abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 december 2005 @ 12:51:00 #251
47509 JeRa
Authentic
pi_32752403
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:38 schreef Desdinova het volgende:
@include ('data.php','recent.php');

op deze manier kan ik er niet 2 tegelijk inladen. Is er wel een mogelijkheid of moet ik gewoon 2 includes doen?
Als ik kijk naar de manual pages van include() en require() staat daar niets over meerdere includes. Dus het lijkt me van niet ben eigenlijk nog geen taal tegengekomen waarbij dat kon, iemand?
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 12:58:39 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32752576
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:37 schreef Chandler het volgende:
Wil wel maar denk niet dat ik goed genoeg ben
Idem, ik wil SuperRembo voordragen.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:01:15 #253
47509 JeRa
Authentic
pi_32752634
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 12:58 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Idem, ik wil SuperRembo voordragen.
maar wil SuperRembo dat wel?

Ik dev al voor FOK! maar ben op dit moment aan het wachten op 'n ontwerp
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:12:35 #254
47509 JeRa
Authentic
pi_32752894
Heb overigens besloten om een gestripte versie van mijn FokClient online te zetten (zie signature). De source kun je hier vinden. Om, zoals ik nu met m'n signature doe, je profielinfo te wijzigen doe je iets als volgt:

1
2
3
4
5
6
$fc = new FokClient();
$fu = $fc->login('gebruikersnaam', 'wachtwoord'); //eventueel met expire in seconden
$profile = $fu->getProfile();
$profile['signature'] = 'blaat';  //of ondertitel, of whatever
$fu->setProfile($profile);
$fu->logout();  //eventueel met type logout

Hiervoor heb je wel toegang nodig tot de functies als fsockopen() etc aangezien deze class gebruik maakt van een eigen HTTP handling veel plezier ermee iig het moet niet zo moeilijk zijn om eigen dingen te verzinnen die je aan de class kunt toevoegen voor meer functionaliteit. Af en toe doet Fok! een beetje vreemd (database-error?) en schrijf ik een bestand 'debug.log' met daarin de headers weg, die code kun je in principe gewoon weglaten.
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 13:23:38 #255
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32753170
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:01 schreef JeRa het volgende:

[..]

maar wil SuperRembo dat wel?

Ik dev al voor FOK! maar ben op dit moment aan het wachten op 'n ontwerp
Dat weet ik niet, maar in dit topic zitten een stuk of 4 'grootheden' en daar is SuperRembo er 1 van en 3 anderen developpen al
Dan komt er een hele grote groepe 'leuke prutsers' waar ik zelf ook toe behoor, en dan nog een klein groepje absolute newbies
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:24:33 #256
2391 Jimmy
Door het bot
pi_32753195
2 includes doen.

En ik zou die @ weglaten: die onderdrukt foutmeldingen, maar de pagina zou eigenlijk niet eens door mogen gaan als een van de includes niet lukt.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:25:53 #257
2391 Jimmy
Door het bot
pi_32753217
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:06 schreef Breuls het volgende:
Ik weet niet of posters in dit topic veel op Developer Central kijken, dus ik spam even een linkje voor het goede doel: Ontwikkelaars gezocht.
Is het niet zo dat mensen die goed genoeg zijn, al hun geld met dit soort activiteiten kunnen verdienen?

Ik weet dat ik niet snel tijd in een vrijwillig project zou steken voor iets wat ik ook als werk doe. (En dat is in dit geval idd webontwikkeling )
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 13:26:16 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32753227
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:24 schreef Jimmy het volgende:
2 includes doen.

En ik zou die @ weglaten: die onderdrukt foutmeldingen, maar de pagina zou eigenlijk niet eens door mogen gaan als een van de includes niet lukt.
include loopt gewoon door. require stopt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 13:27:13 #259
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32753248
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:25 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Is het niet zo dat mensen die goed genoeg zijn, al hun geld met dit soort activiteiten kunnen verdienen?

Ik weet dat ik niet snel tijd in een vrijwillig project zou steken voor iets wat ik ook als werk doe. (En dat is in dit geval idd webontwikkeling )
Velen studeren nog. Dan kan een community als Fok! natuurlijk leuk op je CV staan
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:27:30 #260
2391 Jimmy
Door het bot
pi_32753257
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
include loopt gewoon door. require stopt.
Ja, dat weet ik: maar als er foutmeldingen zijn, zou je niet eens moeten willen dat ie doorgaat...
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_32753273
ik maak er zoiezo requires van
maar zolang ik die php's nog niet heb aangemaakt is dat ff kuttig. komt later wel
maar ok, weet k ff genoeg. 2 requires dus.
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 13:28:52 #262
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32753281
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:27 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik: maar als er foutmeldingen zijn, zou je niet eens moeten willen dat ie doorgaat...
Nee precies.
Eigenlijk kan je dus altijd beter require gebruiken. MIts het echt niet 'bedrijfskritisch' is.
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:30:11 #263
2391 Jimmy
Door het bot
pi_32753306
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Velen studeren nog. Dan kan een community als Fok! natuurlijk leuk op je CV staan
Ok, daar heb je gelijk in.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  Admin vrijdag 2 december 2005 @ 13:36:00 #264
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_32753444
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Velen studeren nog. Dan kan een community als Fok! natuurlijk leuk op je CV staan
Het heeft mij aan een baan geholpen, dus ja, dat kan zeker leuk op je CV staan.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 13:39:59 #265
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32753518
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:36 schreef Breuls het volgende:

[..]

Het heeft mij aan een baan geholpen, dus ja, dat kan zeker leuk op je CV staan.
Jammer dat je geen tijd hebt om af en toe hier eens je expertise te delen
Volledig offtopic, werk je in Rotterdam Breuls?
  Admin vrijdag 2 december 2005 @ 14:02:20 #266
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_32754036
Ik werk op de Mariniersweg in het centrum van Rotterdam.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 14:03:46 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32754069
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:02 schreef Breuls het volgende:
Ik werk op de Mariniersweg in het centrum van Rotterdam.
Nooit geweten dat daar een internet developer zit
  Admin vrijdag 2 december 2005 @ 14:12:21 #268
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_32754303
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nooit geweten dat daar een internet developer zit
Het staat ook nergens met grote borden aangegeven.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_32755062
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar in dit topic zitten een stuk of 4 'grootheden' en daar is SuperRembo er 1 van en 3 anderen developpen al
Dan komt er een hele grote groepe 'leuke prutsers' waar ik zelf ook toe behoor, en dan nog een klein groepje absolute newbies
ik ook
pi_32758087
idd gewoon 2 includes doen, www.php.net/include
Just say hi!
pi_32761632
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Velen studeren nog. Dan kan een community als Fok! natuurlijk leuk op je CV staan
Vaker werkt een community als Fok! tegen jouw, omdat je te veel tijd zal kosten (Aldus redenatie van de baas, welke in dit soort gevallen vaak ook wel klopt). Dat het ook kan helpen bewijst Breuls, maar daar moet je niet zo maar vanuit gaan.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2005 @ 19:57:06 #272
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32763278
JeRa, ik wilde eerst ook zoiets maken voor in m'n signature en toen zeiden Breuls en Slar dat ik de source niet vrij zou mogen geven omdat niet iedereen er een tijdslimit op zet en dit de server teveel zou belasten... Ik denk ik zeg het maar eventjes voordat jij en je server een ban hebben, dat zeiden ze iig tegen mij. .
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:11:27 #273
47509 JeRa
Authentic
pi_32763631
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 19:57 schreef pc-fr34k het volgende:
JeRa, ik wilde eerst ook zoiets maken voor in m'n signature en toen zeiden Breuls en Slar dat ik de source niet vrij zou mogen geven omdat niet iedereen er een tijdslimit op zet en dit de server teveel zou belasten... Ik denk ik zeg het maar eventjes voordat jij en je server een ban hebben, dat zeiden ze iig tegen mij. .
Over welke source heb je 't?
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  † In Memoriam † vrijdag 2 december 2005 @ 20:31:57 #274
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_32764160
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:11 schreef JeRa het volgende:

[..]

Over welke source heb je 't?
Die om je profiel te wijzigen. Ik heb er een mailwisseling over gehad toen met breuls en het mocht mits ik de source niet zou vrijgeven, het script gekeurd was zodat het de server niet zou belasten en er een timeout op zou zitten, wat bij jou er wel op zit. Maar als je aan iedereen de source laat zien kunnen mensen een random signature script maken die bv elke 2 secs veranderd, daar is de server niet blij mee.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_32764310
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:31 schreef pc-fr34k het volgende:

[..]

Die om je profiel te wijzigen. Ik heb er een mailwisseling over gehad toen met breuls en het mocht mits ik de source niet zou vrijgeven, het script gekeurd was zodat het de server niet zou belasten en er een timeout op zou zitten, wat bij jou er wel op zit. Maar als je aan iedereen de source laat zien kunnen mensen een random signature script maken die bv elke 2 secs veranderd, daar is de server niet blij mee.
Dat is eerder een probleem van die waardeloze instellingen die de fok servers in draaien (Ubuntu ). Zoiets hoort gewoon een dikke time out te krijgen binnen een paar seconde van de server.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 2 december 2005 @ 20:47:01 #276
47509 JeRa
Authentic
pi_32764582
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:37 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat is eerder een probleem van die waardeloze instellingen die de fok servers in draaien (Ubuntu ). Zoiets hoort gewoon een dikke time out te krijgen binnen een paar seconde van de server.
Naast mijn ervaring met Ubuntu als prima web-, data- en watdanalniet-server heb ik ook ervaring met Debian wat ik gebruik als distro voor mijn servers. Ik snap je opmerking over Ubuntu dus eerlijk gezegd niet echt mijn ervaring is dat het zelfs sneller fungeert als server dan de meeste andere distro's. Ooit Ubuntu geïnstalleerd als server, dus zonder X-server en al die meuk? Doe dat eens of vertel me wat er dan zo anders of onveiliger aan is dan een andere distro

En wat bedoel je met timeout? Je wilt een module voor Apache gebruiken die dat bijhoudt? Waar moeten dan alle images vandaan komen? Of wil je het in PHP doen en zodoende nóg meer load op de servers brengen? Chapeau
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
pi_32764916
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:47 schreef JeRa het volgende:

[..]

Naast mijn ervaring met Ubuntu als prima web-, data- en watdanalniet-server heb ik ook ervaring met Debian wat ik gebruik als distro voor mijn servers. Ik snap je opmerking over Ubuntu dus eerlijk gezegd niet echt mijn ervaring is dat het zelfs sneller fungeert als server dan de meeste andere distro's. Ooit Ubuntu geïnstalleerd als server, dus zonder X-server en al die meuk? Doe dat eens of vertel me wat er dan zo anders of onveiliger aan is dan een andere distro
Klein maar extreem belangrijk detail. Servers draai je NIET op unstable versies en 3x raden waar Ubuntu op gebaseerd is! Apache ed.. draaien ook leuk op Windows 95, maar dat doe je toch ook niet??
quote:
En wat bedoel je met timeout? Je wilt een module voor Apache gebruiken die dat bijhoudt? Waar moeten dan alle images vandaan komen? Of wil je het in PHP doen en zodoende nóg meer load op de servers brengen? Chapeau
Op dezelfde plek waar je je load balancing ed. in hoort te stellen. Maar dat heeft Fok geloof ik dus niet, wat dus de performance problemen verklaard. Dat soort dingen stel je dus niet in op je apache of php, want dan is het allang te laat ervoor! Maar dit is een PHP topic, dus we gaan weer back OT
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 2 december 2005 @ 21:04:27 #278
47509 JeRa
Authentic
pi_32765092
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 20:58 schreef existenz het volgende:

[..]

Klein maar extreem belangrijk detail. Servers draai je NIET op unstable versies en 3x raden waar Ubuntu op gebaseerd is! Apache ed.. draaien ook leuk op Windows 95, maar dat doe je toch ook niet??
Als je het over Debian Unstable hebt, laat me je dan uit de droom helpen. Ubuntu is gebaseerd op voornamelijk Debian Testing met links en rechts wat packages uit Unstable die volgens Debian nog niet stabiel genoeg waren. Echter gaat het in elk geval om software die uitvoerig getest is door vele mensen en bedrijven - en goh, waarom zou iedereen nou toch roepen dat Debian zo traag is met het uitbrengen van nieuwe software? Puur en alleen omdat Debian bang is dat 'nieuwe' features in software kritieke bugs met zich meenemen, terwijl juist die nieuwe features de boel sneller kunnen maken en zelfs uitvoerig getest zijn. En alle lekken die gevonden worden worden zowel in Ubuntu als Debian Sarge gefixed, dus ik wacht op een goed concreet voorbeeld van instabiliteit
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 23:16:56 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32768602
Ik heel moeilijk doen met sessies om 'de laatste pagina' te onthouden waar ik vandaan kwam.
Totdat ik me opeens javascript:history.back() herinnerde

Soms kan je wel eens te ver doordraven in je server-side scripting
  vrijdag 2 december 2005 @ 23:19:53 #280
47509 JeRa
Authentic
pi_32768702
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heel moeilijk doen met sessies om 'de laatste pagina' te onthouden waar ik vandaan kwam.
Totdat ik me opeens javascript:history.back() herinnerde

Soms kan je wel eens te ver doordraven in je server-side scripting
Ik gebruik ook altijd history.back() alleen is het nadelig als je van een andere site (Google?) afkomt. Dan gaat ie natuurlijk terug naar Google, terwijl je eigenlijk wilt dat de bezoeker op de website blijft. Je zou met een referer kunnen werken, en indien nodig gewoon hardcoden dat die knop teruggaat naar de homepage. Als het een algemene 'back'-knop is hoort dat natuurlijk niet, maar als het een geïntegreerd onderdeel van je menu is bijvoorbeeld vind ik het wel kunnen
Stuur een PM naar me met als onderwerp stats help voor je userstatistieken!
Boom Gaspar - Matt Cameron - Jeff Ament - Stone Gossard - Mike McCready - Eddie Vedder.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 december 2005 @ 23:21:47 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32768752
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:19 schreef JeRa het volgende:

[..]

Ik gebruik ook altijd history.back() alleen is het nadelig als je van een andere site (Google?) afkomt. Dan gaat ie natuurlijk terug naar Google, terwijl je eigenlijk wilt dat de bezoeker op de website blijft. Als het een algemene 'back'-knop is hoort dat natuurlijk niet, maar als het een geïntegreerd onderdeel van je menu is bijvoorbeeld vind ik het wel kunnen
Nee precies, het gaat er bij mij om wanneer je het winkelwagentje bekijkt je een optie 'verder winkelen' hebt. En dan wil ik je wel terug sturen naar de page waar je vandaan komt.
pi_32769498
In php kan je in principe gewoon een array in je session dumpen en daar telkens een url in dumpen.

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET') {
array_unshift($_SESSION['requests'], $_SERVER['REQUEST_URI']);
//eventueel de history beperken tot 10 items
$_SESSION['requests'] = array_slice($_SESSION['requests'],0,10);
}

Kan je bijna een complete user history bijhouden.

$currentPage = $_SESSION['request'][0];
$previousPage = $_SESSION['request'][1];
pi_32775053
Als je dat op "back" klikt, dan moet je wel even de url history aanpassen, anders kom je nooit verder dan 1 pagina terug.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32775061
Klopt, maar dat is een uitbereiding.
pi_32775375
Ik heb een leuk iets

Op dit moment ben ik weer bezig met mijn enquete builer maar er mist een mogelijkheid en dat is om een matrix vraag toe te voegen... wat is nu een matrix vraag? nou een vraag met meerdere mogelijkheden..

Reeds heb ik in mijn systeem de volgende mogelijkheid.


Maar nu wil ik dus ook een echte matrix gaan toevoegen... zoiets als dit.


Echter wil/kan ik geen andere tabellen gaan toevoegen omdat het huidige systeem al aardig wat tabellen (7 in totaal) gebruik.. ik heb de volgende tabellen.

deze tabel is voor de index van de vraag (dus naam, type vraag etc)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
CREATE TABLE `question_index` (
  `id` bigint(20) NOT NULL auto_increment,
  `enquete_id` bigint(20) NOT NULL default '0',
  `name` varchar(128) NOT NULL default '',
  `comment` text NOT NULL,
  `type_question` tinyint(1) NOT NULL default '0',
  `type_rows` tinyint(4) NOT NULL default '0',
  `type_open` tinyint(1) NOT NULL default '0',
  `type_length` tinyint(4) NOT NULL default '0',
  `type_maxlength` tinyint(4) NOT NULL default '0',
  `type_minlength` tinyint(4) NOT NULL default '0',
  `type_input` tinyint(1) NOT NULL default '0',
  `type_tab` tinyint(4) NOT NULL default '0',
  `skip` varchar(25) NOT NULL default '',
  KEY `id` (`id`,`enquete_id`)
) TYPE=MyISAM;


dan heb je natuurlijk nog waar je de mogelijke antwoorden in opslaat.
1
2
3
4
5
6
7
CREATE TABLE `question` (
  `id` bigint(20) NOT NULL auto_increment,
  `enquete_id` bigint(20) NOT NULL default '0',
  `question_id` bigint(20) NOT NULL default '0',
  `question` varchar(128) NOT NULL default '',
  KEY `id` (`id`,`enquete_id`,`question_id`)
) TYPE=MyISAM;


ennuh nu zat ik me dus aftevragen of het mogelijk zou zijn om deze matrix optie toch te verwerken in dit huidige database systeem en of dat er misschien een veldje bij moet komen ofzo... Hebben jullie suggesties?

Vragen beantwoord ik ook graag op MSN natuurlijk en natuurlijk ook hier met plezier maar soms is MSN even wat handiger, wil je een voorbeeld van m'n enquete zien of me admin eens een grondige inspectie geven!? dat mag met plezier maar de PSW krijg je alleen via MSN

voor een preview van het huidige systeem check

http://enquete.bruggema.nl

Mogelijkheden in de oude versie
- enquete invoeren via onhandige admin
- vragen eenmaal beantwoorden
- geen statistieken (dus ook niet lelijk)
- fouten bij opslaan van data

mogelijkheden in nieuwe versie
- goede admin, oftewel invoeren van de vragen.
- mensen kunnen nu ook een enquete herbeantwoorden.
- de data wordt nu goed opgeslagen (echter nog geen validatie op input)
- statistieken zijn nu te zien (lelijk maar goed!)
- en nog veel meer
Just say hi!
pi_32775821
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 10:23 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een leuk iets

-knip-
Ja, dat kan. Je zult dan alleen even moeten hobbien met de interpretatie van de tabellen door PHP wanneer je een dergelijke vraag bouwt. Je zult een aantal velden moeten "misbruiken".
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32775968
ik zat zelf te denken aan een veld toe te voegen aan de tabel question_index waarin ik de 'mogelijkheden' zet zoals Zeer goed; Goed; Matig; Slecht en dan de mogelijke antwoorden gewoon in het tabel questions te zetten en dus de vragen gewoon te voorzien van radio buttons die per lijn item[1][matrix][1] = 1,2,3,4 etc ofzo .. (count van question_index.matrix) ofzo
Just say hi!
pi_32777463
Ik kom er even niet uit,
ik heb apache 2.0 draaien / php 5 / mysql 5.0 / phpmyadmin
Deze werken allemaal prima via phpmyadmin kan ik nieuwe databases aanmaken etc.
Alleen als ik vanuit een php script een aanroep doe naar; de mysql database doet ie helemaal niks.

$ server = mysql_connect(); doet ie al helemaal niks op. Hij gaat ook niet verder met de rest van het script, mysql_select_db("db",$server) komt ie dus al niet eens :S.
  zaterdag 3 december 2005 @ 12:24:15 #289
2391 Jimmy
Door het bot
pi_32777542
Vervang
$ server = mysql_connect();

eens door
$ server = mysql_connect() or die(mysql_error());
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_32777662
Ik zie dan helemaal niks, lijkt erop dat er tog ergens een instelling niet helemaal lekker zit
pi_32777861
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:29 schreef PunisherADF het volgende:
Ik zie dan helemaal niks, lijkt erop dat er tog ergens een instelling niet helemaal lekker zit
met alleen
mysql_connect()

doet ie bij mij ook niks..
[rpbeer eens"
mysql_connect("host","username","password");
denk dattie dan wel wat doet...

uiteraard username, passowrd en host veranderen naar jouw waardes..

wat parameter omgedraaid

[ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 03-12-2005 12:46:54 ]
pi_32778027
Mm lijkt niks te helpen :S
pi_32778078
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 12:44 schreef PunisherADF het volgende:
Mm lijkt niks te helpen :S
lees dan eff de phph handleiding na:
http://nl3.php.net/mysql_connect

want hij herkent de functie wel anders geeft hij een melding dat hij de functie niet kent...
pi_32778104
okeej bedankt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2005 @ 13:34:56 #295
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32778999
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 23:45 schreef Ro�a� het volgende:
In php kan je in principe gewoon een array in je session dumpen en daar telkens een url in dumpen.

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'GET') {
array_unshift($_SESSION['requests'], $_SERVER['REQUEST_URI']);
//eventueel de history beperken tot 10 items
$_SESSION['requests'] = array_slice($_SESSION['requests'],0,10);
}

Kan je bijna een complete user history bijhouden.

$currentPage = $_SESSION['request'][0];
$previousPage = $_SESSION['request'][1];
Mooi, maar in mijn geval gaat het echt maar om de vorige pagina.
pi_32779265
Dan zou je hem kunnen array_slicen op 0,2 natuurlijk :-)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2005 @ 13:51:20 #297
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32779311
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:48 schreef Ro�a� het volgende:
Dan zou je hem kunnen array_slicen op 0,2 natuurlijk :-)
Is javascript:history.back() dan niet gewoon eenvoudiger?
pi_32779444
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Is javascript:history.back() dan niet gewoon eenvoudiger?
Voorkomt niet dat je bv op google terecht komt (is alleen de vraag bij jou hoe groot de kans daarop is, als het een winkelmandje is...)

Maar zoeits kun je lijkt me ook oplossen met een if functie onder de history.back met een referer als statement.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 december 2005 @ 14:09:27 #299
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32779688
quote:
Op zaterdag 3 december 2005 13:57 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Voorkomt niet dat je bv op google terecht komt (is alleen de vraag bij jou hoe groot de kans daarop is, als het een winkelmandje is...)

Maar zoeits kun je lijkt me ook oplossen met een if functie onder de history.back met een referer als statement.
Dat klopt, maar daar hadden we het gisteren al overgehad.
In mijn geval is het een winkelwagentje, waarop je alleen terecht komt als je in het zelfde domein op 'bekijk winkelwagentje' klikt.

Ik was dus zelf ook al bezig met sessies en arrays en dergelijke, maar in dit geval was het een beetje overkill aan serverside scripting, terwijl het clientside een stuk eenvoudiger was op te lossen
pi_32780636
ik moet als opdracht voor school een klein invulschermpje maken (php). alles is goed gegaan maar ik weet niet hoe ik alles netjes onder elkaar kan zetten, misschien dat jullie mij daarmee kunnen helpen.

de code:
quote:
<body>
<FORM name=Voornaam action=toon_keuze.php method=get>
<?php echo ("voornaam")?><INPUT value=... name=Voornaam><BR>
<?php echo ("achternaam")?><INPUT value=... name=Achternaam> <BR><BR>
<?php echo ("geslacht")?><BR>
<?php echo ("man")?><INPUT type=radio value=man name=geslacht> <BR>
<?php echo ("vrouw")?><INPUT type=radio value=vrouw name=geslacht> <BR><BR>
<?php echo ("interesse")?><BR>
<?php echo ("Volkskrant")?><INPUT type=checkbox value=Volkskrant name=Interesse> <BR>
<?php echo ("Algemeen Dagblad")?><INPUT type=checkbox value="Algemeen Dagblad" name=Interesse> <BR>
<INPUT type=submit value=send name=submit> </FORM>
</body>
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')