dat ken ik, als ik speed snoof werd ik super rustig vanquote:op maandag 2 januari 2006 19:45 schreef flashingmoments het volgende:
bij mij hebben ze ooit ook de diagnose add gesteld..
ik heb mezelf er byvoorbeeld nooit toe kunnen zetten om huiswerk te maken.. ik wou t altijd wel, maar raakte door alles afgeleid (dingen die ik om me heen hoorde, zag las, dacht etc) raakte er altijd erg gefrustreerd van dat ik aan t eind van de dag alleen maar nutteloze dingen gedaan had..
kan bijna nooit een film volgen op tv, ben erg chaotisch etc
met speed op kan ik me altijd wel heelgoed concentreren.. maarja dat spul is tering slecht voor je, dus ookniet echt een oplossing
zodra je je eigen gedragspatronen een beetje begint door te krijgen valt er prima te leven met add
offtopic: kennen wij elkaar eigenlijk? we hebben dezelfde opleiding gedaan en zijn ongeveer evenoud. ik zat daar van 1996 tot 2000quote:op maandag 2 januari 2006 20:35 schreef roeji het volgende:
-knip-
oh daar zit ik ookquote:op maandag 2 januari 2006 20:06 schreef haagse_elfje het volgende:
ik slik sinds een aantal jaar ritalin, 4 x daags 1,5 heb ook een tijdje concerta gebruikt, daar werd ik niet zo lekker van. ik moet toegeven dat de ritalin wel heel veel mijn leven heeft kunnen redden, ik ben minder impulsief en mijn concentratie is veel hoger, maar zonder ritalin kan ik ook wel stil zitten.
ik zit bij het adhd programma voor volwassenen in den haag, de begeleiding is echt top!
4x 10mg per dag idd.quote:op dinsdag 3 januari 2006 17:05 schreef roeji het volgende:
ben jij dan meteen met 10mg begonnen?
ik ben met 5 mg begonnen en na een week mag ik t omhoog gooien naar 10mg. misschien dat de dosis ineens te hoog is.
ik heb dat wat dat bioritme betreft ook. op dagen dat ik moet werken gaat de eerste er om half 7 in (en dan om de 4 uur) maar op dagen dat ik thuis ben gaat de eerste er pas om half 9 in. maar het gaat goed denk ik, zolang ik ze maar meteen inneem als ik opsta.
vanavond neem ik wel een halve, anders kan ik weer niet pitten en zit ik weer met die speed-kaken.quote:op dinsdag 3 januari 2006 18:38 schreef roeji het volgende:
@ mighty-mite: mmmm vreemd, ik had vanmorgen ook t gevoel als of mn kaken en wangen stijf stonden. een beetje dat face-lift gevoel (als je gezicht strak naar achteren trekt)
kun je niet voor jezelf wat uitproberen met de hoogte van de dosis? bijvoorbeeld 's morgens 5mg en de rest daarna 10.
ik vindt je beredenering nogal zwart/wit. waar baseer je je constatering op dan? op het eventuele verslavende effect van ritalin (wat naar mijn idee indianenverhalen zijn) of op het feit dat het niet bij iedereen de gewenste uitwerking heeft?quote:op donderdag 29 december 2005 02:09 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
hmm.. hoe oud ben je? ben je in therapie? ik vraag me maar af of ritalin wel zo effectief is als men soms denkt. tis sowieso rotzooi dat spul.
als ik 4x per dag moet slikken is het: 800 > 1200 > 1600 > 2000 uur. dus ja.quote:op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef roeji het volgende:
hahaha.
maar neem jij er nu nog?? mij is verteld om na 16u geen meer te nemen omdat je dan dus niet meer slaapt. of niet kunt inslapen. misschien is dat t probleem waardoor je je niet lekker voelt.
en ze om de 3,5 uur nemen? dan beginnen ze uitgewerkt te worden (na 4 u zijn toch zo goed als helemaal uitgewerkt of heb ik dat verkeerd?), dacht ik zo. scheelt toch alweer een uur extra per dag.quote:op woensdag 4 januari 2006 04:48 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
als ik 4x per dag moet slikken is het: 800 > 1200 > 1600 > 2000 uur. dus ja.
maar aangezien ik zelden voor de middag uit bed ben moet ik die tijden wat opschuiven.![]()
dude op dat forum staan 2 berichtenquote:op woensdag 4 januari 2006 07:51 schreef neverending het volgende:
een tipje voor de partners van mensen met adhd:
http://partnersvanadhd.nl
zeker het forum kan nog weleens opluchten...![]()
tis alleen, met tijden, nogal rustig...
gelukkig nieuwjaar allemaal nog...![]()
dudette you meanquote:op woensdag 4 januari 2006 10:54 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
dude op dat forum staan 2 berichten![]()
oh dudette danquote:op woensdag 4 januari 2006 11:52 schreef neverending het volgende:
[..]
dudette you mean![]()
ik weet het,maar met periodes is het er wat drukker en er zitten altijd een vaste kern die wel wat tips en advies heeft...+ het feit dat meer naamsbekendheid misschien ook meer posters zal genereren??![]()
hahaha, je moet je wel registreren voor het forum, anders zie je maar twee topics...quote:op woensdag 4 januari 2006 12:21 schreef sebastiaan_2003 het volgende:
[..]
oh dudette danheb je het niet over de chatbox, of halen ze de berichten van het forum weer weg, na verloop van tijd...
had ik ook... beetje hetzelfde als je met je kop dagen in brandende zon hebt gezeten....quote:op dinsdag 3 januari 2006 18:38 schreef roeji het volgende:
een beetje dat face-lift gevoel (als je gezicht strak naar achteren trekt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |