quote:Op dinsdag 29 november 2005 01:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maya of autocad worden bijna niet gebruikt door architekten.. maya al helemaal niet.. dan eerder 3ds max
wij gebruiken zat autocad hoorquote:Op dinsdag 29 november 2005 01:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
een vriend van mij werkt op een architeken buro en daar werken ze er trouwens ook mee
het voordeel is dat je snel een idee kunt visualiseren
het uitwerken enz.. dat doen ze met arkey .
maya of autocad worden bijna niet gebruikt door architekten.. maya al helemaal niet.. dan eerder 3ds max
Loop stage bij architectenbureau, zit de hele dag met m'n kop achter autocadquote:Op dinsdag 29 november 2005 01:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
leuk hequote:Op donderdag 1 december 2005 10:27 schreef Kriebbel het volgende:
[..]
Loop stage bij architectenbureau, zit de hele dag met m'n kop achter autocad![]()
quote:Op donderdag 1 december 2005 10:29 schreef Jerruh het volgende:
leuk he!
overigens vind ik het jammer dat ze bij ons op de faculteit programmas als sketch up niet introduceren en het laten bij de grote dingen als autocad of 3DS 9en in plaats van programmas als maya moeten we lerenw erken met POV-ray om de essentie van een programma te snappen...)
quote:Op donderdag 1 december 2005 10:56 schreef Marty26 het volgende:
En weer terug naar DIG want ik moet de MED lezen
het is ook schetsmatig hoor, om te kijken hoe volumes, massas, vlakken etc op elkaar afstemmen of hoe raamopeningen werken. voor een leek of voor grote groepen mensen zijn de plaatsjes lekker in het oog, als je goeie tekeningen maakt, en dit in een korte tijd. dus vaak worden die fotos gebruikt voor bijv. billboards bij nieuwbouw etc. Maar als je technische tekeningen maakt, kom je al gauw bij autocad en aanverwante programma's.quote:Op donderdag 1 december 2005 10:59 schreef ThE_ED het volgende:
Het ziet er ook niet echt uit als een vervanger voor autocad; zoals de naam al doet vermoeden ziet het er allemaal niet zo technisch maar juist erg schetsactig uit. Ziet er inderdaad wel mooi uit voor leuke palatjes, een overzicht of een handleiding, maar voor een echte technische tekening vanwaaraf je een product maakt ga je dit niet gebruiken denk ik. Meer gewoon voor zoals TS aangeeft zo een ontwerpje laten zien.
Ja daar deed het me ook gelijk aan denken inderdaad.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:13 schreef Jerruh het volgende:
voor een leek of voor grote groepen mensen zijn de plaatsjes lekker in het oog, als je goeie tekeningen maakt, en dit in een korte tijd. dus vaak worden die fotos gebruikt voor bijv. billboards bij nieuwbouw etc.
Ja dat heb ik ook nog eens een trimester gevolgd als basiscursus, ook wel leuk, maar veel strakker en strikter in het gebruik heb ik het idee, zeker als je als relatieve leek "even" wat wilt maken om te laten zien.quote:Maar als je technische tekeningen maakt, kom je al gauw bij autocad en aanverwante programma's.
klopt wel, autocad kent veel commando's en is inderdaad technischer, maar wel nauwkeuriger dan sketch-up. als je uiteindelijk gewend bent met autocad te werken is het een handig programma.quote:Op donderdag 1 december 2005 11:20 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja daar deed het me ook gelijk aan denken inderdaad.
[..]
Ja dat heb ik ook nog eens een trimester gevolgd als basiscursus, ook wel leuk, maar veel strakker en strikter in het gebruik heb ik het idee, zeker als je als relatieve leek "even" wat wilt maken om te laten zien.
blaatquote:Op vrijdag 2 december 2005 13:41 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
En sorry dat ik het zeg maar ik maak regelmatig 3D presentaties voor op reclameborden e.d. maar ik zou niet met plaatjes willen aankomen zoals ze hierboven staan.
zoals ze hierboven staan zeg ik. Ik zei niet: zoals de in de gallery staan. Overigens ben ik daar ook niet zo ontzettend van onder de indruk.quote:
ik wacht nog steedsquote:Op vrijdag 2 december 2005 18:41 schreef Lamme_Sterfkanarie het volgende:
Moet je even wachten tot ik morgen weer op m'n werk zit. Heb hier wel wat waar ik mee bezig ben maar dat mag ik dus niet niet laten zien
Hij tekent met Arkey, uit ervaring weet ik dat het dan wat langer kan duren.quote:
tja.. inderdaad.. hij heeft wel kritiek op anderen.. maar durft geen eigen werk te laten zien.quote:Op dinsdag 6 december 2005 14:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hij tekent met Arkey, uit ervaring weet ik dat het dan wat langer kan duren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |