abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32610443
Ik zelf gebruik Sketchup om ontwerpen te maken ( vooral woningbouw)

mischien wel leuk om een speciaal topic aan dit superprogramma te wijden.

Bijvoorbeeld laat je sketchup ontwerpen zien, deel tips, links en components

Hier alvast wat links

http://www.sketchup.com/

demo:

http://www.sketchup.com/?title=download%20page
pi_32610487
ik ken het niet, kun je er iets meer over vertellen. wat je er mee kunt, welke moeiljkheidsgraad het programma heeft etc..
graag wat (simpele) voorbeelden
pi_32610632
sketchup is een programma dat heel makkelijk te leren is, maar waarmee je toch hele prof resultaten mee krijgt

het is populair bij zowel amateurs als profs zoals architeckten

je kunt op hun site wel voorbeelden zien, ik zal morgen ook nog wat voorbeelden van mezelf laten zien

maar ik zou zeggen.. probeer gewoon eens de demo.. dan zie je hoe makkelijk het is en hoe snel je hele mooie gebouwen kunt neerzetten.. is gewoon verslavend echt
pi_32635143
hmm ik het gedownload... (niet de demo ) en het ziet er wel cool uit..en ook best simpel...
ik heb online al wat tutorials gezien...
als jij nog goede tut's heb zie/hoor ik het graag...
pi_32644221
Leuk progje!! Ga ik zeker even proberen als ik thuiskom
Ook ik ben benieuwd naar wat je resultaten tot nu toe zijn!
Ook ervaring met het ontwikkelen van objecten voor games???
  maandag 28 november 2005 @ 13:59:16 #6
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32644265
tvp, ik wil er ook mee gaan leren werken. misschiej inderdaad handig dat er een overzichtje komt me tlinkjes naar goeie tipsites, tutorials en wat meer informatie over wat je er mee kan doen .
put
your
clothes
on!
pi_32660635
Daar hoef je als architect niet mee aan te komen

Maar voor de rest ken ik het programma niet.

edit: ik zie nu op de site dat het het toch inderdaad wel redelijk professionele resultaten geeft. Maar ik snap nog niet helemaal welke voordelen dit programma heeft voor een architect t.o.v. de meer gebruikelijke software als AutoCad of Maya.

edit2: Ik heb even dat promo-filmpje bekeken, het ziet er idd behoorlijk indurkwekkend uit. Misschien toch maar eens proberen .

[ Bericht 23% gewijzigd door Hammet op 29-11-2005 00:26:31 ]
pi_32661905
nee ik ben ook geen architect.. .. is gewoon een tijdverdrijf

het heet ook sketchup.. zie het woord sketch..

maar bedankt voor je opbouwende reactie .. daar kan ik echt iets mee
pi_32662020
een vriend van mij werkt op een architeken buro en daar werken ze er trouwens ook mee

het voordeel is dat je snel een idee kunt visualiseren

het uitwerken enz.. dat doen ze met arkey .

maya of autocad worden bijna niet gebruikt door architekten.. maya al helemaal niet.. dan eerder 3ds max
pi_32664347
Op zich wel gaaf, bestaat er ook zo iets alleen dan in 3D Style in plaats van teken style...
pi_32668437
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 01:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maya of autocad worden bijna niet gebruikt door architekten.. maya al helemaal niet.. dan eerder 3ds max
Yeah right, AutoCAD wordt bijna niet gebruikt... Misschien niet door alle architectenbureau's, maar veel bestektekeningen worden getekend in AutoCAD hoor. En bovendien zijn er ook genoeg architecten die Maya gebruiken (neem Fons Verheijen, die voor het project The Wall Maya niet enkel gebruikte voor presentatie en visualisatie, maar ook als ontwerp-tool gebruikte).

Maar goed, ik wil je heus wel geloven als je zegt dat er architecten zijn die dit programma gebruiken. Zoals ik namelijk al zei: het ziet er toch wel behoorlijk indrukwekkend uit. maar ok.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hammet op 29-11-2005 16:41:34 ]
pi_32670567
ff ter zake:
ben een beetje aan het spelen gegaan maar loop toch tegen wat problemen aan:
- kan de lijnen niet helemaal recht tekenen.. dit komt vooral door de 3d.. (had op een gegeven moment een lijn die naar achteren liep ipv naar links)
- als je bijv een huis tekent, begin je dan van binnen naar buiten of teken je eerst het huis en dan deel je het binnen in
- components plaats is ook best lastig.. het programma gaat hierin een beetje zijn eigen weg lijkt het...
pi_32719119
ik heb deze ermee gemaakt, er zit nog veel meer in zoals harde schijven en koeling maar datzie je hier niet

Heel chill progamma'tje
  donderdag 1 december 2005 @ 10:24:44 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_32720531
>> DIG
  donderdag 1 december 2005 @ 10:26:13 #15
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32720566
quote:
een vriend van mij werkt op een architeken buro en daar werken ze er trouwens ook mee

het voordeel is dat je snel een idee kunt visualiseren

het uitwerken enz.. dat doen ze met arkey .

wij gebruiken zat autocad hoor .
put
your
clothes
on!
pi_32720595
quote:

Loop stage bij architectenbureau, zit de hele dag met m'n kop achter autocad
Trots van het Noorden!
  donderdag 1 december 2005 @ 10:29:31 #17
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32720629
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:27 schreef Kriebbel het volgende:

[..]

Loop stage bij architectenbureau, zit de hele dag met m'n kop achter autocad
leuk he !
overigens vind ik het jammer dat ze bij ons op de faculteit programmas als sketch up niet introduceren en het laten bij de grote dingen als autocad of 3DS 9en in plaats van programmas als maya moeten we lerenw erken met POV-ray om de essentie van een programma te snappen...)
put
your
clothes
on!
pi_32720669
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:29 schreef Jerruh het volgende:

leuk he !
overigens vind ik het jammer dat ze bij ons op de faculteit programmas als sketch up niet introduceren en het laten bij de grote dingen als autocad of 3DS 9en in plaats van programmas als maya moeten we lerenw erken met POV-ray om de essentie van een programma te snappen...)
Zeker leuk!

Maar even OT, sketchup is super programma, heb het hier ook geintroduceerd tijdens stage, alleen hier wordt 3-d werk meestal uitbesteed. (geen tijd)
Trots van het Noorden!
  donderdag 1 december 2005 @ 10:52:01 #19
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_32721069
==> Design
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  donderdag 1 december 2005 @ 10:56:08 #20
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_32721155
En weer terug naar DIG want ik moet de MED lezen
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  donderdag 1 december 2005 @ 10:57:32 #21
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32721187
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:56 schreef Marty26 het volgende:
En weer terug naar DIG want ik moet de MED lezen
!

.
put
your
clothes
on!
  donderdag 1 december 2005 @ 10:59:23 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32721226
Het ziet er ook niet echt uit als een vervanger voor autocad; zoals de naam al doet vermoeden ziet het er allemaal niet zo technisch maar juist erg schetsactig uit. Ziet er inderdaad wel mooi uit voor leuke palatjes, een overzicht of een handleiding, maar voor een echte technische tekening vanwaaraf je een product maakt ga je dit niet gebruiken denk ik. Meer gewoon voor zoals TS aangeeft zo een ontwerpje laten zien.
[KNE]-Mod
  donderdag 1 december 2005 @ 11:13:20 #23
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_32721509
quote:
Op donderdag 1 december 2005 10:59 schreef ThE_ED het volgende:
Het ziet er ook niet echt uit als een vervanger voor autocad; zoals de naam al doet vermoeden ziet het er allemaal niet zo technisch maar juist erg schetsactig uit. Ziet er inderdaad wel mooi uit voor leuke palatjes, een overzicht of een handleiding, maar voor een echte technische tekening vanwaaraf je een product maakt ga je dit niet gebruiken denk ik. Meer gewoon voor zoals TS aangeeft zo een ontwerpje laten zien.
het is ook schetsmatig hoor, om te kijken hoe volumes, massas, vlakken etc op elkaar afstemmen of hoe raamopeningen werken. voor een leek of voor grote groepen mensen zijn de plaatsjes lekker in het oog, als je goeie tekeningen maakt, en dit in een korte tijd. dus vaak worden die fotos gebruikt voor bijv. billboards bij nieuwbouw etc. Maar als je technische tekeningen maakt, kom je al gauw bij autocad en aanverwante programma's.

nog iets, wat sketch up misschien wel makkelijker kan maken: voor het ontwerpen wordt altijd afgeraden autocad te gebruiken, omdat je dan jezelf al vrij snel beperkt in het vrij en creatief ontwerpen. sketch up is hierin wat vrijer, waardoor je minder snel wordt beperkt maar toch snel kan controleren hoe bepaalde ruimtelijke ideeen uitpakken als je ze converteert naar wanden, kolommen, ruimtes en massa's.
put
your
clothes
on!
pi_32721575
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  donderdag 1 december 2005 @ 11:20:17 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32721649
quote:
Op donderdag 1 december 2005 11:13 schreef Jerruh het volgende:

voor een leek of voor grote groepen mensen zijn de plaatsjes lekker in het oog, als je goeie tekeningen maakt, en dit in een korte tijd. dus vaak worden die fotos gebruikt voor bijv. billboards bij nieuwbouw etc.
Ja daar deed het me ook gelijk aan denken inderdaad.
quote:
Maar als je technische tekeningen maakt, kom je al gauw bij autocad en aanverwante programma's.
Ja dat heb ik ook nog eens een trimester gevolgd als basiscursus, ook wel leuk, maar veel strakker en strikter in het gebruik heb ik het idee, zeker als je als relatieve leek "even" wat wilt maken om te laten zien.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')