abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32616460
Dit jaar moet ik gaan kiezen wat ik volgend jaar wil gaan doen. (ik doe nu 6 vwo en wil volgend jaar een opleiding gaan volgen aan een universiteit)
Officieel moet ik voor 1december in ieder geval iets invullen bij de IB groep, wijzigen van de keuze was makkelijker dan later aanmelden ofzoiets.
Nu zit ik te twijfelen tussen 3 opleidingen, Business studies en bestuurskunde aan de UvT en rechten (recht&management) aan de RU. Nou ben ik al naar de proefstudeerdag van business studies en rechten geweest maar deze hebben er niet tot geleid dat ik nu weet wat ik wil.

Dus als iemand ervaringen, tips of andere adviezen heeft over 1 van deze opleidingen, ik hoor ze graag.
  zondag 27 november 2005 @ 15:04:00 #2
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_32618551
Ja, wat wil je later voor werk gaan doen, en in welke richting/brance.
Kijk dan welke opleiding daartoe leidt en welke in jouw buurt zit en of je anders bereid bent en kunt zijn om op kamers te gaan. Vergelijk de opleidingen, de vakken en de sfeer. Zet alles netjes op een rijtje en maakt een keuze voor dat wat je leuk lijkt, niet wat later het meeste schuift
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_32618745
waar is de RU?
the best is yet to come undone
  zondag 27 november 2005 @ 15:12:34 #4
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_32618804
Radboud is in Nijmegen geloof ik.
  zondag 27 november 2005 @ 15:23:20 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_32619081
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:12 schreef Kang-He het volgende:
Radboud is in Nijmegen geloof ik.
Inderdaad

Waarom je keuze Bestuurskunde in Tilburg, terwijl je misschien r&m in Nijmegen wil studeren? Heb je Bestuurskunde al in Nijmegen gezien?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_32619087
als uvt dan tilburg is ging ik voor nijmegen
the best is yet to come undone
pi_32619101
en hou er rekening mee dat als je shit als rechten (en dat soort dingen) gaat doen dat er nog 4 miljoen mensen zijn die dat ook gestudeerd hebben of studeren.... Dus dat je wel heel erg goed moet zijn en op moet vallen wil je uit al die mensen gekozen worden voor je baan ofzo.
  zondag 27 november 2005 @ 15:35:51 #8
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_32619379
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:23 schreef jeloo het volgende:
als uvt dan tilburg is ging ik voor nijmegen
Zou ik ook doen (niet omdat ik er nu al studeer; Bestuurskunde), Tilburg is wat afstandelijk vond ik destijds. In Nijmegen doen ze veel meer voor de student etc. En aangezien je uit Noord-Limburg komt, is Nijmegen wel dichterbij dan Tilburg.. en dus wat makkelijker reizen als je geen kamer hebt. (Of wil/ houd je daar geen rekening mee (houden))..
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_32620860
Qua reizen maakt het niet uit; de aansluitingen met de trein zijn allebei bagger. Voor allebei dik een uur reizen dus ik ga zowiezo denk ik wel op kamers. De reden waarom ik bestuurskunde in nijmegen niet echt zie zitten is omdat het in de elsevier en in de keuzegids wordt afgeschildert als een matige opleiding. Rechten is inderdaad een studie die veel mensen doen maar het lijkt me wel leuk om te doen en aangezien ik nog geen idee heb wat ik later wil gaan doen is het waarschijnlijk een goede basis.
pi_32620943
Ow ja heel belangrijk TS:
die 1 december is NIET BINDEND. Dat willen de instituten wel maar dat hoeft niet.
Ik ga naar Tilburg en Business Studies sprak mij niet echt aan. Ik twijfelde tussen BS en IB.BS is socialer en juridisch terwijl bestuurskunde dat minder heeft..
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
pi_32621129
Ik weet dat die 1 december niet bindend is maar tijdens de voorlichting over het inschrijven bij ons op school werd gezegd dat je beter gewoon maar iets kan invullen voor 1 dec. dan dat je daarna pas inschrijft.

Die IB groep is wel vaag vind ik; ze zijn nog steeds niet in staat om zoiets ''makkelijks'' als een inschrijving voor een opleiding via de electronische weg te laten verlopen.
pi_32621553
komt omdat je altijd nog moet tekenen enz...

Er is niks wat je nog volledig op internet kunt aanvragen, je moet altijd nog iets uitprinten en ondertekenen en dan opsturen.
pi_32638657
Ik zit nu op het moment in Tilburg, en ben hier wel tevreden (verder niet veel vergelijkingsmateriaal, maar goed )
Volgens mij is er vanaf dit jaar een selectiedag voor bestuurskunde in Tilburg, ik zou dat nog even nazoeken.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_32647747
Ja er is een selectiedag maarja dan weet je wel dat je zeker genoeg capaciteite hebt dus dat vind ik geen probleem.
pi_32648062
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:38 schreef Gertjuhh het volgende:
Ik weet dat die 1 december niet bindend is maar tijdens de voorlichting over het inschrijven bij ons op school werd gezegd dat je beter gewoon maar iets kan invullen voor 1 dec. dan dat je daarna pas inschrijft.

Die IB groep is wel vaag vind ik; ze zijn nog steeds niet in staat om zoiets ''makkelijks'' als een inschrijving voor een opleiding via de electronische weg te laten verlopen.
Dat maakt echt niet uit hoor die 1 december. Onze mentor vertelde ons dat we beter gewoon kunnen wachten en absoluut zeker zijn van onze keuze. Het is niet beter om voor 1 dec in te vullen.
What a difference a day makes , twenty-four little hours....
pi_32648187
quote:
Op zondag 27 november 2005 13:49 schreef Gertjuhh het volgende:
Dit jaar moet ik gaan kiezen wat ik volgend jaar wil gaan doen. (ik doe nu 6 vwo en wil volgend jaar een opleiding gaan volgen aan een universiteit)
Officieel moet ik voor 1december in ieder geval iets invullen bij de IB groep, wijzigen van de keuze was makkelijker dan later aanmelden ofzoiets.
Nu zit ik te twijfelen tussen 3 opleidingen, Business studies en bestuurskunde aan de UvT en rechten (recht&management) aan de RU. Nou ben ik al naar de proefstudeerdag van business studies en rechten geweest maar deze hebben er niet tot geleid dat ik nu weet wat ik wil.

Dus als iemand ervaringen, tips of andere adviezen heeft over 1 van deze opleidingen, ik hoor ze graag.
Wat wil je later, na je studie, doen?
pi_32649876
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:11 schreef Gertjuhh het volgende:
Ja er is een selectiedag maarja dan weet je wel dat je zeker genoeg capaciteite hebt dus dat vind ik geen probleem.
Dus sowieso een tweede keus achter de hand houden voor het geval dat. Ik weet niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat (ik doe ook een andere studie; personeelwetenschappen), het ligt voor een groot deel ook aan je motivatie heb ik begrepen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_32650990
quote:
Op maandag 28 november 2005 16:29 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Wat wil je later, na je studie, doen?
Wat ik later wil doen weet ik nog totaal niet en daarom heb ik misschien ook voor wat ''algemenere'' studies gekozen waar ik nog genoeg mee kan.

Die 1 dec zal inderdaad geen ramp zijn maar dat zal dan wel aan de voorlichting bij ons op school hebben gelegen.
pi_32723096
Als je niet weet wat je wilt gaan doen, is het misschien ook handig naar een studie te kijken waarbij er genoeg mogelijkheden zijn voor je master, na de bachelor. Dus dat je met je bachelor verschillende masters kunt volgen. Dan kun je ook nog ietwat een richting kiezen (mijn studie heeft bijv. maar 1 master).
  donderdag 1 december 2005 @ 12:30:41 #20
129127 .Tarzan.
Zwaaien met die billen
pi_32723230
ohw, moet dat voor 1 december?
pau·per (de ~ (m.), ~s)= 1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
to·pic (de ~, ~s) = 1 onderwerp van gesprek
pau·per·to·pic = TVP
pi_32723599
quote:
Op maandag 28 november 2005 18:27 schreef Gertjuhh het volgende:

[..]

Wat ik later wil doen weet ik nog totaal niet en daarom heb ik misschien ook voor wat ''algemenere'' studies gekozen waar ik nog genoeg mee kan.

Die 1 dec zal inderdaad geen ramp zijn maar dat zal dan wel aan de voorlichting bij ons op school hebben gelegen.
Ik vind zelf ook erg belangrijk wat je er later mee wilt doen. Maar als je dat niet weet wordt het natuurlijk een stuk moeilijker.

Persoonlijk vind ik Nijmegen en die universiteit daar veel leuker. Tilburg staat wel veel hoger aangeschreven qua economie.
pi_32724661
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:24 schreef Elefes het volgende:
Als je niet weet wat je wilt gaan doen, is het misschien ook handig naar een studie te kijken waarbij er genoeg mogelijkheden zijn voor je master, na de bachelor. Dus dat je met je bachelor verschillende masters kunt volgen. Dan kun je ook nog ietwat een richting kiezen (mijn studie heeft bijv. maar 1 master).
mijn studie heeft helemaal geen master
daar kan ik even een hoop kanten mee uit zeg

pi_32725150
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

wij kiezen pas na de (niet aanwezige) master ... en dan kan je toch veel kanten op ohh
pi_32725998
quote:
Op donderdag 1 december 2005 13:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat voor studie doe je??

Ik dacht dat alleen bij geneeskunde en tandheelkundestudie geen master is?
pi_32726086
Geneeskunde dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')