abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 november 2005 @ 11:21:39 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32613569
ik had een tijd geleden een brief geschreven aan de AH (kan het topic niet vinden helaas) , omdat ik vond dat in het licht van de toenmalige politiek van Ariel Sharon het niet o.k. was naar hem vernoemd fruit te verkopen. Ik had zelfs vrij scherpe bewoordingen gebruikt. Nu is het wel zo dat ik tegenwoordig een hele andere mening heb over Sharon en zelfs vindt dat hij op een zeer goede manier bezig is...

Dat neemt niet weg dat het niet slim is om fruit te vernoemen naar een controversieel politiek persoon. We hebben immers ook geen Balkenende appels, of Stalin peren. AH heeft dat blijkbaar ingezien, want ik was laatst in de AH en daar zag ik "KAKI fruit" terwijl dat het echt de zelfde doos was als het vroeger genoemde ariel sharon fruit. IMHO een goede zet van de AH, want ik denk toch dat meerdere mensen dit fruit niet kochten , puur omdat het vernoemd was naar Sharon.

Ik ga zo maar eens een stuk kaki fruit eten..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 27 november 2005 @ 11:24:49 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32613615
Heb je de Jumbo ook een brief geschreven? Daar heet het namelijk ook kakifruit. Vreselijk suffe naam, trouwens.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32613625
Kaki is oom in het hindoestaans.... Je eet dus je oom zijn appels
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
Vul je zakken met niets doen op het internet!
  zondag 27 november 2005 @ 11:28:02 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32613650
Oh, wacht eens. Het is niet hetzelfde!
quote:
Sharon en Kaki

De kaki komt van oorsprong uit China, Japan en Korea. Het is de vrucht van een 4 tot 8 meter hoge struikachtige boom, die per oogst wel 80 kilo vruchten kan geven. In Zuid-Europa groeien ze ook vaak in het wild. De kaki ziet eruit als een grote, geeloranje tomaat met groene kroonblaadjes. De vrucht is familie van de mispel.
Ze hebben met elkaar gemeen, dat ze alleen overrijp lekker smaken omdat dan het looizuur (tannine) uit de vrucht verdwenen is. Tannine geeft vruchten een wrange nasmaak.
De kaki heeft geleiachtig vruchtvlees met 2 tot 8 oneetbare pitten. De Sharon is een veredelde kakisoort, waarvan de naam ontleend is aan het dal van de rivier in Israël waar hij wordt gekweekt. De sharon mist de nadelen van de kaki. De vrucht bevat geen pitten en tannine, hoeft daarom niet overrijp te worden gegeten en smaakt ook goed wanneer het vruchtvlees nog een vrij stevige structuur heeft.
Bron
  zondag 27 november 2005 @ 11:31:16 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32613688
nu nog ff een briefje naar een zekere waspoederfabrikant bhfh.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 27 november 2005 @ 11:34:53 #6
23538 Sas22
Undercover bitch
pi_32613758
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:31 schreef zoalshetis het volgende:
nu nog ff een briefje naar een zekere waspoederfabrikant bhfh.
Nie sloan mo schuppe!
  zondag 27 november 2005 @ 11:43:03 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32613899
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Bron
aha maargoed nu zou ik sharonfruit wel weer willen kopen, omdat Sharon inmiddels een goede politiek voert vind ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32613927
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik had een tijd geleden een brief geschreven aan de AH (kan het topic niet vinden helaas) , omdat ik vond dat in het licht van de toenmalige politiek van Ariel Sharon het niet o.k. was naar hem vernoemd fruit te verkopen. Ik had zelfs vrij scherpe bewoordingen gebruikt. Nu is het wel zo dat ik tegenwoordig een hele andere mening heb over Sharon en zelfs vindt dat hij op een zeer goede manier bezig is...

Dat neemt niet weg dat het niet slim is om fruit te vernoemen naar een controversieel politiek persoon. We hebben immers ook geen Balkenende appels, of Stalin peren. AH heeft dat blijkbaar ingezien, want ik was laatst in de AH en daar zag ik "KAKI fruit" terwijl dat het echt de zelfde doos was als het vroeger genoemde ariel sharon fruit. IMHO een goede zet van de AH, want ik denk toch dat meerdere mensen dit fruit niet kochten , puur omdat het vernoemd was naar Sharon.

Ik ga zo maar eens een stuk kaki fruit eten..
Tja sorry hoor maar aanstellen is ook een vak. Zoals terecht is opgemerkt is sharon fruit een ander type van een kaki, dat is nog wat ik heb meegekregen tijden mijn 3 jaren bij een groente en fruit handel.

Maar om een naam te veranderen is commercieel niet handig voor AH, bovendien kinklare onzin. Wat zal de volgende stap zijn? "brood" van naam veranderen om dat men dan denkt aan wijlen Herman Brood en bang is dat het brood vol met alcohol en drugs zit?
pi_32614004
Albert Heijn had in het verleden ook weinig succes met de Mussolini-peer en de Hitler-Ananas; redenen waardoor de supermarkt besloten heeft de namen bij het product te veranderen. Japanse telers van de AyaanHirsiAliKiwi hebben nog geen andere naam voor ogen, maar zaten zelf te denken aan de Wiegelkiwi.

zondag 27 november 2005 @ 11:50:33 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32614016
dat is wat anders. brood=brood en je denkt niet als iemand zegt , ik ga even een broodje eten, aan herman Brood. Bij Sharon is het wel anders, iedereen die aan Israel denk denkt aan Ariel Sharon en niet in eerste instantie aan fruit, dat dus ook naar hem vernoemd is. Je kan beter een vergelijking treffen zoals ik die trof met de Balkenende-appels, Hitler-peren, of Khadaffi-bananen. Ik denk dat dan iedereen er wel over valt, terwijl het in feite precies hetzelfde is.

Je hebt fruit en dat smaakt toch een politieke bijsmaak. Nu is Sharon iemand die nu wel goed bezig lijkt, maar dat kan morgen weer anders zijn. Velen kopen geen Sharonfruit omdat ze het niet eens zijn met de politiek van meneer Sharon. Zo'n soort beladen naam is gewoon commercieel niet handig, maar ook moet je als bedrijf niet zon politiek statement willen geven denk ik, hoe goed , of fout iemand ook is.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 27 november 2005 @ 12:02:21 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_32614217
Is dit in dezelfde trant als negerzoenen en blanke vla ?? Wat een onzin
Mogen jodenkoeken nog wel trouwens ?? En moet de Ariel Ultra nu ook een andere naam krijgen ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_32614305
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dat is wat anders. brood=brood en je denkt niet als iemand zegt , ik ga even een broodje eten, aan herman Brood. Bij Sharon is het wel anders, iedereen die aan Israel denk denkt aan Ariel Sharon en niet in eerste instantie aan fruit, dat dus ook naar hem vernoemd is.
Da's flauwekul- jij denkt meteen aan Ariel Sharon en Israel bij 'Sharon' - dat moet je niet op andere mensen projecteren.
Ik bijvoorbeeld denk, als ik 'Sharon Fruit' zie, meteen aan Sharon Dijksma. Wat dat overigens voor mijn eetlust doet hoef ik misschien ook niet uit te leggen.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  zondag 27 november 2005 @ 12:09:14 #13
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_32614345
BHFH die zeer scherpe bewoordingen gebruikt?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  zondag 27 november 2005 @ 12:21:59 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_32614562
quote:
Op zondag 27 november 2005 12:07 schreef charon het volgende:

Ik bijvoorbeeld denk, als ik 'Sharon Fruit' zie, meteen aan Sharon Dijksma. Wat dat overigens voor mijn eetlust doet hoef ik misschien ook niet uit te leggen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 27 november 2005 @ 12:25:38 #15
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_32614618
ik koop liever wat herman brood
  zondag 27 november 2005 @ 15:09:35 #16
111260 Charmian
a little joy
pi_32618698
Wie was er eerder Sharon of de vrucht?
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_32618932
Een Sharonfruit en een Kaki zijn twee aparte vruchten. Een Sharon is wat platter dan een Kaki. Bovendien kun je een Sharon zowel rijp als onrijp gebruiken. Een Kaki heeft bij onrijp gebruik een hele wrange smaak. Bovendien is 'ie langwerpiger van vorm.

Dit ter info.
  zondag 27 november 2005 @ 15:21:42 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32619047
quote:
Op zondag 27 november 2005 15:16 schreef Divel het volgende:
Een Sharonfruit en een Kaki zijn twee aparte vruchten. Een Sharon is wat platter dan een Kaki. Bovendien kun je een Sharon zowel rijp als onrijp gebruiken. Een Kaki heeft bij onrijp gebruik een hele wrange smaak. Bovendien is 'ie langwerpiger van vorm.

Dit ter info.
kijk eens naar de post van lienekien.
  zondag 27 november 2005 @ 16:04:12 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32620168
Briljant topic weer van BHFH.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 november 2005 @ 16:06:07 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32620215
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:04 schreef golfer het volgende:
Briljant topic weer van BHFH.
idd heerlijk om te zien dat hij graag wil vertellen dat sharon een goed keuze heeft gemaakt en eigenlijk helemaal niet het monster is dat hij krijgt toegedicht, over de rug van een fruitsoort...
  zondag 27 november 2005 @ 17:12:29 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32622019
Wat te denken van zalm? Of rad van fortuyn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 november 2005 @ 20:18:28 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32626946
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]

Bron
Als ik dit zo lees zijn Sharonfruit en Kakifruit wel familie maar zijn het toch twee aparte stukken fruit
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32642736
béétje overdreven,... om het niet te kopen omdat het "sharon"-fruit heet..
Het is toch ook nog een 'gewone' meisjesnaam, dus ik snap de ophef even niet helemaal.
Cheap-skate AH heeft gewoon simpelere vruchten in de winkel liggen, en dus heten die anders
pi_32655286
Dan moeten alle kiwi's een andere naam krijgen. Die zijn vernoemd naar een vogel. Vogelbeschermers en vegetariers zouden die vruchten dan niet kopen
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_32948893
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:18 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees zijn Sharonfruit en Kakifruit wel familie maar zijn het toch twee aparte stukken fruit
Klopt, ik werk bij de AH, ik zie tig van die dingen per week. Kakifruit is veel groter dan Sharonfruit, daar zie je vooral het verschil in. Maar toen we het net in het assortiment hadden moest ik ook even vragen hoe het heette hoor.
pi_32948912
quote:
Op maandag 28 november 2005 13:01 schreef ki_ki het volgende:
béétje overdreven,... om het niet te kopen omdat het "sharon"-fruit heet..
Het is toch ook nog een 'gewone' meisjesnaam, dus ik snap de ophef even niet helemaal.
Cheap-skate AH heeft gewoon simpelere vruchten in de winkel liggen, en dus heten die anders
Je spreekt het ook niet uit als "Sjaaron" je spreekt het uit als: "sjèron"

edit: op ze engels zeg maar
  Moderator / Redactie FP vrijdag 9 december 2005 @ 17:08:07 #27
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_32948920
Ik had een topic van Meki verwacht
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:32:42 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32950802
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 17:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik had een topic van Meki verwacht
Meki is BloodHoundFromHell, wist je dat niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 9 december 2005 @ 18:45:50 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32951069
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meki is BloodHoundFromHell, wist je dat niet?
Dat doet 'ie dan knap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')