abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2005 @ 16:05:34 #101
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_33277390
is het misschien een ideetje als we een soort van lijstje maken met tips die helpen met wat dan ook?
zoals bijv de tip van aquadigio over de visolie capsules.

nu zoek je je soms wild tussen alle teksten door. en ik heb niet altijd het geduld om alles weer door te lezen als ik me herinner dat er 'ergens' een handige tip stond. en als 'net-ontdekte-adhd-er' wil ik graag alle tips uitproberen. misschien iets centraals van maken, modjes?
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_33279012
goed idee... ga ik snel achteraan!

ik kan btw ook dit boek aanraden:

is onlangs verschenen en staan dus de laatste nieuwtjes op adhd gebied in. en dit is dus geen boek met alleen maar wetenschappelijk saai gelul.. het is écht leuk en fijn om te lezen!
AquaDiGio heet vanaf nu w8jij17
pi_33279403
ik heb vorige week het boek "delivered from distraction" van edward hallowell besteld. als het goed is, komt hij vandaag binnen. het schijnt een goed boek te zijn voor/over ad(h)d'ers.

http://www.drhallowell.com/store/delivered.html

http://www.amazon.com/gp/product/034544230x/103-9551374-7538237?v=glance&n=283155
"Let us not be down-hearted! One total catastrophe like this is just the beginning!"
pi_33293606
die edward hallowell is idd een zeer goed therapeut op het gebied van adhd.
dat boek van hem dat ik "aanprijs" is echt zo ontzettend fijn om te lezen! hij brengt het in een meer positief daglicht en dat geeft na jaren van tegenslagen een fijn gevoel.

een eigenschap van adhd die bij mij erg veel nadelen met zich meebrengt, hoe tegenstrijdig ook eigenlijk, is dat ik té veel om mensen kan geven / te veel van ze kan houden. ik heb zoiezo extremen in gevoelens op allerle fronten, maar dat kan ook positief zijn.
pi_33294413
volgens die test uit de op heb zelfs ik adhd
pi_33299719
quote:
op woensdag 21 december 2005 23:57 schreef pescapallamarcusmanu het volgende:
volgens die test uit de op heb zelfs ik adhd
en zie hier, nog een goede reden om tegen zelfdiagnoses en onlinetesten te zijn.
pi_33308481
online testen kunnen best een leuk handvat zijn om een diagnose te stellen maar de echte diagnostiek moet je toch echt via een psychiater laten doen, alleen die zijn bevoegd om een diagnose adhd te stellen.

er zijn zoveel aanverwante ziektes die kunnen doen lijken of je adhd hebt waardoor er een geheel vertekend beeld onstaat. kijk maar eens naar borderline, bipolair, en depressie!

ik heb zelf adhd/add en heb er 2 jaar over gedaan om daar achter te moeten komen, het is niet iets wat je even kan stellen door een test die toevallig op dit moment hoog uit komt.

bij mij zijn verschillende psychologen, psychiaters en psychiatrischverpleegkundigen mee bezig geweest. om de nog maar over grote hoeveelheid aan persoonlijkheidstesten te zwijgen.

uiteindelijk kwam er dus adhd uit en is absoluut geen mode ziekte maar heel vervelend voor degenen die het hebben. er zijn teveel mensen die er te luchtig over doen en denken dat er zomaar een labeltje aan gehangen wordt nee! het is wel degelijk een heel vervelende aandoening als men er last van heeft.

wat ik hier veel zie en daar hebben de mensen gelijk in, mensen met deze ziekte hebben veel structuur en een strak schema nodig om naar behoren te kunnen functioneren.

hetgeen hier over het hoofd gezien wordt is dat het geen zaak is van niet willen maar een totaal onvermogen hebben te plannen en zich aan afspraken te houden voor iemand anders met een normale dopamine en norepinefrine/noradrenaline spiegel moeilijk te begrijpen. maar daarvoor is er medicatie!

[ Bericht 18% gewijzigd door Vinnie_31 op 22-12-2005 14:32:36 ]
pi_33338178
ik ben adhd.

niet zozeer meer in lichamelijke vorm zoals toen ik wat jonger was, nee tegenwoordig uit het zich meer in mentale onrust, iets wat nogwel veel irritanter is.

vroeger van alles gehad: retalin,depiperon,dixarit en nog wel een paar andere probeerseltjes die niet aansloegen of rare bijwerkingen hadden.
nu: zelf medicatie door cannabis en dat alleen voor t slapen gaan, anders ben ik zo onrustig in mn hoofdje dat ik onmogelijk kan slapen.
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:53:18 #109
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_33342512
quote:
op vrijdag 23 december 2005 10:55 schreef cartman84 het volgende:
ik ben adhd.

niet zozeer meer in lichamelijke vorm zoals toen ik wat jonger was, nee tegenwoordig uit het zich meer in mentale onrust, iets wat nogwel veel irritanter is.

vroeger van alles gehad: retalin,depiperon,dixarit en nog wel een paar andere probeerseltjes die niet aansloegen of rare bijwerkingen hadden.
nu: zelf medicatie door cannabis en dat alleen voor t slapen gaan, anders ben ik zo onrustig in mn hoofdje dat ik onmogelijk kan slapen.
misschien moet je maar weer een keer naar de psych. er zijn veel nieuwe medicijnen voor adhd!
  vrijdag 23 december 2005 @ 14:08:57 #110
63411 Roeji
pi_33342993
misschien een rare vraag. maar op de verpakking en in de bijsluiter van ritalin staat dus dat je het niet gelijktijdig met alcohol mag gebruiken. nu ben ik ook niet echt van plan om die dingen met een glas bier naar beneden te krijgen. maar gezien de feestdagen, wil ik me graag een glaasje drinken. als ik de laatste tablet om 16u heb ingenomen, mag/kan ik dan later op de avond alcohol drinken?

ik ga nl beginnen met ritalin. maar ben me nu aan het bedenken of het mogelijk is om er toch iets bij te drinken. anders wacht ik gewoon nog een weekje voor ik ermee begin. oja, ik begin met 3 keer per dag een halve en na een week 3 keer per dag een hele tablet. ik weet niet of de dosis iets uitmaakt als je je een glaasje alcohol wilt drinken.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33344477
je kunt best een paar dagen zonder. dus als je lekker wilt feesten de komende dagen neem ze gewoon een tijdje niet in. ik heb, toen ik zelf ritalin gebruiktte, ook heel soms een tussenpauze genomen. als je na de onderbreking maar weer met regelmaat doorgaat, dat is het belangrijkste.
  vrijdag 23 december 2005 @ 15:11:22 #112
63411 Roeji
pi_33344853
ik moet er nog mee beginnen, heb ze net een paar dagen thuis liggen. ik moet nu instelfase doen en daarna (als ik dus weet welke dosis goed helpt bij mij) ga ik ze alleen nemen wanneer ik het nodig heb. de dagen dat ik werk dus en de dagen dat ik iets moet doen wat mn concentratie vereist. op andere dagen vind ik het niet nodig om mn adhd te onderdrukken.

daarom vraag ik me af of ik gewoon een glaasje of wat (ik ga me ook niet klemdrinken) kan drinken als er de nodige uren overheen zijn gegaan ná de laatste tablet van die dag. als dat niet kan dan wacht ik een week alvorens ik ga beginnen.
Ik ben zo blij, zo blij
  zaterdag 24 december 2005 @ 21:09:00 #113
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_33381171
quote:
op vrijdag 23 december 2005 15:11 schreef roeji het volgende:
ik moet er nog mee beginnen, heb ze net een paar dagen thuis liggen. ik moet nu instelfase doen en daarna (als ik dus weet welke dosis goed helpt bij mij) ga ik ze alleen nemen wanneer ik het nodig heb. de dagen dat ik werk dus en de dagen dat ik iets moet doen wat mn concentratie vereist. op andere dagen vind ik het niet nodig om mn adhd te onderdrukken.

daarom vraag ik me af of ik gewoon een glaasje of wat (ik ga me ook niet klemdrinken) kan drinken als er de nodige uren overheen zijn gegaan ná de laatste tablet van die dag. als dat niet kan dan wacht ik een week alvorens ik ga beginnen.
gewoon na 16:00 niet meer nemen maar hou wel in de gaten dat je je na die tijd moe kunt gaan voelen en dat wordt versterkt door drank dus wees er wel voorzichtig mee.
  zaterdag 24 december 2005 @ 21:33:37 #114
63411 Roeji
pi_33381733
ókee, is duidelijk. hoe 'erg' is dat moe voelen meestal? als dat tenminste te vertellen valt. ik heb nl ook cvs en ben eigenlijk altijd al moe. nu hoop ik niet dat de ritalin dat gaat versterken. want dan krijg ik denk ik een leven dat alleen uit slapen gaat bestaan.

ach ik zie het wel. ik denk dat ik morgen maar ga beginnen.

oja, hoe zit t eigenlijk met autorijden. de gele sticker zit er op. maar ik heb gelezen dat juist voor ons adhd-ers het ook wat autorijden betreft positief kan uitvallen, dat je alerter enzo word.
heeft een van jullie hinder ondervonden bij het rijden in de eerste paar weken van het gebruik? of kon je meteen rijden?
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33381774
quote:
op maandag 28 november 2005 14:50 schreef neverending het volgende:

(
op maandag 28 november 2005 14:19 schreef avotar het volgende:
vroeger noemden ze dat soort mensen dom...
)
[..]

wat een enorme domme reactie.
vaker dan eens zijn adhd-ers juist zeer intelligente en creatieve mensen

wat mij betreft hou je je mond dicht als je ergens niets vanaf weet!
vroeger wist men niet zoveel van deze aandoening, ze lieten zich uit over iets waar maar beperkt iets over bekend was. bij dit soort dingen ben je afhankelijk van de mensen 'die het weten'. als die het dan ook niet volledig weten krijg je dit soort uitsprake.

het heette toen ook mbd mnimal brain disfunction. (hersenbeschadiging) het is echter een stof die ontbreekt of onvoldoende wordt aangemaakt.

medicatie kan je ook dommer laten lijken dan je bent. of je gesteldheid.

groeten joost
Groetjes Joost
pi_33381801
quote:
op maandag 5 december 2005 02:37 schreef -delta- het volgende:

[..]

adhd'ers zijn "altijd" erg verslavingsgevoelig, door die kicks op allerlei dingen.

*ff er tussen gestopt, want dit bericht is een reactie op twee tal berichten. dus een reactie op een bericht. ik wil reageren op allebei.*
(
op maandag 5 december 2005 02:29 schreef mighty_myte het volgende:

enorme drang naar kicks (goeie film, drugs, uitgaan, wat dan ook)
)
twee dingen;

1) adhd'ers hebben een drukte van belang in hun hoofd, dit kunnen ze de baas door sterke prikkels op te zoeken. die sterke prikkel zorgt er voor dat ze zich kunnen concentreren en die drukte niet meer zo hebben.
2) verslavingsgevoelig zijn heeft niks met adhd te maken hoewel de drug dit wel in de hand werkt. dit probleem ligt dus bij de drug. omdat je steeds meer nodig hebt om het effect te behouden geldt het als verslavend.
groeten joost
Groetjes Joost
pi_33382288
quote:
op maandag 28 november 2005 16:12 schreef pracissor het volgende:
mij lijkt het ook verstandig om het significante verschil tussen add en adhd naar voren te brengen.
iemand met adhd of add verschilt nogal.
adhd staat voor 'attention deficit hyperactivity disorder'.
het staat voor:
de wanorde van de hyperactiviteit van het tekort van de aandacht

waarbij add zonder de hyperactivity is. die slaat op de uiterlijke kenmerken terwijl de a d d op innerlijke kenmerken slaan.

add
de wanorde van het tekort van de aandacht

groeten joost
Groetjes Joost
pi_33383479
quote:
op zondag 27 november 2005 16:10 schreef alicey het volgende:
kun je misschien iets over je eigen geschiedenis vertellen drijvendschaap? dit aangezien het een goede gewoonte is dat de topic starter aftrapt met ervaringen.
ik ben nieuw.

heb adhd en ben autistisch.

ik heb altijd moeite gehad met leren (lees concentreren) ben altijd heel druk (zonder mijn pilletje), zowel innerlijk als uiterlijk; dit is dus adhd. heb moeite met veranderingen en heb moeite met meer intimiteit als dit te snel gaat.
vroeger ging ik alleen naar een lom school en moeilijke klussen werden voor mij opgeknapt. (slechte zaak). dwangmatige situaties werden slecht opgevangen.

ik heb écht alles zelf moeten doen om mijn aandoening (want dat is het tóch?) de baas te worden.

ik word nog kwaad en verdrietig als ik aan vroeger denk. mij werd alleen verteld wat ik -niet - mocht. verder werd ik aan mijn lot overgelaten. ik werd ook als moeilijk in de omgang genoemd. er deugde van alles niet aan me. ^%%$&^(*&$^% <-- = vloeken.
tja ik kan wel een heel verhaal schrijven maar dan ben ik morgen nog bezig. er is zat fout gegaan en ik heb uiteindelijk niet bijster veel voor elkaar. ik droom nog steeds van een mooie en lieve vriendin maar dat wil ook maar niet lukken.

toen ik opgenomen werd in het psychiatrische ziekenhuis was ik burn-out. men dacht dat ik psychotisch was en gaf me zyprexa. wat een troep. ik was al zo moe. door die troep kreeg ik er alleen maar problemen bij en werd ook nog eens ontzettend dik. (waterophoping denk ik). ik wist niet waar het kwam en voelde me twee jaar zeer ongelukkig, was bang voor eenzaamheid. kon niet op de computer en geen tv kijken en ook niet zitten (hier was ik allemaal te moe voor en had er geen kracht voor) het beroerde was/ is dat ik een doorzetter ben, daardoor leek het voor de psychiater dat de zyprexa goed was want ik was voor hem goed te volgen. (ik zette gewoon (zonder te weten) heel veel kracht). (omdat het moest) nu ik weer met ritalin werk en tegenwoordig met concerta is mijn wereld veel fijner. niks angst voor eenzaamheid, niks moe (ik ben natuurlijk ook hersteld van die burn-out) ik werk nu weer en als het ff mee zit binnenkort ook weer in de ict.

nou ik stop anders blijf ik bezig.

groeten joost
Groetjes
  zondag 25 december 2005 @ 13:11:52 #119
63411 Roeji
pi_33392769
hallo joost,

fijn dat je je verhaal hier durft neer te zetten. veel herkenbare stukken erin, dat doorzettingsvermogen bijv.

veel succes en sterkte met het terugkomen in de arbeidswereld.

groetjes
roeji
Ik ben zo blij, zo blij
  zondag 25 december 2005 @ 13:16:29 #120
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_33392869
quote:
op zaterdag 24 december 2005 21:33 schreef roeji het volgende:
ókee, is duidelijk. hoe 'erg' is dat moe voelen meestal? als dat tenminste te vertellen valt. ik heb nl ook cvs en ben eigenlijk altijd al moe. nu hoop ik niet dat de ritalin dat gaat versterken. want dan krijg ik denk ik een leven dat alleen uit slapen gaat bestaan.

ach ik zie het wel. ik denk dat ik morgen maar ga beginnen.

oja, hoe zit t eigenlijk met autorijden. de gele sticker zit er op. maar ik heb gelezen dat juist voor ons adhd-ers het ook wat autorijden betreft positief kan uitvallen, dat je alerter enzo word.
heeft een van jullie hinder ondervonden bij het rijden in de eerste paar weken van het gebruik? of kon je meteen rijden?
in het begin zou ik je zeker niet aanraden te gaan rijden wen eerst aan het gevoel zorg dat je voor jezelf de goede dosering neemt dat is nl voor iedereen verschillend.
en ja voor de meeste adhd'ers gaat het rijden beter met ritalin.

en hoe moe? tja.......................... ik ben jou niet dat is bij iedereen anders...
  zondag 25 december 2005 @ 13:17:43 #121
137234 Vinnie_31
Tja, whatever
pi_33392892
quote:
op zondag 25 december 2005 13:11 schreef roeji het volgende:
hallo joost,

fijn dat je je verhaal hier durft neer te zetten. veel herkenbare stukken erin, dat doorzettingsvermogen bijv.

veel succes en sterkte met het terugkomen in de arbeidswereld.

groetjes
roeji
al begonnen?
  maandag 26 december 2005 @ 11:25:54 #122
63411 Roeji
pi_33410378
ik ben nog niet begonnen met de ritalin (als je mij tenminste bedoelt ). aangezien ik voor mn werk 1,5 uur moet rijden. ben ik nu even me hard aan t bedenken hoe ik daar ga komen als ik niet mag rijden. deze week kan ik met niemand meerijden. volgende week hopelijk wel.
en anders zit er niks anders op denk ik, dan me een week of 2 vrij te regelen (of ziek melden?). ik werk maar parttime, dus dat zou te doen moeten zijn.

ik ga sowieso volgende week beginnen, of 1 of 2 januari. maar dan ook niet later. anders schuif ik het denk ik weer verder voor me uit.

@vinnie: thanx voor de info
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33413868
hoeveel topics zijn hier al niet over geweest.. ik heb er zelfs een keer een geopend, d8 ik zo.
Delivered without an information leaflet
pi_33415466
vind je het erg dan? misschien kun je dan beter ergens anders posten?

dit zijn de zeldzame topics die nog eens iets opleveren ipv alle bullshit.

er kunnen niet genoeg topics over adhd zijn.
  maandag 26 december 2005 @ 15:40:45 #125
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_33415972
quote:
op maandag 28 november 2005 01:05 schreef sebastiaan_2003 het volgende:

[..]

erg kansloos
dat heeft hij ook echt gedaan slimmerik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties