abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33695313
quote:
op donderdag 29 december 2005 01:48 schreef gekke_sandra het volgende:
wist je dat de meerderheid van de add'ers vaak hoogbegaafd zijn
sja maar wat heb je aan een hoge intelligentie, als je die intelligentie alleenmaar gebruikt om de buitenwereld niet te laten merken dat je add hebt.. en er verder gewoon nix wil lukken in je leven
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:39:45 #202
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_33706711
@bdisoke, ik verwacht geen wonderen, ik hoop alleen dat ik wat meer rust en structuur in mn kop krijg en eens een keer 1 ding tegelijk kan doen en ook kan afmaken zonder afgeleid te worden. de rest van de adhd-bijverschijnselen mogen wat mij betreft blijven. ikzelf heb niet echt veel last van mn drukte en anderen waarschuwen me als t hun verveelt. maar dat is echt maar heel zelden. en de overige dingen vind ik op dit moment ook wel prima zo. ik ben momenteel blij dat ik mezelf weer eens even kan zijn. als het me gaat vervelen dan doe ik er wel wat aan. nu is het echt een opluchting.

@ flashingmoments; tja je hebt eigenlijk gelijk. ik heb mijn droom ook op moeten geven omdat ik het niet voor mekaar kreeg om me fatsoenlijk op mn studie te concentreren. nu zit ik met mn toch niet onaardige iq een beetje simpel helpdeskmedewerker te spelen. niks mis mee. maar het geeft me geen voldoening. en het kost me al een hele poos enorm veel energie om toch maar in de it te blijven werken. de motivatie is gedaald tot t vriespunt. ik wil zoveel, maar t lukt me niet. vandaag weet ik soms niet eens meer waar ik gisteren mee bezig was. maar goed ik heb werk en dat zorgt ervoor dat ik morgen weer me uit bed sleep en naar mn werk ga.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:43:35 #203
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33706870
it lijkt me ook een van de slechtste plaatsten om als add'er terecht te komen. zo'nm beeldscherm smeekt om af te dwalen, en daarbij heb je door de vaak hogere spierspanning een veel hoger risico op rsi.
Vampire Romance O+
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:12:32 #204
63411 Roeji
pi_33708004
ja ik weet t. rsi is inmiddels de revue al gepasseerd, gelukkig nog op tijd bij geweest en met wat fysio en buro-aanpassingen (o.a. een linkspotige muis) er nog goed vanaf gekomen.
en internet zou eigenlijk tijdens kantooruren verboden moeten worden . dat is de grootste afleiding. vreselijk, soms kom ik erachter dat ik al een uur aan t surfen, zoeken, lezen of wat dan ook ben aan t doen. mijn honger naar kennis word ook nooit gestild. maar het blijven hangen van belangrijke dingen is gewoon zowat nihil. onbenullige dingen die vergeet ik zelden.
maar goed, gelukkig ben ik op mn werk een redelijke opruim-truus en heb ik er een hekel aan als ik ook maar 1 minuut te lang naar iets moet zoeken (en aangezien mijn baas dus een enorme sloddervos is en werkelijk geen hout heeft gedocumenteerd van de afgelopen 3 jaar. komt dat zoeken best vaak voor). dus ik documenteer alles. ben daar echt een lijstjes freak. maar voordat t af is, ben ik weer een poosje verder. of doe ik t thuis maar voor zover mogelijk. dus over het algemeen functioneer ik nog wel enigzins. maar niet op de manier zoals ik het wil en zoals het hoort.

het voordeel is; dat wat ik mis aan kennis dat heeft mn baas. en wat hij mist aan organisatie/archiveer- talent, dat heb ik weer. dus we vullen mekaar redelijk goed aan.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:19:20 #205
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_33771852
quote:
op zaterdag 31 december 2005 13:44 schreef mouseover het volgende:

[..]

maar hoe kun je dat dat niet-dagelijks gebruiken? het duurt toch even voor het begint te werken?
ritalin werkt vanaf de eerste tablet het enige waar je aan wennen moet is het gevoel..... dat is in het begin even heel erg wennen.

pas na 1 of 2 weken merk je dat je dingen anders bekijkt, voor mij was het dat ik voor het eerst in mijn leven mijn gevoel kon plaatsen en dat ik wist waar ik mee zat.

daarmee bedoel ik dat ik altijd rationeel probeerde te weerleggen (cognitief denken).
dus met je cognitieve denken je gevoel onderdrukken....(vaak door een hoge inteligentie) wat uiteindelijk misschien wel een heel grote voedingsbron is voor een evt. overspannenheid of burn out!

na de instel periode kun je zelf bepalen waar en wanneer je het nodig hebt. zonder gaat het ook goed alleen komen er veel minpunten terug zoals: impulsiviteit, verminderde empathie omdat je weer te cognitief denkt, snel afgeleid tenzij verschrikkelijk grote intresse, chaotisch... enz enz.

aan de andere kant kun je je hyperactiviteit ook weer goed gebruiken voor dingen zoals je huis schoonmaken, klussen, sporten, stappen, verjaardagen, enz.....

dus ik gebruik het alleen als ik moet werken of me zo gejaagd voel dat mijn gedachten weer zo snel gaan dat ik van gekkigheid niet meer weet wat ik moet gaan doen.... alles gaat dan in zo'n snelheid door je hoofd je kan zoveel doen maar hebt nergens zin in omdat je van gekkigheid niet weet waar je beginnen moet met als gevolg ga je liggen op de bank.......

[ Bericht 1% gewijzigd door Vinnie_31 op 06-01-2006 17:50:39 ]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:50:56 #206
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33772778
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 17:19 schreef vinnie_31 het volgende:
alles gaat dan in zo'n snelheid door je hoofd je kan zoveel doen maar hebt nergens zin in omdat je van gekkigheid niet weet waar je beginnen moet met als gevolg ga je liggen op de bank.......
Vampire Romance O+
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:01:33 #207
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_33773046
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 17:50 schreef mouseover het volgende:

[..]

ja een heel vervelende bijkomstigheid van ad(h)d dat is je h van je add!

ook wel overprikkeling genoemd!
  vrijdag 6 januari 2006 @ 19:37:20 #208
63411 Roeji
pi_33776335
zooo herkenbaar die h. en dan met name het daardoor, uiteindelijk maar op de bank beladen.

ik ben nu 5 dagen met de ritalin bezig. moet zeggen dat ik nog niet iets opvallend 'anders' merk aan mezelf. wel ontzettend duizelig en dan vooral 's morgens tot een uur of 2,5 na de inname van de 1e dosis. de hoofdpijn is inmiddels al minder. ook een stuk vermoeider dan anders. alleen gisteravond toen ik in bed lag, had ik het gevoel alsof alles om me heen draaide. ik werd er gewoon misselijk van. ogen dicht of open maakte weinig verschil, alles bleef draaien. ik ben toch maar blijven liggen en een poos later ben ik omdat ik zo moe was als een blok in slaap gevallen.
dan slaap ik een uur of 3 a 4 en dan ben ik klaar wakker, doodmoe dat wel. ik dat ook een van de bijwerkingen? ik weet wel van de inslaapproblemen af. maar dat ik 's nachts zo vaak wakker ben en niet kan doorslapen vind ik toch wel de meest vervelende bijwerking.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:34:35 #209
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33778310
ik ga eerder uren doelloos fokken ipv op de bank te hangen. goed voor je postcount, slecht voor je geweten.
Vampire Romance O+
pi_33779699
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 19:37 schreef roeji het volgende:
zooo herkenbaar die h. en dan met name het daardoor, uiteindelijk maar op de bank beladen.

ik ben nu 5 dagen met de ritalin bezig. moet zeggen dat ik nog niet iets opvallend 'anders' merk aan mezelf. wel ontzettend duizelig en dan vooral 's morgens tot een uur of 2,5 na de inname van de 1e dosis. de hoofdpijn is inmiddels al minder. ook een stuk vermoeider dan anders. alleen gisteravond toen ik in bed lag, had ik het gevoel alsof alles om me heen draaide. ik werd er gewoon misselijk van. ogen dicht of open maakte weinig verschil, alles bleef draaien. ik ben toch maar blijven liggen en een poos later ben ik omdat ik zo moe was als een blok in slaap gevallen.
dan slaap ik een uur of 3 a 4 en dan ben ik klaar wakker, doodmoe dat wel. ik dat ook een van de bijwerkingen? ik weet wel van de inslaapproblemen af. maar dat ik 's nachts zo vaak wakker ben en niet kan doorslapen vind ik toch wel de meest vervelende bijwerking.
de eerste dagen sliep ik ook erg slecht op ritalin.
elk uur werd ik wakker en 's ochtends vroeg was ik klaarwakkeer terwijl ik eigenlijk niet genoeg geslapen had. nu geen last meer van, mijn bioritme is weer net zo kut als anders.
lichte hoofdpijn had ik ook, duizelig niet. ook voelde ik me de eerste week redelijk depressief.
mijn behoefte aan alcohol en wiet is wel enorm afgenomen, zeer positief!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_33781237
eo programma "kanjers"

ik zag vanavond een uitzending van dit nieuwe programma. het is een sequal op "schatjes", wat vooral op kleine kinderen gebasseerd was.
kanjers daarentegen gaat over hoe familie-problematiek met puberende tieners door een psycholoog verbeterd kan worden.

in 1 van de gezinnen zit een meisje met adhd, en hoewel ik van het andere geslacht ben herkende ik me toch erg goed in haar gedrag. dat riep enige schaamte op omdat ik geconfronteerd werd met hoe ik zelf rond die leeftijd was.

misschien een aanrader voor "ons" adhd'ers om eens een spiegel voorgehouden te worden?

ik weet trouwens niet in hoeverre de adhd uitgelicht wordt, maar in elk geval vind ik dit soort programma's het noemen waard.
AquaDiGio heet vanaf nu w8jij17
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:45:09 #212
63411 Roeji
pi_33784773
@mouseover; ik wilde fok al niet noemen.
ik zwerf hier ook een beetje teveel rond:@. laat ik het anders omschrijven: doelloze en zinloze dingen doen. en of dat nu fokken is of bank hangen of voor de 20ste keer mn dvdcollectie ordenen, dat maakt niet uit. allemaal dingen waarmee ik in t leven eigenlijk niet veel verder kom.

maar ik heb een goed 'voornemen' voor morgen (en waarschijnlijk de rest van de komende week) ; ik ga mijn zolder opruimen en uitmesten. en dan vervolgens alle oude meuk wat bij mn ouders staat er voor in de plaats zetten. is eigenlijk ook vrij zinloos allemaal. plaatsmaken om het vervolgens weer vol te zetten met dingen waar ik t bestaan niet eens meer vanaf weet.
oja en de kerstboom en aanverwant grut afbreken en er ook nog bij proppen op mn zolder.

groeten
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 6 januari 2006 @ 23:51:25 #213
63411 Roeji
pi_33784988
quote:
op vrijdag 6 januari 2006 21:17 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

de eerste dagen sliep ik ook erg slecht op ritalin.
elk uur werd ik wakker en 's ochtends vroeg was ik klaarwakkeer terwijl ik eigenlijk niet genoeg geslapen had. nu geen last meer van, mijn bioritme is weer net zo kut als anders.
lichte hoofdpijn had ik ook, duizelig niet. ook voelde ik me de eerste week redelijk depressief.
mijn behoefte aan alcohol en wiet is wel enorm afgenomen, zeer positief!
oh gelukkig. dat slecht slapen gaat weer over. mijn bioritme is altijd al ellendig geweest. maar als je dan niet de uren kunt slapen die je nodig hebt, dan word t al vrij snel rampzalig. dan val ik dus overdag in slaap. ik heb gelukkig even géén depressieve gevoelens. tenminste niet erger dan ik me normaal voel. behoefte aan alcohol en andere zaken heb ik niet. geld uitgeven is mijn verslaving, denk niet dat ritalin daar me mee gaat helpen.

zo nu ga ik proberen om toch wat te slapen. morgen elke keer een half tabletje meer nemen, ben eens benieuwd hoe moe ik dan ben en hoe duizelig.

Ik ben zo blij, zo blij
pi_33797651
tip voor de mensen die slecht in slaap kunnen komen:

laat melatonine voorschrijven! dit wordt door veel zorgverzekeraars vergoed en is een toevoeging op de stof die ieder mens aanmaakt. melatonine is een stof die je aanmaakt wanneer je moe en slaperig wordt, oftewel, wanneer je biologische klok zijn intreden doet. adhd'ers maken deze stof te weinig aan met als gevolg dat velen van ons pas 's avonds actief worden en 's ochtends heel moeilijk uit bed komen.

ik kan het écht aanraden, het heeft namelijk alleen maar positieve gevolgen en is hartstikke gezond voor ieder mens!
  zaterdag 7 januari 2006 @ 16:33:18 #215
63411 Roeji
pi_33802125
dat had mn psych me ook al verteld. aangezien ik al slaapproblemen had voor ik begon met de ritalin. ik wacht het nog een week af. en als het dan nog steeds hommeles is, mag hij me een receptje geven.

ik ben nu vandaag aan de hele tabletten begonnen (10mg), alleen vanmorgen een halve gepakt. maar ik moet zeggen dat het totnutoe goed voelt, mn hoofdpijn is minimaal. zelfs minder als/dan (?) de afgelopen dagen. de duizeligheid is ook een stuk minder. vind het maar raar, ik hoog de dosis op en de bijwerkingen worden minder maar ik klaag niet
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33803479
quote:
op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef roeji het volgende:
dat had mn psych me ook al verteld. aangezien ik al slaapproblemen had voor ik begon met de ritalin. ik wacht het nog een week af. en als het dan nog steeds hommeles is, mag hij me een receptje geven.

ik ben nu vandaag aan de hele tabletten begonnen (10mg), alleen vanmorgen een halve gepakt. maar ik moet zeggen dat het totnutoe goed voelt, mn hoofdpijn is minimaal. zelfs minder als/dan (?) de afgelopen dagen. de duizeligheid is ook een stuk minder. vind het maar raar, ik hoog de dosis op en de bijwerkingen worden minder maar ik klaag niet
hmmm, misschien ook maar eens melatonine checken...

misschien worden je bijwerkingen minder omdat het nog altijd een soort speed is.
de eerste dagen had ik trouwens goed kramp in mijn kaken, nu bijna geen last meer van.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 17:38:12 #217
63411 Roeji
pi_33804379
die kramp heb ik maar heel af en toe gehad. was ook niet extreem erg. hoe lang ben jij nu bezig en op welke dosis zit je nu? merk je al veel verschil of ben je ook nog volop aan het wennen?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33804632
quote:
op zaterdag 7 januari 2006 17:38 schreef roeji het volgende:
die kramp heb ik maar heel af en toe gehad. was ook niet extreem erg. hoe lang ben jij nu bezig en op welke dosis zit je nu? merk je al veel verschil of ben je ook nog volop aan het wennen?
doe anders effe msn. zie profiel.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:15:55 #219
63411 Roeji
pi_33805489
oke, ben eerst effe eten. daarna meld ik me wel.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:29:58 #220
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_33805912
kun je ritalin eigenlijk combineren met antidepressiva?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:57:09 #221
63411 Roeji
pi_33806753
volgens mij niet met alle soorten. op www.apotheek.nl vind je de hele bijsluiter. daar heb ik ook iets in gelezen over ad. maar welke precies weet ik niet meer.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 7 januari 2006 @ 19:14:28 #222
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33807354
mijn ouders gaan mischien concertaŽ voor me regelen.

scheelt me letten op de klote pilletjes. en dan vergeet ik het ook niet meer. en dat i.c.m melatonine pillen. aangezien ik nu meestal pas rond 6:00 slaap.. en 15:00 wakker word.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_33809321
oei, dat is niet echt een gezond bio-ritme als je het mij vraagt.

wat is de reden daarvan? werk je in ploegendienst of slaap je gewoon écht zo slecht?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 22:12:34 #224
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_33814178
quote:
op zaterdag 7 januari 2006 20:06 schreef aquadigio het volgende:
oei, dat is niet echt een gezond bio-ritme als je het mij vraagt.

wat is de reden daarvan? werk je in ploegendienst of slaap je gewoon écht zo slecht?
ben pas moe rond 06:00
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:06:19 #225
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_33816313
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 16:35 schreef sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

oh daar zit ik ook ken ik jou, ik zit daar op de woensdag...
kweet niet, ik kom eens in de twee weken voor mijn counceling bij ridi en mijn meds worden verzorgd door die belg

ze zijn wel daar uber chill!
don't give me that fucking bullshit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')