Yup.quote:Op zondag 18 december 2005 12:17 schreef Svensational het volgende:
Maar als in de studio alles veel beter klonk, was Marescha dus nóg beter?
Heerlijk, mensen die naar hun verstand pratenquote:Op zondag 18 december 2005 12:11 schreef Zhenar het volgende:
[..]Emmen
De grootste incrowd plek van Nederland.
![]()
quote:Ook Raffaëla laat een uitstekende indruk achter. "Wat zing jij te gek! Volgens mij kun je nu wel weer gaan. Of niet soms?"
Raffaëla, die nog nooit zangles heeft gehad, zingt voor Babette het refrein van haar workshopkeuze: het swingende Disco Inferno van de Tramps. Babette is razend enthousiast. "Wat zing jij te gek! Volgens mij kun je nu wel weer gaan. Of niet soms?"
Raffaëla geeft echter toe dat ze moeite heeft met haar ademhaling. "Ik weet van mezelf dat die echt heel erg slecht is." Op verzoek van de zangcoach zingt ze nog een klein stukje. Babette luistert nauw toe. "Ik begrijp wat je bedoelt", zegt ze. "Je vergeet uit te ademen. Maar wat het rare is, dat je het allemaal wél haalt. Je hebt zo'n krachtige stem! Het is werkt dus eigenlijk in je voordeel, omdat je gewoon door kunt gaan."
"Je komt er dus mee weg. Het is niet zo dat je duidelijk hoort dat je er problemen mee hebt, maar voor de rest gaat alles zo van nature, dat ik niet weet wat ik jou nog moet leren eigenlijk. Of speel je nu heel onzeker?" "Nee, ik ben niet onzeker over mijn stem", zegt de Idols-kandidate.
"Je zult je wel meer bewust moeten worden van een lagere ademhaling, want als je verder gaat met zingen, kun je daar in de toekomst last van krijgen. Probeer ook heel erg voor in je mond te blijven zingen. Je zingt te gek en ziet er leuk uit. Probeer dus maar met je ademhaling aan de gang te gaan. Kijk of je het een heel nummer kunt volhouden."
Daar moet ik je gelijk in geven. Ze is wel goed in wat ze doet en het komt ook wel over. Maar ik ben nog niet zo overtuigd van die geweldige stem. (Maar misschien moet ik het vaker gaan kijken ofzoquote:Op maandag 19 december 2005 18:24 schreef BVO het volgende:
Maar Airelleeeeeee..... je moet het totaalplaatje zien!.
Als Raffaëla gewoon een dergelijk rustig nummer rustig staat te zingen, heeft ze ook een geweldige stem.
Ze was echter de enige die daar gewoon staat te dansen en staat te entertainen. Dat gaat dan wat ten koste van je stem (al was dit nou ook niet echt een nummer waarbij je stem echt tot uiting kan komen), maar je stáát er dan wel, in tegenstelling tot een hoop anderen, bij wie het meer een karaoke-optreden is.
Dat sowiesoquote:Op maandag 19 december 2005 18:26 schreef Airelle het volgende:
(Maar misschien moet ik het vaker gaan kijken ofzo.)
quote:Op woensdag 21 december 2005 21:48 schreef rashudo het volgende:
Op de kermis staat een paal. Aan de bovenkant van de paal hangt een bel.
Toen ik Raffaëla DISCO INFERNO hoorde zingen, hoorde ik deze bel overgaan.
Dames & Heren, we hebben een kampioen.
Of Raffa-eljaquote:Op donderdag 22 december 2005 18:10 schreef BVO het volgende:
Is het nou Raffa-jèlla?
Ik dacht altijd Raffa-éééééla.
Als je het schrijft met trema (Raffaëla), dan is het niet de bedoeling dat je tussen de a en de e een zgn. glide (j) als overgangsklank invoegt. Maar ja, haar naam wordt ook zonder trema geschreven en ze protesteerde niet toen Martijn haar naam met 'j' uitsprak. Maar het zou me niets verbazen als het zelf ook niet precies weetquote:Op donderdag 22 december 2005 18:10 schreef BVO het volgende:
Is het nou Raffa-jèlla?
doe vroeg ik me ook af....quote:Op donderdag 22 december 2005 18:10 schreef BVO het volgende:
Is het nou Raffa-jèlla?
Doe jij je gordijnen 's avonds dicht?quote:Op donderdag 22 december 2005 18:04 schreef vanDaal het volgende:
Ik vind nog steeds dat ze té veel sterallures heeft. Het ligt er allemaal iets te dik bovenop.
* vanDaal heeft liever iets meer bescheidenheid
Maar voor gemiddeld Nederland is ze misschien wel een winnaar. Men houdt nou eenmaal van types met een bepaalde onaantastbaarheid. En haar stem is gewoon erg goed. Vind het wel spijtig dat er van het laatste optreden niks werd gezegd. De valsheid (letterlijk dan, niet figuurlijk) klonk er regelmatig doorheen). Het jurycommentaar stond kennelijk van tevoren al vast.
Altijd weer fijn, een kennerquote:Op vrijdag 23 december 2005 02:14 schreef SpaRood het volgende:
Eerlijk gezegd vond ik Raffaela het slechtst die avond, qua stem dan. Zelfs die William zong nog beter...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |