abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 januari 2006 @ 20:07:11 #176
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_33635949
quote:
op maandag 2 januari 2006 19:45 schreef flashingmoments het volgende:
bij mij hebben ze ooit ook de diagnose add gesteld..
ik heb mezelf er byvoorbeeld nooit toe kunnen zetten om huiswerk te maken.. ik wou t altijd wel, maar raakte door alles afgeleid (dingen die ik om me heen hoorde, zag las, dacht etc) raakte er altijd erg gefrustreerd van dat ik aan t eind van de dag alleen maar nutteloze dingen gedaan had..
kan bijna nooit een film volgen op tv, ben erg chaotisch etc
met speed op kan ik me altijd wel heelgoed concentreren.. maarja dat spul is tering slecht voor je, dus ookniet echt een oplossing
zodra je je eigen gedragspatronen een beetje begint door te krijgen valt er prima te leven met add
dat ken ik, als ik speed snoof werd ik super rustig van
don't give me that fucking bullshit
  maandag 2 januari 2006 @ 20:35:28 #177
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_33636803
@ mouseover: ritalin word gewoon vergoed. concerta niet volledig.
ik sluit me trouwens bij vava aan. ikzelf vind ook niet dat ik als mens erg ben aan het veranderen. ik kan en durf me nu te uiten zoals ik ben. ik heb jarenlang als iemand anders geleefd. en dat hoeft nu gelukkig niet meer. voor mij is dat een hele bevrijding.
maar de erkenning en ook herkenning is ook enorm belangrijk vind ik. als je de diagnose krijgt is het toch makkelijker om het uit te leggen aan derden. jijzelf hebt die bevestiging misschien niet nodig. maar in de toekomst kan het nog wel eens nodig zijn dat je een officiële diagnose hebt.
ik functioneer nl ook niet geweldig op mn werk. maar ik heb nu tenminste wel kunnen uitleggen waardoor het komt. en mn baas helpt me nu door me te controleren en te stimuleren in mn werk.

ik raad je aan om toch eens met een psych te gaan praten. wie weet kan hij/zij je met dingen helpen die nu voor jou als vanzelfsprekend worden ervaren, maar die misschien met een beetje hulp gemakkelijker gemaakt kunnen worden. en uiteraard als je met ritalin wil gaan beginnen dan heb je een officiële diagnose nodig.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  maandag 2 januari 2006 @ 21:04:29 #178
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33637894
quote:
op maandag 2 januari 2006 20:35 schreef roeji het volgende:
-knip-
offtopic: kennen wij elkaar eigenlijk? we hebben dezelfde opleiding gedaan en zijn ongeveer evenoud. ik zat daar van 1996 tot 2000
Vampire Romance O+
  dinsdag 3 januari 2006 @ 12:42:59 #179
63411 Roeji
pi_33655622
offtopic: zou kunnen. ik weet t niet, ben nogal slecht in t onthouden van namen/gezichten. ik heb de korte opleiding gedaan, 1999-2001. eerste lichting netwerk/systeembeheer.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 3 januari 2006 @ 16:14:43 #180
63411 Roeji
pi_33662728
@ conflict; na hoeveel tijd nadat je was begonnen met concerta of een ander middel, merkte jij verschil in je denken/doen en laten?
ik heb er nu dag 2 op zitten. maar behalve dat ik 's morgens enorm duizelig ben en een beetje het idee kreeg in de auto (ik heb even moeten rijden, kort stukje gelukkig) dat ik in een film zat, merk ik nog niks anders. ongeveer een 2,5 a 3 uur na de eerste dosis zakt dit allemaal wel weg. de duizeligheid komt af en toe nog even terug evenals wat hoofdpijn. maar ik ben 'er' nu wel tijdens het autorijden.
ik ga zaterdag de dosis ophogen, naar 3x 1 tablet. volgens mn psych kon ik dat ineens doen. maar ik denk dat ik toch 's morgens maar een halve neem. als ik er zo dizzy van blijf tenminste.

ik ben misschien te ongeduldig, maar ik ben nieuwsgierig naar het uiteindelijke effect. nu zit ik af en toe te denken (ja ik weet t, t klinkt raar) : is het nu stil in mn kop?? is die orkaan gaan liggen? maar ik ben daar zo hard over aan t nadenken dat t natuurlijk van zn leven niet rustig word in mn kop.

ach ik moet nu echt gaan leren om geduldig te worden. maar dat duurt me te lang
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33663477
quote:
op maandag 2 januari 2006 20:06 schreef haagse_elfje het volgende:
ik slik sinds een aantal jaar ritalin, 4 x daags 1,5 heb ook een tijdje concerta gebruikt, daar werd ik niet zo lekker van. ik moet toegeven dat de ritalin wel heel veel mijn leven heeft kunnen redden, ik ben minder impulsief en mijn concentratie is veel hoger, maar zonder ritalin kan ik ook wel stil zitten.

ik zit bij het adhd programma voor volwassenen in den haag, de begeleiding is echt top!
oh daar zit ik ook ken ik jou, ik zit daar op de woensdag...
pi_33664324
ik zit nu een aantal dagen aan de ritalin. bevalt wel redelijk. ik kan beter stilzitten en kloteklussen maak ik af terwijl ik er niet over nadenk wat voor enorm leuke andere dingen ik allemaal zou kunnen doen. ik vergelijk het een beetje met stoned zijn, alleen dan kun je nog nadenken. je kunt echt maar één ding tegelijk en oninteressante dingen zijn makkelijker te volgen.

jammer alleen dat ik totaal geen bioritme heb en die pillen dus elke dag weer op andere tijden slik. maar als ik wakkeer ben begin ik met de eerste en daarna elke 4 uur weer 10 mg.

ik heb wel wat leipe dingen, weet niet of het daardoor komt, maar ik voel me gewoon niet erg lekker, zowel fysiek als psychisch ga ik een beetje op en neer op een dag. het ene moment zou ik het liefst even huilen terwijl ik een uur later voor alles in ben.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:05:03 #183
63411 Roeji
pi_33664567
ben jij dan meteen met 10mg begonnen?
ik ben met 5 mg begonnen en na een week mag ik t omhoog gooien naar 10mg. misschien dat de dosis ineens te hoog is.
ik heb dat wat dat bioritme betreft ook. op dagen dat ik moet werken gaat de eerste er om half 7 in (en dan om de 4 uur) maar op dagen dat ik thuis ben gaat de eerste er pas om half 9 in. maar het gaat goed denk ik, zolang ik ze maar meteen inneem als ik opsta.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 3 januari 2006 @ 17:32:37 #184
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33665553
ik heb vanmiddag eens een potje visoliecapsules geprobeerd. niet echt fris spul, het werkt een beetje in m'n maag, ik loop al de hele dag te boeren en daarnaast heb ik ook de hele tijd het idee dat ik heel muf uit m'n mond ruik.

maargoed. eens zien of het verder nog nut heeft.
Vampire Romance O+
pi_33667469
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 17:05 schreef roeji het volgende:
ben jij dan meteen met 10mg begonnen?
ik ben met 5 mg begonnen en na een week mag ik t omhoog gooien naar 10mg. misschien dat de dosis ineens te hoog is.
ik heb dat wat dat bioritme betreft ook. op dagen dat ik moet werken gaat de eerste er om half 7 in (en dan om de 4 uur) maar op dagen dat ik thuis ben gaat de eerste er pas om half 9 in. maar het gaat goed denk ik, zolang ik ze maar meteen inneem als ik opsta.
4x 10mg per dag idd.
ik neem het ook meteen in als ik opsta. dus dat zal wel ok zijn.
als je slaapt heb je er toch geen hol aan.
ik heb trouwens ook het idee dat ik wat kramp in mijn kaken krijg.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:35:37 #186
63411 Roeji
pi_33667512
ik ben eens benieuwd naar die visolie capsules. ik heb idd ook al meerdere malen gehoord dat je naar een visafslag gaat ruiken en dat je t ook zo proeft. maar goed als het helpt, dan is dat voor de rest bijzaak.

succes ermee.
Ik ben zo blij, zo blij
  dinsdag 3 januari 2006 @ 18:38:31 #187
63411 Roeji
pi_33667600
@ mighty-mite: mmmm vreemd, ik had vanmorgen ook t gevoel als of mn kaken en wangen stijf stonden. een beetje dat face-lift gevoel (als je gezicht strak naar achteren trekt)
kun je niet voor jezelf wat uitproberen met de hoogte van de dosis? bijvoorbeeld 's morgens 5mg en de rest daarna 10.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33668208
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 18:38 schreef roeji het volgende:
@ mighty-mite: mmmm vreemd, ik had vanmorgen ook t gevoel als of mn kaken en wangen stijf stonden. een beetje dat face-lift gevoel (als je gezicht strak naar achteren trekt)
kun je niet voor jezelf wat uitproberen met de hoogte van de dosis? bijvoorbeeld 's morgens 5mg en de rest daarna 10.
vanavond neem ik wel een halve, anders kan ik weer niet pitten en zit ik weer met die speed-kaken.
  dinsdag 3 januari 2006 @ 19:12:25 #189
63411 Roeji
pi_33668649
hahaha.
maar neem jij er nu nog?? mij is verteld om na 16u geen meer te nemen omdat je dan dus niet meer slaapt. of niet kunt inslapen. misschien is dat t probleem waardoor je je niet lekker voelt.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33680580
quote:
op donderdag 29 december 2005 02:09 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

hmm.. hoe oud ben je? ben je in therapie? ik vraag me maar af of ritalin wel zo effectief is als men soms denkt. tis sowieso rotzooi dat spul.
ik vindt je beredenering nogal zwart/wit. waar baseer je je constatering op dan? op het eventuele verslavende effect van ritalin (wat naar mijn idee indianenverhalen zijn) of op het feit dat het niet bij iedereen de gewenste uitwerking heeft?
pi_33683883
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 19:12 schreef roeji het volgende:
hahaha.
maar neem jij er nu nog?? mij is verteld om na 16u geen meer te nemen omdat je dan dus niet meer slaapt. of niet kunt inslapen. misschien is dat t probleem waardoor je je niet lekker voelt.
als ik 4x per dag moet slikken is het: 800 > 1200 > 1600 > 2000 uur. dus ja.
maar aangezien ik zelden voor de middag uit bed ben moet ik die tijden wat opschuiven.
pi_33683886
heb de rest (gelukkig, als er weer zoveel fok! reacties staan) nog niet gelezen dus plaats hier even een tvptje en lees het morgen wel
pi_33684690
een tipje voor de partners van mensen met adhd:

http://partnersvanadhd.nl

zeker het forum kan nog weleens opluchten...
tis alleen, met tijden, nogal rustig...

gelukkig nieuwjaar allemaal nog...
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
pi_33684692
dubbelpost
  woensdag 4 januari 2006 @ 08:26:00 #195
63411 Roeji
pi_33684859
quote:
op woensdag 4 januari 2006 04:48 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

als ik 4x per dag moet slikken is het: 800 > 1200 > 1600 > 2000 uur. dus ja.
maar aangezien ik zelden voor de middag uit bed ben moet ik die tijden wat opschuiven.
en ze om de 3,5 uur nemen? dan beginnen ze uitgewerkt te worden (na 4 u zijn toch zo goed als helemaal uitgewerkt of heb ik dat verkeerd?), dacht ik zo. scheelt toch alweer een uur extra per dag.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33687194
quote:
op woensdag 4 januari 2006 07:51 schreef neverending het volgende:
een tipje voor de partners van mensen met adhd:

http://partnersvanadhd.nl

zeker het forum kan nog weleens opluchten...
tis alleen, met tijden, nogal rustig...

gelukkig nieuwjaar allemaal nog...
dude op dat forum staan 2 berichten
pi_33688920
quote:
op woensdag 4 januari 2006 10:54 schreef sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

dude op dat forum staan 2 berichten
dudette you mean
ik weet het,maar met periodes is het er wat drukker en er zitten altijd een vaste kern die wel wat tips en advies heeft...+ het feit dat meer naamsbekendheid misschien ook meer posters zal genereren??
pi_33689681
quote:
op woensdag 4 januari 2006 11:52 schreef neverending het volgende:

[..]

dudette you mean
ik weet het,maar met periodes is het er wat drukker en er zitten altijd een vaste kern die wel wat tips en advies heeft...+ het feit dat meer naamsbekendheid misschien ook meer posters zal genereren??
oh dudette dan heb je het niet over de chatbox, of halen ze de berichten van het forum weer weg, na verloop van tijd...
pi_33692790
quote:
op woensdag 4 januari 2006 12:21 schreef sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

oh dudette dan heb je het niet over de chatbox, of halen ze de berichten van het forum weer weg, na verloop van tijd...
hahaha, je moet je wel registreren voor het forum, anders zie je maar twee topics...
druk is het niet, maar zo rustig nu ook weer niet...

de chatbox is, tenzij er een chatavond is georganiseerd over een bepaald thema meestal leeg...
  woensdag 4 januari 2006 @ 14:18:13 #200
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_33693899
quote:
op dinsdag 3 januari 2006 18:38 schreef roeji het volgende:
een beetje dat face-lift gevoel (als je gezicht strak naar achteren trekt)
had ik ook... beetje hetzelfde als je met je kop dagen in brandende zon hebt gezeten....
reken er niet te veel op dat het gelijk gaat werken en dat er een wereld van verschil is.
ik heb ook maandan lang van alles geprobeerd en niks werkte.
had alleen bijwerkingen...
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')