maar Diane had het toen niet door.
GJ en Kelly zijn aan het praten in de slaapkamer, Kelly is al een tijdje onrustig en kan nog lang niet slapen maar zou het wel willen.
Andries en Diane hebben steeds meer lol, voornamelijk om Frank. De diverse anekdotes worden weer herhaald.
Diane en Andries fluisteren nu al een tijdje na veel gelachen te hebben. Dit wordt regelmatig afgewisseld, ze zitten nog steeds op de grond bij de kleine tafel.
In arm lijkt Sandy te slapen, Kelly en GJ liggen in de slaapkamer te praten. Ed, Coos en Pascal zijn nog wakker en in de woonkamer.
Leo is ook nog in de woonkamer aanwezig. Frank is naar bed en Danielle heb ik al even niet meer gezien.
Andries fluistert tegen Diane dat Coos en Pascal helemaal gek van haar zijn. Verder kan ik het niet verstaan, hij praat nog te zacht. Diane kan het moeilijk geloven dat zij haar leuk vinden.
De overige wakkere bewoners valt het op dat ze fluisteren en dat laten ze blijken. Ze laten zich hier niet door verstoren en gaan verder.
Andries: ik denk dat er een aantal mensen zijn die ik niet zal nomineren en die mij niet zullen nomineren, dus ik denk wel dat ik bij de laatste zes ben (dit alles gebeurd op fluistertoon).
Danielle is ook nog wakker, ik hoor haar praten in de woonkamer.
Breedbandstream 2
0.25 Kelly en Sandy in bed. Kelly : Kun je nagaan dat ze het hardstikke leuk vinden als we ruzie zouden krijgen. Sandy : Denk je dat ? Kelly : Ze stonden meteen te luisteren. Ja tuurlijk, want dan gebeurt er weer wat. Sandy : Nou hup, laten we slapen. Kelly : Zullen we BB vragen om slaappillen ? Sandy : Omdat ik pilletjes heb gaan mensen het aan mij vragen. Ik mocht ze niet uitdelen, snappie ? Kelly : Ja. Heb je veel pillen liggen ? Sandy : Een stuk of tien. Kelly : Ik heb ook pillen gebruikt na mijn operatie.
0.28 Speaker : Wil Coos naar de dagboekkamer komen ? Kelly : Je slaapt dieper hè ? Sandy : Ik denk het wel.
0.30 Gert Jan komt binnen. Er is veel buffering op de stream dus ik ga naar narrowbandstream 3. Gert Jan : Het zorgt er voor dat je minder presteert. Kelly : Ik begrijp niet dat ik niet voor de exit komt weer aan de rijke kant kom te zitten. Gert Jan : Ik weet het ook niet. Ik had ook gedacht dat er niet meer dan zeven dagen tussen battles zouden zitten. Maar misschien krijgen we wel een keer veertien dagen geen battle. Het is de afgelopen dagen een beetje gezapig. Ik denk dat het moeilijk is voor BB om daar leuke beelden van te maken. Kelly : Ik denk dat er genoeg gebeurt. Gert Jan : Dat wij niet weten ? De beelden van de body to body massage zijn wel leuk om naar te kijken.
0.32 Sandy : Hier is het altijd leuk in de slaapkamer. Kelly : Als ik mag blijven zal ik in ieder geval niet meer zeuren over naar huis gaan. Gert : Ik weet het niet. Jij en Frank, jullie zijn totaal verschillende karakters. Ik denk dat het spannend is ook. Morgenavond heb je dat ze iets leuks voor je doen. Kelly : Ik weet niet.
0.36 Kelly : We kennen elkaar zo goed maar we hebben elkaar nog nooit aan de telefoon gehad.
Diane: ik begrijp het wel.
Andries: maar ik heb niet gezegd dat ik op battles nomineer. Bij mij ging het lampje niet branden van jou op het battlefield. Maar je kan toch ook iemand nomineren waarvan je zeker weet dat ie niet genomineerd wordt.
Diane: dat is flauwekeul, dat zij Danielle ook. Dat kan dus niet en ik vind het ook het zwakste excuus.
Andries: ik denk bv dat niemand ooit Daan nomineert. Maar ja, als er al 2 mensen zo denken dan is het al mis. Ik denk dat ik de komende 2 keer geen moeite heb om te nomineren.
Diane: dat ligt eraan of Frank weggaat en wie er van de andere kant komt.
Andries: als Frank weggaat dan heb ik 2 keer geen moeite om te nomineren. Frank heeft bepaalde beloftes gedaan, dus als hij blijft heb ik het 1 keer moeilijk.
Diane: ik vind het erg als Frank donderdag weggaat.
Andries: dat kan ik niet zeggen, dat is bullshit, dat is hypocriet, maar hij is deze week wel leuk en normaal.
Diane: ik heb tot het laatste moment nog getwijfeld in de dagboekkamer, maar ik zeg niet op wie ik gestemd heb.
Andries: ik kon het proberen.
Diane: dat heb Danielle ook al gedaan.
Andries: begrijp je mijn standpunt dat ik het toch gezegd heb?
Diane: daar kan ik nix over zeggen.
Andries: ja maar, begrijp je het?
Diane: ja
Andries: je kan nooit zeggen dat je nooit gelogen hebt in het leven, maar ik probeer wel zo eerlijk mogelijk te zijn en vrienden die naai je niet. Maar ik werd in arm echt helemaal gek van Frank. Ik heb 1 dag gedacht en ik dacht echt, ik loop de dagboekkamer in en ik loop de andere kant er weer uit, want zo kan ik niet leven en dat wil ik helemaal niet, dat is een vorm van zelfkwelling wat ik niet wil, daar sta ik boven. Dat heb ik 1 dag gehad, en dat is reden genoeg voor mij om Frank te nomineren.
Diane: maar ik had toch heel erg in mijn achterhoofd zitten, dat, als de aanvoerder weg is, degene die hem voedt zeg maar, dan, dan kan het anders zijn.
Andries: wie is dan degene die hem voedt?
Diane: Precilla.
Leo gaat naar bed toe en de mensen wensen hem weltrusten. Danielle is nog steeds wakker en zit in de woonkamer met Coos, Pascal en Ed te praten. Voordat Leo naar bed ging, stond hij hier ook te praten.
Diane en Andries zitten nog steeds op de grond te praten. Ze roddelen over Precilla en Andries doet na hoe ze in de lucht kuste bij het groetten en hoe ze veranderde.
Andries: ik denk dat het hier in huis nog moeilijker gaat worden. De 1e keer hierna maak ik me nog geen zorgen. Ik erger me nu ook dood aan 1 bepaald iemand, de hele dag, en er zijn meer mensen die het doen.
Er is nu een technisch probleem in de slaapkamer van Rijk want het licht gaat niet uit in de slaapkamer.
Andries: je bent niet zo dom als ik eruit zie hè?!
Diane: ik vind het gewoon een sukkel (Leo bedoelt ze). Ook omdat ik heel veel negatieve dingen van mezelf erin herken, dat heb ik ook in de dagboekkamer gezegd. Het blijft gewoon een onpraktische nurd, moet je eens kijken hoe hij zijn bed opmaakt, dan lig je echt in een deuk.
Andries: maar goed, hij is hier gewoon heel storend. Hij vraagt altijd iets drie keer voordat ie iets zegt.
Diane en Andries zitten samen te roddelen over Leo, ze maken hem belachelijk.
Andries: ohh, wat zijn we hard.
Diane: nee hoor, hij beschuldigd ons ervan dat we niet communiceren.
Andries: je moet altijd alles helemaal aan hem uitleggen.
Diane: hij pikt niets op, dat heb ik ook in de dagboekkamer gezegd.
Andries lachend: ik kan nooit meer lesgeven. Met 2 blote vrouwen stap ik uit de verwenkamer met druipende massage-olie op mijn lichaam. Ohhh wat erg, dat wordt uitgezonden. Ohhhhh.
Diane: of je moet je gaan vermommen, met een donkere pruik op en zo.
Diane: maar wat denk je dat ze op internet allemaal lopen te flikken, ze hadden toen ook met Mourice en Karen plaatjes op het net gezet met hun hoofden erboven.
Andries: ik moet straks echt ander werk gaan zoeken, dat had ik echt niet gedacht, dat had ik echt niet gedacht.. ohhh
Diane: dan ga je toch gitaar spelen en dan ga ik wel voor je met de pet rond!
0.41 Andries en Diane zitten nog altijd bij de tafel. Andries over Frank : Ik had niet gedacht dat iedereen hem zou nomineren. Ik denk bijvoorbeeld dat niemand ooit Daan nomineert. Als twee mensen zo denken is het mis. Andries fluistert : Ik denk dat ik de komende twee keer geen moeite heb om te nomineren. Als Frank weg gaat. Als Frank blijft heb ik één keer geen moeite. Hij heeft bepaalde beloftes gedaan. Diane : Ik zou het echt heel erg vinden als hij zeg zou gaan. Ik heb hem nodig. Andries : Ik kan dat niet zeggen. Dat zou schijnheilig zijn, bullshit, hypocriet. Diane : Ik heb ook twee weken op andere gedachten gezeten. En ik heb tot het laatste moment in de dagboekkamer getwijfeld. Ik zeg niet wie ik genomineerd heb. Andries : Begrijp je dat ik het wel gezegd heb ? Hij zei, ik zou het achterbaks en hypocriet vinden als ik er thuis achter kom dat je me genomineerd hebt.
0.44 Andries : Ik zal absoluut nooit maten naaien. Maar Frank was in arm de vijand. Ik bleef op mijn nest liggen om me niet aan hem te storen. Ik heb één dag gedacht na de dagboekkamer, ik ga eruit, ik wil zo niet leven. Dat is reden genoeg voor mij om dat na twee dagen overstappen niet te vergeten. Eigenlijk twijfelden we allemaal. Diane : Elke keer als er een nieuwe kwam gebeurde er wat met Frank. Andries : Priscella had een hele negatieve invloed op hem. Maar daar lag het niet aan. Nou, dat moet nog blijken. Frank zegt op de achtergrond welterusten. Andries : Welterusten. Diane : Maar, het scheelde wel een heel stuk zeg maar. Andries : Bij het overstappen switchte Frank ook meteen, Priscella was nog twee dagen hier. Diane : Priscella is hier ook veranderd. Andries zegt dat Priscella hem zoende nadat ze de battle gewonnen hadden. Op zijn verjaardag gaf ze hem alleen een hand. Diane : Ik heb haar nooit een zoen gegeven. Andries : Ik heb vanmiddag nog tegen Frank gezegd, ik erger me ook aan één iemand heel erg.
0.51 Andries : Er zijn een aantal mensen die ergeren zich ook erg aan hem. Niet daar maar hier. Diane : Ik vind het een sukkel. Ook omdat ik veel dingen van mezelf herken. Het is ook een beetje een onpraktisch iemand. Als je ziet hoe hij een dekbed opmaakt. Ze citeert Leo : Er moet toch een opening in zitten. Diane : Als hij niet aan de ene kant zit zit hij aan de andere kant. Andries : Hij mist ook alles, alles. Hij pikt maar één zin op bij een gesprek. Dan moet je alles weer uitleggen. Het gaat hem te snel vaak.
0.55 Andries fluistert : Ik kwam uit de verwenkamer vanavond en ik dacht, ik kan nooit meer voor de klas staan. Ik kan nooit meer een baan krijgen. O wat erg. Op tv gewoon. Pak even de boeken voor je, bladzijde 64, we gaan het vandaag hebben over het naamwoordelijk gezegde.
0.58 Andries : Ik moet echt ander werk gaan zoeken straks. O wat erg.
Met dank aan Dorus911.
[edit : taalfout]
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 14-11-2001 02:09]
Andries wil zijn tanden gaan poetsen en naar bed gaan, hij vraagt of Diane mee gaat. Ze praten nog even wat en Diane gaat nog even bij Danielle, Coos en Pascal liggen praten.
Danielle vertelt over haar huis die ze aan het verbouwen zijn.
Op fluistertoon gaan ze nu verder praten over wat ze verwachten en hopen voor donderdag. Coos heeft dit gesprek geopend met de opmerking "het wordt een spannende dag morgen".
Coos: als Frank weggaat, komt er iemand van ons bij jullie.
Danielle: wie denk je?
Coos: ik denk de captain, Sandy heeft al aangegeven dat ze dit wil. Wie willen jullie dat er komt?
Danielle: Kelly, als ze komt dan speelt ze iedereen eruit toch. Ik denk trouwens dat als er iemand hier tegen kel bestand is, dan is het Frank. Als ik tegenover haar kom te staan dan lig ik eruit, iedereen verder van ons.
Coos: je weet het allemaal niet.
Danielle zit dus met Coos en Pascal te praten. Ze wordt nu min of meer uitgehoord en ze praat. Het gesprek wordt al fluisterend gevoerd. Coos en Pascal laten niet veel los en horen Danielle uit.
Danielle: wie denk je dat er van jullie team naar ons toe wordt gestuurd als Frank weg moet?
Coos: ik weet het niet.
Danielle: Kelly en Sandy zijn natuurlijk wel maatjes, samen 2 vrouwen, die willen denk ik wel samen blijven, dat heb ik ook met Diaan. Ik vroeg aan Sandy hoe zit het nou als Kelly weg moet, Sandy zij toen dat ze zelf wou gaan. Maar ja, als Kelly blijft dan zal ze denk ik Kelly niet in de steek laten. Daarom denk ik dat Sandy Kel niet weg zal sturen, omdat ze dan het gevoel heeft dat ze Kel in de steek laat en ik denk dat ze het zelf ook fijn vindt om bij Kel te zitten. Maar het was maar een kort gesprek hoor.
Pascal: ja maar je moet ook aan het teambelang denken en niet alleen aan je eigen gevoel als captain.
Danielle: toen ik captain was, hield ik daar ook rekening mee en handelde ik niet alleen uit mijn eigen gevoel, daarom ben ik blij dat ik nu geen captain meer ben.
Pascal: als Sandy 1 van ons naar het andere team laat gaan, dan vind ik dat niet eerlijk en dan ben ik niet blij. Dan denkt ze niet aan het team.
Danielle: toen ik captain was, toen lag Precilla maar op bed, ze wilde nix, helemaal nix, ik dacht die wordt helemaal depressief, dat zei ze later ook, ze kwijnde helemaal weg daarzo. En toen we die battle wonnen toen fleurde ze op. Ik vind dit van Sandy helemaal niet, ze doet het hartstikke goed daar in arm. Ik zie wel dat ze veel op bed liggen.
Pascal: het gaat niet zo goed hoor.
Danielle: ik dacht trouwens dat Ed nog een motie wilde indienen?
PasCoos: stil.... wie weet?
Andries komt er nu even bij staan en het gesprek gaat weer over iets anders.
Danielle: heb je spijt van die massage?
Andries: nee, maar ik trok die verwenkamer achter me dicht en ik dacht "ohhh, ik kan nooit meer les geven".
Coos: dat zei ik al meteen. Maar vind je het jammer dat je niet meer voor de klas kan?
Andries: ik vind het wel jammer hoor. Maar ja, ik heb ontslag genomen voordat ik erin ging, en alle deuren achter me dicht getrokken. Ik heb zelf iemand gevonden voor mijn baan, dat moest ook wel want je hebt 3 maanden opzegtermijn. Zowieso wilde ik niet terug naar die school want het was in mijn eigen woonplaats en ik vond het heel vervelend om leerlingen in de kroeg tegen te komen. Ik kan wel weer aan de slag hoor, maar ja, dan krijg je een opmerking van een leerling zo van "meneer, hoe was het in de verwenkamer??" Zo'n sfeer wil ik niet creeeren in de school. Het stelde verder niet veel voor, het had voor mij niets opwindend, niets ten nadele van die vrouwen hoor, het waren leuke dames.
Andries: ik heb er geen spijt van hoor. Maar als ik een vriendin had of ik zou in januari weer voor de klas moeten, dan had ik het niet gedaan.
Pascal: ik zou het zowieso niet doen, echt niet.
Andries: nou, wat jij deed was nog erger hoor!
Pascal: wattan?
Andries: met je verjaardag met die vrouw op je en die tepel. Je had ook nee kunnen zeggen, maar dat heb je niet gedaan, middels non-verbale communicatie heb je wel ja tegen het geheel gezegd met die vrouw op je schoot en die tepel.
Pascal: neeeee, neee, nee, dat was anders, uit respect voor die vrouw en uit respect voor BB heb ik het toegelaten.
Andries vertelde dat de school hem het liefst wel terug wilde na BB, de rector wist niet eens wat voor programma het was. Ingrid, de vriendin die de baan van Andries heeft overgenomen, wilde niet voor korte tijd aan de slag, en ze hadden maar 2 weken en Andries wou niet blijven, vandaar het ontslag.
Andries: die rector zou wel elke dag op zijn blote knieen danken dat ik echt ontslag heb genomen als hij dit zo ziet. Maar ik heb wel een goed contact met de andere leraren e.d. dus ik ga straks wel informeren hoe het is overgekomen. Maar ik ben totaal anders voor de klas dan hier.
Coos zegt dat hij naar bed gaat.
Pascal: wacht ff Coos, dan ga ik mee.
Andries maakt over het gebeuren dat Pascal Coos meteen weer volgt nog een grappige opmerking.
Andries, Diane en Danielle zitten nog in het hek bij rijk. Coos en Pascal gaan nu naar bed. Coos is zich aan het omkleden en Diane zegt: Hé Coos, wel wachten op Pascal he?!
Danielle zit aan haar haar te frunikken en zegt dat ze haar tanden gaat poetsen. Danielle haalt de elestiekjes van de knopen uit haar haar en dat doet pijn. Andries staat nu op en inspecteert Danielle haar haar.
Diane ligt nog met haar duimdoekje op de grond.
Danielle staat nu voor de spiegel haar nieuwe dreads te bekijken, Andries staat er ook bij te kijken, daarna loopt hij weg en wenst de dames weltrusten. Hij zegt nog: vroeger gaven we elkaar altijd een kus voor het slapen gaan.
Diane reageert meteen: maar jij loopt weg!
Ik zie drie streams op de tuin gericht, en 1 stream waar Danielle in haar eentje haar tanden aan het borstelen is met een elektrische tandenborstel. Ik weet niet waar Diane en Andries nu zijn.
Stream op slaapkamer. Andries ligt al in bed, in het 1 persoonsbed. Frank is nog klaarwakker en gaat nog even stoeien met Andries. Diane en Danielle kleden zich om.
Diane: waar komen al die blauwe plekken toch vandaan?
Frank: dan moet je wat minder met Andries lepeltje-lepeltje gaan liggen.
Frank is erg wakker en vrolijk, net als de rest.
In rijk vragen zowel Frank als Andries aan Diane of ze met hen lepeltje lepeltje wil liggen. Diane zegt dat ze dat met Daan gaat doen. Andries grapt dat hij zich afgewezen voelt. Beide heren gaan nu gewoon bij de dames in bed liggen. Danielle vraagt nog wel even of ze een plekje voor haar vrij houden, dat doen ze. Diane vindt het niet erg dat ze erbij komen liggen. Ze vinden het allemaal errug gezellig en zijn van plan om zo te gaan slapen. Indeling bed: danielle, andries, diane, frank. Met z'n vieren in 1 bed dus, lampje is uit en de heren grappen wie ze nou vast hebben. Danielle gaat nu iedereen een nachtzoen geven. En Diane nu ook. Ze hebben met z'n vieren enorm veel lol. Ze lachen en zingen hard. De captain ligt voorop op dit treintje en de rest ligt er in lepeltjes achteraan. Er wordt regelmatig gevraagd van wie de handjes zijn die ze hier en daar voelen. Vooral Frank is bang dat Andries weer zijn handjes op hem heeft. En het geluid gaat vanzelfsprekend vaak weer naar de tuin, waar we het rustgevende stromen van de fontijn kunnen horen.
In arm zijn Kelly, Sandy en Coos nog wakker maar proberen wel te slapen.
(mijn tijd zit erop, mensen die nog doorgaan, succes!)
[Dit bericht is gewijzigd door Ethel op 14-11-2001 01:49]
Zonder geluid, met postzegelstream:
Het leek nog enige tijd onrustig in het bed met de vier Rijke bewoners. Andries had vooral aandacht voor Diane en lag ook in innige omhelzing met haar. Danïël voelde zich volgens mij een beetje buiten gesloten, af en toe legde ze een armpje over Andries heen, en ze ging ook steeds opnieuw rusteloos goed onder haar dekens liggen. Ook Frank zag er een beetje alleentjes uit. Als ik het goed gezien heb heeft hij het grote bed inmiddels verlaten en ligt weer in een ander bed.
Daan en Andries bekeken even de camera's achter het glas, en even later zag ik ook allemaal armen de lucht in steken boven het dekbed (ze deden een spelletje of zo?).
Tegen half drie leek er weinig beweging meer te zijn. Het is mij overigens niet helemaal duidelijk of Andries inmiddels ook weer in zijn eigen bedje/mandje/nestje ligt.
Pascal en Coos zijn wakker maar ik weet niet wat ze doen ik wil er ook geen knaak in gooien .
Oke ze zijn in de tuin van arm .
Pascal heeft zijn jas aan en het lijkt er niet op dat ze gaan pitten .
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 14-11-2001 04:26]
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 14-11-2001 04:26]
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 14-11-2001 04:08]
[Dit bericht is gewijzigd door MMXMMX op 14-11-2001 04:08]
In rijk ligt Diana op de bank te slapen, met een blauwe deken over haar heen...
Verder nog niemand gesignaleerd.
Edit: in arm heb ik GJ, Ed, Sandy en nog iemand in een witte slip gezien. In rijk is Diana van de bank en ligt denk ik weer in bed.
[Dit bericht is gewijzigd door femalehunter op 14-11-2001 10:37]
quote:Waar kan ik dat zien? Ik kijk gewoon naar de BB-site, druk op livestreams en zie de postzegel. Ik kan nergens zien welke url dat is...
Op woensdag 14 november 2001 10:03 schreef Rica het volgende:
[off topic] Welke url gebruik jij voor de postzegel Femhunter? Ik kan um niet meer krijgen
Coos buiten tegen Ed: zo, even aankleden.
Ed: ach, rustig aan joh!
Kelly roept: goeiemorgen ED!!
GJ: Leo, we zijn pleepartners!
Coos: Frankie, wij ook!
Ze verdelen dus het nieuwe WC-papier; en praten verder nog wat over het 'schijten'..., hoevaak per dag enzo.
Ed buiten met Sandy bij de oven, gekeuvel over mooie broodjes.
Saai dus....
Stilte voor de storm?
Geen nieuws dus, nog niet...
Ed zit buiten bij het oventje met Sandy te kletsen (op beide streams!) Het gaat niet echt ergens over. Intussen is Ed druk bezig met het broodje. Sandy zegt nu dat ze zes rollen wc papier hebben en dat dat straks ook allemaal voor de anderen is als die aan de arme kant komen. Volgens Ed kunnen ze beter een paar rollen achterhouden, maar Sandy zegt dat dat niet mag.
Coos vraagt binnen of ze aan tafel komen zitten. De mannen hebben intussen aangeschoven.... Kelly heb ik nog niet gezien. In rijk staat Frank lachend toe te kijken hoe alles verdeeld wordt.
Dan komt ook Kelly de kamer in lopen.
Hé Frankie baby!", roept ze. Ze loopt meteen op hem af en geeft een kusje door het hek heen. Buiten is Ed nog steeds bezig met het brood.
"Om 5 uur vanmiddag gaat onze negende dag in zonder battle", merkt Coos op. Frank kan het niet geloven, maar Coos rekent het voor en het klopt inderdaad.
In de rijke slaapkamer is Danielle bezig. Ze heeft weer een heel strak kort broekje aan (hmmmm). Andries ligt nog steeds in bed.
(Op de BB site stond trouwens dat Diane toch heeft besloten te blijven, maar dat is nergens op gebaseerd. Volgens mij heeft ze dat op geen moment uitgesproken)
De gesprekken gaan op dit moment nog steeds nergens over. Af en toe komt er iemand van rijk even bij het hek staan en kletst wat over kleren of andere onzinnige zaken.
In de rijke slaapkamer hoor ik een mannen en een vrouwenstem. Door de deken op het bed van Andries kun je niet zien wie erin ligt/liggen... Het zal toch niet zo zijn dat Diane bij Andries in het eenpersoons bed ligt???
(Sponsored by Troeltje)
Dan zien we dat Diane inderdaad bij Andries in bed lag. Ze stapt er nu uit en lijkt zich aan te gaan kleden.
Coos en Ed zitten nu in de dagboekkamer... De motie van uitdaging lijkt te gaan beginnen!
We hebben nu trouwens op geen van beide streams geluid!
Ed kijkt strak voor zich uit in de dagboekkamer. Coos is nu druk aan het woord.
"Sandy is captain totdat ik weg ben", zegt Kelly.
"Nee, tot donderdag", reageert Sandy.
(hebben ze echt geen idee??)
"Ik wil gewoon dat jij nog captain blijft tot vrijdag", zegt Kelly weer. "Ik wil niet dat Ed captain wordt! Die kan altijd nog captain worden. Ik wil gewoon dat jij het nu blijft."
De heren komen uit de dagboekkamer. GJ wordt in de dbk gevraagd..... Van gesprekken in de woonkamer is niets te volgen (geluid staat uit ofzo)...
Dit lijkt wel spannend te gaan worden!
even progje testen
GJ lacht weer in de dagboekkamer. Het gesprek is duidelijk wat gemoedelijker dan het gesprek net met Coos en Ed.
Coos heeft het nu over het captainschap met Sandy, maar ook daar is nauwelijks iets van te volgen.
(Geluid is eindelijk weer terug nu.. pffff)
Kelly en Sandy zijn aan het discussieren met Coos over taken van de captain. Coos probeert nu aan te voeren dat Sandy geen goede captain is omdat ze niet voor elk wissewasje naar de dbk gaat.
Het gaat nu even wat feller. Sandy begint zich te verdedigen, maar zegt dat ze zich niet aangevallen voelt.
"Ik wil ook geen captain meer zijn", besluit Sandy. "Ik ben geen leider."
"En GJ zit nu ook al weer in de dbk", zegt Kelly paniekerig. Ze voelde zich net behoorlijk aangevallen door Coos en is daar wat kwaad over. Coos zei daarop een aantal keren dat hij haar niet aanviel.
"Niemand heeft tegen mij gezegd dat ik het niet goed heb gedaan", merkt Sandy op.
"Je hebt het ook niet slecht gedaan", reageert Coos. "Maar er zijn gewoon wat puntjes!"
Sandy geeft toe dat ze er niet goed tegen kan en daarom ook nooit lerares zou kunnen worden. Frank is het er niet mee eens. Volgens hem is het bedrijfsleven heel anders.
"Daar is alles heel zakelijk", zegt Sandy. "Als lerares of hier kun je er niet voor weglopen en is het veel persoonlijker."
Dan kletsen ze even door over Danielle's nieuwe haar. Danielle is er nog niet zo blij mee, lijkt het.
GJ zit nog steeds in de dagboekkamer. Is BB hem aan het inlichten over eventuele achterbakse plannetjes?? Over halen ze hem over om zich ook kandidaat te stellen?
(Sponsored by Troeltje)
Coos daarintegen is druk (zenuwachtig)iets aan het uitleggen aan de personen in Rijk.
[offtopic]
Je zou maar een collega van Coos zijn, kom je er nu wel achter dat hij je naait zodra hij de kans ziet...
[/offtopic]
Coos vertelt nu dat er in zijn huis niet gerookt mag worden. Hij stuurt de mensen die willen roken naar de garage. Frank kan het niet geloven, maar Coos is heel serieus.
"Maar als jij bij mij langskomt mag je roken", zegt Coos.
Er wordt nog even druk doorgekletst over wel of niet roken.
Het wachten is op Gert Jan.
Buiten zit Gert Jan intussen weer bij het oventje. Nu gaat Kelly de dagboekkamer in. Blijkbaar is Hummy weer aanwezig.
"En ze vroeg niet of ik wilde komen?", reageert Sandy verbaasd. Gert Jan reageert niet echt.
In de kamer kletsen Coos en Frank intussen verder met Leo.
Gert Jan pakt het regelboek erbij en zegt iets over boetes enzo. Hij schijnt een boete te hebben gehad van500 gulden, waar hij van baalt.
Breedbandstream 1
12.48 Frank : Hoe lang ga je al met El ? Coos : Zestien jaar. Frank : Nou, petje af. Coos : Ik zie wel eens lekkere wijven maar ik heb er niks mee. Ik hou gewoon van een lekker leven. De eerste vijf keer is het spannend. Dan is het weer hetzelfde als thuis. Ik heb er ook helemaal geen behoefte aan. Leo : Ik ben blij voor je. Ik teken er voor om zo'n relatie te hebben. Coos : We zijn heel erg vrij. Frank : Wat vind jij een leuke vrouw Leo ? Coos : Leo valt meer op een karakter. Leo : Ogen, mond vind ik heel belangrijk, een goed gebit. En ze moet iets te vertellen hebben.
12.51 Gert Jan tegen Leo : Jij mag het boek wel voorlezen. Maar daar zit ook niet iedereen op te wachten. Ze begonnen over een boete. Leo : Ik had hem kunnen bestellen. Er was geld over gister. Gert Jan vertelt dat hij een boete van vijhonderd gulden heeft gekregen. Gert Jan : Een hoop geld. Ik krijg het nog op schrift. Gert Jan heeft de boete gekregen omdat hij gelezen heeft. Leo : Ik had er echt goede bedoelingen mee.
De mannen van BB kletsen intussen in arm en rijk door over andere zaken. GJ vertelt nu over een boek. De dames zijn nergens in beeld (Kelly zit nog steeds in de dbk).
12.59 Gert Jan : Mijn oma heeft in een jappenkamp gezeten. Mijn moeder is er bijna geboren. Ze heeft larven gegeten. Als je ziet wat de impact is op een kind dat niet voldoende eten krijgt in zijn eerste levensjaar. Tot mijn oma gestorven is heb ik iedere avond met haar gebridged. Soms vertelde ze dingen erover. Gruwelijk, dingen die ze met australiers en chinezen deden. Ik ben in 1968 geboren en leid een relatief simpel leven. Leo vertelt dat zijn moeder ook in een jappenkamp heeft gezeten. Leo : Ze heeft het bewust meegemaakt. Ik vraag me af wat ze vindt van het arme gedeelte. Ik wen er wel aan. Gert Jan : Mijn oma had het geweldig gevonden. Ze was gek op soaps.
quote:Dat zal dus de sanctie zijn vanwege de stemafspraken.
Ed lijkt zijn plannetje nu helemaal voor elkaar te hebben, maar hij weet niet dat Big Brother een Captainwisseling deze week niet zal toelaten...
quote:Dat was Kelly, die wederom terug uit de DBK Sandy een paar rondjes liet draaien.
Op woensdag 14 november 2001 13:04 schreef itsme het volgende:
Ik zie dat GJ iemand optilt en mee in de rondte draait. Sandy volgens mij
quote:Ja, maar wanneer laat BB dat weten aan de bewoners?
Op woensdag 14 november 2001 13:06 schreef scanman01 het volgende:
We dachten allemaal dat de motie van uitdaging gaande was, maar dit staat op de BB site:
[..]Dat zal dus de sanctie zijn vanwege de stemafspraken.
[edit]excuus, per ongeluk in verkeerde topic![/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Troeltje op 14-11-2001 13:17]
We wachten af of er nog iets gaat gebeuren!
Momenteel zijn Coos, Pascal en Frank aan het praten over bedrijfsdingetjes.
13.10 Frank : Dat gaat het hele jaar door bij mij, spelletjes spelen en vrouwen. Het gesprek gaat vervolgens over startpagina.nl. Frank wou dat hij dat bedacht had, de eigenaar heeft er 70 of 80 miljoen aan verdiend. Frank : Daar is het de tijd niet meer voor. Je moet met een totaal nieuw concept komen. Coos : Ik ben bezig met een concept. Frank : Dat weet ik.
Op breedbandstream 2 zit Ed bij de oven te rommelen.
(Sponsored by Troeltje)
13.15 Coos komt bij Ed bij de oven. Ed : Ze hadden niet alles achter elkaar moeten kneden. Coos : Ik heb er geen problemen mee, ik vind het wel lekker, een beetje kauwgombrood. Ed : Het kan niet iedere dag feest wezen.
Breedbandstream 1
Gert Jan : Ik heb een overtreding begaan. Andries : Wat is de reden ? Gert Jan : Het aannemen van intellectueel eigendom van rijk, zoiets. Andries : Ik vind het wel vreemd dat er niet eerst een waarschuwing was. Gert Jan : Ik dacht ook dat het iets anders was. Ik heb een keer lopen schreeuwen in de tuin. Of misschien omdat ik stemafspraken heb gemaakt. Ze vroegen, wat dacht jij dan, maar dat ga ik niet vertellen. Andries : Als je een hond wil slaan vind je altijd wel een stok. Het is een optelsom. Gert Jan : Van die vijfhonderd gulden kun je een avond leuk stappen.
13.23 Frank zegt dat de tienduizend gulden startgeld netto is. Leo heeft het over gevolgen voor de belasting. Iemand vertelt Andries over de toiletrollen in arm. Frank : Ik doe met Coos samen, ik schijt niet veel en Coos ook niet.
Nog altijd geen woord over de motie die niet door mag gaan. Of hebben de heren niet in de dbk gezeten om de motie in te dienen???
Ed bemoeit zich steeds meer met het verdelen van het eten. Hij lijkt al vast te oefenen voor de rol van captain.
Diane zit intussen naast Frank op de bank. Frank haalt Roger Withaker en Kenny Rogers door elkaar. Diane lacht.
quote:ja.
Op woensdag 14 november 2001 13:28 schreef StephanL het volgende:
Wat is nu weer de postzegeldat beeld met die 4 beelden?
Bij arm zitten ze nu te eten. Er wordt niet veel gezegd.
13.31 Frank : Mijn gevoel is dat we geen battle krijgen. Ze zijn aan het bouwen voor de exit. Leo : Weet je waarom, de captains. Frank : Ik begrijp het niet. Leo : Ik vertel het zo wel. Frank : Er is geen wisseling nog.
De hele familie 'poor' zit aan de eettafel en werkt wat eten naar binnen. Ieder 'risico' gesprek wordt vermeden. Je gaat je wel heel erg afvragen wat Coos en Ed nou precies in de dbk hebben gezegd en gehoord.
Van enige opwinding is niets meer te bespeuren!
Ed vind dat t op een pakje hasj lijkt!!
kelly heeft een echte sigaret gekregen!!
Gert NICOTINE VERSLAAFDE MONSTERS!!
Coos heeft het nu over de motie met Pascal, maar we horen allemaal geluiden door elkaar heen. De beelden flitsen van woonkamer naar keuken en weer terug. Het is een rommeltje op dit moment.
Gert Jan staat buiten met Kelly en Ed te praten over roken. Sandy komt er even bij staan.
BATTLE!!!!!!!!!!!
(en ik moet over 10 minuten weg!!!)
(Sponsored by Troeltje)
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 14-11-2001 13:47]
13.35 In arm zit men te eten. Speaker : Wil Kelly naar de dagboekkamer komen ? Sandy : Dan is er waarschijnlijk shag. Pascal : Een hele slof waarschijnlijk. Ed : Ik denk het niet. Kelly : Yes yes yes. Peuken. Sandy : Dan ga ik meteen roken. Kelly : Lekker lekker lekker lekker lekker. Dit vind ik lief. Hier wou ik voor duizend gulden voor naar de overkant gaan. Pascal : Kel, we moeten toch alles delen. Kelly : Niks ervan. Pascal : Geintje. Ed gaat ook naar buiten. Gert Jan : Nicotine verslaafde monsters. Kelly : Ed, wat lief hè dat BB ons een sigaretje geeft. Kelly haalt binnen een stoel om op te zitten terwijl ze rookt. Sandy : Precies drie (sigaretten hebben ze gekregen). Ed : Top. Als ik het goed begrijp hebben ze naast de drie sigaretten ook shag gekregen. Kelly blijft haar enthousiasme uiten.
13.41 Gert Jan heeft het binnen over de bal die hij gisteren probeerde te maken. Ed buiten : Ik had het wel getrokken als we geen sigaretten hadden gehad. Gert Jan is nu ook buiten maar het beeld blijft binnen. Gert Jan weer : Nicotine verslaafde monsters. Kelly : Heb je al gedoucht. Gert Jan : Ik heb vannacht gedoucht. Het blijft geen feest. Ik was om negen uur wakker. Ik heb om meel gevraagd. Vervolgens heb ik brood gebakken. Ed : Daarom zijn ze zo melig, omdat je ze gelijk kneed. Het geluid van buiten wordt weggedraaid.
13.45 Speaker : Willen alle bewoners zich verzamelen voor de battle ?
ED: Doe je kleding ff in je slaapzak????
ohhhh ja wat een goed idee....
iedereen is toch bang voor enge ziektes....
(Andries: Jongens kleed je maar weer aan, dit was alleen maar even een test om te kijken of de jingle het deed.)
Stem; envelop mag je meenemen naar het team en voorlezen.
'samenwerken met hoofd handen en op snelheid'.
Ze moeten vertegenwoordigers naar de dagboekkamer sturen.
Ik moet nu helaas weg... Anderen succes!!!
(Sponsored by Troeltje)
Hij leest de enveloppe.... geen geluid da's jammer!!
Iets met een soort grote krasloten.
Ze moeten vragen beantwoorden die op bordje staan en dan de antwoorden openkrassen!!!
Gaat best snel
Breedbandstream 1
13.57 Iedereen behalve Frank zit aan tafel. Leo : Pascal is ook veelzijdig. Maar vier op een rij deed hij niet goed qua inzicht.
13.59 Het beeld is nu van ver en er is geen geluid meer.
Breedbandstream 2
14.00 Pascal in de dagboekkamer. Het geluid is van de andere leden van het team. Gert Jan : Als Frank wint betekent dat dat Frank populair wordt. Kelly : Ik denk dat jij je daar meer druk om maakt dan ik. Pascal vult in de dagboekkamer kaarten met multiple (twee) choice vragen in. Een vraag die ik mee kan lezen is 'welk werelddeel is kleiner'.
[edit : twee op een rij veranderd in vier op een rij]
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 14-11-2001 15:36]
Frenk ziet er niet snel genoeg uit.... hij leest te langzaam!!
Frank, laat nu de kaarten zien en leest het aantal fouten op. 5 fouten inderdaad. En 15 goed.
Paskwal weet dat hij fouten heeft gemaakt... met een boos rood hoofd wacht hij...
Paskwal moet ze laten zien...
Breedbandstream 1
14.05 Frank in de dagboekkamer. De camera zoomt in op de vraag 'Waar staat de hoogste kathedraal ter wereld'. De antwoorden zijn New York of Rome. Ik denk dat Frank Rome heeft gekozen. BB : Frank, jij mag de bordjes even ophouden. Frank houdt de bordjes één voor één op en geeft aan welke goed en fout waren. Het gaat te snel voor mij om op te schrijven.
14.08 Frank is klaar. Frank : Ik kom zelf op vijf fout. BB : Okee, ik kom zo even bij je terug.
Rijk wint?????
Frank moet nu nog een keer al zijn bordjes ophouden, dit waarschijnlijk in verband met de uitzending.
die heeft tenminste de vraag hoeveel nullen gaan er in een miljard goed.... wat een lul die paskwal!!
Zelfs Frenkie wist dit!!!
Frenk weet dat een struisvogel sneller is dan een poema
Hoelang is de afsluitdijk.. heeft ie fout
Pascal zit zich op te vreten. lachen!!
Pascal dacht dat een mannetjesmug het bloed uit je lichaam zuigt. (Volgens mij denkt hij dat omdat hij zelf nogal zuigt)
Frank krijgt te horen dat hij gewonnen heeft.
Yes!!!
(En weg zijn mijn streams, was toch wel weer leuk voor f2,50....)
Negentien vragen.....
Frenk 5 fout...
Paskwal 7
en leest ze voor.....aan zijn team....
ze discussieren over de vragen..
Kelly en Sandy zijn in de slaapkamer en maken hun bed op.
Pascal heeft de vragen erbij gehaald en noemt ze allemaal op. (om erachter te komen of de anderen net zo dom zijn als hij was, denk ik.)
Ze vergelijken de antwoorden. Pascal denkt dat er misschien verkeerd geteld is.
(Nee, pascal, jij bent dommer)
Frank: Pascal, de uitslag is bindend, daar kan niet over gediscussieerd worden.
Pascal: Ik discussieer toch niet!?
Pascal zeurt nog effe door over de 9 nullen van het miljard.
14.11 De stream gaat naar het beeld van ver op de woonkamer.
14.12 Stream weer naar de dagboekkamer. Frank moet opnieuw de bordjes ophouden. Hij denkt dat hij de vraag 'hoeveel nullen heeft een miljard' fout heeft, hij heeft het echter goed.
14.15 Frank : Dat waren mijn antwoorden. Dan is het stil.
14.17 BB : Frank en Pascal, ik kan jullie vertellen dat Frank gewonnen heeft en die mag dat nu aan zijn team gaan vertellen. Frank gaat juichend de dagboekkamer uit. Pascal : Stom, hoeveel nullen heeft een miljard. Frank : Je krijgt negentien vragen. Het ging om tijd en snelheid. Frank en Pascal dachten beiden ten onrechte dat een poema sneller is dan een struisvogel.
14.20 Kelly : Hij heeft zijn best gedaan. Gert Jan : Het is een risico. Pascal wist niet dat steekmuggen vrouwtjes zijn, Frank wel. Frank : Vrouwtjes zuigen. Frank wist dat myopie bijziendheid was. Pascal heeft de vragen meegekregen uit de dagboekkamer. Ze worden nu besproken. Diane zegt dat Frank vijf fouten had en Pascal zeven. Frank wil de kaarten met vragen ook hebben. Frank is terug uit de dagboekkamer : Pascal, de uitslag is bindend, er kan niet over gediscussieerd worden. Pascal : Dat doe ik toch niet. Frank : Alles moet terug (naar de dagboekkamer).
Frank is in zijn nopjes dat hij een kennisbattle heeft gewonnen.
De vraag over welk dier sneller is, Poema of Struisvogel, wordt door Paskwal een instinker genoemd.
En weer begint hij over de mug. Volgens mij wil hij nog steeds een bevestiging dat BB fouten heeft gemaakt, dan wel dat ze genept zijn. Hij zeurt maar door, nu weer over het miljard.
(Jammer Pascal, je hebt lekker verloren, maar misschien mag je donderdag van Sandy wel naar de rijke kant, wie weet.)
14.33 Andries : Zullen we vragen of we met zijn allen mogen sporten ? Beachvolleybal of zo. Het is mooi weer. Andries gaat het vragen via de butlertelefoon.
14.34 Speaker : Wil Coos naar de dagboekkamer komen ?
Sandy gaat naar kelly... en lijkt boos!!
Andries: wat gaat er door je heen koos??
Koos: Nog niets....
Frenk: dus jullie hebben stemafspraken gemaakt
Koos: wij hebben geen afspraken gemaakt... maar er is hi8er iemand bezig ons uitelkaar te halen...
ED: ja maar als jij een spelletje speelt...
Het is GJ zijn bedoeling dat ED en Koos uitelkaar te halen...
Ze komen nu in de huiskamer. Ed legt uit hoe en wat.
GJ is boos, support voor ed's captain, onder welk mom, voelt zich genaait.
GJ wil Coos en Pascal scheiden, omdat ze te machtig zijn met z'n tweetjes.
ED : voor mij is t beter om Coos en Paskwal bijelkaar te houden daarom wilde ik voor Captain gaan..
En omdat ik mensen nodig heb... hebben we t erover gehad...
Frenk: jij (ed) bent wel de meest neutrale in de groep!! (wat dom dom dom dom)
GJ: jij vraagt mij om steun om Captain te worden...
Maar nu hoor ik waarom jij Captain wil worden.... Ben ik wel teleurgesteld..
Jullie zijn mij te sterk (PACO)...
Paskwal: en Kelly en Sandy dan?
Sandy:Ik heb wel mijn eigen mening hoor
quote:Itsme, voor jou?
Op woensdag 14 november 2001 14:44 schreef itsme het volgende:
we hangen aan je lippen fokje , heeft er iemand anders geluid?
(pfff wat een zinloze discussie allemaal, iedereen verdedigt zichzelf)
Jullie hebben een verzoek ingediend tot een motie van uitdaging. Dit wordt door BB niet toegestaan, omdat deze motie van wantrouwen gebaseerd is op de gemaakte stemafspraken. Er mag pas een motie van wantrouwen worden ingediend na de volgende nominatie-ronde.
(YES!!)
Coos: Nu weten we meteen wie er stemafspraken hebben gemaakt.
(Ja, Coos, alsof jij dat nog niet wist?)
Andries: Wat gaat er nu door je heen, Coos.
Coos: Op dit moment heel weinig, het gaat niet door.
Coos houdt nog steeds vol dat hij geen stemafspraken heeft gemaakt. Hij zegt: GJ is bezig om ons uit elkaar te halen, daar hebben wij over gepraat, dat is toch normaal.
En als dan zo'n captain op een woensdag zegt dat ze er geen zin meer in heeft, dan is dat toch een mooi moment om naar de DBK te stappen.
Ed: Hij wil die twee jongens uit elkaar hebben. En het is zijn plan daarbij om Kelly hier te houden. Nou kijk, ik heb Kelly niet voor niets genomineerd, dus ik heb er ook wat op verzonnen, nl. dan ga ik voor Captain. Ik zit hier voor mezelf en ik maak de keuze die voor mezelf het beste uitkomt.
Frank: Ja, jij kan met iedereen daar goed overweg.
GJ: Je vraagt mij om steun om captain te worden en nu hoor ik onder welk mom jij captain wilde worden. Ik ben erg teleurgesteld.
Ed: Ik speel het spel zoals het mij het beste uitkomt.
GJ: Ik wil ook inderdaad Coos en Pascal uit elkaar halen.
Pascal: Waarom dan?
GJ: Omdat jullie bij elkaar te machtig zijn.
Pascal: En Kelly en Sandy dan?
Sandy: Ik heb nog altijd mijn eigen mening, hoor.
Ed zegt dat hij er niet bij stil heeft gestaan dat BB hun gesprek als een stemafspraak zouden kunnen interpreteren.
GJ: Sandy en Kelly vormen geen blok, jullie wel.
Pascal: Wie zegt dat ik de volgende keer hetzelfde stem als Coos, dat is echt niet zeker.
(Nee, vast niet, duh.)
GJ: De reden waarom ik jullie uit elkaar wil hebben, heeft niets te maken met Kelly, Sandy en Ed.
Ed: Ik heb liever dat Kelly hier weg gaat. En dat kon ik alleen op die andere manier bereiken.
GJ: Je snapt toch wel dat ik jou niet meer tot captain stem, als jij mij wil dwarsbomen in wat ik wil.
Ik stap niet naar jou of naar Sandy om te vragen 'wil jij Coos naar de overkant sturen?'
Pascal: Nee, maar dat beslissen we samen, denk ik.
(Oh ja, Pascal, doe je dat samen?)
GJ: Die kans om mij naar de overkant te sturen, heb je gehad.
Pascal: Ja maar, dat was toen niet in het belang van het team.
In arm wordt nu over de stemafspraken gesproken:
Ed: Kijk, GJ wil die 2 jongens uit elkaar halen, daar komt het op neer, zijn plan is om Kelly hier te houden. Dat heb jij ook verteld tegen die 2 jongens, ik heb Kelly natuurlijk niet voor niets genomineerd. Dus ik heb toen gedacht, dan wordt ik gewoon captain, maar dat gaat nou gewoon niet door. Als je captain bent mag je mensen vragen wat vindt je van dit of dat, en dat hebben we van de week ook gedaan.
Frank, jij bent de meest neutrale van de groep.
Ed: Ja, maar ik maak wel keuzes voor mezelf, maar ik heb geen afspraak gemaakt of niets.
GJ: Jij vraagt mij om steun om captain te worden, ik geef jou support en dan hoor ik nu waarom jij eigenlijk captain wil worden dan ben ik teleurgesteld.
Ed: Ja, ik heb Kelly ook genomineerd omdat ik dat wilde.
GJ: Ik wil die jongens uit elkaar.
Pasc: En Kelly en Sandy dan?
Sandy: Ja, ik heb ook mijn eigen mening hoor!
GJ: Nu wordt opeens verteld dat ik niet de enige ben die afpraken gemaakt heeft.
Coos: Dat heb ik gezegd toch?
Ed: Ik heb er niet bij stil gestaan dat het een stemafspraak was, ik voelde mij totaal niet aangesproken.
Pasc: Wie zegt dan dat ik de volgende keer dezelfde afspraak maak als Coos?
GJ: Op het moment dat Coos en ik tegen jou ga discuseren, wordt het heel moeilijk een gesprek te voeren, als julle met zijn tweetjes aan de gang gaan, kom ik er niet tussen.
Ed: Nou zeg jij tegen mij dat je teleurgesteld bent. Maar als jij tegen mij zegt dat je Kelly en Sandy bij elkaar wilt houden....
GJ: Jouw idee om captain te worden is om mij te dwarsbomen.
Ik ben toch ook niet naar Sandy gegaan om te vragen of zij Pascal of Coos even naar de overkant wilt sturen?
Als hij aan mij had verteld dat hij captain wilde worden om Coos en Pascal hier te houden had hij mijn stem niet gehad.
GJ: Zie je hoe moeilijk het is om een discussie te voeren, iedereen beukt op mij in.
Pascal: Dan ga je toch naar de overkant...
GJ (Zeer boos) Dat heb ik al 3 of 4 weken geleden gevraagd.
Pasc: (Nu ook schreeuwend.): Dan doe je morgen gewoon het hek open en loop je gewoon naar de overkant.
GJ: Het leek mij goed om in Ed een neutrale captain te hebben, maar dat blijkt nu niet het geval zijn.
Pascal: Wie zegt dat Sandy niet neutraal is.
Die wil helemaal geen captain meer zijn.
14.36 Coos leest een brief van BB voor : De motie maakt deel uit van stemafspraken. De uitspraak van BB luidt dat pas weer een motie van uitdaging mag worden ingediend op vrijdag. BB wijst de motie van Coos en Ed af. Coos : Dan weten we ook wie de stemafspraak hadden gemaakt. Gert Jan : Ik wist niet eens dat er een motie lag. Andries : Wat gaat er nu door je heen Coos ? Coos : Niets. Dat het niet door gaat. Frank : Ik maak hieruit op dat jullie stemafspraken hebben gemaakt. Coos : We hebben er over gepraat. Frank : Dat er listige spelletjes worden is een feit.
14.39 Ed : Het is de bedoeling van Gert Jan die twee jongens uit elkaar te spelen. Zijn plan is Kelly hier te houden. Ik heb Kelly niet voor niks genomineerd. Ik heb verzonnen, dan ga ik gewoon voor captain, maar dat gaat nou niet door. Je hebt hier mensen nodig. Ik kies voor mezelf. Ik ga mensen geen hand boven het hoofd houden. Frank : Jij staat het meest neutraal in het team. Ed : Maar ik kies wel voor mezelf. Ik heb geen afspraken gemaakt. Gert Jan zegt dat Ed hem om steun vroeg om captain te worden. Gert Jan : Toen was de motie al ingediend. Als ik nu jouw motivatie hoor ben ik teleurgesteld. Ik dacht dat jij neutraal was.
14.44 Gert Jan : Meerderen hebben dus een poging tot stemafspraak gedaan. Ed : Ik heb er niet bij stil gestaan dat het een stemafspraak is. Het is net hoe BB dat interpreteert. Pascal zegt dat Kelly en Sandy net zo'n sterk blok zijn als hij en Coos. Gert Jan zegt dat dat niet zo is. Hij zegt o.a. dat ze verschillend stemmen. Gert Jan zegt dat hij met Coos en Pascal afzonderlijk goed kan praten. Gert Jan : Als jullie samen zijn heb ik het idee dat ik een soort verhoor onderga.
14.46 Ed : Ik heb liever dat de jongens bij elkaar blijven en dat Kelly weg gaat. Dat ga ik jou niet vertellen. Gert Jan : Als jij het had verteld stem ik jou niet als captain. Jij wil dwarsbomen wat ik wil. Ik heb niet aan Sandy gevraagd Coos of Pascal naar de overkant te sturen.
14.49 Pascal : Dan ga jij naar de overkant. Gert Jan : Die kans heb je gehad. Dat heb ik drie vier weken geleden gevraagd. Dat is inconsequent. Pascal : Waarom wil jij ons verdomme uit elkaar halen ? Gert Jan : Ik heb geen teamreden maar een persoonlijke reden.
Met dank aan Powergirl.
[edit : kromme zinnen veranderd]
[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 14-11-2001 15:53]
kelly drinkt, rookt en mijn speakers knallen nu door haar valse gekreis (out of reach - gabrielle)
camera 3 (binnen weer)
Paskwal is nu bijna aan het huilen als een klein kind omdat hij niet kan hebben dat GJ ze uit elkaar wil hebben. GJ is vooral boos omdat ze ED als captain kozen om coos/pascal bij elkaar te houden en niet om de sfeer in de groep hoger te houden.
Pascal blijft bij hoog en laag vol houden dattie geen stemafspraken heeft gemaakt.
Ed begint nu ook GJ te kutten, door te zeggen dat het heel gemeen van hem is om stemafspraken te maken.
Of te wel.. Ed en Pascal proberen nu alles in GJ's schoot te werpen. het is zijn schuld!
Of je nu iemand in zijn oren verteld of ie kelly niet nomineert is even erg dan een samenzwerig volgens ed.
Ed: sorry maar ik zit hier voor mezelf, dus ik hoef me niet aan jouw raad te houden (wel aan die van coos/pascal dan??)
Breedband 2:
14.48Val weer in discussie GJ en Ed, zie dat paskwal zich er ook mee bemoeit.
P : waarom moet jij ons verdomme uit elkaar halen.
GJ: Dat heb ik al uitgelegd pascal, ik wil jullie uit elkaar hebben.
P : Dat weet ik wel.
GJ: GJ legt uit aan P. wat er in brief staat.
P : P betwist inhoud brief en inhoud GJ.
Ed probeert iets uit te leggen. Over toevertouwen en het verschil tussen toeschuiven en het andere doelen hebben dan GJ.
Verhaal komt er op neer dan GJ Ed niet meer vertrouwd.
Pascal zit wat te scheleden en kijkt alsof ie elk moment kan gaan huilen.
Coos houdt zich zoals altijd afzijdig en wacht het goede moment af om te reageren.
GJ gaat zijn plan uitleggen. Beejte rar plan van GJ en onduidelijk.
Coos geeft zijn mening en wil het er niet meer over hebben zoals altijd. Hij vindt het eng.
Pascal zit wat te schelden.
Gert heeft blijkbaar ook een vuil plannetje.
GJ wilde aan BB vragen of publiek mag stemmen of kelly mocht blijven
dan bleef Coos over.
en dan zou ie zichzelf laten nomineren.
dus konden NL publiek kiezen: coos of GJ
Afgekeurd door BB
Iedereen nu boos op GJ. Vuile huigelaar, etc..
Coos/Pascal schreeuwen het hardst. (schijnheilige klootzakken)
Ed : jij wil dat kel hier blijft...
GJ ja maar ik ben teleurgesteld... dat jij dit doet....
GJ verteld zijn plan!
GJ heeft gevraagd of Kelly mocht blijven
zodat Koos naar de andere kant moest.....
En hij zou zich laten nomineren....
zodat KOOS en hij t.o.v. NL publiek een strijdje kunnen voeren...
Kell rent huilend naar buiten schreeuwend...
Ja maar Kell het ligt niet aan jou!!
GJ: (tegen Ed) Jij geeft mij een andere reden waarom je captain wilt worden.
Ed: Ik zit hier toch voor mijzelf, als ik jou mijn plan vertel ga jij weer iets anders daar tegen doen.
GJ: Ik vertel het plan wel. Ik heb aan BB gevraagd of ik mocht vragen (afgewezen) of er gestemd kon worden op Kelly.
Daarmee zou Coos naar de overkant gaan en zouden wij ons samen laten nomineren.
Coos: Jij bent met hele vuile dingen bezig.
Ed: Jij wilt je eigen laten nomineren.
(Iedereen praat nu verontwaardig door elkaar heen. Schreeuwen, Kelly loopt jankend weg.
Frank schreeuwt: Dat vind ik heel gemeen. Jij wilt aan de kijkers vragen om op Kelly te stemmen zodat ik weg moet. Gadverdamme. Dus als ik nu naar huis ga, Fuck you, Godver de Godver!
(Jezus, wat een toestand.)
Heel het arme team scheldt GJ uit voor Kankertyfustakkehond.
Kelly loopt huilend naar buiten en betrekt alles weer op zichzelf. Alsof het haar schuld is.
Pascal: Gatverdegatverdegatver.
(Nee, hij is zelf zo'n schatje!)
Ze vinden GJ heel eng. (ik niet, hoor. )
GJ tegen Coos: Ik heb gewoon met open vizier willen strijden.
Coos: Als dat jou open vizier is, dan hoop ik dat je in het bedrijfsleven niet zo bent.
GJ: ik vind dit wel rot voor Kelly.
Coos: Ik wil met jou niet meer praten.
Ik vond al dat hij raar deed de laatste weken. Hier praatte hij zo, dan weer zo.
(Coos en Pascal doen hun voordeel in deze verwarring om Gj zo zwart mogelijk te maken.)
Coos verteld nogmaals dat hij en Pascal niet uit elkaar willen. Hij vindt GJ heel gemeen, dat hij hen wel uit elkaar wil hebben.
Sandy zegt dat ze niet beinvloedbaar is op dat gebied.
(Ik hoop toch wel dat ze 1 van die 2 wegstuurt, of dat BB dit doet)
Frank: Ik ben met GJ helemaal klaar.
Pascal: Ik ook, gatver, wat ben ik kwaad.
(Arme GJ, iedereen valt over hem heen, terwijl de rotstreken van Trio Evil veel erger waren, maar die zullen daar niet eerlijk voor uitkomen. Ik hoop dat BB nog een video-avondje voor de bewoners in petto heeft.)
Kel loopt nog steeds te steunen en te huilen. Ohoh, wat is ze weer zielig.
Kelly zegt dat ze na wil denken.
Ed trekt de vergelijking met risk. (Ja, Ed, je bent een backstabber.)
Ed: Hij liet zijn kaarten zien, daar heb ik gebruik van gemaakt, ik hield mijn kaarten voor mezelf, zodat hij niets tegen mij kon beginnen.
Diaan vindt het wel naief dat GJ aan BB ging vragen of hij dat plan mocht uitvoeren.
Buiten staan Kelly, Sandy en GJ.
Kelly vertelt dat ze in de DBK met BB heeft gepraat, BB heeft haar verteld over de plannen van de drie.
Kelly: En dan was ik vervolgens elke week genomineerd geweest.
GJ: Vind je het gek dat ik daar een stokje voor wilde steken?
Kelly: Als Ed captain geworden was...(stream weer naar binnen)
Ed is erbij komen staan, dus het gesprek is ten einde.
(Kelly heeft Sandy en GJ nog wel kunnen vertellen, wat precies de plannen van die drie waren. Gelukkig!)
Frank is binnen nog steeds aan het razen over GJ. Coos voedt deze haat, door voorbeelden aan te dragen.
Ze weten nog niet dat kelly door BB ingelicht is. Hihi.
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 14-11-2001 15:18]
Iedereen is boos op GJ..
Diaan zegt dat ze vind dat GJ zich te klein maakt.. en vraagt of hij spijt heeft...
GJ vind van niet....
Hij vind t kut dat Kell zich kut voelt.
Coos... en maakt t je niet uit dat Coos zich kut voelt...
GJ wil Coos weg hebben
GJ wil dat t publiek kiest tussen hem en Coos
* Redman vindt dit ook wel wel een smerig plan.
Iedereen valt over GJ aan, Frenk is heel erg boos, kelly is weer zeer dramatisch weggelopen.
Frenk is pissig. GJ probeert nu weer wat rond is recht te lullen.
Diana gaat zich ermee bemoeien.
Ze schatte GJ hoger in.
GJ zegt gewoon dat ie het volgens de regels speelt.
GJ zegt geen spijt te hebben.
Diana toont begrip.
GJ vindt lullig voor kel
Coos : dus niet voor mij en pascal
Jij wilt coos weg
Ik wil niet meer met je praten.
Pascal roept weer iets.
Coos zegt tegen pascal dat GJ allemaal rare verhaaltjes verteld.
Frank heeft een rare bijsmaak en vindt dat GJ over lijken gaat.
Coos denkt dat GJ voorgetrokken wordt door BB.
Coos: wij tweeen hadden het gevoel dat GJ ons uitelkaar ging halen bla bla
Coos ik wil ook Captain worden maar in dit team kan ik geen captain worden....
Dus als ed het zou zijn kunnen wij er voor zorgen dat wij ook controle houden
Frenk met GJ ben ik helemaal klaar....
(jij niet zeker)
Coos: GJ doet alles voor zichzelf, hij heeft niets voor de groep over.
Coos: ik heb het gevoel dat GJ meegeholpen wordt door BB, ik zou zoiets nooit doen, ik zou geen afspraken maken.
(lulletje rozewater)
Coos tegen Diaan: Wij (ik en Pas) hebben een rotgevoel dat GJ ons uit elkaar wilden halen. daarom hebben we Ed captain gemaakt zodat wij niet uit elkaar konden gaan. Echt niet om andere mensen weg te krijgen zoals GJ.
De sfeer is nu "Iedereen op GJ, GJ is een lul, GJ is een klootzak, etc."
Frank "wil dat BB meer info geeft, wil niets meer met GJ te maken hebben, iedereen wil trouwens niets meer met GJ te maken hebben"
Pascal "vuile plannetjes van hem, dit kan je gewoon niet maken"
Frank totaal over de rooie.
Diane: Frank, jij wilde toch naar huis? Het is de schuld van het team, die hebben jou genomineerd.
Coos: Hij wil Pas en Coos uitelkaar halen. Ik vind hem gemeen, wij wilden voor zijn dat hij dit zou doen, daarom moest Ed captain worden.
Frank: Hij wilde ons team breken. Ik vind dat BB nu in moet grijpen, die GJ ben ik helemaal klaar mee. Met z'n KPN en ze hele pleuriszootje.
Pascal speelt nog steeds de vermoorde onschuld.
Sandy huilt ook, is diep teleurgesteld in GJ.
GJ stond alleen in de tuin, Kelly komt nu uit de DBK en omhelst hem.
Coos realiseerd zich dat hij wel een brief kreeg van BB en GJ niet...
Ed doet net of hij wist dat dit t plan van GJ was...
GJ zit alleen buiten.... Kell komt er bij..
Sandy kwam bij GJ om te klagen.
Kelly: Maar ik zal jou het fijne er van vertellen (is net in DBK geweest) GELUID WEG
* Redman denkt dat dit GJ veel credit gaat kosten of bb moet em heel positief in beeld brengen.
S :Ik ben zwaar teleurgesteld in GJ.
Ed:GJ is dom geweest om mij te vertrouwen.
Coos legt nog een keer uit dan hun plannetje heel netjes was.
Leo denkt in belangen en is blijkbaar wakker geworden van het geluid.
Leo dacht dat GJ dacht dat Ed neutraal was maar Ed ontkent dit.
GJ's taktiek wordt de grond ingeboord.
Ed zit BB als een spelletje risk en over open kaarten.
* Redman wordt moe van tikken en volgen dus stopt maar even.
Kell gaat vertellen...
zegt dat NL publiek niet op haar moet stemmen.....
kell praat en weg gaat de stream....
Krijg steeds zeer korte stukjes geluid.
Leo 'ik denk dat GJ het niet zo meende, maar te eerlijk is voor ons'
Ed 'niet, hij is gewoon teleurgesteld dat ik niet met hem mee ging'
Hmz.. streams/geluid valt weg
Camera 1
nu gaan we lachen.
kel (sarcastisch): spreken is zilver en zwijgen is goud toch??
(kan iemand BB even vertellen dattie wel continu buiten aan moet staan ipv elke keer een lege woonkamer tussendoor)
GJ praat met Ed.
Ed je hebt gelijk. (en weg beeld/geluid) -> (...)
(...)
ik vertrouw jou iets toe omdat ik je vertrouw en ik je integer vind
Ik vraag je iets en je doet het niet
(...)
BB gaf aan mij actie mag niet
dus voer ik het niet uit
En nu flik je me dit
(...)
Ik vertel het eerlijk en had ook niet kunnen doen
(...)
Volgens mij hebben ze binnen nog niets door... die hebben het nog steeds over GJ's plan.
nu weer wel
Gj geeft toe dat hij belang heeft bij het blijven van kelly...
shit hij valt steeds weg...
Paskwal binnen....
HIj neemt t op voor sandy...
P:T wordt nu voor sandy moeilijk ze kan nu geen goede keuze maken...
Paskwal. ik had ook niet verwacht dat Frenk werdt genomineerd....
Dries en Frenk vinden t n vies spelletje...
Dries vind dat GJ niet spoort.
(Ikke ook)
Paskwal... verteld dat GJ wel eens gevraagd heeft om hem te nomineren t.o. Pris en ED zodat zij zouden vertrekken..
Maar dan moest ie of the hook zijn!
Coos zegt dat hij steeds op zijn flikker krijgt..... en GJ overal mee weg komt.... Dries: denk jij dat hij t lieverdje is van BB?
Coos dat weet ik niet!!
Pasc: Vertelt nu dat zij absoluut geen stemafspraken hebben gemaakt.
Andries: Maar Kelly omhelsde hem onmiddelijk toen zij uit de DBK kwam.
GJ legt aan Kelly en Ed uit dat het enige dat hij wilde vragen was, ervoor zorgen dat niemand uit zijn eigen team weggestuurd zou worden.
Ed: Ik zie het als pokeren, jij legt je kaarten open en ik hou mijn kaarten dicht, zo speel ik het spel.
GJ: De volgende keer dat ik met jou speel hou ik mijn kaarten dicht.
Ed: Ik ga jou mijn gedachten toch niet vertellen, dan ga jij daar op inspelen.
Ik heb niks met die jongens afgesproken.
(Ed staat waanzinnig te liegen, het gaat erg snel.)
Kelly: Ed, Ik wil dat je alles wat ik tegen jou zeg onder ons blijft.
Kelly Mag ik één ding zeggen....
AUB trek geen conclussies!!!! PLEASE!!!
Coos: Kel t is niet jou schuld!!! t heeft niets met jou te maken...!!!
KEL: AUB trek geen conclussies!!!! PLEASE!!!
dat is voor hun bedoeld (ze bedoeld de rijke kant)
GJ: jullie doen precies hetzelfde als ik.
Ed: nee, ik ging alleen maar voor captain
Kel: ed, jij zegt niets tegen een ander wat ik tegen jou zeg. beloofd?
Ed: ik speel mijn spel op mijn manier, dus niet met open kaarten.
GJ: ik maak geen stemafspraken, ik heb getracht Kel binnen te houden, niet gelukt, mijn intenties waren coos en pascal uit elkaar.
Ed: ik heb ook intenties maar die hou ik voor me, ik heb niet tegen die jongens gezegd 'ik doe dit en dan kunnen we zus en zo wegstemmen' (tuurlijk ed)
GJ: ja maar daar was het wel op uitgekomen en dus was ik de dupe.
Kelly: tegen sandy)je hebt rooie vlekken van de stress..
Sandy: Ik heb hier helemaal geen zin meer in!!!
Kelly: Arme gert...
S: hij moet niet van die rare dingen doen.
K: dat mag
S: dat moet ie niet doen...
K: die twee wilden captain worden om ons uitelkaar te halen... zodat jij (S) naar de overkant zou moeten...
S: Ik ga nu naar de DBK kamer... ik ben t zat..
K: laat me nou niet in steek... huilend.....Schreeuwend!!
Ed: misschien wel maar zeg ik niet
GJ: ik zeg het wel en nu ben ik de lul
Ed: ik zit hier voor mezelf, ik ga me eigen toch niet op het spel zetten
GJ: Ik ging ervan uit dat jij neutraal was.
GJ: Frank kom eens naar buiten
Frank: Nee (zij weten dus volgens mij van niets)
Sandy: Echt? Ik ga nu naar de DBK.
Kelly: Huilend Laat me nou niet in de steek Heuuuuuu Heuuuuu Heuuuuu, soooory hoor, Heeuuuuu. het moet even ophouden nu. Het is ze niet gelukt, jij blijf captain, een hele goeie captan.
Sandy huilend: Het is helemaal anders dan ik gedacht had.
Kelly: Soms zijn de dingen niet zoals je denkt. (3x).
Discussie tussen Ed en GJ gaat nu helemaal nergens meer over.
Moet dus afsluiten.
HUIlende kelly in de slaapkamer
K: laat me niet alleen!!!!
K: Soms zijn de dingen niet zoals je denkt!!!
K: ik heb gelijk pijn in mijn kop!!
K: ga maar
S:wat moet ik zeggen?
K: GA MAAR NAAR DE DBK en zeg maar dat je weg wil1
S: ik weet niet wat ik moet zeggen in de dbk..
K: dat komt vanzelf samen staan we sterk!!
K: ga maar moppie
Sandy gaat naar de DBK!!!
(Sandy naar DBK, geen beeld daarvan.)
Kelly komt voorbij: Ed ik vraag je of je alles wat ik jou vertel, voor je wilt houden.
Ed: ja, is goed. (Wat is die Kelly hardleers)
GJ: Ik maak geen stemafspraken, ik heb getracht om Kelly binnen te houden, dat is me niet gelukt.
In de arme slaapkamer huilt iemand. Oh, het is Kelly.
(Ik hoop dat Kel en Sandy nu wel door hebben, hoe Coos is.)
Sandy: Ze bekijken het allemaal maar.
Kelly: Geloof je wat ik je heb gezegd?
Sandy: Ik heb er geen zin meer in, ik heb een rotgevoel.
Kelly: Vuil spelletje he?
Sandy: Heel raar wereldje inderdaad.
Kelly: Arme Gert, hij bedoelde het heel goed, hoor San.
Sandy: Maar hij moet niet van die rare dingen doen.
Kelly: Hij deed dat voor ons.
Sandy: Maar dat moet hij niet doen, want dan krijg je problemen.
Kelly fluistert: Die twee wilden dat Ed captain werd.
(damn, geluid weg)
(Ik denk dat mijn 2 uurtjes er bijna op zitten, was de knaak wel waard)
Kelly huilt weer, omdat Sandy heeft gezegd dat ze het niet meer ziet zitten in BB.
Kelly: laat me nou niet in de steek.
Sandy omhelst haar.
Kelly: Soms zijn de dingen niet zoals je denkt.
Buiten zijn GJ en Ed nog steeds bezig.
Sandy heeft besloten om naar de DBK te gaan. Op aanraden van Kelly. (Ik hoop dat BB het verhaal van Kelly beaamt voor Sandy)
quote:Of je knaak is op?
Op woensdag 14 november 2001 15:33 schreef Emikat het volgende:
Alle streams liggen er uit!!! F*ck
quote:Fijn! En wat gebeurt er?
Op woensdag 14 november 2001 15:36 schreef Gia het volgende:[..]
Of je knaak is op?
Bij mij doen ze het nog.
Leo: Ik denk dat je nu beter geen teamsport kunt spelen.
Coos tegen GJ: Ik wil met jou niet meer praten, daar heb je het zelf naar gemaakt. Ik denk dat niemand met je wil praten.
GJ geeft hem er maar gelijk in.
Coos: Je weet hoe ik denk over vertrouwen en wantrouwen en jij bent voor mij nu heel oneerlijk. Daar baal ik van.
GJ: Nou wordt alles bij mij neer gelegd.
Jij zegt dat je stemafspraken hebt gemaakt, omdat ik dat zou hebben gedaan.
Coos: Ik heb geen zin om daarover te praten.
(Jammer dat ze niet weten dat Kelly is ingelicht. BB, laat nou eens een videootje zien, dit is niet eerlijk voor GJ)
[Dit bericht is gewijzigd door Gia op 14-11-2001 15:43]
GJ: Nou zeg, ik voel me aangesproken over stemafspraken terwijl jij ze ook gemaakt hebt.
Coos: Ik wil niet met jou daarover praten.
Pasc: Hou nou maar gewoon je mond dicht.
(Coos loopt weg.)
(GJ zit redelijk verslagen op de stoel bij het hek. Coos gaat buiten even afreageren met de bijl op een blok hout.)
Hij begrijpt de reaktie niet van al die mensen....
Diaan: t is a. te eerlijk.... en dom want nu is iedereen is boos...
Diaan zegt dat zij natuurlijk wil dat frenk blijft.... hoewel ze kel ook leuk vind....
GJ legt uit dat net als schaken is...
Diaan Ja maar je hebt mensen te maken!!!
Ik baal hier echt van. Ik vind het goed dat je je mond hebt gehouden. Ja maar ik heb wel mijn plan gevolgd en nou zegt hij dat hij teleurgesteld is in mij. Hij snapt niet dat als hij mij wat zegt dat hij er dan van uit gaat dat ik voor hem kies. Hij zegt ook tegen mij dat dat plan van BB niet mocht. Maar dat zijn toch ook afspraken, als ze doorgegegaan waren.
Coos: Ik wil het er voorlopig even niet meer over hebben, dat snap je wel he?
Binnen:
GJ: Ik heb dat gedaan, en ik heb dat onmiddelijk verteld. Nu blijkt dat anderen het ook doen en krijg ik iedereen over mij heen.
ED vraagt wat had je gadaan dan als jij van BB dit had mogen doen????
Dan had je stem afspraken moeten maken....
Kell (tussendoor) T zou echt walgelijk zijn als er stem afspraken worden gemaakt!!
Dat klopt... maar t is toch afgekeurd?
Maar ik begrijp de verbolgenheid niet van iedereen.. al die emoties...
Als t al echte emoties zijn....
ED volgens mij is dit wel echt hoor...
Ed: Ik heb net gezegd tegen GJ, dat ik met mijn kaarten dicht speel en hij met zijn kaarten open.
Ik heb hem ook vertelt dat hij niet moet verwachten, dat ik voor hem kies.
Coos: Ik wil het er voorlopig niet over hebben, dat snap je toch wel he?
Ed: ik denk dat ik er ook maar mee kap.
Binnen.
GJ: ...en omdat dat niet in het boek staat vraag ik het aan BB. Maar ja, het mocht niet.
Diaan: Maar als jij aan Ed vraagt om niet op Kel te stemmen...
GJ: ja, dat is dan misschien een stemafspraak, maar daar ben ik voor bestraft.
(het geluid hapert, ik zal ook wel zo wegvallen, denk ik.)
Diane: Je zegt er nog bij, dat je niet alleen wil dat Kel blijft, maar ook nog dat je Coos naar de andere kant wil hebben. Om dan te zien wat er dan gebeurt.
GJ: Als je schaak speelt, dan denk je ook 20 zetten vooruit.
Diane: Ik zou het ook niet leuk vinden als Frank in de DBK zou zeggen dat hij mij zo'n leuk meisje vindt, en dat hij wil dat het Nederlandse volk op mij stemt.
GJ: Waarom niet, hij mag toch iemand leuker vinden dan iemand anders.
Diane: Maar als BB had gezegd dat je je plannetje uit mocht voeren, dan had je 2 x een stemafspraak moeten maken.
GJ: Dan was ik misschien wel exit geweest.
Kelly: En het zou walgelijk zijn, als er hier stemafspraken gemaakt zouden worden.
GJ: Ik heb aan BB gevraagd of dit binnen de regeltjes viel, en dat is niet zo. Ik snap ook de verbolgenheid van de mensen allemaal niet. Of de gespeelde verbolgenheid, misschien, omdat hun plannetje niet doorging.
Ik baal er ook van dat ik er nu niet met Frank over kan praten. Ik hoop dat dat later wel kan.
Diaan: Je had het gewoon op zijn beloop moeten laten.
(Mijn metertje is leeg, dus ik stop nu. Het was het geld wel waard, ook al is het eigenlijk tegen mijn principe.)
Kelly en Sandy staan aan GJ's kant....
Kelly vind m lief....
Sandy vind dat GJ t goed bedoeld... maar ze was teleurgesteld... in hem... ze weet dat hij t goed bedoeld...
maar hij moet zich niet zo in de rats werken!!!
Kelly Ik hou van je mini
Sandy ik ging huilend naar binnen... maar nu lach ik weer
Ze vinden Hummie net een moedertje... ze is kalm
ze is lief... t gesprek was fijn
Kell heeft koude voeten en gaat naar binnen....
Kelly zingt weer sandy denkt na bij t stoofje....
15.58:
Gertjan: Daarom heb ik nu toch ook een waarschuwing gekregen
Diane: Jaa...Het is gewoon ja...het valt gewoon tegen, zeg maar...Je kan daar een nare smaak van in de mond krijgen..
Het is heel vervelend voor je dat je het verteld hebt..
Gertjan: Ik had het beter niet kunnen vertellen...
Diane: Het moet ten koste gaan van een ander als je wilt dat Kelly blijft... (neeee, echt )
Er zijn ook wel mensen weggegaan waarvan ik dacht; zonde..
Bij de een vind ik het erger bij de ander...
Bij het begin van BB heb ik gezegd dat ik met leuke en gezellige mensen erin wil zetten...Ik vind het heel erg als Frank weggaat..Maar ik heb ook gezegd tegen hem, dat als hij weggaat, anderen zich misschien gaan ontplooien..
Gertjan: Ik vraag me af of ik andere dingen mag doen..Als anderen zeggen van nee..Nou jammer dan...
Vind jij mijn beweegredenen oneerlijk?
Diane: Op het moment dat jij iets buitengewoons doet en dat die ander zich niet kan verdedigen is dat oneerlijk..
Wist Kelly dat je dat ging doen?
G: Nee
D: Nou dat vind ik dan oneerlijk, heel raar...
(kan die Diane niet iets anders aantrekken, ze heeft inkijk )
Sandy zit alleen en denkt stilletjes na!!!
S: ik ben zo blij dat ik morgen achter je mag lopen morgen...
K: ik zou t heel erg vinden als ik weg moet...
weet je waarom? dan zou ik jou hier alleen achterlaten...
S: ik beloof je dat ik dan heel sterk wordt
K: ik zou nog zo graag een keer naar rijk gaan
S: jammer dat we de battle hebben verloren....
K: achteraf he.... hebben ze alles uitgelegd aan jou ook??
S: ik ben blij dat ze je hebben geroepen... toen je overstuur was
K: ja
S: je hebt t al moeilijk genoeg nu je genomineerd bent...
T is een "blamage" dat jij bent genomineerd.....
Je gaat er goed mee overweg dat je genomineerd bent...
Ik vind je de hele week nog niet mega zenuwachtig....
terwijl je nu weet dat je tegen frenk moet.... t is een fifty fifty.. kans
K: morgen wordt een zenuwendag!!
K:Gek he dat iedereen ons kan zien.... via de camera's
S:T is wel goed dat iedereen ons kan zien.
in sommige gevallen wel ja... (terwijl je ed door t beeld ziet lopen) ze kijken beide zijn kant op..
quote:Sorry Isme, maar ik moet over 3 kwartiertjes gaan koken, dus da's zonde. Maar er zijn vast nog wel meer vrijwilligers.
Op woensdag 14 november 2001 15:58 schreef itsme het volgende:
wil je nog 2 uur Gia
Kelly: Mijn nagels zitten er ook nog gewoon op, die mag ik mee naar huis nemen.
(Stilte.)
Kelly: Ze horen ons de hele dag, alles wat je zegt, iedereen ziet wat er gebeurd, je kunt niets zeggen.
Sandy: Gelukkig maar.
Kelly: BB is de scheidsrechter, dat hebben ze mooi gezegd.
Sandy: Dat was in Spanje, daar werd je helemaal gek, kon je niemand vertrouwen.
Kelly: Net als nu.
Sandy: Hoe kleiner de groep hoe beter het gaat, de laatste twee weken in Spanje waren leuk met die kleine groep. Je ziet hier ook hoe snel je er bij betrokken raakt.
Kelly: (Zucht) Oooh.
Sandy: Ik ben te gevoelig af en toe, soms weet ik niets of iets een grapje is.
Kelly: Ik ben nog steeds van mijn apre--eh---po. Dat ze in je smoel aardig zijn, dat ze je dood willen hebben, weg willen hebben.
Sandy: Heel nederland ziet dat, houdt dat in gedachten. Jij bent ook een gevoelsmens. Het komt allemaal wel goed. Wij gaan het spel ook spelen, maar op onze eigen manier, dan maar snel thuis.
Kelly: Daar denk ik nu aan he.....
K: ik ben nog steeds in de war..
K:Ik vind t smerig dat ze aardig doen in je smoel... terwijl ze je gewoon dood willen hebben...
S: onthou dat maar..... en denk maar dat jij tenminste niet zo bent thuis ben je ook gewoon toch eerlijk?
K: ik ben gewoon een domme gans...
Diane: Er zijn misschien 8 mensen die de 2 mensen bij elkaar willen zien..
Danielle: Heb je nou niet in de gaten, gertjan, dat je het voor jezelf heel moeilijk maakt...Je hebt het er zelf naar gemaakt..Je doet het op zo'n ingewikkelde manier en dan denk ik: laat het zo als het is..Pascal en Coos zitten nou eenmaal bij elkaar...Ik probeer gewoon een zo leuk mogelijke tijd te hebben...
Gertjan: Ik wil er alleen voor zorgen dat die 2 uit elkaar gaan
Diane: Je moet je verkeer bij andere mensen zoeken
Coos: Alllltijd gaan de discussies over ons uit elkaar te halen..Je hebt het allltijd daar over...
Gertjan: Nee
Coos: Nou dan niet..Ik heb al een aantal weken het gevoel dat je een mes in me rug wil steken..Tijdens het uitlopen was alles zo gezellig, alles kon weer, alles was koek en ei.
Gertjan: Dat zeg ik nu weer, 2 weken geleden ook
Pascal: Je begon er toch zelf over tegen mij
Coos: Hee stil..ik ben aan het praten..Probeer gewoon eerlijk te zijn...Wat wij nu hebben gedaan is heel slecht geweest..Ik ga niet meer voor het winnen...Gert, jouw doel is om ons uit elkaar te halen
Gertjan: Ik heb gewoon een discussie met Pascal gehad...Want hij vertelde leugens...
Pascal: Nee nee nee Gert...
Gertjan: Waarom ben jij dingen aan het verkondigen die ik niet zeg??!!
Pascal: Je bent er iedere keer mee bezig...
Gertjan: Wat jij doet op dit moment is dikke vette leugens over mij te verkondigen..Dan zeg ik dat ik het irritant vind...Dan zeg ik tegen jou: Pascal..je liegt..
(Oeeeh smullen )
Danielle: Je vertelt misschien geen leugens, maar je bent wel de dagboekkamer ingeweest voor Kelly...Je vertelt opzettelijk niet de waarheid...Waarom zou je het niet vertellen..
Gertjan: Moet je kijken wat er nu gebeurt..
Pascal: Je wist wat er ging gebeuren..
Gertjan: Ik hoor van BB dat dit en dat niet mag en daar hou ik me aan...
in de tuin...
Ed verteld dat hij t niet leuk zou vinden als iemand voor hem op zou komen...
dus als iemand dat voor mij had gedaan had ik dat ook niet leuk gevonden!! zo wordt t spel niet gespeeld
ED: toch hadden we ger in moeten zetten voor die batlle
Coos: Waarom heb jij dan zoveel moeite met ons?
GJ: Als ik even 3 minuten met Leo praat..... Dit is precies wat ik bedoel, daar gaan jullie weer....
GJ: Ik zeg al 5 weken dat ik julie uit elkaar wil hebben.
Pasc: Maar jij zegt niet 'ik ga jullie uit elkaar halen'.
(Ik wordt strontziek van Pascal, sorry. Pasc en Coos luisteren absoluut niet en zitten constant gezamelijk door hem heen te praten. Een hoop 'Leuster nah' etc. ).
Coos: Geef de reden waarom je ons uit elkaar wilt dan.
GJ: Ik vind het moeilijk om te praten.
Pascal: Dan praat je toch niet!
Coos: Ik zie nog steeds de reden niet, ik heb een goed gesprek met jou gehad tijdens het lopen...
GJ: Precies, met jou, dat is leuk, maar dan komt Pascal er weer bij en begint de ellende weer.
Coos: Ik vind jou een aardige gozer, maar je moet niet gemeen gaan doen, Ik vind jou heel gemeen.
GJ: Ik snap niet dat ik al 2 weken goed met jou kan praten zonder dat Pascal erbij is...
Pasc: Op het moment dat ik Van Ed over jouw plan hoorde wilde ik jou het liefst op je bek slaan. Ze moesten mij tegenhouden.
Coos: Als ik persoonlijk ging doen had ik jou als eerste genomineerd...
Gertjan: Sorry dat ik "jullie" zeg omdat jullie zo close zijn...Coos én Pascal...
Coos: Geef de reden dan aan waarom je ons uit elkaar wil hebben...Jij hebt gezegd dat je meer hersencellen hebt dan ik...
Gertjan: nee nee nee nee neee
Coos: Wacht, wie was erbij??? wie was erbij???
Een stem: laat maar
Gertjan: Met jou kan ik een goed gesprek hebben, met Pascal niet...die zegt gelijk; nee dit, ja dat...
Coos: Als wij het over leuke dingen hebben...geen probleem...Ik vind jou een interessante gozer..maar je moet niet gemeen gaan doen...in mijn ogen ben jij heel gemeen...Als jij normaal doet doe ik normaal en hij ook..
Gertjan: Ik begrijp gewoon niet dat we niet gewoon kunnen communiceren als Pascal erbij is...
Pascal: Ik was gewoon op een bepaald moment bloedlink...Ik wou je zou op je bek slaan...Gewoon omdat je ons uit elkaar wilde halen door een gemeen en geniepig plannetje..
ED slijmt bij de dames!!! (mijn mening?) hij loopt te slijmen bij Kelly... Was dat t goeie laatje waar die in zat??
K: Ja top!
Hij slijmt nu ook met dries en Ed... in de tuin..
ze praten over een streep in de lucht....
LEO verteld dat een streep lang in de lucht blijft hangen om dat t instabiel weer wordt!!! bla bla...
LEO Wat een gedoe bij jullie in t team!!! hahaha
Binnen gekomen gaat de discussie bij arm nog door tussen PACO en GJ
Kelly hugt nu met Daan door het hek.
Ed: BB zegt, wij maken het programma. Waarom worden nou de hele tijd die Internet gebruikers erbij gehaald?
GJ: Die zien dingen.
Frank: Die kunnen het programma maken of breken
Coos gaat naar de plee...
Frenk vraagt wat er met Kel is....
Niets zegt ze.... maar ik zie er niet uit!!!
14.27 Danielle met haar nieuwe kapsel.
Pascal: We komen er toch niet uit...
(hehe...de druktemaker gaat weg...krijgen mijn vingers eindelijk pauze... )
Kelly en Danielle knuffelen elkaar door het hek..
Het gaat nu over het nieuwe haar van Danielle
Frank: Internet en tv zijn op dit moment 2 belangrijke media's..BB gaat op de site kijken naar de poll om te kijken wie er voor staat..dan denken ze: heee..die willen de kijkers erin...
(welke schoenmaat zou Leo hebben?? 46 ofzo )
Sandy: Wie wil er een appel, ?, ?, etc.
Coos: Ik wil graag de sinas...Als iemand anders hem niet wil hoor...
Ze eten appel..
Frank: Je kan mijn laatje ook gebruiken om spullen in te doen hoor..Wat is dr Kel?
Kelly: Gewoon, dat ik er niet uitzie..Ik heb er zo nog niet zo erg uitgezien
Frank: Vind ik niet hoor Kel...Je ziet er veel beter uit dan eerst..Je moet alleen niet je haar opsteken...gewoon lekker los
Kelly: Maar het is zo vet..Hoe laat is het Frenk?
Frank: 10 over half 5...
Budget-zaken...
Breedbandstream 2
Gertjan ligt op bed..
Sandy: Ik denk dat jij je moment af moet wachten totdat je alleen met iemand bent..
ik zie dat ik niet de enige streamer ben, dus ik kap er nu even mee
GJ ligt bij de dames in de slaapkamer....
hij wil graag met frenk praten.... hij wil t uitleggen....
Hij probeert met kelly te praten...
Ik kan niet helemaal volgen waar ze t over hebben...
maar volgens GJ gaat gebeuren wat kelly heeft gezegd...
Kelly vraagt of ze hem ook iets hebben uitgelegd.. (GJ ga hier nou op in)
Maar nee hij verteld over zijn gesprek...
Kelly nou met Sandy en Gert in de slaapkamer.
Kel: Maar toch ben je sterk Gert.
GJ: Ja, maar ik snap de ophef niet, ik heb het gewoon voorgelegd, d'r wordt nee gezegd, ok. Ik zie dat er dingen gebeuren, ik probeer dat te voorkomen. Ik vind het jammer dat Frank niet met mij wil praten.
Kel: Je bent een topper.
(Geld op.)
nomaals dank aan de 'anonieme' filantroop
(Of 'filatelist', zoals Kelly hoogstwaarschijnlijk zou zeggen )
ik hoor de gesprekken van rijk op de achtergrond.... volgens mij ligt iedereen te luisteren naar een tirade van paskwal....
Kelly wil graag dingen zeggen maar volgens sandy moet ze haar mond maar even houden... want als iemand iets opvangt krijg je hier vast problemen mee!!!
TUUTTUUT wil frenk naar DBK komen? wil frenk naar DBK komen?
Kelly heeft hoofdpijn van de spanningen.....
de rest is bezig met t eten......
ik ga ook even koken tot snel weer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |