sja maar wat heb je aan een hoge intelligentie, als je die intelligentie alleenmaar gebruikt om de buitenwereld niet te laten merken dat je add hebt.. en er verder gewoon nix wil lukken in je levenquote:op donderdag 29 december 2005 01:48 schreef gekke_sandra het volgende:
wist je dat de meerderheid van de add'ers vaak hoogbegaafd zijn
ritalin werkt vanaf de eerste tablet het enige waar je aan wennen moet is het gevoel..... dat is in het begin even heel erg wennen.quote:op zaterdag 31 december 2005 13:44 schreef mouseover het volgende:
[..]
maar hoe kun je dat dat niet-dagelijks gebruiken? het duurt toch even voor het begint te werken?
quote:op vrijdag 6 januari 2006 17:19 schreef vinnie_31 het volgende:
alles gaat dan in zo'n snelheid door je hoofd je kan zoveel doen maar hebt nergens zin in omdat je van gekkigheid niet weet waar je beginnen moet met als gevolg ga je liggen op de bank.......
ja een heel vervelende bijkomstigheid van ad(h)d dat is je h van je add!quote:
de eerste dagen sliep ik ook erg slecht op ritalin.quote:op vrijdag 6 januari 2006 19:37 schreef roeji het volgende:
zooo herkenbaar die h. en dan met name het daardoor, uiteindelijk maar op de bank beladen.
ik ben nu 5 dagen met de ritalin bezig. moet zeggen dat ik nog niet iets opvallend 'anders' merk aan mezelf. wel ontzettend duizelig en dan vooral 's morgens tot een uur of 2,5 na de inname van de 1e dosis. de hoofdpijn is inmiddels al minder. ook een stuk vermoeider dan anders. alleen gisteravond toen ik in bed lag, had ik het gevoel alsof alles om me heen draaide. ik werd er gewoon misselijk van. ogen dicht of open maakte weinig verschil, alles bleef draaien. ik ben toch maar blijven liggen en een poos later ben ik omdat ik zo moe was als een blok in slaap gevallen.
dan slaap ik een uur of 3 a 4 en dan ben ik klaar wakker, doodmoe dat wel. ik dat ook een van de bijwerkingen? ik weet wel van de inslaapproblemen af. maar dat ik 's nachts zo vaak wakker ben en niet kan doorslapen vind ik toch wel de meest vervelende bijwerking.
oh gelukkig. dat slecht slapen gaat weer over. mijn bioritme is altijd al ellendig geweest. maar als je dan niet de uren kunt slapen die je nodig hebt, dan word t al vrij snel rampzalig. dan val ik dus overdag in slaap. ik heb gelukkig even géén depressieve gevoelens. tenminste niet erger dan ik me normaal voel. behoefte aan alcohol en andere zaken heb ik niet. geld uitgeven is mijn verslaving, denk niet dat ritalin daar me mee gaat helpen.quote:op vrijdag 6 januari 2006 21:17 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
de eerste dagen sliep ik ook erg slecht op ritalin.
elk uur werd ik wakker en 's ochtends vroeg was ik klaarwakkeer terwijl ik eigenlijk niet genoeg geslapen had. nu geen last meer van, mijn bioritme is weer net zo kut als anders.
lichte hoofdpijn had ik ook, duizelig niet. ook voelde ik me de eerste week redelijk depressief.
mijn behoefte aan alcohol en wiet is wel enorm afgenomen, zeer positief!
hmmm, misschien ook maar eens melatonine checken...quote:op zaterdag 7 januari 2006 16:33 schreef roeji het volgende:
dat had mn psych me ook al verteld. aangezien ik al slaapproblemen had voor ik begon met de ritalin. ik wacht het nog een week af. en als het dan nog steeds hommeles is, mag hij me een receptje geven.
ik ben nu vandaag aan de hele tabletten begonnen (10mg), alleen vanmorgen een halve gepakt. maar ik moet zeggen dat het totnutoe goed voelt, mn hoofdpijn is minimaal. zelfs minder als/dan (?) de afgelopen dagen. de duizeligheid is ook een stuk minder. vind het maar raar, ik hoog de dosis op en de bijwerkingen worden mindermaar ik klaag niet
![]()
doe anders effe msn. zie profiel.quote:op zaterdag 7 januari 2006 17:38 schreef roeji het volgende:
die kramp heb ik maar heel af en toe gehad. was ook niet extreem erg. hoe lang ben jij nu bezig en op welke dosis zit je nu? merk je al veel verschil of ben je ook nog volop aan het wennen?
ben pas moe rond 06:00quote:op zaterdag 7 januari 2006 20:06 schreef aquadigio het volgende:
oei, dat is niet echt een gezond bio-ritme als je het mij vraagt.
wat is de reden daarvan? werk je in ploegendienst of slaap je gewoon écht zo slecht?
kweet niet, ik kom eens in de twee weken voor mijn counceling bij ridi en mijn meds worden verzorgd door die belgquote:op dinsdag 3 januari 2006 16:35 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
oh daar zit ik ookken ik jou, ik zit daar op de woensdag...
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |